ایا پیامبر قبل از ازدواج در 25 سالگی برای ارضای نیاز های خود به جنس مخالف ازدواج موقت داشتند?
تبهای اولیه
بسم الله الرحمن الرحیم....سلام...پیامبر خدا صل الله علیه و اله در 25 سالگی اولین زن خود را گرفت که 40 ساله بود و نامش خدیجه نام دارد و در سن 50 سالگی پیامبر چند زن دیگر می گیرد برای گسترش اسلام و غیره....اما سوال من در مورد نیاز پیامبر است....چون انسان پسر در 15 به سن بلوغ می رسه پیامبر اکرم در این مدت 10 سال تا اولین ازدواج خود ایا ازدواج موقت داشته...اگر نه چگونه نیاز های جنسی خود را برطرف می کرده....چون من شنیدم اصلا پیامبران در خواب هم جنب نمی شوند...چون من می خوام از پیامبر الگو بگیرم برای مدیریت و نحوه ی ارضای صحیح جنسیم تا ازدواج کنم...با تشکر
همانطور که فرمودید پیامبر صلی الله علیه واله وسلم در سن 25سالگی ازدواج کردند، و این اولین ازدواجشان بود
و صحیح است که فرمودید پسر در سن 15سالگی به سن بلوغ می رسد
اما این بدان معنا نیست که هر کس بعد از 15سالگی ازدواج کرده در فاصله بین ازدواج و 15سالگی حتما و حتما توسط غریزه جنسی تحت فشار است و باید برای آن فکری کند،
افراد مختلف هستند و نیاز و غریزه جنسی یکسان ندارند، حتی سال نیاز نیز در افراد متفاوت است.
همین که در احکام اسلامی واجب نیست مگر اینکه به حرام بیفید، یعنی اینطور نیست که همه افراد به محض اینکه به سن بلوغ رسیدند ، به حرام می افتند،
حتی انسانهای غیر معصوم همچون علما و صالحین سالها بعد از رسیدن به سن بلوغ می توانند در صورت فشار غریزه جنسی آن را مهار کنند ، تا چه رسد به پیامبر صلی الله علیه واله وسلم
به هر حال ازدواجی برای پیامبرصلی الله علیه واله وسلم چه به صورت دائم و چه بصورت موقت قبل از حضرت خدیجه سلام الله علیها در جایی ثبت نشده است.
ضمنا اینجور مسائل نیاز به مراجعه به مجتهد دارد نه تاریخ، چون افراد و زمانها و نیازها مختلف است و نمی شود یک قاعده کلی در تاریخ پیدا کرد و آنرا برای همه تعمیم داد.
حاضر: هیچ گزارش معتبر تاریخی نداریم که نقل کند که پیامبر اکرم پیش از ازدواج با حضرت خدیجه با شخص دیگری ازدواج کرده باشد، حتی به صورت موقت. بنابراین پیامبر اکرم در این چند سالی که به سن بلوغ رسیده بود، شهوت خودش را مدیریت می کرد تا این که با حضرت خدیجه ازدواج نمود.
[="Arial Black"][="Navy"]هیچ گزارش معتبر تاریخی نداریم که نقل کند که پیامبر اکرم پیش از ازدواج با حضرت خدیجه با شخص دیگری ازدواج کرده باشد، حتی به صورت موقت. بنابراین پیامبر اکرم در این چند سالی که به سن بلوغ رسیده بود، شهوت خودش را مدیریت می کرد تا این که با حضرت خدیجه ازدواج نمود.
نبود ِمدرک ، مدرک ِ نبود نیست.[/]
حتی به صورت موقت. بنابراین پیامبر اکرم در این چند سالی که به سن بلوغ رسیده بود، شهوت خودش را مدیریت می کرد تا این که با حضرت خدیجه ازدواج نمود.
سلام
برای این سخن یا می بایست مدرکی را آورد یا آنکه شخص گوینده در زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله) بوده باشد...
چون انسان پسر در 15 به سن بلوغ می رسه پیامبر اکرم در این مدت 10 سال تا اولین ازدواج خود ایا ازدواج موقت داشته...اگر نه چگونه نیاز های جنسی خود را برطرف می کرده
سلام
چنانچه عوامل تحریک کننده جنسی (مانند وضعیت اجتماعی، ماهواره، غذاهای تحریک کننده و ...) نباشد، مسائل جنسی بر او فشار نمی آورد...
قطعا جوان (جوانانی) را در عصر حاضر دیده ایم که با وجود گذشتن سن ازدواج، فشار جنسی بر او غالب نشده است...؟
چگونه ممکن است انسان فکر و ذکرش خدا باشد اما مسائل جنسی بر او فشار بیاورد؛ آنهم در مورد پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم)...؟
[=Arial Black]نبود ِمدرک ، مدرک ِ نبود نیست.
مطلب به این مهمی، آن هم در مورد پیامبری که از جانب خدای متعال مامور ابلاغ همین مسائل بوده ، اگر مدرک نداشته باشد جای تامل دارد
سلام به همه
ببخشید ازدواج موقت مگه حکمش برا بعد از اسلام نیست؟قبل از اسلام هم ازدواج موقت بوده؟:Gig:
حتی انسانهای غیر معصوم همچون علما و صالحین سالها بعد از رسیدن به سن بلوغ می توانند در صورت فشار غریزه جنسی آن را مهار کنند ، تا چه رسد به پیامبر صلی الله علیه واله وسلم
سلام به همه
ببخشید ازدواج موقت مگه حکمش برا بعد از اسلام نیست؟قبل از اسلام هم ازدواج موقت بوده؟
سلام
بله قبل از بعثت چند نوع ازدواج مرسوم بوده که اسلام فقط دوتاشو تایید کرده. سرچ کنین پیدا میشه مطلبش.
کارشناس محترم سلام
من برام سوال شد که در مورد انجام ازدواج موقت توسط پیامبر در طول زمان حیاتشون مطلبی هست؟
این درسته که بعضی افراد متعه رو سنت پیامبر میدونند؟
با تشکر
استناد به سيره و سنت پيغمبر به دو شكل است يا بايد ايشان عملي را انجام دهد كه نزد ما حجت باشد و يا اينكه دستور ان را دهد اينكه ايشان انجام نداده دليلي بر عدم مشروعيت نيست زيرا پيغمبر دستور به انجام انرا داده و همين كفايت مي كند جهت حجيت ان
من برام سوال شد که در مورد انجام ازدواج موقت توسط پیامبر در طول زمان حیاتشون مطلبی هست؟
در مصادر اهل جماعت هست اگر خواستيد بفرمايد بفرستيم
این درسته که بعضی افراد متعه رو سنت پیامبر میدونند؟
يعني چه اين حرف؟ پس متعه سنت كي هست؟ بدعت كه نيست بلكه سنت پيغمبر هست ديگر اخوي سنتي كه برگرفته از قران مي باشد
يعني چه اين حرف؟ پس متعه سنت كي هست؟ بدعت كه نيست بلكه سنت پيغمبر هست ديگر اخوي سنتي كه برگرفته از قران مي باشد
سلام
سید باز اومدی ثابت کنی من عمری هستم؟:khaneh:
من کلا منظورم اینه که پیامبر(ص) این حلال رو انجام دادند یا بنا به مصلحت هایی متعه نکردند؟
چون متعه تو عرف منفور شده کسی نمیگه این چیزارو...
منابع رو هم بفرست لطفا . ممنون
سلام
بله قبل از بعثت چند نوع ازدواج مرسوم بوده که اسلام فقط دوتاشو تایید کرده. سرچ کنین پیدا میشه مطلبش.
