►●◄ اخبار پژوهشی- مذهبی ►●◄ آیت‌الله قائنی از شاگردان مرحوم آیت‌الله انصاری همدانی، درگذشت

تب‌های اولیه

1107 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال


امروز همسر، علیرضا فرزند و پدر و مادر شهید مصطفی احمدی روشن، همسر شهید داریوش رضایی نژاد و آرمیتا فرزند شهید رضایی نژاد و همچنین همسر شهید مسعود علیمحمدی در حاشیه اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد یک نشست خبری داشتند.
کد خبر: ۲۶۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۰

[="Times New Roman"]

بسم الله الرحمن الرحيم

مرسي جناب مرسي


از مبارکِ شرم‌الشیخ تا مرسیِ تهران

مبارکِ در شرم‌الشیخ :

با بازخوانی سخنان حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر در اجلاس قبلی «نم»و مقایسه آن با سخنان محمد مرسی رئیس جمهور کنونی مصر در اجلاس تهران می توان به عمق تغییرات در سیاست خارجی این کشور پی برد.
به گزارش بی باک به نقل از فارس، محمد مرسی در سخنان امروز خود در شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران خواستار تغییر و اصلاح ساختار شورای امنیت و حمایت از آرمان ملت فلسطین و مقاومت آنان در برابر اشغالگری صهیونیست شد که این دو محور موضع گیری وی از دید تحلیلگران مسائل سیاسی تغییری بنیادی در سیاست خارجی این کشور با دوران مبارک محسوب می‌شود.

بخش های عمده سخنرانی «حسنی مبارک»، رئیس جمهوری مخلوع مصر در پانزدهمین اجلاس سران غیر متعهدها که 11 تا 16 جولای 2009 در «شرم الشیخ» مصر برگزار شد، در زیر می آید.

حسنی مبارک سخنرانی افتتاحیه این اجلاس را با درخواست از کشورهای عضو برای تعامل با واقعیت‌های حاکم بر عرصه بین المللی آغاز کرد تا این جنبش دارای تاثیرگذاری مناسب بر این واقعیت‌ها باشد.

رئیس جمهوری مخلوع مصر در این باره گفت: ما خواستار نظام بین المللی سیاسی و اقتصادی و تجاری جدیدی هستیم که بر قوانین عادلانه‌تر و متوازن‌تری استوار باشد و با رد تضاد و دو گانگی معیارها منافع تمام ملل را محقق کرده و نگرانی‌های کشورهای در حال رشد و اولویت‌های آنها را مد نظر قرار دهد و پایه‌های دمکراسی و آزادی و تعامل برابر بین کشورهای ثروتمند و فقیر را بنیان نهاده و آن را مستحکم و حضور و مشارکت برابر کشورهای در حال توسعه در نهادها و سازمان‌های بین المللی و موسسات مالی و دستگاه‌های تصمیم‌گیری اقتصاد جهانی و محافل مهم بین المللی از جمله گروه هشت و گروه 20 را فراهم کند.

حسنی مبارک در ادامه سخنرانی خود در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها در شرم الشیخ افزود: ما می‌خواهیم که همه ملل دارای زندگی بهتری چه در حال و چه در آینده باشند .. ما خواهان صلح و امنیت و ثبات و رشد و توسعه و همکاری بیش از پیش بین خود هستیم .. ما خواهان همکاری فعال‌تر با کشورهایی هستیم که عضو این جنبش به شمار نمی‌آیند، مشارکتی که در محدوده سخن باقی نماند، بلکه به عمل تبدیل شود و به واسطه آن زمینه‌ساز ایجاد همکاری بین المللی جدی برای صلح و توسعه باشیم، موضوعی که اجلاس پانزدهم غیرمتعهدها در شرم الشیخ بر آن تمرکز خواهد کرد.

رئیس جمهور مخلوع مصر گفت: دستیابی به صلح و رشد و توسعه از جمله مهمترین اهداف جنبش عدم تعهد به شمار می‌آید که برای دستیابی به آن و تحقق آن تلاش می‌کند.

وی افزود: برای تحقق این هدف باید همبستگی بین المللی و همکاری سازنده بین ملل و کشورها را تقویت کرد تا با طرف‌هایی مقابله شود که خواهان ضربه زدن و غلبه بر امنیت و صلح بین المللی هستند و آن را با چالش و تهدید و خطر مواجه می‌کنند.

دیکتاتور سابق مصر افزود: آنچه صلح و امنیت بین المللی را در درجه اول تهدید می‌کند، تروریسم و سلاح‌های کشتار جمعی است، افزون بر اینکه ما در عرصه بین المللی با کانون‌های بحران و قضایایی مواجه هستیم که لاینحل باقی مانده‌اند و یافتن راه حلی عادلانه برای آنها با مشکل مواجه شده است و در راس این قضایا قضیه فلسطینی و برقراری صلح جامع و فراگیر در خاورمیانه قرار دارد.

مبارک در خاتمه سخنان خود در پانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها در شرم الشیخ گفت که هم اکنون ما با مشکلات رشد و توسعه در داخل کشورهای خود و چالش‌ها و بحران‌های جهانی از خارج مواجه هستیم که از جمله این بحران‌ها می‌توان به بحران افزایش بهای مواد غذایی اساسی و همچنین بحران اقتصادی که سراسر جهان را درگیر خود کرده مواجه هستیم.

وی افزود: ما همچنین از پدیده تغییر آب و هوا تاثیر پذیرفته‌ایم و هم اکنون این موضوع به چالشی مهم تبدیل شده است، همانگونه که با مشکلاتی در عرصه تامین مالی برنامه‌‌های رشد و توسعه و تعامل با قضایای انرژی و امنیت غذایی نیز مواجه می‌باشیم.

مرسیِ در تهران :

با بازخوانی سخنانی دیکتاتور مخلوع مصر در اجلاس قبلی و مقابسه آن با سخنان محمد مرسی رئیس جمهور مصر در اجلاس نم در تهران می توان به عمق تغییرات در سیاست خارجی حکومت جدید این کشور پی برد.

وی در این سخنان بر موضوعات کلیدی تاکید کرد که در سیاست خارجی مصر دوران مبارک اصلا به آن توجه نمی شد یا همسو و در راستای سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بود.

مرسی در سخنان امروز خواستار تغییر و اصلاح ساختار شورای امنیت، حمایت از آرمان ملت فلسطین و مقاومت آنان در برابر اشغالگری صهیونیست شد و در واقع با این موضع گیری از ملت فلسطین و مبارزات مشروع وی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت کرد که چنین موضع گیری را ما در رژیم گذشته اصلا شاهدش نبودیم و محاصره ظالمانه ملت فلسطین در غزه از جمله در جنگ 22 روزه توسط رژیم مبارک هیچ وقت از خاطره ملت های آزادیبخش جهنان پاک نخواهد شد.

رئیس جمهوری مصر در سخنان امروز خود در اجلاس سران عدم تعهد در تهران بر مشارکت فعال تر در اداره امور جهان تاکید و بر ضرورت اصلاح شورای امنیت برای اصلاح نظم کنونی جهان تاکید کرد.

به گزارش فارس، محمد مرسی رئیس جمهوری مصر در سخنان خود در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران ضمن تشکر از ایران و تلاش‌های تهران برای برگزاری و میزبانی اجلاس، تاکید کرد که این اجلاس در زمان مهمی برگزار می‌شود چه آنکه مصر شاهد انقلاب بود و اکنون مصر یک کشور مدنی و کشوری دموکراتیک با قانون اساسی و نوین است که فرزندان این کشور امور آن را اداره می‌کنند.

مرسی خواستار مشارکت در اداره امور جهان شد

مرسی با اشاره به اینکه جنبش عدم تعهد در زمان کنونی نقشی محوری در این دوره سرنوشت‌ساز دارد تاکید کرد که ما باید در اداره امور دنیا نقشی موثر داشته باشیم. باید اصول دموکراسی و مشارکت در امور سیاسی برقرار شود.

مرسی خواستار تلاش برای ساخت دنیایی عادل‌تر شد و بر ضرورت اجرای اصول دموکراسی در سطح جهانی تاکید کرد.

ساختار شورای امنیت باید اصلاح شود

مرسی با اشاره به شورای امنیت، تاکید کرد: ساختار شورای امنیت باید اصلاح و توسعه داده شود تا به شکل بهتری نماینده نظام جهان باشد.

وی اصلاح شورای امنیت را گام نخست برای تشکیل نظام عادلانه جهانی جدید دانست که باید بر اساس تحکیم مشارکت کشورهای در حال توسعه در اداره جهان باشد که این کشورها در سیاست‌گذاری‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مشارکت داشته باشند.

سطح نمایندگی دائم و غیردائم با توجه به مسائل آفریقا باید تغییر کند

وی ادامه وضعیت کنونی در آفریقا را غیرمقبول خواند و با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل شورای امنیت به قاره آفریقا مربوط می‌شود تاکید کرد که سطح نمایندگی شورای امنیت باید تغییر کند.

مرسی همچنین بر فعال‌سازی مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد.

فلسطینی‌ها بر آرمان خود یعنی مقاومت در برابر اشغالگری تمرکز کنند

مرسی در ادامه به موضوع فلسطین اشاره کرد و با اشاره به بیانیه وزرای خارجه عدم تعهد که اخیرا در شرم الشیخ برگزار شد، از وضعیت اسرای فلسطینی ابراز تاسف کرد.

رئیس جمهوری مصر و رئیس سابق جنبش عدم تعهد، از آشتی ملی فلسطین حمایت و برای ادامه حمایت کشورش از این مسئله اعلام آمادگی کرد و از فلسطینی‌ها خواست تا تلاش خود را برای آشتی ملی ادامه بدهند و به اختلافات کوچک موجود بین خود توجهی نکنند و تمرکز خود را بر تحقق آرمان خود که مقاومت در برابر اشغالگری است قرار بدهند.

مرسی: مصر آمادگی خود را بر حل مسئله سوریه اعلام می‌کند

وی در ادامه به سوریه نیز اشاره کرد و بحران این کشور را آزادی‌خواهی مردم سوریه خواند و اعلام کرد که از مردم این کشور در برابر دولت سوریه حمایت می‌کند اما در عین حال تاکید کرد که مصر از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در سوریه حمایت می‌کند تا سوریه به درگیری داخلی کشیده نشود.

مرسی با اشاره به طرح کشورش برای حل بحران سوریه که در اجلاس همبستگی اسلامی در مکه مطرح شد، اعلام کرد که مصر آمادگی خود را برای حل مسئله سوریه از طریق گفت‌وگو اعلام می‌کند.

مرسی تاکید کرد که «مسئولیت خونریزی در سوریه بر عهده همه ماست» و در ادامه نظام سوریه را که با تروریست‌های مسلح مقابله می‌کند، سرکوبگر توصیف کرد.

استفاده از انرژی هسته‌ای صلح آمیز حق همه است

مرسی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع هسته‌ای اشاره و بر حق همه اعضای جنبش عدم تعهد و دیگر کشورها از انرژی صلح آمیز هسته‌ای تاکید کرد.

مرسی تاکید کرد که البته این موضوع با رعایت کامل قوانین قانون منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی صورت خواهد گرفت.

همکاری اعضای عدم تعهد و وحدت آنان باید افزایش یابد

رئیس جمهوری مصر در ادامه بر ضرورت همکاری اعضای جنبش عدم تعهد با هم و همکاری با دیگر کشورها مانند چین تاکید کرد و هدف آن را تحقق اهداف تعیین شده جنبش عدم تعهد برای کشورهای در حال توسعه دانست.

مرسی در پایان سخنان خود خواستار وحدت موضع کشورهای عدم تعهد شد تا همزمان با افزایش تعداد اعضای آن، کیفیت عملکرد آن نیز به همراه قدرت آن افزایش یابد.
بي باك نيوز

[="Times New Roman"]
در منزل هركدام از ما مسلمين مصحفي از قران كريم وجود دارد.

اگر انتها و ابتداي قرآن منزلتان را باز كنيد به شناسنامه قران بر ميخوريد.

در شناسنامه آن مصحفي كه در اختيار داريد نوع خط - خطاط - مترجم - تقريري مذكور و محل چاپ بهمراه

مجوزي كه آن مصحف طبق آن مجوز چاپ شده را خواهيد ديد.

متن مجوز را كامل اگر بخوانيد ميبينيد كه اين مصاحف شريف زير نظر مركزي ديني كه متولي اين مصاحف است (و طبعا زير نظر علماي اعلام هم هست ) باز ديد شده و جواز بر عدم نقص از آن مركز گرفته شده و پرونده نشري دارد

و همچنين اگر بخواهد آن مصحف تجديد چاپ شود نياز است كه مجوزش را مجددا اخذ نمايد.

حال اين مطلب را بخوانيد:

[="Times New Roman"][="Red"]فتواي علماي وهابي براي قرآن سوزي [/]

[="Times New Roman"]
انتشار نسخه هاي رنگي و معطر قرآن کريم در عربستان خشم علماي وهابي سعودي را برانگيخت، به صورتي که برخي از آنها سوزاندن اين نسخه ها را خواستار شده، و برخي ديگر نيز در فتواهاي خود اين نسخه ها را تحريم کردند. از سوي ديگر، "محمد امين بن خطري" مديرکل وزارت امور اسلامي و اوقاف و دعوت و ارشاد مدينه در اظهاراتي مطبوعاتي گفت: مقادير بسياري از اين نسخه ها به دست آمده، که از طريق مؤسسه چاپ قرآن ملک فهد نابود مي شوند.

اخيرا در عربستان و کشورهاي عربي منطقه خليج فارس نسخه هايي از قرآن منتشر شده که براي جلب توجه کودکان و نوجوانان، برگه هاي اين نسخه ها رنگي و معطر هستند.

اين درحالي است که علما و مفتيان وهابي سعودي انتشار اين نسخه هاي رنگي قرآن را "بدعت" دانسته اند.

در همين راستا "محمد العريفي" از مبلغان معروف سعودي گفت: "نسخه هايي رنگي و عجيب از قرآن منتشر شده است .. در اين نسخه ها اسامي خداوند، پيامبران، شهرها و هر جزء رنگي شده است .. در خواست مي کنم که از بازي با قرآن ما دست بکشيد".

"شيخ محمد بن غثيث الغيث" نيز انتشار اين نسخه ها را برخلاف شرع دانست.

"شيخ عبدالرحمن البراک" معروف ترين چهره علماي افراطي سعودي علاوه بر درخواست تحريم، خواستار سوزاندن نسخه هاي رنگي قرآن شد.

البراک گفت: "اين اقدام حرام است زيرا حروف و کلمات کتاب خداوند مانند ديوار و لباس آراسته مي شود .. توصيه مي کنم که هرکس نسخه اي از اين قرآن را دارد، آن را بسوزاند".

البراک پيش از اين نيز در فتوايي جنجالي، خواستار تخريب کعبه و ساخت دوباره آن شده بود تا از اختلاط بين زن و مرد جلوگيري شود .. از ديگر فتواهاي مشهور وي تحريم شرکت زنان در انتخابات است؛ البراک گفته که شرکت زنان در انتخابات تقليد از کفار است.

وي همچنين براي زناني که رانندگي مي کنند آرزوي مرگ کرده است.

از سوي ديگر، "محمد امين بن خطري" مديرکل وزارت امور اسلامي و اوقاف و دعوت و ارشاد مدينه در اظهاراتي مطبوعاتي گفت: مقادير بسياري از اين نسخه ها به دست آمده، که از طريق مؤسسه چاپ قرآن ملک فهد نابود مي شوند.

بن خطري افزود: به همه ناظران و امامان جماعت و مسئولان به صراحت ابلاغ شده که فقط نسخه هاي چاپ شده مؤسسه ملک فهد را قبول کنند، و هيچ نسخه ديگر را نپذيرند.

منبع : العالم

[=Times New Roman]



پس از تخريب مزار نواده پيامبر امام عبدالله الاسمر كه اهل سنت و شيعه به ايشان ارادت داشته و دارند

مجمع علماي صوفيه اهل سنت و مركز دارالافتاء علماي الازهر مصر در فتوائي جداگانه ولي در عين حال يك نظر و يك راي اين عمل را عمل سگ هاي اهل آتش توصيف نمودند.

تقبيه و اعلام برائت مركز جهاني علماي صوفيه مصر بر عمليات تخريبي اي كه امروزه در ليبي بر قباء شريفه صالحين صورت ميگيرد


دكتر حسن الشافعي - كبير


در اين مجمع كه برياست مشاور شيخ الازهر مصر الدكتور حسن الشافعي برگزار شد اعلام گرديد كه با نهايت حزن و تالم از آنچه كه از اهاناتي كه در ليبي اتفاق مي افتد بالاخص تخريب ضريح امام عبدالله الاسمر الحسني عليه السلام متفق عليه اظهار كردند كه افكاري كه باعث اين اعمال شده از افكاري باطل و اعتقاداتي منحرف نشات گرفته كه از اساس باطل است و حاصل و نتيجه توهمات است كه باعث چنين ظلمي گرديده است.

همچنين آنرا برنامه اي براي فاصله و تفرقه انداختن بين مسلمين توصيف كردند و همچنين خواستار حمايت الازهر از مكانهاي مقدس شدند.

و از سلفيت بواسطه ارتكاب اين جرائم اعلام برائت نمودند و بر اتفاق مسلمين و وحدت بين مسلمين تاكيد كردند كه متن مشروح در ذيل آمده.

[SPOILER]

الاتحاد العالمي لعلماء الصوفية بمصر يستنكر الهجمات على الأضرحة في ليبيا

وكالة أنباء التضامن- ليبيا اليوم

استنكر الاتحاد العالمي لعلماء الصوفية برئاسة الدكتور حسن الشافعي كبير مستشاري شيخ الأزهر في مصر -ببالغ الحزن والأسى- الأحداث الدامية والهجمات الشرسة على أضرحة ومساجد الأولياء بليبيا، خصوصا الاعتداء الآثم على جامع وجامعة وضريح العارف الرباني سيدي عبد السلام الأسمر الشريف الحسني الذي اتفقت الأمة على جلالته وفضله والذي تعد جامعته “بزليتن” أقدم الجامعات الإسلامية بأفريقيا.

اعتبر اتحاد بعلماء الصوفية بمصر أن مثل هذه الأفعال ليست إلا نتيجة أفكار منحرفة واعتقادات باطلة وتوهمات لا أساس لها من الصحة -إلا في عقول مرتكبيها المظلمة- تتهم الأمة في دينها وتلصق بهم شركيات وخرافات يتبرأ منها كل مسلم.

قال الدكتور المصري حسن الشافعي رئيس الاتحاد لا شك أن هذه الاعتداءات من شأنها توسيع هوة الشقاق بين المسلمين وبث روح الاختلاف والتنافر ولا تصب إلا في مصلحة أعدائهم، كما أن الشرع الحنيف نهى عن نبش قبور المسلمين وحرم الاعتداء عليها.

