نمودارها و جداول زندگی طلبگی(نرم افزار بهجت دل ها)دعاي آيت الله بهجت از زبان رهبري
تبهای اولیه
5- انواع مبلغ
****
قابل توجه روحانیون طرح هجرت که به غربت و مأموریت می روند
نمودار مهارت های رویارویی با غم غربت
نمودار مهارت های رویارویی با غم غربت
****
دریافت بروشور سال های ابر و آفتاب ( کلیک کنید)
از انتشارات ولاء منتظر(عج)
مجموعه ۷ جلدی «راه و رسم طلبگی»
مرکز پخش انحصاری: قم، خیابان آیتالله مرعشی نجفی-ره- (ارم)، روبروی پاساژ قدس، ساختمان کوثر، انتشارات سوره مهر (مؤسسه رحماء) ؛ 025-37839402-6
09192511036
لينك دانلود
19- مکاتب اخلاقی
- سخن ناشر
- كليات
- دستهبندي مكاتب و نظريات اخلاقي
- بخش اول: مكاتب غير واقعگرا
- فصل اول: احساسگرايي
- فصل دوم: توصيهگرايي
- فصل سوم: جامعهگرايي
- فصل چهارم: قراردادگرايي
- فصل پنجم: نظريه امر الهي
- بخش دوم: مكاتب واقعگراي طبيعي
- فصل اول: لذتگرايي
- فصل دوم: سودگرايي
- فصل سوم: مكتب ديگرگرايي
- فصل چهارم: قدرتگرايي
- فصل پنجم: تطورگرايي
- فصل ششم: وجدانگرايي
- بخش سوم: مكاتب واقعگراي مابعدالطبيعي
- فصل اول: مكتب كلبي
- فصل دوم: مكتب رواقي
- فصل سوم: نظريه كانت
- فصل چهارم: مكتب سعادتگرايي
- فصل پنجم: نظريه اخلاقي اسلام
- فهرست منابع
تقسیم دیگر
تقسیم سوم
الف روان شناسی شادی
ب: ازدواج(دائم و مدت دار)
ج- مسائل جنسی
د- عرفان
ه- زنان
و- موسیقی
ز- دعادرمانی
ح- روانشناسی
ط- نرم افزار
ی - گوناگون
الف روان شناسی شادی
1. خنده حلال حكيمانه شعبه اسك دين(شکلات معنوی بدون عوارض)
[=Calibri]2. اعياد خشك مذهبي؟ چرا؟(«مثلث شادي و نشاط در اعياد مذهبي»)
3. نمودار: ویژگی های تفریح سالم(زندگی شادمانه اسلامی)
[=Calibri]4. شوخ طبعي هاي طلبگي ** صوتي - تصويري
5. نمودار:مؤلفه های خنده حلال حکیمانه
[=Calibri]6. دانلود: نرم افزار شوخ طبعي ها
[=Calibri]7. شوخ طبعيهای طلبگی
[=Calibri]8. لبخند و تلخند
9. نمودار: اعياداسلامي
[=Calibri]10. اسلام و تفريح (مقاله)
11. نمودار: روشهای شادی زا و غمزدا
[=Calibri]12. امام علی و تفریحات سالم (مشاهده متن کتاب)
[=Calibri]13. غم و شادی در سیره معصومان(ع) (مشاهده متن کتاب)
ب: ازدواج(دائم و مدت دار)
1. نمودار: همسرگزینی موفق
[=Calibri]2. نمودار: علل عشق هاي بيمار گونه
3. نمودار: انگیزه های غلط درازدواج
[=Calibri]4. نمودار: خواستگاری و پروژه مهمتحقیق
5. نمودار: ازدواجهــای مــدتدار اهـل تسنن
6. داستان: شیب شهوت و چسب احساس
7. نمودار: فرق زنا با ازدواج مدت دار
8. نمودار: فرق ازدواج دائم و موقت
9. دانلود: مصاحبه با یک عاقد
10. داستان: من و حرامزادگي؟!
