توقع شما از روحانیت

تب‌های اولیه

216 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

حضرت امام جعفر صادق (ع ) در تبيين مرزباني فكري علماي دين چنين مي فرمايد :

علما شيعتنا مرابطون في الثغر الذي يلي ابليس و عفاريته يمنعونهم عن الخروج علي ضعفا شيعتنا و عن ان يتسلط عليهم ابليس و شيعته النواصب . الافمن انتصب لذلك من شيعتنا كان افضل ممن جاهد الروم و.... الف الف مره لانه يدفع عن اديان محبينا و ذلك يدفع عن ابدانهم

« علماي شيعه مرزداران مرزهايي هستند كه ابليس و عفريت هاي او بر آنها حمله مي كنند عالمان ديني ابليس را از هجوم بر ناتوانان شيعه بازمي دارند و از چيره شدن ابليس و پيروان دشمنخوي او بر ايشان جلوگيري مي كنند. آگاه باشيد هر كس از شيعه ما خود را به اين مرزداري برگمارد مقامش از كساني كه با روميان جهاد كردند.... هزار هزار بار بالاتر است به آن جهت كه اين مرزدار از دين دوستان ما دفاع مي كند در صورتي كه آنان از بدن ايشان دفاع مي كنند . »

منبع:پیام امام خمینی به روحانیت(پست اش تو اسک دین هست)

اين مرزباني داراي چند جلوه و جنبه است .

جنبه اول مقابله با ابليس و لشگريانش كه با ترفندها و نيرنگ هايشان ناتوانان فكري جامعه را نشانه مي روند تا از طريق وسوسه ها و تحريك ها آنان را در دام اعتقادات و مباني فكري مغشوش و التقاطي كه توسط جريان هاي فكري غرب گرا و سكولاريستي و شرق گرا و ماترياليستي گرفتار سازند و از تفكر زلال اسلامي بازدارند. اين جريان هاي فكري باطل در هر زمان با عنوان و ظاهر و اسم و نشان هاي خاص و در قالب و شيوه هاي متفاوت سر برمي آورند و در ميان افراد جامعه انحراف فكري و اعتقادي ايجاد مي نمايند.

جنبه دوم اين مرزباني فكري شرح و تبيين جلوه هاي مختلف فرهنگ اسلامي براي توده هاي مردم به ويژه نسل جوان جامعه مي باشد. اين شرح و تبيين ها هستند كه شناخت و بينش و آگاهي به وجود مي آورند و با ايجاد پشتوانه هاي مستحكم اعتقادي و فكري آنان را در برابر تهاجم دشمنان اسلام از هر تزلزل و ضعف مصون مي دارند.

جنبه سوم اين مرزباني پرورش هاي اخلاقي و دروني برمبناي تفكر اصيل اسلامي و مسدود كردن مجاري نفوذ هواها و هوس ها و جلوگيري از به دام افتادن ها و ملعبه دست واقع شدن ها و در نهايت از دين خدا خارج شدن و به جبهه كفر و نفاق درآمدن است .

جنبه چهارم اين مرزباني آگاهي بخشي هاي سياسي و تبيين سياست اصيل اسلامي و تفاوت آن با سياست هاي رايج و ماكياوليستي دنياي ظلم و جور مي باشد. دشمن شناسي و ايجاد شناخت و بينش درباره روش هاي استعمار در نفوذ و سيطره و ضربه زدن نيز در همين جنبه از مرزباني توجيه مي شود.
امام جعفر صادق (ع ) مقام مرزباني فكري از دين خدا توسط عالمان متعهد شيعه را « هزار هزار » بار بالاتر از مجاهدان صدر اسلام در نبرد با روميان مي دانند و سپس توضيح مي دهند كه علت اصلي اين رجحان و برتري با فاصله بسيار طولاني را بايد در نوع فعاليت اين عالمان و تفاوت آن با مجاهده جهادگران دانست كه اينان با مرزباني فكري و اعتقادي و پذيرش همه رنج و مرارت هاي آن از « دين مردم » دفاع مي كنند و آنان با جهاد و پيكار خود از « بدن مردم » دفاع مي نمايند. اينان مانع مي شوند از جانب دشمنان آسيب و زيان به اعتقادات و مباني دين مردم وارد آيد و انحراف اعتقادي و در پي آن انحطاط اخلاقي در آنان پديد آيد كه اگر اين وظيفه و مسئوليت حياتي به خوبي انجام نپذيرد اساس دين مضمحل و نابود مي شود و آنان يعني جهادگران سعي مي كنند با جهاد خود مانع آسيب و زيان دشمنان و ضربه زدن به ابدان مردم گردند.
در نگاه ژرف فرهنگ جامع و غني اسلامي ارزش و منزلت مسئوليت بزرگ مرزباني فكري علماي اسلام حتي از خون شهيدان نيز برتر و بالاتر مي باشد چنان كه در متون فرهنگ اسلامي آمده است : « مدادالعلما افضل من دماالشهدا » « مركب قلم علماي دين از خون شهيدان افضل و برتر است . »
اين برتري و افضليت به آن دليل است كه قلم علما و انديشمندان اسلامي است كه تبيين كننده تعاليم ژرف و رهايي بخش اسلام از جمله جهاد في سبيل الله مي باشد و نيز همين قلم ها و آثار تراوش شده از آنهاست كه « شهيدپرور » هستند و طبيعي است كه بايد بر خون شهيدان برتري يابند.
حضرت امام خميني در پيام به روحانيت به اين اثربخشي و برتري و رجحان مركب قلم عالمان دين بر خون شهيدان اينگونه تصريح دارند : « از مجاهدات علمي و فرهنگي آنان كه به حق از جهاتي افضل از دما شهيدان است كه بگذريم آنان در هر عصري از اعصار براي دفاع از مقدسات ديني و ميهني خود مرارت ها و تلخي هايي متحمل شده اند و همواره با تحمل اسارت ها و تبعيدها زندان ها و اذيت و آزارها و زخم زبان ها شهداي گرانقدري را به پيشگاه مقدس حق تقديم نموده اند . »

منبع:شرح پیام امام خمینی

تعریف واژگان سیاسی متن فوق:

ماتریالیسیم: ماده‌گرایی یا ماتریالیسم (به انگلیسی: Materialism) به دیدگاهی گفته می‌شود که بر این باور است که هر آنچه در هستی وجود دارد ماده یا انرژی است و همه‌ی چیزها از ماده تشکیل شده‌اند و همه‌ی پدیده‌ها (از جمله آگاهی) نتیجه‌ی برهم‌کنش‌های مادی است. به عبارت دیگر، ماده تنها چیز است و واقعیت عملاً همان کیفیت‌های در حالِ رخ دادنِ ماده و انرژی است.