ومن ناحيتهم، طالبت المؤسسات الإسلامية وعلى رأسها الأزهر الشريف بمصر والزيتونة بتونس والقرويين بالمغرب ضرورة اتخاذ كل التدابير لحماية تراث الأمة من هجمات الجاهلين واعتداء الآثمين وأن يقفوا صفًا واحدا في مواجهة هذا الفكر المنحرف ومواجهته بكل الوسائل الشرعية الممكنة.

ناشد أمين عام الاتحاد العالمي بمصر د.محمد مهنا الحكومة الليبية أن تقوم بواجبها في حماية معاقل الإسلام ومساجده وجامعاته وأضرحة الصالحين ومراقدهم وأن تضرب بيد من حديد كل من ينصب نفسه متحدثا باسم الإسلام وممثلا له لتنفيذ أغراض سياسية أو طائفية.

كما طالب عقلاء السلفية بمصر ضرورة إيقاف مثل هذه المهازل التي تنسب إلى دعوتهم وأن يعلنوا براءتهم منها حفاظًا على وحدة الصف الإسلامي.

http://www.libya-alyoum.com/news/index.php?id=21&textid=11322

[/SPOILER]

همچنين شيخ الازهر و شيخ علي جمعه در سايت افتاء جامعه الازهر مصر اين گروه را خوارج زمان و سگهاي اهل جهنم توصيف نمودند.

كه براي مطالعه متن فايل مذكور را از همين پست ميتوانيد دانلود كنيد.

ياحق

[="Times New Roman"]

بازتاب رسانه ای خودداری ورزشکار ایرانی از دست دادن با عروس ملکه در پارالمپیک (+ عکس و فیلم)

با این اقدام کرم زاده، مدیلتون از ابتدا، موضوع را دریافت و از دراز کردن دست هایش برای دست دادن با ورزشکار ایرانی خودداری کرد.



خودداری ورزشکار ایرانی در مسابقات پارالمپیک از دست دادن با عروس ملکه، بازتاب گسترده ای در مطبوعات و رسانه های عربی و غربی داشت.

به گزارش عصر ایران ، روزنامه دیلی اکسپرس چاپ لندن نوشت: مهرداد كرم‌زاده پرتابگر ديسک ايران که در مسابقات پارالمپیک لندن مدال نقره گرفت در هنگام دریافت مدال، از دست دادن با "کیت مدیلتون" همسر شاهزاده ویلیام عروس ملکه بریتانیا خودداری کرد.
کرم زاده برای نشان دادن خودداری از دست دادن با مدیلتون، در هنگام دریافت مدال، در ابتدا دست ها را در پشت کمر قرار داد و سپس دست هایش را به نشانه تشکر و احترام، بر روی سینه اش گذاشت.

با این اقدام کرم زاده، مدیلتون از ابتدا، موضوع را دریافت و از دراز کردن دست هایش برای دست دادن با ورزشکار ایرانی خودداری کرد.

سایت عربی النشره لبنان و خبرگزاری یونایتدپرس نیز با انتشار این خبر نوشتند: منابع آگاه گفتند که ورزشکار ایرانی به دلایل فرهنگی از دست دادن با کیت مدیلتون خودداری کرد زیرا تماس میان زن و مرد نامحرم در ایران در برخی دیگر از کشورهای مسلمان، ممنوع است.

روزنامه العرب چاپ لندن هم نوشت: همچنین هیئت ایران به مسؤولان پارالمپیک گفته اند که اگر ارائه کننده مدال ، یک آقا بود قطعا با او دست می داد.
سخنگوی کاخ پادشاهی بریتانیا هم در این باره گفت: بسیاری از ورزشکاران مرد از کشورهای اسلامی به دلایل فرهنگی و دینی با زنان (نامحرم) دست نمی دهند.

لينك دانلود
http://www.asriran.com/files/fa/news/1391/6/14/239258_434.flv


آغاز پخش آزمایشی « شبکه جهانی بقیع »

خبر اختصاصی _ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل« شبکه جهانی بقیع » در گفتگو با خبرنگار مذهب نیوز با اعلام آغاز به پخش آزمایشی شبکه جهانی بقیع در سالروز میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار داشت که انشاءالله بتوانیم گامی موثر برای بازسازی قبور ائمه بقیع (علیهم السلام)برداریم .

خبر اختصاصی _ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل« شبکه جهانی بقیع » در گفتگو با خبرنگار مذهب نیوز اعلام کرد پخش آزمایشی «شبکه جهانی بقیع » در سالروز میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام مصادف با چهاردم مرداد در ساعت 21 به وقت تهران وساعت 7:30 به وقت مدینه منوره آغاز خواهد شد .
وی اظهار داشت : امید است با عنایت ویژه ی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف این حرکت گامی موثر باشد برای بازسازی قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) .
حضور شبکه های ماهواره ای شیعه در جمع شبکه های تلویزیونی بین المللی در
سالهای اخیر موجب آشنایی بیشتر حقیقت جویان با مکتب اهل بیت عصمت و طهارت
(علیهم السلام) گردیده است .این روند رو به رشد باعث خوشنودی علاقمندان به
خاندان نبوت گردیده است و خبر آغاز به کار شبکه جهانی بقیع که پخش ازمایشی
خود را آغاز نمود خبر خوش دیگری است . باشد ما هم به سهم خود گامی موثر در
باز سازی این بهشت ویران شده داشته باشیم .







و من الله التوفیق و علیه تکلان







Satellite: Hotbird
Freq: 11566
SR: 27500
POL: Ver
FEC: 3/4




معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران گلستان از راه اندازي نخستين سايت مادر شهيد در كشور خبر داد.

محمد علي طالع زاري در گفت‌وگو با خبرنگار نويد شاهد اظهار داشت: اين سايت به نشاني www.rahimarbabi.ir/ حاوي اطلاعات، دست نوشته ها، دل نوشته ها و آثار هنري مادر شهيد عليرضا سبطي است.

وي افزود: فاطمه رحيم اربابي مادر شهيد، علي رغم كهولت سن، از فعالان عرصه هنر و نويسندگي است و تا كنون چندين دل نوشته را روانه بازار كتاب نموده و تابلوهايي با موضوع ايثار و شهادت بر روي بوم نقاشي با آبرنگ و اتد توسط ايشان نقش بسته است.

به گفته وي اين سايت هم اكنون در حال بروز رساني است

tabnak.ir

فراخوان جشنواره ملي خوشنويسي و خوشنويسي گرافيكي:

داونلود پوستر در اين لينك


http://www.cafedexign.com/attachment.php?attachmentid=79133&d=1347524022

نخستين جشنواره ابداعات و نوآوری‌های خوشنویسی و خوشنويسی گرافيكي
امــــام هـــادي النــقي عليــه السـلام




با موضوع : امام هادي النقي (ع) / قرآن و عترت (ع)
مهلت ارسال آثار تا 18 مهر ماه 1391
محل برگزاري نمايشگاه: تبریز خیابان 29 بهمن، فلکه دانشگاه، دانشگاه تبریز، ساختمان مرکزی دانشجویان، نگارخانه شهید آوینی
زمان : 22 الي 26 مهر ماه 1391 ساعات : 11 الي 15
اختتاميه جشنواره : 26 مهر ساعت 15 / دانشگاه تبریز، ساختمان مرکزی دانشجویان، تالار شهيد شفاهي

__________________

اهداف جشنواره :
ترويج و گسترش هنر قرآني و مذهبي و ترويج كتابت قرآن با خطوط ابداعي معاصر/ شناسايي ابداعات و نوآوري هاي خوشنويسي و خوشنويسي گرافيكي در نتيجه گرد آوري مبدعان و نوآوران خوشنويس جهت بررسي و نقد به منظور تفكيك و دسته بندي شيوه هاي جديد در خوشنويسي كشور/ايجاد اولين بانك اطلاعات مبدعان و نوآوران خوشنويسي/ وساير دستاورد هاي ديگر ...
__________________

شرايط ارسال آثار:
با توجه به تخصصي بودن جشنواره شركت كننده مي بايست همكاري هاي لازم را در خصوص تكميل ثبت نام اينترنتي تا آخرين زمان مهلت ارسال " موارد درخواستي" ، با جشنواره را داشته باشد .
ثبت نام اوليه به صورت ارسال موارد درخواستي به آدرس الكترونيكي جشنواره
خواهد بود.
شركت كنندگان محترم سوالات مربوط به ثبت نام و شركت در جشنواره را مي توانند با شماره 09149847038 (محمدپور) تماس حاصل فرمايند.
موارد درخواستي:
نام/ نام خانوادگي/سال تولد/محل تولد/شماره شناسنامه/نام پدر/تحصيلات/ تلفن ثابت/تلفن همراه/آدرس دقيق پستي/آدرس الكترونيكي/ صوابق هنري/مقاله اي مختصر در زمينه فعاليت هاي هنري و خوشنويسي هنرمند و در نتيجه توضيحات قواعد و تصاوير شيوه ابداعي / (به منظور سهولت در ثبت نام كامل ،شركت كننده مي تواند ساير موارد مرتبط با شيوه ابداعي و نوآورانه خود را نيز به آدرس الكترونيكي جشنواره ارسال نمايد)

سايت جشنواره:

http://www.Artafarinesh.com
شماره تماس با دبير جشنواره 09149847038 سبحان مهرداد محمدپور
ايميل جشنواره

ايميل دبير جشنواره
MehrdadMohammadpour@yahoo.com

از خط كوفي اوليه تا خط كوفي جمكران و خط سبحان
(خوشنويسي و كتابت قرآن)

همزمان با برگزاري جلسه نقد و بررسي كتاب سنگ نوشته هاي خط كوفي تاليف سيد محمدوحيدموسوي جزايري با حضور صاحب نظران هنر خارجي و داخلي كشور ، بررسي زيبايي شناختي خط سبحان و خط جمكران توسط پروفسوررينگن برگ در تهران صورت گرفت.



به گفته اين خبرگزاري جلسه نقد و بررسي كتاب سنگ نوشته هاي خط كوفي تاليف سيد محمد وحيد موسوي جزايري با حضور استادان و صاحب نظران خوشنويسي وزيباشناسي هنري از جمله پروفسور پاتريك رينگن برگ ، استاد بهرام كلهرنيا ، دكتر حميد رضا خليچ خاني محقق و استاد دانشگاه، استاد سبحان مهرداد محمدپور محقق وخالق خط سبحان ، استاد غلامحسين الطافي خوشنويس نوگراي كشورو ديگر استادان هنر در سراي اهل قلم تهران برگزار شد.
اساتيد حاضر در اين مراسم به نحوه آماده سازي و پژوهش صورت گرفته و مطالب موجود در تاليف اين كتاب پرداختند و با ارزش و مثبت بودن اين پژوهش را اعلام و از زحمات گردآورندگان تقدير و تشكر نمودند.
در بخش پرسش و پاسخ استاد غلامحسين الطافي نياز به آموزش خط كوفي در انجمن هاي خوشنويسي كشور را خواستار شد كه در ادامه سخنان وي استاد سبحان مهرداد محمدپور به ضرورت تدريس و دارا بودن ظرفيت هاي آموزش خطوط اوليه و معاصر از جمله خط كوفي در انجمن خوشنويسان اشاره نموده و طبق سندي معتبر مثالي را در اين خصوص بيان نمود كه بدين شرح است، : شيوه ابداعي خط جمكران كه از خانواده خط كوفي مي باشد ، در پژوهش و ورك شاپي بين المللي بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم طبق اعلام روابط عمومي و ارزيابي اين نمايشگاه ، موفق به آموزش و انتقال اين شيوه به صورت مقدماتي و پيشرفته به 1700 نفر در طول اين نمايشگاه شده است كه نتيجه اي آشكاري در خصوص ضرورت شيوه هاي متنوع در انجمن هاي خوشنويسي كشور را بيان مي كند كه نيازبه بررسي توسط بزرگان اين عرصه را خواستاريم تا شاهد شيوه هاي متعدد كتابت قرآن در عصر حاضر باشيم.
پروفسور پاتريك رينگن برگ دكتراي الهيات و زيبا شناسي از كشور لوزان سوييس در نشستي جداگانه در ادامه مراسم خطوط خوشنويسي سبحان را كه از خطوط چهارده گانه ابداعي ،سبحان مهرداد محمدپور مي باشد را مورد بررسي زيبايي شناختي بصري قرار داد و افزود : هر شيوه از خطوط سبحان و نقاشي خط هوالجميل با توجه به انواع آن حركت و ريتم خاصي همانند موسيقي را دارا و در تعاريف كاربردي و هنري بودن ، اين خطوط از زيبايي بصري قابل توجه و منظمي برخوردار است كه نوعي نظم پايدار در اين هنرجديد را نشان مي دهد.
گفتني است سبحان مهرداد محمدپور نابغه ي خوشنويسي كشور با داشتن كمتر از 23 سال سن ركوردار ابداع در خوشنويسي اسلامي است كه بمنظور آكادميك شدن رشته ي دانشگاهي خوشنويسي طي سال هايي متوالي چندين مقاله را به مراكز آموزش عالي كشور ارائه نموده كه در خصوص كمپوزوسيون تخصصي حروف خوشنويسي اسلامي از فعالترين خوشنويسان نوگراي اسلامي بشمار مي آيد. از شيوه هاي ابداعي محمدپور مي توان به خط سبحان ، خط جمكران و دوازده شيوه خطي و پنج شيوه نوين نقاشي خط اشاره نمود كه حاصل تلاش هاي چندين ساله محمدپور در راستاي تحول و ارتقاء شيوه هاي خطي كتابت قرآن و توليد آثار خوشنويسي قرآني در جهان اسلام بوده است.

پايان خبر/

بنياد 15 خرداد جايزه اجراي حکم اعدام سلمان رشدي مرتد را افزايش داد



شيخ حسن صانعي، نماينده ولي فقيه و سرپرست بنياد 15 خرداد با انتشار بيانيه‌اي ضمن محکوم کردن دست‌اندرکاران فيلم موهن نسبت به ساحت مقدس پيامبر (ص) جايزه‌ اجراي حکم حضرت امام خميني (ره) مبني بر اعدام سلمان رشدي مرتد را مبلغ 500 هزار دلار ديگر افزايش داد و به 3.300.000 دلار رساند.

به گزارش ايسنا در بخشي از اين بيانيه آمده است: قطعا اگر حکم امام اجرا مي‌شد،‌ اهانت‌هاي بعدي که در قالب کاريکاتور، مقالات و ساختن فيلم ادامه يافته صورت نمي‌گيرد. حکم اعدام سلمان رشدي مرتد با هدف خشکاندن ريشه توطئه‌هاي ضد اسلامي صادر شده بود و اکنون نيز با اجراي اين حکم است که مي‌توان اين سلسله توطئه‌هاي کينه‌توزانه را ريشه‌کن ساخت و اين روز‌ها مناسب‌ترين زمان براي انجام اين کار است.

منبع: روزنامه خراسان 1391/06/26


ضرب و شتم یک روحانی توسط دختر بدحجاب!

در روز سی و یکم مرداد ماه سال جاری بعد از تعطیلات دو روزه عید سعید فطر برای چندمین بار متوالی و این بار در شهر کوچکی مثل شهمیرزاد (توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان) شاهد ضرب و شتم حجت الاسلام سید علی بهشتی، روحانی آمر به معرف و ناهی از منکر بودیم.

به گزارش مهر، این پیش نماز مسجد جامع شهمیرزاد در خصوص چگونگی ضرب و شتم خود توسط دو دختر بد حجاب می‌گوید: خیلی قادر به راه رفتن نیستم اما از آنجایی که قصد داشتم بعد از ماه مبارک رمضان نیز درب مسجد به روی مومنان بسته نشود، برای اقامه نماز ظهر عازم مسجد شدم، دو دختر جوان در حال گذر بودند که یکی از آنها بد‌حجاب بود. محترمانه تذکر دادم: "خانم خودت را بپوش" که در جوابم گفت: "تو چشماهایت را ببند"، این حرف او برای من بسیار سنگین و ناراحت کننده تمام شد.

در آن لحظه متاسف شدم که بد‌حجاب‌ها خواسته باشند به افراد متدین امر کنند چشمهای‌تان را ببندید، دوباره تذکر دادم اما نه تنها خودش را نپوشاند، بلکه به من توهین هم کرد، از او خواستم دیگر توهین نکند اما شروع به فریاد زدن و تهدید کردن کرد، "من را هل داد و به زمین انداخت"، با کمر به زمین افتادم و دیگر نفهمیدم چه اتفاقی افتاد، فقط ضربات لگد این دختر که به جانم افتاده بود و توهین می‌کرد را حس می‌کردم.

هنوز جای کتک‌ها داغ بود، لذا درد بر من چیره نشده بود، با همان حال نماز جماعت را امامت کردم تا ثوابش برای سایرین ضایع نشود، بعد از نماز از حال رفتم وقتی بحال آمدم متوجه شدم که اورژانس من را به بیمارستان 15 خرداد مهدیشهر منتقل نموده است.

در بیمارستان عکس، سی تی اسکن و سایر مراحل تشخیص بیماری را طی نموده و چون حال مناسبی نداشتم، شبانه به بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان اعزام شده و سه روز در آن بیمارستان بستری شدم و در نهایت تشخیص پزشکان کوفتگی مهره‌های کمر بود که بعد از گرفتن نوار قلب و ...، راه درمان را در استراحت مطلق دیدند، بنده در حال حاضر برای غذا خوردن و حتی احتیاجات شخصی خود را با کمک همسرم برطرف و انجام می‌دهم.

نباید مسئله برخورد با بد حجابی را کم‌رنگ کنیم

حجت الاسلام بهشتی درحالیکه گفتگو برایش مشکل بود؛ گفت: "...در هنگام حادثه فقط یک جوان مسجدی به همراه همسرش بر بالینم حاضر شد و آن دختران را شناسایی کرد، با اینکه در این روزها از لحاظ روحی و جسمی، بدترین روزهای زندگیم را سپری می‌کنم، اما شکایت نکردم، چون معتقدم که اجر درد کشیدنم در قبال انجام وظیفه الهی و واجب امر به معروف و نهی از منکر با هیچ چیزی قابل قیاس نیست، اما اگر دادستان و مسئولان از جنبه عمومی، خواهان برخورد با این اهانت کنندگان به لباس شریف روحانیت، سادات و از همه مهمتر به دستورات اسلام می‌باشند، حرفی ندارم، البته طوری این مسئله باید هشدار داده شود که مقدمه‌ای برای مقابله با وضعیت اسفبار حجاب در شهمیرزاد شود.

وی ادامه داد: البته این حرف درست است که فقط بد‌حجابی منکر نیست و منکرات دیگری هم مانند دروغ‌ها و غیبت‌هایی که در مجالس گفته می‌شود و فسادهای دامنگیری که وجود دارد و باید با آنها برخورد شود، اما ما نباید مسئله برخورد با بد‌حجابی را کم‌رنگ کنیم.

