ミسبکـبالان عاشـق ミتاپیک جامع اطلاع رسانی شهدای تفحص شده " بازگشت پیکرهای مطهر 175 غواص شهید

تب‌های اولیه

105 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
ミسبکـبالان عاشـق ミتاپیک جامع اطلاع رسانی شهدای تفحص شده " بازگشت پیکرهای مطهر 175 غواص شهید


آی شهدا منم ببرید...•ıllı•تشییع پیکر 133 شهید تفحص شده در ایام فاطمیه•ıllı•

آی شهدا منم ببرید!!!

دلم گرفته شهیدان مرا مرا ببرید

مرا ز غربت این خاک تا خدا ببرید

مرا که خسته ترینم کسی نمی خواهد

کرم نموده دلم را مگر شما ببرید...





==================================================



تشییع 13شهید در اربعین حسینی 1389



روی شانه ی غیرت یاد جبهه ها مانده ست

مرگمان اگر دیدید پرچمی رها مانده ست

رفته اند اما نه! کوله بارشان باقی ست

بر زمین نمی ماند ، شانه های ما مانده ست

همزمان با اربعین سالار شهیدان پیکرهای مطهر 11 شهید گمنام به همراه دو تن از شهیدان شناسایی شده جبهه‌های نبرد در 7 استان کشور با حضور مردم فهیم و انقلابی، تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

بنابر اظهارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، این شهدا مربوط به عملیات‌های الفجر6، والفجر3، بیت‌المقدس، مسلم بن‌عقیل(ع)، کربلای 6 و امام علی(ع) هستند که به ترتیب در مناطق عملیاتی چیلات، مهران - قلاویزان، عین منصور، نهرخوین، سومار و چزابه کشف شده‌اند.


11 شهید گمنام با درخواست عموم مردم و مسئولین در:
استان تهران در «شهرک امام خمینی (ره)» حکیمیه و «قرارگاه نبی اکرم(ص)» (بزرگراه نیایش)


استان بوشهر در شهرستان جم
استان فارس در «دانشکده فنی شهید باهنر» و«شهرستان فراشبند»
استان خوزستان در شهرستان دزفول «کوی سازمانی پایگاه وحدتی»
استان کرمان در «شهرستان انار»
استان مازندران در شهرستان قائمشهر «حوزه علمیه کوتنا»
استان سیستان و بلوچستان در شهرستان زاهدان «دانشگاه سیستان و بلوچستان» و همچنین 2 شهید شناسایی شده نیز در شهرستان‌های سیرجان و کهنوج استان کرمان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان با دعوت از مردم شهید پرور شهرهای یادشده به ویژه دانشجویان و جوانان درخواست کرد با شرکت گسترده خود در مراسم تشییع شهدا، بار دیگر با امام امت و شهیدان سرافراز تجدید پیمان کنند.

منبع : تبیان


وصف تشییع شهیدان
رفتار کعبه های روان
بر شانه های صبر تماشایی است
بر شانه های ای کاش
بر شانه های اشک
بر شانه های هم همه و فریاد
آه ای کجاوه های معلق در باد!
ای کعبه های کوچک چوبی
ما زائر صریح شما هستیم
اما شما
این گونه در طواف که هستید؟



(قیصر امین پور)

:Gol: شادی روح این 13 شهید صلوات :Gol:

منم ببريد:geryeh:

غنچه ها پرپر پارسی !:hamdel: سر برون آرید از خاک !:Ebraz Doosti:

امامزاده ها قلب من شهدا ! :salavat(10):

یک برنامه ای بود (من نمیدیدم. فقط اسمشو شنیدم) به نام : زندگی به شرط خنده!

من بر اساس نام این برنامه ، همیشه توی دلم می گفتم: زندگی به شرط شهادت.

شهادت ، یکی از زیباترین زیبایی هاست.
من خوابشو دیدم.... قابل توصیف نیست لذتش....

بسم رب شهدا

15 فروردين ماه جاري صورت مي‌گيرد؛


بازگشت پيكر مطهر 17 شهيد دفاع مقدس به كشور





خبرگزاري فارس: رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس گفت: پيكرهاي پاك 17 شهيد دوران دفاع مقدس روز 15 فروردين ماه جاري به آغوش ميهن اسلامي باز مي‌گردند.

به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز به نقل از ستاد اطلاع‌رساني راهيان نور در خوزستان، سردار سيدمحمد باقرزاده با بيان اينكهپيكرهاي پاك 17 شهيد دوران دفاع مقدس روز 15 فروردين ماه جاري از طريق مرز شلمچه به آغوش ميهن اسلامي باز مي‌گردند از عموم كاروان‌هاي راهيان نور دعوت كرد در مراسم استقبال از شهدا در مرز شلمچه از ساعت 10 صبح اين روز حضور داشته باشند.

وي گفت: اين شهيدان اخيرا در كاوش‌هاي انجام گرفته توسط نيروهاي عراقي در آن كشور كشف شده‌اند.
باقرزاده در عين حال اظهار داشت: اخيرا به دنبال اخلال نيروهاي آمريكايي از سرگيري عمليات جستجو در عراق متوقف شده است.

وي همچنين از وزارت امور خارجه درخواست كرد با جديت بيشتري مسئله جستجوي پيكر شهيدان در عراق را در دستور كار قرار دهد.

وي با تاكيد بر اين نكته كه از زمان سقوط صدام هنوز عمليات جستجوي مشترك با عراق شروع نشده است گفت: اين تاخير ناشي از شرايط عراق و بعضا كم‌كاري برخي مسئولان وزارت امور خارجه به شمار مي‌رود.

شـــادی روح شـــهـــدا صـــلـــوات


بسم الله الرحمن الرحیم

همزمان با سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع) صورت مي‌گيرد؛
دانشگاه علامه طباطبايي ميزبان دو شهيد گمنام

خبرگزاري فارس: همزمان با سالروز شهادت امام موسي كاظم(عليه السلام) ابدان مطهر 2 تن از شهداي گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه علامه طباطبايي به خاك سپرده مي‌شود.