سکولاریسیم: سکولاریسم (به انگلیسی: Secularism) به صورت کلی به مفهوم ممانعت از دخالت دین در تمامی امور عمومی جامعه است. این تفکر به صورت کلی ریشه در عصر روشنگری در اروپا دارد. ارزش‌هایی مانند جدایی دین از سیاست، جدایی کلیسا و حکومت در آمریکا، و لائیسیته در فرانسه بر پایه سکولاریسم بنا شده‌اند.

ماکیاولیسم : ماکیاولیسم (به انگلیسی: Machiavellism)، عبارت است از مجموعه اصول و روش‌های دستوری که نیکولو ماکیاولی سیاست‌مدار و فیلسوف ایتالیایی (۱۴۶۹-۱۵۲۷) برای زمامداری و حکومت بر مردم ارائه داد.
نیکلا ماکیاولی که بنیاد این نظریه خود را پیرامون روش و هدف در سیاست قرار داده، در کتاب خود شهریار (The Prince)، هدف عمل سیاسی را دستیابی به قدرت می‌داند و بنابراین، آن را محدود به هیچ حکم اخلاقی نمی‌داند و در نتیجه به کار بردن هر وسیله‌ای را در سیاست برای پیشبرد اهداف مجاز می‌شمارد و بدین گونه سیاست را به کلی از اخلاق جدا می‌داند.
ماکیاولی معتقد است، زمامدار اگر بخواهد باقی بماند و موفق باشد نباید از شرارت و اعمال خشونت‌آمیز بترسد. زیرا بدون شرارت، حفظ دولت ممکن نیست.

حکومت برای نیل به قدرت، ازدیاد و حفظ و بقای آن مجاز است به هر عملی از قبیل کشتار، خیانت، ترور، تقلب و ... دست بزند و هرگونه شیوه‌ای حتی منافی اخلاق و شرف و عدالت برای رسیدن به هدفش روا می‌دارد.
این مکتب بر این باور است که رجال سیاسی باید کاملاً واقع‌بین و مادی و جدّی باشد، آنگونه سخت‌گیر باشد که اگر تکالیف دینی، اخلاقی و احساسات سد راه او شود؛ از آنها صرف‌نظر کند و هدفی جز رسیدن به مقصود نداشته باشد.

ماکیاولیسم اسلامی :در واقع انحراف در شیوه حکومت در حکومت اسلامی و تمایل حکومتداران به معیارهای ابزارگرایانه ی دینی را گویند. از مصادیق این مورد، تن دادن به اصالت منافع و تبلیغات ناراست در انتخابات و شعارهای آن است. در این شیوه، سیاست در حکومت اسلامی به خودی خود هدف می شود و اخلاق و دین دائر مدار منافع سیاسی می چرخد.
از تئوری پردازانی که معتقد است ماکیاولیسم اسلامی در سیاست ایران وجود دارد می توان عماد افروغ را نام برد. وی می ‌گوید: «ما امروز، غرب را می‌کوبیم اما از غربی ها غربی تریم. امروز معنویت و اخلاق، فدای سود و اقتدار شده و در واقع جای هدف و وسیله عوض شده است. اگر سیاست برای خودش هدف شد و فعل سیاسی، فعل مشروط نبود و فعل هدف شد، فاتحه اخلاق را باید خواند. اما اگر فعل اخلاقی فعل هدف شد، مشکلات حل می شود. در واقع معنویات طراز سیاست است و نه برعکس.»

سلام

توقع ام این است

ای اساتید فقه ای روحانیون پاسخگو به سوالات شرعی

تو را به خدا حکمی را که یاد می گیرد فلسفه و استدلالات و مدارک پشت آن را هم بیاموزید

اگر بنا بر گفتن جواب است که رساله هم هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!:Ghamgin:

دلم خونه

معلم شهید;214987 نوشت:
بنام پروردگارقادرمتعال
سلام
خیلی خوشحالم که می بینم یک طلبه چنین تاپیکی را ایجاد کرده است
شاید بقول شما بحث به حاشیه برود و حتی پستم خیلی زود حذف شود اما مجبورم از این فرصت نادر استفاده کرده و یک فریاد بر سر روحانیت محترم بکشم
برای زدن این پست روزها در حرم مطهر فکر کرده ام و چون نیرویی قوی مرا در این راه به جلو می راند پس از استخاره تصمیم گرفتم از سعه صدر جناب علامه حلی برای فریاد یک درد استفاده کنم

ای روحانیت محترم سوال من که توقع در دل آنست این است که چرا برای وساطت و فراهم کردن زمینه ازدواج این جوانان مومن (بویژه دختران پاک فهیم وبعضا" بسیار ارزشمند که کسی آنها را نمی شناسد)هیچ اقدامی نمی کنید ؟
در حالیکه بسیاری از این عزیزان فقط بخاطر پیدا نکردن یکدیگر مجبورند فشار و رنج مجرد بودن را تحمل کنند و کافیست پس ازصرف وقت و آشنایی مقدماتی باشخصیت آنان فقط خانواده ها را بهم معرفی کرد و پیشنهاد داد
چرا آنهایی که خر ازدواجشان از پل گذشته است برای این درد و مشکل جوان مومن که می خواهد پاک بماند دل نمی سوزانند ...کاری از دستتان بر نمی آید ؟
اشتباه می کنید ...
برمی آید ..
زمانی که من دانشجو بودم در یک تشکل سیاسی مذهبی فعالیت می کردم کارمندان دانشگاه که به بنده اعتماد داشتند برای فرزندان خود سراغ من می آمدند و می گفتند خانم یا آقایی با این مشخصات می شناسید معرفی کنید ...پس از مدتی از مسئولین جوان حوزه شهر مذکور با من تماس گرفتند که فلانی ما شنیده ایم شما قابل اعتماد هستید بیایید کمک کنید جوانان مومن را در حوزه و دانشگاه در این امر مقدس یاری کنیم .من نتوانستم موافقت کنم چون آن موقع مجرد بودم وعذرخواهی کردم ولی روحانیت می تواند به داد این جوانان برسد ...شما را بخدا عافیت طلب نباشید و نگویید به ما ربطی ندارد ...اگر در این راه قدمی بردارید مطمئن باشید عنایات و الطاف الهی را در راه خود به وضوح حس خواهید کرد ...
از هرکه توقع نرود از روحانیت مومن توقع می رود یک حرکت بسیجی وار برای کمک به خواهران و برادران مومن خود در این زمینه مقدس انجام دهد ...وزخم تمسخرو تهمت های انسان های نادان را بر خود هموار کند و مانند بسیجی ها چشم امیدش فقط به الطاف الهی باشد و رسیدن به رضای خدا .....

ما می توانیم به این جوانان پاک و مومن برای رسیدن به آرامش بیشتر کمک کنیم ...می توانیم اگر بخواهیم ............