////////////////////////////////////
ج- مسائل جنسی
1. مدیریت شهوت1
2. مدیریت شهوت2
3. نمودار: تربيت جنسي
4. نمودار: آثار دنيوي، برزخي و اخروي زنا
5. نمودار ناهنجاري هاي جنسي از ديد اسلام
6. نمودار: برنامه مستمربرای ترک اعتیادخودارضایی
د- عرفان
[=Calibri]1. نمودار: مشخصه های عرفان حقیقی
[=Calibri]2. نمودار: مشخصه هاي عرفان هاي كاذب
ه- زنان
1. جدول تفاوت هاي روانشناختي درزن و مرد1
[=Calibri]2. جدول تفاوت هاي روانشناختي در زن و مرد2
3. جدول تفاوت هاي روانشناختي در زن و مرد3
[=Calibri]4. جدول تفاوت هاي روانشناختي در زن و مرد4
5. تصوير:حجاب و مردان بالهوس
6. نمودار: علل بـدحجابی و جـلوه نمایی
[=Calibri]7. نمودار: الگوی مطلوب اشتغال زنان
[=Calibri]8. نمودار: معیارهای اشتغال زنان
[=Calibri]9. جـدول: حـدیث معراج
[=Calibri]10. عکس آزار بد حجاب
و- موسیقی
[=Calibri]1. نمودار: انواع موسیقی
[=Calibri]2. جدول هاي تاثيرات موسیقی بر انسان از تحقیقات دانشمندان (1)
[=Calibri]3. ادامه جدول هاي تاثيرات موسیقی بر انسان از تحقیقات دانشمندان(2)
[=Calibri]4. ادامه جدول هاي تاثيرات موسیقی بر انسان از تحقیقات دانشمندان(3)
[=Calibri]5. ادامه جدول هاي تاثيرات موسیقی بر انسان از تحقیقات دانشمندان (4)
[=Calibri]6. ادامه جدول هاي تاثيرات موسیقی بر انسان از تحقیقات دانشمندان (5)
ز- دعادرمانی
[=Calibri]2. كي دعاش مستجابه؟
[=Calibri]3. نمودار: رد كنندگاندعا
[=Calibri]4. ناشايستها براي دعاكننده
[=Calibri]5. نمودار: خواص آیت الکرسی
[=Calibri]6. نمودار: اوقات ناب برايدعا
[=Calibri]7. موانع استجابت دعا در روايات
[=Calibri]8. باسته هاي در دعا (دعا درماني)
[=Calibri]9. نمودار: شيوه هاي مختلف استجابت دعا
[=Calibri]10. نمودار: مکانهای ناب برای استجابت دعا
[=Calibri]11. نمودار: شرايط اجابت دعا در روايات( دعا درماني)
[=Calibri]12. نمودار:فواید روان شناختی دعا در نظر دیل کارنگی
ح- روانشناسی
[=Calibri]2. بازی بسیار جذاب برای رشد خلاقیت(تفکرواگر)
[=Calibri]3. جدول سبک اسلامی مدیریت زندگی
[=Calibri]4. نمودار: تقویت خودکنترلی و اراده
[=Calibri]5. نمودار: فواید شکر گزاری
[=Calibri]6. نمودار: تقویت اراده
[=Calibri]7. نمودار: جنگ نرم
[=Calibri]8. نمودار: ابعاد جنگ نرم
[=Calibri]9. نمودار: انتقاد سالم و مخرب
[=Calibri]10. نمودار: اصول تکاملی بهداشت روانی اسلام
[=Calibri]11. نمودار: نشان دهنده هاي عواطف در آموزه هاي ديني
[=Calibri]12. فلش کارتهای حرمت خود(احساس ارزشمندی= self regard)
///////////////////////////////////////////
ط- نرم افزار
1. دانلود نرم افزار احکام روانشناختی
[=Calibri]2. دانلود نرم افزار «شوخ طبعيها و حكايات طلبگي» ღ⋱ (ويرايش دوم)
3. دانلود نرم افزار کتاب درمانی (کتاب، نرم افزار، سایت، مراکز مشاوره تلفنی)
