جمع بندی تکلیف دختران بد حجاب بعد از ظهور؟

تب‌های اولیه

86 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

سلام علیکم

وقتی که حضرت تشری میاورندعقل مردم به کمال می رسد

به طوری که بسیاری ازآنان حقانیت حضرت راتشخیص داده ورفتارشان راتغییرخواهندداد

اگربسیاری اززنان حجاب رارعایت نمی کنندبه علت ناآگاهی یا ازروی بی تو جهی وجهل است

وهیچ کدامشان دشمن امام زمان(عج)نیستند

آن حضرت کسانی رامواخذه می کنندکه ازروی عنادمسائل دینی رارعایت نمی کنند

بسیاری ازخانمهای بدحجاب قلباعاشق اهل بیت هستند

ولی درعمل اشتباه می کنند.

*ahmad*;501315 نوشت:
مطمئنا استدلال ها ما برای اجباری بودن حجاب از استدلال های اروپایی ها برای ممنوعیت حجاب قویتر خواهد بود. حجاب لازمه چون بی حجابی باعث تحریک شهوت انسان میشه، در نتیجه باید روابط دختر و پسر هم آزاد باشه تا غریزه تخلیه بشه، وقتی روابط جنسی آزاد بشه انگیزه ای برای ازدواج باقی نمیمونه، وقتی انگیزه ای برای ازدواج نباشه کشور ما هم مثل کشورهای غربی به جایی میرسه که تعداد فرزندان تک والدی از فرازدان دو والدی بیشتر میشه. بعد اونقوت به نظر شما این فرزندان تک والدی که مادر باید به تنهایی بزرگشون کنه و خرجشون رو بده، چقدر میتونن برای اجتماع مفید باشن؟
همه مسائل رو نباید با هم قاطی کرد الان جامعه ما باید با انگیزه ترین ها برای ازدواج باشه، هر دو والد بیشترین پایبندی رو به زندگی داشته باشن! و مفید ترین افراد جامعه رو داشته باشیم بدون وابستگی به کشورهای غربی که فرزندانشون هیچ سودی برای جامعه نداشتن! ولی آیا واقعیت این است ؟! فسادی که تو کشور ما با حجاب اجباری وجود داره بین متاهیلین بیشتر از مجردها وجود داره ..جامعه ما با حجاب اجباری باید ارمانی ترین جامعه باشه در حالی که فساد غوغا میکنه! حتی زمان هایی که حجاب اجباری بیشتر رعایت میشد فرقی تو میزان فساد و از هم پاشیدگی خانواده ها وجود نداشت

[=times new roman]سلام و عرض ادب
خواهشم از دوستان اینه که بعد از نوشتن پست و قبل از ارسال یک دور پستشون رو بخونن و اگر ارتباطی با عنوان تاپیک یعنی

[h=1]تکلیف دختران بد حجاب بعد از ظهور؟[=times new roman] حس کردند بعد ارسال کنند.
به دو کلمه
[=times new roman]تکلیف[=times new roman] و [=times new roman]بعد از ظهور[=times new roman] خواهشا دقت کنید.[/h][=times new roman]باتشکر

حکم تکلیف دختران ما بعد ازظهور هیچ فرق با حالا ندارد ...چطور؟ 1- مگر چیزی که اسلام بر زنان واجب کرده است در زمان ظهور تغییر میکند ...جواب ///خیر/// مراعات حجاب اسلامی بر هر خانمی که به سن بلوغ رسیده واجب است همانطور عدم مراعات حجاب برهر زن حرامست /////امام زمان هم تابع حکم خدا است ؛وایشان در زمان ظهورش اعمال حاکمیت قوانین واحکام خدا را پی خواهد گرفت 2 - ما منتظر ظهور امام زمان برای چه ؟ خوب برای اعمال واجباتی که برزمین مانده واجرا نمی شود (که زیاد است).........اگر درزمان غیبتش که هم اکنون است ,,,, بی حجابی وبی عفتی وبی غیرتی که به اوج خود رسیده است , {{{درزمان معظم له نیز چنین فسادی باقی خواهد ماند ((((به بهانه عدم اجباری کردن زنان به مراعات پوشش))).......}}}....خوب چه حاجتی به ظهور ایشان داریم؟؟؟؟؟؟؟؟ : چرا امام زمان در باب (نهی از منکر عملی) در دوران حکومتش عاجر می ماند؟؟؟چرا؟ اکنون در زمان ولایت فقیه اشکارا وعلناً بی حجابی بی داد می کند وعملاً تا کنون کسی نتوانست جلو این فساد را بگیرد ...آیادر دوره حکومت اسلامی امام زمان نیز ایشان بازاز ترس انگ چسباند به ایشان که حجاب را اجباری میکنند , اجازه میدهد که این ویروس گناه بی حجابی در جامعه بخش شود واو تماشگر و نظاره گر باشد؟؟؟ آیا این سخن با عقل سالم جور در می اید؟؟؟ بنده امام زمانی که با گناه کنار می آید ومدارا کند یا قادر به تغییر یا جلوگیری ازآن نباشد من چنین امامی را نه امام میدانم ونه معصوم .....واصلاً چه نیازی به ظهورش داریم !!!!!!! امام باشد فساد هست , نباشد باز هم هست !!!! خوب پس فلسفه انتظار ظهورش برای چه؟:Gig::Gig::Gig:

آبـرنـگـ;501359 نوشت:
خواهشمندم آن رسانه‌ای که این آمار را بیان کرده‌است را، نام ببرید و نشانی‌اش را بگذارید

این مطلب رو کتاب "پاسخ به شبهات اینترنتی، مولف: هادی کردان" به نقل از گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال 2003 نوشته است. البته بنده منبع اصلی رو نتونستم پیدا کنم ولی دوستانی که زبانشون خوبه شاید بتونن پیدا کنن.

آبـرنـگـ;501359 نوشت:
و البته باید گفت: «در این کشورها، آزادی بیان نیز آزاد است که این چیزها را اجازه دارند بگویند و همانند کشورهای دیگری نیستند که در آن‌ها ستم و فحشا بیداد می‌کند ولی هیچ رسانه‌ای آن را بیان نمی‌کند تا مردم پی به خرابی و ویرانیِ اخلاق و شرایط اجتماعی ناگوار کشور خود نبرند».

به فرضی که حرف شما درست باشه و وضعیت کشور ما هم مثل اون کشورها باشه، حرف من اینه که اون جامعه آرمانی که شما دارید برای ما ترسیم میکنید هم نتونسته ادعای شما رو اثبات کنه.
_Member_;501405 نوشت:
همه مسائل رو نباید با هم قاطی کرد الان جامعه ما باید با انگیزه ترین ها برای ازدواج باشه

از زامانی که که بدحجابی در جامعه رواج پیدا کرده و روابط دختر و پسر آزاد شده، روز به روز سن ازدواج بالا رفته و میل به ازدواج کاهش پیدا کرده

_Member_;501405 نوشت:
فسادی که تو کشور ما با حجاب اجباری وجود داره بین متاهیلین بیشتر از مجردها وجود داره

طبق چه آماری میگید فساد بین متاهلین بیشتر از مجردهاست؟

_Member_;501405 نوشت:
جامعه ما با حجاب اجباری باید ارمانی ترین جامعه باشه در حالی که فساد غوغا میکنه!

والا الان فقط اسمش حجاب اجباریه وگرنه هر کس هر مدلی دوست داره لباس میپوشه و همین باعث رواج بی بند و باری شده.

*ahmad*;501600 نوشت:
این مطلب رو کتاب "پاسخ به شبهات اینترنتی، مولف: هادی کردان" به نقل از گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال 2003 نوشته است. البته بنده منبع اصلی رو نتونستم پیدا کنم ولی دوستانی که زبانشون خوبه شاید بتونن پیدا کنن.

به فرضی که حرف شما درست باشه و وضعیت کشور ما هم مثل اون کشورها باشه، حرف من اینه که اون جامعه آرمانی که شما دارید برای ما ترسیم میکنید هم نتونسته ادعای شما رو اثبات کنه.

از زامانی که که بدحجابی در جامعه رواج پیدا کرده و روابط دختر و پسر آزاد شده، روز به روز سن ازدواج بالا رفته و میل به ازدواج کاهش پیدا کرده

طبق چه آماری میگید فساد بین متاهلین بیشتر از مجردهاست؟

والا الان فقط اسمش حجاب اجباریه وگرنه هر کس هر مدلی دوست داره لباس میپوشه و همین باعث رواج بی بند و باری شده.

