درس اخلاق اسک دینی ها برای یکدیگر (کاربردی)

تب‌های اولیه

1832 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

مشک;734781 نوشت:
چشممم

به نام خدا

سلام خواهر بزرگوارم،چشمتان روشن به جمال بی مثال آقا امام زمان(عج)

مشک;734781 نوشت:
آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محيط و وسعت روزى، دست مى يابد.
تصنیف غررالحکم و دررالکلم ،ص92 ، ح 1607

بسیار متشکرم.:Gol:

IMAGE(<a href="http://saeidrezaei25.persiangig.com/image/%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%AB/%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%DB%8C/basiratmobarakabad.blogfa.com%20" rel="nofollow">http://saeidrezaei25.persiangig.com/image/%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%AB/%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%DB%8C/basiratmobarakabad.blogfa.com%20</a>(12).jpg)

IMAGE(<a href="http://saeidrezaei25.persiangig.com/image/%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%AB/%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%DB%8C/%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%DB%8C%20" rel="nofollow">http://saeidrezaei25.persiangig.com/image/%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%AB/%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%DB%8C/%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%DB%8C%20</a>(25).jpg)

به نام حق

یادمان باشد زمان منتظر نمی ماند.


به نام حق

شاخص ترین علامت اخلاص آن است که در راه حق، از سرزنش سرزنشگران نترسی

"لا یخافون لومة لائم"

و بهترین علامت بندگی آن است که با درک حضور خداوند شاد شوی.

و بزرگترین دلیل کرامت نفس تو آن است که از خطای مردم در گذری

و آشکارترین حجت بر عقل تو آن است که با مردم مدارا کنی.


IMAGE(<a href="http://www.chaypareh-ag.ir/portals/chaypareh-ag.ir/1391/1%20" rel="nofollow">http://www.chaypareh-ag.ir/portals/chaypareh-ag.ir/1391/1%20</a>(10).jpg)

هو الجمیل

"زیبا بیندیش تا زیبا ببینی"


بسمه تعالی
به مجاز این سخن نمی گویم/ به حقیقت نگفته ای الله
باید کشیک نفس را خوب کشید و این فرمایش امام به حق ناطق کشّاف حقائق امام جعفر صادق(ع) را حلقه ی گوش قرار داد که : القلب حرم الله فلاتسکن فی حرم الله غیرالله , حداقل یک اربعین مواظب باشیم(گر کام تو بر نیامد آنگه گله کن) .
ما انسان ازلی نیستیم, ولی انسان ابدی هستیم, دیگر " تا " و " الی " ندارد.
هستیم که هستیم؛ تا بی نهایت و بدانید که علم و عمل انسان ساز است و ما به سوی عملمان می رویم در عین حالیکه " انّا للّه و انّا الیه راجعون. از امام صادق (ع) سوال شد که ما کجا می رویم؟ فرمود: به سوی عمل خودمان.
در این علوم اصل و میزان, منطق وحی است. امام فرمود: حیوانات را می بینید, این حیوانات مثال اخلاق انسان هستند. چه فرمایش بزرگی است فرمود: اینها مثال اخلاق انسانند. وقتی پرده برداشته شود معلوم می شود انسان چیست . " و اذا الوحوش حشرت " یکی از معانی اش حقیقت انسان است که بعضی جزء وحوشند.
اگر هم به ظاهر آیه اخذ کنیم و بگوئیم حیوانات هم محشور می شوند, این گونه انسانها جزء حیوانات هستند. انسان به آن خو گرفتار شده و با همان خو و صورت محشور می شوند. بین علم و عمل و جزاء عجیب وفق و وفاق است " جزاءً وفاقاً (نبا/27)
" وفاق " مصدر باب مفاعله است. وافق, یوافق, موافقة و وفاقا؛ وفاق طرفینی است. بین علم و عمل و جزاء مناسبت و وفاق است. هر کسی مهمان سفره ی خودش هست. هر کسی زرع و زارع و مزرعه ی خودش هست.
ببینیم در مزرعه ی جان خود چه تخم هایی کاشته ایم.
تخم هایی که شهوتی نبود/بر او جز قیامتی نبود

"صدو ده اشاره/حضرت علامه/ اشاره 7/ ص 33"

حبیبه;734588 نوشت:
چه کسی گفته است غیرت خاص مردان است؟

پاکدامنی و عفت زن، حاصل مراقبت غیورانه ی او از حریم خویش است.