دانلود نرم افزار نيش ها و نوش ها❁هشدارهاي روان شناختی براي زندگي شيرين❁
/////////////////////////////////////////
ی - گوناگون
[=Calibri]2. نمودار: انواع تبليغ و مبلغديني
[=Calibri]3. نمودار: اقسام مبلغ
4. نمودار: فوائد ظاهری و باطنی کم خوری
5. نمودار: فواید ارتباط با خویشاوندان
[=Calibri]6. نمودار: درخت دینداری
7. نمودار:بطلان سحر و چشم زخم
8. جدول مراتب نفس در كلام امام علي (ع) 1
9. جدول مراتب نفس در كلام امام علي (ع) 2-3
10. جدول قواي نفس
11. نمودار: تفاوت روانشناختی زنان با مردان
12. جدول - انگيزه ها و گرايش هاي انسان
13. نمودار: مؤلفه های زندگی هدفمند
[=Calibri]14. فرمول امام حسين -عليه السلام- براي ترك گناه( نمودار)
[=Calibri]15. پاورپوينت هاي حديثي
[=Calibri]16. جملات قشنگ و به یاد ماندنی(بخون...فكر كن...اراده كن...عمل كن)
[=Calibri]17. دانلود پاورپوینت(داستان های تصویری)
18. داستان هاي واقعي در مشاوره ها(مشاهده متن)
1-یاد خدا: خود را در همه حال در محضر خدا دیدن.
-ذکر زبانی،
-ذکر ذهنی
-ذکر قلبی
- ذکر وجودی، این مرتبه مراتب بالا را هم در بر دارد و عالی ترین مرتبه ذکر است که در آن همه فعالیت ها در مسیرحق است و انسان در گفتار، پندار و اعمال به یاد خداست.
هشداری عرفانی:
بنابراین در عرفان اسلامی اجازه داده نمی شود که به بهانه عرفان تنها در گوشه ای ذکر گفت و از عمل غافل بود. و شعار داد دل باید پاک باشه ( و از زیر تکلیف فرار کرد)
2-صراحت بیان: اجتناب از سخنان دو پهلو، استفاده از استعاره و کنایه آنها هم به دلیل این است که الفاظ تاب محتوای عرفانی را ندارند.
3-تأکید بر ریاضت شرعی: عمل بع تکالیف شرعی و رساله ها بالاترین ریاضت است و را عرفان حقیقی با انجام واجبات(نماز، روزه، خمس و..) و ترک محرمات(غیبت، دروغ، تهمت، اجتناب از نگاه به نامحرم و...) به دست می آید یعنی بهترین آدرس را باید از صاحب خانه(خدا) گرفت.
4-پرهیز از فرقه گرایی: بسیاری از مردم با دیدن کار خارق العاده ای از کسی ارادت قلبی و عاطفی به او پیدا می کنند و این سبب فرقه گرایی می شود. عارفان حقیقی مانند میزاعلی قاضی، شاه آبادی، امام خمینی و...در طول تاریخ اجازه تشکیل فرقه خاص در کنار مسلمانان نداده اند.
5-ناشناخته بودن: عارف حقیقی دنبال اسم و رسم و تظاهر نیست و از مراسم خاص صوفیانه اجتناب می کند.
6-خود دوستی روان شناختی : عارف حقیقی مقام خود را بالاتر از آن می بیند که با گناه بی ارزش کند اوخودبزرگ بین نیست و خودخواهی اخلاقی ندارد. عارف حقیقی در عین خود دوستی، فریب حالات و مقامات خود را نمی خورد.
7-محبت( زبانی و عملی) به همه انسان ها: به همان میزان که دغدغه سعادت خود را دارند به سعادت انسان ها می اندیشند. البته در دام شعار عبادت به جز خدمت خلق نیست هم گرفتار نمی شوند خدمت به خلق یکی از جمله عبادت های بزرگ است. البته خدمت به مردم دونوع است : 1- رفاهی 2-معنوی و ارشادی.