صفحه قبل یه تذکر داده شد که به خاطر این تذکر نمی تونم جواب بقیه توضیحات شما رو اینجا قرار بدم ولی :

برای موردی که سند خواستین که این مورد کوچیکی ازش هست خودتون هم سرچ کنید بقیه آمار رو می تونید ببینید :

نقل قول:

۷۰ درصد مراجعان زنان خیابانی متاهل هستند

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: متأسفانه از آنجا که ۶۵تا۷۰درصد از مراجعان به زنان خیابانی مردان متأهل هستند با این حال بسیاری از بانوان وحشت دارند که شوهرانشان سمت ازدواج موقت کشیده شوند.
وی ادامه داد:بنابراین برای جلوگیری از کاهش حضور زنان خیابانی،دختران فراری،افزایش فرزندان نامشروع وهمچنین برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های خطرناک نظیر ایدز و هپاتیت نهادهای متولی هرچه زودتر باید برای سامان دهی غریزه جنسی به خصوص برای جوانان تمهیداتی بیاندیشند.

http://www.alef.ir

_Member_;500366 نوشت:
صحبت من اینه که افرادی که بیمار هستن یا نگاه بیمار دارن باید درمان بشن .. فرضا دختران بد حجاب تنبیه بشن ، دستگیر بشن، زندانی بشن وقتی کسی که بیمار هست باهاش برخوردی نمیشه و آزادانه برای با حجاب و بی حجاب مزاحمت ایجاد میکنه مشکل حل نمیشه.

ما اصل سخن وپیشنهاد شما را پذیرفتیم. که باید برای احیاء حجاب وجا انداختن آن کار فرهنگی شود. اما باید بین شخصی که به قول شما مریض است وکسی که حرمت شکنی می کند تمایز قائل شد. در این میان افرادی هم هستند که صرفا بی حجابی نمی کنند بلکه حرمت شکنی هم می کنند. به هر حال حرمت جامعه وآداب ورسوم آن را هم باید حفظ کرد. این وسط افراد مریض باید درمان شوند وارزش وفلسفه حجاب وفرهنگ آن در جامعه پیاده شود. وبا کسانی که دنبال حرمت شکنی وشکستن حریمهای جامعه هستند مقابله شود.

_Member_;500366 نوشت:
تو کشوری مثل عربستان که پوشش زنان کاملترین شکل ممکن هست چرا فساد اخلاقی به بدترین شکل ممکن وجود داره ؟ شخصا با حجاب کامل هم حاضر نیستم وارد کشوری مثل عربستان بشم چون تو این کشور افراد بیمار درمان نشدن چون افراد بیمار ازاد هستن هر رفتاری رو داشته باشن و این حق طبیعی شون هست.

البته بنده فکرمی کنم جواب دادن اشتباه وغلط با اشتباه بدتر از آن درست نیست.

_Member_;500366 نوشت:
ایمان تنها راه مقابله با این افراد نیست. تو کشور خودمون خانم های بد حجاب به بدترین شکل ممکن دستگیر میشن یا بهشون توهین میشه چرا با افرادی که مزاحمت ایجاد میکنن یا افرادی که مشکل اخلاقی دارن برخوردی نمیشه ؟ چرا راه کاری برای درمان این افراد در نظر گرفته نمیشه ؟ چرا یه نفر باید با دیدن تار موی یه خانم دگر گون بشه ؟ چرا یه نفر باید حضور یه خانم چه با حجاب چه بی حجاب دگرگونش کنه ؟
این مسائل طبیعی نیست اولویت اینه که باید به فکر چاره و دمان برای این افراد بود

درمان برای هر دو طرف لازم است. البته برای درمان این افراد باید اول مساله بی حجابی را هم حل کرد چون دلیل عمده بروز بیماری این افراد همین بی حجابی است. لذا اینکه ما بگوییم افراد بی حجاب فعلا سرجای خود وباید کسانی که به آنها نگاه می کنند ادب وتربیت شوند غلط است. بلکه اولین قدم در تصحیح رفتار اینکه ایجاد فرهنگ حجاب است. چون انسانها بخواهیم ونخواهیم اختیار دارند ونمی شود به اجبار جلوی نگاههای آلوده آنها را گرفت.

manmehdiam;500592 نوشت:
البته بدیهی است که مسائل دینی بخصوص برای ما غیر مجتهدین جایی برای «من فکر میکنم ....» نمیگذارد! هرچند از نظر مخلص ابراز عقیده شخصی کاملا بجا هست فقط صرف توجه دادن عرض میکنم.
اگر هم جایی برای «من فکر میکنم ...» باشد ...چه اشکالی ایجاد میشود که فکر کنیم هر انسانی میتواند به مراتبی برسد که صرف دیدن یک بدحجاب دل و دینش نلرزد! و کنترل نفس اماره در هر کس صرفا امری منوط به خود شخص باشد و نه در شرایط و ظواهر خارجی ؟! یعنی وقتی کسی حداقل سلامت نفس را داشته باشد که دیگر بادیدن دو لاخ موی یک بانو مریضی های روانی و جنسی اش تحریک نمیشود! خوب بیایید فکر کنیم در آن جامعه آرمانی دست کم این حداقل آزادی یعنی آزادی زنان و مردان در پوششی که انتخاب میکنند را بدلیل سهل العنان بودن انسانهای ضعیف‌النفسی محدود نمیسازند. بالاخره در آنزمان انسانهای بیماردل چایگاهی در آن جامعه ندارند....چه میدانم...

فرمایش خوبی است اما مد نظر داشته باشید که ما انسان را باید با تمام غرائز موجودش در نظر بگیریم. انسان غریزه شهوت دارد وکسب ایمان نیز با خود آنهاست که چقدر ایمان خود را تقویت کنند که در این وسط یکی یوسف صدیق می شود که با وجود تمام زمینه های گناه مرتکب نمی شود. اما همه که یوسف نیستند. ما باید بر اساس واقعیات موجود در جامعه ودر نظر گرفتن همه انسانها صحبت کنیم واین را هم در نظر داشته باشیم که بی حجابی زنان آنها را طعمع صیادان شیادی می کند که دین وایمان سرشان نمی شود.
در جامعه پس از ظهور هم این طور نیست که هر کس هر طور که دلش خواست بگردد ودیگران هیچ نگاه هوس آلودی نداشته باشند بلکه در آن جامعه با ارائه حقائق دین یوزیباییهای آن مثل حجاب خود مردم هستند که با اختیار خود وبا رشد عقلانیت جامعه دنبال این ارزشها می روند ولی به هر حال این ارزشها در آن جامعه حفظ خواهد شد. بیایید ما هم حداقل در حد ووسع خودمان د رجهت پیاده کردن این ارزشها تلاش کنیم وکمکی برا یحضرت ولی عصر باشیم.

_Member_;501405 نوشت:
فسادی که تو کشور ما با حجاب اجباری وجود داره بین متاهیلین بیشتر از مجردها وجود داره ..جامعه ما با حجاب اجباری باید ارمانی ترین جامعه باشه در حالی که فساد غوغا میکنه! حتی زمان هایی که حجاب اجباری بیشتر رعایت میشد فرقی تو میزان فساد و از هم پاشیدگی خانواده ها وجود نداشت

البته این آماری که بزرگواران در زمینه های مختلف بیان می کنند همراه با مدرک ومنبع آن باشد بهتر خواهد بود. اما در مورد اجباری کردن حجاب بنده در مقام دفاع یا رد آن نیستم، به هر حال در اوایل انقلاب بنا به مصالحی که دیده اند این قانون را گذاشته اند ولی متاسفانه ما در مورد فرهنگ حجاب کار نکرده ایم. مشخص هم نیست که اگر خحاب آزاد بود وضع ما بهتر از الان بود چون به هر حال وقتی ما مسلمانها در ترویج وتبیین وفرهنگ سازی ارزشهای خود کوتاهی می کنیم که فقط یکی از آنها حجاب است وشما آداب معاشرت، نحوه غذا خوردن، فرهنگ نماز، رعایت حقوق دیگران ودهها مورد دیگر را به آن اضافه کنید.
حالا بر فرض که اجباری کردن حجاب این معضلات را پیش آورده که ما موافق چنین سخنی نیستیم. در مورد سایر ارزشها چرا نمره ما خیل یپایین است وکارنامه خوبی نداریم.
اینها نشان می دهد که ما از انقلاب خودمان که ثمره خون هزاران جوان وجزء بزرگترین اتفاقات عالم هستی بوده برای احیاء ارزشهای دینی خوب استفاده نکردیم وبا انداختن گناه به گردت دیگران چیزی حل نمی شود وما باید همه تقصیر خود وکوتاهی هایی که کرده ایم را به گردن گرفته وعزم خود را جزم کنیم که تلاش خود را در احیاء این فرهنگ انجام دهیم.

fadaki;501443 نوشت:
حکم تکلیف دختران ما بعد ازظهور هیچ فرق با حالا ندارد ...چطور؟ 1- مگر چیزی که اسلام بر زنان واجب کرده است در زمان ظهور تغییر میکند ...جواب ///خیر/// مراعات حجاب اسلامی بر هر خانمی که به سن بلوغ رسیده واجب است همانطور عدم مراعات حجاب برهر زن حرامست /////امام زمان هم تابع حکم خدا است ؛وایشان در زمان ظهورش اعمال حاکمیت قوانین واحکام خدا را پی خواهد گرفت 2 - ما منتظر ظهور امام زمان برای چه ؟ خوب برای اعمال واجباتی که برزمین مانده واجرا نمی شود (که زیاد است).........اگر درزمان غیبتش که هم اکنون است ,,,, بی حجابی وبی عفتی وبی غیرتی که به اوج خود رسیده است , {{{درزمان معظم له نیز چنین فسادی باقی خواهد ماند ((((به بهانه عدم اجباری کردن زنان به مراعات پوشش))).......}}}....خوب چه حاجتی به ظهور ایشان داریم؟؟؟؟؟؟؟؟ : چرا امام زمان در باب (نهی از منکر عملی) در دوران حکومتش عاجر می ماند؟؟؟چرا؟ اکنون در زمان ولایت فقیه اشکارا وعلناً بی حجابی بی داد می کند وعملاً تا کنون کسی نتوانست جلو این فساد را بگیرد ...آیادر دوره حکومت اسلامی امام زمان نیز ایشان بازاز ترس انگ چسباند به ایشان که حجاب را اجباری میکنند , اجازه میدهد که این ویروس گناه بی حجابی در جامعه بخش شود واو تماشگر و نظاره گر باشد؟؟؟ آیا این سخن با عقل سالم جور در می اید؟؟؟ بنده امام زمانی که با گناه کنار می آید ومدارا کند یا قادر به تغییر یا جلوگیری ازآن نباشد من چنین امامی را نه امام میدانم ونه معصوم .....واصلاً چه نیازی به ظهورش داریم !!!!!!! امام باشد فساد هست , نباشد باز هم هست !!!! خوب پس فلسفه انتظار ظهورش برای چه؟