ممنون از لطفتون
یا علی
http://www.porseshgaran.org/main/khanevadeh/319-1391-05-15-04-14-31.html
بسم الله الرحمن الرحیم....سلام...پیامبر خدا صل الله علیه و اله در 25 سالگی اولین زن خود را گرفت که 40 ساله بود و نامش خدیجه نام دارد و در سن 50 سالگی پیامبر چند زن دیگر می گیرد برای گسترش اسلام و غیره....اما سوال من در مورد نیاز پیامبر است....چون انسان پسر در 15 به سن بلوغ می رسه پیامبر اکرم در این مدت 10 سال تا اولین ازدواج خود ایا ازدواج موقت داشته...اگر نه چگونه نیاز های جنسی خود را برطرف می کرده....چون من شنیدم اصلا پیامبران در خواب هم جنب نمی شوند...چون من می خوام از پیامبر الگو بگیرم برای مدیریت و نحوه ی ارضای صحیح جنسیم تا ازدواج کنم...با تشکر
سلام به همه دوستان، و با کسب اجازه از همکار گرامی، دو نکته خدمت دوست پرسشگر عرض کنم:
اول اینکه مشهور است که حضرت خدیجه در زمان ازدواج با پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) چهل ساله بوده اند یعنی 15 سال از پیامبر بزرگتر بوده اند اما این نظریه قطعی نیست، و با مراجعه به منابع، به نظرات دیگری نیز درباره سن آن حضرت می رسیم: برخی 25 سال، 28 سال، 35 سال، 44 سال، 45 سال و 46 سال درباره سن ازدواج ایشان با پیامبر ذکر کرده اند. اتفاقا در میان مورخان و محدثان پیشین، 28 سال بودن حضرت خدیجه در زمان ازدواج با پیامبر، بیشتر مورد پذیرش بوده است (1)، یعنی مطابق این نظر، تفاوت سنی او با پیامبر را 3 سال عنوان کرده اند. ذکر این نکته هم جالب است که حضرت خدیجه در جاهلیت با لقب طاهره معروف بودند (2)، و این نشانگر پاکدامنی ایشان در آن محیط فاسد و آلوده بوده است. خود حضرت رسول هم در زمان جاهلیت، با لقب امین مشهور بودند و از این رو بود که مشرکین اموال یا چیزهای باارزششان را نزد حضرت به امانت می گذاشتند چون به ایشان اعتماد کامل داشتند که هرگز در امانت، کمترین خیانتی نمی کند.
نکته دوم اینکه، گفته می شود حضرت مسیح (سلام الله علیه) در تمام عمر شریف خود ازدواج نکرده اند! بفرمایید نیاز جنسی شان چطور تامین می شده؟! شما از 10 سال فاصله بلوغ تا ازدواج پیامبر پرسیدید و می خواهید الگو بگیرید، بنده از یک عمر زندگی مجرد حضرت مسیح از شما می پرسیدم! پاسخ دومی به مراتب سخت تر از اولی است!
اگر می خواهید از ازدواج پیامبر الگو بگیرید، از عبادتش هم الگو بگیرید! از زهدش هم الگو بگیرید! از نگاه نکردن به نامحرم هم الگو بگیرید! از پاکدامنی اش الگو بگیرید! از اینکه طرف لهو و لعب و شراب و موسیقی و قمار و سایر حرام ها نمی رفت هم الگو بگیرید!
بله، ایشان مانند حضرت لوط در آلوده ترین محیط زندگی می کردند، اما به شدت از مظاهر فساد و گناه دوری می کردند و هرگز کمترین رنگ آلودگی نگرفتند! قبل از ازدواج با خدیجه کبری، عبادت های چهل روزه در غار حرا داشتند! این ها را ببینید و در کنار هم جمع بندی کنید که چطور می شود ایشان به فرضی که نقل شما صحیح باشد، مثلا با فاصله 10 سال پس از بلوغ ازدواج کرده اند! آن وقت خیلی راحت مساله برایتان هضم می شود!
اگر جوانی از زمینه های حرام دوری کرد، قطعا و یقینا غریزه جنسی کمتر آزارش می دهد و می تواند تا زمان ازدواج پاکدامنی بورزد. برخی از ما می خواهیم هر چی فیلم و عکس پر از صحنه های هیجانی و حلال و حرام و چه و چه را ببینیم و اینترنت را برای هیچ زیر و رو کنیم، آن وقت هیچ احساس غریزه و فشار جنسی و اینجور مسایل آزارمان ندهد و برایمان سؤال می شود: مگر می شود بعد از بلوغ تا زمان ازدواج سالم زندگی کرد و پاکدامنی ورزید؟! سیره عملی ما و آموزه های دینی، خیلی با هم تفاوت دارد و کار ما و دستورات دینی، مثل قصه یک بام و دو هواست! خیلی هایمان (که خودم اولینش هستم)، اهل حرف و حرف و حرفیم و به دستورات دینی پایبندی عملی درست نداریم، نتیجه هم نمی گیریم که نمی گیریم!
اگر واقعا می خواهید الگو بگیرید، سخنان و سفارشات قطعی خود حضرت بهترین سند است که بارها و بارها بر امر شریف ازدواج تاکید و سفارش ویژه داشتند و می فرمودند: هیچ بنایی در اسلام بپا نشده که نزد خداوند محبوب تر از ازدواج باشد؛ وَ بِإِسْنَادِهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَا بُنِيَ بِنَاءٌ فِي الْإِسْلَامِ أَحَبُّ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنَ التَّزْوِيجِ (3)
خود قران کریم هم که سفارش صریح فرمود:
وَ أَنْكِحُوا الْأَيامى مِنْكُمْ وَ الصَّالِحينَ مِنْ عِبادِكُمْ وَ إِمائِكُمْ إِنْ يَكُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ (نور/32)
مردان و زنان بى همسر خود را همسر دهيد، همچنين غلامان و كنيزان صالح و درستكارتان را اگر فقير و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بى نياز مى سازد. خداوند گشايش دهنده و آگاه است.
------------------------
1- الصحیح من سیرة النبی، ج 2، ص 115 و 116.
2- الاصابة، ج 8، ص 99.
3- وسائل الشيعة، ج 20، ص 14، ح 24901
با سلام
در باره ازدواج موقت حضرتش بطور کلی آمده :
1) امام صادق عليه السلام:
إِنِّي لَأَكْرَهُ لِلرَّجُلِ أَنْ يَمُوتَ وَ قَدْ بَقِيَتْ عَلَيْهِ خَلَّةٌ مِنْ خِلَالِ رَسُولِ اللَّهِ _ صلي الله عليه و آله _ لَمْ يَأْتِهَا فَقُلْتُ فَهَلْ تَمَتَّعَ رَسُولُ اللَّهِ قَالَ نَعَمْ وَ قَرَأَ هَذِهِ الْآيَةَ وَ إِذْ أَسَرَّ النَّبِيُّ إِلى بَعْضِ أَزْواجِهِ حَدِيثاً إِلَى قَوْلِهِ ثَيِّباتٍ وَ أَبْكاراً. (وسائل الشيعة (آل البيت )، الحر العاملي ج 21، ص 13، ح2)
ترجمه: من دوست ندارم مردي بميرد در حالي كه سنتي از سنتهاي رسول خدا بر گردن او بماند. پرسيده شد آيا خود رسول خدا متعه (ازدواج موقت) كردند؟ امام صادق عليه السلام فرمودند: بله اينكار را كرد. و (به عنوان استشهاد) آيات 3 الي 5 سوره تحريم را تلاوت فرمودند.
ترجمه آيات: آنگاه كه پيامبر گرامي با بعضي از زنان خود رازي را گفت. و چون آن زنش آنرا (به عايشه) فاش كرد. خداوند رسولش را از آن مطلع كرد. پيامبر گرامي نيز بعضي را اظهار و بعضي را پنهان كرد. پس آن زنش گفت چه كسي تو را از آن باخبر كرد (كه من راز تو را فاش كرده ام) پيامبر فرمود: مرا خداوندي كه دانا و بيناي هر راز است باخبر نمود.(3 تحريم) ... .
2) امام باقر عليه السلام:
أن عبد الله بن عطاء المكي سأله عن قوله تعالى : ( و إذ أسر النبي... .)؟ فقال: إن رسول الله _ صلى الله عليه و آله _ تزوج بالحرة متعة فاطلع عليه بعض نسائه فاتهمته بالفاحشة، فقال: إنه لي حلال إنه نكاح بأجل فاكتميه، فاطلعت عليه بعض نسائه (وسائل الشيعة (آل البيت )، الحر العاملي ج 21، ص 10، ح22)
ترجمه: عبد الله بن عطاء از امام باقر عليه السلام درباره آيه شريفه «و إذا أسر النبي...» (آيه 3 سوره تحريم) پرسيدند؟ پس امام باقر عليه السلام جواب دادند: رسول خدا صلي الله عليه و آله با حره ازدواج موقت كرد، بعضي از زنان رسول خدا از اين ازدواج مطلع شدند و به پيامبر نسبت زنا دادند. پيامبر در جواب آنها گفت: اينكار بر من حلال است اين يك نكاح موقت بود درنتيجه آنرا مخفي كردم (پس بايد نكاح موقت را مخفي نگه داشت بر خلاف نكاح دائمي) ولي برخي از زنان پيامبر بر آن اطلاع پيد كرد.
