چطور میشود در روز شهادت پسر پیامبرص جشن و شادی انجام داد ؟ !!
تبهای اولیه
با سلام
راسییاتش دیرور جایی بودم با دوستانی از اهل سنت گفتگو میکردیم و در رابطه با تاسوعا ...... عاشورا سخن گفتیم که یکی از دوستان اهل سنت گفت اره میشناسم این روز را ,به ما در این روز آب نبات و شیرینی میدهند و ما جشن میگیریم !!
بسیار متأثر شدم و گفتم آیا میدانی این روز چه روزی است!!
روز به شهادت رساندن پسر پیامبر ص و شما جشن میگیرد ؟
یهو به خود آمد و گفت به بخشید من نمیدانستم این سنتی است که بنی امیه به جا گذاشته !!
راستی چرا دشمنی با امام حسین ع در تاریخ تا این حد !!
سلام علیکم
یکی از دوستان من در دانشگاه تبریز درس میخواند میگفت در روز عاشورا شیرینی پخش میکنند و لباس رنگی میپوشند.
بعضی ها کارهاشون از روی جهالت هست و بعضی از روی عناد.
واقعا یه جور عقل ...
1-کسی یه بار تاریخ رو خونده باشه ... از خودش نمیپرسه 72 نفر باید ایدیولوژی داشته باشن تا جلوی 100000 نفر وایسن .
2-کسی که یه بار تاریخ خونده باشه ... از خودش نمیپرسه اگر امامان ما دنباله جاه و مقام بودن چطور همشون شهید شدن ... 11 تا اماممون هم شهید شدن ... یکیشون زندگی راحت نداشت . چرا !!!
واقعا یه جور عقل ...
سلام اقا رضا :gol:من اطلاعات علمی زیاد ندارم ، ولی یک چیز رو میدونم ، و فکر میکنم دلیلش داشتن تعصبات غلط و افراطی
نسبت به بعضی اشخاص هست ...
شیرینی خوردن در روزی که خون خدا به اسمان برده شده چه دلیلی داره؟؟؟؟
:gol:
با سلام
بنده متوجه منظورتان نشدم
اگر کمی بیشتر توضیح دهید ممنون میشوم
سلام علیکم
(اگر این مطلب مرتبط با بحث نیست ویرایش بفرمایید)
یکی از سوالاتی که من همیشه از خود میکنم این هست که چطور ممکنه من خورشید رو در آسمان ببینم و منکر روز بشوم؟چطور اهل تسنن به پیامبر ایمان دارند و سخن ایشان را عمل میکنند و خود را اهل سنت میدانند اما به سنت اصلی پیامبر عمل نمیکنند؟
دکتر تیجانی در کتاب آنگاه هدایت شدم خود میفرمایند که اهل سنت واقعی شیعیان هستند نه آنها. سنت اصلی پیامبر عمل به کتاب و سنت بود.آنها فقط کتاب را گرفتند و سنت را رها کردند.
جناب رضا بحث را با عاشورا و شهادت امام حسین آغاز کردند و بنده بنا به تناسب این ایام(شهادت حضرت زهرا(س) نکته ای دیگر میگویم:
شب گذشته(شهادت حضرت زهرا(س) به روایت 75روز) استاد فاطمی نیا
در برنامه معرفت شبکه چهار نام دو تن از علمای اهل تسنن را آوردند که بیاناتی عظیم در وصف حضرت صدیقه کبری داشتند.متاسفانه قلم و کاغذ همراهم نبود تا نامشان را یادداشت کنم.
یکی از آنها گفته بود: پیامبر (ص) بنابر علم لدنی خود میدانست که حضرت زهرا(س) مدت کمی پس از ایشان ، وفات می یابند وگرنه میفرمودند که «خذ کل دینک عن الزهرا».