به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا» به نقل از پايگاه فرهنگي و اطلاع رساني مفقودين و شهداي گمنام كشور، هفتم تير همزمان با سالروز شهادت امام موسي كاظم (عليه السلام)، پيكرهاي مطهر و نوراني 2 شهيد گمنام دوران دفاع مقدس مربوط به عمليات بيت المقدس، منطقه شلمچه در دانشگاه علامه طباطبايي تشييع و به خاك سپرده خواهند شد.
پيكرهاي طيبه اين شهداي گمنام ساعت 9صبح سه‌شنبه هفتم تير از دهكده المپيك، مسجد امام رضا (عليه السلام)، ميدان دهكده، ميدان ورزش تا دانشگاه علامه طباطبايي تشييع مي‌شود.
مديريت امور شهداي گمنام بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با دعوت از عموم مردم شهيد پرور به ويژه جوانان عزيز درخواست كرد تا با شركت گسترده خود در مراسم تشييع و تدفين شهدا، بار ديگر با آرمان‌هاي شهيدان تجديد پيمان كنند.

IMAGE(<a href="http://www.farhangnews.ir/Site/DeskTopModules/NewsAgency/ShowThumbnail.aspx?file=Upload" rel="nofollow">http://www.farhangnews.ir/Site/DeskTopModules/NewsAgency/ShowThumbnail.aspx?file=Upload</a>|Modules|NewsAgency|24804.jpg&contenttype=jpg&w=120&h=100) بچه‌ها یکی یکی کنار تابوت‌ها زانو زدند؛ آنها که افسران جنگ نرم می‌خوانندشان؛ زانو زدن در برابر سرداران و افسران حقیقی شرط ادب است؛‌ بعضی‌ها حیرت کرده‌اند؛‌ حالا تو هستی و خدا و شهید؛ هر آنچه در دل داری بدون هیچ نگرانی بازگو؛‌ عقده دل بگشا که نامحرمی در این جمع نیست.









به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از فارس،‌ شاید چند ماه می‌شد که بی‌تاب زیارت شهدا بودیم؛ اما تب و تاب کار و مشغله‌های روزمره ما را از اصل زیارت عقب انداخته بود؛ خبر تشییع چند شهید گمنام را که شنیدیم، فرصت را مغتنم دیدیم؛ یاران‌مان از سفری دور آماده‌ بودند و شاید این فرصتی بود برای ما تا از غبار قدم‌هاشان مشتی به غنیمت برداریم و توشه حرکت‌های آینده‌ کنیم.



شهدا را به تهران آورده بودند؛ 13 شهید گمنام؛ آنها که با خدای خود وعده کرده بودند تا مانند مادرشان حضرت زهرا (س) بی‌نام و نشان بمانند؛‌ بی‌نامانی که از نامداران زمینی! نامی‌ترند.

شهدا را به معراج برده بودند؛ مثل همیشه و ما در تب و تاب دیدار؛ تماس‌ها گرفته شد و قرارها تنظیم شد؛ یکشنبه عصر ـ معراج شهدا؛ سه روز پیش از خاکسپاری...



خیلی از بچه‌ها تا به آنروز معراج شهدا را ندیده بودند؛‌ بعضی حتی نامی از آن نشنیده بودند و بعضی‌ دیگر خیلی سال‌ می‌شد که به معراج نرفته بودند و این فرصت برای همه ما مغتنم بود.


"هوا بس ناجوانمردانه گرم است "‌ اما همکاران رسانه‌ای‌ام، خبرنگاران جوان باشگاه توانا را شور دیگری به حرارت انداخته است؛ وارد حیات معراج می‌شویم؛ فارغ از حالت همه گعده‌ها و حلقه‌های دوستانه، اینجا از شوخی‌های مرسوم جوانی خبری نیست؛ برای ورود به سالن شهدا چند دقیقه‌ای پشت در سبز رنگی منتظر ماندیم؛ در سبز رنگی که سال‌هاست خانواده بیش از 11 هزار شهید جاویدالاثر به آنجا چشم دوخته‌اند.


زمان دیر می‌گذشت؛ اما اگر قدری دل به این در و دیوار گوش بسپاریم، صداهایی به گوش می‌رسد؛ چیزی شبیه زمزمه‌های سوزناک مادران صبور، غم بی‌پایان خواهران دلشکسته، لبخند تلخ همسران تنها و وفادار، نجوای برادرانی کمرشکسته و کودکانی که باید باور می‌کردند، دست‌های نوازش پدر به خاک سپرده می‌شود.

اینجا پشت این در سبز که تا لحظاتی دیگر به باغ معراج گشوده خواهد شد، روایت مادر شهید «حسین مرادی» به یادم آمد؛ شهید بیت‌المقدس؛ مادرم برایم روایت کرده بود، آخرین بار که حسین به جبهه رفت، شب عید بود؛ مادرش هنگام رفتن مشتی نخود و کشمش توی جیب حسین می‌ریزد و تعارف می‌‌کند که «حسین جان اگر بیشتر دوست‌داری، مشت دیگری بریزم»؛ اما حسین می‌گوید «نه مادر جان زود برمی‌گردم»؛ و حالا 27 سال است که مادر حسین منتظر مسافر جوانش خیره به راه رفته او نشسته است؛ او این چند ساله در همان خانه قدیمی زندگی می‌کند و خانه را خالی نمی‌گذارد؛ مبادا بعد از رفتنش، حسین بیاید و دنبال مادرش بگردد؛ مادر حسین می‌گوید «می‌مانم تا بیاید».

وارد سالن معراج شدیم؛ حالا همه سکوت کرده‌اند؛ 5 تابوت با وقاری وصف‌ناپذیر چنان آرام روی زمین نشسته‌اند که گویی بر عرش خدا تکیه زنده‌اند و تو گویی ما، نه بر خاک که بر اریکه افلاک پا گذاشته‌ایم؛ همه زینت این 5 تخت سلیمانی، پرچم سه رنگ کشور است که دور تابوت‌ها پیچیده و با یک روکش مشمایی حسابی محفوظ شده‌اند.

بچه‌ها یکی یکی کنار تابوت‌ها زانو زدند؛ آنها که افسران جنگ نرم می‌خوانندشان؛ زانو زدن در برابر سرداران و افسران حقیقی شرط ادب است؛‌ بعضی‌ها حیرت کرده‌اند؛‌ تا امروز تابوت شهدا را همیشه بر روی شانه‌ها و بالای دست‌ها دیده‌‌اند و حالا بدون هیچ واسطه‌ای؛ تو هستی و شهید؛ تو هستی و خدا و شهید؛ هر آنچه در دل داری بدون هیچ نگرانی بازگو؛ ‌عقده دل بگشا که نامحرمی در این جمع نیست...