فکر کنم مقداری که چه عرض کنم بلکه یک ذره بیشتر تند دارید می روید. ما قرا نیست بگوییم امام حجاب را اجباری می کنند یا نه؟ یا اینکه اصلا در زمان ظهور عقلانیت وعلم به حدی رشد کرده مردم خود با اختیار با دانستن فلسفه حقیقی حجاب وسایر ارزشها آنها را رعایت خواهند کرد. بهتر است بدانید که در عصر رسول خدا(ٌص) ودروران حکومت امیرالمومنین حجاب اجباری نبوده است.
ولی در انقلاب ما با توجه به وضع موجود وصلاحدید امام راحل حجاب اجباری شد واین هم در توانایی واختیار فقیه است که با توجه به مصالح جامعه ای فریشه ای را اجباری کند یا نه.

[="Microsoft Sans Serif"]

*ahmad*;501600 نوشت:
این مطلب رو کتاب "پاسخ به شبهات اینترنتی، مولف: هادی کردان" به نقل از گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال 2003 نوشته است. البته بنده منبع اصلی رو نتونستم پیدا کنم ولی دوستانی که زبانشون خوبه شاید بتونن پیدا کنن.

پس تا زمانی که بن‌مایه‌ی اصلی پیدا نشود، این سخن شما درست تلقی نمی‌شود.

نقل قول:
به فرضی که حرف شما درست باشه و وضعیت کشور ما هم مثل اون کشورها باشه، حرف من اینه که اون جامعه آرمانی که شما دارید برای ما ترسیم میکنید هم نتونسته ادعای شما رو اثبات کنه.

کدام جامعه را ترسیم کردم؟
چه ادعایی کردم؟

به نظر من اجبار هیچ نتیجه ای نداره تو هیچ مسئله ی به خصوص مسئله ای که فرهنگی و اخلاقیه نمیشه با اجبار چیزی رو تغییر داد روشی که تا الان برای مقابله با فساد پیش گرفته شده فقط نتیجه معکوس داشته

اگر قرار هست هزینه ای صرف بشه تا مشکلات اخلاقی یه جامعه حل بشن این هزینه باید تو همه قسمت های مربوط به اون مشکل مصرف بشه اینکه تمام قدرت خودمون رو به کار بگیریم و تلاش کنیم یه قسمت رو با اجبار تغییر بدیم یا حتی نخوایم به قسمت های دیگه ای که نقش اصلی تو ایجاد مشکل دارن واقع بینانه نگاه کنیم نتیجه ای به دست نمیاریم وضعیت الان نتیجه اشتباهاتی بوده که از گذشته روی انجامش تاکید شده و تا الان ادامه داشته

اگر واقعا کسی نگران فساد اخلاقی جامعه هست باید تلاش کنه ابعاد دیگه مشکل رو هم حل کنه تلاش کنه یه روش جایگزین برای روش اشتباه قبلی پیدا کنه تلاش کنه دور از تعصب مسائل رو ارزیابی کنی ..

_Member_;501605 نوشت:
برای موردی که سند خواستین که این مورد کوچیکی ازش هست خودتون هم سرچ کنید بقیه آمار رو می تونید ببینید :

زنان خیابانی یکی از مصادیق فساد در جامعه است. روابط دختر و پسر قبل از ازدواج هم یکی از دیگه از مصادیق فساده که تقریبا الان بین اکثر نوجوانان و جوانان رواج پیدا کرده. ضمن اینکه بی حجابی در فساد متاهلین هم نقش پررنگی داره. ما میگیم زن و مرد باید پوشش مناسبی داشته باشن تا فساد در جامعه رواج پیدا نکنه، بی حجابی هرچند علت تامه‌ی فساد در جوامع نیست اما نقش به سزایی داره.
آبـرنـگـ;501744 نوشت:
چه ادعایی کردم؟

والا بحث ما در مورد حجاب بود که شما در مقام مخالف حجاب به حرف های من پاسخ دادید.

کریم;501685 نوشت:
البته این آماری که بزرگواران در زمینه های مختلف بیان می کنند همراه با مدرک ومنبع آن باشد بهتر خواهد بود. اما در مورد اجباری کردن حجاب //////////////////////

فکر کنم مقداری که چه عرض کنم بلکه یک ذره بیشتر تند دارید می روید. ما قرا نیست بگوییم امام حجاب را اجباری می کنند یا نه؟ یا اینکه اصلا در زمان ظهور عقلانیت وعلم به حدی رشد کرده مردم خود با اختیار با دانستن فلسفه حقیقی حجاب وسایر ارزشها آنها را رعایت خواهند کرد. بهتر است بدانید که در عصر رسول خدا(ٌص) ودروران حکومت امیرالمومنین حجاب اجباری نبوده است.
ولی در انقلاب ما با توجه به وضع موجود وصلاحدید امام راحل حجاب اجباری شد واین هم در توانایی واختیار فقیه است که با توجه به مصالح جامعه ای فریشه ای را اجباری کند یا نه.

پس به نظر شما امام خمینی بر خلاف سنت وسیرت وتوقیع پیامبر وامیر مؤمنین علی عمل کردند؟؟؟؟ عجب مگر فقیه میتواند در مقابل اقدامات (((معدن وحی یعنی محمد مصطفی وعلی مرتضی )))کارمخالف ویا مغایر ایشان عمل کند:Moteajeb!:....وآنگاهی مگر قران تصریح نکرده است که زنان پیامبر وزنان مؤمنات با حجاب باید باشند وووو...خوب در اینجا چرا پیامبر اکرم وعلی مرتضی علیهما السلام در مقابل {{{نقض عملی}}} یکی ازضروریات دین مبین اسلام یعنی (حجاب) که توسط بعضی زنان آنروز ممکنست انجام میگرفت سکوت کردند؟؟؟وآیا سکوت ومدارابا اهل گناه خلاف نص صریح قران نیست؟؟؟:Moteajeb!::Moteajeb!: فرضاً پیامبر ومولا علی بعللی نمی خواستند ویا نمی توانستند نهی از منکر کنند ؛ خوب مگردر زمان ظهور امام زمان باز حجت بن الحسن در مقابل این علل ؛ عاجز وناتوان خواهد ماند :Gig:

_Member_;501776 نوشت:
به نظر من اجبار هیچ نتیجه ای نداره تو هیچ مسئله ی به خصوص مسئله ای که فرهنگی و اخلاقیه نمیشه با اجبار چیزی رو تغییر داد روشی که تا الان برای مقابله با فساد پیش گرفته شده فقط نتیجه معکوس داشته//// در مثل مناقشه نیست اگرفرضا کسی را ازاعتیادش نمی توان منعش کرد ولی آیا نباید ازنشر وتوزیع وآلوده ساختن دیگران به اعتیاد ومواد مخدر توسط این معتاد به الاجبار ممانعت نمود///////////وبه برکت سکوت ومدارا وحتی همراهی (مسئولین دولتی قبلی وفعلی نظام) {بی حجابی} همچون بیماری مسری است دیر یازود جامعه جوانان راآلوده خواهد ساخت
اگر قرار هست هزینه ای صرف بشه تا مشکلات اخلاقی یه جامعه حل بشن این هزینه باید تو همه قسمت های مربوط به اون مشکل مصرف بشه اینکه تمام قدرت خودمون رو به کار بگیریم و تلاش کنیم یه قسمت رو با اجبار تغییر بدیم یا حتی نخوایم به قسمت های دیگه ای که نقش اصلی تو ایجاد مشکل دارن واقع بینانه نگاه کنیم نتیجه ای به دست نمیاریم وضعیت الان نتیجه اشتباهاتی بوده که از گذشته روی انجامش تاکید شده و تا الان ادامه داشته
هم اکنون در هیج جای ایران نهی از منکر (بی حجابی) انجام نمی گیرد , آیا (بی حجابی) کمتر شد یا بیشتر ؟وانگهی مردم خلاف شرع میکنند , ولی گناه اش را به گردن نظام می اندازند .....پرسش دارم :اگر خدا درروز قیامت از زنان بی حجاب سؤال کند:چرا بی حجابی را در پیش گرفتید ....این زنان گنهکار جواب خدا را چه خواهند داد؟؟ , حتماً چنین خواهند گفت: خدایا ما مقصر نیستیم مسئولین مرا به اجبار وادارمان کردند که محجبه شویم وماهم به تلافی این اجبار بی حجاب شدیم :Moteajeb!: اینجا خدا کم خواهد اورد وفقط مسئولین نظام را کیفر خواهد داد وبا زنان بی حجاب کاری نخواهد داشت ؟؟؟؟//// :Kaf:
اگر واقعا کسی نگران فساد اخلاقی جامعه هست باید تلاش کنه ابعاد دیگه مشکل رو هم حل کنه تلاش کنه یه روش جایگزین برای روش اشتباه قبلی پیدا کنه تلاش کنه دور از تعصب مسائل رو ارزیابی کنی //// کار فرهنگی درکنارضامن اجرا یعنی امربه معروف ونهی از منکر باید کردوالسلام