چطور میشود اینقدر مقام برای وجود یک فرد قائل شد اما دوستدار دشمنانش بود و منکر ظلمی شد که بر او روا شد و پیرو او نبود؟ این همان انکار روز در حضور خورشید نیست؟
یا فرمودند(استاد فاطمی نیا): دو تن از شاعران اهل تسنن شعری درباره فضائل حضرت زهرا سروده اند کانه که از داخل منزل حضرت و کارهای ایشان فیلمبرداری کرده اند. از بس که این شعر دقیق و طبق روایات سروده شده.مانند قرائت قرآن توسط حضرت در هنگام گردش دستار.
سابقا ما کاربرانی از اهل تسنن در سایت داشتیم. که بسیار در مباحث شرکت میکنند. البته الان هم بعید میدانم چنین اشخاصی در سایت نباشند. اگر بودند واقعا ممنون میشوم اگر پاسخ این سوالات را بدهند:
سلام علیکم
ضمن تبریک سال نو موضوع شما اینو میفهمونه که ما از خاندان بنی امیه هستیم و هیچ یک از امامان را قبول نداریم ولی به والله اینطوری نیست وای بر کسانیکه روز عاشورا شیرینی پخش میکنن وشادی میکنن من چنین چیزی نه دیدم نه شنیدم من سنی هستم ما در این روز به والله روزه میگیریم وکسانی که چنین کاری رو میکنن سنی نیستن بلکه سنی نما هستن این در مورد عاشورا ولی امامان و حضرت فاطمه (رض)من خودم نوه فاطمه زهرا هستم پس اگر چنین بود که شما فک میکنید اینارو ازشون قبول نمیکردم ولی هیچ روایت صحیحی وجود ندارد که فاطمه زهرا شهید شده باشن.ولی امامان کی میگه ما امامان رو قبول نداریم؟؟امام اعظم(ابو حنیفه) امام شافعی و...از شاگردان اهل بیت بودند پس اگر چنین بود چطور فقه های سنی از اهل بیت رسول از کسانی که به نظر شما دشمنان شان هستن درس یاد میگرفتن؟؟؟
ولی هیچ روایت صحیحی وجود ندارد که فاطمه زهرا شهید شده باشن.ولی امامان کی میگه ما امامان رو قبول نداریم
با سلام خدمت برادر عزیز جناب سید هاشمی
شما که فرزند حضرت زهرا هستید عجیب است که می فرمایید هیچ روایتی دراین باره نیست
لطفا به این روایات توجه کنید
صحيح البخارى: 4/42، ح 3093، كتاب فرض الخمس، ب 1 ـ باب فَرْضِ الْخُمُسِ .
و نيز در روايت ديگري بخاري نقل ميكند :
2.فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِي بَكْر فِي ذَلِكَ - قَالَ - فَهَجَرَتْهُ فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ .
صحيح البخارى: 5/82، (ص 802 ح 4240) كتاب المغازى، ب 38 ـ باب غَزْوَةُ خَيْبَرَ.
صحيح مسلم: ج 5، ص 154، ح 4471، كتاب الجهاد والسير (المغازى )، ب 16 ـ باب قَوْلِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم، ج لاَ نُورَثُ مَا تَرَكْنَا فَهُوَ صَدَقَةٌ.
3.فَهَجَرَتْهُ فَاطِمَةُ، فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى مَاتَتْ .
حال به این روایت توجه کنید
2- ایکاش ( فجائه سلمی ) را می کشتم و یا آزادش می کردم ولی او را به آتش نمیسوزاندم
3- و ایکاش در روز سقیفه ، کار را بر عهده یکی از آن دو مرد ، عمر بن خطاب و ابوعبیده جراح ، می گذاشتم تا او امیر میشد و من وزیر می شدم.