زیارت عاشورا که شروع می‌شود، دل‌ها که هیچ، محفل ما هم حسینی می‌شود؛ کجایید ای شهیدان خدایی بلا جویان دشت کربلایی...


صدای گریه‌ها و نجواها بلند شد؛ کسی اینجا غریبگی نمی‌کند؛ همه خودمانی‌اند؛‌ حتی شهدا که بچه‌ها تابوت‌‌هاشان را در آغوش گرفته‌‌اند؛ تابوت‌هاشان خاک سجده زیارت عاشورای ما شد؛ بچه‌ها اشک ریختند و درد دل کردند و شهدا بی‌هیچ کلامی مهربان و آرام به حرف‌های ما گوش سپردند؛ نشستند تا ما برای خودمان زیارت عاشورا بخوانیم، مداحی کنیم و حسین حسین سر دهیم؛ حقاً که خوب میزبانانی بودند.


زائران جوان، به یاد اشک‌هایی که سال‌ها از گونه مادران انتظار جاریست، اشک ریختند؛ در حالی که سر به سجده نهاده بودند، قول و قرارهایی با شهدا گذاشتند؛ آن روز همه قول دادیم بر مسیر حقیقی انقلاب بایستیم و بر طریق شهدا مداومت داشته باشیم.


وقتی مراسم تمام شد،‌ دیگر غروب شده بود؛ آسمان حالت عجیبی داشت؛ شاید هم نگاه ما حالت دیگری پیدا کرده بود؛ هر چه باشد ما چشم‌هامان را شسته بودیم! یکی‌یکی با شهدا وداع کردیم و از معراج بیرون آمدیم؛ نمی‌دانم شاید برای همه ما غروب آن یکشنبه، چیزی شبیه غروب دوکوهه بود. نمی‌دانم...

پیکر شهدای سردشت کردستان صبح شنبه با حضور فرماندهان سپاه پاسداران و مسئولان استان قم از مسجد امام حسن عسگری به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع شد.

در مراسم تشییع پیکر این شهدا ، فرمانده پدافند غیر عامل کشور، استاندار قم، آیت الله حسینی بوشهری، فرماندار قم، سردار مهدی مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب‌(ع)، سردار توکلی فرمانده نیروی انتظامی قم، رئیس شواری شهر، مدیرکل بهزیستی و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از فرماندهان انتظامی و مسئولان استانی حضور داشتند.

پس از مراسم تشییع، نماز بر پیکر شهدای سپاه قم توسط حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در حرم مطهرحضرت معصومه‌(س) اقامه شد.

پیکر این شهدای گلگون کفن بعد از اقامه نماز جهت تدفین به گلزار شهدای علی ابن جعفر‌(ع) قم تشییع شد.

همچنین مراسم گرامیداشت این شهدا امشب بعد از نماز مغرب و عشاء از سوی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از فرماندهان سپاه در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم بزرگداشتی از سوی فرماندهان سپاه پاسداران دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امیرالمومنین(ع) واقع در خیابان شهید فاطمی (دورشهر) برگزار می‌شود.

شهید سردار عباس عاصمی مسئول اطلاعات سپاه علی بن ابیطالب(ع) به همراه شهیدان علی اکبر جمراسی، محمود احمدی تبار، سید عبدالحسین موسوی‌نژاد، مهدی خبیر، ولی الله صحرایی طی عملیاتی در منطقه سردشت به دست تروریست‌های گروهک پژاک به شهادت رسیدند.

عکس : تشييع پيكر شهداي سردشت در قم

مراسم تشییع پیکر سردار عاصمی مسئول اطلاعات سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم به همراه 5 تن از همرزمان شهیدش از مسجد امام حسن عسکری (ع) به حرم حضرت معصومه‌(س) در قم تشییع شد.




















بسم الله الرحمن الرحیم

باز هم پروانه ها می آیند...

تشیع 13 شهید گمنام 9 و 10 آذر ماه 1390


مشخصات 13 شهيد گمنامي كه در ايام سوگواري اباعبدالله الحسين (ع) در استان هاي تهران، خراسان رضوي، كهكيلويه و بويراحمد، كرمان، يزد و بوشهر آرام مي گيرند، اعلام شد.

روزهاي نهم و دهم آذر ماه، همزمان با ايام شهادت حضرت اباعبدالله الحسين (عليه السلام) ، پيكرهاي پاك 13 شهيد گمنام در استان هاي تهران، خراسان رضوي، كهكيلويه و بوير احمد، كرمان، يزد و بوشهر تشييع و خاكسپاري خواهند شد.

مديريت امور شهداي گمنام بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس مشخصات شهداي گمنامي كه در اين ايام در 8 نقطه كشور آرام مي گيرند را اعلام كرد.

مراسم وداع با يكي از دو شهيد گمنام سه شنبه شب هشتم آذرماه سال جاري در محل حسينيه ثارالله كرمان بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار مي شود. مراسم وداع با ديگر شهيد گمنام در شهرستان كهنوج برگزار خواهد شد.
«شهيد گمنام 20 ساله، محل تفحص شوش در منطقه عملياتي فتح المبين» فردا نهم آذر ماه در «مركز سپاه فرودگاه مهرآباد» تشييع شده و به خاك سپرده مي شود.

10 آذر ماه مصادف با پنجم محرم الحرام، شهيد گمنام با مشخصات «شهيد 20 ساله، محل تفحص پاسگاه زيد در منطقه عملياتي رمضان» در «مركز يگان هاي ويژه پاسداران نيروي انتظامي» استان تهران آرام مي گيرد.
شهيد گمنامي از تيپ المهدي (عج) استان كهكيلويه و بويراحمد كه 18 سال دارد و در شرق دجله و منطقه عملياتي بدر تفحص شده است، همزمان با ايامي كه زمين و آسمان در سوگ سر ور سالار شهيدان نشسته اند، ميزبان دانشجويان دانشگاه ياسوج در استان كهكيلويه و بوير احمد مي شود و پرچم ولايت مداري را در اين نقطه به اهتزار درمي آورد.

