انحرافات مداحي

تب‌های اولیه

94 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

anti310;139047 نوشت:
شما این سبک ها غربی را ازکجا می شناسید ؟ آیا تا بحال این موسیقی حرام را شنیده اید وسبک های حرام را می شناسید ؟چه کسی گفته باید بشنوید؟ چه کسی گفته مادحین برای افراد فریفته وجو زده غربی می خوانند ؟ احیانا خودتان هم شنیده اید ؟ اگر نشنیده اید چرا نظر می دهید واگر شنیده اید چرا شنیدید؟ واینکه افراد فریفته وجو زده غرب چه کسانی هستند ؟

مراجع عظام مي گويند موسيقي حرام است اگر نشنيده اند چرا نظر مي دهند واگر شنيدهاند چرا شنيده اند!!!!!
با آنکه منصب مداحي اهل بيت مقامي است که نصيب هر کسي نمي شود ولي بايد بين مداح مداح نما تمييز قائل شد
بعضي از مداح نماها دارند شيعه را از بين مي برند
روحانيت را به حاشيه مي کشانند
مردم را خرافه پرست مي کنند
ولي مداحان واقعي وپير غلامان امام حسين عليه السلام وشعراي اهل بيت باعث افتخار اسلام،تشيع و اهل بيت هستند


یاعلی حیدر مددی

دوستان عزیز سلام علیکم آنچه درباره حقیر فرمودید بنده قبلا هم عرض کردم تمامش را قبول دارم وبحثی دران نیست
قبلا گفته بودیم برای بار چندم از دوستان خواهش می کنم جز برارد خیرالبریه وحامد عزیز کسی در بحث شرکت نکند .
دوستانی که فکر می کنند با خواندن مباحث ما وقت شریفشان گرفته می شود حقیر یک پیشنهاد بسیار عالی برایشان دارم ((هرکجا که نام کاربری حقیر را دیدید نخوانید مطلب را ، به همین سادگی))


[=Times New Roman]پاسخ بجناب خیرالبریه :عزیز:Gol:

[=Times New Roman]اولا:دوست عزیز اشعاری را از منبعی مجهول الهویه کپی پست کردید . که البته حقیر انتقادی دارم به آن اشعار اما نه مثل شما به اصل شعر. دراینکه ما می توانیم از زیبائی اهل بیت بگویم هیچ شکی در آن نیست وگرنه از معصوم علیه سلام در باره زیبائی چهره اهل روایتی نقل نمی شد حقیر گشتم واین روایات وارده را از کتب معتبرمختلف وراویان موثق پیدا کرده درباره طاوس اهل الجنة یعنی حضرت صاحب علیه سلام را خدمت دوستان به اختصار عرض می کنم ودر پایان آدرس روایت را قرار می دهم تا طالبان ومشتاقان حق مراجعه کنند.

[=Times New Roman]1 ازنظر صورت وسیرت وهیبت شبیه حضرت عیسی علیه سلام است
[=Times New Roman](غیبة النعمانی :147 بحار52/2256 اثبات الهداة 3/532ح493 )


[=Times New Roman]2 ازنظر صورت وسیرت وهیبت شبیه پیامبر علیه سلام است
[=Times New Roman](کمال الدین 1/286ح1 بحار51/71ح13 کفایة الاثر66 منتخب الاثر182ح2)

[=Times New Roman]3 قد مبارکش رسا همانند شاخه سرو می باشد
[=Times New Roman](غیبة طوسی 159 بحار 52/11 کمال الدین 2/468 تبصرة الولی 114 سطر 1)

[=Times New Roman]4 اندامش متانسب نه خیلی کوتاه ونه خیلی بلند است .
[=Times New Roman](همان)

[=Times New Roman]5معتدل وچهار شانه است .
[=Times New Roman](همان)

[=Times New Roman]6 قوی جثه است .
[=Times New Roman](طبری در کتاب دلائل الامامه)

[=Times New Roman]7بازوانش نیرو مند است .
[=Times New Roman](کما الدین 2/436 بحار 52/25 ح 17 الخرائج 2/958 )


[=Times New Roman]8 چهره اش نورانی ودرخشان وسفید مانند ماه شب چهارده می درخشد.
[=Times New Roman](کمالدین 2/384 ح1 بحار 52/23 ح16 )


[=Times New Roman]9 چهره اش چون ستاره درخشان گندم گون است
[=Times New Roman](دلائل الامامة)

[=Times New Roman]10 چهره اش سفید آمیخته به سرخی است
[=Times New Roman](کما الدین 2/653 اعلام الوری 465 بحار 51/35ح4)

[=Times New Roman]11 پیشانی اش نورانی و روشن است .
[=Times New Roman](تبصرة الولی 114 کمالدین 2/468 غیبة طوسی 159 )


[=Times New Roman]12 ابروان کشیده وکمانی دارد.
[=Times New Roman](همان)

[=Times New Roman]13 بینی باریک وبرآمده دارد.
[=Times New Roman](همان)

[=Times New Roman]14 دوگونه اش نرم وهمواره است .
[=Times New Roman](همان)

[=Times New Roman]15برگونه راستش خالی زیبا دارد.
[=Times New Roman](همان)

[=Times New Roman]16 شانه هایش قوی است .
[=Times New Roman](همان)



[=Times New Roman]دوما : در اشعار بزرگان وصف زیبائی و جمال یار داریم
[=Times New Roman]مثل شعر معروف آیت الله خمینی (ره) که می فرماید ((من بخال لبت ای دوست گرفتارشدم ))

[=Times New Roman]منظور اینکه جناب خیرالبریه ما نمی توانیم به دیگران اشکال بگیریم در حالی که خودمان بدان مبتلا هستیم بیان زیبائی اهل البیت در اشعار مداحان نتنها اشکالی ندارد بلکه از فضائل اهل البیت گفتن خودش نوعی کرامت وبزرگی برای ماست چرا نگویم حسین جان خوشگلی وقتی واقعا خوشگل است چرا نگویم وقتی خود معصوم در باره زیبائی های چهره خودشان حدیث روایت کرده اند . مگر اینکه بپذیرم بزرگانی که از لب خال و... گفته اند, داشتند کفر می گفتند .