السقیفة وفدک - الجوهری - ص 43 و ص75
شرح نهج البلاغة - ابن أبی الحدید - ج 2 - ص 46 - 47
شرح نهج البلاغة - ابن أبی الحدید - ج 6 - ص 51
شرح نهج البلاغة - ابن أبی الحدید - ج 20 – ص24
تاریخ مدینة دمشق - ابن عساکر - ج 30 - ص 418 – 419 – 420 – 421 – 422 - 423
میزان الاعتدال - الذهبی - ج 3 - ص 108 – 109
لسان المیزان - ابن حجر - ج 4 - ص 188 – 189
العقد الفرید - ابن عبد ربه - ج 4 - ص250 یا ج4 - ص 90 ( چاپهای دیگر )الامامة والسیاسة - ابن قتیبة الدینوری ، تحقیق الزینی - ج 1 - ص 24
الامامة والسیاسة - ابن قتیبة الدینوری ، تحقیق الشیری - ج 1 - ص 36
تاریخ الیعقوبی - الیعقوبی - ج 2 - ص 137
تاریخ الإسلام - الذهبی - ج 3 - ص 117 - 118
المعجم الکبیر - الطبرانی - ج 1 - ص 62
الأحادیث المختارة - ابی عبد الله الحنبلی - ج 1 - ص 87
( وی راجع به این روایت می گوید : و هذا حدیث حسن عن ابی بکر ... یعنی حدیث فوق از قول ابی بکر درست است . )
کنز العمال - المتقی الهندی - ج 5 - ص 631 – 633
الاموال - ابو عبید - ج1 - ص 304
مروج الذهب – المسعودی - ج2 - ص 301 – 302
حال شما جواب دهید که چرا فاطمه زهرا (که ثابت شد با ابابکر وعمر اختلاف داشته وابابکر نیز از هجوم به خانه ایشان اظهار پشیمانی میکند ) شبانه دفن شد اگر دفن شبانه ایشان را هم قبول نداریدبه این ر وایات دقت کنید
وَعَاشَتْ بَعْدَ النبي صلى الله عليه وسلم سِتَّةَ أَشْهُرٍ فلما تُوُفِّيَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا ولم يُؤْذِنْ بها أَبَا بَكْرٍ وَصَلَّى عليها.
فاطمه زهرا سلام الله عليها، شش ماه پس از رسول خدا (ص) زنده بود، زمانى كه از دنيا رفت، شوهرش علي عليه السلام او را شبانه دفن كرد و ابوبكر را با خبر نساخت.
البخاري الجعفي، محمد بن إسماعيل أبو عبدالله (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري، ج 4، ص 1549، ح3998، كتاب المغازي، باب غزوة خيبر، تحقيق د. مصطفى ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407 - 1987.
ابن قتيبه دينورى در تأويل مختلف الحديث مىنويسد:
وقد طالبت فاطمة رضي الله عنها أبا بكر رضي الله عنه بميراث أبيها رسول الله صلى الله عليه وسلم فلما لم يعطها إياه حلفت لا تكلمه أبدا وأوصت أن تدفن ليلا لئلا يحضرها فدفنت ليلا.
فاطمه از ابوبکر ميراث پدرش را خواست، ابوبکر نپذيرفت، قسم خورد که ديگر با او (ابو بکر) سخن نگويد و وصيت کرد که شبانه دفن شود تا او (ابوبکر) در دفن وى حاضر نشود.
الدينوري، أبو محمد عبد الله بن مسلم ابن قتيبة (متوفاي276هـ)، تأويل مختلف الحديث، ج 1، ص 300، تحقيق: محمد زهري النجار، ناشر: دار الجيل، بيروت، 1393هـ، 1972م.
ولی امامان کی میگه ما امامان رو قبول نداریم؟؟امام اعظم(ابو حنیفه) امام شافعی و...از شاگردان اهل بیت بودند پس اگر چنین بود چطور فقه های سنی از اهل بیت رسول از کسانی که به نظر شما دشمنان شان هستن درس یاد میگرفتن؟؟؟
جناب پوریای عزیز باز اگر به این سوال بنده جواب دهید ممنون می شوم
چرا امامان فقهی اهل سنت مثل ابوحنیفه و شافعی و...که با واسطه یا بدون واسطه شاگرد امامان شیعه مخصوصا امام جعفر صادق علیه السلام بودند ولی اهل سنت فقه آنان را قبول دارند ولی فقه جعفری را به عنوان یکی از مذاهب فقهی قبول ندارد
وچرا بخاری از امام صادق علیه السلام کمتر از انگشتان دست حدیث نقل کرده با انکه هر چهار امام اهل سنت افتخار شاگردی این امام همام را باواسطه یا بی واسطه داشته اند
سلام علیکم
ضمن تبریک سال نو موضوع شما اینو میفهمونه که ما از خاندان بنی امیه هستیم و هیچ یک از امامان را قبول نداریم ولی به والله اینطوری نیست وای بر کسانیکه روز عاشورا شیرینی پخش میکنن وشادی میکنن من چنین چیزی نه دیدم نه شنیدم من سنی هستم ما در این روز به والله روزه میگیریم وکسانی که چنین کاری رو میکنن سنی نیستن بلکه سنی نما هستن این در مورد عاشورا
با سلام
جناب سیدپوریا هاشمی باور کنید که این دوست مراکشی میگفت از قدیم و ایام رسم بوده که توی این روز ما جشن میگرفتیم!!