در پنجمين روز از ماه محرم، شهيدان گمنام با مشخصات «شهيد 20 ساله، محل تفحص شرق دجله در منطقه عملياتي بدر» و «شهيد 19ساله، محل تفحص مهران در منطقه عملياتي والفجر 3» در بندر گناوه استان بوشهر آرام خواهند گرفت.
«شهرستان بجستان» استان خراسان رضوي در ايام عزاداري اباعبدالله الحسين(ع) با حضور شهداي گمنام با مشخصات «شهيد 25 ساله، محل تفحص شرق دجله در منطقه عملياتي بدر» و «شهيد 18 ساله، محل تفحص جزيره مجنون در منطقه عملياتي خيبر» عطرآگين مي شود.
«شهيدان 20 و 25 ساله، محل تفحص شرق دجله در منطقه عملياتي بدر» شهدايي هستند كه در تپه شهداي گمنام شهرستان «كهنوج» استان كرمان آرام مي گيرند.

«شهرستان بهاباد» استان يزد در ايام سوگواري سيدالشهدا(ع) با پيكرهاي معطر «شهيدان 22 و 24 ساله» كه در عمليات بدر و منطقه شرق دجله به شهادت رسيدند، عطرآگين مي شود.
شهداي گمنام 22 و 25 ساله كه در شرق دجله، منطقه عملياتي بدر تفحص شده اند، در اين ايام بر شانه هاي امت ولايت مدار شهرستان «جوين» استان خراسان رضوي تشييع و به خاك سپرده مي شوند.

بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در پايان با دعوت از عموم مردم شهيدپرور شهرهاي ياد شده به ويژه جوانان درخواست كرد با شركت گسترده در مراسم تشييع شهدا، بار ديگر با آرمان هاي شهيـدان تجديد پيمان كنند.

نقل قول:
«شهيدان 20 و 25 ساله، محل تفحص شرق دجله در منطقه عملياتي بدر» شهدايي هستند كه در تپه شهداي گمنام شهرستان «كهنوج» استان كرمان آرام مي گيرند.
لاله های بی نام و نشان/ دو شهید گمنام میهمان همیشگی کهنوج شدند

مراسم تشییع :

ا

قبور شهدا در تپه نور الشهدا:


بسم الله الرحمن الرحیم

22 لاله گلگون کفن به وطن بازگشتند

به گزارش مشرق به نقل از فارس ، حسین عشقی رئیس ستاد قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای پاک 22 شهید دوران دفاع مقدس ساعت 10 صبح روز چهارشنبه سوم اسفندماه جاری از مرز شلمچه به میهن اسلامی ایران منتقل می‌شوند.

وی اظهار داشت: این پیکرهای پاک در بهمن ماه سال جاری توسط گروه مشترک جستجوی مفقودین ایران و عراق از مناطق عملیاتی «فاو» و جزایر مجنون کشف شده‌اند.

عشقی ادامه داد: 20 شهید از این تعداد مربوط به منطقه عملیاتی فاو، عملیات «والفجر 8» و دو شهید مربوط به جزایر مجنون هستند. همچنین اجساد 157 سرباز ارتش بعث عراق در طول مرحله دوم تفحص، کشف و تحویل مقامات عراقی شد.

قرارگاه عملیاتی کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح از کاروان‌های راهیان نور کربلای ایران و مردم شهیدپرور شهرهای آبادان و خرمشهر دعوت کرد تا در مراسم استقبال از این شهیدان سرافراز حضور یابند.

ميگن بازم شهيد مياد يه عالمه خيلي زياد


دسته گلاي بي زبون گمشده هاي بي نشون

يزره خاكسترشون دو حلقه انگشترشون

يه تیکه استخون سر يه شاخه گل يه بال پر

یه دکمه پیرهنشون یه زره خاک تنشون

تابوتای یه اندازه تو هرکدم یه سربازه

ابره که بر تن می زنه باده که شیون میزنه

تابوتا خیس آب میشن دسته گلا خراب میشن

می پیچه تو شهرو دهات عطر سلام و صلوات

ای مادرای مهربون ، بچهاتون بچهاتون

دسته گلائی ، که دادید به کربلا فرستادین

حالا با تابوت امدن با بوی باروت اُمدن

سرندارن پاندارند چشم تما شا ندارند

مادرا از خدا می خواند با گریه ُ دعا می خواند

تابوتاشونُ باز کنند بچهاشونُ ناز کنند

هرکجا اسفندِ و دود تاکور بشه چشم حسود

اما بوی عجیب میاد بو کنی بوی سیب میاد

الهي بميرم براي همشون.

[=arial]

سادات;190868 نوشت:
الهي بميرم براي همشون.

سلام
سرکار سادات اگر از سر دلسوزی گفتید،شک ندارم شهدا بهمون خندیدن..
سبک بالان خرامیدند و رفتند.............................مرا بیچاره نامیدند و رفتند
سواران لحظه ای تمکین نکردند..........................ترحم بر من مسکین نکردند
اسیر و زخمی و بی دست و پا من ....................رفیقان، این چه سودا بود با من؟
مرا این پشت، مگذارید بی پاک..........................گناهم چیست، پایم بود در خاک
در باغ شهادت را نبندید ..................................به ما بیچارگان زان سو نخندید
تو بالا رفته ای من در زمینم ........................... برادر، روسیاهم، شرمگینم
من آخر طاقت ماندن ندارم ..............................خدایا تاب جان کندن ندارم
دلم تا چند یا رب خسته باشد؟ ...................... در لطف تو تا کی بسته باشد؟
بیا باز امشب ای دل در بکوبیم........................ بیا این بار محکم تر بکوبیم
مکوب ای دل به تلخی دست بر دست .............در این قصر بلور آخر کسی هست
بکوب ای دل که این جا قصر نور است..............بکوب ای دل مرا شرم حضور است
بکوب ای دل که غفار است یارم..................... من از کوبیدن در شرم دارم
بکوب ای دل که جای شک و ظن نیست..........مرا هر چند روی در زدن نیست
بکوب ای دل،‌ مشو نومید از این در................بکوب ای دل هزاران بار دیگر


[b]content[/b]

[=arial]

درروزگارما تو بیابان نشین شدی/خاکم به سر از اینکه دل ماحیانکرد
دیدنددرد دین خدا رانداشتیم /ماراکسی برای شهادت جدانکرد

بسم الله الرحمن الرحیم

تشییع 96 شهید گمنام تازه تفحص شده از خرمشهر تا پهشت زهرا

با عنوان کاروان «فرزندان روح‌الله؛ در آغوش روح‌الله»

فهرست زمانبندی تشییع پیکر مطهر 96 شهید تازه تفحص شده اعلام شد
خبرگزاری فارس: فهرست زمانبندی تشییع پیکر مطهر 96 شهید تازه تفحص شده در قالب کاروان «فرزندان روح الله؛ در آغوش روح‌الله» در 6 استان و 19 نقطه میعادگاهی کشور اعلام شد.