احسنت بر شما

بسمه الواسع

ارزش کارها به بزرگی آنها نیست


به وسعت اثر آنهاست.

[=times new roman]گذر زمان ثابت میکنه که هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست.

از افراد مذهبی بیشتر بترسید ، چون اونها فکر می کنند با نماز و دعا می تونند هر چیزی رو جبران کنند.

بسمه الرحمان

کلمات ظروف معانیند چون در ظرف زهر باشد جان مخاطب را مسموم کند


Im_Masoud.Freeman;738395 نوشت:
از افراد مذهبی بیشتر بترسید

سلام برادر گرامی
هر چند اینجا برای بحث خیلی مناسب نیست ولی کلام شما نیاز به جواب دارد.
این کلام شما بدین معناست که مذهب و دین کارکرد لازم در اصلاح افراد را ندارد.که اگر چنین باشد انزال کتب و ارسال رسل کار عبثی بوده العیاذ بالله.
لذا باید عرض کنم یا افرادی که شما از رفتار و گفتارشان چنین نتیجه ای را گرفته اید به واقع اهل مذهب نبوده اند و یا شما با منفی نگری فقط جنبه منفی آن افراد را دیده اید نه همه ی جنبه های وجودی ایشان را.
موفق باشید.

[="Times New Roman"][="Black"]

استاد;738451 نوشت:

یا افرادی که شما از رفتار و گفتارشان چنین نتیجه ای را گرفته اید به واقع اهل مذهب نبوده اند و
یا شما با منفی نگری فقط جنبه منفی آن افراد را دیده اید نه همه ی جنبه های وجودی ایشان را.

یا شما بدون اینکه بپرسی منظور من چی بود اومدی واسه حرف من معنای مورد علاقه ات رو ساختی و نتیجه گیری کردی و یه چیزی پروندی و رفتی. :Cheshmak:[/]

به نام حق

روایت کنند: سائلی بود که از لطف و سخاوت مهتران شهر بهره مند گشتی اما هیچگاه آداب سپاس بجای نمی آورد.

نه ثنائی می گفت و درودی می فرستاد و نه دعایی می کرد و ادبی به جای می آورد!

ناصحی چند وی را گفتند:ای سائل،اگر شکر ولی نعمتان بجای می آوردی هم نعمت افزون داشتی و هم به آداب دانی شهره می گشتی.

سائل آهی کشید و گفت:اگر کریمان شهر،شرط کرم پیش از سؤال من بجای می آوردند،اکنون نه مرا به سؤال و الحاح حاجتی بود و نه شما

را زحمت نصیحت بر عهده افتادی و نه آنان را ثروتی اندوخته بودی تا مانند منی بی چیز در این شهر یافت شدی!

اگر هر چیز از اوّل سر جای خودش بودی

بدان هر نوکری اکنون،آقای خودش بودی

[="Arial"]

Im_Masoud.Freeman;738478 نوشت:
[=Times New Roman]

یا شما بدون اینکه بپرسی منظور من چی بود اومدی واسه حرف من معنای مورد علاقه ات رو ساختی و نتیجه گیری کردی و یه چیزی پروندی و رفتی. :Cheshmak:

یکم منطقی باشین جمله به اون گندگی گفتی این سایتم که با جاش مذهبیه ...کاری نداریم ببخشید حالا چجوری باید فهمید توی جمله ای که انقد واضح هستش میشه دنبال منظور گشت

؟؟؟

برام سوال منظور شما چی بوده؟

پروندی هم کلمه واقعا زشتیه اونم توی یه سایت که انقد کارشناسان خوبی داره و وقت میزارن واسه ماها یکم خوبه عصبانیتمون سره کسایی که برامون احترام میزارن خالی نکینم اقا

[="Times New Roman"][="Black"]

guest;738845 نوشت:

یکم منطقی باشین جمله به اون گندگی گفتی این سایتم که با جاش مذهبیه ...کاری نداریم ببخشید حالا چجوری باید فهمید توی جمله ای که انقد واضح هستش میشه دنبال منظور گشت

؟؟؟

برام سوال منظور شما چی بوده؟

پروندی هم کلمه واقعا زشتیه اونم توی یه سایت که انقد کارشناسان خوبی داره و وقت میزارن واسه ماها یکم خوبه عصبانیتمون سره کسایی که برامون احترام میزارن خالی نکینم اقا

جمله ی به اون گندگی برای افرادی مثل شماست ، که از راه میرسن نمی دونن چی به چیه فقط می خوان یه چیزی بگن سبک بشن. آخر سرم دعا میکنن که خدا همه رو هدایت کنه.

