با دختر همسن ازدواج کردن خوبه یا بد؟

تب‌های اولیه

115 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

تا الان اگر یه جمع بندی بخوام بکنم، طبق نظر استاد راهنما و اکثر کاربرانی که نظر دادن، اگه ویژگیها و ملاکهای اصلی دختر خوب باشه، معیار سن مهم نیست و میشه ازش صرف نظر کرد.
یعنی همون نظر اولیه خودم که تو پست اولی گفتم!

با سلام

دوست عزیز ، حتما به خواستگاری بروید چون هم سن بودن یا اختلاف چند ماهه داشتن اصلا مشکل مهمی نیست. البته این رو هم بگم که بعضی ازخانم ها دوست دارند همسرشان بزرگتر ازخودشان باشد و برخی هم حساسیتی در این زمینه ندارند . پیروز باشید و سربلند.

شما خیلی وسواس پیدا کردین تو ازدواج
من نظرم اینه که شما اول به یه روان شناس (نه روان پزشک) مراجعه کنید و تکلیف خودتونو روشن کنید
من فک میکنم انقد که شما حساس هستین مساله سن هم حل بشه به یه چیز دیگه گیر میدین

امیدوارم از حرفام ناراحت نشین واقعیت رو گفتم چون از بیرون دارم به قضیه نگاه میکنم

sara72;605110 نوشت:
شما خیلی وسواس پیدا کردین تو ازدواج
من نظرم اینه که شما اول به یه روان شناس (نه روان پزشک) مراجعه کنید و تکلیف خودتونو روشن کنید
من فک میکنم انقد که شما حساس هستین مساله سن هم حل بشه به یه چیز دیگه گیر میدین

امیدوارم از حرفام ناراحت نشین واقعیت رو گفتم چون از بیرون دارم به قضیه نگاه میکنم

راستش منظورتون رو من متوجه نشدم:Gig:

من تا ص 4 خوندم

من موافق نیستم...چون به نظرم خانوما تو اغلب موارد از نظر سطح فکری و تمییز و تشخیص از همسن خودشون توی جنس پسر بالاترند!دوستانی که با همسنشون ازدواج کردند هم میگن: که انگار متوجه نمیشه!همش باید بهش بگم!در حالی که پسر دو سه سال بزرگتر اون کارو اصلا نمکنه چ برسه بخواد تذکر بشنوه!(نا سلامتی ما 5-6 سال زودتر به سن تکلیف میرسیما!!:khandeh!:)

mehrant;601500 نوشت:
سلام. با عرض خسته نباشید و تشکر از کارشناسان محترم سایت و مدیر ارجاع سوالات جناب طاهر.
همونطوری که احتمالا از تاپیک های قبلی ام یعنیhttp://www.askdin.com/thread43522.html
وhttp://www.askdin.com/thread43855.html
خوندید، من به دنبال گزینه مناسب برای ازدواج بودم.مدتها بود که میگشتم و با اون چند معیاری که داشتم{ ایمان و اعتقاد و اخلاق-چادری بودن-رعایت حرمت مخرم و نامحرم و آرایش نکردن در مقابل نامحرم-و دانشجوی پزشکی نبودن } موردی که مطابق با این معیارها باشه یا پیدا نمیشد یا اگه هم پیدا میشد و میرفتیم خواستگاری جواب منفی میدادن.این مساله باعث ناراحتی ام شده بود...
تا اینکه اخیرا دوتا از واسطه هایی که برای من دنبال مورد مناسبی بودن، دو مورد رو به خانواده ام معرفی کردن که دخترهای مذهبی و خوبی هستن و گفتن حدود یکی دو ماه دیگه بریم واسه خواستگاری و صحبت های اولیه.
سوالم اما اینجاست که هر دوی این دخترخانم ها متولد هفتاد هستن و 23 ساله و منم همینطور یعنی منم 23 سالمه.البته ماه تولدشون رو نمیدونم که بزرگتر هستن یا کوچکتر و هنوز اطلاعاتی در موردشون نداریم و هنوز هم ندیدیم شون.
آیا ازدواج کردن با این دخترخانمها با این مساله همسن بودن مشکلی ایجاد خواهد کرد؟
نظر خودم اینه که اگه دخترخانمی همه شرایط دیگه اش خوب باشه فقط سنش اختلاف سنی معمول یعنی ازنظر خودم بین 1 تا 5 سال کوچکتر از من رو نداشته باشه، مساله سن قابل چشم پوشیه.اما خوب خیلی از جاها خوندم که ازدواج با دختر همسن یا سن بالاتر مشکلات ایجاد میکنه و...
خواهشمندم لطف بفرمایید و راهنمایی کنید که من چیکار کنم؟ برم خواستگاری این افراد؟ اگر بریم خواستگاری و به توافقی برسیم ازدواج بکنم یا نه توصیه نمیشه چنین ازدواجی؟

با عرض سلام

به نظر بنده این قضیه حدود 85 درصد شخصی هست .
رجوع کنید به خودتون ببینید. ببینید چه میخواهید اصلا ؟
این رجوع باید عمیق باشه و بدون احساس .

قراره شما زندگی کنید و نه کس دیگر .
.

اگر نظر بنده رو بخواهید . هیچ مشکل خاصی بوجود نمیاد

البته توصیه این هست که حدود 4 یا 5 سالی فاصله باشد .
اون هم مربوط به تفاوت بلوغ دختر پسر هست .

این هم باز برمیگرده به شخصیت طرفین و اینکه چقدر به بلوغ فکری رسیده اند .

[="Tahoma"]سلام
من یه سوال از شما میپرسم اگه لطف کنید و جواب بدید من چیزی که در ذهنم هست رو بیان میکنم؟
شما خودتون چه قدر به زیبایی اون دختر خانم اهمیت میدید؟
مثلا اگه دختر خانمی تمام شرایط شما رو داشته باشه و از شما هم کوچیکتر باشه ولی خب قیافه ی معمولی داشته باشه براتون مهمه؟

دختر با وقار;605211 نوشت:
[="Tahoma"]سلام
من یه سوال از شما میپرسم اگه لطف کنید و جواب بدید من چیزی که در ذهنم هست رو بیان میکنم؟
شما خودتون چه قدر به زیبایی اون دختر خانم اهمیت میدید؟
مثلا اگه دختر خانمی تمام شرایط شما رو داشته باشه و از شما هم کوچیکتر باشه ولی خب قیافه ی معمولی داشته باشه براتون مهمه؟

سلام.
به شخصه، نظر شخصی خودم{ خانوادم رو نمیدونم } اینه که قیافه برام مهم نیست. ..در تاپیک های دیگه هم یه بار گفتم، که بودی مواردی من قیافه دختری که به خواستگاری اش رفته بودیم پسندیدم، اما یعدا دیگران اشکالاتی از قیافه اش گرفتن که اصلا من نه بهشون توجه کرده بودم و نه برام مهم بود...