وی ادامه داد: شنیده‌ام که فرماندهی انتظامی شهرستان مهدیشهر به فرمانده پاسگاه شهمیرزاد چند بار تاکید کرده که برای پیگیری موضوع پیشم بیایید، اما هنوز کسی نیامده است البته تعدادی از مسئولان، روحانیت و بسیجیان شهر به ملاقاتم آمده و جویای حالم شده‌اند که از همه آنها سپاسگزارم، ولی جای تعجب است که از ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهر، شهرستان و یا استان هنوز کسی خبرم را نگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که با این اوضاع، اگر بار دیگر به منکری بربخورید، امر به معروف می‌کنید یا خیر؟ گفت: وظیفه‌ به این مهمی، هیچ وقت از دوش کسی ساقط نمی‌شود.

دادستان مهدیشهر: تحقیقات تمام نشود اجازه اظهار نظر نداریم

دادستان مهدیشهر نیز در خصوص آخرین روند سیر تکاملی پرونده قضایی طرفین، خود را مجاز به مصاحبه با خبرنگار مهر ندانست.

حسین رجبی گفت: نباید انتظار داشته باشید که درباره موضوع محرمانه "ضرب و شتم در انظار عمومی" به شما پاسخگو باشم، حضور شما بعنوان خبرنگار نزد بنده اصلا صحیح نیست، تا تحقیقات تمام نشود، اجازه نداریم هیچگونه اظهار نظر و مصاحبه‌ای داشته باشیم، اما مطمئن باشید که موضوع در مرحله تحقیقات قرار دارد.

http://khabarkhooneh.com/fa-IR/story/26120/

[="Times New Roman"]


بسم الله الرحمن الرحيم

لبيك يا رسول الله


دانلود كليپ 7 مگابايتي از سخنراني سيد حسن نصرالله

در تظاهرات مردم لبنان ( لبيك يا رسول الله )

اهانت به پیامبر خطرناکتر از آتش زدن مسجدالاقصی است


مردم کشورهای عربی به حاکمانشان برای محکومیت این توهین فشار بیاورند

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی تلویزیونی دیشب خود با اشاره به تولید و انتشار فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اعظم (ص) و واکنش های موجود به انتشار این فیلم، آن را توهینی به پیامبر، قرآن کریم و دین مبین اسلام خواند و تاکید کرد که همین دقایق اندک از فیلم توهین های بسیار بزرگی را در بر داشت که تاکنون سابقه نداشته است.

وی تاکید کرد که انتشار این فیلم موهن اتفاقی بزرگ و خطرناک است اما بدتر از آن اصرار سایت های منتشر کننده این فیلم بر ادامه انتشار آن است.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه پیامبر اکرم بعد از خداوند متعال مقدس‌ترین شخصیت برای مسلمانان است، گفت: من اعتقاد دارم که آنچه که اتفاق افتاده است، خطرناک‌تر از حادثه به آتش کشیدن مسجد الاقصی در سال 1969 بود، سکوت در مورد این حجم بالا از توهین نیز یک خطر است و امتی که در مقابل توهین به پیامبرش ساکت بنشیند، این پیام را به اسرائیل خواهد داد که می تواند مسجد الاقصی را نیز آتش بزند.

وی این اقدام را تجاوزی علیه مسلمان دانست و تاکید کرد که برای مقابله با هر تجاوزی علیه ملت چه در عرصه نظامی، سیاسی، فکری یا اقتصادی معمولا در دو راستا وارد عمل می شوند، اول شناسایی اهداف و تلاش برای به شکست کشاندن و ممانعت از تحقق این اهداف است و دومین محور فعالیت برای عدم تکرار این تجاوزها است.

هدف این فیلم، فتنه‌انگیزی بین مسلمانان و مسیحیان است

رهبر مقاومت اسلامی لبنان در مورد محور اول یعنی اهداف دشمن از این تجاوز ایجاد اختلاف و فتنه میان مسلمانان و مسیحیان را یکی از مهم‌ترین و خطرناکترین اهداف دشمن از توهین های مکرر به مقدسات دینی دانست و گفت که این افراد سعی می‌کنند و احتمال می‌دهند که مسلمان با مشاهده این تصاویر به دنبال انتقام گیری از اهانت به پیامبر خود خواهند بود، آنها می خواهند جمعیت های مسیحی را مسئول این تجاوز نشان دهند، اما به علت نحوه برخورد علمای دینی و سیاستمداران با این اتفاقات خشم ملت های عربی علیه سیاست های آمریکا ریخته شد، نه علیه مسیحیان که این فیلم توهین آمیز به آنها نسبت داده می شد.

وی تاکید کرد که رسانه های خبری در حالی مسیحیان قبطی را مسئول این توهین می دانند که روحانیون ارشد قبطی به سرعت تهیه این فیلم موهن را محکوم کرده‌اند و این موضوع تاثیر زیادی در از بین رفتن این هدف دشمن داشته است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد که سازندگان و عوامل فیلم موهن همچنان تهدید می‌کنند که فیلم کامل را منتشر خواهند کرد. این یک نشانه مثبت است که نشان می دهد خشم عمومی مردم به روی آمریکایی ها و اسرائیلی گشوده شده، نه علیه مسیحیان.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله در ادامه اظهار داشت: راهکار دوم جلوگیری از تجاوزهای آینده است. این فیلم هم اکنون در آمریکا تولید و پخش شده و افرادی مسئول این اقدام بوده‌اند، من نمی‌خواهم به طرف‌ها یا کسانی بپردازم که این را مورد حمایت قرار داده یا آن را حمایت مالی کرده‌اند، اما جهان اسلام که ارزش‌ها و مقدساتش زیر پا گذاشته و به آنها توهین شد، از دولت آمریکا می‌خواهد، پخش این فیلم را به طور کامل متوقف و کسی که به مسلمانان توهین کرده را محاکمه کند، اما دولت آمریکا نه اقدامی انجام داده و نه می‌دهد و نخواهد داد.

وی افزود: آمریکا با این اقدام خود نمونه و شاهد زنده دیگری از دو رویی و فریبکاری‌ها و دوگانگی معیارهایش در برخورد با بسیاری از قضایا و مسائل را به اثبات می‌رساند و دلایل این ادعا بسیار است، ما چقدر شاهد محاکمه شخصیت‌ها و دولتمردان در بخش‌ها و کشورهای مختلف به خاطر دیدگاه‌هایشان در قبال صهیونیسم بودیم یا کسانی بودند که در قضیه هولوکاست شک و تردید کرده بودند. دولت آمریکا بسیاری از کمک‌های خود را به قضیه مبارزه با یهودی ستیزی یا همان یهود ارتباط می‌دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش گفت: آیا مسلمانان به عنوان پیروان یکی از بزرگترین ادیان آسمانی نمی‌توانند، خواستار صدور قانونی شوند، مشابه آنچه در بالا به آن اشاره شد. ما از این حیث در برابر یک نیرنگ و فریب و دوگانگی معیارها در برخورد با سیاست‌های مرتبط با امنیت و اقتصاد هستیم و این موضوعی است که باید روی آن تمرکز صورت گیرد و در بیداری و آگاهی ملل دوستدار صلح و دوستی باید به آن پرداخت و مورد توجه قرار گیرد.

مسلمانان مانع تکرار چنین اهانت‌هایی شوند

سید حسن نصر الله تاکید کرد: مسلمانان باید به هر نحو ممکن مانع وقوع چنین تعدی‌ها و اهانت‌هایی در آینده شوند و این با برگزاری برخی تظاهرات‌ها و سپس برگشتن به خانه کافی نیست. هم اکنون مسئولیت تاریخی بزرگی بر دوش جهان اسلام و همچنین تمام مسیحیان شرافتمند قرار دارد تا مانع تکرار اینگونه توهین‌ها شوند و اقدامی برای صدور قانون یا قطعنامه‌ای بین المللی شوند که در آن توهین به ادیان الهی و همچنین پیامبران به ویژه حضرت ابراهیم ، موسى، عیسى و پیامبر(ص) جرم تلقی و محکوم شود.

وی اضافه کرد: موضوع مهمی که امروز مطرح است تلاش برای جلوگیری از تکرار این اهانت‌ها در آینده است و در گذشته به کتاب «آیات شیطانی» اعتراض‌هایی برگزار شد که از اعتراض‌های امروز نیز بزرگتر بوده است و در آن زمان امام خمینی فتوای اعدام مولف این کتاب را صادر کرد که تا اندازه قابل توجهی به در محاصره ماندن نویسنده این کتاب و مکان هایی که این کتاب را می فروختند، منجر شد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: به این ترتیب همه درخواهند یافت که هر کس چنین تصاویری را بکشد و این فیلم‌ها را تولید کند، در هر جای جهان مجازات خواهد شد و هیچ حامی و پیشتیبانی به خاطر این اقدام خود در عرصه بین‌المللی نخواهد یافت

وی گفت: کنگره آمریکا می‌تواند، قانونی مشابه قانون یهودی ستیزی تصویب کند تا به موجب آن هر آنکه در این کشور دست به چنین اقدامی بزند، مجازات شود. چون همه می‌دانند که مسلمانان آمریکایی تا چه اندازه تحت فشار هستند و از این حیث این مسلمانان باید در این اقدام سهیم باشند. در این میان کشورهای عربی هم‌پیمان با آمریکا نیز می‌توانند نقش داشته و در این اقدام سهیم باشند.

اگر به سران عرب اهانت می‌شد، واکنش آنها چه بود؟

دبیرکل حزب لبنان در ادامه سخنان خود خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان کنفرانس اسلامی درباره این مسئله مهم شد و گفت: این موضوع نیازمند نشست فوق‌العاده سازمان کنفرانس اسلامی است، چون آنچه هم اکنون در جهان اسلام روی می‌دهد، بسیار خطرناک‌تر از آن چیزی است که در سوریه رخ می‌دهد. این اسلام شماست که به خطر افتاده و جای تعجب دارد که برخی از حکومت‌های عربی که اکنون سکوت پیشه کرده‌اند اگر به آنها اهانت می‌شد، بسیار خشمگین و عصبانی می‌شدند.

وی خواستار مسئولیت‌پذیری ملت‌های جهان عرب و فشار آنها به حکومت‌هایشان شد و تصریح کرد، در این بین یکی از بزرگترین مسئولیت‌های ملل جهان عرب درخواست اقدام از حکومت‌هایشان است و این حداقل چیزی است که می‌توان انجام داد، آنها باید به حکومت‌هایشان یادآور شوند که آنها در قبال چنین قضایایی مسئول هستند.

پیروان پیامبر(ص) هرگز در قبال اهانت ساکت نمی‌نشینند

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان دیشب خود در واکنش به فیلم موهن به پیامبر اسلام ، تاکید کرد: همه جهان باید بداند که رسول اکرم (ص) پیروانی دارند که هرگز درقبال اهانت به ساحت مقدس ایشان ساکت نخواهند نشست.

وی که سخنانش به طور مستقیم از شبکه المنار بخش می شد، تصریح کرد: در همه شهرها باید مسلمانان به خیابانها بیایند و همه دولت ها باید درک کنند که منافع آنها در کشورهای عربی و اسلامی با احترام آنها به مقدسات جهان عرب و اسلام مرتبط است.

تظاهرات لبنانی‌ها علیه اهانت به رسول‌الله(ص) در "ضاحیه"

دبیرکل حزب الله لبنان گفـت: مسلمانان در این عصر مسئولیتی تاریخی دارند و روز دوشنبه سرآغاز تحرکات خواهد بود و فراخوان فردای ما برای تظاهرات در ساعت پنج در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت بخشی از مجموعه تحرکی است که در همه مناطق لبنان تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: من از مردم دعوت می‌کنم که روز چهارشنبه در شهر صور، روز جمعه در شهر بعلبک، روز شنبه در بنت جبیل و یکشنبه در الهرمل و نواحی اطراف آن تظاهرات کنند.

سید حسن نصرالله گفت: لبنان عضو اتحادیه عرب و نیز عضو مجمع عمومی سازمان ملل است که می تواند از عراق(رئیس دوره ای اتحادیه عرب) بخواهد (اجلاس سران اتحادیه عرب را برگزار کند) و من دولت عراق را فرا می‌خوانم از این دولت می خواهم که این اجلاس سران را برای جرم دانستن اهانت به کتب سماوی برگزار کند و رهبران معنوی می توانند نقش بارزی را ایفا کنند.

وی خواستار نقش فعال لبنان در این زمینه شد و افزود: دولت لبنان می تواند موضع قاطعانه ای اتخاذ کند و نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان در تعامل با پارلمان های عربی با تجربه است و می تواند نقش بزرگی را ایفا کند و لبنان می توان نقشی فراتر از حجم خود بازی کند و لبنان همواره نقشی بزرگتر از حجم خودش را در سطح مردمی ایفا کرده است. باید درخواست مردمی به منظور جلوگیری از انتشار فیلم به طور کامل و بازخواست مسئولان آن از طریق تحرکات مردمی و تظاهرات و تجمعات اعتراض آمیز ادامه یابد و رسانه های گروهی نقش تشکیلاتی را در هر کشوری بازی می کنند که می تواند چارچوبی را برای تعقیب این افراد و پیگیری پرونده بازی کنند.

سفر پاپ به لبنان نمونه همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان بود

وی به سفر سه روزه پاپ بندیکت شانزدهم به لبنان اشاره کرد و گفت: درباره لبنان، شکر خداوند این سه روز سطح مصونیت لبنان را نشان داد و گواه دیگری بر همزیستی مسلمانان و مسیحیان براساس احترام متقابل را به نمایش گذاشت و این امر را ما در جریان سفر پاپ به لبنان نظاره گر بودیم که این دیدار در صحت و سلامت کامل پایان یافت و لبنان می تواند نقش خاصی را ایفا کند. لبنان جایگاه خاصی در این رویارویی دارد و در اینجا روی خطابم را به میشل سلیمان رئیس جمهور، نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان و نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان و گروه‌های هشت و 14 مارس قرار می دهم و می گویم که لبنان می تواند نقش و رسالت بزرگی را در سطح جهانی ایفا کند.

وی مردم لبنان به برگزاری تظاهرات گسترده در مناطق مختلف این کشور فرا خواند و گفت: من خطاب به کسانی که آنها را به تظاهرات فرامی‌خوانم می گویم که ای انسان های شرافتمند شما همواره در صحنه های دفاع از کرامت و شرف حضور داشته اید و وقتی نیاز به نثار خون بوده است آن را نثار کرده اید و وقتی نیاز به اعطای پول بوده است از اعطای آن دریغ نکرده اید و شما خطرات بزرگی را تحمل کرده اید و شما هر ساله در روز دهم محرم الحرام میادین را پر می کنید و به ندای «هل من ناصر ینصرونی» لبیک می گویید.

دبیرکل حزب الله در پایان خطاب به مردم این کشور افزود: ای انسانهای شرافتمند کسی که شما را امروز صدا می زند جد امام حسین (ع) است که به کرامت ایشان توهین شده است و ایشان عظیم‌ترین انسان اخلاقی تاریخ هستند و به ندای پیامبر و رسول اعظم خود لبیک بگویید و باید همه جهان نظاره گر شما باشد.

کد خبر:137884 -

[="Times New Roman"]

متن كامل سخنراني سيد حسن نصرالله

در تظاهرات لبيك يارسول الله

بسم الله الرحمن الرحيم، الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على سيدنا ونبينا محمد وعلى آله الطيبين الطاهرين المعصومين وأصحابه المنتجبين وعلى جميع الأنبياء والمرسلين.

السادة العلماء، الإخوة والأخوات، يا أشرف الناس وأطهر الناس وأكرم الناس، السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

إنني في البداية أتوجه بالشكر إليكم جميعاً على حضوركم اليوم، وعلى تلبيتكم الكبيرة والسريعة، وعلى استجابتكم لنداء رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم، ومنذ أكثر من ساعة وحناجركم تصدح، ولتبقى تصدح لبيك يا رسول الله.
أشكركم جميعاً، وأخص بالشكر السادة العلماء من الشيعة والسنة وممثلي القادة الروحيين المسيحيين وممثلي الأحزاب اللبنانية والوطنية، وأخص بالشكر أيضاً إخواننا في قيادة حركة أمل الذين دعوا للمشاركة في كل هذه المظاهرات.

أيها الأخوة والأخوات: يقول الله سبحانه وتعالى في كتابه المجيد: (بسم الله الرحمن الرحيم، تبّت يدا أبي لهب وتب)، هؤلاء الذين يؤذون رسول الله، عقابهم وانتقامهم سيكون إلهياً، ( تبت يدا أبي لهب وتب، ما أغنى عنه ماله وما كسب، سيصلى ناراً ذات لهب، وإمرأته حمّالة الحطب، في جيدها حبل من مسد) (صدق الله العلي العظيم).
اليوم، نأتي إلى هنا، لأقول أنا وليقول كل واحد منكم: يا رسول الله فداؤك نفسي ودمي وأبي وأمي وأهلي وولدي ومالي وكل ما خوّلني ربي، فداء كرامتك وهيبتك وعنفوانك وشرفك وعرضك.
وأنا أريد معكم، أن يسمع العالم هذا النداء، فقولوا معي كلمةً كلمة: يا رسول الله، فداك يا رسول الله، نفسي ودمي، وأبي وأمي، وأهلي وولدي، وكل مالي وما خوّلني ربي، فداء كرامتك وعرضك وشرفك.

هكذا أيها الأخوة والأخوات يجب أن يفهم العالم حقيقة علاقتنا وارتباطنا بنبينا رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم.
البعض حتى الآن لم يدرك مستوى الإهانة التي تعرض لها رسول الله من خلال بعض مشاهد هذا الفيلم المسيء. لقد طعنوا في طهارة مولده، لقد طعنوا في إيمانه وأخلاقه، لقد طعنوا في قرآنه، لقد طعنوا في أزواجه، لقد طعنوا في سيرته وإسلامه، وهذا خلال 12 دقيقة، أما إذا خرج الفيلم (بمدّة)الساعتين، ماذا ستكون النتيجة؟ إذا كانت كرامة المؤمن أعز على الله من الكعبة فكيف إذا كان هذا المؤمن هو محمد بن عبد الله صلى الله عليه وآله وسلم.

