آیا ظهور نزدیک است؟
تبهای اولیه
سلام.باتوجه به نشانه هایی که وجود دارد آیا ممکن است که زمان ظهور نزدیک باشد؟
با سلام
نسبت به نشانه های قطعی ظهور مانند: خروج یمانی، سید خرسانی، سفیانی ،قتل نفس زکیه هنوز هیچکدام اتفاق نیفتاده است ولذا نمی ت.ان بر اساس نشانه های عمومی اظهار نظر کرد وگفت که ظهور نزدیک است یا نه؟ از طرف دیگر مساله ظهور امری است که از احادیث چنین استفاده می شود که احتمال بداء وتاخیر افتادن آن وجود دارد واز طرف دیگر ائمه اطهار (ع) چنین اظهار داشته اند که زمان ظهور را غیر از خداوند متعال کسی نمی داند.
از طرف دیگر نوع عملکرد واحساس اظطرار به وجود امام در نزدیکی ظهور تاثیر گذار است همانطور که اما م صادق علیه السلام می فرماید: خداوند به خاطر ضجه وگریه بنی اسرائیل حضرت موسی علیه السلام را قبل از موعدی که قرار بود مبعوث شود بین آنها فرستاد و اگر شمت نیز همین کار را انجام دهید ظهور نزدیک می شود والا در زمان مقرر خود اتفاق خواهد افتاد.(تفسیر صافی،ج1،ص292)
چون مساله نزدیکی وتاخیر ظهور به عواملی ربط دارد که اصل هم خود انسانها هستند واز طرف دیگر فقط خداوند می داند که ظهور چه موقعی اتفاق خواهد افتاد پس نمی توان با قاطعیت در مورد نزدیکی ظهور سخن گفت.
با سلام.
تبعیت از امام زمان (عج) شرط است. باید عده ای باشند که آماده ی تبعیت بی چون و چرا از امام زمان (عج) باشند. عده ای که امام زمان (عج) را فقط آنطور نخواهند که در تصور خود ساخته اند. مثلا عده ی کثیری تصورشان از امام زمان (عج) این است که مردی تنومند است، سوار بر اسب، شمشیر دودم بر کمر، شالی سبز بر سر، دستمالی سفید بر صورت و لباسی شبیه اعراب 1400 سال پیش دارد. بعد از ظهور هم همه ی علمای شیعه ی شناخته شده و معروف را کنار خود می نشاند و با آنها عکس یادگاری می گیرد! بعد هم هر یک از این علما را به نقطه ای از جهان می فرستد تا آن منطقه را اداره کند. ببینید این تصور از امام زمان (عج) اگر در ذهن کسی ملکه شد، دیگر به غیر از آن تن نمی دهد. این کار شیطان بوده در این مدت 1200 سال. مکر شیطان خیلی پیچیده است. شیطان کاری کرده که ذهن شیعیان به این سمت و سو کشیده شود و تمام کسانیکه شمایل آن حضرت را به هر شکل نقاشی کرده اند باید در روز قیامت بابت به انحراف کشیدن مردم پاسخگو باشند که این تصاویر را کدام امام معصوم توصیه کرده بوده که اینها کشیده اند!