کریم;501685 نوشت:
البته این آماری که بزرگواران در زمینه های مختلف بیان می کنند همراه با مدرک ومنبع آن باشد بهتر خواهد بود. اما در مورد اجباری کردن حجاب بنده در مقام دفاع یا رد آن نیستم، به هر حال در اوایل انقلاب بنا به مصالحی که دیده اند این قانون را گذاشته اند ولی متاسفانه ما در مورد فرهنگ حجاب کار نکرده ایم. مشخص هم نیست که اگر خحاب آزاد بود وضع ما بهتر از الان بود چون به هر حال وقتی ما مسلمانها در ترویج وتبیین وفرهنگ سازی ارزشهای خود کوتاهی می کنیم که فقط یکی از آنها حجاب است وشما آداب معاشرت، نحوه غذا خوردن، فرهنگ نماز، رعایت حقوق دیگران ودهها مورد دیگر را به آن اضافه کنید.
حالا بر فرض که اجباری کردن حجاب این معضلات را پیش آورده که ما موافق چنین سخنی نیستیم. در مورد سایر ارزشها چرا نمره ما خیل یپایین است وکارنامه خوبی نداریم.
اینها نشان می دهد که ما از انقلاب خودمان که ثمره خون هزاران جوان وجزء بزرگترین اتفاقات عالم هستی بوده برای احیاء ارزشهای دینی خوب استفاده نکردیم وبا انداختن گناه به گردت دیگران چیزی حل نمی شود وما باید همه تقصیر خود وکوتاهی هایی که کرده ایم را به گردن گرفته وعزم خود را جزم کنیم که تلاش خود را در احیاء این فرهنگ انجام دهیم.

فکر کنم مقداری که چه عرض کنم بلکه یک ذره بیشتر تند دارید می روید. ما قرا نیست بگوییم امام حجاب را اجباری می کنند یا نه؟ یا اینکه اصلا در زمان ظهور عقلانیت وعلم به حدی رشد کرده مردم خود با اختیار با دانستن فلسفه حقیقی حجاب وسایر ارزشها آنها را رعایت خواهند کرد. بهتر است بدانید که در عصر رسول خدا(ٌص) ودردوران حکومت امیرالمومنین حجاب اجباری نبوده است.
ولی در انقلاب ما با توجه به وضع موجود وصلاحدید امام راحل حجاب اجباری شد واین هم در توانایی واختیار فقیه است که با توجه به مصالح جامعه ای فریشه ای را اجباری کند یا نه.


لطف کنید سند تاریخی مطلب شما که با فونت پرنگ مشخص نمودم ودر ذیل نوشتم ؛ ارائه دهید :((((در عصر رسول خدا(ٌص) ودردوران حکومت امیرالمومنین حجاب اجباری نبوده است.))))

کریم;501685 نوشت:

فکر کنم مقداری که چه عرض کنم بلکه یک ذره بیشتر تند دارید می روید. ما قرا نیست بگوییم امام حجاب را اجباری می کنند یا نه؟ یا اینکه اصلا در زمان ظهور عقلانیت وعلم به حدی رشد کرده مردم خود با اختیار با دانستن فلسفه حقیقی حجاب وسایر ارزشها آنها را رعایت خواهند کرد. بهتر است بدانید که در عصر رسول خدا(ٌص) ودروران حکومت امیرالمومنین حجاب اجباری نبوده است.
ولی در انقلاب ما با توجه به وضع موجود وصلاحدید امام راحل حجاب اجباری شد واین هم در توانایی واختیار فقیه است که با توجه به مصالح جامعه ای فریشه ای را اجباری کند یا نه.

این قانون در مجلس شورای اسلامی وبه تایید شورای نگهبان (که دارای 6 نفرمجتهد است) به تصویب رسید که باید فرد بی حجاب را کیفر داد وبعبارتی حجاب راباید در جامعه اسلامی اجباری نمود (((((قانون مجازات اسلامي ‌مبحث چهارم در تعزيرات
ماده 102 - هر كس علناً در انظار و اماكن عمومي و معابر تظاهر به عمل حرامي نمايد علاوه بر كيفر عمل تا 74 ضربه شلاق محكوم مي‌گردد و در‌صورتي كه مرتكب عملي شود كه نفس عمل داراي كيفر نمي‌باشد ولي عفت عمومي را جريحه دار نمايد، فقط تا 74 ضربه شلاق محكوم مي‌گردد.
تبصره - زناني كه بدون حجاب شرعي در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند، به تعزير تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهند شد
.)))))
.................خوب پس نظامی که مجلسش وشورای نگهبانش ورهبرش بر{خلاف سیرت پیامبر اکرم وطریقت مولا علی} که باگناه (بی حجابی) مدارا می کردند ؛ اقدام کنند //////////////////////باید فاتحه اش را خواند :Ghamgin: سوال اگر کسی در زمان امام زمان خلاف علنی وگناهی صریح در جامعه آنروز انجام دهد , آیا مجازات نمی شود؟؟؟:Gig:

fadaki;502427 نوشت:
پس به نظر شما امام خمینی بر خلاف سنت وسیرت وتوقیع پیامبر وامیر مؤمنین علی عمل کردند؟؟؟؟ عجب مگر فقیه میتواند در مقابل اقدامات (((معدن وحی یعنی محمد مصطفی وعلی مرتضی )))کارمخالف ویا مغایر ایشان عمل کند....وآنگاهی مگر قران تصریح نکرده است که زنان پیامبر وزنان مؤمنات با حجاب باید باشند وووو...خوب در اینجا چرا پیامبر اکرم وعلی مرتضی علیهما السلام در مقابل {{{نقض عملی}}} یکی ازضروریات دین مبین اسلام یعنی (حجاب) که توسط بعضی زنان آنروز ممکنست انجام میگرفت سکوت کردند؟؟؟وآیا سکوت ومدارابا اهل گناه خلاف نص صریح قران نیست؟؟؟ فرضاً پیامبر ومولا علی بعللی نمی خواستند ویا نمی توانستند نهی از منکر کنند ؛ خوب مگردر زمان ظهور امام زمان باز حجت بن الحسن در مقابل این علل ؛ عاجز وناتوان خواهد ماند

فکر کنم که مطلب را دقیق ودرست نفهمیدید، ما نگفتیم که امام اجباری می کنند یا نه؟وبلکه به شما عرض کردیم که ما در مورد اینکه امام چه تصمیمی می گیرند نمی توانیم اظهار نظر کنیم چون امام ایشان هستند. اینکه بنده بگویم اگر امام حجاب را اجباری نکنند پس در امامت ایشان شک کنم وسایر سخنان درست به نظر نمی رسد.
د رمورد تصمیم نظام اسلامی هم باید عرض کنم که از اختیارات امام وفقیه هست که در صورت صلاحدید حجاب وبلکه برخی واجبات دیگر دینی که جنبه اجتماعی دارند را اجباری کنند. واز نظر شرعی هیچ ایرادی ندارد ولی این بستگی به تصمیم وفتوای فقیه وامام دارد. وچه بسا این طور مصلحت بدانند که حجاب را اجباری نکنند چننچه امیرالمومنین نردند. پس لطفا مباحث را قاطی نکنیم چون ما اینجا با فرض اینکه بحث علمی می کنیم سخن مطرح می کنیم نه اینکه بگوییم فلان کس خلاف ائمه حرکت کرد یا نکرد.

fadaki;502461 نوشت:
لطف کنید سند تاریخی مطلب شما که با فونت پرنگ مشخص نمودم ودر ذیل نوشتم ؛ ارائه دهید :((((در عصر رسول خدا(ٌص) ودردوران حکومت امیرالمومنین حجاب اجباری نبوده است.))))

دلیل بر اینکه در هیچ حدیث ونقل تاریخی نیامده است که رسول خدا حجاب را اجباری کرده باشند یا امیرالمومنین، در عین حال در فقه ما وجود دارد که می توانید به کتب فقهی مراجعه کنید کنیزان واجب نیست در ملا عام سرهای خود را مثل انسانهای آزاده بپوشانند.

fadaki;502477 نوشت:
خوب پس نظامی که مجلسش وشورای نگهبانش ورهبرش بر{خلاف سیرت پیامبر اکرم وطریقت مولا علی} که باگناه (بی حجابی) مدارا می کردند ؛ اقدام کنند //////////////////////باید فاتحه اش را خواند سوال اگر کسی در زمان امام زمان خلاف علنی وگناهی صریح در جامعه آنروز انجام دهد , آیا مجازات نمی شود؟؟؟

دقت کنید، اینکه در اختیار فقیه وحاکم وضع قانونی باشد وآنرا وضع نکند دلیل بر این نیست که اگر ولی فقیه ونظام اسلامی دیگر آنرا اجباری وقانونی کرد خلاف شرع حرکت کرده است.