نحن هنا لنعلن رفضنا، وبداية التحرك الذي يجب أن يستمر لخدمة أهداف واضحة، من الحد الأدنى إلى الحد الأعلى:

أولاً: وقف نشر المقاطع المسيئة على مواقع الأنترنت ومحاسبة منتجي هذا الفيلم.
ثانياً: منع نشر الفيلم الكامل من قبل الأميركيين.
ثالثاً: سد الباب نهائياً على إمكانية الإساءة لنبيّنا ورسولنا وقرآننا ومقدساتنا. ولذلك، نحن ندعو ـ لأن هذه المسألة تعني كل المسلمين في كل بلاد المسلمين ـ ندعو الجميع إلى تشكيل فرق تخطيط وتفكير وعمل، كيف يمكن أن نحقق هذه الأهداف الثلاثة.
لا أريد أن أعيد ما قلته بالأمس، لكن يكفي أن أذكر على سبيل المثال في الهدف الأول أن تقوم كل حكومة وكل دولة بحجب المواقع التي تنشر هذه المشاهد المسيئة، وأن يقاطع الناس في كل العالم، وخصوصاً المسلمين، أن يقاطعوا المواقع، مواقع الانترنت التي تصرّ على بث هذه المقاطع المسيئة.
في الهدف الثاني يجب أن تفهم أمريكا التي تحتج وتخادع بعنوان حرية التعبير، يجب أن تفهم الولايات المتحدة الأميركية أن بثّ الفيلم كاملاً ستكون له في العالم تداعيات خطيرة وخطيرة جداً.
وعلى مستوى الهدف الثالث يجب أن تعمل كل شعوبنا وحكوماتنا على الضغط على المجتمع الدولي لإصدار قرار دولي وقوانين وطنية في كل العالم تجرّم الإساءة للأديان السماوية ولأنبياء الله العظام، لإبراهيم، وموسى، وعيسى المسيح، ومحمد بن عبد الله صلوات الله عليهم أجمعين.
إن عدم قيام الأمة الإسلامية وحكام العالم الإسلامي بإنجاز هذه المهمة هو تقصير عظيم بحق رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم، وهو إبقاء للباب مفتوحاً لأفلام جديدة وإهانات جديدة وإساءات جديدة، لا نعرف إلى أين ستؤدي.

أيها الأخوة والأخوات: غضبتنا اليوم، لن تكون حركة عابرة، ولا "فشّة خلق" وإنما هي بداية لحركة جدية يجب أن تتواصل على مستوى الأمة كلها للدفاع عن رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم. وما حصل هذه الأيام يجب أن يؤكد للمسلمين جميعاً أن عليهم أن يتعاونوا ويتقاربوا ويتوحّدوا لخدمة الأهداف المشتركة، ولو باينت بينهم ملفات من هنا وهناك. وما حصل هذه الأيام يجب أن يؤكد وعياً كبيراً لدى المسلمين والمسيحيين وإصراراً عظيماً على العيش المشترك، وعلى فهم العدو، وعلى توجيه الغضب باتجاه العدو الحقيقي. فلا يُورَطَنَّ أحدنا في فتنة. هذه هي مسؤوليتنا جميعاً.
إنني اليوم سأكتفي بهذا المقدار، وأقدّر لكم وأقول لكم : إن أجركم وثوابكم عند الله عظيم جداً، وإن موقعكم اليوم عند رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم عظيم جداً. أنتم الأوفياء، أنتم أحباء أبي عبد الله الحسين (ع). فليعرف العالم أن حشودنا التي يراها يوم العاشر من محرم وكل هذا الصبر وكل هذا الثبات هو دفاع عن حفيد الرسول، عندما نجتمع يوم العاشر ونصرخ كلنا لبيك يا حسين، عندما نقف يوم العاشر ونصرخ أيضاً في وجه العالم كله، ألا إن الدعي ابن الدعي قد ركز بين اثنتين بين السلة والذلة، هيهات منا الذلة.

نقول لهم اليوم أن هذا الإمام العظيم هو حفيد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم، هذا دين رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم، ما عند الحسين عليه السلام وما في كربلاء وما عند أهل بيت النبي صلوات الله عليهم وصحابة النبي صلى الله عليه وآله وسلم وأمة النبي كله من هذا النبي العظيم محمد صلى الله عليه وآله وسلم. ولذلك لا يتوهمن أحد أن هذه المعركة يمكن التسامح فيها أو العبور عنها.
وكما بدأنا نختم: يا رسول الله، يا رسول الله، فداك نفسي ودمي، وأبي وأمي، وأهلي وولدي، وكل مالي، وما خوّلني ربي. إن دماءنا وأرواحنا وأولادنا وحياتنا ترخص أمام كرامة رسول الله وعرض رسول الله وشرف رسول الله والله على ما نقول شهيد، ودماء شهدائنا تشهد وجراح جرحانا تشهد وبيوتنا المهدمة تشهد، ما دام فينا دم، لن نسكت عن إهانة نبينا وسيبقى الصوت عالياً: لبّيك يا رسول.

http://www.alintiqad.com/essaydetails.php?eid=65795&cid=75

شهرهاي شيعه نشين شام در محاصره وهابيون


ساكنان شهرهاي «الزهراء» و «نبل» در اطراف حلب كه ساكنان آنها شيعيان دوازده امامي هستند به شدت در محاصره قرار دارند. در ظاهر دلايل اين محاصره طايفه اي است، ولي واقعيت آن است كه اين دو شهر بزرگ ترين مانع در برابر ايجاد منطقه حائل در مناطق مرزي تركيه هستند. مجموع ساكنان اين دو شهر حدود 60 هزار نفر است كه همگي شيعه اثنا عشري هستند. اكنون ساكنان اين دو شهر به شدت تحت محاصره قرار دارند و هر كسي كه به صورت مستقيم و يا غيرمستقيم قصد ارسال كالا به اين دو شهر را داشته باشد، تهديد به مرگ مي شود. ساكنان اين دو شهر به صورت روزمره با تهديدهايي از سوي عناصر و گروه هاي مسلح مبني بر تصميم آنها براي حمله گسترده و پاك سازي كامل اين دو شهر از شيعيان مواجه هستند.

منبع: هفته نامه صبح صادق

انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام از سوی یک نشریه فرانسوی
یک نشریه فرانسوی با چاپ کاریکاتوری موهن از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) شعله های آتش خشم مسلمانان جهان را دوباره فروزان کرد.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، در شرایطی که مسلمانان در اقصی نقاط جهان خشم و نفرت خود را نسبت به ساخت فیلم موهن آمریکایی نشان دادند و در حالیکه این اعتراضات هنوز فروکش نکرده است ، نشریه "شارلی هبدو" با چاپ کاریکاتوری موهن از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) شعله های آتش خشم مسلمانان جهان را دوباره فروزان کرد.

ساعتی پس از انتشار این کاریکاتور پلیس فرانسه اقدامات امنیتی را برای حفاظت از ساختمان این نشریه در پاریس به عمل آورده است.

شارلی هبدو در نوامبر 2011 نیز کاریکاتوری توهین آمیز نسبت به مقدسات اسلامی را به چاپ رساند که باعث تظاهرات و راهپیمایی مسلمانان فرانسه مقابل دفتر این نشریه شد.

در همین حال لورن فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه که هم اکنون در قاهره به سر می برد اعلام کرد که وی با هرگونه دامن زدن و تحریک به این قضایا در این شرایط سخت مخالف است.

شورای مسلمانان فرانسه نیز ناامیدی عمیق خود را از انتشار چنین تصاویر توهین آمیزی ابراز داشت.

این شورا همچنین اعلام کرد که عمیقا نگرانی است که این اقدام غیرمسئولانه باعث برافروختن بیشتر اعتراض ها شود .
منبع راسخون

[="Times New Roman"]

صلوات;272407 نوشت:
انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام از سوی یک نشریه فرانسوی

نه حقيقتا اينها سر شان بر تن شان سنگين ميكند.

استفاده از اینترنت ملی از هفته آینده


رضا تقی پور در پاسخ به مهر با اشاره به جزئیات اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات و زمان بندی این پروژه که قرار بود در شهریورماه 91 انجام شود، گفت: هم اکنون تفکیک شبکه اینترنت از شبکه ملی اطلاعات برای دستگاههای دولتی در 29 استان انجام شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این پروژه تا هفته دیگر در کل کشور و در تمامی مراکز سوئیچ استانی یعنی 31 استان عملیاتی و طی مراسمی پرده برداری می شود.
وی نصب تجهیزات و جداسازی را از جمله دلایل تاخیر اندک به وجود آمده در این طرح عنوان کرد و به مهر گفت: کلیات اجرای این پروژه به تمامی دستگاهها ابلاغ و به صورت عملیاتی نیز با تمامی وزارتخانه ها مسائل مربوطه مطرح شده است.
تقی پور افزود: براین اساس ارتباط حدود 42 هزار دستگاه دولتی از شبکه اینترنت به شبکه ملی اطلاعات منتقل خواهد شد.
وزیر ارتباطات با اشاره به تبلیغات برخی شرکتهای اینترنتی در زمینه فروش اینترنت ملی یک مگابیتی با قیمت 7500 تومان به شهروندان هشدار داد: عرضه پهنای باند شبکه ملی اطلاعات در این مرحله هنوز برای مردم آغاز نشده است و ارائه پهنای باند به مردم و شخصیتهای حقیقی شرایط دیگری را نیاز دارد که در زمان نهایی شدن، اعلام عمومی خواهد شد.
وی به کاربران هشدار داد: فریب این تبلیغات را نخورند و دقت کنند که این اطلاعات از چه مراجعی اعلام می‌شود.

منبع : http://sheytan-parasti.persianblog.ir

خدمت بی سابقه من و تو به ایران

خدمت بی سابقه من و تو به ایران
خیلی از شما ممنونم، به خاطر اینکه اگر یک عده ای تا چند وقت پیش مخالف حکومت ایران بودند با شنیدن این مزخرفاتی که شما می گوید بیشتر به مسئولین اعتماد پیدا می کنند.

جام فرهنگی، به دنبال افت شدید مخاطبین شبکه من و تو اظهارنظرهای بینندگانی که هنوز برنامه های این شبکه را دنبال می کنند جالب توجه است.
یکی از بینندگان، سیاه نمایی های شبکه من و تو علیه کشورمان را اینگونه به عوامل این شبکه گوشزد می کند: «خیلی از شما ممنونم، به خاطر اینکه اگر یک عده ای تا چند وقت پیش مخالف حکومت ایران بودند با شنیدن این مزخرفاتی که شما می گوید بیشتر به مسئولین اعتماد پیدا می کنند. شما کلا موج منفی تشریف دارید. می دانید چرا بیننده هاتون نسبت به سال گذشته ریزش داشته است؟ به خاطر اینکه از طریق رسانه بی سواد بودن خودتون را فریاد می زنید و مردم هر روز بیشتر به این نتیجه می رسند که شما از مرز وطن فروشی گذشتید و به خودفروشی رسیدید.»
گفتنی است، پیش از این بینندگان من وتو ضمن ابراز تنفر از عوامل این شبکه، آن ها را یک عده وطن فروش خطاب کردند.

یکی دیگر از بینندگان که خود را الهام از اصفهان معرفی می کند ضمن انتقاد از شبکه من و تو به خاطر به تصویر کشیدن فضایی غبارآلود از ایران، در مورد برخورد خصمانه مسئولین این شبکه نسبت به ایران نوشت: «یک سؤال همیشه در ذهن من بدون پاسخ مانده و آن این است که چرا شبکه من و تو در بیان اخبارهای داخلی ایران اصرار بر نقاط ضعف دارد؟ این طبیعی است که هر کشوری نقاط ضعف دارد. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما آیا هیچ نقطه قوتی نداشته که شما انعکاس بدید؟ ما که داخل ایران زندگی می کنیم پیشرفت های زیادی را حس می کنیم. چرا با خصومت خبر پخش می کنید؟ این به ضرر خودتون هست.»
ناگفته نماند، منظور این بیننده از ضرری که به عوامل من و تو گوشزد می کند همان افت شدید مخاطبین این شبکه است که البته مدت هاست علی رغم میل باطنی عوامل من وتو این ضرر اتفاق افتاده است.


یک مجله فلسطینی حال شاه عربستان را وخیم خواند و نوشت که شاهزاده‌های سعودی خود را برای جنگ قدرت در خاندان حاکم که ممکن است تا حذف فیزیکی رقبا پیش برود، آماده کرده‌اند.
به گزارش فارس، هفته نامه فلسطینی «المنار» به نقل از منابع دیپلماتیک در خلیج فارس نوشت که در پی وخامت حال ملک «عبدالله بن عبدالعزیز» شاه عربستان سعودی، انتظار و نگرانی در میان خاندان سعودی افزایش یافته است.

این منابع تاکید کردند که برخی از امرای سعودی در نشست‌های ویژه خود از موضوع حال وخیم ملک عبدالله سخن می‌گویند و بر اساس اسناد پزشکی بیمارستانی که ملک عبدالله در آن عمل جراحی شده است، هر لحظه انتظار مرگ وی را دارند.

این موضوع در تحرک‌ها و ترددهای شاهزاده «سلمان بن عبد العزیز» ولی‌عهد سعودی نیز خود را نشان می‌دهد و او به صورت منظم میان موسسات رسمی سعودی در تردد است و یا سعی می‌کند حمایت امرای خاندان حاکم را به نفع خود به دست آورد تا بتواند بر کرسی قدرت در این کشور تکیه زند.

یک منبع دیپلماتیک به نقل از یکی از امرای جوان سعودی گفت که در صورتی که پیش‌بینی پزشکان درست از آب درآید و ملک عبدالله از دنیا برود، درگیری‌های داخلی در میان جناح‌های مختلف خاندان حاکم سعودی ایجاد می‌شود، این در حالی است که گفته می‌شود برخی از امرای نسل دوم خاندان سعودی از هم اکنون خود را برای این درگیری‌ها که شکل‌های مختلف به خود خواهد گرفت، آماده کرده‌اند، این درگیری‌ها حتی می‌تواند به عملیات قتل و انفجار برای از بین بردن رقبا منجر شود.

این در حالی است که اخبار رسیده از ریاض تاکید می‌کند که «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان سعودی نیز اوضاع وخیمی دارد و خاندان سعودی گزارش‌های بدی درباره اوضاع سلامتی وی دریافت کرده‌اند.


دو روز پیش دادستان روسیه اعلام کرده بود که آنها قصد دارند نمایش و پخش فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) را که باعث بروز نا آرامی های شدید در کشورهای مسلمان شده را در روسیه ممنوع کنند.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، تا چند وقت دیگر سایت اشتراک گذاری فیلم، "یو تیوب" در کشور روسیه از دسترس خارج خواهد شد، این اتفاق در صورتی به وقوع خواهد پیوست که در تاریخ 1 نوامبر قوانین و مقررات مربوط به لیست سیاه سایت ها به اجرا گذاشته شود که طبق آن سایت هایی که در روسیه به انتشار اطلاعات ممنوعه مشغول هستند بدون روند دادگاه مسدود می شوند.

دو روز پیش دادستان روسیه اعلام کرده بود که آنها قصد دارند نمایش و پخش فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) را که باعث بروز نا آرامی های شدید در کشورهای مسلمان شده را در روسیه ممنوع کنند.

به گفته وی اگر این فیلم از نظر دادگاه تندروی تشخیص داده شود و یوتیوب دسترسی به آن را برای کاربران اینترنتی روسی مسدود نکند، روسیه خود این قدم را برخواهند داشت. همچنین نیکلای نیکیفورو -وزیر ارتباطات روسیه- در رابطه با این موضوع در تویتر خود نوشت: به خاطر این فیلم (ضد اسلامی) یوتیوب در تمام قلمرو روسیه فیلتر خواهد شد.

منبع : http://www.bultannews.com


شب گذشته در اثر برخورد دو قطار مترو در ایستگاه شهرری مسیر خط یک مترو مسدود شد و امروز مسافران در ایستگاه‌های این خط و در میان انبوه جمعیت سردرگم و سرگردان شدند.
به گزارش فارس، در هفته جاری 90 واگن قطار به خطوط متروی شهر تهران اضافه شد و با این اقدام شهروندانی که از این خطوط استفاده می‌کنند به خیالشان دیگر در انبوه جمعیت مترو قرار نمی‌گیرند.

ولی برخلاف این تصور شب گذشته 2 قطار مترو در ایستگاه شهرری واقع در خط یک مترو با یکدیگر برخورد کردند و موجب مسدود شدن این خط و سرگردانی مسافران بسیاری شدند.

حادثه مترو 3 مصدوم داشته است

به گفته رضا دهقانپور، رئیس اورژانس تهران این حادثه 3 مصدوم داشته است، راننده مترو به وسیله اورژانس مترو به بیمارستان منتقل شد و 2 نفر کارگر مترو نیز به وسیله آمبولانس‌های اورژانس تهران به بیمارستان 7 تیر منتقل شدند.

تا کنون علت این حادثه به دلیل نقص فنی عنوان شده است و انتظار می‌رفت که تا امروز صبح تبعات این حادثه برطرف شود و خط یک به وضعیت عادی برگردد. ولی بر اساس مشاهدات عینی مسیر کهریزک به تجریش امروز با کندی حرکت قطارها و تجمع مسافران همراه بود.

انتظار نیم ساعته برای ورود قطار مترو به ایستگاه

یکی از مسافرانی که در ایستگاه ترمینال جنوب به سمت تجریش منتظر آمدن قطار بود می‌گوید: حدود نیم ساعت است که در انتظار قطار هستیم، اما خبری نیست.

وی که با آمدن قطار بعد از نیم ساعت نتوانست سوار مترو شود، در این باره می‌افزاید: آنقدر واگن‌های قطار‌های قبلی مملو از جمعیت بود که نتوانستم سوار شوم و به دنبال جای خالی می‌گشتم.

خفه شدن مردم در بی‌تدبیری مسئولان شهری

یکی دیگر از مسافران از نبود تهویه مناسب در قطارها و ازدحام جمعیت در واگن‌ها می‌گوید: مردم چه گناهی کرده‌اند که باید در بی‌تدبیری مسئولان خفه شوند.

وی که ابراز می‌کرد نفس تنگی دارد می‌افزاید: در صورتی که چند دقیقه بیشتر در مترو بمانم، خفه می‌شوم.

قلی‌ها: در حال رفع مشکل هستیم

در این باره علی‌محمد قلی‌ها، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه شب گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در پاسخ به این پرسش که شنیده شده دو قطار در ایستگاه متروی شهرری با یکدیگر برخورد کرده‌اند، ضمن تایید این حادثه درباره چگونگی آن گفت: یکی از قطارها خراب شده بود و قطار دیگر که برای کمک آمده بود به آن برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه اصطلاحاً گفته می‌شود که کوبل و دی‌کوبل شده است بیان داشت: در حال حاضر قطار سومی به مسیر فرستاده شده تا مشکل را برطرف کند.

وی تأکید کرد که قطار حادثه‌دیده مسافرانش را تخلیه کرده و در حال برگشت بوده است.

به گفته قلی‌ها در حال حاضر ایستگاه بخش جنوبی خط مترو از شهرری تا باقرشهر دچار مشکل است و در حال رفع مشکل هستیم.

به گزارش فارس، ازدحام جمعیت در ایستگاه‌های مترو به خصوص در خط یک که به موجب برخورد دو قطار در شب گذشته بود امروز موجب درگیری‌های لفصی و فیزیکی بین مردم شد.