برای زمینه سازی ظهور، از آنجاییکه هیچ کس نمی داند چه وقتی اتفاق می افتد، باید به نشانه ها رجوع کرد، به موانع توجه کرد. وقتی سفارش شده ایم که دعا کنیم، با گریه و زاری امام زمان (عج) را طلب کنیم، حتما تأثیر دارد، اما با کارهای دیگری که انجام می دهیم، متأسفانه تأثیر دعا را از بین می بریم. ما گریه می کنیم می گوییم مهدی بیا ، ظهور کن، ما همه سرباز توایم، دلمان هم صاف است و سوءنیتی نداریم، اما تصوری غلط از مهدی در ذهن داریم. ما منتظر همان مهدی هستیم که در ذهن خود تجسیم کرده ایم، نه آن مهدی واقعی. در این حالت امام زمان (عج) بعید است بیاید. او می خواهد شیعیان به آن درجه برسند که او را تحت هر شرایطی و با هر نوع شکل و شمایلی و هر نوع پوششی و هر نوع رفتاری و گفتاری و هر نوع سن و سالی پذیرا باشند. اینکه خدا و امام زمان (عج) را مقید کنیم که بله، ما فقط یک همچین شخصی را مهدی می دانیم و فقط منتظر همین مشخصات هستیم و جز او هرکه بیاید او را قبول نداریم، به نظر بنده، دقیقا دلیل تأخیر در ظهور حضرت همین امر است. شما ببینید گفته اند اگر انصار واقعی حضرت به عدد خیلی کمی هم برسند ایشان ظهور می کند. خوب این یعنی چه؟ یعنی اینکه با وجود این همه شیعه، هنوز عدد انصار به تعدادی نرسیده. یعنی چه؟ به نظر بنده یعنی شیعیان منتظر هستند، اما نه منتظر مهدی واقعی، بلکه منتظر مهدی ای هستند که خود ساخته اند. مشکل واقعی این است.
حالا یک توصیه از بنده گوش کنید. زندگی نامه تمام ائمه (ع) را بخوانید. مثلا حضرت علی (ع) را تصور کنید، آنطور که خودشان گفته بودند. به گفته ی خود حضرت، لباسشان از پشم زمخت بوده و لباس و کفش هایشان آنقدر وصله داشته که دیگر پینه دوز آن را پینه نمی کرده. حضرت علی (ع) در مدت 25 سال سکوت، از راه کار در باغ های مردم روزی کسب می کردند.حتی مدتی در باغ های یهودیان مدینه کار می کردند. این واقعیت است. این حقیقت است. باید این حقیقت را بپذیرید تا حقیقت امام معصومی مثل علی (ع) را دریابید. بقیه ائمه هم همینطور. مثلا امام جواد وقتی پسربچه ای حدوداً 8 ساله بودند به امامت رسیدند. اما اگر امروز به مردم بگوییم امام زمان (عج) یک پسربچه است، آیا می پذیرند؟! در حالیکه شیعیان زمان امام جواد (ع) براحتی پذیرفتند. حتی خلیفه ی ظالم هم عصر ایشان هم ایشان را با آن کودکی به امامت پذیرفت.
نمی دانم متوجه منظورم شدید یا خیر اما تا منتظر «واقعی» مهدی نباشید، هیچ چیز عوض نمی شود. باید جمعیت کثیری از شیعیان منتظر واقعی امام عصر (عج) شوند تا ایشان بیاید. بنده گه گداری می بینم بعضی ها می گویند من باید اولین نفر از 313 نفر باشم. ببینید دوستان، این کمال خودخواهیست. ما که خبر نداریم در این جهان پهناور چه کسانی زندگی می کنند و آیا از ما باتقواتر هست یا خیر. اگر مثلا 1000 نفر باتقوا تر از ما وجود داشته باشند، آیا باز هم باید ما جزو 313 نفر باشیم؟ یا نفر اول از آنها؟!!
راهکارهایی به شما پیشنهاد می کنم که به اعتقاد من اگر جمعیت کثیری از شیعیان آن را رعایت کنند، در فرارسیدن ظهور مؤثر است:
1-از تعیین هر نوع شرط و شروط برای خدا و امام زمان (عج) خودداری کنید.
2-به شرط ظهور شخصی خاص، منتظر نباشید و آماده ی ظهور امام عصر در هر شکلی، حتی یک کودک باشید.
3-هر نوع ذهنیتی که شکل و شمایل آن حضرت در فکرتان شکل گرفته و حضرت را با آن تصور می شناسید، پاک کنید و با قاطعیت نگویید که همین تصویر امام زمان است.
4-اصلا برای امام عصر (عج) تعیین تکلیف نکنید که باید با تمام فضلا و علمای حاضر بیعت کنند بعد از ظهور. قرار نیست که امام عصر (عج) ظهور کند، بعد ما به او بگوییم چه باید بکند و چه نباید بکند.