قابل توجه برادر کریمی هیچ فقیه وحتی امام معصوم نمی تواند وحق ندارند مغایر نص قران یا سیرت پیامبر فتوا یا اجتهاد یا قانون یا توقیع نماید
حلال محمد حلال الی یوم القیامه وحرامه حرام الی یوم القیامه

یک سوال از اقای کریمی دارم : ایا فقیه میتوان در ماه رمضان (تجاهر به افطار) را به خاطر مصلحت نظام آزاد کند یا خیر؟

امام زمان براساس قران عمل میکند وهرگزخلاف آن قدمی برنمی دارد یا سخنی برزبان جاری نمی سازد .او خواهدآمد که سنت های برزمین مانده ویا معطل شده را زنده واحیا سازد وشریعت تحریف یافته را اصلاح وبدعتهای جعل شده را...محو ونابود سازد او همچون جدش محمد مصطفی که باجاهلیت الاولی از جمله (وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى )مبارزه کرد ایشان نیزبا {الجاهلیه الاخری} مبارزه خواهند نمود
برادر گرامی , فلسفه ظهور امام زمان چیست؟ او می اید چه کند؟؟؟ اگر امام به وظایف محوله خویش عمل نکند, پس بهتر است تشریف نیاورد زیرا ما در این نظام افرادی زیادی داریم که نان امام زمان رامی خورند ولی ....
شما مدعی هستید که نه پیامبر ونه مولا علی هیچکدامشان در مقابل ذنب مسجل وگناه مبین یعنی (تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى) ساکت ماندند ونهی ننمودند والا دیگران بیان میکردند........,واقعاً عجب پاسخی دندان شکن فرمودید؟؟؟؟/ شما در اینجا سند تاریخی ومستند فقهی نشان دهید که زنان آزاده .....در زمان حکومت این دو بزرگوار ...بی حجاب در ملا عام ظاهر می شدند وکسی متعرض انان نمی شود (قُلْ هَاتُواْ بُرْهَانَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ )..........در ضمن همانطور که رابطه زناشویی بازنان کنیز با زنان آزاده متفاوت است حجاب آنان نیز متفاوت خواهد بود وآنگهی مگر امروزه زنان کنیز داریم که آزادانه ووقیحانه اینطور بی حجاب وبی حیا وعیان ظاهر می شوند؟؟؟

در قران آمده است حتی زنان یائسه وپیر که امیدی به زناشویی آنان وجود ندارد بهتر است نیز عفیف وباحجاب باشند بفرما اینهم قران(وَالْقَوَاعِدُ مِنَ النِّسَاء اللَّاتِي لَا يَرْجُونَ نِكَاحًا فَلَيْسَ عَلَيْهِنَّ جُنَاحٌ أَن يَضَعْنَ ثِيَابَهُنَّ غَيْرَمُتَبَرِّجَاتٍ بِزِينَةٍوَأَن يَسْتَعْفِفْنَ خَيْرٌ لَّهُنَّ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ)
برادرگرامی ....ببخشید...... خود پیامبر با تمام عصمت وبزرگواریش نمی تواند خلاف دستور خدا سخنی یااجتهاد یاقانونی وضع کند والا نابود میشودچه برسد ولی فقیه .....برادر گرامی حفظ نظام واجبتر است یا اجرای احکام اسلام کدامیک؟..........حفظ نظام به چه قیمتی باید باشد که شمااینطور نظر میدهید قران میگوید:{{{وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِلَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيَمِينِ
﴿۴۵﴾
ثُمَّ لَقَطَعْنَامِنْهُ الْوَتِينَ
﴿۴۶﴾ ......

وای بر امتی که غیرت مردانش وعفت زنانش کمرنگ یا بر باد رود: غیرت مردان معصومین را ببینید عصر خلافت امیر مؤمنان علی(ع) بود، به آن حضرت گزارش رسید که در مسیر راه ها بعضی از مردان و زنان رعایت حریم عفت را نمی کنند، بسیار ناراحت شد. مردم کوفه را جمع کرد، در ضمن سخنرانی به آنها فرمود: «نبّئت انّ نسائکم یدافعن الرّجال فی الطّریق، اما تستحیون؟ لعن اللّه من لایغار؛ به من خبر رسیده که زنان شما در مسیر راه ها به مردان تنه می زنند، آیا حیاء نمی کنید، خداوند لعنت کند کسی را که غیرت نمی ورزد.»(20)نیز روایت شده: به مردم کوفه فرمود: «آیا خجالت نمی کشید، و زنان شما غیرت نمی ورزند؟ به طوری که در بازارها رفت و آمد می کنند، و با مردان بیگانه رخ به رخ شده و به همدیگر تنه می زنند؟»(21)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

fadaki;502877 نوشت:
امام زمان براساس قران عمل میکند وهرگزخلاف آن قدمی برنمی دارد یا سخنی برزبان جاری نمی سازد .او خواهدآمد که سنت های برزمین مانده ویا معطل شده را زنده واحیا سازد وشریعت تحریف یافته را اصلاح وبدعتهای جعل شده را...محو ونابود سازد او همچون جدش محمد مصطفی که باجاهلیت الاولی از جمله (وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى )مبارزه کرد ایشان نیزبا {الجاهلیه الاخری} مبارزه خواهند نمود
برادر گرامی , فلسفه ظهور امام زمان چیست؟ او می اید چه کند؟؟؟ اگر امام به وظایف محوله خویش عمل نکند, پس بهتر است تشریف نیاورد زیرا ما در این نظام افرادی زیادی داریم که نان امام زمان رامی خورند ولی ....
شما مدعی هستید که نه پیامبر ونه مولا علی هیچکدامشان در مقابل ذنب مسجل وگناه مبین یعنی (تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى) ساکت ماندند ونهی ننمودند والا دیگران بیان میکردند........,واقعاً عجب پاسخی دندان شکن فرمودید؟؟؟؟/ شما در اینجا سند تاریخی ومستند فقهی نشان دهید که زنان آزاده .....در زمان حکومت این دو بزرگوار ...بی حجاب در ملا عام ظاهر می شدند وکسی متعرض انان نمی شود (قُلْ هَاتُواْ بُرْهَانَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ )..........در ضمن همانطور که رابطه زناشویی بازنان کنیز با زنان آزاده متفاوت است حجاب آنان نیز متفاوت خواهد بود وآنگهی مگر امروزه زنان کنیز داریم که آزادانه ووقیحانه اینطور بی حجاب وبی حیا وعیان ظاهر می شوند؟؟؟
در قران آمده است حتی زنان یائسه وپیر که امیدی به زناشویی آنان وجود ندارد بهتر است نیز عفیف وباحجاب باشند بفرما اینهم قران(وَالْقَوَاعِدُ مِنَ النِّسَاء اللَّاتِي لَا يَرْجُونَ نِكَاحًا فَلَيْسَ عَلَيْهِنَّ جُنَاحٌ أَن يَضَعْنَ ثِيَابَهُنَّ غَيْرَمُتَبَرِّجَاتٍ بِزِينَةٍوَأَن يَسْتَعْفِفْنَ خَيْرٌ لَّهُنَّ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ)
برادرگرامی ....ببخشید...... خود پیامبر با تمام عصمت وبزرگواریش نمی تواند خلاف دستور خدا سخنی یااجتهاد یاقانونی وضع کند والا نابود میشودچه برسد ولی فقیه .....برادر گرامی حفظ نظام واجبتر است یا اجرای احکام اسلام کدامیک؟..........حفظ نظام به چه قیمتی باید باشد که شمااینطور نظر میدهید قران میگوید:{{{وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِلَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيَمِينِ ﴿۴۵﴾
ثُمَّ لَقَطَعْنَامِنْهُ الْوَتِينَ ﴿۴۶﴾ ......