یاس...;605128 نوشت:
دوستانی که با همسنشون ازدواج کردند هم میگن: که انگار متوجه نمیشه!همش باید بهش بگم!در حالی که پسر دو سه سال بزرگتر اون کارو اصلا نمکنه چ برسه بخواد تذکر بشنوه!(نا سلامتی ما 5-6 سال زودتر به سن تکلیف میرسیما!!

یعنی مردی دیدید که همون دفعه اول یه کاری رو بکنه؟ اصولا همش باید بهشون گفت:khandeh!:

mehrant;604117 نوشت:
من نظر خودم رو تو پست اول این تاپیک گفتم
به شخصه نظرم اینه که اگه همه چیز خوب بود سن کم یا زیاد قابل چشم پوشیه.اما اونقدر مطالب درباره معایب بیشتر بودن سن دختر خوندم یا از افراد شنیدم که به شک افتادم.
یعنی واقعا اگه با دختر همسن ازدواج کنم اینقدر بده؟ احتمال اینکه به مشکل بربخوریم در زندگی خیلی زیاده؟

با سلام
من یک مورد خواستگار داشتم که از خودم8ماه کوچکتر بود یعنی هنوز20سالش بود و من از اون بیشتر ...دقیقا خودم حس میکردم که نمیتونم بهش تکیه کنم و کاملا دیده میشد ... من هم مخالفم .مگر در مواردی که از همه لحاظ واقعا خوب باشه حتی قیافه طرف مقابل مثلا مرد بزرگتر از سنش باشه یا زن خیلی کوچکتر از سنش

تو دنیای امروز اختلاف سنی اصلا مهم نیست...نمیدونم چرا اینقدر رو این موضوع حساس شدید...

[="Tahoma"]

mehrant;605213 نوشت:
سلام. به شخصه، نظر شخصی خودم{ خانوادم رو نمیدونم } اینه که قیافه برام مهم نیست. ..در تاپیک های دیگه هم یه بار گفتم، که بودی مواردی من قیافه دختری که به خواستگاری اش رفته بودیم پسندیدم، اما یعدا دیگران اشکالاتی از قیافه اش گرفتن که اصلا من نه بهشون توجه کرده بودم و نه برام مهم بود...
نظر من اینه که اگه دختر خانم از شما دو سه سالی کوچکتر باشند بهتره در ضمن توقعاتشون هم نسبت به دخترخانم های همسن خودتون کمتره و بیشتر ازتون حرف شنوی دارند. در ضمن شما باید حالا با خانواده و یا هرکس دیگه ای که خیلی قیافه ی طرف مقابل براشون مهمه و یه جورایی موجب دلسردی شما نسبت به ایشون و هم مانعتون میشن صحبت کنید و ملاک های خودتون رو براشون بگید و بگید که قیافه طرف خوشبخی نمیاره. البته نمیگم چهره و زیبایی اون دختر خانم مهم نیست و لی اون قدرها هم مهم نیست که وقتی یه نفر رو مناسب خودتون دیدید و مطمئن بودید که با ایشون میتونید خوشبخت بشید به خاطر چهرشون از ازدواج باهاشون صرف نظر کنید. در ضمن هر چند که میگم اگه اون دختر خانم کوچکتر باشه بهتره( حتی برای چند ماه ) ولی اگه کسی عاشق واقعی طرف بشه دیگه اون زیاد به اون زیبایی ظاهر خانمش حالا بعد از زایمان و یا کم شکسته شدن اهمیت نمیده چون میدونه خانمش زیبایی باطن داره و ظاهر زیاد مهم نیست. انشاءالله که همسر مورد نظرتون رو پیدا میکنید غصه هم نخورید وقتی قسمت باشه ازدواج خود به خود هر جوری که باشه جور میشه طوری که دیگه چهره و سن برای هیچکدوم از دو طرف چنان مهم نیست که مانعشون بشه.

techies;605227 نوشت:
تو دنیای امروز اختلاف سنی اصلا مهم نیست...نمیدونم چرا اینقدر رو این موضوع حساس شدید...

ولی متوجه نشدم شما که نظرتون اینه چطور پست بالای همین پست خودتون رو براش صلوات زدید؟:Gig:

دختر با وقار;605229 نوشت:
[="Tahoma"] نظر من اینه که اگه دختر خانم از شما دو سه سالی کوچکتر باشند بهتره در ضمن توقعاتشون هم نسبت به دخترخانم های همسن خودتون کمتره و بیشتر ازتون حرف شنوی دارند. در ضمن شما باید حالا با خانواده و یا هرکس دیگه ای که خیلی قیافه ی طرف مقابل براشون مهمه و یه جورایی موجب دلسردی شما نسبت به ایشون و هم مانعتون میشن صحبت کنید و ملاک های خودتون رو براشون بگید و بگید که قیافه طرف خوشبخی نمیاره. البته نمیگم چهره و زیبایی اون دختر خانم مهم نیست و لی اون قدرها هم مهم نیست که وقتی یه نفر رو مناسب خودتون دیدید و مطمئن بودید که با ایشون میتونید خوشبخت بشید به خاطر چهرشون از ازدواج باهاشون صرف نظر کنید. در ضمن هر چند که میگم اگه اون دختر خانم کوچکتر باشه بهتره( حتی برای چند ماه ) ولی اگه کسی عاشق واقعی طرف بشه دیگه اون زیاد به اون زیبایی ظاهر خانمش حالا بعد از زایمان و یا کم شکسته شدن اهمیت نمیده چون میدونه خانمش زیبایی باطن داره و ظاهر زیاد مهم نیست. انشاءالله که همسر مورد نظرتون رو پیدا میکنید غصه هم نخورید وقتی قسمت باشه ازدواج خود به خود هر جوری که باشه جور میشه طوری که دیگه چهره و سن برای هیچکدوم از دو طرف چنان مهم نیست که مانعشون بشه.

ممنون که نظر دادید
خوب من تصور میکردم مهمترین عیب ازدواج با دختر همسن یا سن بالتر همین مسئله چهره و شکسته شدن و اینا باشه. .اما اینجوری که دوستان مخالف با ازدواج با دختر همسن گفتن، مساله اینکه زن نمیتونه بعنوان یه تکیه گاه به مرد نگاه کنه هم هست. ..این چیزی بود که استاد راهنما هم تو اولین پست شون تو این تاپیک گفتن، حتی ایشون گفته بودن "هیچ گاه" زن نمیتونه مرد همسن خودش رو بهش تکیه کنه ...

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

معیارهای شما برای ازدواج، عالی است
باید هم همینطور باشد یعنی باید مهم ترین ملاک ازدواج، ایمان و عمل به واجبات و عدم انجام محرمات باشد.
هیچ وقت به هیچ وجه از این معیارها کوتاه نیایید و به راحتی از کنارشان عبور نکنید و هرگز نادیده نگیریدشان.