5-برای شیعه ماندن و منتظر بودن، شروط مادی نگذارید. مثلا نگویید اگر شغل دولتی گیرم آمد، اگر فلان دختر را به من دادند، اگر فلان بیمارم شفا گرفت شیعه می مانم یا منتظر می مانم. تعجب نکنید، خیلی از شیعیان در ذهنشان همچین فکرهایی می کنند.
6-از هیچ حرف باطلی یا عمل ظالمانه ای طرفداری نکنید، و اگر توان داشتید با آن مقابله کنید. کسی که قرار است بیاید، تمام اهل باطل و ظالمان را حذف خواهد کرد و اگر شما از حرف باطلی، یا عمل ظالمانه ای طرفداری کنید، در حالیکه شیعه و منتظر امام عصر (عج) هستید، اگر در عصر ما ظهور کنند ایشان، با قهر ایشان مواجه می شوید. مواظب باشید اهل باطل نباشید.
7-با گفتار خود دیگران را از دین و مذهب زده نکنید، بلکه با اعمالتان نمونه ی واقعی انسان دین دار و شیعه را به دیگران نمایش دهید. تأثیر عمل صحیح هزاران بار بیشتر از سخنرانی و توصیه و نصیحت و تبلیغ کلامی است.
8-هر لحظه رفتار خود را در حضور امام عصر (عج) تجسم کنید و تصور کنید در حالیکه عملی را انجام می دهید، ایشان کنار شما هستند و شما را می بینند. به این شکل رفته رفته اعمال ناپسند و گفتار نادرست و زشت از وجود شما فاصله می گیرد.
یا حق
سلام از نظر شهید مطهری توی کتاب قیام و انقلاب حضرت مهدی این که ظهور نزدیکه یعنی هر وقت مردم آمادگی پیدا کردن زمینه سازی شد بلوغ اجتمایی محقق شد امام حتما بلافاصله ظهور میکنن
مثلا بچه ای که باباش بش گفته معدلت 19 بشه برات دوچرخه میخرم
دوچرخه دار شدن به این بچه نزدیک هست اما ممکنه تا4 سال معدلش19 نشه
این بچه دوچرخه دار شدن بش نزدیکه . یعنی کافیه تلاش کنه تا بلافاصله به دوچرخه برسه
همونطور که تو روایات داریم ظهور نزدیک است اما اینهمه غیبت امام طولانی شده. یعنی کافیه مردم تلاش کنن
نسبت به نشانه های قطعی ظهور مانند: خروج یمانی، سید خرسانی، سفیانی ،قتل نفس زکیه هنوز هیچکدام اتفاق نیفتاده است
مگر سید خراسانی همان مقام معظم رهبری نیست؟:Gig:
مگر سید خراسانی همان مقام معظم رهبری نیست؟
سلام.میشه لطفا بگید کی همچین حرفی زده؟
این حرف را آقای موسوی قهار سازنده مستند ظهور نزدیک است را با استناد به روایات و احادیث اثبات کرده
جناب موسوی قهار ادعیه خوان معروف دفتر رهبری هستند
این حرف را آقای موسوی قهار سازنده مستند ظهور نزدیک است را با استناد به روایات و احادیث اثبات کرده
جناب موسوی قهار ادعیه خوان معروف دفتر رهبری هستند
این حرف را آقای موسوی قهار سازنده مستند ظهور نزدیک است را با استناد به روایات و احادیث اثبات کرده
جناب موسوی قهار ادعیه خوان معروف دفتر رهبری هستند
جناب حلاج حتما همون فیلم ظهور نزدیک است رو دیدن که 2سال پیش پخش شد.!
اتفاقا تو این فیلم به آقای احمدی نژاد هم یه لقبی داده بودن. البته یادم نیست چی بود.
به هر حال تو این فیلم نشانه های ظهور رو از کتابها و روایات مختلف جمع کرده بودن ولی اینکه ربط دادنشون به اشخاص و وقایع که بیان شد در فیلم درست و منطقی بوده باشه بسیار توش بحث هست.