بنده با فرض اینکه اینجا بحث علمی ومبتنی بر دلیل می کنیم دارم جواب می دهم نه اینکه امام زمان اگر این کا ررا نم یخواهد انجام دهد پس نیاید واز این قبیل حرفها، اگر قرار باشد من وشما معین کنیم که امام چه چیزی را اجباری کنند وکدام را نکنند دیگر امام نخواهد بود.
تصور بنده این است که شما مباحث را قاطی می کنید.
ببینید ما یک واجب داریم ویک اجبار واین دو غیر از هم است. مثلا نماز واجب است اما اجباری نیست. شما نمی توانید کسی را مجبور کنید که باید حتما نماز بخواند. اما بعضی واجبات مثل حجاب وروزه جنبه اجتماعی دارند. کسی که در ملا عام روزه خاری می کند این دهن کجی به حکم الهی است. لذا حاکم شرع می تواند این آدم را تعزیر کند وشلاق بزند. حجاب واجب است ولی اجباری کردن آن با حاکم شرع می باشد. که صلاح را چه بداند. حاکم شرع هم شب بخوابد وروز قانون جعل کند نیست بلکه تمام مصالح امت اسلامی را در نظر گرفته وقانون جعل میکند. حال شما تصور کنید که در زمان حضرت بقیة الله همه مردم به اختیار خود حجاب را رعایت کنند دیگر چه معنی دارد که این حجاب واجب شود؟
ما چنین ادعایی کردیم که امام علی وپیامبر در مقابل گناه مسجل ساکت ماندند. لذا عرض می کنم که در مطالعه مطالب دقت کنید. امر به معروف ونهی از منکر از واجبات است ودر برابر کسی که گناه می کند هز گناهی که باشد با ید امر به معروف ونهی از منکر کرد اما اجباری کردن قانونی است که حاکم انجام می دهد. پس سخنی زا سات بودن گفته نشده. اما ما دلیلی پیدا نکردیم که حجاب در زمان آن بزرگواران اجباری بوده باشد واگر شما پیدا کرده اید بفرمایید تا بدانیم.

بنده با فرض اینکه اینجا بحث علمی ومبتنی بر دلیل می کنیم دارم جواب می دهم نه اینکه امام زمان اگر این کا ررا نم یخواهد انجام دهد پس نیاید واز این قبیل حرفها، اگر قرار باشد من وشما معین کنیم که امام چه چیزی را اجباری کنند وکدام را نکنند دیگر امام نخواهد بود.
تصور بنده این است که شما مباحث را قاطی می کنید.
من برای امام چیزی را معیّن نکردم بلکه بر اساس شواهد عقلی ونقلی میگویم اینکه امام نمی تواند در مقابل منکری مسجّل وگناه مُبین یعنی (بی حجابی) که در حکومت وی انجام میگیرد بی تفاوت باشد ایشان قطعاً نهی از منکر می کند
ببینید ما یک واجب داریم ویک اجبار واین دو غیر از هم است. مثلا نماز واجب است اما اجباری نیست شما نمی توانید کسی را مجبور کنید که باید حتما نماز بخواند.
نماز امری شخصی است ونه امری اجتماعی می باشد یعنی اگر من نماز نمیخوانم ؛ بی نمازی من برای عموم مشخص وآشکار نمی شود تا دیگران را گمراه کنم و به انجام آن فریضه سست وبی تفاوت کنم اما بی حجابی یک موضوع فردی نبوده بلکه امری اجتماعی وعام است مثلاً به این ایه توجه کنید
چگونه اهل الکتاب با این طرفند علنی می خواستند مردم را به دین بدبین میکردند
يه: 72 وَقَالَت طَّآئِفَةٌ مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ آمِنُواْ بِالَّذِيَ أُنزِلَ عَلَى الَّذِينَ آمَنُواْ وَجْهَ النَّهَارِ وَاكْفُرُواْ آخِرَهُ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ
ترجمه:
وگروهى از اهل كتاب گفتند: به آنچه بر مؤمنان نازل شده است، در آغاز روز ايمان آوريد و در پايان روز كافر شويد، شايد (با اين حيله آنها از اسلام) باز گردند.
مصرف شراب حرام است ؛ خوب اگر فردی شراب را در منزلش وبطور مخفی تناول کند همان اثر مخرب را در اجتماع ایجاد خواهد کرد یا در ملأ عام ...کدامیک؟؛
حاکم شرع با چنین فردی چه زمانی برخورد خواهد نمود ؛ هنگامی که در منزل وبصورت مخفی شراب می خورد یا در ملأ عام .؟.....جواب آن معلومست حاکم شرع بالاجبار از تناول شراب توسط این فرد دربیرون منزل مانع خواهد شد وحتی کیفر خواهد داد وبالاتر از آن اگر همان فرد شرابش را درخفا خورده باشد ودرملأ عام مستی اش مسجّل شود بازکیفر خواهد دید ولی اگر مخفی می ماند حاکم شرع نسبت به چنین فردی حق تجسس وپیگیری نخواهد داشت
اما بعضی واجبات مثل حجاب وروزه جنبه اجتماعی دارند. کسی که در ملا عام روزه خاری می کند این دهن کجی به حکم الهی است.
می بخشید مثل اینکه هنوز برای شما مسجّل نشده است که بی حجابی همچون روزه خواری در ملأ عام , هم دهنی کجی به حکم خدا و هم حرام وخلاف شرع است .....واقعاً
آیا بی حجابی دهن کجی به حکم اللهی هست یا نیست !!!!!! ....اگر نیست پس چیست؟
لذا حاکم شرع می تواند این آدم را تعزیر کند وشلاق بزند. حجاب واجب است ولی اجباری کردن آن با حاکم شرع می باشد.
نهی از منکر بر همگان واجب است بویژه وبالاخص بر حاکم شرع
که صلاح را چه بداند. حاکم شرع هم شب بخوابد وروز قانون جعل کند نیست بلکه تمام مصالح امت اسلامی را در نظر گرفته وقانون جعل میکند.
بالاترین مصلحت امت اسلامی وفلسفه ایجاد نظام مکتبی؛ اجرای احکام اللهی است و به فرمایش امام باقر علیه السلام تمام فرایض دین بر امر به معروف ونهی از منکر استوار است
حال شما تصور کنید که در زمان حضرت بقیة الله همه مردم به اختیار خود حجاب را رعایت کنند دیگر چه معنی دارد که این حجاب واجب شود؟
معلومست وقتی همه مردم عامل به معروف باشند ؛ خود بخود منکری وجود ندارد که نهی ازآن شود
واین هدف قیام حجت است که مردم به اختیار خود حجاب را رعایت کنند , اینجا یک نکته وجود دارد ؛ هیچکس نمی تواند دیگران را به پذیرش اسلام اجبار کند چون لا اکراه فی الدین است اما در حاکمیت اسلام هیچکس نمی تواند احکام اجتماعی مکتبااسلام راعلناً ودرملأ عام نقض کند...هیچکس
حاکم شرع حق ندارد کسی را وادار کند که به احکام اسلام ایمان بیاورد وقبول کند ....هرگز
ولی حق دارد که جلو ارتکاب علنی منکرات را ودهن کجی اشکاربه احکام اسلام را ؛باقدرت وصلابت بگیرد
ما چنین ادعایی کردیم که امام علی وپیامبر در مقابل گناه مسجل ساکت ماندند. لذا عرض می کنم که در مطالعه مطالب دقت کنید.
سخنان شما منجر به استنباط چنین نتیجه شده است
امر به معروف ونهی از منکر از واجبات است ودر برابر کسی که گناه می کند هز گناهی که باشد با ید امر به معروف ونهی از منکر کرد اما اجباری کردن قانونی است که حاکم انجام می دهد.
سؤال: بفرما بیان کنید چگونه حاکم شرع میتوان جلو ارتکاب گناه ونهی از منکر {{بدون اعمال قانون واجبار متخلفین }}.....به وظیفه دینی خود جامه عمل بپوشاند .....چگونه؟
ضامن اجرای نهی از منکر در اعمال حاکمیت دین توسط شارع چه خواهد بود؟
پس سخنی زا سات بودن گفته نشده. اما ما دلیلی پیدا نکردیم که حجاب در زمان آن بزرگواران اجباری بوده باشد واگر شما پیدا کرده اید بفرمایید تا بدانیم
عجب باز حرف سر اینکه لیلی زن بود یا مرد .....رسید//////قابل توجه اقای کریمی متاسفانه بعضی از سوالات من توسط جنابعالی بی پاسخ مانده است

آیا بی حجابی دهن کجی به حکم اللهی هست یا نیست !!!!!! ....اگر نیست پس چیست؟

fadaki;503356 نوشت:
آیا بی حجابی دهن کجی به حکم اللهی هست یا نیست !!!!!! ....اگر نیست پس چیست؟

قرآن كريم كه به عنوان يكى از مهمترين سندهاى زنده الهي، در ميان مردم به امانت گذاشته شده است، مسأله حجاب و حفظ زنان ودختران از ديد نامحرمان را مورد تأكيد قرار داده و مي‌فرمايد:
قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ ، وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُوْلِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاء وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
به مردان مؤمن بگو : چشمان خود را [ از آنچه حرام است مانند ديدن زنان نامحرم و عورت ديگران ] فرو بندند ، و شرمگاه خود را حفظ كنند ، اين براى آنان پاكيزه تر است ، قطعاً خدا به كارهايى كه انجام مي دهند ، آگاه است و به زنان باايمان بگو : چشمان خود را از آنچه حرام است فرو بندند ، و شرمگاه خود را حفظ كنند ، و زينت خود را [ مانند لباس هاى زيبا ، گوشواره و گردن بند ] مگر مقدارى كه [ طبيعتاً مانند انگشتر و حنا و سرمه ، بر دست و صورت ] پيداست [ در برابر كسى ] آشكار نكنند ، و [ براى پوشاندن گردن و سينه ] مقنعه هاى خود را به روى گريبان هايشان بيندازند ، و زينت خود را آشكار نكنند مگر براى شوهرانشان ، يا پدرانشان ، يا پدران شوهرانشان ، يا پسرانشان ، يا پسران شوهرانشان ، يا برادرانشان ، يا پسران برادرانشان ، يا پسران خواهرانشان ، يا زنان [ هم كيش خود ] شان ، يا بردگان زر خريدشان ، يا خدمتكارانشان از مردانى كه ساده لوح و كم عقل اند و نياز شهوانى حس نمي كنند ، يا كودكانى كه [ به سنّ تميز دادن خوب و بد نسبت به اميال جنسى ] نرسيده اند . و زنان نبايد پاهايشان را [ هنگام راه رفتن آن گونه ] به زمين بزنند تا آنچه از زينت هايشان پنهان مي دارند [ به وسيله نامحرمان ] شناخته شود . و [ شما ] اى مؤمنان ! همگى به سوى خدا بازگرديد تا رستگار شويد.