بسم رب المهدی(عج)

به درستی که حق با شماست،موافقم؛این جوری خیلی از مشکلات ازدواج جوانان از جمله صرف وقت برای تحقیق کردن به این منظور که خانواده ی مورد نظر،از فلان نظر خوب هست یا بد و..... حل خواهد شد؛که صد البته باید روحانی مذکور برای این کار،قابل اعتماد و اطمینان باشد،نه هر روحانی!{البته در این وضع کنونی:ok:}

یا علی مدد
:Gol:التماس دعا:Gol:

«سید رضوی»;215393 نوشت:
موافقم؛این جوری خیلی از مشکلات ازدواج جوانان از جمله صرف وقت برای تحقیق کردن به این منظور که خانواده ی مورد نظر،.... ...حل خواهد شد

نه! نه !اشتباه نشود ! منظور من اصلا" این نبود !
با احترام به جناب سید رضوی بزرگوار :
اتفاقا " بنظر بنده در هر صورت تحقیقات مورد نیاز برای امر بسیارمهم ازدواج ... حتما" وظیفه خود و خانواده دو طرف است !
معرف تا یک حدی میزان است و شناخت دارد ...
اما تاکید من بر این است که خیلی جوانان مومنی هستند که بخاطر نداشتن وضعیت خوب مالی نمی دانند سراغ که بروند که با آنها بسازد و شرایط اصلی و مهم را هم داشته باشد یا کفو خود را پیدا نمی کنند و کسی را هم ندارند که بفکرشان باشد ...
از طرفی خیلی دختران مومن و باکمال هم هستند که می توانند با یک انسان مومن بااخلاق و باایمان بدون وضعیت مالی خوب هم بسازند و همدیگر را خوشبخت کنند اما کسی آنها را نمیشناسد (بدلائل مختلف )

اگر نمی توان مشکل ازدواج همه جوانان با توقعات مختلف را حل کرد ولی انصافا" این قشرمذکور لیاقت و استحقاق صرف وقت و آبرو و توجه بیشتر و کمک مخصوص اهل دین را دارند ....

چه بسا این کمک حقی باشد بر گردن همه ی مدعیان دیانت و مسلمانی (که روحانیت جلوه ی بارز آنست )...

سلام خدمت دوستان
نوبت رسید به توقع بعدی:
اگر دوستان اجازه دهند توقع سرکار معلم شهید را مطرح کنیم؟

از سرکار معلم شهید تقاضا دارم یک بار دیگر توقع خود را در یک سطر بیان کنند؟

سلام
چشم تکرار می کنم ولی شرمنده در یک سطر نمی شود چون دارد سوءبرداشت ها کم کم زیاد می شود :

توقع من نوعی :دخالت روحانیت بعنوان سرگروه های تشکل های مذهبی در ازدواج جوانان .


وتوضیح ضروری برای این توقع : جوانان مومنی هستند که بخاطر نداشتن وضعیت خوب مالی نمی دانند سراغ که بروند که با آنها بسازد و شرایط اصلی و مهم را هم داشته باشد یا کفو خود را پیدا نمی کنند و کسی را هم ندارند که بفکرشان باشد ...
از طرفی خیلی دختران مومن و باکمال هم هستند که می توانند با یک انسان مومن بااخلاق و باایمان بدون وضعیت مالی خوب هم بسازند و همدیگر را خوشبخت کنند اما کسی آنها را نمیشناسد (بدلائل مختلف )

اگر نمی توان مشکل ازدواج همه جوانان با توقعات مختلف را حل کرد ولی انصافا" این قشرمذکور لیاقت و استحقاق صرف وقت و آبرو و توجه بیشتر و کمک مخصوص اهل دین را دارند ....

چه بسا این کمک حقی باشد بر گردن همه ی مدعیان دیانت و مسلمانی (که روحانیت جلوه ی بارز آنست )...

معلم شهید;215406 نوشت:
سلام
چشم تکرار می کنم ولی شرمنده در یک سطر نمی شود چون دارد سوءبرداشت ها کم کم زیاد می شود :

توقع من نوعی :دخالت روحانیت بعنوان سرگروه های تشکل های مذهبی در ازدواج جوانان .
وتوضیح ضروری برای این توقع : جوانان مومنی هستند که بخاطر نداشتن وضعیت خوب مالی نمی دانند سراغ که بروند که با آنها بسازد و شرایط اصلی و مهم را هم داشته باشد یا کفو خود را پیدا نمی کنند و کسی را هم ندارند که بفکرشان باشد ...
از طرفی خیلی دختران مومن و باکمال هم هستند که می توانند با یک انسان مومن بااخلاق و باایمان بدون وضعیت مالی خوب هم بسازند و همدیگر را خوشبخت کنند اما کسی آنها را نمیشناسد (بدلائل مختلف )

اگر نمی توان مشکل ازدواج همه جوانان با توقعات مختلف را حل کرد ولی انصافا" این قشرمذکور لیاقت و استحقاق صرف وقت و آبرو و توجه بیشتر و کمک مخصوص اهل دین را دارند ....
چه بسا این کمک حقی باشد بر گردن همه ی مدعیان دیانت و مسلمانی (که روحانیت جلوه ی بارز آنست )...

دوستان این توقع سرکار معلم شهید است.

دوستان توجه داشته باشند که در چند بخش این توقع را بررسی میکنیم.


بخش اول:آیا کلیت این موضوع را قبول دارید که رو حانیت در مسئله ازدواج جوانان دخالت کنند؟ در صورت بله یا خیر،چرا؟

لطف کنید کوتاه بیان بفرمایید و دقت داشته باشید که در مورد نظرات دیگران هم فکر کنید چون ممکن است ما اشتباه کنیم.

علامه حلی;215410 نوشت:
بخش اول:آیا کلیت این موضوع را قبول دارید که رو حانیت در مسئله ازدواج جوانان دخالت کنند؟ در صورت بله یا خیر،چرا؟

دوستان فقط خواهشا" به این بحث که آیا اینچنین جوانان مومن و بااخلاق و دختران بساز وباکمالی وجود خارجی دارند یا خیر نپردازید که به احتمال زیاد اصل مطلب لوث می شود .

شما لطف کنید فعلا"فرض کنید که هستند و پاسخ جناب علامه حلی را بفرمایید.

علامه حلی;215410 نوشت:
بخش اول:آیا کلیت این موضوع را قبول دارید که رو حانیت در مسئله ازدواج جوانان دخالت کنند؟ در صورت بله یا خیر،چرا؟

سلام

بله---عالم به دین اند و نمونه مناسب را خوب می تونند بشناسند

علامه حلی;215410 نوشت:

بخش اول:آیا کلیت این موضوع را قبول دارید که رو حانیت در مسئله ازدواج جوانان دخالت کنند؟ در صورت بله یا خیر،چرا؟[/color]

بنام خدا
سلام

بله توقع دارم . دلیل هم همان چیزی که کاربر معلم شهید گفتند . البته مطمئنا ایشان جوانب دیگه رو هم مد نظرشون هست و بیان نکردند مثلا مسائل غیر مالی . چون اصلا ممکنه مساله مالی نباشه .