8-محبت نسبت به همه آفریده ها: همه موجودات(جمادات و نباتات و...) مخلوق خدا و یادکننده اویند
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست.
9-ناامیدی از انسان ها: در ازای محبت شان به مردم چیزی طلب نمی کنند. و عرفان منبع درآمد برایشان نیست و طمع به مال مردم نداردو ساده و با قناعت زندگی می کنند.
آنان اهل مدارا با خلق هستند و تحمل جفای مردم برایشان آسان است اما ظلم پذیر نیستند. و در برابر حق کشی سکوت نمی کنند.
10-زیبا دیدن همه چیز: راضی اند به رضا و مقدرات الهی. و درد و رنج زندگی برای آنها معنا دار است و ناشکری نمی کنند.
11-مرگ اندیشی: از مرگ غافل نیستند و اگر غفلتی کنند سریع توبه و بازگشت می کنند. و مرگ را دیدار معشوق حقیقی می دانند نه پایان زندگی. برخی از عارفان دروغین می گویند نسبت به مرگ بی اهمیت باشید.
منبع: درآمدی برعرفان حقیقی و عرفانهای کاذب، احمد حسین شریفی،صهبای یقین،1378،ص122.
****
خــــدایا دلـــــی آفـــتابی بــده
كه از باغ گل ها «حمایت» كنیم
حامی
****
وب احکام روان شناختی
(تبدیل از نرم افزار به وب: کاری از یکی از کاربران محترم سایت گفتگوی دینی)
37- موحد واقعی = شخصیت توحید یافته
انسان درحال شدن
انسان، با طی چهار مراحل توحید (ذاتی، صفاتی، افعالی و عبادی) ، موحّد واقعی میشود. توحید ذاتی، صفاتی و افعالی از نوع «شناختن» و«دیدن» است و امّا توحید عملی یا توحید درعبادت که انسان در جهت پرستش یگانه میشود، ازنوع«بودن» و«شدن» است. توحید نظری بینش کمال است و توحید عملی، جنبش در رسیدن به کمال.توحید نظری پی بردن به «یگانگی» خدا است و توحید عملی«یگانه شدن» انسان است. توحید عملی، تنها و تنها برای خدا خم شدن، برای خدا قیام کردن برای خدا خدمت کردن «برای خدا زیستن» و«برای خدا مردن» است؛ آنچنان که ابراهیم (ع) گفت:
وجهت وجهی للذی فطر السموات والارض حنیفاًوما انا من المشرکین[1].....انَّ صلاتی ونُسکی ومَحیای ومَماتی للهِ ربِّ العالمین لاشریکَ له وبذلکَ اُمرتُ وانا اوّلُ المُسلمین[2] ؛بگو نمازوعبادات وزندگی ومرگم همه از آنِ خدای پرورنده جهانیان است.یعنی تمام «من» ازآن خداست (مطهری، ج2ص106- 99).
در جدولزیر هدفمندي موحد در زندگي در سطح بينش و جنبش را نشان ميدهد.
-------------
.[1] انعام/79.
.[2] انعام/162.
جهت نمایش تصویر با اندازه اصلی 647x249 پیکسل کلیک کنید
مسأله به یگانگی رسیدن واقعیت وجودی انسان در یک نظام روانی و در یک جهت انسانی و تکاملی و همچنین رسیدن جامعه انسانی به یگانگی و یکپارچگی در یک نظام اجتماعی هماهنگ تکاملی هموارهاندیشه به خود معطوف داشته است. توحیدعملی (فردی و اجتماعی) سبب یگانه شدن در جهت یگانه پرستی ونفی هرگونه پرستش قلبی از قبیل هواپرستی، پول پرستی، جامعه پرستی و...است.وسعادت در گرو یگانه شدن است.