و اما در مورد سن....
اگرچه از نظر روانشناسی و همچنین تجربی، درسته که سن دختر بهتره چند سالی کمتر باشه اما رعایت این نسخه برای مملکت ما چندان مفید نخواهد بود.
چرا که پس از انقلاب اسلامی و به ویژه در دهه ی شصت، شمار زاد و ولدها و جمعیت کشور به صورت فزاینده ای، رشد کرد و حاصلش هم جمعیت جوان بسیار زیاد کنونی متولد دهه ی شصت است.
یعنی بیشتر دختر پسرهای الان، متولد سال های شصت تا هفتاد هستند. حالا اگه همه ی این پسرها بخوان با پنج سال کوچکتر از خودشون ازدواج کنن، مسلماً مورد مناسب برای خیلی از پسرها پیدا نمیشه و خیلی از دخترها هم باید مجرد بمونن و این موجب عوارض جبران ناپذیر در جامعه می گردد.
به همین سبب توصیه می شود که درمورد اختلاف سنی، وسواس زیاد به خرج داده نشود و درصورت مؤمن بودن طرف مقابل، زودتر ازدواج کنند.

بنابراین این دقت و ظرافت و باریک بینی را در مورد پی بردن به ایمان آن اشخاص به کار ببرید تا دریابید که مورد مناسبی برای شما هستند یا خیر.

نکته ی دیگر هم اینکه واقعاً فرد با ایمان، کم پیدا می شود. بنابراین همین که "ایمان" را معیار اصلی ازدواج قرار داده اید(که قطعاً هم کار درستی است)، به خودی خود، دایره ی انتخاب خود را محدود و کوچک کرده اید...حال اگر بخواهید موارد دیگری مثل سن و رشته ی تحصیلی و نژاد و محل سکونت و ..... را هم به عنوان معیار"اصلی" به آن اضافه کنید، دیگر این دایره به ابعاد میکروسکوپی می رسد!!!

البته مسلماً اگر دومورد تقریباً مشابه، پیدا شود که یکی کوچکتر از دیگری است، ازدواج با کوچکتره بهتر خواهد بود.......

موفق و سلامت باشید.....التماس دعا

mehrant;605243 نوشت:
ولی متوجه نشدم شما که نظرتون اینه چطور پست بالای همین پست خودتون رو براش صلوات زدید؟

من به خاطر زمانی که صرف نوشتن اون پست کردن براشون صلوات زدم...

[="Times New Roman"][="Black"]به نظرم چیزی که مهمه درک و شعور و اخلاق دختر هست و در اینگونه موارد سن و سال چیز مهمی نیست..
.
بعضی دخترا هستن هم سنشون کمه هم سواد آنچنانی ندارند ولی توی زندگی کدبانوی تمام عیار هستند..
.
این بخاطر این هست که تحت نظر پدر و مادر و خانواده ی سالمی رشد کرده..
.
چنین کسانی برای ازدواج بهترین گزینه هستند..
[/]

دوستان دیگه هم منتظر نظرات تون هستم ...

واقعا کس دیگه ای نظر نداره؟:Gig:

mehrant;605416 نوشت:
واقعا کس دیگه ای نظر نداره؟

فقط یه سوال، (به موضوع تاپیک هم مرتبط نیست)، لیست سوالات همراه خود ات میبری ؟ :Gig:

سلام آقای دکتر
بنظر من شما یک جلسه حداقل باهاشون برو حرف بزن، شاید تو همین جلسه بیشتر چیزا واست مشخص بشه و بتونی تصمیم بگیری خودت. طرف هم اگه حس کنه چون هم سنش هستی نمیتونه بهت تکیه کنه و این حرفا، دیگه احتمالا خودش جواب منفی میده یا برعکس شاید خودت نپسندیدی. پس فرض کن اینم مث سایر خواستگاری هایی که رفتی،توکل کن و برو ان شاالله که هرچی صلاحته واست رقم میخوره..

۞ ͜ ۞;605420 نوشت:
فقط یه سوال، (به موضوع تاپیک هم مرتبط نیست)، لیست سوالات همراه خود ات میبری ؟ :Gig:

لیست سوالات چیه؟:Gig:

mehrant;605435 نوشت:
لیست سوالات چیه؟

قبلاً داشتم برخی از تاپیک های مشاوره رو مطالعه میکردم ...

تو متن مشاوره با مواردی مواجه میشدم که برام جالب بود ...

مثلاً یکی از طرفین (یا هردو) در جلسه خواستگاری کاغذ حاوی لیست سولات رو در میارند و بر اساس اون لیست، سوالات خودشون رو از طرف مقابل میپرسیدند و خُب همون لحظه برگه شون رو پُر میکنند ...

منظورم از لیست سوالات همین مورد بالا بود ...

چون تا اون موقع چنین مطلبی رو اصلاً نشنیده بودم ... برام خیلی جالب و عجیب بود ...

قصد قضاوت در مورد این روش ندارم ولی اگه بخوام نظر شخصی خودم رو در چنین موقعیتی بگم ... (به یه علت هایی زیاد جالب نمی دونم)

من که نشنیدم تا حالا در خطّه سرسبز ما به این صورت عمل کنند !!! و حتـــــــــــــــــــــی ندیـــــــــــــــــــدم ! :Gig:

داداش همسن غير همسن نداره خوشت اومد بگيرتش

۞ ͜ ۞;605489 نوشت:
قبلاً داشتم برخی از تاپیک های مشاوره رو مطالعه میکردم ...

تو متن مشاوره با مواردی مواجه میشدم که برام جالب بود ...

مثلاً یکی از طرفین (یا هردو) در جلسه خواستگاری کاغذ حاوی لیست سولات رو در میارند و بر اساس اون لیست، سوالات خودشون رو از طرف مقابل میپرسیدند و خُب همون لحظه برگه شون رو پُر میکنند ...

منظورم از لیست سوالات همین مورد بالا بود ...

چون تا اون موقع چنین مطلبی رو اصلاً نشنیده بودم ... برام خیلی جالب و عجیب بود ...

قصد قضاوت در مورد این روش ندارم ولی اگه بخوام نظر شخصی خودم رو در چنین موقعیتی بگم ... (به یه علت هایی زیاد جالب نمی دونم)

من که نشنیدم تا حالا در خطّه سرسبز ما به این صورت عمل کنند !!! و حتـــــــــــــــــــــی ندیـــــــــــــــــــدم ! :Gig:

آها از اون لحاظ!
نه من عادت به داشتن لیست سوال ندارم.هرچی یادم بود میپرسم هرچی هم یادم نبود اشکالی نداره، همه حرفها رو هم که نمیشه در یه جلسه گفت ...
ولی در یکی از جلسات خواستگاری دختر چنین چیزی داشت البته در جلسه دوم.یه سری سوالات یادداشت کرده بود که دونه دونه ازم بپرسه

mehrant;605494 نوشت:
آها از اون لحاظ!
نه من عادت به داشتن لیست سوال ندارم.هرچی یادم بود میپرسم هرچی هم یادم نبود اشکالی نداره، همه حرفها رو هم که نمیشه در یه جلسه گفت ...
ولی در یکی از جلسات خواستگاری دختر چنین چیزی داشت البته در جلسه دوم.یه سری سوالات یادداشت کرده بود که دونه دونه ازم بپرسه

فقط یه مورد در تکمیل صحبت های قبلی ام ... این که بنده اصلاً با همرا داشتن یه کاغذ مخالف نیستم ولــــــــــــــــــی چه کاغذی ؟

مثلاً یه دفترچه کوچک که روی یکی از برگ هاش 7 تا کلمه (یا جمله خیلی کوتاه) کلیدی رو یادداشت کرده باشی ... که با نگاه به اون ها اصل مطلب به ذهن ات خطور کنه ...