آقای علامه حلی خوب نتیجه این سوالات چیه ؟ بخدا قصد بدی از سوالم ندارم ها ولی خوب جواب های ما چه فایده داره؟ کی بهش عمل میکنه !!!!؟

یک لبخند بزنید
اللهم صل علی محمد و آل محمد

لا حول و لا قوة الا بالله

عبد الحجج;215203 نوشت:

مخاطبتون منم؟


تو چرا به خودت میگیری ؟:khaneh:
نه بابا منظورشون منم

علامه حلی;215201 نوشت:
شما چرا؟


آره راس میگید ببخشید
الآن که فکر میکنم میبینم تو شرکتی که از بیست نفرش فقط من و یکی دیگه نماز میخونیم نباید از گندی که بعضی از آخوندا (و نه همشون) زدن حرف بزنیم چون برای اسلام خوب نیست و توی کوچه پس کوچه که جوونها علاف میگردن و یکی نیست دست اینها رو بگیره نباید راجب آخوندا بد بگم چون برای اسلام ضرر داره توی این سایت هم که فقط تعریف کنید اصلاً چه معنی داره راجب روحانیت بد بگیم ؟ همشون گلن
مگه من چه فرقی میکنم ؟ مثل اینکه من بگم گرانی کمر مردم رو شکسته و بگید شما دیگه چرا ، بابا جان خود من هم دارم خرد میشم چرا باید دروغ بگم تا کی باید به به و چه چه کنم
الآن وقت ندارم بعدا یه داستانی رو براتون تعریف میکنم
اگر وقت کردید این رو بخونید و نظرتون رو بگید

[http://www.askdin.com/thread16373.html

vahid_barvarz;215438 نوشت:
بنام خدا
سلام
آقای علامه حلی خوب نتیجه این سوالات چیه ؟ بخدا قصد بدی از سوالم ندارم ها ولی خوب جواب های ما چه فایده داره؟ کی بهش عمل میکنه !!!!؟

یک لبخند بزنید
اللهم صل علی محمد و آل محمد

سلام علیکم

دوست عزیز
وقتی مسائل شکافته شود و ریشه مشکلات شناخته شود ، انسان به خوبی
میتواند با آنها مقابله کند .
ما هستیم که جامعه را تشکیل می دهیم .این شعار نیست! اگر بصیرت ما نسبت به مسائل حامعه افزایش پیدا کند در تمام کارهایمان و در مورد افراد جامعه دید جدیدی پیدا میکنیم.شما اگر بصیرت بالایی داشته باشید ،دید افراد جامعه نسبت به شما عوض می شود.
برای مثال بنده در سال 89 با دانش آموزان تهران به مناطق جنگی رفتم.تمام تاثیر من در بین آنها فقط بستگی به رفتار و بصیرت من داشت.شما فرض کنید با 800 دانش آموز منطقه سعادت آباد چگونه باید رفتار کرد. کسانی که حتی یک بار در زندگی خود روحانی ندیده اند اما تمام مشکلات جامعه را از چشم روحانیت می بینند. بنده فقط به اونها فرصت حرف زدن دادم،با اونها رفیق شدم،چیزی رو به اونها تحمیل نکردم! کاری که اطرافیان آنها برای آنها نکرده بودند .سرتون رو درد نمیارم .الآنم که هست این دانش آموزان دوستان من هستند و با آنها ارتباط دارم.

كبوتر حرم;215443 نوشت:

تو چرا به خودت میگیری ؟:khaneh:
نه بابا منظورشون منم


کبوتر جان با شما هم نبودم.نمیدونم چرا هر کی هر کاری کرده تقصیر من میندازن!
[SPOILER] کی میشه اون بنده خدا رئیس جمهور بشه؟! ما هم وزیرش:Khandidan!:[/SPOILER]

آش نخورده و دهن سوخته!

علامه حلی;215482 نوشت:
کبوتر جان با شما هم نبودم.نمیدونم چرا هر کی هر کاری کرده تقصیر من میندازن!
[SPOILER] کی میشه اون بنده خدا رئیس جمهور بشه؟! ما هم وزیرش:Khandidan!:[/SPOILER]

آش نخورده و دهن سوخته!

به نام خدا

برادر خوب تقصیر خودتونه :Nishkhand: تو همون پست میگفتین منظورتون من هستم که دوستان رو به شک نندازید :Nishkhand:

[SPOILER]اسم اون بنده خدا رو باز آوردین ؟ :Moteajeb!: دوباره میگم کی شکر خورده ها :Nishkhand:[/SPOILER]

اللهم صل علی محمد و آل محمد

vahid_barvarz;215487 نوشت:
به نام خدا

برادر خوب تقصیر خودتونه :nishkhand: تو همون پست میگفتین منظورتون من هستم که دوستان رو به شک نندازید :nishkhand:

اللهم صل علی محمد و آل محمد


با سلام
بنده اعلام میکنم طلبه هستم اما در این جا هیچ نمایندگی از جامع روحانیت ندارم.
[spoiler] درخواست نماینگی دادم ! گفتن الآن بازار وضعش خرابه!دولار ارزون شد تایید میکنن[/spoiler]

علامه حلی;215410 نوشت:


بخش اول:آیا کلیت این موضوع را قبول دارید که رو حانیت در مسئله ازدواج جوانان دخالت کنند؟ در صورت بله یا خیر،چرا؟

[/size]

بله.
روحانیت کنونی وظیفه رسول خدا و صحابه را بر عهده دارند و ما از ایشان الگو می گیریم. در زمان پیغمبر هم زنها می آمدند و می گفتند شوهر می خواهیم- مردها می آمدند و می گفتند زن می خواهیم امّااااااا

دخترانی که خودشون پدر دارند باید شخص پدر را هم در جریان قرار داد و قبل از دختر، پدر آن جوان را ببیند. و در نهایت، تصمیم اصلی را پدر و دختر بگیرند و روحانی این وسط فقط نقش واسطه بین مومنین و مومنات را پیدا می کند همین. پول هم اگه خواستین بعد از گذشت 3 ماه از عروسی ازشون بگیرید :shookhi:
..
..
..
..
..
البته اگه تونستین!:jangjoo::kill::khobam: و برای طلاق دعوتتون نکردن :khaneh:

روحانی علاوه بر اجتهاد ................انتقاد هم باید بکند ..........

روحانی نباید دنبال توجیه المسایل باشد ...........بلکه باید دنبال توضیح المسایل باشد

روحانی باید درد دین داشته باشد .........نه درد حکومت ونظام :Sham:

روحانی باید دغدغه اجرای احکام دین داشته باشد ............نه پسند مردم ورضایت

مسئولین نظام

روحانی باید به مسایل روز اشنایی کامل داشته باشد ودر مقابل جنگ نرم مسلح وآماده باشد

جناب علامه حلی ما الان داریم روی دیوارشما یادگاری می نویسیم ها :vamonde:
پست ها خیلی دارد پراکنده می شود لطفا" دوستان را به مطلب هدایت بفرمایید:ok:
ببخشید آخرمطلب برای من خیلی مهم است و می ترسم دوستان توقع ما را این وسط ها گم کنند !:ok:

:Narahat az:روحانی باید الگوی وشیوه حکومتداری حضرت علی (ع) را به مردم

نشان وتفهیم وتبین کند

روحانی باید شریعت مدار باشد نه مردم مدار :Sham:

سلام

علامه حلی;215410 نوشت:
[=13]
بخش اول:آیا کلیت این موضوع را قبول دارید که رو حانیت در مسئله ازدواج جوانان دخالت کنند؟ در صورت بله یا خیر،چرا؟

صلاحیت و اطلاعات کافی ندارم, نظر شخصی:

خیلی عجیبه که از روحانیون چنین توقعی داشته باشیم, پس خیر.