سرگردمی مردم، انبوه جمعیت در ایستگاه‌ها، استرس و مواردی دیگر از تبعات این بی‌تدبیری و عکس‌العمل غیرقابل قبول برای رفع مشکل در خط یک مترو بوده است.

victoryone;272617 نوشت:
استفاده از اینترنت ملی از هفته آینده


همه سروصداهایی که رسانه‌های خارجی به پا کرده‌اند و دلیل آن را نگرانی از قطع دسترسی شهروندان ایرانی به اینترنت اعلام کرده‌اند، در حالی است که وزیر ارتباطات به صراحت تاکید کرده است شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه جایگزین اینترنت نخواهد شد و اینترنت به عنوان یک سرویس همچون گذشته در کنار شبکه ملی اطلاعات باقی خواهد ماند.
تقی‌پور دراین‌باره گفته است اینترنت به منظور استفاده‌های کاربردی عمومی و دریافت اطلاعات مورد نیاز که در شبکه داخلی در دسترس نیست، در کنار شبکه ملی اطلاعات در دسترس خواهد بود.
وی با بیان این مطلب که استفاده از اینترنت برای ارسال اطلاعات ارزشمند قابل اتکا نیست تاکیدکرده است که شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک راه حل اساسی در این حوزه پیش‌بینی شده و اقدامات لازم برای افزایش ضریب امنیت روی آن در حال اجرا است.


استقلال اطلاعاتی، مهم‌ترین عامل نگرانی جاسوسان
سوالی که اینجا مطرح می‌شود، این است که عامل حقیقی این سروصداها چیست و چه عاملی باعث برانگیخته‌شدن نگرانی تا این حد شده است؟

راه اندازی اینترنت ملی در گام نخست و در ادامه آن سیستم عامل و مرورگر ملی باعث کمرنگ شدن نفوذ و اشراف اطلاعاتی کمپانی‌های بزرگ غربی که پیش از این بارها شواهدی مبنی بر ارتباط پنهانی و آشکارشان با دولت‌های اقتدارگرا و سلطه‌گر در فضای مجازی منتشر شده است، می‌شود.


به نظر می‌رسد نگرانی موتورهای جستجو که بنابر اعتراف مالکانشان ابزار جاسوسی از شهروندان دنیای مجازی‌اند و فروش اطلاعات کاربران، منبع تامین درآمد و سودهای سرشار آن‌هاست، در این زمینه به حق باشد.


سهم ما در این طرح عظیم ملی چیست؟
البته این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که با توجه به آن که تکنولوژی وب اساسا اصالت و ماهیتی آمریکایی دارد، بدیهی است که تا دستیابی به اقتدار و استقلال ملی در این زمینه راه دشواری باقی است که باید پیموده شود. طی کردن این راه نیازمند عزم ملی ایرانیان و همراهی، همکاری و سعه صدر نخبگان و فعالان فضای سایبر است تا با تحقق این هدف، شاهد سرافرازی هر چه بیشتر ایران اسلامی باشیم.


بسم الله الرحمن الرحیم


توضیح : هر گاه در این متن به کلمه اهل سنت برخوردید آنرا وهابی بخوانید چرا که نویسنده از ذکر کلمه وهابی در موردشان پرهیز کرده هرچند خودشان پرهیزی ندارند.

منبع


وقتي مدعيان دين در مقابل فيلم موهن لال شدند + سند


[=Times New Roman]
در پي توهين به پيامبر اسلام وهابيان سکوت اختيار کردند و برخي شبکه ها و سايتهاي مدعي اسلام و تقدس مابي که فارسي زبان هم هستند سکوت کردند و به تبيين مسئله و صحبت پيرامون آن نپرداختند.

[=Times New Roman]
به گزارش «شيعه نيوز»، شعار دين داري و دين مداري سالهاست که از زبان علماي اهل سنت جاري است که الحق و الانصاف بزرگاني نيز اين شعار را جامه عمل پوشاندند.

[=Times New Roman]چند روز پيش وقتي توهين به پيامبر اسلام بر همگي مسجل شد برخي از علماي اهل سنت در ايران و خارج کشور با موج خشم و بيداري مردم همراه نشدند که رسانه هاي آنها نيز بر بزرگان خود اقتدا کردند.پس از توهين آشکار به صاحت پيامبر اسلام تمامي مسالمانان جهان خروشيدند و رسانه هاي جهان به ويژه رسانه هاي شيعه فارسي زبان صداي اعتراض خود را به گوش جهانيان رساندند.

اما در اين بين برخي شبکه ها و سايتهاي مدعي اسلام و تقدس مابي که فارسي زبان هم هستند سکوت کردند و به تبيين مسئله و صحبت پيرامون آن نپرداختند.

خبرهاي ارتش آزاد سلفي که گرايش سلفي نيز دارد در صدر اخبار آنها جلوه گر است و شبکه ها آنها براي مجاهدان راه خدا که همان سلفي هاي تحت حمايت دولت هاي عربي و غربي هستند کمک نقدي جمع مي کنند.اين تناقض آشکار بدون شک در ذهن مخاطبان يک معني دارد .آن سستي و يا تصامح بر سر اصول است.

شبکه هايي که سالهاست با شعار تغيير و يا ظلم به قوميت ها و اقليت هاي مذهبي و ديني قد علم کردند و همواره از دولت جمهوري اسلامي به بدي ياد مي کنند و معتقد به فدراليسم مذهبي و قوميتي هستند.اين رسانه ها براي تمام مسائل نظرات خود را ابراز مي کنند اما در ماجراي توهين مذکور هيچ واکنشي از خود نشان ندادند و خبر ساخت مساجد اهل سنت براي آنها مهمتر جلوه کرده است.تنها يک سخنراني در خطبه هاي نماز جمعه مسجد مکي توسط مولوي عبدالحميد و يک مقاله در سايت وي تنها دستاورد جامعه اهل سنت ايران بود.

در چند سال اخير با مرگ هر عالم سني مذهب در ايران اين شبکه ها داستانهاي محيرالعقوللي را مطرح مي کردند و اين علما را شهيد مي ناميدند.مسئله اهانت به پيامبر مسئله جمهوري اسلامي و مشکل دولت وهابي سعودي نيست يک مسئله اصلي و جامع است که وظيفه هر مسلماني است در مورد آن مسئله اظهار نظر کند شبکه هايي که با زبان فارسي به تبليغ اهل سنت مي پردازند در دل تاريخ به دنبال چه چيزي هستند؟

[=Times New Roman]
بيشتر برنامه هاي پخش شده از اين شبکه ها جنبه تاريخي دارد و زمان حال و راه مقابله آشکار و به روز در هيچ کدام از کلام هاي برادران اهل سنت نيست.اين مسئله تلنگري بود تا کساني که با ادعاي مبارزه با خرافات قد علم کردند را بهتر بشناسيم.در همين راستا بعد از انتشار فيلم موهن مفتي اعظم وهابيت که در عربستان سعودي ساکن است رفتار اعتراضي مردم را خشونت خوانده و مردم را از اين فعاليت ها برحذر داشته است.ديدگاه مفتي ها در تصميم گيري مناسب نيست ولي اتخاذ نکردن تصميم براي بزرگترين فرقه مذهبي جهان همراه با مدعيان فارسي زبانش کمي دور علم، عقل و ديانت است.

[=Times New Roman]

فتوای سخیف یک مفتی درباره رابطه زن و مرد

مفتی‌های آل‌سعود بی‌توجه به مشکلات جهان اسلام و توطئه‌های دشمنان برای صادر کردن فتواهای سخیف و بی‌ارزش در حال ربودن گوی سبقت از یکدیگرند.

به گزارش استان نیوز به نقل از العالم، در حالی که مشرکان و کفار به مقدس‌ترین و شریف‌ترین مقدسات اسلامی و ساحت نورانی پیامبر اکرم (ص) اهانت می‌کنند و تمام تلاش خود را برای خدشه وارد کردن به طهارت و ساحت مقدس ایشان به کار گرفته‌اند، یکی از مفتی‌های سعودی در عربستان در فتوایی بی‌ارزش و سخیف به برهنه شدن زن و شوهر در برابر یکدیگر پرداخت.

مفتی سعودی در صفحه توییتر خود در این باره نوشته است: «برهنگی زن و شوهر در نزد یکدیگر سبب بطلان عقد ازدواج آنها می‌شود و هر کس در مقابل همسرش برهنه شود، همسرش عملا مطلقه محسوب می‌شود و باید برای ادامه زندگی دوباره با همسرش ازدواج کند.»

در همین حال، «شریف شحاته» عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان، در گفت‌وگو با روزنامه الرأی کویت گفت: این فتوا فاقد سند دینی و استناد به کتاب و سنت پیامبر اکرم (ص) است و اسلام از چنین فتواهای عجیبی به دور است.

در برههٔ کنونی که جهان اسلام در معرض توطئه‌های پیچیده دشمنان اسلام و صهیونیست‌ها قرار دارد، مفتی‌های سعودی در دادن فتواهای عجیب و غریب و در عین حال بی ارزش و سخیف گوی سبقت را از یکدیگر ربوده‌اند.

[="Times New Roman"]

victoryone;273965 نوشت:
مفتی سعودی در صفحه توییتر خود در این باره نوشته است: «برهنگی زن و شوهر در نزد یکدیگر سبب بطلان عقد ازدواج آنها می‌شود و هر کس در مقابل همسرش برهنه شود، همسرش عملا مطلقه محسوب می‌شود و باید برای ادامه زندگی دوباره با همسرش ازدواج کند.»

این برهنه شدن زن و شوهر را به هم حرام می کند
ولی برای این مشکلات برای زنا کردن وجود ندارد

همسایه ها میتوانند زن و مرد را از هم طلاق بدهند
ولی برای زنا کسی کاری به کسی ندارد
و
.
.
نتیجه :
روزی عقل وهابیها چنین میگویند
زنا کنید بهتر است از اینکه ازدواج کنید

طی سخنرانی مدیریت شرکت گوگل «مارتین جوزنبولت» بیان شده است که انتشار فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) در یوتیوپ متوقف نخواهد شد زیرا این فیلم را آزادی اندیشه می‌دانند.

در همین راستا علمای مسلمان جهان استفاده از جستجوگر گوگل و سایت یوتیوپ را در تمامی کشور‌های اسلامی به مدت دو روز ممنوع کردند.

بر همین اساس و به نشانه اعتراض مسلمانان و نشان دادن عکس‌العمل نسبت به این اهانت بزرگ نسبت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) این برنامه از سوی کاربران مسلمان اینترنت در سراسر جهان، درحال تبلیغ و انتشار است.

این کاربران می‌گویند که هدف از این اقدام، نشان دادن اعتراض مسلمانان و همچنین وارد آوردن شوک اقتصادی و افت سهام شرکت گوگل است. با توجه به استقبال بسیار زیاد کاربران شبکه‌های اجتماعیازه این اقدام می‌توان امیدوار بود که در طی این دو روز به هدف خود خواهند رسید.

[="Red"]گفتنی است روز دوشنبه و سه شنبه ۲۴و ۲۵ سپتامبر روز عدم استفاده از دو سایت یاد شده اعلام شده است.[/]

www.anti666.ir

اقا فعلا که فیلترش کردن // و معلوم هم نیست کی باز بشه

bina88;273969 نوشت:

این برهنه شدن زن و شوهر را به هم حرام می کند
ولی برای این مشکلات برای زنا کردن وجود ندارد

همسایه ها میتوانند زن و مرد را از هم طلاق بدهند
ولی برای زنا کسی کاری به کسی ندارد
و
.
.
نتیجه :
روزی عقل وهابیها چنین میگویند
زنا کنید بهتر است از اینکه ازدواج کنید

به نظر من این مفتی ها خودشون می دونن دارند حرف مفت می زنن

این کارها رو واسه دلایلی مثل منفور کردن اسلام و تمسخر اسلام و ایجاد تفرقه می زنند

به نام ايزد يكتا

باسلام

درود خدا بر شما...

بر محمدو آل محمد صلوات

انتقاد شدید اللحن آیت الله العظمی وحید خراسانی از پاپ

ای پاپ وامانده! که سکوت می کنی، عرضه داری جواب این را بدهی؟ اگر این قرآن نبود به حکم تورات و انجیلی که الان هست، عیسی بن مریم ولد الزنا است و ولد الزنا محروم از ملکوت خدا است پس هم نسب عیسی، هم حسب عیسی به برکت نفس خاتم انبیاء است.

به گزارش خبرگزاری اهل‎بیت(ع) ـ ابنا ـ « آیت الله العظمی وحید خراسانی» در درس خارج ، در خصوص هتک حرمت به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) توسط دشمنان بشریت بیاناتی را ایرار نمودند که متن کامل ان به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین سیما بقیة الله في الارضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین

بحث ما در این آیات به اینجا رسید: لَقَدْ حَقَّ الْقَوْلُ... و لکن نکته ای که مهم است، این است که ولو مفصل بحث شد در این دو سه آیه اما حق مطلب ادا نشد و نخواهد شد. آنچه باید توجه شود این است که در این سوره که قلب قرآن است، خدا کاری کرده که با هیچ پیغمبری نکرده؛

اولا: یک آیه فقط در اسم او نازل کرده: يس . خود این یک آیه شدنش عقل کمّل را متحیر می‌کند، بعد هم انتخاب کرده این اسم را.

در قرآن اسمایی برای آن حضرت است؛ اسم زمینی: محمد. آن اسم را هم وقتی ذکر کرده باز توأم کرده با یک مقامی که کلی منحصر به فرد است. "مَا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلَكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ"؛ اسم آسمانی را ذکر کرده - این نکته‌ها را باید اهل نظر کار کنند- آن اسم آسمانی را هم وقتی بیان کرده... نکته‌ی مهم این است که اسم عیسی را آورده و مسیح را مقدمه کرده؛ عیسی بن مریم کلمة الله، روح الله، با آن همه مقام: محیی موتی، مبرء اکمه و ابرص، ولی در عین حال منصبش این است: إنّی مبّشر... إنّی مبّشر، مورد بشارت چیست؟ بِرَسُولٍ يَأْتِي مِنْ بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ. این سیر بحث نشان می‌دهد که مقام مقامی است که نه عقلی قدرت درک دارد، نه احدی از جن و انس و ملک می‌تواند بفهمد.

وقتی رفت در مقام عروج - این مطالب ظاهری دارد[و] باطنی- جبرئیلی که شَدِيدُ الْقُوَى ، ذُو مِرَّةٍ فَاسْتَوَى، جبرئيلی که بِالْأُفُقِ الْأَعْلَى، جبرئیلی که تمام مدائن قوم لوط را بر یک پر از بال خودش گرفت و سرنگون کرد، متوقف شد، فرمود: چرا مرا تنها می‌گذاری؟ گفت: برو که در این جا نه ملک مقربی، نه پیغمبر مرسلی می‌تواند قسم یاد کند.

آن کاری که خدا در این سوره [يس] کرده که با احدی از انبیاء نکرده، این است: موسی را فرستاد با تورات، عیسی را فرستاد با انجیل، ابراهیم را فرستاد با صحف، ولی به کتاب احدی از انبیاء قسم یاد نکرد اما به این جا که رسید، فرمود: يس ، وَالْقُرْآنِ الْحَكِيمِ ؛ قسم به قرآن حکیم! تو مرسل مایی. این رسالت چه رسالتی است؟ این گوهر نشناخته چه گوهری است؟ باید کسانی که اهل فکر اند، در بحث دقت کنند و مجهز بشوند و او را آن چنان که خدا معرفی کرده، تعریف کنند. ولو وقت کم است اما به اندازه‌ی وقت[تعریفی می آوریم].

معرِّف باید اجلا باشد از معرَّف یا مساوی، لذا تعریف او غلط است الا از دو مقام: یکی ذات قدوس پروردگار؛ یکی هم آن کسی که در خود قرآن وجود تنزیلی او است. به اتفاق عامه و خاصه: وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ.

اما خدا چه فرموده؟ مطالبی است که ذات قدوس حق در وصف او گفته، فقط به یک کلمه اکتفاء می‌کنیم. یک سوره نازل کرده به اسم سوره‌ی شمس، یک سوره نازل کرده به اسم سوره‌ی ضحی؛ و مهم این است که در یک سوره قسم خورده به خود آن خورشید و به ضحی و نوری که از او در عالم پخش شده، باز در یک سوره دیگر بالنسبه به نوری که از او منتشر شده، قسم مستقلی یاد کرده.

در این سوره فرموده: وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا. منظومه دو منظومه است: یکی منظومه‌ی مُلک، یکی منظومه‌ی ملکوت. قرآن مجید ظاهرش ناظر به مُلک است، باطنش ناظر به ملکوت است. مَا تَرَى فِي خَلْقِ الرَّحْمَنِ مِنْ تَفَاوُت. اگر در این منظومه برای پرورش معادن، خورشید [را] آفریده، در آن منظومه هم برای پرورش معادن انسانیت... الناس معادن... الناس معادن کمعادن الذهب والفضة. مستخرج این معادن، شمس منظومه‌ی ملکوت است.

لذا حجت خدا فرمود: تأویل آیه این است: قسم به آفتابی که احمد مصطفی است، اوست آفتاب منظومه‌ی ملکوت، و ضحای او دینی است که از او در عالم منتشر شده. حالا خود او چه گوهری است، ضحای او که باز در آن سوره دیگر فرموده: والضحی، آن ضحی چه ضحایی است، باید رجوع کرد به کلمات آن کسی که وجود تنزیلی او[یعنی امیرالمؤمنین علیه السلام] است. قسمتی از آن کلمات[او] - چون همان طوری که ابن ابی الحدید تا حدی که فهمید- دون کلام خالق است و فوق کلام مخلوق، لذا نمی‌شود ترجمه کرد، ترجمه قاصر است، متن روایت که اهل دقت این را درک کنند، آن هم نهج البلاغه، بیان این است:

اجعل شرائف صلواتك ، ونوامى بركاتك ، على محمد عبدك ورسولك - افسوس که وقت نیست- الخاتم لما سبق ، والفاتح لما انغلق؛ کسی که مهرِ ختم زده بر آنچه که گذشته، کسی که کلید بر قفل هر منغلقی زده، والفاتح لما انغلق والمعلن الحق بالحق . اصلا عقل بشریت مبهوت می‌شود. این است کلی منحصر به فرد. والمعلن الحق بالحق ، دیگر ختم کلام، در حق است؛ حق و بالحق منتهی به او است. این است ذهاب او. والمعلن الحق بالحق، فهو أمينك، او امین تو است. امین اگر امین خدا بود، دیگر کافی است ولی نکته‌ی مهم این است که باز ضمیمه کرده. این کلام کیست؟ کلام کسی است که عقل مبهوت است در بلاغت و فصاحت و حکمت او؛ فهو أمينك المأمون. این مقدمه است. ذی المقدمه این است: وخازن - پیغمبر را بشناسید - وخازن علمك المخزون. دو علم دارد ذات قدوس او: یک علمی که تحمیل کرده به انبیاء، اولیاء؛ آن علم به صورت کتب سماوی آمده ،اما غوغا این جا است: - این است کسی که ثانی برای او قابل تصور نیست- آن خدایی که علم مخزون دارد، خزینه‌ی آن علم، قلب خاتم النبیین است. وخازن علمك ، اما نه علم مشهود، علم مخزون. ابراهیم این جا به زمین افتاده! از آدم تا عیسی سر به پایش نهاده! خزینه‌دار علم مخزون، او است.