این حرکت چند تا مورد رو در ذهن من پر رنگ میکنه : اول اینکه ذهن طرف وابسته به کاغذ نیست و پویایی لازم رو داره ، دوم اینکه حداقل در مورد جلسه خواستگاری مطالعاتی داشته و می دونه در هر جلسه چه نوع سوالاتی رو مطرح کنه و ...

و کلی موارد دیگه که از تک تک عکس العمل های طرفین میشه اون ها رو خروجی گرفت ...

من همچنان در انتظار اینم که دوستان دیگه هم نظرات شخصی خودشون رو بدن

mehrant;605773 نوشت:
من همچنان در انتظار اینم که دوستان دیگه هم نظرات شخصی خودشون رو بدن

سلام!
دیگه چی می خواید بشنوید عزیز؟
کافیه دیگه!:ok:

لبیک یا علی النقی;605786 نوشت:
سلام!
دیگه چی می خواید بشنوید عزیز؟
کافیه دیگه!:ok:

خوب خواستم ببینم نظر کلی جمع چیه...موافقن با اینکه سن معیار مهمی نیست یا مخالف؟

mehrant;605849 نوشت:
خوب خواستم ببینم نظر کلی جمع چیه...موافقن با اینکه سن معیار مهمی نیست یا مخالف؟

خب این بستگی داره! بقول حاج آقا دهنوی تو برنامه گلبرگ میگفت که ملاک سن یه مطلوبیته! ینی اگه سن دختر کمتر باشه مطلوب تره و به این معنی نیست که اگه هم سن باشه یا حتی بزرگتر قطعا مشکل ایجاد میشه. نمیشه کلی نظری صادر کرد،بستگی به شرایط دو نفر داره... شما هم باید بررسی کنی و تصمیم بگیری.:Cheshmak:

ahmad70;605941 نوشت:
خب این بستگی داره! بقول حاج آقا دهنوی تو برنامه گلبرگ میگفت که ملاک سن یه مطلوبیته! ینی اگه سن دختر کمتر باشه مطلوب تره و به این معنی نیست که اگه هم سن باشه یا حتی بزرگتر قطعا مشکل ایجاد میشه. نمیشه کلی نظری صادر کرد،بستگی به شرایط دو نفر داره... شما هم باید بررسی کنی و تصمیم بگیری.:Cheshmak:

آخه ولی هرجا مطلبی خوندم و عقاید عموم افراد رو دیدم بد میدونستن
تو این سایت دیدم که برای اولین بار گفته شده بود ملاکهای دیگه اگر خوب بود دیگه سن مهم نیست ..

mehrant;605945 نوشت:
آخه ولی هرجا مطلبی خوندم و عقاید عموم افراد رو دیدم بد میدونستن
تو این سایت دیدم که برای اولین بار گفته شده بود ملاکهای دیگه اگر خوب بود دیگه سن مهم نیست ..

نه شما به مشاور هم مراجعه کنین همینه نظرشون اکثرا. خب در حقیقت بهتره که دختر سنش کمتر باشه بخاطر مسائلی که گفته شده و میدونی. شما هم اگه فک میکنی مورد مناسبی که سنش هم کمتره پیدا میشه در آینده خب میتونی ازین گزینه صرفنظر کنی. ولی در کل بنظر من یه جلسه حرف زدن مشکل خاصی ایجاد نمیکنه!

ﺑﻨﻆﺮﻡ ﺑﺴﺘﮕﻲ ﺩاﺭﻩ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻃﺮﻑ اﻻﻥ ﺑﺮاﺩﺭ ﻣﻦ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻮﻣﺶ ﻫﻤﺴﻦ ﻫﻢ ﻫﺴﺘﻦ و ﻫﻤﻜﺎﺭ ﻫﻢ ﻭﻟﻲ اﺯ ﻧﻆﺮ ﻣﺎﻩ ﺧﺎﻧﻮﻣﺶ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻩ ﻛﻮﭼﻴﻜﺘﺮﻩ ﻫﻴﭻ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻫﻢ اﻟﺤﻤﺪاﻟﻠﻪ ﺑﺎﻫﻢ ﻧﺪاﺭﻥ و ﺣﺘﻲ ﺗﻮ ﻓﺎﻣﻴﻠﻤﻮﻥ ﻫﺴﺘﻦ ﻛﺴﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺩﺧﺘﺮاﻱ 3,4 ﺳﺎﻝ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ اﺯ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ اﺯﺩﻭاﺝ ﻛﺮﺩﻥ و ﺗﺎ ﺟﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻣﻴﺪﻭﻧﻴﻢ اﻭﻧﺎﻫﻢ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻧﺪاﺭﻥ ﺑﺎﻫﻢ ﻭﻟﻲ ﻫﺮﻛﺴﻲ ﻓﺮﻕ ﻣﻴﻜﻨﻪ ﻣﺜﻼ ﻣﻦ ﺧﻮﺩﻡ اﺻﻼ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪاﺭﻡ ﺑﺎ ﻳﻪ ﺁﻗﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﺴﻦ ﺧﻮﺩﻡ ﺑﺎﺷﻪ ﻳﺎ ﺣﺘﻲ ﻛﻮﭼﻴﻜﺘﺮ اﺯﺩﻭاﺝ ﻛﻨﻢ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﻛﻪ اﻃﺮاﻓﻢ ﭘﺴﺮاﻳﻲ ﺭﻭ ﻛﻪ ﻫﻤﺴﻦ ﺧﻮﺩﻡ ﻫﺴﺘﻦ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻢ و ﻣﻴﺪﻭﻧﻢ ﻛﻪ ﺧﻴﻠﻲ ﺭﻓﺘﺎﺭﺷﻮﻥ ﺑﺎ ﺩﺧﺘﺮاﻱ ﻫﻤﺴﻦ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﻓﺮﻕ ﻣﻴﻜﻨﻪ و ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺧﺎﻃﺮﻩ ﻛﻪ ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻣﻴﻜﻨﻦ ﭘﺴﺮ ﺣﺪاﻗﻞ 3 ﺳﺎﻝ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ اﺯ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﺎﺷﻪ ﺑﻬﺘﺮﻩ
اﻥ ﺷﺎاﻟﻠﻪ ﺧﻮﺷﺒﺨﺖ ﺑﺎﺷﻴﻦ