نقل قول:

رو حانیت در مسئله ازدواج جوانان دخالت کنند؟ در صورت بله یا خیر،چرا؟


یعنی چی؟
خب باید بازش کنید
خوندن صیغه و خطبه عقد و...که نه تنها مشکلی نداره بلکه پسندیده هم هست
اگر بحث مشاوره و روانشناسی هم باشه
کسانی که بعد از سطوح طلبگی میرن وارد رشته روانشناسی میشن
بسیار بسیار موفق تر و مفید تر از بقیه هستن
عموما اینطوری بوده

حتی اگر روانشناسی هم نخونن
باز چنتا ایه حدیث و روایت در مورد ازدواج بلدن و میتونن به عنوان نصیحت و پند و اندرز راهنمایی کنن

درسته؟

behrooz_313;215128 نوشت:
دوست عزیز بله توقع رو همه داریم
ولی خب شما تو پست اولتون فرمودین اینا همه نوع اشتباهی میکنن و..
این حرف کاملا اشتباهه و در مور هیچ قشری صادق نیست همه رو زیر سوال ببریم
همه جا و هر قشری هم خوب داره و هم بد
بحث ما سر اینه که همه اینشکلی نیستن
و مجازات همه هم نباید یکسان باشه
یکی تو مساله دنیایی اسراف میکنه
یکی دروغ میگه
یکی عدالت رو زیر پا میزاره
در ضمن خود خلع لباس کردن هم کم مجازاتی نیست
اول نشون یمده که طرف لایق این لباس نیست و این خودش ضربه بزرگی به کسیه که حداقل 10 سال از عمرشو تمام حوزه خونده
گرچه مجازات های دیگه هم عموما میشه

سلام

چه کسی گفته روحانیون اشتباه نمیکنند شما میگوئی یا خودشان مدعی هستند بلکه اشتباه میکنند بسیار هم اشتباه میکنند به استثنای 14 معصوم که خداوند تطهیرشان نموده حتی پیامبر اوالعظمی چون موسی نیز دچار ترک اولی شده و ترک اولی اشتباه خفیف است یعنی باید راه مستقیم را بروند کمی به چپ و راست منحرف میشوند منتهی بلافاصله متوجه شده و بازگشت مینمایند چون حضرت داود یا سلیمان یا یونس یا یوسف و..... اما اینکه بگوئیم ما مقدسیم و اشتباه نمیکنیم دقیقاً راه شیطان را رفته ایم که اشتباه کرد و بر ادم سجده ننمود و وقتی خداوند براو بانگ زد که چرا سجده نکردی به جای اینکه توبه کند ایستادگی کرد گفت تو مرا اغوا کردی یعنی مرا به لباس روحانیت یا کسوت فرشتگان اراسته ای پس من از او بر ترم و امروز ما شیطان را در لباس روحانیت فراوان میبینیم قبول ندارید به همین روحانیونی که از اغاز انقلاب با ما بودند و. امروز اختلاف کرده اند و گروه دسته درست کرده اند و هر روز فتنه ای میسازند توجه نمائید

من الله توفیق

بهلول;215555 نوشت:
سلام

چه کسی گفته روحانیون اشتباه نمیکنند شما میگوئی یا خودشان مدعی هستند بلکه اشتباه میکنند بسیار هم اشتباه میکنند به استثنای 14 معصوم که خداوند تطهیرشان نموده حتی پیامبر اوالعظمی چون موسی نیز دچار ترک اولی شده و ترک اولی اشتباه خفیف است یعنی باید راه مستقیم را بروند کمی به چپ و راست منحرف میشوند منتهی بلافاصله متوجه شده و بازگشت مینمایند چون حضرت داود یا سلیمان یا یونس یا یوسف و..... اما اینکه بگوئیم ما مقدسیم و اشتباه نمیکنیم دقیقاً راه شیطان را رفته ایم که اشتباه کرد و بر ادم سجده ننمود و وقتی خداوند براو بانگ زد که چرا سجده نکردی به جای اینکه توبه کند ایستادگی کرد گفت تو مرا اغوا کردی یعنی مرا به لباس روحانیت یا کسوت فرشتگان اراسته ای پس من از او بر ترم و امروز ما شیطان را در لباس روحانیت فراوان میبینیم قبول ندارید به همین روحانیونی که از اغاز انقلاب با ما بودند و. امروز اختلاف کرده اند و گروه دسته درست کرده اند و هر روز فتنه ای میسازند توجه نمائید

من الله توفیق

منم با حرف ایشون موافقم.هیچ انسانی مبرا از خطا نیس.حتی پیامبران .چه برسه به یه طلبه

هدف1;215578 نوشت:
منم با حرف ایشون موافقم.هیچ انسانی مبرا از خطا نیس.حتی پیامبران .چه برسه به یه طلبه

سلام

این گزاره غلط است طلبه ها شاید به درجه عصمت نرسیده باشند

اما پیامبران معصوم اند!

[="RoyalBlue"]سلام عرض ادب

نمي دونم بحث كجاست ولي توقعات خودمو ميگم ..شما بحث رو ادامه بديد:ok:

يك روحاني اول بايد سخنور باشه
كتابخون و آگاه به مسائل روز باشه..
با هر كسي هم در حد سنش صحبت كنه.
خودش رو الگو بدونه از همه نظر

ياحق:Gol:[/]

سلام
روحانی باشه!

هدف1;215578 نوشت:
منم با حرف ایشون موافقم.هیچ انسانی مبرا از خطا نیس.حتی پیامبران .چه برسه به یه طلبه

امّا این دلیل نمیشه به همه مشکوک باشیم! هروقت خودت با چشمان مبارک دیدی و با گوش مبارک، صدای مبارک ایشان را شنیدی که امام جماعت غیبت می کند یا ... (دیدم این رو) شما پشت سرش نماز نخون برو یکی دیگه پیدا کن!

ظاهرا دوستان در بخش اول موافق حضور روحانیت در مساله ازدواج به صورت کلی هستند.یعنی از آنجایی که بحث ازدواج در اسلام یک مسئله دینی ،اجتماعی است،مشکل در ازدواج میتواند در محدوده کاری روحانی قرار بگیرد.