3) قَالَ وَ رَوَى ابْنُ بَابَوَيْهِ بِإِسْنَادِهِ أَنَّ عَلِيّاً ع نَكَحَ امْرَأَةً بِالْكُوفَةِ مِنْ بَنِي نَهْشَلٍ مُتْعَةً (وسائل الشيعة (آل البيت )، الحر العاملي ج 21، ص 10، ح23)
ترجمه: ابن بابويه نقل ميكند كه حضرت علي عليه السلام زني را از قبيله بني نهشل در كوفه متعه كردند.
اما بر طبق احادیث دیگری از فریقین هم آمده که رسول خدا ص در ابتدا قوه جنسی ضعیفی داشتند که باعث طعنه ازواج و شیخین بر ایشان شده بود لذا خدای متعال آبگوشتی از بهشت برایشان آورد که قوه جنسی برابر 30 یا 40 مرد را پیدا کردند .....
سلام
سید باز اومدی ثابت کنی من عمری هستم؟
وعليكم سلام
شما عزيز ما هستيد عمري كيه ديگه دادا؟ خودت خوبيييييييييييييييييييييي
من کلا منظورم اینه که پیامبر(ص) این حلال رو انجام دادند یا بنا به مصلحت هایی متعه نکردند؟
در مصادر اهل سنت امده انجام داده در مصادر شيعه تحقيقي نكرده ام مضاف بر اينكه لاگر مصلح بر عدم انجام يك امر باشد هرگز پيغمبر به ان دستور نمي دهد زيرا اگر مسئله اي محل اشكال باشد به دستور دهنده ان فرمان هم بر مي گردد
چون متعه تو عرف منفور شده کسی نمیگه این چیزارو...
عرف كيه بابا، در عرف راست راست راه مي روند زنا مي كنند منفور نيست انوقت عملي مشروع باشد مي شود منفور، اين عرف را خودمان مي سازيم و اينگونه جلوه مي دهيم وگرنه من اين حرف شما را اولين بار بود مي شنوم
منابع رو هم بفرست لطفا . ممنون
در روايات ذيل به لفظ مع الرسول الله دقت كنيد يعني با پيغمبر و بهمراه پيغمبر انجام مي داديم
2192 - حَدَّثَنِي حَامِدُ بْنُ عُمَرَ الْبَكْرَاوِيُّ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَاحِدِ عَنْ عَاصِمٍ عَنْ أَبِي نَضْرَةَ قَالَ كُنْتُ عِنْدَ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ فَأَتَاهُ آتٍ فَقَالَ إِنَّ ابْنَ عَبَّاسٍ وَابْنَ الزُّبَيْرِ اخْتَلَفَا فِي الْمُتْعَتَيْنِ فَقَالَ جَابِرٌ فَعَلْنَاهُمَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ثُمَّ نَهَانَا عَنْهُمَا عُمَرُ فَلَمْ نَعُدْ لَهُمَا
صحيح مسلم
ابو نضرة مىگويد من نزد جابر بن عبد اللّه بودم يكى آمد وگفت ابن عباس و ابن زبير در دو متعه (متعه حج و متعه نساء) اختلاف كردند جابر گفت: ما با پيغمبر در زمان رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم هر دو را انجام مىداديم سپس عمر ما را از هر دو نهى كرد و ديگر آنها را انجام نداديم
این مطلب در کتاب صحیح بخاری - طبع (امیریه بولاق مصر) - کتاب التفسیر - باب فمن تمتع بالعمرة الی الحج - صفحه 27 موجود می باشد.
4246 حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ حَدَّثَنَا يَحْيَى عَنْ عِمْرَانَ أَبِي بَكْرٍ حَدَّثَنَا أَبُو رَجَاءٍ عَنْ عِمْرَانَ بْنِ حُصَيْنٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَال أُنْزِلَتْ آيَةُ الْمُتْعَةِ فِي كِتَابِ اللَّهِ فَفَعَلْنَاهَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَلَمْ يُنْزَلْ قُرْآنٌ يُحَرِّمُهُ وَلَمْ يَنْهَ عَنْهَا حَتَّى مَاتَ قَالَ رَجُلٌ بِرَأْيِهِ مَا شَاءَ قال محمد يقال انه عمر
آيه متعه در کتاب خدا نازل شد . پس ما با پيغمبر در زمان رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم متعه انجام داديم و آيه اي نازل نشد تا آن را حرام کند و رسول خدا هم از آن نهي نفرمودند . در اين هنگام شخصي طبق نظر خودش هرچه خواست گفت ( متعه را حرام کرد) ، محمد بخاري مي گويد آن كسي كه متعه را حرام كرد عمر بود.
منابع بیشتر :
۱ ـ تفسیر القرآن العظیم ، جلد ۱ ، صفحه ۵۳۸ ناشر : دار طیبة
۲ ـ در المنثور ، جلد ۱ ، صفحه ۵۲۰ ناشر : دار الفکر بیروت لبنان
۳ ـ سنن کبری بیهقی ، جلد ۵ ، صفحه ۱۹ ، حدیث ۸۶۴۹ ناشر : مکتبة دار الباز
۴ ـ مسند احمد بن حنبل ، جلد ۴ ، صفحه ۴۳۶ ، حدیث ۱۹۹۲۱ ناشر : مؤسسة قرطبة قاهرة
اما بر طبق احادیث دیگری از فریقین هم آمده که رسول خدا ص در ابتدا قوه جنسی ضعیفی داشتند که باعث طعنه ازواج و شیخین بر ایشان شده بود لذا خدای متعال آبگوشتی از بهشت برایشان آورد که قوه جنسی برابر 30 یا 40 مرد را پیدا کردند .....
يك چي بگم با هم بخنديم
ايات الله قزويني به روايت ذيل استناد كردند
حدثنا محمد بن بَشَّارٍ قال حدثنا مُعَاذُ بن هِشَامٍ قال حدثني أبي عن قَتَادَةَ قال حدثنا أَنَسُ بن مَالِكٍ قال كان النبي صلي الله عليه وسلم يَدُورُ على نِسَائِهِ في السَّاعَةِ الْوَاحِدَةِ من اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ وَهُنَّ إِحْدَى عَشْرَةَ قال قلت لِأَنَسٍ أو كان يُطِيقُهُ قال كنا نَتَحَدَّثُ أَنَّهُ أُعْطِيَ قُوَّةَ ثَلَاثِينَ وقال سَعِيدٌ عن قَتَادَةَ إِنَّ أَنَسًا حَدَّثَهُمْ تِسْعُ نِسْوَةٍ
انس گفت : رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم در يک ساعت از شبانه روز با يازده زن خويش نزدیکی میکرد.
به انس گفتم : آيا او نيروى اين کار را داشت؟ پاسخ داد : ما چنين مى گفتيم که به او نيروى سى مرد داده شده است !
الجامع الصحيح المختصر ، ج 1 ص 105 رقم 265، اسم المؤلف: محمد بن إسماعيل أبو عبدالله البخاري الجعفي الوفاة: 256 ، دار النشر : دار ابن كثير , اليمامة - بيروت - 1407 - 1987 ، الطبعة : الثالثة ، تحقيق : د. مصطفى ديب البغا
بعد ايت الله قزويني فرمودند اخه انس بن مالك كه خادم پيغمبر بوده از كجا فهميده پيغمبر همزمان با يازده زن خود نزديكي مي كرده ايا از سوراخ در نگاه مي كرده يا در را يواشكي باز مي كرده و نگاه مي كرده :khaneh:
خدا وكيلي اينها چقدر بدبخت هستند و چه توهيناتي را به پيغمبرشان مي كنند
حالا از كجا امار داشته الله اعلم
بعد ايت الله قزويني فرمودند اخه انس بن مالك كه خادم پيغمبر بوده از كجا فهميده پيغمبر همزمان با يازده زن خود نزديكي مي كرده ايا از سوراخ در نگاه مي كرده يا در را يواشكي باز مي كرده و نگاه مي كردهخدا وكيلي اينها چقدر بدبخت هستند و چه توهيناتي را به پيغمبرشان مي كنند
معلومه دیگه سید جان پرسیدن نداره:ok:
روایت زیر رو نگاه کنید برادر :
25281 - حَدَّثَنَا الْوَلِيدُ بْنُ مُسْلِمٍ، حَدَّثَنَا الْأَوْزَاعِيُّ، قَالَ: حَدَّثَنِي عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ الْقَاسِمِ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَائِشَةَ زَوْجِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَتْ: " إِذَا جَاوَزَ الْخِتَانُ الْخِتَانَ فَقَدْ وَجَبَ الْغُسْلُ، فَعَلْتُهُ أَنَا وَرَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَاغْتَسَلْنَا " (1)
مسند احمد بن حنبل ج42ص167
میگه من و پیامبر این عمل جنسی انجام می داد غسل می کردیم !!