[=Times New Roman]سوم" اینکه زیبائی مادران ائمه : باید بگویم حقیر هرگز نشنیده ام که مداحی چنین چیزی را گفته باشد (والبته مورد تائید هیچ یک از ما نیست )
[=Times New Roman]مراجع کنید به بحث های قبلی ما با جناب حامد در مورد دست های پنهانی"



[=Times New Roman]خداوند توفیق فهم معارف علوی وتعظیت شعائرحسینی را به همه ما عنایت کند.

نقل قول:
پاسخ بجناب خیرالبریه :عزیز:Gol:

اولا:دوست عزیز اشعاری را از منبعی مجهول الهویه کپی پست کردید . که البته حقیر انتقادی دارم به آن اشعار اما نه مثل شما به اصل شعر. دراینکه ما می توانیم از زیبائی اهل بیت بگویم هیچ شکی در آن نیست وگرنه از معصوم علیه سلام در باره زیبائی چهره اهل روایتی نقل نمی شد حقیر گشتم واین روایات وارده را از کتب معتبرمختلف وراویان موثق پیدا کرده درباره طاوس اهل الجنة یعنی حضرت صاحب علیه سلام را خدمت دوستان به اختصار عرض می کنم ودر پایان آدرس روایت را قرار می دهم تا طالبان ومشتاقان حق مراجعه کنند.



با سلام

دوست عزیز اصل مطلب را گم کرده اید ! اصل وعلت مدایح ومراثی برای اهل بیت علیهم السلام چیست ؟ آیا به این است که حد خدایی و سخن از پرستش ایشان بگوییم و... عجب هیکلی داشتید و دارید وچشم وابرویتان کمانی و....

یا فلسفه مجالس برای ایشان احیاء وتعظیم شعائر الهی و تقوای قلوب است ؟!

ائمه علیهم السلام در مراثی ومدایح چطور اشعاری خواندند وتایید کردند :

عیون اخبار: الهمداني، عن علي، عن أبيه، عن الهروي قال: سمعت دعبل ابن علي الخزاعي يقول: أنشدت مولاي علي بن موسى الرضا عليه السلام قصيدتي التي أولها: مدارس آيات خلت من تلاوة * ومنزل وحي مقفر العرصات فلما انتهيت إلى قولي: خروج إمام لا محالة خارج * يقوم على اسم الله والبركات يميز فينا كل حق وباطل * ويجزي على النعماء والنقمات بكى الرضا عليه السلام بكاء شديدا ثم رفع رأسه إلي فقال لي: يا خزاعي نطق روح القدس على لسانك بهذين البيتين، فهل تدري من هذا الامام ؟ ومتى يقوم ؟ فقلت: لا يا مولاي، إلا أني سمعت بخروج إمام منكم يطهر الارض من الفساد ويملاها عدلا، فقال: يا دعبل الامام بعدي محمد ابني، وبعد محمد ابنه علي وبعد علي ابنه الحسن، وبعد الحسن ابنه الحجة القائم المنتظر في غيبته....


ترجمه: «آموزشگاههاى آیات قرآن از تلاوت آن تهى شد و سراهاى نبوت و وحى به ویرانى گرائید. خاندان رسول خدا را در «خیف منى» و به «رکن» و «عرفات» و در «صفا» و «مروه» منزل ها بود. خانه هاى که تعلق به «على» و «جعفر» و «حمزه» و «سجاد ذو ثفنات» داشت. سراهائى که ویران از بارانهاى بسیار رحمت است نه از گذشت روزگاران. بایستید تا از خانه هاى بى خداوند بپرسیم، چند گاه است که روزگار نمازها و روزه هاشان به سر آمده است؟ و آنها که غربت و دورى از وطن پراکنده شان کرد، کجا رفتند؟ همانهائى که بگاه نسبت، میراث خوار پیغمبر و سروران و یاوران خلق بودند. و دیگران دروغ پردازان و کینه توزان وجودانى خونخوار، بیش نبودند. همان خاندانى که چون به یاد کشتگان «بدر» و «خیبر» و «حنین» مى افتادند، مى گریستند. قبر برخى از آنها به «کوفه» و گور گروهى دیگر در «مدینه» و مزار آن دیگرى در «فخ» است. درود من نثار همه شان باد. قبرى هم در بغداد است که از آن جان پاک و پیراسته موسى بن جعفر (علیهما السلام) است و در غرفات بهشت غرق در دریاى رحمت خداى رحمان مى باشد.

http://www.tahoordanesh.com/page.php?pid=18368


آیا اسمی از پرستش و چشم و خوشگلی و...میبینید ؟

ضمنا منظور حضرت امام خمینی رحمه الله از خال لب یک استعاره است مانند ید الله و وجه الله و...؛ در حالیکه میدانیم خدای سبحان دست و خال و خطی ندارد ! اما اشعار بعضی مداحان صراحتا از چشم و ابروی آنچنانی میگویندو تشبیه و تمثیل به واقعیات و زور بازو وجنگاوری دارند که من تا بحال در کتابی ندیده ام اگر شما توصیف ایشان را مستند میدانید منابع مربوط (نه مجهول) را ذکر کنیم تا ببینیم .