اون افراد مذهبی که گفتم شما و اون کارشناس مثلا اخلاق هستید که اون اول نتیجه گیری کرد و بعد شما اومدی سوالشو پرسیدی و امثال شما..

پروندی اصلا کلمه ی زشتی نیست ، منم می تونم توی تک تک کلمات شما زشتی پیدا کنم و جوینده یابندست. بخوام پیدا کنم پیدا می کنم کاری نداره. مثل همون کاری که شما کردی.

یه کم منطقی باشین. :Cheshmak:[/]

بسمه الحلیم

خداوند بسیاری از خطاهای ما را می بیند و می گذرد

ما را نیز به ترک مجادله فرمان داد آنجایی که فرمود:

وَأَطِيعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ

از خدا و رسولش پیروی کنید و نزاع نکنید که سست شوید و ابهت شما برود

یه اشنایی داریم پسر خوب و پاکیه...بچه هیئتیه و مداح اهل بیته و جزو زوار پیاده اربعین .. خلاصه به لحاظ تدین مورد تاییده....
میخواد ازدواج کنه و دلباخته یک دختر خانمی شده که تحت هر شرایطی میخواد به دستش بیاره .... کار ندارم که برای به دست اوردن این دختر چه لقمه های بزرگتر از دهنش که برنداشته ... اما اون نکته ای که برای همه عجیبه اینکه .. دختر خانم شرط گذاشته که شب عروسی، حتما باید توی مجلس ، موسیقی باشه و این اقا پسره داستان ما هم ، از ترس اینکه مبادا دختر خانم رو از دست بده ، شرطهای بزرگتر از این رو قبول کرده ، دیگه یک موسیقی که به جایی برنمیخوره!!! پدر اقا داماد ، به لحاظ مذهبی ، معمولی هست ولی با این وجود ماتم داره که چرا باید توی مراسم پسرش ، موسیقی و گناه باشه....

بعضی وقتا یادمون میره که زن و شوهر و ازدواج و..... همه اینها امتحان خداوند هست ... چی میشه که یک پسر به اون با ایمانی، برای به دست اوردن یک دختر ، حتی حاضر میشه ، مجلسش به گناه الوده بشه ..... چرا بعضی از ماها ، اینقدر برای به دست اوردن یک دختر یا یک پسر ، هزینه های به این گزافی میپردازیم....

تقدیم به دوستان

[=#0000ff][=114]

هو رب العالمین

گاهی هم به آسمان نگاه کن،همه چیز در زمین نیست.





بسمه تعالی

روایت شنیدنی از علاقه میرزا اسماعیل دولابی به رهبرانقلاب

حاج آقا دولابی می‌فرمود: «امام خمینی مظهر مهابت بود و رهبری (آیت الله خامنه‌ای) مظهر محبت.»

محدوده: در جلسه آخری که مرحوم میرزا اسماعیل دولابی با آقای خامنه‌ای دیدار داشتند پیرامون مسائل زیادی صحبت کرده بودند منتهی حاج آقا مرتضی نبوی به بنده می‌فرمودند کاری که تا به حال مرحوم دولابی نکرده بود و کسی هم ندیده بود، این بود که در جلسه آخر هنگامی که به رهبر نزدیک شدند دست آقا را گرفتند و بوسیدند و این خیلی عجیب بود چون ایشان نه مریدباز و مریددار بودند و نه کسی بودند که تواضع بی‌جایی انجام دهند. اما دست مقام معظم رهبری را بوسیدند و فرمودند: «ایشان خیلی نورانی هستند.» حاج آقا دولابی حتی به خود بنده می‌فرمودند که سرعت ایشان (مقام معظم رهبری) در نور گرفتن بسیار بالاست و خیلی سریع و لحظه به لحظه به نورانیتشان افزوده می‌شود و حتی در مسائل سیاسی نیز ایشان اینچنین هستند گفتند: «با این وصف بنده لایق و اصلح از ایشان سراغ ندارم.»