به هر حال تعیین وقت ظهور که کار درستی نیست. تو هیچ روایتی هم به صراحت بیان نشده
یه روایتی هم هست از امام صادق(ع) البته اگز اشتباه نکنم که درباره ظهور باشه یا در باره قیامت، شخصی از ایشان سوال می کنه که این اشخاصی که وقتهایی رو بیان می کنن سر چه حسابیه؟ که امام با عصبانیت (البته نه او عصبانیتی که ما در نظر داریم) سه مرتبه می فرمایند "کذبون وقاتون" یعنی تعیین کنندگان وقت دروغگویند
اگر روایت رو اشتباه استفاده کردم عذر خواهی می کنم.
مصداق سازی کلا کار اشتباهیه و از آسیب های انتظار غلط
چون اگر خلافش ثابت بشه باعث نا امیدی و ضعف ایمان مردم میشه و تا وقتی خلا فش ثابت نشده باعث گمراهی مردم و مشغول شدنشون به مسائل دیگه و باز موندن از وظایف اصلی شون در دوران غیبت میشه
از این موضوع همه سوء استفاده های خیلی زیادی شده تا حالا
ویکی ازایراد هایی که به این مستند وارد شده اینه که توی یک روایت غیر مستند که مربوط به اهل سنت هست اومده که سید خراسانی در دست راستش خالی هست
بعد اومدن این روایت غیر مستند رو تغییر دادن گفتن در دست راستش خللی هست و نسبت دادن به آقا!!!!!!!!
مصداق سازی کلا کار اشتباهیه و از آسیب های انتظار غلط
چون اگر خلافش ثابت بشه باعث نا امیدی و ضعف ایمان مردم میشه و تا وقتی خلا فش ثابت نشده باعث گمراهی مردم و مشغول شدنشون به مسائل دیگه و باز موندن از وظایف اصلی شون در دوران غیبت میشه
از این موضوع همه سوء استفاده های خیلی زیادی شده تا حالا
ویکی ازایراد هایی که به این مستند وارد شده اینه که توی یک روایت غیر مستند که مربوط به اهل سنت هست اومده که سید خراسانی در دست راستش خالی هست
بعد اومدن این روایت غیر مستند رو تغییر دادن گفتن در دست راستش خللی هست و نسبت دادن به آقا!!!!!!!!
متاسفانه در دوره ما به خاطر ضعف اطلاعات دینی واز طرف دیگر وجود مشکلات جهانی وظلمی که در حق مسلمانان می شود واز طرف دیگر به انحراف کشیدن عقاید مسلمین وبی خاصیت کردن آنها تلاشهای زیادی شده است که در راس این عقاید نیز مساله مهدویت است ودر طول این چند سال اخیر انحرافات فکری زیادی در این زمینه رخ داده است از مصداق سازی گرفته بدون دقت وسلیقه ای معنی کردن احادیث ویا تاکید بیش از اندازه به اینکه ظهور نزدیک است.
آنچه به نظر می رسد ما باید تلاش کنیم مسلمانان را با وظایف شان آشنا کنیم ومسلما چیزی بیشتر از عمل کردن ما به تکالیفمان واصلاح جامعه در نزدیکی ظهور تاثیر گذار تر نیست.
سلام
من یه سوال داشتم
امام صادق (ع) فرمودند ندایی در روز بیست و سوم ماه رمضان میاد و در عاشورا امام زمان ظهور میکنند. من در این روز منتظر بودم اما ندایی نشنید کسی. این یعنی یک ســـــــال دیگر باید صبر کرد تا ندا بیاد و تازه صبر کرد تا عاشورا که آقا ظهور کنند؟ چجوریاست؟
ای کاش این تلویزیون پر باره ما جای پخش فیلم هالیوودی یذره فیلم میساختند درباره امام زمان و مهدویت. اه این چه وضعیه!
همیشه باید امیدوار بود که ظهور نزدیک است، وگرنه اگه امیدوار نباشیم همین خودش باعث دور شدن ظهور میشه.
این علائم ظهور هم همگی قطعی نیستند.
بنابراین همیشه امیدوار باشیم و دعا کنیم، شاید همین امروز تشریف بیاورد.
فقط با اتفاق افتادن علائم ظهور و مبشرات ظهور می توان نظر داد.