ﻋﺎﺷﻖ اﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ;606035 نوشت:
ﺑﻨﻆﺮﻡ ﺑﺴﺘﮕﻲ ﺩاﺭﻩ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻃﺮﻑ اﻻﻥ ﺑﺮاﺩﺭ ﻣﻦ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻮﻣﺶ ﻫﻤﺴﻦ ﻫﻢ ﻫﺴﺘﻦ و ﻫﻤﻜﺎﺭ ﻫﻢ ﻭﻟﻲ اﺯ ﻧﻆﺮ ﻣﺎﻩ ﺧﺎﻧﻮﻣﺶ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻩ ﻛﻮﭼﻴﻜﺘﺮﻩ ﻫﻴﭻ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻫﻢ اﻟﺤﻤﺪاﻟﻠﻪ ﺑﺎﻫﻢ ﻧﺪاﺭﻥ و ﺣﺘﻲ ﺗﻮ ﻓﺎﻣﻴﻠﻤﻮﻥ ﻫﺴﺘﻦ ﻛﺴﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺩﺧﺘﺮاﻱ 3,4 ﺳﺎﻝ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ اﺯ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ اﺯﺩﻭاﺝ ﻛﺮﺩﻥ و ﺗﺎ ﺟﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻣﻴﺪﻭﻧﻴﻢ اﻭﻧﺎﻫﻢ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻧﺪاﺭﻥ ﺑﺎﻫﻢ ﻭﻟﻲ ﻫﺮﻛﺴﻲ ﻓﺮﻕ ﻣﻴﻜﻨﻪ ﻣﺜﻼ ﻣﻦ ﺧﻮﺩﻡ اﺻﻼ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪاﺭﻡ ﺑﺎ ﻳﻪ ﺁﻗﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﺴﻦ ﺧﻮﺩﻡ ﺑﺎﺷﻪ ﻳﺎ ﺣﺘﻲ ﻛﻮﭼﻴﻜﺘﺮ اﺯﺩﻭاﺝ ﻛﻨﻢ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﻛﻪ اﻃﺮاﻓﻢ ﭘﺴﺮاﻳﻲ ﺭﻭ ﻛﻪ ﻫﻤﺴﻦ ﺧﻮﺩﻡ ﻫﺴﺘﻦ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻢ و ﻣﻴﺪﻭﻧﻢ ﻛﻪ ﺧﻴﻠﻲ ﺭﻓﺘﺎﺭﺷﻮﻥ ﺑﺎ ﺩﺧﺘﺮاﻱ ﻫﻤﺴﻦ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﻓﺮﻕ ﻣﻴﻜﻨﻪ و ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺧﺎﻃﺮﻩ ﻛﻪ ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻣﻴﻜﻨﻦ ﭘﺴﺮ ﺣﺪاﻗﻞ 3 ﺳﺎﻝ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ اﺯ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﺎﺷﻪ ﺑﻬﺘﺮﻩ
اﻥ ﺷﺎاﻟﻠﻪ ﺧﻮﺷﺒﺨﺖ ﺑﺎﺷﻴﻦ

منم همین رو میگم، البته همونطوری که گفتم اینجوری که در این سایت از حرفهای کاربران خانوم و کارشناسان خوندم، ولسه دخترخانمها خیلی سخته به یه پسر همسن اگه همسرشون بشه بعنوان تکیه گاه نگاه کنن.و پس همونطوری که در صفحات اول تاپیک گفتم بنظر میاد احتمال جواب منفی دادن خیلی زیاده

mehrant;606077 نوشت:
منم همین رو میگم، البته همونطوری که گفتم اینجوری که در این سایت از حرفهای کاربران خانوم و کارشناسان خوندم، ولسه دخترخانمها خیلی سخته به یه پسر همسن اگه همسرشون بشه بعنوان تکیه گاه نگاه کنن.و پس همونطوری که در صفحات اول تاپیک گفتم بنظر میاد احتمال جواب منفی دادن خیلی زیاده

ﺧﺐ اﮔﻪ ﻭاﺳﻪ اﺯ ﻧﻆﺮ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻧﺪاﺭﻥ ﻣﺎﺩﺭﺗﻮﻥ ﺯﻧﮓ ﺑﺰﻧﻦ ﺧﻮﻧﻪ ﺩﺧﺘﺮ ﺧﺎﻧﻮﻡ و ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﺷﻤﺎﺭﻭ ﺑﮕﻦ و ﺑﮕﻦ ﻛﻪ ﻫﻤﺴﻦ ﺩﺧﺘﺮ ﺧﺎﻧﻮﻣﺸﻮﻥ ﻫﺴﺘﻴﻦ ﺗﺎ اﻭﻧﺎ ﻓﻜﺮاﺷﻮﻧﻮ ﺑﻜﻨﻦ اﮔﺮ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻦ ﺑﺎ اﻳﻦ ﻣﺴﻌﻠﻪ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻦ ﺗﺸﺮﻳﻒ ﺑﻴﺎﺭﻳﻦ و اﮔﻪ ﻫﻢ ﻧﻪ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻦ ﻧﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﺗﻜﻠﻴﻒ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﺭﻭ ﻣﻴﺪﻭﻧﻴﺪ و اﮔﻪ ﺟﻮاﺑﺸﻮﻥ ﻣﻨﻔﻲ ﺑﺎﺷﻪ اﻧﻘﺪﺭ ﺧﺮﺝ اﻟﻜﻲ ﺭﻭ ﺩﺳﺘﺘﻮﻥ ﻧﻤﻴﻮﻓﺘﻪ[emoji4]

ﻋﺎﺷﻖ اﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ;606100 نوشت:
ﺧﺐ اﮔﻪ ﻭاﺳﻪ اﺯ ﻧﻆﺮ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻧﺪاﺭﻥ ﻣﺎﺩﺭﺗﻮﻥ ﺯﻧﮓ ﺑﺰﻧﻦ ﺧﻮﻧﻪ ﺩﺧﺘﺮ ﺧﺎﻧﻮﻡ و ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﺷﻤﺎﺭﻭ ﺑﮕﻦ و ﺑﮕﻦ ﻛﻪ ﻫﻤﺴﻦ ﺩﺧﺘﺮ ﺧﺎﻧﻮﻣﺸﻮﻥ ﻫﺴﺘﻴﻦ ﺗﺎ اﻭﻧﺎ ﻓﻜﺮاﺷﻮﻧﻮ ﺑﻜﻨﻦ اﮔﺮ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻦ ﺑﺎ اﻳﻦ ﻣﺴﻌﻠﻪ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻦ ﺗﺸﺮﻳﻒ ﺑﻴﺎﺭﻳﻦ و اﮔﻪ ﻫﻢ ﻧﻪ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻦ ﻧﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﺗﻜﻠﻴﻒ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﺭﻭ ﻣﻴﺪﻭﻧﻴﺪ و اﮔﻪ ﺟﻮاﺑﺸﻮﻥ ﻣﻨﻔﻲ ﺑﺎﺷﻪ اﻧﻘﺪﺭ ﺧﺮﺝ اﻟﻜﻲ ﺭﻭ ﺩﺳﺘﺘﻮﻥ ﻧﻤﻴﻮﻓﺘﻪ[emoji4]