این تعبیر را مرحوم دولابی نیز در مسائل عرفانی برای ایشان به کار می‌برند. می‌فرمودند: ایشان (رهبر معظم) یک مجموعه نوری است که با سرعت بر نورانیتشان افزوده می‌شود و خداوند متعال در این راه افاضات زیادی به ایشان دارند و حتی در جریانات نخست وزیری و پیش از رهبری آقا هنگامی که در مسایل سیاسی عده‌ای ایشان را اذیت می‌کردند مرحوم دولابی می‌فرمودند: اگر ایشان (آیت الله خامنه‌ای) را دیدید بگویید نگران نباشید. این‌ها برای آن است که شما آبدیده‌تر شوید و تمام این برنامه‌ها فقط برای تعالی شخص شما است.

حاج آقا دولابی می‌فرمود: «امام خمینی مظهر مهابت بود و رهبری (آیت الله خامنه‌ای) مظهر محبت.» خداوند متعال به امام نعمت‌ها را یکجا داد و امام هم این نعمت‌ها را برای استقرار نظام جمهوری اسلامی مصرف کردند. ولی نعمت‌ها به حضرت آقا را خدا تدریجی به ایشان می‌دهد و در هر مرحله‌ای متناسب با شرایط، خدا نعمت‌هایی را به ایشان می‌دهد یعنی شرایط آن نعمت‌ها را خود آقا فراهم می‌کنند.

استاد;742577 نوشت:
چقد زیبا چقد آرامش بخش،واقعا اروم شدم

هو المحبوب

قلبی که از رحمان تهی شد از شیطان پر می شود



استاد;742577 نوشت:

با سلام و احترام

در این عبارت نوشته شده "همه رنجها " صبرش به معنی احترام به حکمت خداست .. در حالیکه بسیاری از رنجهایی که انسان متحمل میشود ، به دست خودش پدید میاید .... [=Traditional Arabic] مَا أَصَابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِکَ ....
با این وجود ایا باز هم صبر در برابر گرفتاریهایی که انسان برای خود به وجود میاورد باز هم به حکمت خداوندی ربط پیدا میکند و در نتیجه صبر در برابر انها به معنی احترام به حکمت خداوند است؟

مولکول 68;743148 نوشت:
با سلام و احترام

در این عبارت نوشته شده "همه رنجها " صبرش به معنی احترام به حکمت خداست .. در حالیکه بسیاری از رنجهایی که انسان متحمل میشود ، به دست خودش پدید میاید .... مَا أَصَابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِکَ ....
با این وجود ایا باز هم صبر در برابر گرفتاریهایی که انسان برای خود به وجود میاورد باز هم به حکمت خداوندی ربط پیدا میکند و در نتیجه صبر در برابر انها به معنی احترام به حکمت خداوند است؟


سلام علیکم برادر گرامی
بله باز هم حکمت الهیست که ما را در این دنیا به سبب خطاهایمان مجازات می کند و برای عذاب آخرت پاکمان می کند.البته مجازاتی که خود با اعمالمان مهیا کرده ایم ولی نتیجه اش را به لطف الهی در این دنیا می بینیم که برای آخرت نماند،زیرا عذاب آخرت بی نهایت سخت و دشوار است.

هو الحلیم

براي مردم احترام قائل باش و هرگز سعي نكن آنها را مطيع

يا مقهور خويش سازي چرا كه اين خوي فرعونان است.

هو العلیم

چو دل تیره داشتی، واهمه در جای اندیشه کاشتی!

هر که دلش پاکتر است، اندیشه اش تابناکتر است.

دل پاک اندیشه را به افلاک راه می نماید.


همه چیز در دست خداست


آیت الله بهجت:doa(2)::

به غیر از حافظیت خدا، به هیچ چیز نباید اعتماد داشت. همه چیز در دست خداست؛ در روایت است که «لا حول ولا قوه الا بالله» یعنی «هیچ روگرداندنی از گناهان نیست مگر با حفظ و نگهداری خود خدا و هیچ نیرویی بر طاعت و عبادت خدا نداریم مگر به کمک و یاری خداوند».