پرسیدم اخه واسه چی جشن میگرفتید ؟گفت سنت !!
عيد گرفتن در روز عاشورا، همان سنّت يزيد و يزيديان است.
و البته منظور از عيد همان روز جشن و شادي بوده است.
چنان چه در زيارت عاشورا تصريح شده است «وَ هذا يوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِيادٍ وَآلُ مَرْوانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَينَ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيهِ – و اين روز است كه در آن شادمان شدند دودمان زياد و مروان به خاطر قتل حسين صلوات الله عليه». پس از آن دشمنان اسلام و اهل بيت (عليهم السلام) كه در لباس اسلام و ادعاي مسلماني حكومت بر مسلمين را بر عهده گرفتند، براي آن كه از سويي اذهان عمومي مسلمين در محرم و به ويژه دههي اول متوجه واقعهي كربلا نگردد و به آن تفكر نكنند و از سوي ديگر مشغول به دنيا و جشن و شادي و سرور باشند، اعلام كردند كه ماههاي هجري از محرم شروع ميشود [در حالي كه از ربيعالاول بود] و دههي اول را نيز به عنوان جشن آغاز سال بدعت گذاشتند.
پس، كربلا و عاشورا به لحاظ كتب اهل سنت به دو دسته است: كتبي كه ضمن نقل بخشي از حقايق و وقايع، يزيد و طرفداران او را محكوم و حتي لعن كردهاند – كتبي كه سعي كردند توجيه كنند.
اما به لحاظ مردم اهل سنت، به چند دسته تقسيم ميگردند: مردمي كه كتاب و تاريخ را مطالعه كرده و اطلاعاتي دارند – مردمي كه به امام حسين (عليه السلام) عشق ميورزند و معاويه و يزيد را لعنت ميكنند – مردمي كه اساساً از موضوع ديني و اعتقادي غافلند و فقط يك سري اعمال خشك و بيروح انجام ميدهند – مردمي كه حتي بغض دارند [مثل ناصبيها و وهابيت كنوني].
گروههایی از مسلمانان سنّی در روز دهم محرّم روزه میگیرند و حتی رفتارهای جشنی از خود بروز میدهند
(برای نمونهای روشن در مراكش رجوع کنید به موقت، ج 2، ص 87 - 88؛ در تونس رجوع کنید به حشایشی، ص 97).
حتی در برخی منابع شمار زیادی از مناسبتها را به روز عاشورا مربوط دانستهاند ( رجوع کنید بهقزوینی، ص 68ـ69؛ لین، ص 428؛ شلبی، ص170ـ173؛ كاكرزای، ص90) لیكن با این وصف و نیز حتی اگر روایاتی كه در باره جواز روزه گرفتن در عاشورا از قول پیامبر وارد شده
(رجوع کنید به عاملی، 1378 ش، ص 48 و پانویس 1؛ نیز رجوع کنید به عاشورا * )
درست باشند (برای نقد رجوع کنید به همو، 1403، ج 3، ص 104ـ110) به هیچ روی بر كاركرد جشنی این عمل در اسلام دلالت ندارند.