قرآن کریم، تفرق و تشتت شخصیت انسان و سرگردانی او و بی جهتی او را در نظام شرک و متقابلاً یگانگی و به وحدت رسیدن و در یک جهت شدن و در مسیر تکامل واقع شدن اورا در نظام توحیدی چنین بیان کردهاست«خدا مثلی میآورد، مثل مردی که بنده چند فرد بد خوی ناسازگاراست (که هر کدام با خشونت و بد خویی او را به سویی فرمان میدهند) و مرد دیگری که تسلیم یک فرد است.آیا این دو مانند یکدیگرند[1]؟انسان در نظام شرک هرلحظه به سویی و به جانب قطبی کشیده میشود، خسی است بر دریا، موجها هر لحظه او را در جهتی با خود میبرند، اما در نظام توحیدی مانند یک کشتی مجهزبه دستگاههای راهنمایی است، در یک حرکت منظم و هماهنگ تحت فرمان مقامی خیرخواه» (همان، ص 117).
منبع: تهیه و ساخت آزمون هدف در زندگی با تکیه بر اسلام، محمدحسین قدیری، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی
------------------
[1]. ضرب الله مثلاً رجلاً فيه شركاء متشاكسون و رجلاً سلماً لرجل هل يستويان مثلاً (زمر/29).
38-سئوالات اساسی بشر و پاسخ به آنها
[=B Traffic]سؤالهای ششگانه
[=B Lotus]من کیستم؟از کجا آمده ام؟به کجا آمده ام؟با کیستم؟به کجا میروم؟ برای چه آمده ام؟اينها سؤالاتي است كه ذهن بشر را در طول تاريخ به خود مشغول كرده است.پاسخ نهایی به سؤالات ششگانه اساسی فقط در حیات معقول است.دین، علم وفلسفه (حکمت) سه عامل حرکت در حیات معقول است.از میان آنها دین نقش محوری دارد دین متکی به وحی الاهی با پاسخ بهاین سؤال ها به زندگی معنا میدهد:
1.من کیستم؟:[=B Lotus] موجودی تشکیل شده از عناصرطبیعی و از حقیقتی که بر مبنای حکمت عالیه خدا به نام جان از کانال طبیعت وارد جهان هستی میگردد ودر عبور ازآن باتوانایی به بهر برداری از روح وبرخورداری از عقل وقلب ووجدان وشخصیت با اشتیاق جدی برای به ثمر رساندن شخصیت که کمال آن است آماده وصول به هدف اعلای زندگی میگردد.
2.از کجا آمده ام؟:[=B Lotus] دارای حقیقتی فوق طبیعی و از عالمی فوق ماده و مستند به حکمت و مشیت خدا به این جهان آمده ام.
3.به کجا آمده ام؟:[=B Lotus] به کارگاهی بسیار با معنا که بانظم، شکوه و شگفت انگیزش با کمال وضوح بامعنا بودنش را اثبات میکندونیازی به استدلال نیست، و موجودیت بالقوه ما انسان ها را به فعلیت می رساند.
4.با کیستم؟:[=B Lotus] با انسانهای هستم که مثل من دارای استعدادی ارزشی هستند هر اندازه آنها را به طور صحیح به فعلیت برسانیم به هماهنگی و اتحاد بیشتر نزدیک میشویم.مبدء، مسیر و مقصد همه ما یکی است.
5.به کجا میروم؟:[=B Lotus] احساس بقای جاوید که دارم با این همه استعدادهای مادی و معنوی به این جهان محدود نمیشود و این جهان، آخرین منزلگاه من نیست.
6. برای چه آمده بودم؟: من از حکمت عالیه ربانی و فیض ربانی او سر چشمه گرفنهام، از حکیمی که عمل بیهوده وعبثی را انجام نمیدهد.من دارای استعدادهای با عظمت هستم که در صورت به فعلیت رسیدن آنهاهدف اعلای زندگی من، تحقق مییابد.و من اشتیاق جدی برای وصول به آن هدف اعلا را درون خود به کمال وضوح در می یابم (جعفری، 1378، ص352- 351).نمودار زیر اين شش سؤال اساسي را نمايش مي دهد.