منصب آخر: وشهيدك يوم الدين؛ او کسی است که شاهد تو است روز قیامت. روز قیامت که می‌شود به حکم قرآن: لَنَسْأَلَنَّ الَّذِينَ أُرْسِلَ إِلَيْهِمْ وَلَنَسْأَلَنَّ الْمُرْسَلِينَ ، هم از مرسل سؤال می‌شود، هم از مرسل الیه. از امم سؤال[می شود]، از رسل هم سؤال. آن روز استثنا بردار نیست. وَالْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ. اول کسی که مسئول است خود پیغمبر خاتم است. سؤال می‌شود: هل بلّغت؟ آیا تبلیغ کردی آن تبلیغی که اعلان حق است به حق؟ می گوید: بلی! خطاب می‌آید: شاهد تو کیست؟ کیست که این جور قدرت حرف زدن آن روز داشته باشد؟ جوابش این است: شاهد من تویی. خدا شهادت می‌دهد. بعد می‌آورند ابراهیم خلیل را: هل بلغت؟ می‌گوید: نعم! شاهد تو کیست؟ شاهد من پیغمبر خاتم است. او را به شهادت می‌طلبند برای ابراهیم. خودش نمی‌آید، دو نفر را می‌فرستد: یکی امیر المؤمنین، یکی جعفر طیار. این دو تا به نیابت او شهادت می‌دهند بر رسالت ابراهیم. نوح آورده می‌شود، موسی، عیسی، همه‌ی انبیاء. شاهد از آن‌ها می خواهند، منحصرا شاهد اوست. این است: وشهیدک یوم الدین. این در نهج البلاغه.

اما در قرآن: يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا ، وَدَاعِيًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُنِيرًا. دیگر به بقیه‌ی کلمات آن حضرت نمی‌رسیم. مسئله این است: خلقت[ رسول الله] اولش چه بوده، بعد ولادت چگونه بوده، بعد رضاع چه جور بوده، بعد بعثت چه جور بوده، بعد وفات چه جور بوده، هر یک قیامتی است. خلق الله محمدا من نور عظمته . دیگر این جا کُمِیت اولین و آخرین لنگ است. مبدأ خلقت، نور عظمت خدا. کی خلق شده؟ تا عالم خلق شده چقدر فاصله بوده؟ "اول ما خلق" او است، آن هم مبد‌أ خلقت این. بعد اهل بیت او از نور او. بعد بقیه‌ی انوار از نور اهل بیت او. سیر مسئله این است.

آنچه درکش برای ما قابل نیست، فقط گفتنش میّسر است: هزار دهر... دهر چیست؟ عالَم، سه عالَم است: زمان، دهر، سرمد. هزار دهر فقط او بود و خدا؛ خدا بود و او. هزار دهر... بعد از هزار دهر، ارواح انبیاء را خلق کرد. از وقت خلقت ارواح انبیاء تا زمان خلقت آدم دوهزار سال فاصله است، نه به سالی که در این عالم است، سنین ربوبی! یک روزش عند الرب پنجاه هزار است. به همچو سالی دو هزار سال قبل از خلقت آدم ارواح انبیاء را آفرید. بعد که ارواح انبیاء را آفرید، این آیه پیدا شد: وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ النَّبِيِّينَ - این است پیغمبر خاتم- وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ النَّبِيِّينَ ،[در] جمع محلی به ال، از آدم تا به عیسی همه مأخوذ. مورد میثاق چیست؟ کتاب و حکمتی است که به آن‌ها داد. بعد عمده این است: ثُمَّ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مُصَدِّقٌ لِمَا مَعَكُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ. میثاق از صد و بیست و چهار هزار پیغمبر گرفت که همه باید ایمان به او بیاورید، وَلَتَنْصُرُنَّهُ، همه باید یاور او باشید؛ خلاصه معنای اسمی اوست، همه معنای حرفی هستید. قَالَ... شدت امر این است: این خطاب به ابرهیم است، به موسی بن عمران و عیسی بن مریم است؛ أَأَقْرَرْتُمْ وَأَخَذْتُمْ عَلَى ذَلِكُمْ إِصْرِي قَالُوا أَقْرَرْنَا قَالَ فَاشْهَدُوا وَأَنَا مَعَكُمْ مِنَ الشَّاهِدِينَ؛ این است پیغمبر خاتم. اگر بخواهی بدانی او کیست، آیه نور را بخوان: اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ ، وَلِلَّهِ الْمَثَلُ الْأَعْلَى. خدایی که مِثل ندارد، خودش را به او مَثَل زده.

این آفتاب می‌تابد، احدی قدرت دارد پا روی شعاعش بگذارد؟ هر کسی پا بگذارد نور می افتد روی پای او. اگر نور این آفتاب پامال شدنی نیست، نور آن آفتاب هم پامال شدنی نیست. يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ. این نور خدا است. نور خدا به پف تو [ای] بشر! خاموش شدنی نیست. قرآن او را مسیحیت جاهل، نادان که آن کشیش اگر عرضه دارند جواب این کلمه را بدهند: قرآن او را می‌سوزاند اما این قدر نمی فهمد اگر قرآن او سوخته شد، نتیجه‌اش این است که عیسی بن مریم می‌شود ولد الزنا. وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ . کسی که دامن مریم را از زنا پاک کرد و طهارت مولد عیسی را ثابت کرد، قرآن او است.

ای پاپ وامانده! که سکوت می کنی، عرضه داری جواب این را بدهی؟ اگر این قرآن نبود به حکم تورات و انجیلی که الان هست، عیسی بن مریم ولد الزنا است و ولد الزنا محروم از ملکوت خدا است پس هم نسب عیسی، هم حسب عیسی به برکت نفس خاتم انبیاء است. اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ.

http://abna.ir/data.asp?lang=1&Id=350441




حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در پيامی به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجليل از شهدا و ايثارگران، شهيدان را تجسّم شگفتيها و زيبائيهای دوران جهاد فی‌سبيل‌الله‌ خواندند و تصريح كردند: راز بزرگ پيروزی در همه‌ی ميدان‌ها، از خودگذشتگی است و انسانهای از خود گذشته و فداكارند كه ملتهای خود را به اوج شكوه و عظمت میرسانند.
متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم


نام مبارك شهيدان بر پيشانی یكی از روزهای دفاع مقدس، اين روز را همچون قلّه‌ی رفيع روزهای پرخاطره‌ی آن دوران، برجسته و ممتاز میسازد.
زيرا شهيدان، خود، تجسّم شگفتيها و زيبائيهای دوران جهاد فی‌سبيل‌الله‌اند. راز بزرگ پيروزی در همه‌ی ميدان‌ها، از خودگذشتگی است و انسانهای از خود گذشته و فداكارند كه ملتهای خود را به اوج شكوه و عظمت میرسانند. رهاشدن از تعلقات حقير مادّی است كه چنين انسانهائی را به آنچنان توانائی شگفت‌انگيز ميرساند و قدرت فرامادّی به آنان ميبخشد. شهيدان عزيز ما و خانواده‌های صبور و بزرگواران آنان كه برای خدا از نفيس‌ترين داشته‌های عالم مادّی چشم پوشيدند در صفوف مقدم چنين انسانهائی قرار دارند.
سلام خدا و فرشتگان و بندگان صالح بر آنان باد.
سيد علی خامنه‌ای
۶ مهر ۱۳۹۱


در حالیکه هزاران اسپانیایی در اعتراض به طرح ریاضت اقتصادی به خیابان ها ریخته اند یک مجله طنز روز پنجشنبه اقدام به انتشار یک کارتون توهین آمیز دیگر نسبت به پیامبر(ص) کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مجله طنز El Jueves در حالی اقدام به انتشار این کارتون موهن کرده است که اعتراضان در کشورهای اسلامی علیه انتشار یک فیلم موهن و بعد از آن انتشار کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اسلام(ص) در فرانسه همچنان ادامه دارد.

رویترز نوشته است که مسئولان مجله حاضر نشده اند با این خبرگزاری درباره علت انتشار این کارتون جدید توهین امیز صحبت کنند.


مجله «ال‌خوئِوِس» اسپانیا روی جلد شماره امروز خود را به کاریکاتوری موهن به ساحت پیامبر اسلام، اختصاص داده است.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مجله طنز سیاسی اسپانیا روی جلد شماره امروز خود کاریکاتوری موهن به پیامبر اسلام منتشر کرد.
این اقدام مجله اسپانیایی در حالی صورت گرفته که پیش از این هم یک مجله فرانسوی کاریکاتورهایی موهن از پیامبر(ص) منتشر کرده بود.
مجله «ال‌خوئِوِس» مجله‌ای است که این کاریکاتورها را منتشر کرده و «میات کوئیلز» سردبیر آن مدعی شده است که این تنها یک شوخی است.
در این کاریکاتور چندین مسلمان که به شکل اعضای القاعده به تصویر کشیده شده‌اند در کنار هم در صف شناسایی پلیس قرار گرفته‌اند و جمله‌ای در کنار آن‌ها نوشته شده که پیامبر را به شکل این افراد توصیف می‌کند.
پس از انتشار این کاریکاتور هنوز مقامات اسپانیایی واکنشی نشان نداده‌اند اما یک منبع دولتی در مصاحبه با رویترز گفته است: «فعلا در حال بررسی هستیم تا مشخص کنیم که چه اقداماتی باید صورت گیرد».
اوایل این ماه انتشار فیلمی موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) موجب بروز اعتراضات گسترده‌ای در جهان اسلام شد، با این وجود انتشار کاریکاتورهای موهن در کشورهای غربی همچنان ادامه دارد.

روایت خواندنی از شیعه شدن فیلیپ سندروس، مدافع تیم ملی سوئیس

روایت خواندنی از شیعه شدن فیلیپ سندروس، مدافع تیم ملی سوئیس

فلیپ سندروس، اگر فوتبالیست نمی شد حتما روحانی کلیسا می شد اما حالا در روزهای اوج شهرت و عضویت در تیم ملی سوییس و توپ زدن در فولهام انگلیس، تحصیلاتش را در رشته ادیان به پایان رسانده و با دختری از ایران آشنا شده که دریچه ای جدید را به رویش گشوده است.
همسر فعلی فیلیپ سندروس، دختری تهرانی و از سادات است که فیلیپ، اسلام شیعی او را دینی دوست داشتنی یافته و به شیعه گرویده است.امام مرکز اسلامی منچستر، فردی است که به فیلیپ در درک اسلام و تشیع کمک کرده است.
او نقش همسر فیلیپ را در شیعه شدنش مهم می داند و معتقد است، غیرمسلمانان در ابتدا می خواهند اسلام بیاورند و خیلی تفاوت شیعه و سنی را نمی دانند و مذهب آنها به آشنا شدن و مواجهه آنها با اولین مسلمان بستگی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین بدیعی، امام مرکز اسلامی منچستر که فیلیپ سندروس بازیکن سابق آرسنال را انسانی بسیار متواضع معرفی می کند، در گفت وگو با شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) بیان می کند: فیلیپ پس از آشنایی با اسلام به تشیع روی آورد و قرار است سفری به ایران داشته باشد.
او برنامه های اسلامی اش را به طور مرتب دارد و کتاب های لازم و مورد نیاز برایش ارسال شده است.
به گفته بدیعی، خانواده فیلیپ خانواده ای مسیحی و معتقد هستند که در این میان فیلیپ به اسلام گرایش پیدا کرده است. امام مرکز اسلامی منچستر، اولین مواجهه غیرمسلمانان با مسلمانان را در آشنایی آنها با اسلام و انتخاب گرایش و مذاهب آنها مهم می داند و معتقد است که بیشتر تازه مسلمانها اسلام را به همان شکلی یاد می گیرند که اولین بار با آن مواجه شده اند بنابراین شیعه یا سنی بودن اولین مسلمانی که از او تاثیر می پذیرند در گرایش افراد به این مذاهب نقش دارد.
او درباره سیر گرایش به اسلام در غرب، به حوزه فعالیت خود در منچستر و حومه آن اشاره می کند و به شفقنا می گوید: با وجود تبلیغات منفی زیاد و اسلام هراسی موجود، گرایش به اسلام، نسبت و وضعیت خوبی دارد.
او افرادی که در غرب به اسلام گرایش پیدا کرده اند را افرادی با سطح تحصیلات بالا معرفی می کند و به جایگاه اجتماعی برخی از افرادی که به شیعه گرویده اند، اشاره می کند که در سطح استادان مشهور دانشگاه در رشته های خود هستند.
بدیعی، پروفسور علی هوگو، استاد زمین شناسی را که در منچستر مسلمان شده است از جمله افراد سطح بالایی می داند که با علم و آگاهی به تشیع گرویده اند و اشاره می کند به سفر این استاد به ایران و زیارت مشهد مقدس و بازدید از اصفهان.
او با بیان اینکه قریب یکصد تن از افراد رشته های مختلف در منچستر به مذهب تشیع گرویده اند، این آمار را در شرایط تبلیغات منفی و فشارهای مختلف در غرب علیه مسلمانان خوب می داند و می گوید: پایین ترین میزان تحصیلات در میان مسلمانان جدید منچستر، جوانی است که هنوز در کالج تحصیل می کند.
بدیعی با وجود اینکه کارهای انجام شده را بسیار خوب توصیف می کند اما تاسیس مرکزی برای تازه مسلمانان را ضروری می داند. او می گوید: با توجه به فرهنگ متفاوت این افراد با دیگر مسلمانان مقیم، تاسیس مرکزی ویژه ی آنها کمک می کند که راحت تر و بهتر برنامه های دینی خود را دنبال کنند.
امام مرکز اسلامی منچستر درباره دامنه ی تبلیغات اهل تسنن نسبت به تبلیغات تشیع در غرب بیان می کند: از نظر جمعیت، تعداد اهل تسنن در غرب بیشتر هستند و سابقه مهاجرت آنها و مراکز اسلامی آنها هم بیشتر است بنابراین به دلیل سابقه حضور در غرب و کثرت مراکز اسلامی شان، سازماندهی بیشتری دارند و در بحث تبلیغ گسترده تر عمل می کنند.
او می گوید که در مرکز اسلامی منچستر بیشتر به دنبال راه اندازی موسسه ای برای تازه مسلمانان هستند چون نیازهای آنها به گونه ای است که باید برنامه ها و مراسم متفاوت برایشان در نظر گرفت. بدیعی همچنین به مشکلات موجود در انتشار کتاب های مورد نیاز این افراد اشاره می کند و از این مشکلات با عنوان فقر در انتشار کتب لازم تعبیر می کند.
امام مرکز اسلامی منچستر به موضوع گرویدن مخفی به اسلام نیز اشاره می کند و می گوید: افراد و شخصیت هایی مهم و مشهور به تشیع روی می آورند اما علاقه ای به اعلام شدن آن ندارند و در این زمینه ملاحظاتی دارند که بخشی از این ملاحظات خانوادگی است و بخشی ملاحظات، مباحث دیگر را شامل می شود.
او به جلساتی با تازه مسلمانان اشاره می کند که تلاش داشته در جریان پرسش های آنها قرار گیرد و دلیل گرایش آنها به اسلام را بررسی کند. بدیعی معتقد است که در راه تبلیغ تشیع هنوز در ابتدای راه هستیم.

منبع: شفقنا

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
www.MASAFPORTAL.com
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم و رحمة الله

کلاس های پاره وقت طلبگی برای کسانی که وقت ندارند یا دانشجو هستند که نمیتوانند رسما طلبه شوند در این مکان برگزار میشود...

... برای عموم افراد و در همه سنین ...

کلاس ها بعد از نماز مغرب و عشا در روزهای زوج (شنبه- 2شنبه - 4 شنبه)
برگزار میشود.

و تقریبا 1 ساعت است...

دوستانی که میتوانند حتما شرکت کنند بسیار مفید است.

آدرس: تهران - خیابان آیت الله کاشانی - خیابان شاهین جنوبی - مسجد صادق آل محمد (علیهم السلام)

اگر کلاس های ذیگری میشناسید حتما بنویسید تا هر کس میتواند استفاده کند.

یا علی
موفق باشید

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع آن دسته از عزیزانی که مایل به تحصیل علوم دینی هستند می رساند . دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه از دانش پژوهان ایرانی هم دانشجو می پذیرد. البته این دانشگاه به صورت مجازی زیر نظر وزارت علوم بوده و پس از اتمام دوره تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد مدرک مورد نظر به دانشجو اعطا می گردد.
http://www.i-aou.com/html/index-fa.html

[=arial]



هرچند متاسفانه در بسیاری از پارامترهای مثبت در رده آخرین کشورهای دنیا و در بسیاری از گزینه های منفی در رده اولین های دنیا هستیم؛ اما در برخی زمینه های قابل توجه هم رتبه مناسبی در دنیا داریم که دونستنش برای حفظ روحیه مان خوبه بطوریکه بر اساس یک پژوهش صورت گرفته، کشور ایران در موارد مورد اشاره در زیر صاحب رکورد اولین ها در کتاب گینس است.

با این امید که با تلاش و کوشش و اعتماد به نفس و علاقه به حفظ داشته های مثبت ملی میزان موارد مثبت را روز به روز بیشتر کنیم و ایران را بگونه ای بسازیم که سربلندی نسل های آینده را موجب شود.