سلام
در بعضی از مجالس روضه یا سینه زنی که شرکت می کنم بدم از خودم میاد
طرف خوب می خونه با معنی هم می خونه اما بعضی از نوحه ها بشدت عذابم می ده به نظرم سبک های جدید مداحی بشدت انحراف دارند.
نه اینکه چرت و پرت بگه و تابلو مشکل دار باشه اینطور نیست جالبه فقط من با بچه های هیئت سر این مطلب اختلاف نظر دارم که مداح باید اشعاری رو بخونه که حوادث کربلا و جریانهای مرتبط با آن را بیان کنه نه اینکه مداح درد دل های خودش رو بصورت نوحه بخونه(به قول خودشون مناجات) مثلا میگه "اگر مرا رها کنی تورا رها نمی کنم... یا در مورد چشم و ابروی حضرت اباالفضل"(یا از این دست)این نه آموزنده است نه ربطی به کربلا داره نه اهدافی که برای سینه زنی و روضه بیان شده رو دنبال می کنه!
که البته آن هم آرام و بدون ..سین ...سین کردن!اما اونها میگم نه این از سبکهای مداحیه و سبکهای قدیمی امروز جواب نمیده من بشدت با متن نوحه و آخرهای سینه زنی که تند میشه مخالفم دو دلیل هم دارم یکی اینکه 1نفر برای مثال از بزرگان ندیدم و نشنیدم که اینطور نوحه یا روضه خونده باشه یا در محضرش خونده باشن و دوم اینکه متن نوحه یا روضه باید در مورد آن جریانات باشه تا هدف محقق بشه
یا اینکه در مجلس روضه خوانی و سینه زنی امام حسین برای شهدای جنگ تحمیلی هم نوحه می خونن و سینه میزنن(تازه اونهم بی معنی مثل عشق یعنی یه پلاک که زده بیرون از دل خاک) من گفتم این دو مطلب تقریبا درسته به قول شما در طول هم هستند نه در عرض هم اما بهتره این دو مجلس را جدا کنید که حرمت امام معصوم حفظ بشه مثلا ما فقط برای امام حسین یا فقط برای ائمه معصومین سیاه می پوشیم اگه قرار باشه برای علما و ... هم سیاه بپوشیم ارزش این کار کم میشه(البته فکرتون جاهای بد نره من به هیچ وجه با ولایت فقیه و ... اصلا مشکل یا شبهه ندارم)
حالا سوالم اینه آیا تفکر من درست هست یا افراطی فکر می کنم؟

anti310;140850 نوشت:
یاعلی حیدر مددی

دوستان عزیز سلام علیکم آنچه درباره حقیر فرمودید بنده قبلا هم عرض کردم تمامش را قبول دارم وبحثی دران نیست
قبلا گفته بودیم برای بار چندم از دوستان خواهش می کنم جز برارد خیرالبریه وحامد عزیز کسی در بحث شرکت نکند .
دوستانی که فکر می کنند با خواندن مباحث ما وقت شریفشان گرفته می شود حقیر یک پیشنهاد بسیار عالی برایشان دارم ((هرکجا که نام کاربری حقیر را دیدید نخوانید مطلب را ، به همین سادگی))

سلام شما سایت مستقلی بزن و وفقط باجناب آقایان خیر البریه و حامد بحث کن این سایت عمومی است ما نمی تواینم نسبت به کسانی که به نام علاقه به اهل بیت به جنگ آنان بر خواسته اند ساکت باشیم البته منظورم شما نیستید ولی در جامعه بعضی از مداح نما ها به جنگ دین و تشیع آمده اند
به هر حال ما هر وقت به اسک دین آمدیدم و حرفی خلاف مکتب اهل بیت دیدیم وارد می شویم چه صاحب تاپیک بخواهد چه نخواهد

anti310;140855 نوشت:
از فضائل اهل البیت گفتن خودش نوعی کرامت وبزرگی برای ماست چرا نگویم حسین جان خوشگلی وقتی واقعا خوشگل است چرا نگویم وقتی خود معصوم در باره زیبائی های چهره خودشان حدیث روایت کرده اند . مگر اینکه بپذیرم بزرگانی که از لب خال و... گفته اند, داشتند کفر می گفتند .

بشین و بفرما وبتمرگ یک معنا دارد با بارهای منفی ومثبت مستقل زیبا و قشنگ وخوشگل یک معنا دارد با بار منفی ومستقل مختلف، در جامعه امروزی خوشگل در بار منفی استفاده می شود و مناسب مجلس اهل بیت نیست
منظور حضرت امام رحمه الله علیه نیز همانطور که دوست عزیزمان گفتند استعاره ادبی است

anti310;140855 نوشت:
باید بگویم حقیر هرگز نشنیده ام که مداحی چنین چیزی را گفته باشد

(همچو زهرا مادرت از همه خوشگلتری یا ابا صابح بیا یا اباصالح بیا )

آیة الله العظمی تبریزی: «به کار بردن تعبیراتی که در بین مردم سبک محسوب می شود، در مورد ائمه معصومین علیهم السلام اشکال دارد.»

نظارت بر فعالیت مداحان، خواسته دیرینه مراجع و حوزه‌های علمیه است
عضو فراکسیون روحانیون مجلس با تأکید بر ضرورت نظارت بر فعالیت مداحان کشور، خاطرنشان کرد: خواسته دیرینه علما، مراجع و حوزه‌های علمیه کشور این است که مداحان کشور به درستی شناسایی شوند و نظارتی بر فعالیت آنها صورت بگیرد.
“سیدیونس موسوی سرچشمه” در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به تدوین طرح صدور کارت شناسایی برای مداحان کشور ازسوی سازمان تبلیغات اسلامی، تأکید کرد: شناسایی و رتبه‌بندی فعالیت مداحان کشور و اعمال نظارت بر این فعالیت، خواسته همه علما، مراجع و نمایندگان فراکسیون روحانیون مجلس است.
نماینده فیروزآباد، قیر، کارزین و فراشبند بررسی دقیق و کارشناسی ابعاد مختلف فعالیت مداحان را ضروری دانست و گفت: باید اساتید خوب و باتجربه حوزه کار مداحی و نیز شعرها و مطالب ارزشمند مداحان، شناسایی شود تا بتوان در آینده از این ظرفیت‌ها برای آشنا کردن نسل جوان با مداحی استفاده کرد.
موسوی سرچشمه با بیان اینکه بیان و اشعار مداحان باید ارزشی و حماسی باشد، خاطرنشان کرد: شعر و شعاری که مداحان در مداحی خود از آن استفاده می‌کنند باد عزت‌آفرین و ارزشمند باشد و بتواند حقیقت و عظمت بزرگواری‌های ائمه و معصومان را به تصویر بکشد.
وی ادامه داد: برای آنکه مداحان از اشعار مناسب و ارزشمند در مداحی خود استفاده کنند، باید مرجع نظارتی بر کار مداحان ایجاد شود که با ابعاد و مسائل کار مداحی آشنا باشد.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از نحوه مداحی برخی از مداحان ناآگاه، تصریح کرد: برخی از مداحان صلاحیت مداحی را ندارند و شعرها و مطالبی را در مداحی خود بیان می‌کنند که ناصحیح و ناصواب است، بنابراین برای جلوگیری از ارائه کارهای بی‌کیفیت و نادرست در عرصه مداحی، وجود نظارت و بررسی کار مداحان ضروری است.
موسوی سرچشمه سازمان تبلیغات اسلامی را بهترین نهاد برای نظارت بر کار مداحان دانست و تأکید کرد: نظارت بر فعالیت‌های عرصه تبلیغات اسلامی مانند مداحی، در حوزه وظایف و مسئولیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است و این سازمان به خوبی می‌تواند نظارت درست و کاملی بر فعالیت مداحان سراسر کشور داشته باشد.
وی در پایان اقدام سازمان تبلیغات اسلامی در راستای شناسایی و نظارت بر کار مداحان کشور را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: اگر سازمان تبلیغات اسلامی و نیز دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم بتوانند در سامان‌دهی و نظارت بر فعالیت‌های مداحی در کشور همکاری کنند، شاهد بهبود و سامان‌دهی فعالیت مداحی خواهیم بود.
پیش از این مدیرکل اداره تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه صدور کارت شناسایی برای مداحان در مرحله تدوین است، اعلام کرده بود: صدور کارت شناسایی مداحان پس از تأییدیه آن از سوی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ خواهد شد.
حجت الاسلام دیلمقانی همچنین در رابطه با تشکیل آموزشگاه‌های مداحی با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی گفته بود: تمام آموزشگاه‌های مداحی که در سراسر کشور به ثبت رسیده و مجوز سازمان تبلیغات اسلامی را دریافت کرده‌اند، تحت نظارت کانون مداحان قرار دارند.