مولوی، عارف و شاعرمعروف میگویداز آنجا که سؤالهای اساسی بشر از عالم بالا سرازیرشده باید به حکم عقلِ هماهنگ با وجدان به سراغ وحی و قرآن برویم
هم از آن سو جو جواب ای مرتضی کاین سؤال آمد از آن سو مر تو را (جعفری، 1362، ج 7، ص568)
علامه جعفری در توضيح بيان بالا اظهار ميكند كه مکاتب فلسفی و اجتماعی که به شخصیت الاهی انسان بیتوجه بودهاند حداکثر توانستهاند به طورنسبی دیدگاه انسان را به جهان توسعه دهند و توصیههایی برای بهزیستی داشته باشند (جعفری، 1362، ج1، ص26).
مولوی، عارف و شاعرمعروف میگویداز آنجا که سؤالهای اساسی بشر از عالم بالا سرازیرشده باید به حکم عقلِ هماهنگ با وجدان به سراغ وحی و قرآن برویم
کاین سؤال آمد از آن سو مر تو را
(جعفری، 1362، ج 7، ص568)
علامه جعفری در توضيح بيان بالا اظهار ميكند كه مکاتب فلسفی و اجتماعی که به شخصیت الاهی انسان بیتوجه بودهاند حداکثر توانستهاند به طورنسبی دیدگاه انسان را به جهان توسعه دهند و توصیههایی برای بهزیستی داشته باشند (جعفری، 1362، ج1، ص26).
تذکر:
افلاطون
منبع: تهیه و ساخت آزمون هدف در زندگی با تکیه بر اسلام، محمدحسین قدیری، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی
[=HMASIH]پایان نامه ارشد، تهیه و ساخت آزمون هدف در زندگی با تکیه بر اسلام، م ح قدیری، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی،
جهت نمایش تصویر با اندازه اصلی 897x1269 پیکسل کلیک کنید
39- هدف از خلقت عالم و به ویژه آدم
اهداف طولي وعرضي درخلقت انسان
درآیات وروایات، آفرینش عالم[1]، به ویژه، آدم[2]هدفمند معرفی شده است، با توجه به قرآن وحدیث، اهداف آفرینش آدم، عبارتند از:
تجلی ذات حق بر هستی و بندگان[3] (منصور نژاد، 1386، ص31) ، عبادت و بندگی خدا[4]، معرفت به خدا[5]، رحمت الاهی در پرتو اعمال[6] آزمایش و امتحان در میدان دنیا[7]، (جعفری، 1380، ص150- 16 و امامی و آشتیانی، 1368، ص128) ، زندگی هدفمند و بازگشت به سوی خدا[8]، در تفسیر نور آمده: هدف از آفرینش هستی، بهره گیری انسان[9]، و هدف انسان، عبادت[10]، و هدف عبادت، تقوا[11]و هدف تقوی، رستگاری[12] است (قرائتی، 1374، ج1، ص76 و75).در حدیث قدسی آمد که خدا همه چیز را برای انسان و انسان را برای خود (خدا) خلق کرده است، (خلقتُ ألاشیاء لأجلِک وخلقتُک لأجلی [13]) ، حضرت آیت الله بهجت نتیجهاین خلق را علم ومعرفت بیان کردهاند (رُخشاد، 1387، ص37) وی عبادت و معرفت (الا لِیَعبُدُون ) و (الا لِیَعرفُون[14]) را متلازم می دانند (همان، ص37) ، برخی از احادیث هدف خلقت را رسول خدا (ص) و ائمه معصوم[15](ع) ، ا نسان کامل، بیان کردهاند و از آیه 30 سوره بقره فهمیده میشود که هدف خلقت رسیدن به مقام جانشینی خدا در زمین (خلیفة الاهی) است[16]. در نمودار 4-2، اين آيات نشان داده شده است
جهت نمایش تصویر با اندازه اصلی 897x1269 پیکسل کلیک کنید
منبع: تهیه و ساخت آزمون هدف در زندگی با تکیه بر اسلام، محمدحسین قدیری، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی
-------------
[1].انبیاء/16.