1. بیشترین تولید پسته

2. بیشترین تولید خاویار

3. بیشترین تولید خانواده توت

4. بیشترین تولید زعفران
(80% کل تولید جهانی)

5. بیشترین تولید زرشک

6. بیشترین تولید میوه آلویی
(از قبیل شفت و گیلاس و غیره)
7. بالاترین دمای ثبت شده روی سطح زمین (70.7 درجه سانتیگرد در کویر لوت)
8. بیشترین تلفات انسانی در سرما و کولاک برفی (4000 نفر در کولاک سال 1350 کشته شدند، میزان بارش برف 8 متر در 5 روز)
9. بزرگترین واردکننده گندم

10. بیشترین فرار مغزها

11. بیشترین نسبت زن به مرد در مدارس و دانشگاه ها
(1.23 زن در مقابل هر مرد)
12. بالاترین میزان تشعشات زمینی، با شدت سالانه 260 میلی سیورت در رامسر (مقایسه= یک عکس رادیوگرام سینه 0.05 میلی سیورت، میدانهای اطراف چرنوبیل 25 میلی سیورت)
13. بیشترین تعداد زمینلرزه های بزرگ (بالای 5.5 ریشتر)
14. دقیقترین تقویم دنیا (تقویم جلالی)
15. بیشترین مصرف تریاک و هرویین (امریکا بیشترین مصرف كوكایین را دارد)
16. بیشترین تعداد تغییر پایتخت در طول تاریخ (تهران سی و دومین پایتخت ایرانست)
17. کهن ترین کشور دنیا (تاسیس شده در 3200 سال قبل از میلاد مسیح)
18. میزبان بزرگترین جمعیت مهاجر جهان (اکثرا عراقی و افغانی)
19. بزرگترین تولید کننده فیروزه

20. بزرگترین منابع روی در جهان

21. بزرگترین تولید کننده و صادر کننده فرش های دست بافت
(75% کل تولید جهانی)
22. بیشترین مصرف کننده نوشابه در جهان (سرانه مصرف نوشابه‌های گازدار در ایران ۴۲ لیتر است در حالیکه در مقایسه با آمار دیگر کشورهای جهان، سرانه مصرف بطور متوسط ۱۰ لیتر است)
23. بزرگترین سیستم بانکی اسلامی (کل سرمایه 236 میلیارد دلار)
24. بالاترین میزان وابستگی به انرژی (بیشترین اتلاف انرژی در جهان)
25. بزرگترین منابع انرژی هیدروکربن (گاز و نفت با هم، با ارزش 14000 میلیارد دلار بر حسب قیمت جهانی 75 دلار هر بشکه نفت)
26. بالاترین تناسب ذخایر به تولید برای نفت در جهان (با میزان تولید کنونی ایران معادل 89 سال ذخایر نفتی دارد)
27. بیشترین اکتشافات نفت و گاز در جهان (در شرایط فعلی با حفر هر پنج حلقه چاه اکتشافی، چهار حلقه چاه به کشف ذخایر نفت و گاز می رسد بطوریکه از ابتدای سال 2000 میلادی تاکنون ایران بیشترین اکتشافات نفت و گاز جهان را داشته است)
28. بزرگترین فوران چاه نفت در تاریخ (نشت چاه نفتی قم در سال 1335 سه ماه ادمه داشت با فوران روزی 125000 بشکه نفت، ارتفاع فوران 52 متر، مقایسه با نشت نفتی خلیج مکزیکو با خروج سه ماه 53000 بشکه در روز)
29. بالاترین آلودگی دی اکسید گوگرد در هوای شهری

30. قدیمی ترین منبع مصنوعی یا ساختگی آبی جهان با قدمت 2700 سال
(قنات گناد آباد هنوز هم آب 40000 نفر را فراهم میکند)
31. بزرگترین مجموعه جواهرات در جهان (جواهرات شاهی ایران در موزه بانک مرکزی ایران بزرگترین گنجینه جوهرات جهانست
32. کهن ترین امپراتوری جهان (هخامنشیان اولین ابرقدرت تاریخ بودند و در اوج قدرت بر 44% کل جمعیت جهان حکومت میکردند که این بالاترین درصد جمعیت تحت یک دولت در تاریخ هم هست)
33. بیشترین تعداد تلفات در جنگ شیمیایی (100000 کشته و 100000 زخمی در جنگ با صدام، ایران همچنین دومین رتبه تلفات تاریخ را بر اثر سلاح های کشتار دست جمعی بعد از ژاپن دارد)
34. بیشترین تعداد و تناسب مذهب شیعه در جهان (89% جمعیت ایران)
35. بالاترین رشد مصرف گاز طبیعی

36. بیشترین رشد تعداد خودروهای گازسوز

37. بیشترین عمل زیبایی انجام شده در جهان

38. بیشترین آمار طلاق در جهان

39. بزرگترین مصرف کننده دارو در جهان

40. بیشترین مصرف کننده محصولات ساخت چین

41. بزرگترین تجزیه تاریخ، در مدت ۱۹۶ سال گذشته ۳.۵میلیون کیلومتر از خاک ایران تجزیه گردیده !

seraj73;276346 نوشت:






بله
این گربه که میبینی اینجاست بچه ببری است بشرط ترک صد عادات


اهانت به ذات اقدس الهي توسط زندانبانان سعودي +لينک فيلم

در اين فيلم در حالي که زندانبانان يک زنداني سعودي را شکنجه مي کنند، او از خداوند متعال کمک مي طلبد، و آنان با تمسخر به او مي گويند: بگذار خدايت به تو کمک کند

به گزارش شيعه آنلاين، خانواده هاي زندانيان موجود در زندان هاي سعودي با انتشار فيلمي در فضاي مجازي و صفحات سايت هاي اجتماعي، نمايي از تمسخر ذات اقدس الهي توسط زندانبانان سعودي را به نمايش گذاشتند.

پس از انتشار گسترده اين فيلم، انتقادات شديدي توسط کاربران سعودي و ديگر کشورهاي عرب متوجه رژيم آل سعود شده است.

کاربران منتقد در ذيل اين فيلم نوشته اند: پس از انتشار اين فيلم که تمسخر ذات اقدس الهي توسط زندانبانان سعودي را نشان مي دهد، تازه متوجه شديم که چرا رژيم آل سعود جلوي تظاهرات مردم در دفاع از رسول الله (ص) در شهرهاي مختلف عربستان را مي گيرند.

گفتني است اين فيلم منتشر شده مربوط به زندان "الحاير" در حومه رياض پايتخت سعودي است که بزرگ ترين زندان عربستان به شمار مي رود و بسياري از زندانيان سياسي اين کشور در اين زندان به سر مي برند.

در اين فيلم در حالي که زندانبانان يک زنداني سعودي را شکنجه مي کنند، او از خداوند متعال کمک مي طلبد، و آنان با تمسخر به او مي گويند: بگذار خدايت به تو کمک کند ..

https://www.youtube.com/watch?v=Q6wOU5hpT0E&feature=player_embedded

منبع

کاتولیک ها در حرم حضرت معصومه(س)
هیاتی عالی رتبه کاتولیک مسیحی از حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بازدید کردند. این هیات ضمن بازدید از بخش های مختلف این آستانه مقدسه با برخی از مسئولان تولیت حرم در فضایی صمیمی گفتگو کردند.

جام دینی؛ خبر آنلاین نوشت: هیاتی عالی رتبه کاتولیک مسیحی از آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) بازدید کردند. این هیات هشت نفره با حضور در حرم مطهر، ضمن بازدید از بخش های مختلف این آستانه مقدسه با حجت الاسلام سید محمد صادقی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل حرم کریمه اهل بیت(س) در فضایی صمیمانه گفتگو کردند.

ابوت تیماتی، رهبر اسبق بندیکت های کاتولیت در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: احساس من در حرم حضرت معصومه(س) مانند همان احساسی است که با حضور در معابد و صومعه های مقدس پیدا می کنم و احساسم نسبت به حضرت معصومه(س) مانند احساسم به حضرت مریم(س) است.

ویلیام استادلارک، مدیر بخش گفتگوی بندیکت ها و دیگر ادیان به ویژه شیعه نیز در این دیدار گفت: حرم حضرت معصومه(س) جایگاهی است که می توان در آن روح ایمان و دعا را به خوبی احساس کرد.

هیات بندیکت های کاتولیک مسیحیت جهت شرکت در دوره پنجم گفتگوی شیعه_کاتولیک و همایش " دوستی در ادیان" که با همکاری موسسه بین المللی مطالعات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود، به ایران دعوت شده اند.


علاوه بر موضوع مطرح شده، حضور وی در جمعی مختلط که پسرهای برهنه هم هستند؛ احساس حیای او را خدشه دار می کند.
یک دختر مسلمان 12 ساله ی اهل فرانکفورت که در کلاس آموزش شنای مختلط پسر و دختر شرکت نمی کرد، کارش به دادگاه رسید و دادگاه این کشور مدعی آزادی و حقوق بشر نیز درخواست این دختر مسلمان برای عدم شرکت در این کلاس آموزشی مختلط را به بهانه ضرورت آموزش برای همه آلمانی ها رد کرد!
هانس روت هاوگ، قاضی دادگاه هسن گفت: این دختر مسلمان باید در کلاس آموزش شنا شرکت می کرد لذا در چنین زمانی و موارد استثنایی دلیلی برای عدم شرکت وجود ندارد.
گفتنی است؛ سابقا و در دادگاه های دیگر آلمان نیز در مواردی شبیه به مورد بالا قضاوت های مشابهی صورت گرفته است اما به دلیل تکرار این مسئله، دادگاه ایالت هسن تصمیم به تجدید نظر گرفت. این تجدید نظر برای سنجیدن دو جنبه ی حقوق آزادی دینی و مأموریت دولت آلمان در آموزش مردم این کشور برگزار می شود.
روت هاوگ در این باره گفت: این دختر مسلمان بی شک در اعتقادش کاملا استوار و جدی است اما پوشیدن یک لباس شنای بلند در این موقعیت اضطراری برای او امکان پذیر بوده است. از نظر او این لباس مطابق احکام اسلام است.
دختر مسلمان پوشیدن این لباس را رد کرد و کلاوس مایسنر، وکیل او نیز در دفاع گفته است که این لباس مانند یک گونی پلاستیکی می ماند که آدم را زشت جلوه می دهد و به تحقیر او منجر می شود.
او همچنین در دفاع از دختر مسلمان درباره جلب توجه آن لباس در بین دانش آموزان دیگر صحبت کرد و گفت: علاوه بر موضوع مطرح شده، حضور وی در جمعی مختلط که پسرهای برهنه هم هستند؛ احساس حیای او را خدشه دار می کند.
دختر مسلمان نیز ضمن تائید سخنان وکیلش گفت: من دوست ندارم که پسرها را در لباس کوتاه ببینم.
اما دادگاه آلمان این استدلال ها را قبول نکرد و اعلام کرده است که این دختر مسلمان قصد دارد در آینده پزشک بشود و چنین شغلی خارج از موقعیت های اضطراری برای شنا نیست.
دادگاه فرانکفورت نیز در گذشته درخواست این دختر مسلمان را رد کرده بود.
دادگاه فدرال آلمان در سال 1993 تصمیم گرفته بود که دانش آموزان برای شرکت نکردن در کلاس آموزش شنا آزاد باشند مگر اینکه مدرسه کلاس های جداگانه برای پسر و دختر پیشنهاد دهد.
با این حال نماینده ی کشور آلمان در مقابل دادگاه هسن گفت: قوانین آموزش و پرورش تغییر کردند و باید به آنها احترام گذاشته شوند. همچنین دادگاه فدرال آلمان تأکید کرده است که افراد به دلیل مسایل دینی خود را از اکثریت جدا نکنند و آزادی دینی دختر مسلمان در این مورد استثنایی باید رد بشود.
قابل ذکر است که در ماه ژوئن سال جاری دادگاه فدرال آلمان در شهر برمن اعلام کرد که دختران مسلمان پایه ی ابتدایی دلیلی برای رهایی از کلاس آموزش شنا ندارند.
این دادگاه در این باره گفت: در دوران ابتدایی بنا به اختلافات بسیار، رهایی از این کلاس ها بی معنا است و رهایی از آن فقط بعد از سن بلوغ امکان پذیر می شود.
اما هم اکنون مسلمانان شاهدند که این رویه به سنین بعد از بلوغ هم سرایت کرده است و دولت مدعی آزادی و حقوق بشر قصد دارد؛ ابتدایی ترین حقوق مسلمانان را به بهانه ضرورت اموزش نادیده بگیرد.
دادگاه ایالت نرد راین وستفالن آلمان نیز در سال 2009 اعلام کرد که دانش آموزان مسلمان وظیفه دارند در کلاس آموزش شنا و اردوها شرکت کنند.

این اتفاقات در حالی می افتد که اخیرا مرکل برای فریب افکار عمومی جهان اسلام المان اعلام کرده بود که اسلام بخشی از آلمان است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر واقع نگری نسبت به حل مشکلات کشور و عدم فرافکنی در این خصوص گفت: الان مشکلات پیچیده ای به ویژه در مسائل اقتصادی در کشور پیدا شده است و اگر چشم روی هم بگذاریم و بگوییم خبری نیست اشتباه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایاتی، تصریح کرد: انسانی که ذاتا محب خودش است، در هر زمینه به دنبال تکامل و پیشرفت می رود.

این مرجع تقلید با بیان این که اگر حب ذات نباشد انسان در مقابل خطرات از خود دفاع نمی کند، گفت: در واقع حب ذات ابزاری برای تکامل انسان است، البته تا مادامی که جنبه افراطی به خود نگیرد، همه غرایز برای زندگی انسان نیاز است، عیب کار جایی است که افراط و تفریط وارد آن شود و انسان خود شیفته و از خود راضی شود و این خطر است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: انسانی که حب ذات افراطی دارد، می گوید هر چه امتیاز است مال من و هرچه مشکل است مال دیگران و مردم از چنین شخصی ناراضی می شوند.

وی با بیان این که چنین آدمی که خودشیفته است عیوب خود را محاسن می داند، گفت: مردم از چنین افرادی متنفر می شوند و دشمن بسیار پیدا می کند؛ اگر کسی حق باشد و به دیگران هم حق بدهد دشمن پیدا نمی شود اگر بگوییم حق مطلق هستیم دشمن پیدا می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: این مساله در مقیاس گروه ها، احزاب و جمعیت های اجتماعی نیز صادق است، نظر من به شخص خاصی نیست، اما اگر دولتی از خود راضی شد و آمد عیوب خود را توجیه کرد و محاسن را به خودش منتسب کرد، مردم از او متنفر می شوند.

وی اظهار داشت: باید در کنار نقاط قوت اعتراف به ضعف ها نیز بکنیم و بگوییم در فکر اصلاحیم و مردم طبیعتا از چنین افرادی خوش شان می آید؛ اما اگر توجیه و فرافکنی و گفته شود که این مربوط به خارجی است، آن موضوع مال گروه های دیگر است و هیچ گونه مسؤولیتی را نپذیرفت این باعث می شود ناراضی زیاد شود.

این مرجع تقلید با بیان این که باید واقع نگر باشیم، گفت: الان مشکلات پیچیده ای به ویژه در مسائل اقتصادی در کشور پیدا شده است و اگر چشم روی هم بگذاریم و بگوییم خبری نیست اشتباه است و باعث عصبانیت مردم می شود، همه باید دست به دست هم دهند تا مشکلات حل شود.

وی اضافه کرد: دولت و جناح های مختلف، کسبه و تولید کنندگان سهمی از مشکلات دارند و وقتی حل می شود که برای حل آن نظر به خود و جناح خود نباشد تا فردا آرای بیشتری داشته باشیم؛ باید خالصا و مخلصا مشکلات ممکلت و نه جناح خود را حل کنیم، این اخلاص است، اما اگر گفته شود هرچه هست از دیگران است، مشکل می شود.

کارنامه دولتمردان ترکیه درباره سوریه از همه سیاه تر است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات کشور سوریه اشاره کرد و با محکوم کردن دخالت کشورهای غربی و برخی از کشورها اسلامی در مسائل داخلی این کشور گفت: سران غرب هر کجا رفته اند خرابکاری به دنبال داشته اند، اینها به افغانستان، عراق و پاکستان به قصد اصلاح رفتند اما خرابکاری به بار آوردند.

وی افزود: اینها سوریه را می خواهند با چنین وضعی روبرو کنند، اگر انصافی باشد باید گفت مشکل سوریه باید به دست مردم آنها حل شود و انتخاباتی آزاد زیر نظر محافل بین المللی برگزار و هر کس انتخاب شود سر کار بیاید، اما آنها نمی خواهند و دوست دارند با تخریب و کشتار جناح همسو با اسرائیل را سرکا بیاورند.

این مرجع تقلید با بیان این که متاسفانه عربستان قطر و ترکیه هم با اینها همراهی می کنند، گفت: چرا به انتخاب مردم سوریه دل نمی بندید و برای آنها که عاقل و بالغ هستند و افراد دانشمند و نخبه ای در بین شان است می خواهید تصمیم بگیرید؟

وی تاکید کرد: از همه بدتر برخی از دولتمردان ترکیه هستند، اخیرا جمله عجیبی دیدم که گفته بودند ایران، روسیه و چین با توجه به موضعی که در مورد سوریه اتخاذ کرده اند در تاریخ شرمنده خواهند شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با یادآوری این نکته که کارنامه سیاه برخی دولتمردان ترکیه در این موضوع از همه سیاه تر است، ابراز داشت: شما دست در دست اسرائیل گذاشته اید و اسم شما هم مسلمان است و مرتب گروه های تروریتسی را تقویت می کنید شما در تاریخ رسوا نمی شوید و ایران که می گوید مردم خودشان باید تصمیم بگیرند رسوا می شود؟ اینها می دانند این گروهک ها مرتکب انواع جنایت می شوند و با این وجود به آنها کمک می کنند.

این مرجع تقلید در پایان اظهار داشت: امیدواریم خداوند تبارک و تعالی با لطف و کرمش مشکلات داخل کشور و سایر کشورهای اسلامی به ویژه سوریه را حل کند.

خشم اسرائیلی ها از "آیفون5"



به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ روزنامه معاریو اسرائیل امروز نوشت: اکثر استفاده کنندگان از گوشی جدید آیفون 5 از اینکه شرکت اپل به پایتخت بودن قدس برای دولت جعلی اسرائیل معترف نیست، شاکی هستند.

این روزنامه اسرائیلی اضافه کرد: استفاده کنندگان گوشی جدید آیفون 5 متوجه شده اند که این سیستم قدس را به عنوان پایتخت کشور جعلی اسرائیل معرفی نکرده ولی پایتخت سایر کشورها را آورده است.

در نقشه ای که شرکت اپل به جای نقشه های گوگل طراحی کرده است پایتخت کشورها را در نقشه، به شکل ستاره معرفی کرده است ولی در مورد قدس در این که این شهر پایتخت فلسطین است یا رژیم صهیونیستی، اشاره ای نشده است.


[=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]توهین کوکاکولا به مسلمانان

شرکت کوکاکولای آمریکا این بار در یک توهین آشکار به مسلمانان ، تصویر تبلیغاتی خود را شبیه به نماز جماعت مسلمانان منتشر کرده و به شکل و شمائلی ، نمازگزاران مسلمان را نشان داده است که گویا بطری های نوشابه کوکاکولا هستند که آنها را پهلوی هم ردیف کرده اند !!

شرکت کوکاکولا علاوه بر توهین های در پس پرده خود و با توجه به عدم برخورد مسلمانان با حرکتهای زشت این شرکت ، اینبار گویا شمشیر را از رو بسته است تا به همه کسانیکه که در خواب حسن نیت هستند بفهماند که مسلمان در نظر آنها بی ارزش است و به راحتی مقدسات آنها را به مسخره خواهد گرفت و جوانان مسلمان نیز دستمزد فیگورهای روشنفکرانه خود را از دست مدیر کوکاکولا تحویل بگیرند.
جالب این که طراح آرم کوکاکولا سعی کرده است جمله ( لا محمد ، لا مکه ) یعنی ( نه محمد و نه مکه ) را بمنظور نفی مقدسات مسلمانان ، کاملا بصورت عمدی در آرم لحاظ کند ، بسیاری از افراد خوش نیت و کم دقت ، ما را به باد انتقاد گرفتند که شما ساخته های خیال خود را به خوردمردم خود میدهید و کوکاکولا هیچوقت چنین حماقتی نمیکند ...... اما همه ما امروز میبینیم که آنها از هیچ کاری برای تمسخر و کوچک کردن ما فرو گذار نمیکنند ، حتی اگر در یک آرم یا یک پوستر باشد:



کوکاکولا و توهین عمدی به نماز مسلمانان

فکر میکنید تصویر زیر مربوط به چه چیزی است ...... درست حدس زدید آرم شرکت نوشابه سازی کوکاکولا ، آرم به ثبت رسیده و رسمی این شرکت آمریکائی ، اما .....