واسطه ای که این دختر خانم رو به ما معرفی کرده خودش به خانواده دختر گفته البته فقط سن من رو که متولد هفتاد هستم. اونا هم گفتن باشه بیاین
ولی اطلاعات بیشتری ندادن از ما به خانوادش
همونطوری که گفتم هم مادرم که دختر رو دیده بود میگفت از رفتار دختر بنظرش اومده که دختر خبر نداره از قضیه که اصلا خواستگاری داره ...
واسه همون زنگ زدن هم گفتن بعد از محرم و صفر ...

mehrant;606106 نوشت:
واسطه ای که این دختر خانم رو به ما معرفی کرده خودش به خانواده دختر گفته البته فقط سن من رو که متولد هفتاد هستم. اونا هم گفتن باشه بیاین
ولی اطلاعات بیشتری ندادن از ما به خانوادش
همونطوری که گفتم هم مادرم که دختر رو دیده بود میگفت از رفتار دختر بنظرش اومده که دختر خبر نداره از قضیه که اصلا خواستگاری داره ...
واسه همون زنگ زدن هم گفتن بعد از محرم و صفر ...

ﺧﺐ ﺑﻨﻆﺮﻡ ﺑﺎﺯﻡ ﺯﻧﮓ ﺑﺰﻧﻦ و ﺑﻪ ﻣﺎﺩﺭ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﮕﻦ ﺑﺎ ﺩﺧﺘﺮﺗﻮﻥ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﻛﻨﻴﺪ و ﺷﺮاﻳﻄ ﻣﺎ رو ﺑﻬﺶ بﮔﻴﻦ اﮔﺮ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻧﺪاﺭه ﺗﺎ ﻣﺎ ﻣﺰاﺣﻤﺘﻮﻥ ﺑﺸﻴﻢ ﺑﻌﺪ اﺯ ﻣﺎﻩ ﺻﻔﺮ ﻭاﮔﻪ ﮔﻔﺘﻦ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﺧﺐ ﭼﻪ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﺮﻳﻦ ﺑﻪ ﻫﺮﺣﺎﻝ اﻳﻨﺠﻮﺭﻱ ﺗﻜﻠﻴﻔﺘﻮﻥ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻴﺸﻪ ﻧﻪ اﻳﻨﻜﻪ ﺑﺮﻳﻦ اﻧﻘﺪﺭ ﺩﻭﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﺗﻮ ﺧﺮﺝ ﺑﻴﻮﻓﺘﻦ و ﺑﻌﺪﻡ ﻳﻪ ﻭﻗﺖ ﺟﻮاﺏ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻫﻤﻴﻦ ﻫﻤﺴﻦ ﺑﻮﺩﻧﺘﻮﻥ ﻣﻨﻔﻲ ﺑﺎﺷﻪ

ﻋﺎﺷﻖ اﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ;606157 نوشت:
ﺧﺐ ﺑﻨﻆﺮﻡ ﺑﺎﺯﻡ ﺯﻧﮓ ﺑﺰﻧﻦ و ﺑﻪ ﻣﺎﺩﺭ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﮕﻦ ﺑﺎ ﺩﺧﺘﺮﺗﻮﻥ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﻛﻨﻴﺪ و ﺷﺮاﻳﻄ ﻣﺎ رو ﺑﻬﺶ بﮔﻴﻦ اﮔﺮ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻧﺪاﺭه ﺗﺎ ﻣﺎ ﻣﺰاﺣﻤﺘﻮﻥ ﺑﺸﻴﻢ ﺑﻌﺪ اﺯ ﻣﺎﻩ ﺻﻔﺮ ﻭاﮔﻪ ﮔﻔﺘﻦ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﺧﺐ ﭼﻪ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﺮﻳﻦ ﺑﻪ ﻫﺮﺣﺎﻝ اﻳﻨﺠﻮﺭﻱ ﺗﻜﻠﻴﻔﺘﻮﻥ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻴﺸﻪ ﻧﻪ اﻳﻨﻜﻪ ﺑﺮﻳﻦ اﻧﻘﺪﺭ ﺩﻭﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﺗﻮ ﺧﺮﺝ ﺑﻴﻮﻓﺘﻦ و ﺑﻌﺪﻡ ﻳﻪ ﻭﻗﺖ ﺟﻮاﺏ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻫﻤﻴﻦ ﻫﻤﺴﻦ ﺑﻮﺩﻧﺘﻮﻥ ﻣﻨﻔﻲ ﺑﺎﺷﻪ

الان که دیگه نمیشه. ..چون رفتن سفر ...

دوستان سلام

یک دوره ثبات شخصیتی در افراد وجود دارد که محدوده آن وابسته به عوامل مختلف من جمله محیط، تربیت، شخص و ... متفاوت است.

معمولا در سنین 30 سال به بالا این ثبات شخصیتی به اندازه لازم شکل گرفته است فلذا در این سنین چندان حساسیتی بر روی اختلاف سنی حتی اختلاف سنی منفی نه از سوی طرفین و نه از سوی مشاورین مشاهده نمی شود.

در سنین پایین تر از 30 و به طور دقیق تر از قبل از رسیدن به ثبات شخصیتی لازم، بهتر این است که اختلاف سنی مثبت بین 3-7 رعایت گردد.

در مود شما مهران عزیز، به نظر می رسد که وجود اختلاف سنی بهتر از عدم آن است. شما فرد بسیار خوبی هستید و ملاک های خوبی دارید ولی شاید هنوز ملاک های شما از دقت کافی برخوردار نباشد.

علی علی

مکلف;606169 نوشت:
دوستان سلام

یک دوره ثبات شخصیتی در افراد وجود دارد که محدوده آن وابسته به عوامل مختلف من جمله محیط، تربیت، شخص و ... متفاوت است.

معمولا در سنین 30 سال به بالا این ثبات شخصیتی به اندازه لازم شکل گرفته است فلذا در این سنین چندان حساسیتی بر روی اختلاف سنی حتی اختلاف سنی منفی نه از سوی طرفین و نه از سوی مشاورین مشاهده نمی شود.

در سنین پایین تر از 30 و به طور دقیق تر از قبل از رسیدن به ثبات شخصیتی لازم، بهتر این است که اختلاف سنی مثبت بین 3-7 رعایت گردد.

در مود شما مهران عزیز، به نظر می رسد که وجود اختلاف سنی بهتر از عدم آن است. شما فرد بسیار خوبی هستید و ملاک های خوبی دارید ولی شاید هنوز ملاک های شما از دقت کافی برخوردار نباشد.

علی علی

سلام و ممنون که تشريف آوردید و نظرتون رو گفتید.
ممنونم از نظرتون راجع به من.
اما جمله آخرتون رو درست متوجه نشدم:Gig:
اینکه گفتید:شاید هنوز ملاک های شما از دقت کافی برخوردار نباشد.