(1)

نفس مطمئنه،ص 23
1. تحف العقول،ص468

رسول اكرم صلى الله علیه و آله :

خداى بزرگ، به زنان مهربان تر از مردان است و هیچ مردى، زنى از محارم خود را خوشحال نمى كند، مگر آن كه خداوند متعال او را در قیامت شاد مى كند.

كافى(ط-الاسلامیه) ج6، ص6، ح7

هیچ ثانیه ای نیست که قلبی از قلب های اطراف مضطر نباشد. خواهش که بیدار شویم.در حالیکه که از تپش قلب باید پر خون از اضطراب میشدیم ؛ از تپش قلب خیال ،پر خون از دل آرامی شدیم .




حدیثی بسیار قابل تأمل:شش حالت جسم و روح

شش حالت جسم و روح
امیر المؤ منان (علیه السلام ) فرمود: (( جسم را شش حال است : صحت ؛ مرض ؛ مرگ ؛ حیات ؛ خواب ؛ و بیدارى . و روح را نیز چنین است ؛ پس ‍ حیاتش علم اوست ، و مرگش جهلش ، و مرضش شك است ، و صحتش ‍ یقین ، و خوابش غفلت اوست ، و بیدارى اش حفظ او )) .

منبع:عیون مسائل نفس و شرح آن/علامه حسن زاده آملی ، ج 1، ص 95.

[="Tahoma"][="DarkSlateBlue"]چقدر خنده هایمان..گریه هایمان....راه رفتنمان....سخن گفتنمان و.....برای خداست؟؟؟؟؟[/]

دستور العمل: دعاى شكر در هر صبح و شام

بسمه تعالی
خداى متعال نوح پیامبر (علیه السلام ) را در قرآن ستوده است كه : (( انه كان عبدا شكورا ))
جناب ابن بابویه - رحمه الله علیه - در (( من لا یحضر )) از كشاف حقایق امام مجتبى ناطق جعفر بن محمد صادق - علیهما السلام - روایت كرده است كه حفض بن بخترى از آن حضرت نقل كرده است كه نوح نبى - علیه السلام - در هر صبح و مساء ده بار این دعا را مى خواند از این رو عبد شكور نامیده شده است :
اللهم انى اشهدك انه ما اصبح و امسى بى من نعمه و عافیه فى دین او دنیا فمنك وحدك لا شریك لك ، لك الحمد و لك الشكر بها على حتى ترضى و بعد الرضا

سعى كن اول دل بگوید آنگاه زبان - اى من فداى آنكه دلش با زبان یكى است .

منبع:تازیانه سلوك ، ص 90 - 89، استاد حسن زاده آملى .

[=Georgia]

دنیا را نه برای راحت که برای معرفت آفریده اند

آنان که غایت فعلشان آسایش و راحتی دنیا است مخاطب این نهیب خداوندند که فرمود:

قُلْ تَمَتَّعُواْ فَإِنَّ مَصِيرَكُمْ إِلَى النَّارِ

به ایشان بگو از دنیا هرچه خواهید بهره گيريد که سرانجام شما به سوي آتش است.


هو الحکیم

انسانیت انسان در گرو اندیشه ی اوست نه انباشته اش.




نخستین دستور العمل سلوکی مرحوم سید علی قاضی(ره)

بسمه تعالی
مرحوم استاد علامه طباطبایی فرمودند که استاد ما عارف عظیم و سالک مستقیم مرحوم حضرت آیت الله حاج سید علی قاضی ، اول دستوری که می دادند ، ذکر یونسی
بود«لااله الّا انت سبحانک اِنّی کنت مِن الظالمین» که در مدت یک سال در وقت خاص به حال سجده تعداد خاصی خوانده شود و دیگر مسبحات ستّ (سوره های حشر و حدید و جمعه و صف و تغابن و اعلی) که هر شب تلاوت شود.
فرمودند :ولی در خبر(روایت) مسبحات خمس است که سوره اعلی را ندارد وما این حدیث را به مرحوم قاضی عرضه داشتیم و ایشان با وجود این ، سخت مصر بودند که مسبحات ست قرائت شود، زیرا خودش هم چیزی می دانست که از اساتید سینه به سینه اخذ کرده بود.