شاید صدها بار این آرم را در فروشگاهها دیده باشید و صدها بار از این نوشابه خورده باشید اما چیزی که به فکر هیچ کس نمیرسد این است که این آرم یک اهانت به پیامبر اسلام و شهر مکه که قبله همه مسلمانان است را به دنبال خود دارد بدون اینکه افراد معمولی به آن دقت کنند ، درست شنیدید یک اشتباه کاملا عمدی در طراحی این آرم.
شما کافیست یک برچسب نوشابه کوکاکولا را از روی بدنه بطری جدا کرده و به پشت آن با دقت نگاه کنید ، فکر میکنید چه چیزی را خواهید دید ، من که از تعجب چشمانم گرد شد ....... بله درست است آرم کوکاکولا از پشت به اینصورت خوانده میشود ( لا محمد - لا مکه ) یعنی نه محمد و نه مکه

با یک خط بسیار زیبا و در عین حال حرفه ای از یک طرف ( لامحمد - لامکه ) به زبان عربی دیده میشود و از طرف روی آن کلمه کوکاکولا به زبان انگلیسی و به همان شکل و شمایل صحیح آن را خواهید دید ، که نشان از حرفه ای بودن طراح این آرم و یک قصد عمدی که در آن پنهان است را دارد

خیلی سعی کردیم که خودمان را قانع کنیم که این یک تصادف است و عمدی نبوده اما هر چه که این آرم را زیر و رو کردیم دیدیم نه تصادفی در کار نیست ، نظر شما چیست آیا کوکاکولا یا طراح آرم آن واقعا قصد چنین کاری را داشته و شرکت کوکاکولا چه توجیهی برای این کار دارد . ضمنا کوکاکولا در ایران دارای نمایندگی است و نوشابه های آن را هر روز من و شما میخریم !

راستی آیا میدانید هر بشکه کوکاکولا ( یا در واقع هر بشکه آب شکر ) را به قیمتی حدود 250 تا 300 دلار از آمریکا میخریم و بجای آن نفت را در اوج قیمت بشکه حدود۱۰۰ دلار به آمریکا هدیه میدهیم !!!


[=Arial Black]حجت الاسلام احمد سالک: فراتر از فتنه 88 در راه است

[=Microsoft Sans Serif]


[=Microsoft Sans Serif]عضو جامعه روحانيت مبارز گفت: سناريويي فراتر از فتنه سال 88 در راه است، لذا بايد همه مراقب باشيم که دشمن به هدف خود نرسد.
[=Microsoft Sans Serif]

[=Microsoft Sans Serif]به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام احمد سالک عضو جامعه روحانيت مبارز، عصر امروز (يکشنبه) در جلسه هفتگي انصار حزب‌الله، طي سخناني به تبيين چگونگي تشکيل قرارگاه فرهنگي در کشور پرداخت.
[=Microsoft Sans Serif]

[=Microsoft Sans Serif]وي در ابتدا با اشاره به اينکه امروز وجود مقام معظم رهبري نعمتي الهي است، گفت:
دشمنان اسلام و استکبار جهاني در پي ضربه زدن و از بين بردن اصل ولايت فقيه بوده‌اند، لذا همه بايد مراقب باشند که وارد انحرافات سياسي و مذهبي نشوند و همه حول محور ولايت که همان رهبري است تجمع کنند.

[=Microsoft Sans Serif]

[=Microsoft Sans Serif]سالک با بيان اينکه دشمنان قصد دارند از طريق فرهنگي بنيان خانواده‌ها را سست کنند، افزود:
دشمن از تمام امکانات خود براي ضربه زدن به فرهنگ ديني خانواده‌ها و جامعه استفاده مي‌کند و از طريق انحرافات سياسي و فرهنگي قصد مقابله با جوانان اين مرز و بوم را دارد.

[=Microsoft Sans Serif]

[=Microsoft Sans Serif]عضو جامعه روحانيت مبارز با تأکيد بر اينکه بايد در مقابل تهاجم فرهنگي دشمن ايستاد، تصريح کرد:
نبايد به راحت طلبي روي آورد، چرا که در اين صورت دشمن وارد خانه هايمان شده و ما را به ذلت و خواري مي کشاند.

[=Microsoft Sans Serif]

[=Microsoft Sans Serif]وي در ادامه سخنان خود به مواجهه کشور با ناتوي فرهنگي اشاره کرد و افزود:
دشمن تلاش دارد تا ستون دين اسلام که رهبري در راس آن قرار دارد را تضعيف، تخريب و حتي نابود کند اما بايد بداند که به اين هدف خود نخواهد رسيد و اين انقلاب بايد تا زمان ظهور امام زمان(عج) باقي و زنده بماند.

[=Microsoft Sans Serif]

[=Microsoft Sans Serif]سالک با بيان اينکه سناريويي فراتر از فتنه سال 88 در راه است، اظهار داشت:
بايد همه مراقب باشيم چرا که فتنه‌اي جديد از درون در حال جوشيدن است ولي با تدبير رهبري و پشتيباني مردم خنثي خواهد شد.

[=Microsoft Sans Serif]

[=Microsoft Sans Serif]عضو جامعه روحانيت مبارز يادآور شد:
امروز دشمن به اين نتيجه رسيده است که عمليات نظامي عليه ايران جواب نخواهد داد و لذا در پي ايجاد يک جنگ رواني و نرم عليه کشورمان است.

[=Microsoft Sans Serif]

[=Microsoft Sans Serif]وي با اشاره به اهميت و ضرورت به وجود آمدن قرارگاه فرهنگي در کشور خاطر نشان کرد:
دشمنان قصد ضربه زدن به فرهنگ عمومي جامعه و تاثير گذاري بر جوانان ما را دارند، لذا امروز به وجود آمدن قرارگاه فرهنگي با سياست همه پوشاني و هم افزايي امري لازم و ضروري است.

منبع[=Arial Black]

تبلیغ شراب خوردن!!

بسم الله الرحمن الرحیم

برخی از مردم به اشتباه گمان می کنند که خوردن شراب به جهت دارو و درمانِ امراض جایز است در حالی که خدای تعالی هیچگاه چیز حرام را دوای دردها قرار نداده است و بلکه این کار صحیح نیست و روایات زیادی در مذمّت شراب و شرابخوار نقل شده است و در کم و زیاد آن نیز تفاوتی نیست. همچنین در این زمینه امام صادق(ع) در پاسخ به سؤال عمر بن اُذینه که پرسیده بود؛ آیا می توان از شراب به عنوان دارو استفاده نمود؟ فرمودند:« این کار جایز نیست، زیرا خدای تعالی در چیز حرام دوا یا شفایی قرار نداده است.» لذا این صحیح نیست که برخی می گویند، دکتر به من گفته باید شراب بخورم، زیرا شراب سرآغاز هر گناه و کلید هر شرّی است و طبق فرموده حضرت محمّد(ع) خدای تعالی، آن کس که انگور برای شراب بکارد و باغبان آن را و فروشنده انگور و شراب ساز، شراب فروش، شراب خور، و کسی که از پول فروش شراب بخورد و حتّی باربر و حمال انگورو ساقی شراب را لعنت نموده است. و نیز فرمودند: شراب مجموعۀ بدی هاست و شرابخوار هرگز به بهشت نمی رود.(و در شراب هرگز شفا نیست.)
شاید سؤال شود پس چرا از تریاک که حرام است به عنوان دارو استفاده می شود، پاسخ این سؤال این است که اصل تریاک جنبۀ دارویی و درمان گیاهی دارد و در صورتی که از جایگاهش خارج شود و باعث اعتیاد و بدبختی انسان شود حرام می باشد و اتفاقاً یکی از وارونه های آخرالزمان همین است که مردم آنقدر بی ظرفیت و بی اراده می شوند که فوراً به هر چیزی عادت می کنند و دیگر به عواقب کار نمی اندیشند به طوری که امروزه اعتیاد به مواد مخدّر و سیگار یکی از گرفتاری های بزرگ جوامع بشری شده است، در حالی که مراجع تقلید به اتّفاق اعتیاد به تریاک و سایر موادّ مخدّر را حرام می دانند و اکثر مراجع عظّام کشیدن سیگار و اعتیاد به آنرا نیز حرام می دانند.
... اما توصیه شبکه من و تو به شرابخواری:
شبکه من و تو که پیش از این به صورت غیرمستقیم و در قالب انتشار اخبار و برنامه هایی مثل 'بفرمایید شام' مشروب خواری را ترویج می کرد این بار بی پرده، بینندگانش را به خوردن شراب تشویق کرد.
به گزارش مشرق به نقل از جام نیوز، شبکه من و تو که پیش از این به صورت غیرمستقیم و در قالب انتشار اخبار و برنامه هایی مثل بفرمایید شام مشروب خواری را ترویج می کرد این بار بی پرده، بینندگانش را به خوردن شراب تشویق کرد.
این شبکه در یکی از برنامه هایش به بهانه بیان خواص نوشیدنی ها به ترویج و تبلیغ آشکار مشروبات الکلی پرداخت و گفت:
(محققان گفته اند اگر در طی روز یک لیوان شراب قرمز بخورید احتمالا در برابر سرطان و بیماری های قلبی و همچنین چربی خون ایمن می شوید)
شایان ذکر است در حالی شبکه من و تو به نقل از محققان (که البته نامی از آنها و مرکز تحقیقیشان نبرد) تاثیر مثبت احتمالی برای مشروب خواری ذکر کرده است که به گواهی تحقیقات قطعی علمی، الکل بر همه بدن به ویژه دستگاه گوارش، زیان می رساند، فشار خون را بالا می برد، ضربان قلب زیاد و تنفس را مشکل می کند.
موجب بروز (گاستریت)که سبب خونریزی شدید معده است، می گردد و هم باعث به وجود آمدن (سیروز ) یا تشمع کبدی که خطر مرگ را به همراه دارد، می گردد. الکل با بروز سل ارتباط زیادی دارد. آمار تلفات بیمارستان کوت شیکاگو، نشان می دهد که از 3422 نفری که به علت بیماری سل مرده اند، 49 درصد شراب خوار افراطی و 34 درصد معتاد به الکل بوده اند. کمپانی های بیمه عمر می گویند که با تجربه دریافته ایم که عمر معتادان به الکل 25 تا 35 سال کمتر است.
طبق آمارهای اخیر نشریه فرانسوی (آ، وتر، سانته) الکل در فرانسه در هر 26 دقیقه یک نفر را می کشد و در سال 1962، 14194 نفر، تنها به جهت تشمع کبدی (سیروز)، که بیماری مبتلایان به الکل است، مرده اند. به این ارقام می توان مرگهایی را که به ظاهر عنوان های دیگری دارند، اما در واقع علت اصلی وقوعشان الکل است، افزود؛ مثلاً:80 درصد سرطان های مسری، 75 درصد حوادث رانندگی، 3 درصد حوادث کار برا ثر مصرف الکل پیش آمده اند.
امروزه معلوم شده است که الکل یک محرک مرکزی مغزی نیست بلکه تضعیف کننده ی (دپرسور) آن است و حتی با مقدار متوسط موجب تخریب کفایت عمل شعوری می شود.
الکلیسم مزمن باعث کار دیوپاتی الکلیک می گردد که یک نارسایی قلبی است و بیماران الکلی به تدریج بدان دچار می شوند، فشار وریدی گردن بالا می رود، کبد بزرگ می شود و کم کم آسیت و در پی آن خیز پاها بروز می کند، گاهی علت بروز این عارضه نقص متابولیسم و در واقع یک سوء تغذیه است که غالب بیماران الکلی بدان دچارند.
شایان ذکر است، شبکه من و تو که تلاش می کرد غیرمستقیم فرهنگ غرب را به ایرانیان دیکته کند، اکنون با تغییر رویکرد، اهدافش را آشکارتر و با ملاحظه کمتری بیان می کند.
منابع:
http://bauabe.blogfa.com
http://afshin1939.persianblog.ir

تخريب مساجد؛ هدف جديد پرندگان خشمگين


تخريب مساجد؛ هدف جديد پرندگان خشمگين



بازي «انگري بردز» و يا «پرندگان خشمگين» كه اخيراً در ايران بسيار شايع شده است، اهداف جنگ نرم دشمنان را براي تخريب كشور اسلامي مان را دنبال مي كند. در نسخه پيشين اين بازي (Angry Birds Space) در يكي از مراحل آن، شما مجبور بوديد به موانعي حمله كنيد كه شباهت بسيار زيادي به برج ميلاد در تهران و همچنين نقشه كشور ايران داشت! و پيروزي شما در گرو حمله به اين نمادها بود.


اما اين پايان خصومت سازندگان اين بازي نبود و اين بار و در نسخه جديد اين بازي، شما موظف به تخريب موانعي هستيد كه شباهت خاصي به مساجد و اماكن مذهبي مسلمانان دارند. براي رسيدن به اهداف بازي، بايد بارها و بارها مسجدي را خراب كنيد و همچنين بايد خوك هايي كه داخل مسجد ساكن هستند را از بين ببريد!


منبع: هفته نامه صبح صادق

افزايش نگرانی‌ها از گسترش تبليغ دین مسيحيت در افغانستان

تعداد زيادی انجيل به زبان‌های پشتو و دری در افغانستان چاپ می‌شود و جامعه اسلامی افغانستان، نسبت به كم‌رنگ شدن ارزش‌ها و محو آموزه‌ های دين مبين اسلام به‌ واسطه ترويج آيين مسيحيت توسط امريكايی‌ها در خانه‌های خود شهروندان افغان ابراز نگرانی‌ می‌كند.
مسحیت یکی از ادیان الهی است که خداوند حضرت عیسی مسیح را مامور تبلیغ آن قرار داد تا راهنمایی برای مردم با توجه به شرایط و آگاهی مردم آن زمان باشد.
کتاب مقدس دین مسیحیت انجیل است که بنا به شرایط زمان ، فهم و درک مردم آن زمان تبلیغ می شد و با آمدن دین اسلام که آخرین دین و کاملترین دین می باشد، بنا به فرموده خداوند، من با هر کس متناسب زمان، فهم و اگاهی وی سخن می گویم، باید ازدین اسلام پیروی نمایند.
اسلام آیین حق الهی است و آخرین، کاملترین و بهترین دین در تامین سعادت بشری و جامع ترین دین در تامین مصالح دنیوی و اخروی انسانهاست، دینی که تمام نیازهای بشر را در امور و نظام های فردی و اجتماعی و سیاسی بر می آورد.
با تمسک به اسلام و پیروی از تعالیم سازنده آن و مهم شمردن قوانین دین اسلام، نه تنها مشکلات ، تجاوزات و ستم گری ها از ملل مسلمان رفع می شود، بلکه اگر قوانین اسلام آن طور که هست، پیاده شود، صلح و امنیت همه جوامع را فرا می گیرد و تمام انسانها به سعادت واقعی خود نائل می شوند و به آخرین حد رفاه ، عزت و سربلندی می رسند.

این در حالی است كه به نقل از خبرگزاری قرآنی ایکنا تعداد زيادی انجيل به زبان‌های پشتو و دری در افغانستان چاپ می‌شود و جامعه اسلامی افغانستان، نسبت به كم‌رنگ شدن ارزش‌ها و محو آموزه‌ های دين مبين اسلام به‌ واسطه ترويج آيين مسيحيت توسط امريكايی‌ها در خانه‌های خود شهروندان افغان ابراز نگرانی‌ می‌كند.

هم چنین مقامات سابق کشور اعم از وزیر داخله و رییس امنیت چندی پیش خبر دادند، شواهدی به دست آمده که حاکی از تبلیغات مسیحیت در کشور است و تا به حال موجودیت بیش از ده ها کلیسا در کشور تثبیت شده که به طور مخفی در خانه های مسکونی بنا شده اند.

عده ای از مردم می گویند، برخي از مؤسسات خارجي با عنوان نهادهاي خيريه و امداد رساني در مناطق مختلف كشور اديان غیر اسلامی را تبليغ مي‌كنند و با حمایت های مادی هنگفت به اشخاص نا آگاه، آنها را به دین مسیحیت سوق می دهند.

اين موضوع زمانی نگران كننده است كه متاسفانه در رسانه‌های ملی و خصوصی افغانستان آموزش‌های همگانی درباره دين مبين اسلام بسيار كمرنگ است و مسئولين به فكر هر برنامه‌ای برای پر آب و رنگ شدن رسانه‌‌ها هستند به غير از ترويج فرهنگ ناب اسلام.

در دانشگاه‌ها و مكاتب افغانستان نيز متأسفانه برخلاف گذشته آنچنان كه بايد و شايد به تفسير و ترويج برنامه‌های اسلامی بها داده نمی‌شود و اين مسائل باعث می‌شود كه اهميت اين موضوع چندين برابر شود.

آقای محمد علی فطری کارشناس مسایل دینی و عضو شورای اخوت اسلامی در این رابطه به خبرگزاری صدای افغان(آوا) گفت: بانیان این اقدام قصد دارند، با بد نام کردن اسلام، جلوی رشد روز افزونش را بنا به گزارشاتی که در هر پنج دقیقه یک نفر به اسلام روی می آورد، در کشورهای غربی و غیر اسلامی، بگیرند.

وی از دولت خواست:علاوه بر جلوگيري از فعاليت اين مؤسسات، عاملان اين كار را محاكمه و مجازات كند، چراکه عده ای از جوانان با فریب حمایت ها ی مالی و تبلیغات سو دینی تمایل زیادی به رجوع به دین مسحیت پیدا کرده اند که به دلیل ناآگاهی کامل آنها از دیگر دینها، باعث افزایش فساد و فحشا در جامعه شده و اختلافات مذهبی و نژادی را نیز به وجود می آورد.

او افزود: دولتمردان غربی به این باور رسیده اند که دین اسلام مخالف سلطه کفر بر مسلمین ، ظلم و تجاوزاست ، اگر دین اسلام با این اندیشه در جهان گسترش یابد، دیگر قادر به حکومت بر کشورهای جهان سوم نخواهند بود. بنابراین می خواهند در مقابل اسلام مسحیت را به طور ناکامل تبلیغ کنند، درحالی که خود آنها نیز اعتقادی به مسیحیت ندارند.

وی در آخر اضافه کرد زمانی كه علما، مسئولين و مقامات بلند‌پايه افغانستان به فكر گسترش اسلام و برخورد با مبارزين عليه اسلام نشوند، طالبان اين ادعا را پيگيری خواهند كرد و غربی‌ها به اهدافشان خواهند رسيد
منبع : خبرگزاری آوا پرس - کابل

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=


=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

برای ثبت بقیع در یونسکو به ثبت وتایید 50,000 نفر نیاز است .

برای شرکت در این طرح و کمک به ثبت این مکان عظیم جهان تشیع

همین الان به سایت زیر بروید و ثبت نام کنید.

اموزش

در ابتدای ورود به سایت در سمت راست فرمی را مشاهده میکنید

که باید به ترتیب زیر ان را پر کنید.

نام

نام خانوادگی

ایمیل

نام شهر

ادرس(دلخواه)

انتخاب کشور

نظر شما(دلخواه)
http://dar-alhuda.net