حالا من این عمل رو شرمنده می شوم بگم و ترجمه کنم ولی عبارت قرمز رنگ رو نگاه کنید
طبق این روایت زنان پیامبر ص حتما به انس گفته اند حالا نمی دونم ببخشید یعنی پیامبر جلوی زن دیگر عمل ....را انجام می داد که آن زن باز می دونسته:Moteajeb!:
این از صحیحینشون
حالا من این عمل رو شرمنده می شوم بگم و ترجمه کنم ولی عبارت قرمز رنگ رو نگاه کنید
داداش اين از همان هاي بود كه برادرمان به ان استناد كردند منظورش ختنه گاه است شما بگو راحت باش چون اهل سنت مي گويند مسائل فقهي را بايد گفت خخخخخخخ
اين را بايد ايت الله قزويني براي ما تعليق بزند چون ايشان خوب مي گويند :khaneh:
یک روایت خاک بر سری خوبی دارم البته همین الان می گم ضعیفه ولی بذار موقع خاص پیامبرشون خیلی از حضرت سلیمان ع کمتر بوده است ::
همبستر شدن حضرت سلیمان در یک شب با 100زن :
2819 - وَقَالَ اللَّيْثُ: حَدَّثَنِي جَعْفَرُ بْنُ رَبِيعَةَ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ هُرْمُزَ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: " قَالَ سُلَيْمَانُ بْنُ دَاوُدَ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ: لَأَطُوفَنَّ اللَّيْلَةَ عَلَى مِائَةِ امْرَأَةٍ، أَوْ تِسْعٍ وَتِسْعِينَ كُلُّهُنَّ، يَأْتِي بِفَارِسٍ يُجَاهِدُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، فَقَالَ لَهُ صَاحِبُهُ: إِنْ شَاءَ اللَّهُ، فَلَمْ يَقُلْ إِنْ شَاءَ اللَّهُ، فَلَمْ يَحْمِلْ مِنْهُنَّ إِلَّا امْرَأَةٌ وَاحِدَةٌ، جَاءَتْ بِشِقِّ رَجُلٍ، وَالَّذِي نَفْسُ مُحَمَّدٍ بِيَدِهِ، لَوْ قَالَ: إِنْ شَاءَ اللَّهُ، لَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ، فُرْسَانًا أَجْمَعُونَ "
صحیح بخاری ج4ص22و ج8ص130و مصادر کثیره دیگر صحیح مسلم ج3ص1276
ابوهریره از رسول اکرم نقل می کند که :سلیمان بن داود شبی گفت :سوگند که امشب با یک صد و یا نود و نه تن از همسرانم هم بستر خواهم گردید که هریک از انان فرزندی جنگجو به دنیا آورد و همه این فرزندان در را خدا جهاد کنند فرشته که در نزد سلیمان بود بدو گفت بگو ان شاء الله ولی سلیمان از گفتنش خودداری کرد در نتیجه از تمام همسرانش فقط یکی آبستن گردید آن هم تکه گوشتی که انسان کامل نبود به دنیا آورد
تازه انس احتمال می ده ولی حضرت سلیمان ع دیگه حتمی می گوید !!!
در ضمن کسی بگه انس معصوم نبوده می گم معصوم بوده است!!
ناز نفست قناري :khaneh::khaneh::khaneh::khaneh::khaneh::khaneh:
بابا پيغمبران اهل جماعت ما شا الله همه شهوت ران بوده اندددددددددد
فرق بين اين پيغمبران اينها با حكام و پادشاهان در چيست؟ خخخخخخخخ
ما شا الله سرعت سليمان از ابن جريج هم بيشتر بوده گويا ابن جريج از سنت سليمان پيروي مي كرده :khaneh:
فرق بين اين پيغمبران اينها با حكام و پادشاهان در چيست؟ خخخخخخخخ
برادر پس چی پس فکر کردی پیامبر بوده است !!!
قالَ: وَلَمْ يَزَلْ شُرَيْحٌ عَامِلَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَلَى قَوْمِهِ، وَعَامِلَ أَبِي بَكْرٍ، فَلَمَّا قَامَ عُمَرُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَتَاهُ بِكِتَابِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَأَخَذَهُ فَوَضَعَهُ تَحْتَ قَدَمِهِ وَقَالَ: لَا، مَا هُوَ إِلَّا مَلِكٌ، انْصَرِفْ "
ابن شبه نقل كرده كه شخصي نوشتهاي از رسول خدا (ص) را در زمان حكومت عمر به او نشان داد تا بر اساس همان روش و سيرهي رسول خدا با او رفتار كند. عمر دست خطّ رسول خدا را گرفت و زير پا گذاشت و گفت: نه! ـ نبوّت و رسالتي در كار نبود ـ او تنها يك شاه و ملك بود ، برو جانم !!!
اصلا بابا جان روایت بالا که از تاریخ مدینه ابن شبه است ضعیف خدایی این روایات در کتب شما چی کار می کند ؟؟!؟!؟!چرا اعلام برائت نکردید ؟؟!!
ج2ص596تاریخ مدینه ابن شبه
داشتم فکر می کردم به یک نتیجه ای رسیدم در اون زمان که اهل سنت می گند درب نداشته پرده بوده یعنی هر کس می تونسته نگاه کنه راحت !!
يك چي بگم با هم بخنديم
با سلام
البته که اخبار عامه بعلت ورود یهودیات باعث هتک حرمت رسول خدا ص شده اند اما باید کمی دقت کرد زیرا در کتاب کافی شریف هم قریب به این خبر آمده است و شواهدی دارد .
البته که اخبار عامه بعلت ورود یهودیات باعث هتک حرمت رسول خدا ص شده اند اما باید کمی دقت کرد زیرا در کتاب کافی شریف هم قریب به این خبر آمده است و شواهدی دارد .
وعليكم سلام
ورود يك خبر ان هم از نوع اسرائليات يك مسئله است و اثبات صحت ان هم مسئله اي ديگر، اسرائليات در صحيح ترين كتب جماعت امده لذا قابل انكار نيست
داداش اين از همان هاي بود كه برادرمان به ان استناد كردند منظورش ختنه گاه است شما بگو راحت باش چون اهل سنت مي گويند مسائل فقهي را بايد گفت خخخخخخخ
يك چي بگم با هم بخنديمايات الله قزويني به روايت ذيل استناد كردند
حدثنا محمد بن بَشَّارٍ قال حدثنا مُعَاذُ بن هِشَامٍ قال حدثني أبي عن قَتَادَةَ قال حدثنا أَنَسُ بن مَالِكٍ قال كان النبي صلي الله عليه وسلم يَدُورُ على نِسَائِهِ في السَّاعَةِ الْوَاحِدَةِ من اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ وَهُنَّ إِحْدَى عَشْرَةَ قال قلت لِأَنَسٍ أو كان يُطِيقُهُ قال كنا نَتَحَدَّثُ أَنَّهُ أُعْطِيَ قُوَّةَ ثَلَاثِينَ وقال سَعِيدٌ عن قَتَادَةَ إِنَّ أَنَسًا حَدَّثَهُمْ تِسْعُ نِسْوَةٍ
ابا پيغمبران اهل جماعت ما شا الله همه شهوت ران بوده انددددددددددفرق بين اين پيغمبران اينها با حكام و پادشاهان در چيست؟ خخخخخخخخ
ما شا الله سرعت سليمان از ابن جريج هم بيشتر بوده گويا ابن جريج از سنت سليمان پيروي مي كرده
داشتم فکر می کردم به یک نتیجه ای رسیدم در اون زمان که اهل سنت می گند درب نداشته پرده بوده یعنی هر کس می تونسته نگاه کنه راحت !!
یک روایت خاک بر سری خوبی دارم البته همین الان می گم ضعیفه ولی بذار موقع خاص پیامبرشون خیلی از حضرت سلیمان ع کمتر بوده است ::
سلام خدمت همه ی دوستان
2 نکته عرض کنم
اول اینکه حقانیت شیعه با این ثابت نمی شود که ما احادیث و یا عقائد اهل سنت را مسخره کنیم.چه بسا از نظر آن ها هم بعضی احادیث ما مسخره است و آن ها هم مقابله به مثل می کنند.
انقدر شیعه استدلال محکم برای بیان دارد که نیازی به تمسخر اهل سنت نیست.