اما بخش دوم:دوستان بفرمایند روحانیت چه طور می توانند در بحث ازدواج جوانان کمک بکنند؟هر پیشنهادی که در ذهنتان هست بفرمایید؟اگر موردی را هم درباره این کمک سراغ دارید برای وضوح بحث میتوانید مطرح کنید.

[spoiler] خواهشمندیم به حاشیه نروید![/spoiler]

نقل قول:

اما بخش دوم:دوستان بفرمایند روحانیت چه طور می توانند در بحث ازدواج جوانان کمک بکنند؟هر پیشنهادی که در ذهنتان هست بفرمایید؟



روحانیت می تواند با ایجاد یک تشکل منظم در شاخه های مختلف به ازدواج جوانان کمک کند
و البته این کار هر روحانی نیست !
کار روحانی است که بخاطر همان روحانیتی که ازیک روحانی انتظار می رود با عشق و ایمان به این راه در کار وارد شود( وحاضر باشد برای ان هزینه بپردازد ) نه بصورت شغلی اداری یا پر کردن اوقات فراغت یا کسب تجربه یا شهرت یا مشابه آن .
مهم ترین بخش این تشکل هم مهره های تشکیل دهنده آن هستند چه مهره های اصلی و چه مهره های فرعی .
کم عقلی یا افراط و تفریط برای چنین مجموعه ای سم مهلک خواهد بود و کار را عقیم خواهد کرد ......

nakisa;212400 نوشت:
من میگم یه روحانی باید طوری زندگی کنه که ملت نگن پول خمس مارو ببین میگیرن چیها میخرن واسه خودشون .

.


دوست عزیز من میگم روحانی هم یه عضو جامعه است .همان طور که بقیه در زندگی حق دارن رفاه داشته باشن منم که بچه ی یه روحانیم حق دارم رفاه داشته باشم.در ضمن دید برخی طوریه که اگه یه فرد عادی مثلا بنز داشته باشه هیچ کس نمیگه از کجا اورد همه میگن خوش به حالش ولی یه روحانی اگه یه 405 سوار بشه مال مردم خور معرفی میشه و همه جور حرف مفت و اکثر اوقات بدون شناخت براش میگن

معلم شهید;215718 نوشت:
روحانیت می تواند با ایجاد یک تشکل منظم در شاخه های مختلف به جوانان کمک کند
و البته این کار هر روحانی نیست
کار روحانی است که بخاطر همان روحانیتی که ازیک روحانی انتظار می رود با عشق و ایمان به این راه در کار وارد شود( وحاضر باشد برای ان هزینه بپردازد ) نه بصورت شغلی اداری یا پر کردن اوقات فراغت یا کسب تجربه یا شهرت یا مشابه آن .
مهم ترین بخش این تشکل هم مهره های تشکیل دهنده آن هستند چه مهره های اصلی و چه مهره های فرعی .
کم عقلی یا افراط و تفریط برای چنین مجموعه ای سم مهلک خواهد بود و کار را عقیم خواهد کرد ......

به نام خدا

یعنی چجور تشکلی ؟ این تشکل کارش چی باشه ؟ اهداف این تشکل رو تعریف کنید .

یا حق

vahid_barvarz;215740 نوشت:
یعنی چجور تشکلی ؟ این تشکل کارش چی باشه ؟ اهداف این تشکل رو تعریف کنید .

ببخشید, من در پستی که نقل قول کرده اید یک کلمه "ازدواج " را جا انداخته بودم که ویرایش و اصلاح شد .لطفا" ببینید.
اگر باز هم مشخص نشد که منظورم چیست بفرمایید .

معلم شهید;215745 نوشت:
ببخشید, من در پستی که نقل قول کرده اید یک کلمه "ازدواج " را جا انداخته بودم که ویرایش و اصلاح شد .لطفا" ببینید.
اگر باز هم مشخص نشد که منظورم چیست بفرمایید .

به نام خدا
سلام

ممنون از پاسختون

هنوز متوجه نشدم . از تشکلی که مد نظرتون هست بیشتر بگید . مثال بزنید .

یا حق

vahid_barvarz;215810 نوشت:
هنوز متوجه نشدم . از تشکلی که مد نظرتون هست بیشتر بگید . مثال بزنید .

ببینید مثلا" درهر شهر یک روحانی خوش فکر و قابل اعتماد عموم می تواند چند نیروی قابل اعتماد از طلبه و دانشگاهی و استاد و دکتر و ....را جمع کند با کمک هم یک خانم باز هم خوش نام و قابل اعتماد را پیدا کنند و توجیه کنند .ایشان هم چند خانم فهمیده و عاقل ودلسوزو(هرفاکتوری که لازم است ) از دکتر و استاد و ..هرقشری را جمع کند.
با هم جلسه بگذارند .تقسیم کار کنند .مثلا" یک مشاور دینی در گروه وارد کنند برای دادن مشاوره و کمک به انتخاب درست و ...یک فرد خیر و دارای اعتبار در شهر را شناسایی کنند و ..با یک مسئول امنیتی مهم در شهر ارتباط برقرار کنند و ...هرچه به عقلشان می رسد و نیاز است .
خانم ها به روش های معقول و متفاوت از طریق ارتباط با دانشگاه , حوزه ,خانواده های خوش نام و متدین و مجامع مذهبی ...دختران در سن ازدواج را شناسایی کنند و آقایون پسران مومن مجردی که به بلوغ اخلاقی و عاطفی و...رسیده اند را شناسایی کنند و بطور منطقی پیش بروند و به این جوانان کمک کنند
مشکلات و دلائل مجرد ماندنشان را دریافت کنند ودر جلسات مسائل را مطرح و حل کنند
اینجا کمیت هم ارزشمند است ولی ملاک نیست شاید یک گروه در یک شهر بتوانندفقط زمینه ازدواج صحیح تعداد کمی را فراهم کند اما نیت خیر موجود در کار یقینا" به آن برکت و توفیق خواهد داد ...

rq-170;215650 نوشت:
امّا این دلیل نمیشه به همه مشکوک باشیم! هروقت خودت با چشمان مبارک دیدی و با گوش مبارک، صدای مبارک ایشان را شنیدی که امام جماعت غیبت می کند یا ... (دیدم این رو) شما پشت سرش نماز نخون برو یکی دیگه پیدا کن!

ولی من با همین گوش مبارکم شنیدم که غیبت مذهب یکدیگه می کنن.سنی غیبت شیعه و شیعه غیبت سنی.
ولی خب من که نگفتم به همه مشکوک شد.من می گم یه طلبه هم ممکنه خطا کنه.شما اینو قبول ندارید؟

اعظم1366;215719 نوشت:
دوست عزیز من میگم روحانی هم یه عضو جامعه است .همان طور که بقیه در زندگی حق دارن رفاه داشته باشن منم که بچه ی یه روحانیم حق دارم رفاه داشته باشم.در ضمن دید برخی طوریه که اگه یه فرد عادی مثلا بنز داشته باشه هیچ کس نمیگه از کجا اورد همه میگن خوش به حالش ولی یه روحانی اگه یه 405 سوار بشه مال مردم خور معرفی میشه و همه جور حرف مفت و اکثر اوقات بدون شناخت براش میگن

ولی خیلی از روحانیون هستن که بدون کار کردن و تنها با چند نصیحت که البته خوبه حقوق میگیرن.ایا بهتر نیس هم کار کنن و حقوق بگیرن و هم مشکلات دینی مردم رو بدون گرفتن حقوق حل کنن؟مثه پیامبر؟

عبد الحجج;215580 نوشت:
سلام

این گزاره غلط است طلبه ها شاید به درجه عصمت نرسیده باشند

اما پیامبران معصوم اند!