پنج تن;140775 نوشت:
بعضي از مداح نماها دارند شيعه را از بين مي برند روحانيت را به حاشيه مي کشانند مردم را خرافه پرست مي کنند

پنج تن;140935 نوشت:
به هر حال ما هر وقت به اسک دین آمدیدم و حرفی خلاف مکتب اهل بیت دیدیم وارد می شویم چه صاحب تاپیک بخواهد چه نخواهد

بجای قربون صدقه رخ یار احادیث ایشان ورفتار وعملکرد ایشان را بیان کنید مداح باید مدح خلق وخوی اهل بیت را اول در خودش پیاده کند وبعد برای مردم بیان کند اگر قرار به فدا شدن برای خط وخال ،رخ یار باشد در کاواره های غرب خیلی بهتر از من و شما اینکار را انجام می دهند ضمن اینکه بنده از حصرت آقا مقام معظم رهبری شنیدم که فرمودند مدح صورت واندام ایشان را نهی وتقبیح کردند
هر چند که می دانم نرود میخ آهنین برسنگ

[=Times New Roman]یاعلی حیدر مددی
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]پاسخ بجناب حامد.:Gol:
[=Times New Roman]

نقل قول:

[=Times New Roman]
در همین مجالس امروزی) راست راست کلام شرک آمیز) می گویند ( من حسن اللهیم من زینب اللهیم ) و خود را مصون از خطا می شمرند
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]حامد گرامی سلام :Gol:.لااقل شما نباید یک چنین شبهه ای را مطرح می کردی در گذشته بحث های داشتیم باشما بزرگ وار پیرامون انحرافات مولوی شاعر . درآنجا به شما عرض کردیم که این آقا از جاعلان بزرگ حدیث بوده خیلی از فضائل حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها را به دشمن رسول الله یعنی عایشه نسبت داده
[=Times New Roman]مولوی در اشعارش گفته نسجیر باالله شیعیان ...... هستنند
[=Times New Roman]خوب بیاد دارم که شما چه طور خودت را به آب واتش می زدی تا از مولایت مولوی حمایت کنی و افعال زشت و انحرافات کلامی اش را توجیه کنی ,........
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]حامد عزیز درآنجا می گفتی: مولوی از آنجایی که عارف واصل بوده و خواسته دراشعارش بیانات اخلاقی را عنوان کند لذا خودش را در هرشخصیتی جا می زد یک جا از نگاه عمر بن خطاب به موضوع نگاه می کرد وحق را به خودش می داده ویک جاهم هم برعکسش .....(که البته ما این را قبول نداریم )
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]اما پاسخ ما:
[=Times New Roman]حامد عزیز آنکه در اشعارش می گوید من حسین اللهی هستم این ها فقط بحث شعر است وگرنه خودت خوب می دانی که کسی حضرت حسین علیه سلام را (ذات خدا) نمی داند نشان به این نشان که
[=Times New Roman]اولا: خود تمام کسانی که این مطلب را می گویند به یگانگی خداوند شهادت می دهند واز خودشان هم وقتی بپرسی بشما خواهند گفت که این ها فقط بحث شعر است .
[=Times New Roman](حامد عزیز چنانچه کسی را پیدا کردی که واقعا حسین را خدا دانسته باشد و خداوند لا شریک له را قبول نداشته باشد آن وقت حق با شماست )
[=Times New Roman] دوما : بعضی ازکلمات همانند من حسین پرستم و... خوب این یک کلام رایج در جامعه است مثل اینکه در میان غیرتی ها گفته می شود من ناموس پرستم ویا اینکه کرارا دیده شده از زبان خود آقایان مدعی شنیده می شود فلانی خدای فوتبال است یا فلانی خدای فقه و اصول است یا فلانی خدای شعر است بعضی ها هم که سینه شان را سپر می گویند ومی گویند فلانی روح الله است !!!
[=Times New Roman](حامد عزیز این ها یک بحث احساسی وشعر است شما زیاد سخت نگیر که برای خودتان بد می شود )
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]سوما : درسیره بعضی از بزرگان دیده شده که کلامی احساسی ولو کفر آمیز هم در اشعارشان بکار بردند کشکول شیخ بهائی را ببیند الی ماشاء الله اشعاری که از اهل خلاف و تصوف کافر بیان داشته اما چون هدف بیان اخلاقیات بوده یک مقدار ذوق هم با آن قاطی کرده اند که اشکالی برآن نیست ...
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]حضرت امام خمینی رحمت الله در یکی از اشعارش چنین می گوید:
[=Times New Roman]
همچو منصور خریدار سر دار شدم
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]خوب حلاج کسی است که امام زمان درلعن وکافر بودنش توقیعی صادر کرده ((دراینجا شرح حالش را ببینید))
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]درپناه حق "