دوم اینکه به هر حال اینجا یک محفل عمومی است بیان بعضی مطالب در مورد اهل سنت چه بسا خلاف وحدت باشه.مخصوصا تمسخر ایشان.الحمدلله دوستان هم انقدر ملا هستند که نیازی تمسخر نداشته باشند.فراموش نکنیم که خداوند در قرآن کریم می فرماید
وَ إِذْ قالَ مُوسى لِقَوْمِهِ إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً قالُوا أَ تَتَّخِذُنا هُزُواً قالَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجاهِلين
و به ياد آوريد زمانى را كه موسى به قوم خود گفت: خداوند به شما فرمان داده تا گاوى را بكشيد. گفتند: ما را مسخره مىكنى؟ گفت: از اينكه جزو نادانان باشم، به خدا پناه مىبرم.
سوره مبارکه بقره آیه ی 67
ان شاء الله با امیرالمومنین علی بن ابی طالب محشور بشیم
یا علی
اول اینکه حقانیت شیعه با این ثابت نمی شود که ما احادیث و یا عقائد اهل سنت را مسخره کنیم.چه بسا از نظر آن ها هم بعضی احادیث ما مسخره است و آن ها هم مقابله به مثل می کنند.
عليكم سلام
اول اينكه خوب الان شما چه چيزي را مي خواهيد ثابت كنيد؟ بر فرض محال كه ما مسخره كرده ايم به همان دليلي هست كه خداوند هم انها را مورد سخره گرفته است ايا خداوند به اندازه من و شما نمفهميدي كه عامل هدايت هست يا نه؟
دوم ما چجه بگويم و چه نگويم جماعت عمريه توهين خود را مي كنند همان گونه كه مولايشان ابوبكر فحاشي به اهل بيت كرد نكند از منظر شما حضرت زهرا س به او فحش داد كه او مقابله بمثل كرد؟ لذا ثابت هست چه بگويم و چه نگويم فحاشي جزئي از مذهبشان هست
انقدر شیعه استدلال محکم برای بیان دارد که نیازی به تمسخر اهل سنت نیست.
عجيب اينجاست كه اسلام هم انقدر جامع و كامل هست كه نيازي به فحاشي ندارد اما نمي دانم چرا خدا بعضي ها را حيوان خطاب مي كند ان هم در قران
دوم اینکه به هر حال اینجا یک محفل عمومی است بیان بعضی مطالب در مورد اهل سنت چه بسا خلاف وحدت باشه.مخصوصا تمسخر ایشان.الحمدلله دوستان هم انقدر ملا هستند که نیازی تمسخر نداشته باشند.فراموش نکنیم که خداوند در قرآن کریم می فرماید
وحدت را براي ما تعريف كنيد كه اولا معنايش چيست
دوم ايه شما چه ارتباطي با بحث ما داشت
سوم اگر نقل اين مطالب باعث شكستن وحدت مي شود بايد بدانيد كتب برادران شما اهل سنت عامل شكستن وحدت است زيرا اين مطالب در انجا امده خخخخخخ پس اگر مشكل داريد مي توانيد به انها اشكال كنيد تا شايد كتب خودشان را غربال كردند
سلام آقا سید.قربون جدت بشم.
كه خداوند هم انها را مورد سخره گرفته است ايا خداوند به اندازه من و شما نمفهميدي كه عامل هدايت هست يا نه؟
منظورت از اینکه خداوند اهل سنت را به سخره گرفته کجای قرآنه؟
دوم ما چجه بگويم و چه نگويم جماعت عمريه توهين خود را مي كنند همان گونه كه مولايشان ابوبكر فحاشي به اهل بيت كرد نكند از منظر شما حضرت زهرا س به او فحش داد كه او مقابله بمثل كرد؟ لذا ثابت هست چه بگويم و چه نگويم فحاشي جزئي از مذهبشان هست
حاجی به فرض اینکه توهین جزئی از مذهبشان باشد آیا ما هم باید توهین و تمسخر کنیم؟؟؟؟سیره ی اهل بیت علیهم السلام این بوده؟حضرت زهراء سلام الله علیها جواب فحش و ناسزای اولی را با فحش دادند یا با خطبه ی غراء و زیبای فدک؟ در کافی بابی تحت عنوان ساب هست که از سب مومن و سب آشکار مومن و غیر مومن نهی می کند.کافی ج4 ص13
عجيب اينجاست كه اسلام هم انقدر جامع و كامل هست كه نيازي به فحاشي ندارد اما نمي دانم چرا خدا بعضي ها را حيوان خطاب مي كند ان هم در قران
سید جان یه سری به این پست در اسک قرآن بزن.واقعیت چیز دیگه ای هست
http://www.askquran.ir/thread29772.html
وحدت را براي ما تعريف كنيد كه اولا معنايش چيست
مقام معظم رهبری: وحدت یعنی همین که پیروان این دو مذهب با هم برادر باشند و احساس برادری کنند.....وحدت به معنای احساس برادری است و همین که هر طرفی احساس کند که دیگری هم مسلمان است....
ما تمسک به ولایت علی بن ابی طالب را ـ که نعمت بزرگ خداست ـ محکم نگه می داریم.اما با کسی که به این حبل متین تمسک نکرده است دعوا هم نمی کنیم.این وظیفه ی جامعه ی تشیع است.آن چه که دشمن می خواهد این است که با هم اختلاف کنیم
امام خمینی(ره): دعوت به اسلام اصلش دعوت به وحدت است
دوم ايه شما چه ارتباطي با بحث ما داشت
ربط آیه هم این بود که وقتی بنی اسرائیل در جواب حضرت موسی برای ذبح گاو، به ایشان گفتند آیا ما را مسخره می کنی؟حضرت فرمود من به خدا پناه می برم از اینکه از جاهلان باشم.تمسخر و استهزاء= نشانه ی جهل. تفسیر نور ج1 ص 134
كتب برادران شما اهل سنت
آقا سید من گفتم از اهل سنتم؟از کجای حرفم متوجه شدی؟از محشور شدن با امیر المومنین یا از یا علی گفتنم؟؟
سید جان من فقط خواستم حرف رهبرم که بر گرفته از سیره ی اهل بیت علیهم السلام است را تذکر دهم والا بنده خاک پای شما محبین علی علیه السلام هستم
منظورت از اینکه خداوند اهل سنت را به سخره گرفته کجای قرآنه؟
اولا من كجا گفتم خداوند اهل سنت را به سخره گرفته؟ گفتي خداوند بعضي ها را به سخره گرفته
حاجی به فرض اینکه توهین جزئی از مذهبشان باشد آیا ما هم باید توهین و تمسخر کنیم؟؟؟؟سیره ی اهل بیت علیهم السلام این بوده؟حضرت زهراء سلام الله علیها جواب فحش و ناسزای اولی را با فحش دادند یا با خطبه ی غراء و زیبای فدک؟ در کافی بابی تحت عنوان ساب هست که از سب مومن و سب آشکار مومن و غیر مومن نهی می کند.کافی ج4 ص13
برادر گرامي گويا شما كارشناس در اين سايت هستيد و ما انتظار تدليس را از شما نداريم
اولا در كتاب كافي سب مومن را نهي نموده سباب المومن فسوق و نه سب غير مومن را مضاف بر اينكه در هما كتاب كافي اشاره به سب بدعت كذاران هم نموده و دستور بيه سب كرده ان هم به اظهار كردنش و سند روايت هم صحيح است
ما كسي را مسخره نكرديم بلكه مطالب انها مشخره اميسز بوده و مجدد مي گويم شما كه اينقدر ناراحتي مي توانيد يك بيانيه به برادران اهل سنت خود بزنيد كه اين مطالب مسخره اميز را كه ما به ان اشاره مي كنيم و به شما بر مي خورد را حذف كنند كه ديگر شما ناراحت نشويد مشكل داريد برويد به اهل سنت بگويد زيرا مطالب مسخره در كتب انهاست لذا اگر ما به تمسخر گرفته ايم بطبه بايد بگويد كتب اهل سنت مسخره هست زيرا اين مباني در كتب انها امده
اتفاقا مولا علي ع و حضرت زهرا س هم انها را سب و لعن و نفرين كرده اند خواستيد بفرمايد مطالب ارائه كنيم
سید جان یه سری به این پست در اسک قرآن بزن.واقعیت چیز دیگه ای هست
وقت ندارم اگر مطلبي داريد همين جا اشاره كنيد
مقام معظم رهبری: وحدت یعنی همین که پیروان این دو مذهب با هم برادر باشند و احساس برادری کنند.....وحدت به معنای احساس برادری است و همین که هر طرفی احساس کند که دیگری هم مسلمان است....