[2].آل عمران/190- 1ودخان/13- مؤمنون/115.قیامت/36.
[3].حدیث قدسی کنت کنزاًمخفیاً.....فخلقتُ الخلقَ لکیَ اعرفَ (بحارالانوار، ج، ص، 198).
[4]وماخلقت الجن والانس الالیعبدون (ذاریات،56).
[5]امام حسین (ع) ایهاالناس ان الله جلّ ذکره ماخلق العباد الاّلیعرفوه فاذا عرفوه عبدوه فاذا عبدوه استغنوا بعبادته عن عبادة ما سواه.... بحارالانوار، ج5، ص312، حدیث 1. الله الذی خلق سبع سماوات ومن الارض مثلهن یتنزل الامر بینهن لتعلموا ان الله علی کل شیء قدیر وان الله قد احاط بکل شیء علماً (طلاق،12)
[6]ولو شاءالله لجعل الناس امة واحدة ولایزالون مختلفین الا من رحم ربک ولذلک خلقهم (هود،119و118).امام صادق در تفسیر این آیه فرمودند: خلقهم لیفعلوا مایستوجبون به رحمته فیرحمهم (بحارالانوار، ج5، ص314، حدیث5) ، برای کسب رحمت الاهی با اعمالشان.
[7] الذی خلق الموت والحیاة لیباوکم ایکم احسن عملا (ملک/2).
[8]افحسبتم انا خلقناکم عبثا وانکم الینا لاترجعون (مؤمنون/115).
[9]سخّرلکم/خلق لکم (ابراهیم/34- 32).
[10]وماخلقت الجن والانس الالیعبدون (ذاریات/56).علامه جعفری می نویسد برای کسی که مسیر تکامل را میداند به سویش در حرکت است عبادت کمیت و کیفیت خاصی ندارد و همه فعالیتهای شئؤن زندگی را شامل میشود و عبادات و اذکار مقررشده برای به خود آوردن جدی انسانها است که لحظاتی بنشیند رو در روی خود قرارگیرد و تدریجا روان را صیقلی دهد (جعفری هدف وفلسفه زندگی، ص 144).
[11].واعبدوا ربکم..لعلکم تتقون(بقره،21).
[12].اتقوا الله لعلکم تفلحون(آل عمران،200).
[13]شرح اصول کافی، صالحی مازندرانی، ج4، ص228.
[14].تفسیر قرطبی، ج17، ص55 و روایت امام حسین (ع) در بحارالانوارج 23، ص23.
.[15]لولامحمد (ص) ما خلقتُ الدنیا والاخرة..... (احادیث مثنوی، ص172) ولو لاک لما خلقت افلاک (شرح اصول کافی، ج9، ص 62) لویاعلی لولا نحن ما خلق الله آدم و لاحوّا ولا الجنة ولا النار ولا السماء ولا الارض (مستدرک سفینه البحار، ج8، ص 215).از رهگذرخاک سرکوی شما بود هر نافه که به دست نسیم سحر افتاد
[16].انی جاعلک فی الارض خلیفة( بقره /30).
40-رمز موفقیت تبلیغی حاج آقای قرائتی
سایت درس هایی از قرآن: خدا رحمت کنه اموات تون را کلیک که خرج نداره:ok: :Nishkhand:
align: left | |
---|---|
[/TD] | |
[TD] | |
[/TD] | |
[TD] | |
[/TD] | |
[TD] | |
[/TD] | |
[TD] | |
[/TD] | |
[TD] | |
[/TD] | |
[TD] | |
[/TD] | |
[TD] | |
[/TD] | |
[TD] | |
[/TD] | |
[TD] | |
[/TD] | |
[TD] | |
[/TD] | |
[TD] | |
[/TD] | |
[TD] | |
[/TD] | |
[TD] | |
[/TD] | |
[TD] | |
[TD][/TD] | |