سلام

ممکن است بفرمایید معصوم یعنی چه ؟

معلم شهید;215834 نوشت:
ببینید مثلا" درهر شهر یک روحانی خوش فکر و قابل اعتماد عموم می تواند چند نیروی قابل اعتماد از طلبه و دانشگاهی و استاد و دکتر و ....را جمع کند با کمک هم یک خانم باز هم خوش نام و قابل اعتماد را پیدا کنند و توجیه کنند .ایشان هم چند خانم فهمیده و عاقل ودلسوزو(هرفاکتوری که لازم است ) از دکتر و استاد و ..هرقشری را جمع کند.
با هم جلسه بگذارند .تقسیم کار کنند .مثلا" یک مشاور دینی در گروه وارد کنند برای دادن مشاوره و کمک به انتخاب درست و ...یک فرد خیر و دارای اعتبار در شهر را شناسایی کنند و ..با یک مسئول امنیتی مهم در شهر ارتباط برقرار کنند و ...هرچه به عقلشان می رسد و نیاز است .
خانم ها به روش های معقول و متفاوت از طریق ارتباط با دانشگاه , حوزه ,خانواده های خوش نام و متدین و مجامع مذهبی ...دختران در سن ازدواج را شناسایی کنند و آقایون پسران مومن مجردی که به بلوغ اخلاقی و عاطفی و...رسیده اند را شناسایی کنند و بطور منطقی پیش بروند و به این جوانان کمک کنند
مشکلات و دلائل مجرد ماندنشان را دریافت کنند ودر جلسات مسائل را مطرح و حل کنند
اینجا کمیت هم ارزشمند است ولی ملاک نیست شاید یک گروه در یک شهر بتوانندفقط زمینه ازدواج صحیح تعداد کمی را فراهم کند اما نیت خیر موجود در کار یقینا" به آن برکت و توفیق خواهد داد ...

به نام خدا
سلام
الان خوب توضیح دادید :ok: متشکرم
لطفا لبخند بزنید و بخونید که :
ایده ی خوبی هست ولی بیانش توی این تایپیک چه سودی داره ؟ منظور بدی ندارم ها . میخوام بفهمم فقط داریم در مورد این مسائل حرف میزنیم یا نه قراره عملی هم بشه ؟

سلام بر دوستان گرامی

خواهش میکنم بحث رو به حاشیه نبرید. ضمنا بعضی از نظرات مطالب دوستان کارشناسی نیست.بنده به علت این که این که بحث به درازا نکشد. در پروفایل دوستان مطالبی را قرار میدهم.خواهشا فقط پیشنهاد بدهند؟!


علامه حلی;215713 نوشت:

ظاهرا دوستان در بخش اول موافق حضور روحانیت در مساله ازدواج به صورت کلی هستند.یعنی از آنجایی که بحث ازدواج در اسلام یک مسئله دینی ،اجتماعی است،مشکل در ازدواج میتواند در محدوده کاری روحانی قرار بگیرد.

اما بخش دوم:دوستان بفرمایند روحانیت چه طور می توانند در بحث ازدواج جوانان کمک بکنند؟هر پیشنهادی که در ذهنتان هست بفرمایید؟اگر موردی را هم درباره این کمک سراغ دارید برای وضوح بحث میتوانید مطرح کنید.

[spoiler] خواهشمندیم به حاشیه نروید![/spoiler]



هدف1;215843 نوشت:
ولی خیلی از روحانیون هستن که بدون کار کردن و تنها با چند نصیحت که البته خوبه حقوق میگیرن.ایا بهتر نیس هم کار کنن و حقوق بگیرن و هم مشکلات دینی مردم رو بدون گرفتن حقوق حل کنن؟مثه پیامبر؟

بله خیلی هاشون کارمندن یا شغل دیگه ای دارن ولی مردم نمی دونن.روحانی هم باید زندگیش بگذره .وعظ کردن همکار چندان راحتی نیست من میبینم که یه روحانی برای یه سخنرانی ساده برای اینکه حرفی برای گفتن داشته باشه چه قدر وقت می زاره و مطالعه می کنه.چه طور یه استاد دانشگاه برای اینکه استاده وچیزی به دانشجو یاد میده حقوق داره. چه
طوره که یه فردی رو که با تمسخر این و اون دیگران رو می خندونه به جشنها دعوت می کنیم وبهشون پول های کلان میدیم.حالا یه روحانی بابت زحمتی که می کشه نباید مزد بگیره...(البته میدونم روحانیون عزیز خدا مد نظرشون هست)

سلام فقط نظرم رو میگم در مورد ازدواج

نمی دونم دیدید یا نه بعضی موسسه های ترک اعتیاد هست که برا معتادا جلسه میزارن بهشون آموزش میدند البته نمیگم که جوانان مثل معتادن نه ولی اون شیوه موسسات مدنظرم

مثلا نهادهای تبلیغ دینی مثل حوزه علمیه،سازمان تبلیغات یا وزارت ارشاد یا هر نهاد مسئول دیگری موسساتی مثل پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره مذهبی بزارن و در سطح شهر هم تبلیغ کنن که مثلا در فلان موسسه سخنرانی در مورد ازدواج هست و امکان مشاوره رایگان با روحانیون و مختصین روانشناس

بعد هم که کارش گفت کارش میشه مشاوره به جوونا اگر فرد مراجعه خواست اون موسسه میتونه واسطه خواستگاری و اون مراسمات دیگه باشه

عامل به علمشون باشن.حرف و سخنرانی محدود به مکان و ظرفیت افراده ولی عمل تزیین شده به اسلام در تمام 24 ساعت زندگی یک تبلیغ گسترده و همه گیر هست.:Gol:

نقل قول:

اما بخش دوم:دوستان بفرمایند روحانیت چه طور می توانند در بحث ازدواج جوانان کمک بکنند؟هر پیشنهادی که در ذهنتان هست بفرمایید؟اگر موردی را هم درباره این کمک سراغ دارید برای وضوح بحث میتوانید مطرح کنید.