نه باید از اینور بام افتاد و نه از آنور بام.
بعضی ها هر اتفاقی را به علائم ظهور نسبت میدن و به روایات غیرمعتبر متوسل میشن تا ثابت کنن که همین پس فردا ظهور است و بعضی هم آنقدر از این کار نهی می کنن که مگن اصلا نمیشه هیچی گفت فقط باید زمینه را آماده کنیم و اصلا به ما ربطی ندارد کی است بطوری که اصلا هیچ راهی نیست و حتی علائم ظهور هم بررسی نمی کنند که چقدر اتفاق افتاده و چقدر اتفاق نیفتاده یعنی بیش از حد میترسن که یک واقعه را از علائم ظهور بدانند و حتی حاضر نیستند 1% ریسک کنن و حوادث را بر مبنای علائم ظهور تحلیل کنند و نظر بدهد چون میترسن یکوقت تحلیلشان اشتباه از آب در بیاد و آبرویشان برود و موقعیت و شغل و حقوق و اعتبار و جایگاهی که دارند به خطر بیفتند و اصصلاحا پیش خودشان میگن سری که درد نمی کنه چرا دستمال ببندیم؟ می ترسن یه تحلیل بدن که فلان واقعه منطبق بر فلان روایت است و بعدش به او انتقاد شود که داری توقیت می کی و موقعیتش را از دست بده. از انتقاد و حمله رسانه ها می ترسن.
باید روش میانه را رفت و علائم و روایات عصر ظهور را به دقت بررسی و اعتبار سنجی کرد و با تحلیل جامع و دقیق حوادث منطقه و دنیا بر اساس اخبار واقعی و نه خبرهای کذب رسانه ای تحلیل های درست ارائه داد و از اشتباه در آمدن تحلیل هم نباید ترسید. فقها هم اگر بخوان زیادی بترسن پس نباید فتوا بدهند.
ما اینهمه مرکر مهدویت داریم ولی به جای ارائه تحلیل های بروز و تطبیق شرایط فعلی با احادیث همش یا از هر گونه تحلیل که بوی توقیت بدهد نهی می کنند یا یکسری مقالات تکراری و روایات تکراری را به خورد مردم میدن و میگن همینها را بخوانید تا برای ظهور آماده بشید و وارد فضای تحلیل عصر ظهور و تحلیل های سیاسی و تطبیق آنها با روایت عصر ظهور نمیشن.
فقط علامه کورانی به خود جرات می دهد و وقایع منطقه را تحلیل می کند و با روایات تطبیق می کند و نظر مشخص ارائه می دهد. بقیه علما اکثر یکسری حرفهای کلی می زنند و با احتیاط خیلی زیاد در مور عصر ظهور حرف می زنند. طوری که اگر فردا ظهور شد بگن دیدید ما گفتیم؟ اگر هم ظهور نشد میگن ما که نگفتیم. یعنی با احتیاط و با کلی گویی حرف می زنند. در بین علمایی که ما دیدیم که در مورد ظهور حرف می زنند فقط علامه کورانی را دیدیم که خوب تحلیل می کند و نظر مشخص و غیر کلی گویی می دهد. بقه یا اصلا در مورد زمان ظهور حرف نمی زنند یا یه کلی گویی می کنند و همان روایات تکراری را تکرار می کنند که مردم صدهزار بار شنیدن.
توفیر نشانه های ظهور ضرورتی نداره، ممکنه به طور ناگهانی به وقوع بپیونده، همچنان که در روایتی از امام جواد(ع) وارد شده که خداوند امر قائم(ع) را در یک شب رو به راه میفرماید،
ممکن است بداء واقع شود و هیچ یک از نشانهها واقع نشود،
خلاصه حتی یک لحظه هم نباید از ظهور مأیوس شد.