به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت باشگاه خبری فارس «توانا»، به دنبال تفحص 33 روزه پیکر شهدا توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین در خاک عراق، پیکرهای مطهر 96 شهید در مناطق عملیاتی فاو و مجنون کشف شد که بنا بر هماهنگی به عمل آمده با مسئولان عراقی، این پیکرهای مطهر، صبح روز سوم خرداد از مرز شلمچه به آغوش میهن اسلامی باز خواهند گشت.
کاروان پیکرهای طیبه 96 شهید دوران دفاع مقدس با مسئولیت «ابراهیم رنگین» از شهر خرمشهر به سمت حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) حرکت داده خواهد شد و از سوم تا چهاردهم خردادماه در سراسر کشور تشییع خواهد شد.
پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، فهرست زمانبندی حضور کاروان تشییع شهدای دفاع مقدس با عنوان «فرزندان روح الله، در آغوش روح الله» در 6استان و 19 نقطه میعادگاهی کشور را چنین اعلام کرد:

1. شهر خرمشهر؛ سوم خرداد 91
2. شهر اهواز؛ سوم خرداد 91
3. شهر شوش؛ چهارم خرداد 91
4. شهر دزفول؛ چهارم خرداد 91
5. شهر اندیمشک؛ پنجم خرداد 91
6. پادگان دوکوهه؛ پنجم خرداد 91
7. شهر پلدختر؛ پنجم خرداد 91
8. شهر معمولان؛ ششم خرداد 91
9. شهر خرم آباد؛ ششم خرداد 91
10. شهر دورود؛ هفتم خرداد 91
11. شهر بروجرد؛ هفتم خرداد 91
12. شهر شازند؛ هشتم خرداد 91
13. شهر اراک؛ هشتم خرداد 91
14. شهر خمین؛ نهم خرداد 91
15. شهر محلات؛ دهم خرداد 91
16. شهر دلیجان؛ یازدهم خرداد 91
17. شهر کاشان؛ یازدهم خرداد 91
18. شهر قم؛ دوازدهم خرداد 91
19. شهر تهران و حرم مطهر امام راحل؛ سیزدهم و چهاردهم خرداد 91

بسم الله الرحمن الرحیم
امروزبناست که مردم مؤمن استان همدان با30لاله گلگون کفن گمنام جبهه های عشق وداع کنندواین عزیزان رابه همچون نگینی به خاطربسپارند.
میگویندکه شما،گمنام هستید!یعنی نام ونشان ندارید!
امامن میگویم شماعیانترازخورشیدهستیدواین ماهستیم که گمنامیم!
آری این ماهستیم که خودرادرتلاطم جریانات زندگی مادی گم کرده ایم!
ای رهروان حسینی دست مارانیزبگیریدکه سخت محتاج شفاعت هستیم.
مدفن شماعزیزان همیشه درقلب وجان واندیشه ماجادارد.
السلام علیک یافاطمة الزهراء(سلام الله علیها):Sham:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیكر مطهر هفت شهید سال های دفاع مقدس در اصفهان تشییع شد


اصفهان – پیكر پاك هفت شهید سال های دفاع مقدس عصر پنجشنبه طی مراسمی با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم اصفهان تشییع شد.

به گزارش ایرنا، تشییع كنندگان با سردادن شعارهای 'خونی كه در رگ ما است هدیه به رهبر ماست'، 'حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست'، 'الله اكبر خامنه ای رهبر'، 'این گل پرپر شده هدیه به رهبر شده' ، 'مرگ بر آمریكا'، 'مرگ بر اسرائیل'، 'مرگ بر ضد ولایت فقیه'، 'ابالفضل علمدار خامنه ای نگهدار'، 'این همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده' و 'ما با ولایت زنده ایم تازنده ایم رزمنده ایم' بر ادامه راه شهدا در دفاع از حریم ولایت تاكید كردند.


این مراسم از میدان امام حسین (ع) اصفهان آغاز شد و تشییع كنندگان سینه زنان با گذر از مسیر خیابان چهار باغ ، میدان انقلاب، خیابان كمال اسماعیل و پل فردوسی در میدان فیض حضور یافتند.
مردم عزادار اصفهان، نماز این شهدا را به امامت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در میدان فیض این شهر برگزار كردند.
حضور گسترده مردم به گونه ای بود كه تا دقایقی ازدحام جمعیت مانع شروع نماز توسط امام جمعه اصفهان شد.
پس از برگزاری نماز و قرائت فاتحه شهدا به سمت گلستان شهدای اصفهان تشییع شدند.
مراسم تدفین شهید'محمد علاف چیان' در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.
پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا در جوار شش شهید گمنام تشییع شده، مراسم شبی با شهدا به همراه دعای كمیل برگزار شد.
قرار است روز شنبه همزمان با شهادت امام موسی كاظم (ع)پیكر سه شهید گمنام به شهرستان هرند، پیكر دو شهید به قمصر و یك شهید نیز در پایگاه شهید 'احمدی روشن' سایت انرژی هسته ای نطنز به خاك سپرده شود.
به گزارش ایرنا، شهدای تشییع شده از شهدای تفحص شده عملیات والفجر 8 هستند كه پیكر آنها پس از سالها تفحص در عراق پیدا و به ایران تحویل شده است.

به نام خدا
سلام
سلام بر شهدای گمنام...........سلام بر نامداران بی نشان.......دست ما را هم بگیرید
کاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااش من هم در این مراسم بودم...کااااااااااااااش!
یا حق

[=Arial Black]سردار باقرزاده اعلام کرد:


کشف پیکر 7 خلبان شهید در عراق/مراسم تشییع 35 شهید دفاع مقدس

[=Arial Black]

[=Arial Black]

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح امروز در نشست خبری که در ساختمان ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت امام محمدتقی (ع) در روز سه‌شنبه 25 مهرماه، پیکرهای طیبه 35 شهید دوران دفاع مقدس در 19 نقطه، 12 استان کشور تشییع و خاکسپاری می‌شوند؛ از این 35 شهید، 29 شهید گمنام هستند و 6 شهید هم شناسایی شده‌اند.