بهترین کاری که می تواند بکند، [="red"]الگوسازی در ازدواج[/] است. الان اگه من بخوام ازدواج کنم، چه کسی هست که الگوی من باشه؟(در این 10 سال اخیر)
خود شما مهریه ی دخترانتون (خواهرتون(خودتون)) رو چند سکّه گذاشتین؟ مراسمتون چه سبکی بود که هم 2 وعده شام دادین هم ارگ نیاوردین، هم اینکه زن و مرد قاطی نبودن، هم اینکه ....؟؟؟

بگین تا ما هم الگو بگیریم!

هدف1;215843 نوشت:
ولی خیلی از روحانیون هستن که بدون کار کردن و تنها با چند نصیحت که البته خوبه حقوق میگیرن.ایا بهتر نیس هم کار کنن و حقوق بگیرن و هم مشکلات دینی مردم رو بدون گرفتن حقوق حل کنن؟مثه پیامبر؟

اونوقت باید مانند مقام معصومی مثل حضرت عیسی بگیم رَبَّنَا أَنزِلْ عَلَيْنَا مَآئِدَةً مِّنَ السَّمَاء تَكُونُ لَنَا عِيداً لِّأَوَّلِنَا وَآخِرِنَا وَآيَةً مِّنكَ وَارْزُقْنَا وَأَنتَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ

شاید از آسمون چیزی نازل شد :ok::ok::ok:
فرمایش جناب هدف بسیار عالی هست خوبه روحانیون کار کنن که البته باید شانیت رو در نظر گرفت که هر کاری با شانیت روحانیت سازگار نیست بنده خودم دور و برم روحانیونی هستن که در موقع کشاورزی در شالیزار مشغول به کار هستن و اتفاقا هیچ ابایی از کار کردن ندارن
مگه روایت کم داریم در مورد کار کردن ائمه معصومین علیهم السلام
اینطور که من شنیدم و در بعضی از فیلمها نشون میده در بین کشیشان مسیحی اکثرشون علاوه بر کارهای کلیسا دارای تخصص در زمینه های مختلف هستن یعنی امرار معاششون فقط به کلیسا و وعظ و خطابه نیست درآمدشون از همون تخصصشون هست

نقل قول:
خوبه روحانیون کار کنن که البته باید شانیت رو در نظر گرفت که هر کاری با شانیت روحانیت سازگار نیست بنده خودم دور و برم روحانیونی هستن که در موقع کشاورزی در شالیزار مشغول به کار هستن و اتفاقا هیچ ابایی از کار کردن ندارن

بله. رجوع کنید به زندگینامه سید علی کمالی (متوفّی 1384)

vahid_barvarz;215881 نوشت:
لطفا" لبخندبزنید و بخونیدکه :ایده ی خوبی هست ولی بیانش توی این تایپیک چه سودی داره ؟ منظور بدی ندارم ها . میخوام بفهمم فقط داریم در مورد این مسائل حرف میزنیم یا نه قراره عملی هم بشه ؟

ممنون از توجه ,پیگیری و اخلاق شما.

سوال شما کاملا" بجا و منطقی ست :ok:

راستش هرچه فکر کردم فعلا" این تنها کاری بود که از دستم برمی آمد.من به شخصه نیتم از زدن این پست ها ایجاد یک

جرقه بود !گفتم شاید مطلبم را کسی ببیند که قدرت انجام کاری را دارد و مثل من, نتواند از فشاری که این جوانان پاک و

مومن( که در اطرافمان کم هم نیستند ) بخاطر نداشتن ثبات در زندگی اجتماعی خود تحمل می کنند راحت بگذرد و بی اعتنا باشد ...............

خدا را چه دیده اید شاید یک انسان خوش فکر پیشنهاد خوبی داد راهی باز کرد و خود ما هم توانستیم قدم های دیگری در

این راه مقدس (مقدس بخاطر اینکه به نیت کمک به مومنین برای قوت گرفتن در برابر شیطان لعین و داشتن یک زندگی نورانی تروپربرکت تراست) برداریم....

والبته توفیق را ازخداوندمتعال بایددرخواست کردو توکل بر قدرت آن یگانه ی بی شریک بایدداشت....انشالله که پست هایمان بی ثمر نباشد.

لا حول و لا قوة الا بالله

سلام
فعلاً راجب ازدواج حرفي نميزنم

كبوتر حرم;215443 نوشت:

الآن وقت ندارم بعدا یه داستانی رو براتون تعریف میکنم

[


خب الآن وقت دارم
پارسال توفيق شده بود رفته بوديم هويزه اردوي جهادي
من و فرمانده بسيج دانشگاه به همراه 5 نفر طلبه و يك روحاني (آخوند و روحانيش با خودتون) فرهنگي بوديم
جمع اردو جمع مذهبي نبود ، ما به حاجي روز اول گفتيم حاجي اگر ميشه امشب يه بحث راجب ازدواج بذاريم ، فردا شب گفتمان بذاريم بچه ها كه ترغيب شدن راجب داستان ظهور و ولايت فقيه هم صحبت كنيم ايشون هم فقط گفت باشه
شب اول شد حاجي رفت محل اسكان خواهران برنامه گذاشت (خانم خودش اونجا بود به بهانه بحث ميرفت اونجا به همسرش سر بزنه) گفتيم باشه ، شب دوم همينطور ، شب سوم همينطور ، روزا به ما ميگفت امشب راجب اين موضوع صحبت ميكنيم شب كه ميشد غيبش ميزد ، حالا ما هم هر ورز راجب اون مطالب با وجود اينكه كار هم ميكرديم ولي مطالعه هم ميكرديم كه جلوي دانشجوها كم نياريم شب كه ميشد هيچي به هيچي
هميشه هم ميگفت من چون كلام خوندم ميتونم راحت ارتباط برقرار كنم
ديگه با كلي خواهش و تمنا و اين تن بميره و جون مادرت بالاخره يه آزاد انديشي گذاشت ، دانشجوها سوال كردن همون اولش گير كرد يكي از طلبه ها به دادش رسيد
يه كم گذشت يكي ديگه سوالي كرد بازم اين گير كرد من ديدم خيلي اوضاع خرابه سريع بحث رو بردم سمت صدا و سيما داشتم حرف ميزدم حاجي گفت علي بسه ديگه گفتم برا چي ؟ گفت هيچي نگو ، بعداً ازش پرسيدم گفت اينا ميخواستن تو رو به چالش بكشن !!!!!
استدلال رو نگا !!!!! حالا خوبه به دادش رسيده بودم ، گفتم حاجي بعد از اين همه ادعا ديگه نتونم از پس چهارتا جوجه دانشجو بر بيام كه ديگه هيچي
بعد از كلي دعوا بالاخره يك شب هيئت برگزار كرديم ، روز آخر كار عقب بود بچه ها تا 10 شب سر پروژه بودن گفتيم حاجي امشب رو بيخيال تا حالا ميگفتيم باشه الآن ميگيم نباشه ، اينجا هم به حرفمون گوش نكرد ، همه خسته بودن خيلي ها شام نخورده خوابيدن اين هيئت گرفت ، همه داشتن نفرينش ميكردن
اين آقا شده بود مسئول فرهنگي
موضوع قفل شده است