سلام.باتوجه به نشانه هایی که وجود دارد آیا ممکن است که زمان ظهور نزدیک باشد؟
سلام
سوره معارج :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
پرسندهاى از عذاب واقعشوندهاى پرسيد (1)
سَأَلَ سَائِلٌ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ ﴿1﴾
كه اختصاص به كافران دارد [و] آن را بازدارندهاى نيست (2)
لِّلْكَافِرينَ لَيْسَ لَهُ دَافِعٌ ﴿2﴾
[و] از جانب خداوند صاحب درجات [و مراتب] است (3)
مِّنَ اللَّهِ ذِي الْمَعَارِجِ ﴿3﴾
فرشتگان و روح در روزى كه مقدارش پنجاه هزار سال است به سوى او بالا مىروند (4)
تَعْرُجُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ ﴿4﴾
پس صبر كن صبرى نيكو (5)
فَاصْبِرْ صَبْرًا جَمِيلًا ﴿5﴾
زيرا آنان [عذاب] را دور مىبينند (6)
إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدًا ﴿6﴾
و [ما] نزديكش مىبينيم (7)
وَنَرَاهُ قَرِيبًا ﴿7﴾
وقتی کسی بداند فاصله زمین تا اولین کهکشان همسایه چند سال نوری است. بلکه فاصله زمین تا ماه چه قدر است. آن وقت می فهمد که چه قدر ضعیف و بیچاره ایم. بله کسانی به غیب ایمان دارند بلکه کسانی که از فاصله ستارگان اطلاع دارند ! می فهمند که ظهور نزدیک است یعنی چه !؟
ظهور همواره بسیار نزدیک بوده است و خواهد بود.
وقتی کسی بداند فاصله زمین تا اولین کهکشان همسایه چند سال نوری است. بلکه فاصله زمین تا ماه چه قدر است. آن وقت می فهمد که چه قدر ضعیف و بیچاره ایم. بله کسانی به غیب ایمان دارند بلکه کسانی که از فاصله ستارگان اطلاع دارند ! می فهمند که ظهور نزدیک است یعنی چه !؟
شما از کجا می دانید نزدیک بودن ظهور بر مبنای زمان زمینی نیست؟
توفیر نشانه های ظهور ضرورتی نداره، ممکنه به طور ناگهانی به وقوع بپیونده، همچنان که در روایتی از امام جواد(ع) وارد شده که خداوند امر قائم(ع) را در یک شب رو به راه میفرماید،
ممکن است بداء واقع شود و هیچ یک از نشانهها واقع نشود،
خلاصه حتی یک لحظه هم نباید از ظهور مأیوس شد.
بسم الله
سلام
اینکه گفتید ممکنه نشانه های ظهور اتفاق نیافته ممکن نیست
ما دو جور نشانه های اخرالزمانی وظهور داربم
نشانه های قطعی و حتمی یعنی نشانه های خاص
نشانه های غیر ختمی و عام که در سطح جامعه ممکنه اتفاق بیافته یا نیافته
الان تقریبا تمام نشانه های عام به وقوع پیوسته
و در واقع منتظر نشانه های حتمی ظهور باید بود..مثل خروج سید یمانی کشته شدن نفس زکیه
سلام
من یه سوال داشتمامام صادق (ع) فرمودند ندایی در روز بیست و سوم ماه رمضان میاد و در عاشورا امام زمان ظهور میکنند. من در این روز منتظر بودم اما ندایی نشنید کسی. این یعنی یک ســـــــال دیگر باید صبر کرد تا ندا بیاد و تازه صبر کرد تا عاشورا که آقا ظهور کنند؟ چجوریاست؟
علیکم السلام برادر عزیز
در رمضانی که در آن صیحه اسمانی اتفاق خواهد افتاد، قبل از آن و در ماه رجب همان سال، سفیانی و یمانی و خراسانی خروج خواهند کرد .
ثانیا ماهیت این صیحه جبرئیل، برخلاف تصور عمومی، مادی و فیزیکی نخواهد بود که با حواس پنجگانه قابل درک باشد بلکه جبرئیل ملک(ملائکه) است و متعلق به عالم ملکوت پس صیحه جبرئیل هم در عالم ملکوت خواهد بود و ارواح و فرشتگان و کلیه ملکوتیان انرا درک خواهند کرد و درک این صیحه برای انسانهای زنده روی زمین ، فقط از طریق رویای صادقه و یا مکاشفه امکانپذیر خواهد بود و نه با گوش سر چون اساسا این یک صیحه مادی نخواهد بود و مطابق حقیقت قران انتظار درک فیزیکی فرشتگان از انتظار منکران و کافران است و درک فیزیکی و عمومی فزشتگان از نشانه های قطعی عذاب است!