anti310;141254 نوشت:
اما پاسخ ما: حامد عزیز آنکه در اشعارش می گوید من حسین اللهی هستم این ها فقط بحث شعر است وگرنه خودت خوب می دانی که کسی حضرت حسین علیه سلام را (ذات خدا) نمی داند نشان به این نشان که اولا: خود تمام کسانی که این مطلب را می گویند به یگانگی خداوند شهادت می دهند واز خودشان هم وقتی بپرسی بشما خواهند گفت که این ها فقط بحث شعر است . (حامد عزیز چنانچه کسی را پیدا کردی که واقعا حسین را خدا دانسته باشد و خداوند لا شریک له را قبول نداشته باشد آن وقت حق با شماست ) دوما : بعضی ازکلمات همانند من حسین پرستم و... خوب این یک کلام رایج در جامعه استمثلاینکه در میان غیرتی ها گفته می شود من ناموس پرستم ویا اینکه کرارا دیده شده از زبان خود آقایان مدعی شنیده می شود فلانی خدای فوتبال است یا فلانی خدای فقه و اصول است یا فلانی خدای شعر است بعضی ها هم که سینه شان را سپر می گویند ومی گویند فلانی روح الله است !!! (حامد عزیز این ها یک بحث احساسی وشعر است شما زیاد سخت نگیر که برای خودتان بد می شود ) سوما : درسیره بعضی از بزرگان دیده شده که کلامی احساسی ولو کفر آمیز هم در اشعارشان بکار بردند کشکول شیخ بهائی را ببیند الی ماشاء الله اشعاری که از اهل خلاف و تصوف کافر بیان داشته اما چون هدف بیان اخلاقیات بوده یک مقدار ذوق هم با آن قاطی کرده اند که اشکالی برآن نیست ... حضرت امام خمینی رحمت الله در یکی از اشعارش چنین می گوید: همچومنصور خریدار سر دار شدم خوب حلاج کسی است که امام زمان درلعن وکافر بودنش توقیعی صادر کرده ((دراینجا شرح حالش را ببینید))

سلام
توجیه خوبی است ولی یک مشکل اساسی دارد و آن اینستکه :
اگر شیخ بهایی و مولوی و امام شعرعارفانه ای گفتند نه در صدد نشر آن بودند و نه در محضر عوام آنرا مطرح کردند در حالیکه این اشعار مداحی در میان جمع جوانان و نوجوانانی خوانده می شود که هنوز خدای خود را هم درست نشناخته اند .
این حرفها نوار می شود و به هزاران جا و هزاران گوش می رسد که صدتا یکی آن فرق بین خدا و خلق را نمی دانند . آنوقت چطور شما می گویید امثال این حرفها درست است ؟
از قدیم گفته اند : هر حرف جایی و هر نقطه مکانی دارد
آیا اصیلترین اصل دینی ما توحید نیست ؟ اهل معرفت با همه داناییشان به حقایق توحید از نشر آن ابا داشته و دارند . اما این آقایان کلام متضمن شرک صریح را در میان عوام منتشر می کنند . اگر این حرفها عقیده این افراد شود خروج از اصل دین محسوب می شود یا خیر ؟
چرا برای لعن امثال منصور و مولوی خود را محق می دانید اما برای این افراد توجیه می تراشید آن هم با تفاوت آشکاری که بین آنهاست ؟
موفق باشید

[=Times New Roman]
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]حامد گرامی سلام:Gol:
[=Times New Roman]استغفار می کنم از توجیه هاتی که برای دین بتراشم , توجیه بماند برای کسانی که معارف اهل البیت را نفهمیدند وهمیشه هوای نفس خود را پیروی کردند
[=Times New Roman]ما داریم سر نفس عمل بحث می کنیم می خواهیم بدانیم نفس این عمل اشکال دارد یا نه که دلایلش را هم عرض کردیم خدمت شما .
[=Times New Roman]اما اینکه فرمودی

نقل قول:
این اشعار مداحی در میان جمع جوانان و نوجوانانی خوانده می شود که هنوز خدای خود را هم درست نشناخته اند .


[=Times New Roman]باید به عرض برسانم این یک دیدگاه حداکثری باطل است که براثر نا آشنا بودند به معارف اهل البیت وهمان دستان پنهانی که عرض کردم خدمت شما دراذهان ایجاد شده . نمی شود این گونه کلی قضاوت کرد بزرگای من وشما هنوز توحید صدوق را نفهمیدن لذا اینکه بگویم دیگران خدا را نشناختند ولی ما شناختیم این یک دیدگاه فاشیست گونه است .
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]
نقل قول:

اگر شیخ بهایی و مولوی و امام شعرعارفانه ای گفتند نه در صدد نشر آن بودند و نه در محضر عوام آنرا مطرح کردند
[=Times New Roman]
این حرفها نوار می شود و به هزاران جا و هزاران گوش می رسد که صدتا یکی آن فرق بین خدا و خلق را نمی دانند .
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]حامد گرامی باز هم دارید اشتباه می کنید ضمن پافشاری بروی دیدگاهی که عرض کردم باید به عرض برسانم در حال حاضر بودجه های میلیاردی برای ترویج عقاید باطل مولانا وهمایش های رقص و آواز با حضور خانم های نا محرم وآقایان اهل دل برگزار می شود
[=Times New Roman]نمونه کوچکش را امشب درشبکه آموزش ببیند دختر وپسر نامحرم دارند با هم مشاعره می کنند(گل در بر می درکف معشوق بکام است. می خوانند ). حکم فقه ای اینها چیست ؟ اساتید حوزه ! ما در روایات داریم شعر خواندن درشب جمعه حرام است واگر کسی این کار را بکند تمام اعمال آن روزش باطل می شود حالا وای بحال اینکه با ناموس مردم بنشینی و اشعار مثلا عرفانی مشاعره کنی چرا کسی به این ایراد نمی گیرد وتوسط شبکه آموزش جمهوری اسلامی ایران بنیت ترویج پخش می شودوحتی تشویق هم می شوند . دختری که هنوز یاد نگرفته باید حجابش را دیگر حداقل جلوی رسانه ملی حفظ کند این چه عرفانی است که او زآن دم می زند کسی که هنوز نماز خواندن بلد نیست این چه ادعای در عرفان دارد که می نشیند به به چه چه راه می اندازند. روایت فوق العاده وحشت ناک انشاء الله که این طور نباشه وگرنه همه ما گرفتاریم (به خاطر هر لبخند وهرکلمه غیر ضروری با نامحرم هفتاد هزار سال درمنازل برزخ زندانی باید بشویم) خوب ,گناه اینها را که باید به گردن بگیرد .....
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]از نظر فقه ای چه حکمی دارد بودجه بیت المال علویون وفاطمیون که باید صرف ترویج معارف اهل بیت شود صرف ترویج عقاید اهل تصوف واهل باطل می شود ...
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]حامد جان براستی چرا یک بچه هیئتی (همان جوانانی که به زعم باطل شما فرق خالق ومخلوق رانمی فهمد ونمی دانند نقطه ها را کجا باید بگذارد وکفر می گوید ) از یک استاد مسلم عرفان و یک مولوی شناسی که موهای سرش درهمان مکان های باطل سفید شده بیشتر معارف اهل البیت را می داند و اهل مراقبه و رعایت است .......
[=Times New Roman]
[=Times New Roman]***آیا این وعده تکوینی خداوند که حقیربارها به شما عرض کردم ونشانتان دادم نیست ( كلنا سفین النجاة لكن سفينة جدي الحسين (عليه السلام) اوسع وفي لجج البحار اسرع )

anti310;141928 نوشت:
حامد گرامی باز هم دارید اشتباه می کنید ضمن پافشاری بروی دیدگاهی که عرض کردم باید به عرض برسانم در حال حاضر بودجه های میلیاردی برای ترویج عقاید باطل مولانا وهمایش های رقص و آواز با حضور خانم های نا محرم وآقایان اهل دل برگزار می شود نمونه کوچکش را امشب درشبکه آموزش ببیند دختر وپسر نامحرم دارند با هم مشاعره می کنند(گل در بر می درکف معشوق بکام است. می خوانند ). حکم فقه ای اینها چیست ؟ اساتید حوزه ! ما در روایات داریم شعر خواندن درشب جمعه حرام است واگر کسی این کار را بکند تمام اعمال آن روزش باطل می شود حالا وای بحال اینکه با ناموس مردم بنشینی و اشعار مثلا عرفانی مشاعره کنی چرا کسی به این ایراد نمی گیرد وتوسط شبکه آموزش جمهوری اسلامی ایران بنیت ترویج پخش می شودوحتی تشویق هم می شوند . دختری که هنوز یاد نگرفته باید حجابش را دیگر حداقل جلوی رسانه ملی حفظ کند این چه عرفانی است که او زآن دم می زند کسی که هنوز نماز خواندن بلد نیست این چه ادعای در عرفان دارد که می نشیند به به چه چه راه می اندازند. روایت فوق العاده وحشت ناک انشاء الله که این طور نباشه وگرنه همه ما گرفتاریم (به خاطر هر لبخند وهرکلمه غیر ضروری با نامحرم هفتاد هزار سال درمنازل برزخ زندانی باید بشویم) خوب ,گناه اینها را که باید به گردن بگیرد ..... از نظر فقه ای چه حکمی دارد بودجه بیت المال علویون وفاطمیون که باید صرف ترویج معارف اهل بیت شود صرف ترویج عقاید اهل تصوف واهل باطل می شود ... حامد جان براستی چرا یک بچه هیئتی (همان جوانانی که به زعم باطل شما فرق خالق ومخلوق رانمی فهمد ونمی دانند نقطه ها را کجا باید بگذارد وکفر می گوید ) از یک استاد مسلم عرفان و یک مولوی شناسی که موهای سرش درهمان مکان های باطل سفید شده بیشتر معارف اهل البیت را می داند و اهل مراقبه و رعایت است ....... ***آیا این وعده تکوینی خداوند که حقیربارها به شما عرض کردم ونشانتان دادم نیست ( كلنا سفین النجاة لكن سفينة جدي الحسين (عليه السلام) اوسع وفي لجج البحار اسرع )

سلام
اگر کسی از این مطالب برهان و استدلالی در آورد برای ما هم بگوید .
خوب است که جوانان و نوجوانان کوچه و محل ، خدا را بهتر از اهل علم بشناسند !!!
اینها احساسات است نه واقعیت .
به همین آقایان جوان و نوجوان بگو حسین ع و ابولفضل ع یعنی چه ؟
می گوید حسین یعنی عشق عباس یعنی عشق
خوب اینها که ولی شناسی و خدا شناسی نشد .
به قول امام صادق هرکس با دانش وارد ایمان شد ایمانش نافع است وهرکس بی علم وارد شد از آن خارج می شود .
موفق باشید

حامد;141951 نوشت:
به همین آقایان جوان و نوجوان بگو حسین ع و ابولفضل ع یعنی چه ؟ می گوید حسین یعنی عشق عباس یعنی عشق خوب اینها که ولی شناسی و خدا شناسی نشد .

یاعلی حیدر مددی

حامد جان سلام :Gol:

شاید بد نباشد همین سوال را شما عالم فرزانه واندیش مند فیلسوف بپرسم ببینیم چه جوابی می دهید

بگو حسین ع و ابولفضل ع یعنی چه ؟

anti310;142154 نوشت:
بگو حسین ع و ابولفضل ع یعنی چه ؟

سلام
یک تاپیک دیگردر معرفی اولیاء الهی و حجت خدا بزنید آنجا خواهیم گفت ان شاء الله
موفق باشید


حامد عزیز ببخشید دیرشد .دل ببحث نمی دهید حال ما راهم برای ادامه دادن می گیرید..