از سوی دیگر شواهدی در دست است كه نشان میدهد بنیامیه از روی دشمنی با اهلبیت پیامبر و به انگیزه فرو كاستن تأثیر شهادت حسینبن علی علیهالسلام، بر عید گرفتن این روز تأكید داشتند و كاركرد جشنی را به عنوان ترفندی سیاسی و تبلیغاتی بر عاشورا بار كردهاند
( رجوع کنید به ابوریحان بیرونی، 1923، ص 329؛ قزوینی، ص 69؛ ابنتیمیه، ص 300ـ301؛ زرندی حنفی، ص 229ـ 230؛ مقریزی، ج 1، ص 490؛ قمی، ج 1، ص 416ـ 417).
و از سوي ديگر مشغول به دنيا و جشن و شادي و سرور باشند، اعلام كردند كه ماههاي هجري از محرم شروع ميشود [در حالي كه از ربيعالاول بود] و دههي اول را نيز به عنوان جشن آغاز سال بدعت گذاشتند.
سلام
لطفا سند این بخش از سخنتان را بگویید
ممنون:Gol:
سلام
لطفا سند این بخش از سخنتان را بگویید
ممنون:gol:
(طعمه، ص 195؛ برای اطلاع از این جشن در هند و پاكستان رجوع کنید به د. اردو ، ذیل «آخری چهارشنبه»)
( رجوع کنید بهقزوینی، ص 68ـ69؛ لین، ص 428؛ شلبی، ص170ـ173؛ كاكرزای، ص90)
( رجوع کنید به ابوریحان بیرونی، 1923، ص 329؛ قزوینی، ص 69؛ ابنتیمیه، ص 300ـ301؛ زرندی حنفی، ص 229ـ 230؛ مقریزی، ج 1، ص 490؛ قمی، ج 1، ص 416ـ 417).
من سنی هستم ما در این روز به والله روزه میگیریم
با سلام و احترام
اتفاقاً در میان شیعیان، روزه گرفتن در روز عاشورا کراهت داره.
ولی هیچ روایت صحیحی وجود ندارد که فاطمه زهرا شهید شده باشن.
در کنار پاسخ های کارشناس عمار میتونین دوتا لینک زیر هم مراجعه کنید:
معرفی کتاب>>>شهادت مادرم زهرا (سلام الله علیها) افسانه نیست!
سخنرانی تصویری >>>شهادت مادرم زهرا افسانه نیست!
والسلام علی من اتبع الهدی
سلام خدمت شما...منظورم اینه که ما نباید یک شخص رو چنان بزرگ کنیم که به مقام خدائی برسه ،
با سلام
جناب اندیشه گرامی نمیدانم یا من متوجه نمیشوم که منظور شما چیست !!که امیدوارم اینطور باشد و یا شما روشن سخن خود را بیان نمیکنید ؟
منظورتان از ان یک شخص کیست؟
چه کسی را؟ و چه کسانی ان را به مقام خدایی رسانده اند میشود روشن عنوان کنید
و منظورتان از ما چه کسانی است
من دور و برم زیاد میبینم افرادی رو که چنان چشم و گوش خودشون رو بروی حقیقت میبندن
و حرفهای دیگران رو توجه نمیکنن ، و با رفتارشون نه خودشون بجائی میرسن و حتی باعثمیشن دیگران هم از حقیقت دور بمونن و یا خدائی ناخواسته زده بشن از حقیقت ، همین تعصب نسبت به بنی امیه ،
بازم اینجا مبهم است !، چکسانی چشم و گوش بسته هستند؟
چه کسی تعصب برروی بنی امیه دارد ؟
دوستان و همکاران عزیز لطفا خارج از موضوع بحث نفرمایید و بر اساس سوء تفاهم ها قضاوت ننمایید
جناب اندیشه نیز از سادات بزرگوار و از محبان اهل بیت ع می باشند لذا فکر می کنم گاهی برخی سوء تفاهم ها ممکنه به سوء برداشت نیز منجر شود.
من فکر می کنم جناب رضا و جناب اندیشه هر دو یه چیز را اشاره کنند اما اختلاف در عبارات ممکن است باعث عدم عدرک مقابل شود.