قبلا سلسله مباحثی در مورد ماهیت صیحه آسمانی و بطور کلی روشهای شناخت حضرت بهنگام ظهور در لینک زیر
http://www.askdin.com/thread27014-2.html#post334973
انجام شده است
میتوانید انرا مطالعه فرمایید.
الحمد لله رب العالمین
شما از کجا می دانید نزدیک بودن ظهور بر مبنای زمان زمینی نیست؟
مگر کسی می داند و گفته است که ظهور بر مبنای زمینی نزدیک است.
تحولاتی شبیه به دوران ظهور در حال وقوع است.
امیدواریم که تهش به زودی (بر اساس زمان زمینی) نجات بشریت باشد.
ولی به هر حال صبر و تلاش باید کرد.
بیشتر منظورم به صبر جمیل بود. نکند یک وقتی ببریم و از پای در بیاییم.
[h=1]آیا ظهور نزدیک است؟[/h]
خیر , من فکر می کنم هنوز خیلی خیلی مانده تا ظهور هر چند همه چیز دست مشیت خدای متعال است و اراده کند همین فردا ظهور خواهد کرد ولی بر حسب روایات هنوز به ظهرو زیاد مونده .
آیا ظهور نزدیک است؟خیر , من فکر می کنم هنوز خیلی خیلی مانده تا ظهور هر چند همه چیز دست مشیت خدای متعال است و اراده کند همین فردا ظهور خواهد کرد ولی بر حسب روایات هنوز به ظهرو زیاد مونده .
برادر محترم، این که شما چکونه فکر میکنید یا چه تصوراتی از حوادث دوران ظهور دارید، ذره ای در واقعیات و سیر حوادث موجود خللی ایجاد نخواهد کرد!!
و حوادث دنیا مطابق تفکرات شما پیش نخواهد رفت و منتظر شما نخواهد ماند!!!
حداقل چند لینک زیر را مطالعه کنید که حوادث مهم قبل از ظهور را بررسی میکند، و در هیچ دوره ای از تاریخ ، سیر حوادث به این اندازه با روایات معصومین(ع) که وقایع مهم قبل از ظهور را توصیف میکنند،انطباق نداشته است!
http://www.askdin.com/thread27014-7.html#post338652
http://www.askdin.com/thread27014-7.html#post338899
http://www.askdin.com/post340591.html#post340591
الحمد لله رب العالمین
بنام خدا
سلام
بنده چند سوال داشتم.
یمانی کیست؟ و با خروجش چه اتفاقاتی میافتد؟
نفس زکیه کیست؟!
همچنین:
مگر در روایات ذکر نشده که سید خراسانی یار امام زمانه و بعد از ظهور به کمک امام زمان میره؟ پس قضیه خروجش چیه؟
-----------------------------
دوستان فکر کنم یک اتفاق دیگه هم باعث ظهور بشه، در حال حاضر صهیونیست ها در حال کندو کاو در زیر بیت المقدس هستند و در جستجوی انگشتر سلیمان. میگن اگه این انگشتر رو پیدا کنند به قدرت ماورایی دست پیدا میکنند و بعد ساخت معبد سلیمان ع بعد اجنه با انسان یکی میشه؟ درسته این قضیه؟ خوب ایگه درست باشه تردیدی نیست که فاجعه ای رخ میده و بلافاصله هم امام زمان ظهور خواهند کرد.
راستی یاد یک جمله در فیلم ملک سلیمان افتادم. نمی دونم کی این فیلم رو دیده ولی در یک سکانس حضرت سلیمان ع میگن که بجز الان یک بار دیگه ههم در آینده دنیای اجنه با انسان یکی میشه!
-----------------------------
دوستان چند منبع اینترنتی معتبر میشه بدید تا مطالعاتمون رو بیشتر کنیم؟