طبق اين تعريف ديگر ادعاي ذيل شما در ذمه سخن اقا نيست
بیان بعضی مطالب در مورد اهل سنت چه بسا خلاف وحدت باشه
اقا نفرموده مطالب علمي نگويد و هخلاف وحدت هست چرا شما از خودت سخن اقا را تاويل مي كني؟ ايا مي داني تاويل گر از منظر قران چه جايگاهي دارد يا نه؟
دوم اگر اين مطلب خلاف وحدت باشد چجرا اهل سنت اورده اند؟ گويا شما داغ تر از علماي اهل سنت هستيد زيرا انها نفهميدند اين مطالب مشكل دارد اما شما بعد از 1400 سال فهميده ايد به جاي اين همه دل سوزاندن كمي مطالعه كنيد شبهات عمريه را دفاع نمايد
ما تمسک به ولایت علی بن ابی طالب را ـ که نعمت بزرگ خداست ـ محکم نگه می داریم.اما با کسی که به این حبل متین تمسک نکرده است دعوا هم نمی کنیم.این وظیفه ی جامعه ی تشیع است.آن چه که دشمن می خواهد این است که با هم اختلاف کنیم
البيته بنده به خاطر مطالح اسلام پاسخ اين مطلب شما را نمي دهم كه فرموديد نبايد دعوا كرد اين هم پاسخ علمي از منظر قران دارد كه اينجا جايش نيست
امام خمینی(ره): دعوت به اسلام اصلش دعوت به وحدت است
امام خميني مطالب ديگري هم دارد و بايد بدانيم كه نبايد سخنان را گزينشي برداشت كنيم و انچه به نفعمان هست را بگيريم و هر انچه خلاف عقيده ماست را رها كنيم
، فغيرنا ليسوا بإخواننا وإن كانوا مسلمين
، پس غیر ما برادر ما نیست اگرچه مسلمان باشد
ربط آیه هم این بود که وقتی بنی اسرائیل در جواب حضرت موسی برای ذبح گاو، به ایشان گفتند آیا ما را مسخره می کنی؟حضرت فرمود من به خدا پناه می برم از اینکه از جاهلان باشم.تمسخر و استهزاء= نشانه ی جهل. تفسیر نور ج1 ص 134
تمسخر و استهزا هم مذهبي بوده عزيز برادر وگرنه قران اين ايه را هم دارد كه شما فراموشتان شده است جزاء سيئه سيئه مثلها
آقا سید من گفتم از اهل سنتم؟از کجای حرفم متوجه شدی؟از محشور شدن با امیر المومنین یا از یا علی گفتنم؟؟
مشكل كم دقتي شما برادر گرامي هست بنده نگفتم شما اهل سنتي و يقين دارم كه شيعه هستي گفتم كتب برادران شما
سید جان من فقط خواستم حرف رهبرم که بر گرفته از سیره ی اهل بیت علیهم السلام است را تذکر دهم والا بنده خاک پای شما محبین علی علیه السلام هستم
حضرت اقا رهبر من هم هست، سخن اقا را نبايد هر طوري دلمان بخواهد تاويل كنيم و بچسبانيم به عقايد خودمان اقا سخنش چيزه ديگري بود و مطلب شما چيزه ديگري اقا سخن از وحدت مي كند شما براي خودت مطالب اهل سنت را كه ما ارائه كرده اينم مي گويم خلاف وحدت است اصلا مطالب ما چه ارتباطي با سخن اقا دارد دوما اينكه اشكال شما بر اهل سنت وارد است زيرا به اقرار شما مطالب اهل ستن خلاف وحدت است و خود اين توهين به اهل عمريه هست و يعني اينكه اقا ما را دعوت به وحدت با كسي مي كند كه خود عامل تفرقه هست ايا اين توهين به اقا هست يا نه؟
اين نوع برخورد هاي غير علمي امروزه در جامعه ما باعث شده طيف بسيار از مردم از اقا فاصله بگيرند براي چه؟ براي اينكه هر كسي براي خودش شده كارشناس ديني مطالب اقا را تاويل مي كند و تحويل جامعه مي دهد و مردم هم دچار چالض فكري نسبت به اقا شده اند لطفا هر كماري مي كني بكن فقط سخن اقا را تاويل نكن كه عامل دوري مردم از مولانا قائدنا خامنه اي سلام الله شود
جزاكم الله
برادر احمد المتظر ما مسخره نمی کنیم خودشان کتابشان را مسخره می کنند
یک جا می گند 100درصد صحیحه یک جا زیرش می زنند این مسخره بازی نیست ؟؟
در ضمن ما یادمان نمی رود با روایات جعلی حضرت زهرا س رو مسخره کردند در سایت های مختلف مثل دی دی سنه !!!
شکی نکنید ما قصد داریم قافیه رو تنگ بکنیم شاعر اشتباه می گه چون قافیه تنگ آید ..شاعر به جفنگ آید
بلکه ما می خوایم بکنیمش
چون قافیه تنگ آمد ...شعرا به جفنگ آیند
به نقل از یکی دوستان صاحب کلام ادبیات
با احادیثشون از کتاب صحیحین اثبات میشه که پیامبر ص ثقه نیست طبق رجالی اهل سنت
یا عمر بن خطاب مورد جرح امام علی ع واقع شده است که او هم ثقه بودنش می رود
حالا نمی دونم چه طور می خواند سنت رو بگیرند از پیامبری ص که ثقه نیست:khaneh:
آقا سید جواب سلام ما رو نمی دی؟!
اولا من كجا گفتم خداوند اهل سنت را به سخره گرفته؟
در متن زیر قسمت قرمز بنده تصورم این بود که منظور شما از آن ها اهل سنته.اگر اشتباه کردم ببخشید.
اول اينكه خوب الان شما چه چيزي را مي خواهيد ثابت كنيد؟ بر فرض محال كه ما مسخره كرده ايم به همان دليلي هست كه خداوند هم انها را مورد سخره گرفته است ايا خداوند به اندازه من و شما نمفهميدي كه عامل هدايت هست يا نه؟
برادر گرامي گويا شما كارشناس در اين سايت هستيد
نه حاجی من همکار اجرایی هستم.منه بی سواد رو چه به کارشناسی.
درمورد سب قرآن سب به مشرکین و بت های آن ها رو هم ممنوع کرده.اهل سنت که مسلمانند
ما كسي را مسخره نكرديم بلكه مطالب انها مشخره اميسز بوده و مجدد مي گويم شما كه اينقدر ناراحتي مي توانيد يك بيانيه به برادران اهل سنت خود بزنيد كه اين مطالب مسخره اميز را كه ما به ان اشاره مي كنيم و به شما بر مي خورد را حذف كنند كه ديگر شما ناراحت نشويد مشكل داريد برويد به اهل سنت بگويد زيرا مطالب مسخره در كتب انهاست لذا اگر ما به تمسخر گرفته ايم بطبه بايد بگويد كتب اهل سنت مسخره هست زيرا اين مباني در كتب انها امده
والا نظر بنده اینه که این نوع استدلال و اشکال علمی نیست که بگوییم حرف اهل سنت تمسخر آمیزه پس مثلا حق نیستند.به نظرتون توهین به آن ها نیست؟
اگر اهل سنت به حرف من بودند که شیعه می شدند:Kaf:
اتفاقا مولا علي ع و حضرت زهرا س هم انها را سب و لعن و نفرين كرده اند خواستيد بفرمايد مطالب ارائه كنيم
بنده سب و لعن علنی از این بزرگواران پیدا نکردم.فراموش نکنیم این فضا فضای عمومی است.