[=Arial Black]


[=Arial Black]

12 استان کشور میزبان شهدا می‌شوند


وی ادامه داد: شهدای گمنام به ترتیب در شهرستان آق‌قلای استان گلستان، شهرستان بیجار استان کردستان، شهرستان طارم استان زنجان، در پایگاه نیروی هوایی چابهار استان سیستان و بلوچستان، دانشگاه شهید چمران اهواز، شهرستان باغ ملک استان خوزستان، شهرستان‌های بن و لردگان استان چهارمحال وبختیاری، سازمان جغرافیایی وزارت دفاع و دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات استان تهران، دانشگاه ایلام، شهرستان مهران و قرارگاه امیرالمؤمنین(ع) در استان ایلام و شهرستان دهاقان استان اصفهان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

محل تدفین شهدای شناسایی شده

وی یادآور شد: شهدای شناسایی‌شده در شهرستان آذرشهر آذربایجان شرقی، شهرستان رضوان‌شهر و شهر اصفهان در استان اصفهان، شهر کرج استان البرز و شهرستان نیشابور تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

سردار باقرزاده بیان داشت:

این شهدا مربوط به عملیات‌های مطلع‌الفجر، والفجر یک، 6، 8 و 9، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، قدس 5، قادر، تک دشمن در سال 67، خیبر، کربلای 4 و درگیری سال 60 در نقاط مرزی هستند که طی سه ماه گذشته با تلاش گروه‌های جستجوی کمیته مفقودین و مساعدت گروه پاکسازی میادین مین تفحص شده‌اند.

تعلل‌های بی‌مورد طرف عراقی در اجرای توافقات جستجوی مفقودین

وی در خصوص استمرار کاوش پیکرهای مطهر شهدا اظهار داشت:
در 14 تیرماه گذشته مذاکرات وسیعی تحت عنوان نشست کمیته سه جانبه ایران صلیب‌سرخ و عراق تحت عنوان tc2 تشکیل شد؛ متأسفانه با وجود مذاکرات خوب تاکنون توافقات به عمل آمده به جز یک مورد به اجرا درنیامده است که مهمترین آن تعلل‌های بی‌مورد و اتلاف وقت طرف عراقی در اجرای کامل توافقات براساس زمان‌بندی است.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین یادآور شد: متأسفانه توقف‌های غیرضروری این عملیات انسانی را با کندی مواجه کرده است.
با وجود سپری شدن 24 سال از پایان جنگ تحمیلی و با توجه به اینکه بالغ بر 7 هزار پیکر شهید در خاک عراق داریم، تاکنون این عملیات متناسب با نیاز انجام نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد:
در این راستا از وزارت امورخارجه کشورمان می‌خواهیم بر تلاش‌های خود بر پیگیری این موضوع اضافه کند؛ با عنایات به اینکه توافقاتی که در اجلاس بغداد بوده دقیق و کارشناسی ‌شده بود، توقع می‌رفت که بلافاصله بعد از ماه مبارک رمضان کار تفحص در خاک عراق انجام شود؛ چراکه قرار بود بلافاصله بعد از ماه مبارک رمضان برای تفحص پیکرهای شهدا وارد کردستان عراق شویم، با وجودی که یک تیم هم به آنجا اعزام کردیم، اما مسئولین اقلیم کردستان این تیم را عودت دادند، صرفاً به خاطر اینکه وزارت حقوق انسان عراق از بغداد درخواست کرده که این کار متوقف شود.

کشف پیکرهای 7 خلبان شهید در عراق

سردار باقرزاده یادآور شد:
توقع این است که دوستان عراقی ما با توجه به علایق و مشترکاتی که بین دو کشور است، اگر وزارت حقوق انسان قادر به انجام این عملیات نیست، پیشنهاد ما این است که وزارت دفاع در عراق این عملیات را مانند گذشته مدیریت کند؛ چرا که وزارت حقوق انسان، وزارت جدیدالتأسیس در عراق است که تاکنون با وجود اینکه کمک‌هایی داشته اما متناسب با این نیاز سازماندهی نشده است.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین از کشف پیکرهای 7 خلبان شهید در عراق خبر داد و افزود: در حال پیگیری بازگرداندن آنها به کشور هستیم که متعاقباً اخبار آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

اعزام تیم جستجو به فاو؛ عدم همکاری برای ورود تجهیزات به عراق


وی بیان داشت: مسئولیت دفاتر کمیته جستجوی مفقودین در استان‌ها همچون گذشته با مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌هاست.

سردار باقرزاده به عمده فعالیت‌های آینده کمیته جستجوی مفقودین اشاره کرد و گفت: عمده برنامه‌های آتی کمیته جستجوی مفقودین برای دوره جدید، شامل بازخوانی پرونده مفقودین و تکمیل اطلاعات و درخواست اطلاعات تکمیلی از رزمندگان، تجدید سازماندهی و استمرار آموزش‌ها، استفاده بیشتر از عناصر راهنما به صورت میدانی، تقویت تجهیزات و امکانات مورد نیاز جستجو و همکاری و تلاش بیشتر برای متقاعدسازی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کشور عراق جهت جستجو است.

وی با بیان اینکه یک تیم جستجو طی روزهای اخیر به منطقه فاو اعزام شده است، افزود:

البته برای انتقال تجهیزات و دستگاه‌ها به داخل خاک عراق هنوز با مشکل مواجه هستیم؛ در حالی که در عراق موانع قانونی برطرف شده و حتی به مرزبان هم ابلاغ شده است، اما بنا به دلایل نامعلومی تاکنون اجازه ورود دستگاه‌های مهندسی جستجو به داخل خاک عراق داده نشده است.

بررسی پرونده‌های سانحه اتوبوس آبادان، خلبانان و اردوگاه موصل

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین اضافه کرد:
یکی دیگر از کارها بررسی پرونده‌های گذشته مفقودین ایران در عراق است؛ این پرونده‌ها شامل 27 پرونده در سانحه اتوبوس آبادان، 63 پرونده در مورد خلبانان و 30 پرونده در مورد اردوگاه موصل است؛ این پرونده‌ها همچنان مفتوح و در حال پیگیری است که برابر پیگیری‌هایی که شده، قرار شد عراقی‌ها با پیگیری این پرونده‌ها، نتایج را اعلام کنند.