یاعلی حیدر مددی

همین طور که می بینید همان جوانانی که در حال شور ومستی می گویند من حسین اللهی هستم من حسین پرستم .وقتی شما از انها می پرسی حسین یعنی چه ؟ می گوید : عشق، نمی گویند خدا ، واین بهترین دلیل بر سخنان بی پایه واساس شماست .

نقل قول:

سلام
یک تاپیک دیگردر معرفی اولیاء الهی و حجت خدا بزنید آنجا خواهیم گفت ان شاء الله
موفق باشید




تشکر ، حقیر انتظار بیشتراز این ،هم از شما نداشتم حقیقتا چه کسی می تواند در چند کلام تعریفی کامل از دریای نامتناهی علم وفضل وادب داشته باشد وقتی که خداوند باری تعالی درمدح حسین بن علی هم چیززیادی نمی تواند بگوید ودر حدیث شریف وقدسی عاشورا می فرماید السلام علیکم یا ثارالله وابن ثاره
ویا وجود مقدس امام صادق علیه سلام در مدح حسین بن علی علیه سلام می فرماید هرکسی جد ما حسین علیه سلام را درکربلا زیارت کند همانند این می ماند که خدا را درعرش زیارت کرده دیگر ما چه می توانیم بگویم .....

اما وعده تکوینی خداوند را ببینید که یک نوجوان بی سوادی که فرق خالق مخلوق را نمی داند (به زعم باطل شما) در مدح آقایش دریک کلام، تمام حرفش را می زند و می گوید عشق.......
وچه جواب زیبای ،جوابی که یک فیلسوف حوزوی که سالهای سال سر در مطالعه ودرس وبحث داشته از آن فرار کرد اما آن نوجوان عامی بدون هیچ تامل پاسخی بسیار زیبا وعالمانه می دهد .
گویند درلغت عرب عشق نام یک گیاهی بوده بنام عشقه که درکنار درختان بزرگ وتنومند در می آمد وبه مرور زمان این گیاه آنقدر بزرگ می شد ودور این درخت پیچ می خورد تا این درخت را خشک می کرد ودر نهایت از بین می برد .
وچه حکایت زیبائی است ، حکایت بچه هیئتی وعشق ابا عبدالله الحسین علیه سلام : که ارزوی همه شان مردن درهیئت وروضه ارباب بی کفنشان وغسل با اشک وآه گریه کنانش است وچه سعادتی ، که همانند رسول ترک رحمة الله علیه دم مرگت بگویی آقام گلدی .....
وجود مقدس آقا امام جعفر صادق علیه سلام فرمود خداوند محبت جد ما را در دل کسی نمی اندازد الی اینکه در او قصد خیری کرده باشد .
فرمود کسی در تقابل با دستگاه سید الشهدا قرار نمی گیرد مگر آنکه شیطان در دو جا با او شریک شده باشد یا در نطفه ویا درلقمه.....

موفق باشید.

anti310;142968 نوشت:
همین طور که می بینید همان جوانانی که در حال شور ومستی می گویند من حسین اللهی هستم من حسین پرستم .وقتی شما از انها می پرسی حسین یعنی چه ؟ می گوید : عشق، نمی گویند خدا ، واین بهترین دلیل بر سخنان بی پایه واساس شماست .

سلام
اخوی شما که اینقدر سینه چاک اهل بیت و تعالیم ایشان هستید حکم همین من حسین اللهی ام را از علمای شیعه بپرسید بینید نظرشان چیست ؟ آیا یک نفر از ایشان این کلام را تایید می کند ؟
اگر من حسین اللهی ام غلو ممنوع شده توسط اهل بیت ع نیست پس دیگر چه چیزی غلو است شاید انتظار دارید بگویند من به حسینی اعتقاد دارم که بالاتر از خداست ؟

anti310;142968 نوشت:
وقتی که خداوند باری تعالی درمدح حسین بن علی هم چیززیادی نمی تواند بگوید ودر حدیث شریف وقدسی عاشورا می فرماید السلام علیکم یا ثارالله وابن ثاره

آفرین خوب نشان دادید که این افکار وقتی بصورت کوچه بازاری به گوشتان می رسد پا را بطور آشکار از حد و حدود دین فراتر می گذارید .
پس خدا نمی تواند درباره سیدالشهدا چیز زیادی بگوید ؟!!
بله وقتی خدای کسی شد حسین ع باید فکر کند که خدای حقیقی از وصف ولی خودش عاجز است .
اخوی بزنگاهها همین جاست و از نظر حقیر ناچیز بی شک و شبهه در مسیر غلو بلکه در خود غلو هستید .
لذا به شما نصیحت می کنم این حال محوری را به معرفت محوری تغییر دهید تا مسلمان ناشده کافر نشوید .
قال امیر المومنین علی علیه السلام :
هلک فی اثنان مبغض قال و محب غال

دو گروه در ارتباط با من به هلاکت می رسند یک گروه دشمنان تهمت زن و گروه دیگر دوستان اهل غلو هستند
عصمنا الله و جمیع المومنین بحق عصمه الله الکبری فاطمه الزهراء علیها سلام
موفق در بازگشت

یاعلی حیدرمددی

شبهه ای را که بارهای بار،بدان پاسخ داده شد را هم چون طفلی که تازه زبان باز کرده باشد تکرار می کنید...
پای مراجع را بمیان می آورید بی آنکه آراء ونظراتشان را بدانید حتی خودتان هم از مباحث کلامی وفقه ای اندک اطلاعی ندارید هنوز بعد چند روز بحث متوجه نشدید که بنده هم همین قصد را دارم می خواهم شما را هدایت کنم بطرف همین موضع که شما از آن فرار می کنید واین برای همه خوانند گان آشکار شده عجب انکه با آشکار کردن این مطلب باز خودتان را بنشنیدن خواهید زد ..
یک جا ،وقتی در بحث کم می آورید خیلی راحت از آن عدول می کنید وهرگاه از بحث خارج می شویم دباره نفستان بالا می آید ومی روید سرخانه اولتان انگار نه انگار که این همان حامدی است که در بحث قبلی کم آورده و پاسخی نداشته که بدهد ........