یان بعضی مطالب در مورد اهل سنت چه بسا خلاف وحدت باشه
اقا نفرموده مطالب علمي نگويد و هخلاف وحدت هست چرا شما از خودت سخن اقا را تاويل مي كني؟ ايا مي داني تاويل گر از منظر قران چه جايگاهي دارد يا نه؟
فداتون بشم من عرض کردم برخی مطالب.کی گفتم بحث علمی؟؟؟؟ دقیقا مباحث علمی قسمتی از وحدته.اصل حرف من هم همینه که ما باید بحث علمی بکنیم نه تمسخر و عیب جویی
امام خميني مطالب ديگري هم دارد و بايد بدانيم كه نبايد سخنان را گزينشي برداشت كنيم و انچه به نفعمان هست را بگيريم و هر انچه خلاف عقيده ماست را رها كنيم، فغيرنا ليسوا بإخواننا وإن كانوا مسلمين
، پس غیر ما برادر ما نیست اگرچه مسلمان باشد
این "غیر ما" در این کلام یعنی اهل سنت؟؟؟یعنی آقا می فرمایند برادرند و امام به برادری قبولشان ندارند؟:Gig:
تمسخر و استهزا هم مذهبي بوده عزيز برادر وگرنه قران اين ايه را هم دارد كه شما فراموشتان شده است جزاء سيئه سيئه مثلها
واقعا سیره ی اهل بیت این بوده که جواب بدی را با بدی می دادند؟ روایتی داریم که حضرات معصومین به تمسخر اهل سنت یا مطالبشان پرداخته باشند؟ واقعا دور از شان ماست.تمسخر مطالب آن ها جای بحث علمی را نمی گیرد
مشكل كم دقتي شما برادر گرامي هست بنده نگفتم شما اهل سنتي و يقين دارم كه شيعه هستي گفتم كتب برادران شما
شما به بزرگواری خودتون ببخشید.حق با شماست کم دقتی کردم
حضرت اقا رهبر من هم هست، سخن اقا را نبايد هر طوري دلمان بخواهد تاويل كنيم و بچسبانيم به عقايد خودمان اقا سخنش چيزه ديگري بود و مطلب شما چيزه ديگري اقا سخن از وحدت مي كند شما براي خودت مطالب اهل سنت را كه ما ارائه كرده اينم مي گويم خلاف وحدت است اصلا مطالب ما چه ارتباطي با سخن اقا دارد دوما اينكه اشكال شما بر اهل سنت وارد است زيرا به اقرار شما مطالب اهل ستن خلاف وحدت است و خود اين توهين به اهل عمريه هست و يعني اينكه اقا ما را دعوت به وحدت با كسي مي كند كه خود عامل تفرقه هست ايا اين توهين به اقا هست يا نه؟اين نوع برخورد هاي غير علمي امروزه در جامعه ما باعث شده طيف بسيار از مردم از اقا فاصله بگيرند براي چه؟ براي اينكه هر كسي براي خودش شده كارشناس ديني مطالب اقا را تاويل مي كند و تحويل جامعه مي دهد و مردم هم دچار چالض فكري نسبت به اقا شده اند لطفا هر كماري مي كني بكن فقط سخن اقا را تاويل نكن كه عامل دوري مردم از مولانا قائدنا خامنه اي سلام الله شود
آقا سید من عین کلام حضرت آقا رو ذکر کردم که فرمودند پیروان این دو مذهب باهم برادر باشند.شما سنی ها را به برادری قبول داری؟ به نظرم نوع بیان شما در مورد احادیث و مساند اهل سنت یکم تنده و تمسخر آمیز.خوب این موجب ناراحتی اون ها نمی شه؟آیا اگه در جمع آن ها این طور بیان بشه ناراحت نمی شن؟و موجب دامن زدن به اختلافات و دشمنی ها نمی شه؟
اگه واقعا به نظر شما این نوع گفتار(تمسخر مطالب سنی ها)خلاف وحدت نیست بنده عرضی ندارم.چون نظر شما قابل احترامه هرچند مخالف اون باشم
برادر گرامی در ضمن ما قصد توهین نداریم می خوایم بگیم ::
بابا جان این مطالب در کتب شما چه می کند ؟؟کتابی که می گویید صحیح است !!!
این که وحدت شکنی نیست برادر گرامی به ما جواب بدهند ما می ریم پی کارمون پدر کشتگی نکنند در ضمن نشون به اون نشون که اگر توهین بکنند و روایات جعلی ارائه دهند روایات این گونه در چنته ما بسیار زیاد است
شیعه از اول تا الان همش تدلیس دیده از اون اول تا الان !! یعنی سال 1 تا 1430
الان شما برید نگاه کنید چه قدر شبهاتی درست می کنند و همش تدلیس است در مورد حضرت زهرا س که بله تکشف ساقها علی السلمان خوب چه طور ما وقتی این روایت رو ذکر می کنند بدون توهین جواب می دیم ولی وقتی روایت عشق بازی عثمان رو ذکر می کنیم جلز و ولزشان در می آید
یا روایت رضاعه کبیر که حکم ارتداد صادر می کنند سید یادته مناظره ابواسحاق:khaneh:
در ضمن ما یادمان نمی رود با روایات جعلی حضرت زهرا س رو مسخره کردند در سایت های مختلف مثل دی دی سنه !!!
سلام آقا
من می خوام اشتباه و خطایی از ماشیعه ها سر نزنه.نگیم اونا مسخره کردند ما هم مسخره می کنیم.شخصی به شیخ انصاری نامه نوشت و توهین کرد و گفت تو (عذر می خوام) سگی.ایشان در جواب نوشتند من سگ نیستم به این دلیل و این دلیل.به نظرتون این قشنگ تر نیست؟
بنده منکر اشتباهات آن ها نیستم که اگر اشتباه نداشتند که سنی نبودند اما اعتقاد دارم تمسخر و اشکال اینطوری جواب نمی ده.
داشتم فکر می کردم به یک نتیجه ای رسیدم در اون زمان که اهل سنت می گند درب نداشته پرده بوده یعنی هر کس می تونسته نگاه کنه راحت !!
این رو اهل سنت علیه شیعه درست می کنند که خانه حضرت زهرا س درب نداشته است بلکه پرده بوده خوب یک ذره به اینا نیست بگه که این روایات رو چی می کنید
آقا سید جواب سلام ما رو نمی دی؟!
جواب سلام شما را عزيز دلم در كامنت اولي به شما دادم
درمورد سب قرآن سب به مشرکین و بت های آن ها رو هم ممنوع کرده.اهل سنت که مسلمانند
خداوند سب به بتها را ممنوع كرده ايا اهل سنت بت هستند؟ دوم سب در ملا عام هست سوم هرچيزي براي خود جايگاهي دارد خداوند هم در قران سب كرده پس عدم مشروعيت سب به صورت مطلق قابل اثبات نيست
والا نظر بنده اینه که این نوع استدلال و اشکال علمی نیست که بگوییم حرف اهل سنت تمسخر آمیزه پس مثلا حق نیستند.به نظرتون توهین به آن ها نیست؟
اگر اهل سنت به حرف من بودند که شیعه می شدند
برادر هدف ما فقط نقل قول و اشكال كردن بر انهاست تا به خودشان بيايند همين
بنده سب و لعن علنی از این بزرگواران پیدا نکردم.فراموش نکنیم این فضا فضای عمومی است.
شما پيدا نكرديد يك چيز هست اينكه در تاريخ وجود دارد چيزه ديگري لذا انچه شما استشهاد نكرديد به منزله عدم وجود نيست
فداتون بشم من عرض کردم برخی مطالب.کی گفتم بحث علمی؟؟؟؟ دقیقا مباحث علمی قسمتی از وحدته.اصل حرف من هم همینه که ما باید بحث علمی بکنیم نه تمسخر و عیب جویی
دوست گرامي بازم كه رفتي سر خانه اولت، گفتيم اگر مطالب ما تمسخر اميز باشد به طبع بايد بگويد مطالب برادران شما اهل سنت تمسخر اميز است لذا اشكال شما به ما بر نمي گردد زيرا ما از لسان اهل سنت گفته ايم
دوم تعريف شما از وحدت ارتباطي با بحث علمي ندارد زيرا تعريف شما در گزاره بحث علمي اصلا جايگاه و سنخيتي ندارد كه بخواهيم بگويم تعريف شما در مباحث علمي جايگزالري مي شود
این "غیر ما" در این کلام یعنی اهل سنت؟؟؟یعنی آقا می فرمایند برادرند و امام به برادری قبولشان ندارند؟
اين تعريف امام هست ديگر فرمودند غير ما برادر ما نيست اگر مسلمان باشد
واقعا سیره ی اهل بیت این بوده که جواب بدی را با بدی می دادند؟ روایتی داریم که حضرات معصومین به تمسخر اهل سنت یا مطالبشان پرداخته باشند؟ واقعا دور از شان ماست.تمسخر مطالب آن ها جای بحث علمی را نمی گیرد
برادر من فكر كنم شما زبان فارسي متوجه نمي شويد
اقا مطالب ما مورد تمسخره برو برادر اهل سنتت را يغه كن براي باز هزار به زبان فارسي بهت مي گم مطالب ما از خود اهل سنت هست اين را مي فهميد؟ فارسي گفتم اگر زبان ديگري مي فهميد ترجمه كنم
چون به چند زبان مسلط هستم
در ضمن جواب بدي دادن منطق قراني هست كما اينكه سيد الشهدا هم در عاشورا به يزيد فرمودند دئيك ابن دئيك حرام زاده پسر حرام زاده
شما به بزرگواری خودتون ببخشید.حق با شماست کم دقتی کردم
كلا كم دقتي من هزار بار يك حرف را زدم باز شما بگو من اهل سنت را مسخره كرده ام
شما سنی ها را به برادری قبول داری؟
بستگي دارد تعريف شما از برادري چه باشد زيرا مولا علي ع در كتاب خصال شيخ صدوق يهود را هم برادر خود مي دانست و مي فرمود اخا اليهود، يك كافر هم برادر ما هست نه در مقام ديني بلكه در مقام اجتماعي زيرا نسل ما از يك جاست در نتيجه برادري به منزله وثاقت و نزديكي نيست كما اينكه يكي ممكن هست پسره پيغمبر هم باشد اما منزلتي نداشته باشد مانند پسر نوح در نتيجه برادري و پسر يك پيغمبر بودن فضيلت اور نيست
ه نظرم نوع بیان شما در مورد احادیث و مساند اهل سنت یکم تنده و تمسخر آمیز.