سلام جناب مکلف گرامی خواستیم نظر شما رو برای آقا مهران عزیز تبیین کنیم

ولی این سخن شاعر گرانقدر ما رو از ادامه کار باز داشت

تکیه برجای بزرگان نتوان زد به گزاف \/\/\/ مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی

:ok:

و بنده و سکــــــــــوت

:Sham:

۞ ͜ ۞;606279 نوشت:
سلام جناب مکلف گرامی خواستیم نظر شما رو برای آقا مهران عزیز تبیین کنیم

ولی این سخن شاعر گرانقدر ما رو از ادامه کار باز داشت

تکیه برجای بزرگان نتوان زد به گزاف \/\/\/ مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی

:ok:

و بنده و سکــــــــــوت

:Sham:

خوب نظر خودت رو میگفتی ...

سلام

شما که به قول خودتون انقدر قصد ازدواج دارید و مورد مناسب پیدا نشده، حالا که یکی دو مورد معرفی شده:

خب اول ببینید، صحبت کنید، تحقیق کنید و بعد همه جوانب رو بسنجید و تصمیم بگیرید...

بنده زوجی رو سراغ دارم که عروس خانوم 2سال هم بزرگترن! {مسلماً هم تنش هایی وجود داره در طول زندگی مشترک}

اما بدلیل داشتن ویژگی های مثبت زیاد و همینطور علاقه 2طرف و تمایل خانواده ها، این وصلت به خوبی صورت گرفت و ان شاء الله که به پای هم پیر شن.

از خدا "بهترین" رو بخواید :ok:

اینو برای آینده میگم:

اگر قسمت این بود که هم سن باشید، خب ایرادی نداره، با هم دلی و تفاهمهایی که دارید میشه از بعضی چیزها چشم پوشی کرد و سخت نگرفت :Gol:

n@rcis;606442 نوشت:
سلام

شما که به قول خودتون انقدر قصد ازدواج دارید و مورد مناسب پیدا نشده، حالا که یکی دو مورد معرفی شده:

خب اول ببینید، صحبت کنید، تحقیق کنید و بعد همه جوانب رو بسنجید و تصمیم بگیرید...

بنده زوجی رو سراغ دارم که عروس خانوم 2سال هم بزرگترن! {مسلماً هم تنش هایی وجود داره در طول زندگی مشترک}

اما بدلیل داشتن ویژگی های مثبت زیاد و همینطور علاقه 2طرف و تمایل خانواده ها، این وصلت به خوبی صورت گرفت و ان شاء الله که به پای هم پیر شن.

از خدا "بهترین" رو بخواید :ok:

اینو برای آینده میگم:

اگر قسمت این بود که هم سن باشید، خب ایرادی نداره، با هم دلی و تفاهمهایی که دارید میشه از بعضی چیزها چشم پوشی کرد و سخت نگرفت :Gol:

ممنون از نظرتون.
بله حرفاتون درسته و قبول دارم
اما آخه اکثرا میگن واسه خانمها مشکله چنین ازدواجی، و نمیتونن به همسن خودشون تکیه کنن.تو همین تاپیک هم اکثرا همین عقیده رو داشتن ...

mehrant;606423 نوشت:
خوب نظر خودت رو میگفتی ...

اصلاً نمـــــــــــــی دونم چه جوری جمله بندی کنم ...

پس فقط یه مورد خیلـــــــــــــــی کوچولــــــــو رو اشاره کنم ...

با دختر همسن ازدواج کردن خــــــــــوب یا بـَـــــــــــــد ... .. . ؟

مهران جان شما این سوال رو از خودت پرسیدی؟ واقعاً پرسیدی؟ ... .. .

برو تو اتاقت ... با خودت فکر کن ... فکــــــر کن ... فکــــــــــــر کن ... فکـــــــــــــــــر کن ...

مهران جان تو باید (و دوباره میگم جنابعالی باید) جواب این سوال رو به خودت بدی ... (نه بنده، و نه سایر دوستان و نه ...)

خُب، شما که خودت رو میشناسی ...

شرایطی رو در ذهنت بیار که سن دختر خانم از شما بیشتر هست ... ببین آنقدر مهارت و توان داری که دختر خانم، شما رو با تمام وجود باور کنه ...

آقا مهران عزیز لطفاً به این صحبت ام توجه کنید ...

ممکن هست آقا پسر هم از لحاظ هیکل و هم از لحاظ سنی از دختر خانم کوچکتر باشه ولی باز زندگی خیلی شیرینی داشته باشند ...

چـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟ چون اون بنده خدا ثبات شخصیتی صحیح و محکمی داره (میشه بهش اعتماد کرد ...)

میگن آیت الله بهجت وقتی در سن کودکی بودند اصلاً با بقیه همسالانشون فرق می کردند ... مثل یه فرمانده قدرتمند میتونستند بقیه بچه ها رو مدیریت کنند ...

(چقدر زیبا ... آدم چنین افراد توانمندی رو میبینه حال میکنه ...)

مهران جان، جمله آخرم اینکه، هرچی از لحاظ روحی و مهارت های وجودی توانمندتر بشی، دیگه جسم و ظاهر اِت به چشم نمی یاد ... (اگه یکی تو رو از دور ببینه ... به شخصیت و مرام اِت افتخار میکنه)
جواب سوال پیش خودت هست ... بسم الله ... اگه چنین روحیه و توانی رو در خودت میبینی ... یا علی ...

به امید موفقیت هرچه بیشتر ... دوست عزیز

Miss Chadoriii;604126 نوشت:
ای خدا چی میشه شما ازدواج کنین ما از دست این تاپیکاتون خلاص شیم:khandeh!:

شوخی بود به دل نگیرید یه موقه

در مورد سن هم

همینکه ازتون بزرگتر نباشه کافیه

قبلنم گفتم ما دخترا خودمون بلدیم چیکار کنیم که یهو 10 سال جوونتر به نظر بیاییم:ok:

سلاما
ببین شما کلا تو کار مسخره کردن پستاییا خدا رحم کنه

۞ ͜ ۞;606559 نوشت:
اصلاً نمـــــــــــــی دونم چه جوری جمله بندی کنم ...

پس فقط یه مورد خیلـــــــــــــــی کوچولــــــــو رو اشاره کنم ...

با دختر همسن ازدواج کردن خــــــــــوب یا بـَـــــــــــــد ... .. . ؟

مهران جان شما این سوال رو از خودت پرسیدی؟ واقعاً پرسیدی؟ ... .. .

برو تو اتاقت ... با خودت فکر کن ... فکــــــر کن ... فکــــــــــــر کن ... فکـــــــــــــــــر کن ...

مهران جان تو باید (و دوباره میگم جنابعالی باید) جواب این سوال رو به خودت بدی ... (نه بنده، و نه سایر دوستان و نه ...)

خُب، شما که خودت رو میشناسی ...

شرایطی رو در ذهنت بیار که سن دختر خانم از شما بیشتر هست ... ببین آنقدر مهارت و توان داری که دختر خانم، شما رو با تمام وجود باور کنه ...

آقا مهران عزیز لطفاً به این صحبت ام توجه کنید ...