با تشکر از شما
با سلام
این پست اول بنده که از ایشان محترمانه درخواست کردم
سلام اقا رضا :gol:من اطلاعات علمی زیاد ندارم ، ولی یک چیز رو میدونم ، و فکر میکنم دلیلش داشتن تعصبات غلط و افراطی
نسبت به بعضی اشخاص هست ...
شیرینی خوردن در روزی که خون خدا به اسمان برده شده چه دلیلی داره؟؟؟؟
:gol:
بنده متوجه منظورتان نشدم
اگر کمی بیشتر توضیح دهید ممنون میشوم
سلام خدمت شما...منظورم اینه که ما نباید یک شخص رو چنان بزرگ کنیم که به مقام خدائی برسه ،
جناب اندیشه شما لطفا بیان کنید منظورتان چیست از این سخنان! تا محب اهل بیت ع بودن بیشتر ثابت شود
ان شخص کیست ؟
دوستان و همکاران عزیز لطفا خارج از موضوع بحث نفرمایید و بر اساس سوء تفاهم ها قضاوت ننمایید
جناب اندیشه نیز از سادات بزرگوار و از محبان اهل بیت ع می باشند لذا فکر می کنم گاهی برخی سوء تفاهم ها ممکنه به سوء برداشت نیز منجر شود.
من فکر می کنم جناب رضا و جناب اندیشه هر دو یه چیز را اشاره کنند اما اختلاف در عبارات ممکن است باعث عدم عدرک مقابل شود.
با تشکر از شما
جناب امیر خانی عزیز
اینکه کسی که در لفافه جمله ای را بیان میکند و بد از اینکه از او درخواست میشود منظور چیست ؟
طفره رفته و میگوید کسی ظرفیت ندارد که عنوان کنم چطور میتواند محب اهل بیت ع باشد مگر ایشان در سایت وهابیون مطلب گذشته اند ؟
به جز اینکه منظور ایشان کسی است که ما شیعیان هرچه داریم از او داریم !
اگر مطلبی دارد علمی عنوان کند ما در خدمتیم !
اما اینکه چنین مظلوم نمایی کند کار درستی نیست
الان هم اگر شما برادر بزرگوار لطف کنید و به ایشان بگوید منظورشان چه کسی است !
یا علی ع
منظور من واضح و روشن هست ، من میگم بجز خدا نباید کسی را پرستش کرد...
ایا اشتباه است؟؟؟؟
من این مطلب و برای اونائی که بجز خدا کسی دیگه رو میپرستند گفتم....
ایا شما مخالفید با یکتا پرست بودن؟؟؟؟
جناب امیر خانی عزیز اینکه کسی که در لفافه جمله ای را بیان میکند و بد از اینکه از او درخواست میشود منظور چیست ؟
رضای عزیز از زحمات و سعه صدر شما و دوستان تشکر می کنم
رضا جان پاسخ را خصوصی برایتان ارسال کردم
اگر سخن اندیشه بزرگوار همین باشد به نظرم هیچ کس از ما مخالف یکتا پرستی نیست .
گر چه ما برای اولیاء الهی به ویژه پیامبران و اهل بیت پیامبر عزیز ع جایگاه ویژه ای مانند عصمت و مقام قرب عند الله و... قائلیم
موفق و موید باشید
رضای عزیز از زحمات و سعه صدر شما و دوستان تشکر می کنم
رضا جان پاسخ را خصوصی برایتان ارسال کردماگر سخن اندیشه بزرگوار همین باشد به نظرم هیچ کس از ما مخالف یکتا پرستی نیست .
گر چه ما برای اولیاء الهی به ویژه پیامبران و اهل بیت پیامبر عزیز ع جایگاه ویژه ای مانند عصمت و مقام قرب عند الله و... قائلیم
موفق و موید باشید
بله اونکه صد درصد جناب مدیر...
ما خاک پای نوکرای ائمه اطهار رو به سر و صورتمون میمالیم....
من عشق به حضرت علی ع رو در خواب بهم یاد دادند ،
دعا میکنم اخلاقمون هم ایشالا به صاحب حوض کوثر شبیه بشه...