نظر شما قابل احترام هست اما قابل استناد نيست ما كه نمي توانيم با توجه به سلايق هركسي راه برويم لذا دينمان را از او طريق مي گيريم كه ثقلين هستند
مطالب ما از كتب عامه هست اگر تند و مزخرف و مسخره هست انها بايد پاسخ دهند و اگر بد در كتبشان چه كار ميكند؟
خوب این موجب ناراحتی اون ها نمی شه؟آیا اگه در جمع آن ها این طور بیان بشه ناراحت نمی شن؟و موجب دامن زدن به اختلافات و دشمنی ها نمی شه؟
اگر مطالب ما بد و موجب اختلاف هست در كتب اهل سنت چه كار مي كند؟
دوم شما علم غيب داريد كه باعث اختلاف مي شود؟
سوم پاسخ ايا شما اهل سنت را منافق مي دانيدكه هي مي گويد مطالب انها باعث نفاق مي شود؟
اگه واقعا به نظر شما این نوع گفتار(تمسخر مطالب سنی ها)خلاف وحدت نیست بنده عرضی ندارم.چون نظر شما قابل احترامه هرچند مخالف اون باشم
اين مطالب در كتب برادرانت امده شما بايد پاسخ كما را دهيد چرا در كتب برادران شما مطالب مجمل و مزخرف امده شما كه دل مي سوزاني بايد پاسخ دهي :khaneh:
بنده منکر اشتباهات آن ها نیستم که اگر اشتباه نداشتند که سنی نبودند اما اعتقاد دارم تمسخر و اشکال اینطوری جواب نمی ده.
وقتي در كتبشان مملو از اشتباه هست برويد به انها بگويد اين اشتباهات را غربال كنند
دوم چرا شما اهل سنت را منافق مي دانيد؟
سید جان حرف برا گفتن زیاده اما خوب این تاپیک جای این بحث نبود و بحث ما موجب زیاد شدن پست ها می شه و مزاحمت برای بحث اصلی.البته خوشحال می شم در یک تاپیک جدید در این مورد صحبت کنیم.
فقط یک نکته عرض کنم و اون این که منظور بنده نوع بیان مطالب و نوع گفتار شماست که به نظرم با برخی الفاظ سعی در تمسخر داشتید. والا بله حق با شماست مطالب از کتب اهل سنت است.اگر در بیان منظور اشتباه کردم ببخشید.
در ضمن بنده درمورد نفاق اهل سنت حرفی نزدم اگر چنین برداشتی شده خوب حرف دیگری است.
از همه ی عزیزان معذرت خواهی می کنم.در پناه حق یاعلی:Gol:
:offlow:
دوستان خواهشا بحث های شخصی نکنید
قبلا هم عرض کردم این بحث ها موجب طولانی شدن پست ها می شه و استفاده ی دوستان از تاپیک را دچار مشکل می کند.
:offlow:
برادر احمد المنتظر تا جایی رسیده که سنی ها هم می گند بابا جان ما اشتباه کردیم کتاب ما صحیح بخاری نیست که!!بلکه صحیح صحیح فقط قرآن است
این جایی اتفاق افتاد که وقتی نتونستند اشکال دلالی بگیرند
خوب این مباحث همه شان با محصور کردن آن ها با این گونه احادیث بدست می آید
جناب عمارشیعه سلام
قرار شد درمورد اون بحث در این تاپیک ادامه ندیم.
با پیغام خصوصی توضیحاتی ارسال کردم.
ان شاء الله در ادامه درمورد موضوع اصلی تاپیک بحث بشه.
یا علی
سلام به همه
ببخشید ازدواج موقت مگه حکمش برا بعد از اسلام نیست؟قبل از اسلام هم ازدواج موقت بوده؟
در ادیان ابراهیمی یهود و مسحیت ازدواج موقت دیده نمی شود البته نکاح متعه از جمله ازدواج هایی است که در زمان جاهلیت و پیش از آمدن اسلام نیز مرسوم بوده است. اسلام بر بسیاری از رسم ها و مقررات جاهلیت خط بطلان کشید، ولی برخی از آنها را با گذاشتن ضوابط و مقرراتی اصلاح و تأیید کرد. نکاح متعه هم از رسم های اصلاح و ترمیم شده است و در همان زمان ها با همین لفظ متعه شناخته می شد و آیه هم طبق محاورات عرفی آن زمان نازل گردید. در کتاب “تاریخ الجاهلیة” درباره ازدواج موقت آمده است: ازدواج موقت در زمان جاهلیت چنین بود که عقد شخصی میان مرد و زن غیر باکره ای انجام می گرفت که به موجب آن تا زمان معینی در مقابل بهره از زن پول معینی پرداخت می شد و چنین ازدواجی با سرآمدن زمانش پایان می یافت(1)
اگر چه بعضی از اعمال اعراب جاهلی مثل حج برگرفته از دین حضرت ابراهیم بوده است لذا ممکن است بگوییم این امر نیز از جمله مواردی بوده که در دین حضرت ابراهیم یافت می شده چون بعضی از اعمالی که در اعراب جاهلی بوده اسلام با اصلاح آن آن را تشریع نموده است پس باید گفت که ازدواج موقت یکی از دستورات اسلام است و اما در زمان اعراب جاهلی نیز بوده و اسلام آن را اصلاح کرده است
1. فروخ، عمر، تاریخ الجاهلیة، ص 156، چاپ دوم.
کارشناس محترم سلام
من برام سوال شد که در مورد انجام ازدواج موقت توسط پیامبر در طول زمان حیاتشون مطلبی هست؟
این درسته که بعضی افراد متعه رو سنت پیامبر میدونند؟
با تشکر
ازدواج موقت یکی از دستورات اسلامی است که در قران نیز بدان اشاره شده است(1) ایه دلالت بر جواز دارد نه امر که بگوییم چرا پیامبر انجام نداده؟ اگر وجوب داشت و پیامبر انجام نداده بود اشکال وارد بود ولی جواز ، راه را برای کسانی که به هر دلیلی نمی خواهند ازدواج دائم داشته باشند (یا ازدواج دائم هم دارند ولی به دلیلی می خواند ازدواج موقت داشته باشند) باز کرده است البته در روایات آمده است که امام صادق (ع) فرموده اند پیامبر(ص) نیز ازدواج موقت می کرده است.(2)
همچنین در روایتی آمده است امام علی (ع) با زنی از قبیله بنی نهشل در کوفه ازدواج موقت کرد.(3)
1.نساء 24
2.وسائل الشیعة، ج 21، ص 13. قَالَ الصَّدُوقُ وَ قَالَ الصَّادِقُ ع إِنِّی لَأَکْرَهُ لِلرَّجُلِ أَنْ یَمُوتَ وَ قَدْ بَقِیَتْ عَلَیْهِ خَلَّةٌ مِنْ خِلَالِ رَسُولِ اللَّهِ ص لَمْ یَأْتِهَا فَقُلْتُ فَهَلْ تَمَتَّعَ رَسُولُ اللَّهِ ص قَالَ نَعَمْ وَ قَرَأَ هَذِهِ الْآیَةَ وَ إِذْ أَسَرَّ النَّبِیُّ إِلى بَعْضِ أَزْواجِهِ حَدِیثاً إِلَى قَوْلِهِ ثَیِّباتٍ وَ أَبْکاراً.
3.وسائل الشیعه، ج 21، ص 10. قَالَ وَ رَوَى ابْنُ بَابَوَیْهِ بِإِسْنَادِهِ أَنَّ عَلِیّاً ع نَکَحَ امْرَأَةً بِالْکُوفَةِ مِنْ بَنِی نَهْشَلٍ مُتْعَةً.