ممکن هست آقا پسر هم از لحاظ هیکل و هم از لحاظ سنی از دختر خانم کوچکتر باشه ولی باز زندگی خیلی شیرینی داشته باشند ...

چـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟ چون اون بنده خدا ثبات شخصیتی صحیح و محکمی داره (میشه بهش اعتماد کرد ...)

میگن آیت الله بهجت وقتی در سن کودکی بودند اصلاً با بقیه همسالانشون فرق می کردند ... مثل یه فرمانده قدرتمند میتونستند بقیه بچه ها رو مدیریت کنند ...

(چقدر زیبا ... آدم چنین افراد توانمندی رو میبینه حال میکنه ...)

مهران جان، جمله آخرم اینکه، هرچی از لحاظ روحی و مهارت های وجودی توانمندتر بشی، دیگه جسم و ظاهر اِت به چشم نمی یاد ... (اگه یکی تو رو از دور ببینه ... به شخصیت و مرام اِت افتخار میکنه)
جواب سوال پیش خودت هست ... بسم الله ... اگه چنین روحیه و توانی رو در خودت میبینی ... یا علی ...

به امید موفقیت هرچه بیشتر ... دوست عزیز

خوب اگر اینجوری باشه که گفتی، من بعید میدونم دختر همسن بتونه باهام کنار بیاد ...
دخترهای با سن کمتر نتونستن، دیگه دختر همسن پس قطعا نخواهد تونست
مس با این اوصاف یعنی بهتره از این مورد صرف نظر کنم و تا نرفتیم هنوز خواستگاري قضیه رو خاتمه بدیم

mehrant;606571 نوشت:
خوب اگر اینجوری باشه که گفتی، من بعید میدونم دختر همسن بتونه باهام کنار بیاد ...
دخترهای با سن کمتر نتونستن، دیگه دختر همسن پس قطعا نخواهد تونست
مس با این اوصاف یعنی بهتره از این مورد صرف نظر کنم و تا نرفتیم هنوز خواستگاري قضیه رو خاتمه بدیم

اﻧﻘﺪﺭ ﻣﻨﻔﻲ ﻧﮕﺮ ﻧﺒﺎﺷﻴﻦ
اﺯ ﻛﺠﺎ ﻣﻌﻠﻮﻡ?
ﻫﻤﻪ ﻛﻪ ﻣﺜﻞ ﻫﻢ ﻧﻴﺴﺘﻦ
ﺧﻴﻠﻲ اﺯ ﺩﺧﺘﺮاﻫﻢ ﻫﺴﺘﻦ ﻛﻪ اﻳﻦ ﻣﺴﻌﻠﻪ ﻭاﺳﺸﻮﻥ ﻣﻬﻢ ﻧﻴﺴﺖ ﻧﻤﻮﻧﺶ ﺩﻭﺳﺖ ﺧﻮﺩﻡ ﺑﺎ ﻳﻪ ﭘﺴﺮﻱ اﺯﺩﻭاﺝ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﻳﻚ ﺳﺎﻝ اﺯ ﺧﻮﺩﺷﻢ ﻛﻮﭼﻴﻜﺘﺮﻩ ﺑﻌﺪﻡ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺧﺎﻧﻮﻣﺎ ﻭﻗﺘﻲ ﻣﻴﺒﻴﻨﻦ ﺳﻨﺸﻮﻥ ﺩاﺭﻩ ﺑﺎﻻ ﻣﻴﺮﻩ ﻳﻜﻢ اﺯ ﺗﻮﻗﻊ ﻫﺎﺷﻮﻥ ﻛﻢ ﻣﻴﻜﻨﻦ ﭼﻮﻥ ﻣﻲ ﺗﺮﺳﻦ ﻛﻪ ﺩﻳﮕﻪ ﻧﺘﻮﻧﻦ ﺑﻪ ﻫﺪﻓﺸﻮﻥ ﺑﺮﺳﻦ ﺷﻤﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﻧﻪ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﺩﺧﺘﺮ ﺻﺤﺒﺖ ﻛﺮﺩﻳﻦ ﻧﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﻛﻼ ﻧﺎاﻣﻴﺪﻳﻦ ﺑﻨﻆﺮ ﻳﻪ ﺑﺎﺭ ﺑﺎﻫﺎﺷﻮﻥ ﺻﺤﺒﺖ ﻛﻨﻦ ﻣﺎﺩﺭﺗﻮﻥ ﻗﺒﻞ اﺯ اﻳﻨﻜﻪ ﺑﺮﻳﻦ ﺭﺳﻤﺎ ﺧﻮاﺳﺘﮕﺎﺭﻱ و ﻧﻆﺮﺷﻮﻥ ﺭﻭ ﺩﺭ اﻳﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺪﻭﻧﻦ و اﮔﻪ ﺩﺧﺘﺮ و ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﺧﻮﺑﻲ ﻫﺴﺘﻦ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺭاﺣﺘﻲ اﺯﺷﻮﻥ ﻧﮕﺬﺭﻳﺪ ﭼﻮﻥ ﺩﺧﺘﺮ ﺧﻮﺏ ﺗﻮ اﻳﻦ ﺩﻭﺭﻩ و ﺯﻣﻮﻧﻪ ﻛﻢ ﮔﻴﺮ ﻣﻴﺎﺩ
ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﺷﻴﻦ

mehrant;606571 نوشت:
خوب اگر اینجوری باشه که گفتی، من بعید میدونم دختر همسن بتونه باهام کنار بیاد ...

برادر نا امید نباش...مشخصا احتمال زیادی میدی جواب رد بدن که دنبال بهونه میگردی اما اصلا کاری به احتمالات و حدسیات نداشته باش...
با اعتماد به نفس برو جلو, تو همه کاری همیشه اصل اعتماد به نفسه, باور کن من خیلی کارارو حتی اشتباه انجام دادم اما چون اعتماد به نفسم خیلی بالاس بقیه تاییدم کردن یا همون کارو انجام دادن..!
بگو توکل به خدا و با اعتماد به نفس کامل برو جلو و اشتباهات خواستگاری های قبلیتو (خودت باید بدونی!) دیگه اینجا تکرار نکن...

techies;606595 نوشت:
برادر نا امید نباش...مشخصا احتمال زیادی میدی جواب رد بدن که دنبال بهونه میگردی اما اصلا کاری به احتمالات و حدسیات نداشته باش...
با اعتماد به نفس برو جلو, تو همه کاری همیشه اصل اعتماد به نفسه, باور کن من خیلی کارارو حتی اشتباه انجام دادم اما چون اعتماد به نفسم خیلی بالاس بقیه تاییدم کردن یا همون کارو انجام دادن..!
بگو توکل به خدا و با اعتماد به نفس کامل برو جلو و اشتباهات خواستگاری های قبلیتو (خودت باید بدونی!) دیگه اینجا تکرار نکن...

آخه اون قدر تو این تاپیک خانمها همش میگفتن ازدواج با همسن مشکلی نداره ولی من خودم حاضر نیستم با پسر همسن خودم ازدواج کنم...

موضوع قفل شده است