با توجه به این که تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، یکی از ویژگی‌های عمومی انسان است؛ بنابراین، بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تأثیر و تأثّر متقابل است؛ بدین ترتیب که هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه‌ باطنی و درونی عفت، تأثیر بیش‌تری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیشتر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر در مواجهه با نامحرم می‎گردد.

قرآن مجید به شکل ظریفی به این تأثیر و تأثّر اشاره فرموده است. نخست به زنان سالمند اجازه می‎دهد که بدون قصد تبرّج و خودنمایی، لباس‎های رویی خود، مثل چادر را در مقابل نامحرم بردارند، ولی در نهایت می‎گوید: اگر عفت بورزند، یعنی حتی لباس‎هایی مثل چادر را نیز بر ندارند، بهتر است.آنجا كه مي فرمايد:
وَالْقَوَاعِدُ مِنَ النِّسَاء اللَّاتِي لَا يَرْجُونَ نِكَاحًا فَلَيْسَ عَلَيْهِنَّ جُنَاحٌ أَن يَضَعْنَ ثِيَابَهُنَّ غَيْرَ مُتَبَرِّجَاتٍ بِزِينَةٍ وَأَن يَسْتَعْفِفْنَ خَيْرٌ لَّهُنَّ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ« (1) و بر زنان وانشسته اي كه اميدي به ازدواج ندارند، باكي نيست كه پوشش خود را زمين گذارند، به شرطي كه زينت خود را آشكار نكنند. و عفت ورزيدن براي آنان بهتر است و خداوند شنوا و آگاه است ». از آيات قرآن استفاده مي شود كه در مسأله ي حجاب ، ملاك اين است كه پوشش بانوان تحريك كننده و شهوت انگيز نباشد، زيرا تنها موارد زير را استثنا نموده است :
* كسي كه شهوتي ندارد. (غير اولي الاربه)
* بچّه اي كه از مسائل شهوت ، چيزي نمي داند. (او الطفل الّذين لم يظهروا علي عورات النساء)
* هنگامي كه لباستان را كنار مي گذاريد وبا همسر خود هستيد. (حين تضعون ثيابكم )
* زنان از كار افتاده اي كه اميد ازدواج ندارند. (لا يرجون نكاحا)

بنابراين ، مسأله روي تحريك احساسات جنسي و گناه دور مي زند و اگر حدّاقل ّ حجاب اسلامي ، براي جلوگيري از گناه كافي نبود، لازم است بانوان چادر و حجاب برتر داشته باشند، تا ديگران مرتكب گناه نشوند.
_____________
(1)- سوره نور آيه 60

سلام علیکم و رحمه الله

بله حجاب حکمی قرآنی است و البته جنبه اجتماعی هم دارد.

پس اگر چنین است طبیعی است که بگوئیم در صدر اسلام رعایت می شده . اگر فرض بر این باشد که این مساله در تاریخ روائی ذکر نشده باشد باز با اینحال اصلی وجود دارد و وجوب به رعایت آن.

یاحق

کریم;503067 نوشت:
ما چنین ادعایی کردیم که امام علی وپیامبر در مقابل گناه مسجل ساکت ماندند. لذا عرض می کنم که در مطالعه مطالب دقت کنید. امر به معروف ونهی از منکر از واجبات است ودر برابر کسی که گناه می کند هز گناهی که باشد با ید امر به معروف ونهی از منکر کرد اما اجباری کردن قانونی است که حاکم انجام می دهد. پس سخنی زا سات بودن گفته نشده. اما ما دلیلی پیدا نکردیم که حجاب در زمان آن بزرگواران اجباری بوده باشد واگر شما پیدا کرده اید بفرمایید تا بدانیم.

سلام
لطفا به این پستی که یکی از دوستان در رابطه با غیرت مردان گذاشته دقت کنید

حضرت ابراهیم در یکی از سفرها، بر اثر آلودگی محیط، همسرش را در میان صندوقی سرپوشیده نهاده بود، در مرز ایالت مصر، مأمور از او پرسید در میان این صندوق چیست؟ ابراهیم پاسخ هایی داد و سرانجام فرمود: در میان این صندوق همسر من قرار دارد. مأمور پرسید: چرا او را در میان صندوق نهاده ای؟ ابراهیم گفت: «غیرتم نسبت به ناموسم چنین اقتضاء کرد تا چشم ناپاکی به او نیفتد

من هر چی دقت کردم متوجه نشدم منظور از این صندوق چیه ؟؟؟؟؟؟؟
این صندوق همون کجاوه هست ؟ یا همون صندوق معمولی منظورشه ؟؟؟؟ اصلا چنین داستانی صحت داره یا نه ؟؟؟؟؟؟
هر جور به این داستان نگاه کردم با عقل آدم جور در نمیاد غیرت باعث بشه آدم چنین کاری کند غیرت هم حد و مرزی داره مگه روبند نبوده بشه باهاش صورت رو پوشوند حتما باید تو صندوق حبسش میکرد :Moteajeb!:

.....................................................................................

در زمان پیامبر برخی زنان ( کنیزان ) بوده اند که حجاب سر نداشته اند
از احادیث زیادى نیز استفاده مى‌شود که حجاب سر براى کنیزان لازم نبود، به گونه‌اى که با سر برهنه نماز مى‌خواندند.
مذهب مشهور فقها هم همین است که کنیز اگر با سر برهنه نماز بخواند، نمازش صحیح است و پوشش سر در نماز واجب نیست.

آیا کنیزان در معابر هم بدون حجاب ظاهر میشدند ؟

شبـنم;503541 نوشت:
حضرت ابراهیم در یکی از سفرها، بر اثر آلودگی محیط، همسرش را در میان صندوقی سرپوشیده نهاده بود، در مرز ایالت مصر، مأمور از او پرسید در میان این صندوق چیست؟ ابراهیم پاسخ هایی داد و سرانجام فرمود: در میان این صندوق همسر من قرار دارد. مأمور پرسید: چرا او را در میان صندوق نهاده ای؟ ابراهیم گفت: «غیرتم نسبت به ناموسم چنین اقتضاء کرد تا چشم ناپاکی به او نیفتد

بنده هم برای بار اول است که چنین چیزی می شنوم که همسرش در در میان صندوق گذاشته باشد. اصولا در نسبت دادن چنین اموری به انبیاء الهی باید منابع آن هم بیان شود تا مشخص شود حدیثی که چنین چیزی نقل کرده چقدر اعتبار دارد ویا اصلا وجود دارد یانه؟

شبـنم;503541 نوشت:
آیا کنیزان در معابر هم بدون حجاب ظاهر میشدند ؟

در آن زمان کنیزان خدمتکارانی بودند که در خانه ها به اربابهای خود خدمت می کردند واینکه در معابر حاضر شوند به ندرت چه بسا اتفاق می افتاد.

خیلی از بدحجابها نمیدانند که حجابشان را خدا نمی پسندد و آن را با خوش تیپی اشتباه می گیرند. خیلی ها هم با یک جمله ی دلسوزانه بالکل تغییر کرده اند. برای همین است که خدا امر به معروف رو واجب کرده و البته این فریضه فقط برای حجاب نیست.
دوستان می توانند خاطرات چادری ها را که اخیرا چاپ شده است را بخوانند.

چرا صدا و سیما یک مناظره در مورد حجاب و عفاف نمیذاره؟ چرا یک سریال تولید نمیشه که درش حجاب و عفاف موضوع باشه
به نظر من بدحجاب هم بیمار است و هم بیماری یعنی هم با خودش باید برخورد بشه هم با علتش
انگار جنبه حق الناسی بدحجابی در نظر گرفته نمیشه! تا به یکی میگی بدحجاب میگه دلش پاکه! دل من پسر جوون که سرتا پام شهوت و میل جنسیه و مجبور بنابر مسائلی فعلا کنترل کنم چی؟ پاک نیست؟!

mnrhm;507619 نوشت:
چرا صدا و سیما یک مناظره در مورد حجاب و عفاف نمیذاره؟ چرا یک سریال تولید نمیشه که درش حجاب و عفاف موضوع باشه
به نظر من بدحجاب هم بیمار است و هم بیماری یعنی هم با خودش باید برخورد بشه هم با علتش

فرمایشتان متین وبج است ودر این موارد اصولا صدا وسیما باید فرهنگسازی کند که کوتاهی زیاد است چون بهتری وسیله ر عصرما برای انتقال فرهنگ وارز شها رسانه است ولی متاسفانه خبری در باب فرهگسازی حجاب نیست.