قران و اهل بیت پیامبر امانت هستن دست ما ،
ایشالا که بتونیم با بیان خودمون مردم رو از زیبائیهای دین تشیع و امیرالمومنین حضرت علی ع
اگاه کنیم........
عيد گرفتن در روز عاشورا، همان سنّت يزيد و يزيديان است.
با سلام
عن ابى عبد الله قال: من اراد الله به الخیر قذف فى قلبه حب الحسین (علیه السلام) وزیارته و من اراد الله به السوء قذف فى قلبه بغض الحسین (علیه السلام) و بغض زیارته.
امام صادق (ع) فرمود: هر کس که خدا خیر خواه او باشد محبت حسین (ع) و زیارتش را در دل او مىاندازد و هر کس که خدا بدخواه او باشد کینه وخشم حسین (ع) و خشم زیارتش را در دل او مىاندازد.
وسائل الشیعه، ج ۱۰ ص ۳۸۸، بحار الانوار، ج ۹۸، ص ۷۶
یا سید الشهدا روحی فداک
بل الانسان علي نفسه بصيرة ولو القي معاذيره
انسان بر نفس خودش آگاه است گرچه عذرتراشي نيز بكند
و بدون شك شيطان دشمن آشكاري براي انسان است.
فلاينجو من هلكة الشيطان الا من تشبث بنا.
پس، از هلاكت شيطان نجات نمي يابد مگر كسي كه به ما بچسبد.
مولایم میگوید !!
امام حسين عليه السلام :
دختر على عليه السلام
در كوفه در جمع مردم كه به تماشا، گرد آمده بودند، اشاره به آنان كرد و ندا داد -اَنْصِتُوا- ... و همه نفس ها در سينه ها حبس شد، بانگ جرس هاى شتران هم از نوا ايستاد و دختر على عليه السلام پس از حمد و ثناى الهى، خطاب به آن كوفيان بى وفا و پيمان شكن گفت:
-اى كوفيان! براى چه هستيد شادمان؟ ماييم خانواده پيغمبر شما ما خارجى نه ايم.
اى كوفيان! به مرگ حسين، عيد كردهايد؟
اى كوفيان كه حيله و نيرنگ، كارتان همواره بوده است دورويى، شعارتان اى واى بر شما !
با دست خود نهال شرف رابريدهايد
سوى حسين، نامه دعوت نوشتهايد
آنگاه، تيغ جور، به رويش كشيدهايد؟...-
آنقدر گفت، تا كه همه اشك ريختند. از حسرت وندامت خود، ناله ها زدند.
زينب ادامه داد:
-چشمانتان براى ابد، پر زاشك باد.
اشك دريغ و حسرت واندوه جانگداز
اى مرگ بر شما!...-
[=Century Gothic]
[=Century Gothic] بامداد روز عاشورا، حضرت در برابر انبوه سپاه دشمن ايستاد و چنين فرمود:
[=Century Gothic] اَلْحـَمـْدُ لِلّهِ الَّذى خَلَقَ الدُّنيا فَجَعَلَها دارَ فَناءٍ وَزَوالٍ، مُتَصَرِّفَةً بِاءَهْلِها حالا بَعْدَ حالٍ، فـَالْمَغْرُورُ مَنْ غَرَّتْهُ وَالشَّقِىُّ مَنْ فَتِنَتْهُ، فَلا تَغُرَّنَّكُمْ هذِهِ الدُّنْيا، فَإِنَّها تَقْطَعُ رَجاءَ مـَنْ رَكـَنَ إِلَيـْها وَتُخَيِّبُ طَمَعَ مَنْ طَمِعَ فيها وَاءَراكُمْ قَدْ اِجْتَمَعْتُمْ عَلى اءَمْرٍ قَدْ اءَسْخَطْتُمُ اللّهَ فـيـهِ عـَلَيـْكُمْ. فاءَعْرَضَ بِوَجْهِهِ الْكَريمِ عَنْكُمْ وَاءَحَلَّ بِكُمْ نِقْمَتَهُ وَجَنَّبَكُمْ رَحْمَتَهُ فـَنـِعـْمَ الرَّبُّ رَبُّنـا وَبـِئْسَ الْعَبْدُ اءَنْتُمْ، اءَقْرَرْتُمْ بِالطّاعَةِ وَآمَنْتُمْ بِالرَّسُولِ مُحَمَّدٍ ـ صـَلىَّ اللّهُ عـَلَيْهِ وَآلِهِ ـ ثُمَّ إ نَّكُمْ زَحَفْتُمْ إِلى ذُرِّيَّتِهِ وَتُريدُونَ قَتْلَهُمْ، لَقَدِ اسْتَحْوَذَ عـَلَيـْكـُمُ الشَّيـْطانُ فَاءَنْساكُمْ ذِكْرَ اللّهِ الْعَظيمِ. فَتَبّا لَكُمْ وَما تُرِيدُونَ، إ نّا لِلّهِ وَإِنّا إِلَيْهِ راجِعُونَ، هؤُلاءِ قَوْمٌ كَفَرُوا بَعْدَ إ يمانِهِمْ فَبُعْدا لِلْقَوْمِ الظّالِمينَ)).1
[=Century Gothic] سـپـاس خـداى را كـه دنـيـا را آفـريـد و آن را سراى نيستى و نابودى قرار داد. دنيا هر دم سـاكـنـانش را ديگرگون سازد. فريب خورده كسى است كه دنيا بفريبدش و بدبخت كسى اسـت كه دنيا گمراهش سازد. مبادا فريب دنيا را بخوريد! زيرا كه دنيا از اعتمادكنندگانِ به خود مى بُرد و هر كس را كه در آن طمع بندد نوميد مى سازد.
[=Century Gothic] مى بينم بر كارى گرد آمده ايد كه خداى را بر خود به خشم آورده ايد و آن كريمِ مهربان ، روى از شـمـا بـرتـافـتـه بـه عذاب خويش گرفتارتان ساخته است و از رحمت خود دور گردانيده است . پروردگار ما چه خوب پروردگارى است و شما چه بد بندگانى هستيد. شـمـا پـذيـرفـتـيد كه خداى را فرمان ببريد و به پيامبر خدا، محمد(ص )، ايمان آورديد، ولى ايـنـك بـه جنگ فرزندانش آمده ايد و آهنگ كشتن آنان داريد. به راستى كه شيطان بر شـمـا چـيـره گـشته و ذكر خداى بزرگ را از يادتان برده است . مرگ بر شما و آنچه مى خـواهـيـد. مـا از خـداييم و به سوى او باز مى گرديم . اينان مردمى هستند كه پس از ايمان به كفر گرويدند. نابود باد ستمكاران !:Sham:
[=Century Gothic] 1-[=Century Gothic] اعـيان الشيعه ، ج 1، ص 602؛ فرهنگ جامع سخنان امام حسين (ع )، مؤ يدى ،
[=Century Gothic]على ، ص 466 و 467
[=Comic Sans MS]
با سلام راسییاتش دیرور جایی بودم با دوستانی از اهل سنت گفتگو میکردیم و در رابطه با تاسوعا ...... عاشورا سخن گفتیم که یکی از دوستان اهل سنت گفت اره میشناسم این روز را ,به ما در این روز آب نبات و شیرینی میدهند و ما جشن میگیریم !! بسیار متأثر شدم و گفتم آیا میدانی این روز چه روزی است!! روز به شهادت رساندن پسر پیامبر ص و شما جشن میگیرد ؟ یهو به خود آمد و گفت به بخشید من نمیدانستم این سنتی است که بنی امیه به جا گذاشته !!
جناب سیدپوریا هاشمی باور کنید که این دوست مراکشی میگفت از قدیم و ایام رسم بوده که توی این روز ما جشن میگرفتیم!!
سلام بر رضای عزیز
نکته ای خدمت شما عرض کنم
پس از براندازی حکومت امویان توسط عباسیان
ادامه حکومت امویان در شمال غرب آفریقا و اندلس ادامه یافت
شاید رسم و سنتی که دوست مراکشی شما بدان اشاره کرده ناشی از حکومت چند صد ساله امویان بر این منطقه باشد
موفق باشید