وی افزود: تلاش‌های ایران برای تقویت عملیات جستجو، منحصر به پیکرهای شهدا نبوده بلکه اجساد سربازان عراقی را هم به تناسب مورد کاوش قرار داده و تعداد قابل توجهی از اجساد را تحویل آنها دادیم.

جستجوی شهدای مفقود در گورستان‌های عراق

سردار باقرزاده بیان داشت: علاوه بر مناطق عملیاتی مورد علاقه برای جستجو، گورستان‌های عمومی عراق که تعدادی از شهدای مجروح و اسیر در آنجا تدفین شده‌اند را در دستور کار قرار دادیم و از مسئولین عراقی درخواست کردیم که ترتیبی دهند تا از مناطق مورد علاقه بازدید داشته باشیم و کاوش کنیم که عراقی‌ها هم برای این کار اعلام آمادگی کردند.

تفحص در خاک کشور تمام شده است


وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر تفحص شهدا در خاک کشور، گفت: مدت‌هاست که تفحص در خاک ایران تقریباً تمام شده است و ممکن است در خلال پاکسازی میادین مین، پیکر یک یا دو شهید پیدا شوند.


13 هزار شهید مفقود داریم

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین یادآور شد: در مجموع بیش از 13 هزار شهید مفقود داریم که تعدادی از آنها به عنوان شهید گمنام در نقاط مختلف کشور تدفین شده‌اند؛ پیکر 7 هزار شهید هم در خاک عراق است که تفحص آنها را در دستور کار دادیم.

پرونده مفقودین از عراق خارج نشده است

وی در ادامه این پرسش و پاسخ‌ها در خصوص بررسی پرونده‌های سانحه اتوبوس آبادان، خلبانان و اردوگاه موصل گفت: این پرونده مربوط به کسانی است که اسارت آنها از نظر ما مسجل بوده و بعد مطمئن شدیم که آنها شهید شده‌اند؛ محل تدفین آنها برای ما روشن نیست و پیکرهایشان به دست ما نرسیده است؛ عراقی‌ها بعد از فروپاشی رژیم صدام مدعی هستند که پرونده‌های این افراد از دسترس ما خارج شده است؛ البته اطلاعات ما حاکی از این است که آنها باید کاوش بیشتری کنند چون قبل از حمله آمریکا به عراق، این اطلاعات توسط وزارت دفاع در منطقه شیعه‌نشین بغداد بین خانه‌های مردم توزیع شده است و سپس مردم این اسناد را به وزارت دفاع تحویل دادند؛ در واقع این طور نبوده که این اطلاعات خارج شده باشد که بخش قابل توجهی از این اطلاعات به دست بنده هم رسیده است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین خاطرنشان کرد: وقتی که در عراق فروپاشی صورت گرفت، آمریکایی‌ها اطلاعات مورد نیاز خود را مربوط به جنگ را بردند؛ در واقع این اطلاعات باقی‌مانده مورد نیاز آمریکایی‌ها نبود؛ در مجموع آمریکایی‌ها اسناد مبنی بر ارتباطات رژیم صدام با دولت‌های مختلف عربی و فرآیند توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران که به سردمدارای آمریکایی‌ها بوده را برده‌اند؛ یکی از شواهد مثال این است که در دادگاه صدام اجازه ندادند که پرونده صدام در رابطه با جنگ مفتوح شود.

وی افزود: اطلاعات مربوط به مفقودین هنوز در عراق است و دوستان عراقی ما به ویژه وزارت دفاع عراق تمرکز بیشتری داشته باشد و وزارت حقوق انسان راجع به پرونده‌هایی که همچنان مفتوح است، تکلیف را روشن کند.

سردار باقرزاده در خصوص شناسایی مفقودین و نمونه‌برداری از پیکرهای مطهر شهدا گفت: براساس استفتائی که از رهبر معظم انقلاب داریم، بخش کوچکی از پیکر پیداشده را برای انجام عملیات آزمایشی گرفته می‌شود، لذا در لابراتور مرکز پزشکی کوثر این کار انجام می‌شود که امیدواریم در آینده مورد مفقود نداشته باشیم.

[=Impact] 6 هزار شهید گمنام در سراسر کشور
[=Microsoft Sans Serif]

[=Microsoft Sans Serif] وی در خصوص تدفین شهدای گمنام در نقاط خاص گفت:
[=Microsoft Sans Serif] تاکنون پیکرهای مطهر 6 هزار شهید گمنام در 700 نقطه از نقاط خاص از جمله پادگان، دانشگاه‌ و پارک‌ها و در مجموع 830 نقطه در سراسر کشور به خاک سپرده شده‌اند؛ 500 نقطه برای تدفین شهدا در نوبت هستند که از این تعداد، 130 نقطه را دانشگاه‌ها شامل می‌شوند.

منبع

[=Arial Black][=Arial Black][=Arial Black]

سلام
✿✿ کبوتران سبکبال بر فراز دستان عاشقان ✿✿

استان اصفهان
[SPOILER]





[/SPOILER]

کرج
[SPOILER]




[/SPOILER]

استان زنجان

[SPOILER]



[/SPOILER]

استان کردستان

[SPOILER]




[/SPOILER]

اهواز

[SPOILER]


[/SPOILER]

استان سیستان و بلوچستان
[SPOILER]

[/SPOILER]


[="Arial Black"][="Navy"]سلام
وقتی دیدم بعضی از این شهدایی که تشییع شدند 17 ساله بودند یاد :Gol:شهید امیر:Gol: افتادم.
خدا میدونه چند تا امیر دیگه وجود داره که ما ازشون بی خبریم :Sham:
به پدران و مادرانی که فرزندانشون مفقودالاثرند بگید ما خواهران و مادران و پدران و برادران فرزندانشون هستیم .:Gol:
بدونن که فرزندانشون تنها نیستند و برامون خیلی عزیزند .:Gol:
[/]

تشییع پیکر شهدای گمنام - دانشگاه ایلام

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱


تشییع پیکر شهدای گمنام در قزوین



مراسم خاکسپاری شهدای گمنام در مازندران

تشیع شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان
همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) با شروع این آیین معنوی، شهرستان فلاورجان شور و حال عاشورایی به خود گرفت.
پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس از میدان آزادی به سمت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاروجان بر دستان مردم شهید پرور تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی به خاک سپرده شد.
در این مراسم حضور خانواده های شهدا و ایثارگران که تصاویری از شهدا و فرزندان مفقود خود را به همراه داشتند، چشمگیر بود.
یکی از این دو شهید گمنام در 16 سالگی در عملیات بدر در اسفند ماه سال 63 در جزیره مجنون به شهادت رسیده و دیگری در 25 سالگی در اسفند سال 62 در عملیات خیبر و در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل شده است.
شهرستان فلاورجان با 249 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
[=&quot][/]



و سرانجام شهدا توسط فرزند شهید به خاک سپرده شدند روحشان شاد


کاروان عشق حرکت کرد اما ما از قافله ماندیم بارپروردگارا نصیب ما هم بفرما شهادت ...........

اللهم عجل لولیک الفرج

"من المومنین رجال صدقوا ما عهدوا علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا"

کجائید ای شهدای گمنام خودتان را به ما نشان بدهید

ای کاش دیگر نگو-یی-م که شهدا شرمنده ایم!!!!!!!!!!!!!!!!

ای شهید ...................

بسم الله الرحمن الرحیم

تشییع پیکر 133 شهید تفحص شده در ایام فاطمیه




به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ سید محمد باقرزاده پیش از ظهر امروز ـ چهارشنبه 23 اسفند در آیین تبادل شهدای دفاع مقدس کشورمان که با حضور پرشور مردم در مرز شلمچه برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز پیکر 133 شهید دفاع مقدس کشورمان با هماهنگی‌های انجام شده از طریق مرز شلمچه وارد ایران اسلامی شد.

وی افزود: این 133 شهید گلگون کفن در عملیات‌های والفجر هشت، خیبر، تک دشمن در مجنون و عملیات رمضان به شهادت رسیدند.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه در خصوص مناطق کشف شده پیکر شهدا ادامه داد: پیکر‌های مطهر این شهدا در تفحص گروه‌های جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق عملیاتی همچون فاو، مجنون، رمضان و بخش‌هایی از شرق دجله کشف شده است.

باقرزاده خاطرنشان‌کرد: این 133 شهید در تفحص‌هایی که در مدت زمان یک ماه اخیر انجام شده است کشف شده‌اند.همزمان با ورود شهدای کشورمان، اجساد 20 سرباز کشته شده عراقی نیز امروز تحویل مقامات این کشور شد.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص آیین تشییع و تدفین پیکر شهدا نیز ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است در ایام فاطمیه دوم برنامه تشییع شهدا و به خاک سپاری آنها در اغلب نقاط کشور انجام شود.

باقرزاده تصریح کرد: پس از شناسایی شهدای شاخص و شهدایی که هویت آنها مشخص است و همچنین شهدای گمنام در خصوص محل تدفین برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی در ادامه از وجود مشکل در زمینه انتقال دستگاه‌های مهندسی تفحص به عراق نیز خبر داد و افزود: به دلیل موانع مقامات عراقی برای انتقال دستگاه‌های مهندسی برای اجرای عملیات تفحص شهدا در خاک این کشور با مشکل مواجه شده‌ایم.

باقرزاده خاطرنشان‌کرد: با وجود توافقات مناسبی که در سال‌های اخیر با مقامات عراقی در زمینه انتقال دستگاه‌های مهندسی برای کار کاوش پیکرهای مطهر شهدا انجام شده است به دلیل عدم همکاری برخی مسئولان منطقه مرزی عراق این امر تاکنون محقق نشده است.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امیدورایم با رفع این مشکل امکان ورود دستگاه‌های مهندسی و تفحص شهدا به عراق فراهم شده و با امکانات بهتر و بیشتری عملیات تفحص انجام شود.


سبکبالان خرامیدندورفتند

فرداتشییع بیش از 100 شهید گمنامدر 30 استان کشور


[=Microsoft Sans Serif]
دلم گرفته بازم چشا بارونیه...
خبر اوردن بازم تو شهر مهمونیه....

شهید گمنام سلام...
خوش اومدی مسافر من
خسته نباشی پهلوون...

[b]content[/b]

دانلود صوت میکس شده شهید گمنام سلام


همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق علیه السلام؛
پیکر مطهر 92 شهید تازه تفحص شده روی دستان مردم تهران تشییع می شود
رجانیوز- فردا دوشنبه 11 شهریور همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق علیه‏السلام، پیکر مطهر 92 شهید تفحص شده، در تهران تشییع می‌شوند. به گزارش رجانیوز، پیکرهای مطهر 92 شهید تازه تفحص شده که دو هفته گذشته از مرز شلمچه وارد کشور شدند فردا مقارن با شهادت امام جعفر صادق علیه‏السلام روی دستان مردم خداجو و شهیدپرور تهران تشییع می‏گردد. به گفته حسین عشقی رئيس ستاد قرارگاه کميته جست و جوي مفقودان ستاد کل نيروهاي مسلح، اين 92 شهيد در عمليات‏هاي بدر، خيبر، والفجر 8، کربلاي 5 و تک دشمن در سال 1367 در منطقه زبيدات عراق به شهادت رسيده‏اند که اکثر آنها در مناطق عملياتي فاو و جزيره مجنون در عراق پيدا شده‏اند. سرتیپ محمد باقرزاده رئيس کميته جست و جوي مفقودان ستاد کل نيروهاي مسلح در همین رابطه گفت: پیکرهای مطهر 92 شهید که در عملیات جستجوی اخیر مناطق برون مرزی کشف شدند، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه‏السلام فقط در یک نقطه تهران انجام خواهد گرفت. وی ادامه داد: مراسم تشییع پیکر طیبه این 92 شهید، ساعت 9 صبح فردا از مقابل پادگان سیدالشهدای تیپ ویژه حضرت زهرا سلام‏الله علیها سپاه محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم واقع در میدان حر به سمت ساختمان قدیم مجلس واقع در خیابان امام خمینی(ره) انجام می‏شود و سپس به ستاد معراج شهدای تهران انتقال می یابد. فرمانده کمیته جستجوی مفقودین یادآور شد: هویت این شهدا هنوز بررسی نشده است و این کار بعد از مراسم تشییع در ستاد معراج شهدای مرکز انجام می گیردو در صورت تشخیص هویت، این شهدا به خانواده هایشان تحویل داده می شود و در غیر این صورت به عنوان شهید گمنام در نقاط مورد بررسی شده به خاک سپرده خواهند شد.

التماس دعا...