به نام خدا

بنده در همین تاپیک سوالی مطرح میکنم که به سوال تاپیک هم ارتباط پیدا میکند.

تکلیف کسانی که با تبلیغات غلط (افراط) باعث شدند بدحجابی بیشتر شود چیست.یعنی بخاطر تبلیغ غلط باعث لجبازی بدحجابان شدند.

تکلیف کسانی که بخاطر سکوت و تفریط باعث افزایش بدحجابی شدند چیست. مانند مسئولین صداوسیما و......

یازهرا:Gol:

به نام خدا
سلام
کارشناس محترم جهت پاسخگویی تشریف نمی آورند؟

یازهرا:Gol:

[="Tahoma"][="Teal"]به نام خدا
سلام
اوايل انقلاب افرادي در امر به معروف و نهي از منكر افراط مي كردند سرچهار راه خيابان دانشگاه و... مي ايستادند و به داد و فرياد و تنبيه بدني و دستگيري و چيدن موهاي بيرون و... ميپرداختند حال دو نفر از آن افراطي ها يعني محسن مخملباف و اكبر گنجي جزو كساني هستند كه ژست آزادي و دموكراسي مي گيرند و از آزادي حجاب سخن مي گويند كسي كه خود روزگاري معروف بود به اكبر پونز!و تا سالها بين همفكرانش مسخره مي شد.
[/]

[="Tahoma"][="Teal"]به نام خدا
سلام

mnrhm;512941 نوشت:
سلام
واقعا که! شما نباید از همچین استدلالاتی استفاده کنید! اینا به ضرر اسلامه دوست عزیز اینطور استدلال کردن هیچ فایده نداره که هیچ همش ضرره!

من اصل امر به معروف و نهي از منكر رو زير سوال نبردم!!!
روش هاي غلط و افراطي رو تقبيح كردم.كه ظاهرا هنوز هم برخي به دنبال همين روش ها هستن!
كسي كه مي خواهد امر به معروف و نهي از منكر كند بايد دلش بسوزد به حال آن فردي كه مرتكب منكر مي شود نه اينكه خشمگينانه به او بنگرد.
چه اينكه همين آقاي مخملباف كه گويا بهايي شده،روزي دختر و پسري را ديده با يكديگر پشت درخت ها صحبت مي كنند كل موسسه سوره رو ريخته بود به هم وآبروي براي آن دو نگذاشته بود و همين فرد و همفكرانش باعث گريز انقلابيون از موسسه سوره شد![/]

خادم ولایت;509435 نوشت:
کلیف کسانی که با تبلیغات غلط (افراط) باعث شدند بدحجابی بیشتر شود چیست.یعنی بخاطر تبلیغ غلط باعث لجبازی بدحجابان شدند.

تکلیف کسانی که بخاطر سکوت و تفریط باعث افزایش بدحجابی شدند چیست. مانند مسئولین صداوسیما و......


با سلام
همه بايد جوابگو باشند. کسی که قصد امر به معروف دارد طبق احکام امر به معروف ونهی از منکر باید اول معروف ومنکر را بشناسد وبعد از آن طبق مراتبی که برا یامر به معروف گفتند عمل کند. البته مسلم ایت که وقتی انسان به کسی که از روی جهالت دچار این اشتباه است باید با زبان نرم سخن بگوید وبعنوان یک طبیب با قصد دلسوزی وبرای علاج مشکل این شخص یخن بگوید نه اینکه ابتدائا پرخاش کند تا نتیجه عکس داشته باشد.
در مورد امر به معروف نیز گفته شد که متاسفانه کوتاه یزیاد داشته اند البته برنامه های هم برای مقابله با این مساله تولید کرده اند ولی وقتی در یک فیلم این مسائل رعایت نمی شود ودر فیلم های تولید یصدا وسیما بازیگران با آرایش وموهای بیرون ظاهر می شوند دیگر اثر برنامه های دیگر هم ا زبین می رود.

پرسش:
امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) با افراد بی حجاب چطور برخورد خواهند کرد؟

پاسخ:
روش آنحضرت روش رسول بزرگوار اسلام است، که این امور را با تبلیغ و ارائه صحیحی دین درست کنند و اکثر افراد نیز در زمان حضرت با دیدن چهره واقعی دین و ابعاد آن خود دین را با اختیار خواهند پذیرفت، و از جمله آنها همین بی حجاب ها هستند البته نه ادعای این مساله که همه می پذیرند ولی چون خیلی از این افراد مغرض نیستند بلکه تبلیغات رسانه ای است و ماهواره ای است که چنین حالتی بوجود آورده است و اگر مساله حجاب و ابعاد اجتماعی دین به خوبی برای افراد تبیین شود، آن را خواهند پذیرفت. با توجه به اینکه اکثر این افراد اهل نماز، روزه و معنویت دینی هستند.

پس اولین روش حضرت تبلیغ و ارائه صحیح دین و دعوت همگان بسوی آن است. ولی اگر در این وسط عده ای افراد مغرض بعد از تبیین درست علاوه بر عدم پذیرش ارزش های دین در مقام مبارزه با آن برآیند از بین خواهند رفت. ولی با توجه به احادیث دولت کریمه حضرت صاحب الزمان اکثر مردم با پذیرش دین به آن پایبند بوده و با صلح و آرامش در کنار هم زندگی خواهند کرد.
امام همانند جد بزرگوارشان طبیب سیار هستند. امام علی (علیه السلام) در مورد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) می فرماید: «طبیب دوار بطبه»، طبیب سیاری بود که دنبال مریض می گشت. مرهم و دواء را در محل بیماری قرار می داد.(1)

لذا آن حضرت مریض شناس است. و دواء متناسب با بیماری بکار می برد. که عوارض و تبعات نیز ندارد. و مریض زود خوب می شود. در مورد بی حجاب ها هم چنین است. و اکثر افراد با رحمتی که حضرت دارد، و روش الهی و بدون عیب اکثریت بیمارها را درمان خواهد کرد. «عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ الْقَائِمُ مِنْ وُلْدِي اسْمُهُ اسْمِي وَ كُنْيَتُهُ كُنْيَتِي وَ شَمَائِلُهُ‏ شَمَائِلِي‏ وَ سُنَّتُهُ سُنَّتِي يُقِيمُ النَّاسَ عَلَى مِلَّتِي وَ شَرِيعَتِي وَ يَدْعُوهُمْ إِلَى كِتَابِ رَبِّي عَزَّ وَ جَلَّ مَنْ أَطَاعَهُ فَقَدْ أَطَاعَنِي وَ مَنْ عَصَاهُ فَقَدْ عَصَانِي وَ مَنْ أَنْكَرَهُ فِي غَيْبَتِهِ فَقَدْ أَنْكَرَنِي وَ مَنْ كَذَّبَهُ فَقَدْ كَذَّبَنِي وَ مَنْ صَدَّقَهُ فَقَدْ صَدَّقَنِي إِلَى اللَّهِ أَشْكُو الْمُكَذِّبِينَ لِي فِي أَمْرِهِ وَ الْجَاحِدِينَ لِقَوْلِي فِي شَأْنِهِ وَ الْمُضِلِّينَ لِأُمَّتِي عَنْ طَرِيقَتِهِ‏ وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُون»؛
قائم آل محمد، از فرزندان من، هم‌نام و هم‌کنیه من، شمایل او شمایل من، سنت و روش او سنت من است. مردم را بر شریعت و راه من، قرار مى‌دهد و آنان را به کتاب خداى عزوجل (قرآن) دعوت مى‌کند. هر کس از او پیروى کند، در حقیقت از من پیروى نموده و هر کس از او نافرمانى کند، مرا نافرمانى نموده، هر کس او را در غیبتش انکار کند، مرا انکار کرده، هر کس او را تکذیب نماید، مرا تکذیب نموده، هر کس او را تصدیق کند، مرا تصدیق نموده و من از تکذیب کنندگان و منکرین او و گمراه کنندگان مردم از راه و طریقه او، به خداى متعال شکایت مى برم و ستمکاران به زودى خواهند دانست که به چه کیفرگاه و دوزخ انتقامى بازگشت مى‌کنند.(2)

با توجه به این نکات در جامعه وحشی عربستان در سایه خلق عظیم پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) با آن شرایط سخت اکثریت ایمان آوردند. و حضرت مهدی هم همین روش را ادامه می دهد با همان صفات، و شرایط هم این دفعه به نفع آن حضرت است. لذا تعداد قلیلی هستند که به مسیر فطرت باز نخواهند گشت، چون اکثر این بی حجابی ها جهالت است بعد از تبیین برخواهند گشت.

این وسط عده قلیلی همانند سران کفر می مانند که مغرض هستند. و همانند ابوجهل و ابو سفیان عناد با دین دارند. به هیچ وجه هدایت پذیر نیستند. و اینها چون علف های هرزی در برابر هدایت و رشد مردم هستند. محکوم به نابودی وفنا هستند.

______________
(1) ظریف رضی، نهج البلاغه، خطبه اول.
(2) ابن بابويه، محمد بن على، كمال الدين و تمام النعمة، ج2، ص411، اسلاميه - تهران، چاپ: دوم، 1395ق.

موضوع قفل شده است