بسمه الغنی

بي نيازي را بياموز تا خوار نشوي،جهاني طفيل وجود توست،بنگر تا چيستي و كجايي؟


[="Arial"][="Black"]

گذر زمان ثابت میکنه که هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست.

از افراد مذهبی بیشتر بترسید ، چون اونها فکر می کنند با نماز و دعا می تونند هر چیزی رو جبران کنند.


میترسم از کسی که نمیترسد از خدا و نمیترسم از کسی که میترسد از خدا

مبینا.;746690 نوشت:
چقدر خنده هایمان..گریه هایمان....راه رفتنمان....سخن گفتنمان و.....برای خداست؟؟؟؟؟

سلام گرامی

مدتی میشه که دورم ازش برام دعا کن

....
حرفی نمیزنم که خدایم عمل کند
او خود خودش به هر چه داند عمل کند

من همدمم به صُنع خودش ، آن رجیم پست

شیطان مگر خلاف به قولش عمل کند!!

شاید به روضه خوانی آن شاه سر جدا
من هم شدم حبیب و به قولش عمل کند

مهمانی بهشت همان میزبانی است
شاید مرا بخاطر خوبان عمل کند

یا دست گیردم که شوم خادم حرم
یا نزد شاه هر دو کون مرا هم عمل کند


بسمه الربّ

اگر کودک بی ادب بود مادر را توبیخ کنید

و اگر متربّی جسور شد مربّی را

که نابالغ را بالغ تربیت کند.


بسمه البصیر

مراقب سیاست شیطان باشیم:
...............................................

سائسی شاگردان خویش تعلیمِ سیاست

می کرد بدین نسق:

سیاست آن است که همه جا آشوب کنی

آنگاه به سیاستی دیگر آرام سازی

و این چرخه را همه وقتی ادامه دهی

و مردم ساده لوح را بدان مشغول کرده

زین میان تو فرصت می یابی آنچه را

می خواهی بی مزاحم به دست آری!!!!

شاگردی پرسید: استاد زین میان

کسی این نفهمد که ما چه می کنیم؟

سائس گفت:

گر بفهمد این همه آشوب بدو بندیم

و شرش از سر خویش کم کنیم

شاگرد گفت :استاد این فن سیاست را

از ابتدا چه کس به بشر آموخته است؟

سائس گفت: به گمانم ابلیس بوده است

که از یک سو قسم خورد که خیر آدم خواهد

و از دیگر سو در وی وسوسه کرد

آدم قسم را دید و وسوسه را ندید

به سیاست شیطان مشغول شد

و این میانه آنکه گناه کرد آدم بود

و آنکه سود برد شیطان!

و همه گناه آدم را دیدند نه شیطان!!!

حبیبه;748384 نوشت:
بسمه البصیر

مراقب سیاست شیطان باشیم:
...............................................

سائسی شاگردان خویش تعلیمِ سیاست

می کرد بدین نسق:

سلام متن زیبایی بود البته مفاهیمشش گسترده و فهم من ناچیز

اما یه چیزی یاد گرفتم بگم؟
استاد حبیبه بعدشش اصلاح کنید اگر بد نوشتم
یه جا خوندم ایت الله منتظری از همان اول ساده و بی خبر از سیاست و دنیای سیاست بوده و سعی میکرده خودشش رو

فعال دنیای اونروز و همردیف امام راحل بدونه

دراکثر نامه هایی که در زمان مسئولیتش در جنگ 8 ساله به امام مینوشته
با این متن شروع میکرده که :

السلام من التبع الهدی سلام بر شما پس از آنکه هدایت یافتید

بعدشش امام هم خیلی صبورانه جوابشش رو میداده

اما اگر دقت کنید میفهمید چه میزان عُجب و خود خواهی و غرور و به اصطلاح امروزیها کنایه و متلک در کلامش بوده

خدا انشاء الله همه ما رو به راه راست هدایت کنه

شهره22;748902 نوشت:
خدا انشاء الله همه ما رو به راه راست هدایت کنه

سلام علیکم

ان شاالله.ضمنا "والسلام علی من اتبع الهدی"یعنی سلام بر آنکه از هدایت تبعیت کند.