گفتیم :آیت الله خمینی در اشعارش گفته من حلاجم. شما وقتی جواب ما را دیدی شکه شدید انتظار داشتی با دیدن این موضع مدیریت سایت آن را مثل دیگر مطالب ما به بهانه نداشتن ادب حذف و ویرایش کند برای همین وقتی دیدید که مطلب حذف نشده ومجبورشدید که جواب بدهید وخیلی راحت از آن عدول کردید گفتی این ها بحث های خصوص عارفان است ...
دباره وقتی از آن بحث خارج شدم باز به خانه اولتان برگشتید. البته برای حقیر مشکلی نیست با مولایم پیمان بسته ام تا زمانی که خون در رگ هایم جاری است نگذارم فیلسوف های فاصله گرفته از معارف اهل البیت نسبت به مبانی فقه واحکام شرعی در دستگاه سید الشهدا نظر دهند پیش از شما بودند کسانی که میدان آمدند و وسط بحث سکته قلبی کردند و رفتند این همان وعده تکونی خداوند است که بارهای بار عرض کردم همین که شما واین همه عالم حوزوی بجای بحث علمی شروع می کنید به حذف مطالب ما ..."
خودتان خوب می دانید اگر "مدیر سایت" شما را با حذف و ویرایش پست های ما حمایت نمی کرد توان جولان دادن را نداشتید کما اینکه با همه این حمایت ها باز هم توان رویاروی حقیقت راندارید
البته این مهم نیست برای ما ،فقط خواستم به کاربران دیگر سطح سواد یک فیلسوف را نشان دهم تا همگان ببیند که این آقایانی که شبهه ای را بیان می کنند توان بحث را ندارند فقط یک سری مباحثی را که مستقیم از جانب وهابیت ملعون هدایت شده را عنوان می کنند بی آنکه در آن کمترین اندیشه ای کرده باشند بی انکه آن را تجزیه وتحلیل کرده باشند ...
عجیب آنکه سایت حوزه با وجود این همه مجتهد واین همه فیلسوف واین همه عالم دینی بجای پاسخ دادن به شبهات و رویاروی با مدعیان از مباحث فرار کرده وبه سیستم حذف ،کتمان و ویرایش رو آورده اند
مدیرتی که همه افتخارش این است که بله من حوزوی هستم . بله من حذف می کنم . بله من ویرایش می کنم . وجرات اینکه پاسخ گو باشد را ندارد . ولو اینکه شخصی منحرف باشد ،ما حق نداریم در دهان مردم بزنیم ونگذاریم تا شبهات و نظرات خودشان را بیان کنند .بگذارید مردم حرفشان را بزنند شما بروید سواد خودتان را بالا ببرید .......
حذف و ویرایش و کتمان برای کسانی است که توان پاسخ گویی درمقابل نظرات دیگران را ندارند اگر امروز شیعه زنده است به این خاطر است که علما روبروی شبهات ایستاده اند .
حقیر در سایت وهابیت هم بوده ام اما تا این اندازه مطالب ما حذف و ویرایش نشده بود عجبا ااا که مدعیان شیعه سوادشان از وهابیت کثیف هم پائین تر شده...

البته حقیر دوست داشتم حامد عزیز شبهات بیشتری را مطرح می کرد برای همین کمکش کردم بارها بجای قمه زنی ، گفتم عمل بسیار بسیار شریف قمه زنی و شبهاتی دیگر را که خودم به میدان انداختم تا به ایشان کمک کرده باشم سوالاتش را مطرح کند تا جواب بشنود .احتمالا خودشان هم به این نتیجه رسیده که هرگز یک فیلسوف نباید در مباحث فقه ای وارد شود !!!!
آیت الله بهاءالدینی رحمت الله علیه می فرمود دستگاه سید الشهدا فوق فقه واجتهاد است دوست عزیز شما قبل از اینکه بخودتان اجازه بدهید شبهه ای در دستگاه سید الشهدا وارد کنید قبلش باید زحمت بکشید بروید مجتهد شوید ،بعد بیاید تازه دهان باز کنید . .....
در سطح سواد شما همین بس که متشابهات و محکمات قران را نمی شناختید والبته به زودی حقیر این را به شما خواهم آموخت . وهرباری که دیگران بخودشان اجازه می دهند وارد مناظره ما شوند و وپاسخ های ما به شما را ویرایش کنند تا سرپوشی باشد بر سواد بالای شما حقیر مصمم تر می شوم نسبت این امر
بجای اینکه بلد باشید علمی بحث کنید سفسطه می کنید گفتم خدا هم نمی تواند حسین را به من وتو بشناسد
وراست گفتم من وتو ای که اهل البیت را در اندازه فهم وشعوری که (حقیر خودم را عرض می کنم) داشته باشیم یا نداشته باشیم یا چقدر می خواهیم داشته باشیم حالا؛ واقعا خدا چه طور می تواند اهل البیت را برای ما معرفی کند " وقتی که همین العانش هم روبروی آن انوار مقدسه ایستاده اید وحقیر را یاد آن روایاتی می اندازی که نقل کردم ".......
یاعلی.



anti310;143986 نوشت:
دباره وقتی از آن بحث خارج شدم باز به خانه اولتان برگشتید. البته برای حقیر مشکلی نیست با مولایم پیمان بسته ام تا زمانی که خون در رگ هایم جاری است نگذارم فیلسوف های فاصله گرفته از معارف اهل البیت نسبت به مبانی فقه واحکام شرعی در دستگاه سید الشهدا نظر دهند پیش از شما بودند کسانی که میدان آمدند و وسط بحث سکته قلبی کردند و رفتند این همان وعده تکونی خداوند است که بارهای بار عرض کردم همین که شما واین همه عالم حوزوی بجای بحث علمی شروع می کنید به حذف مطالب ما ..." خودتان خوب می دانید اگر "مدیر سایت" شما را با حذف و ویرایش پست های ما حمایت نمی کرد توان جولان دادن را نداشتید کما اینکه با همه این حمایت ها باز هم توان رویاروی حقیقت راندارید

سلام
این خیالبافی ها مشکلی را حل نمی کند . همه روش شما را می دانند . شما با بافتن آسمان و ریسمان به زعم خودتان به مسائل جواب می دهید در حالیکه تا کنون یک استدلال منطقی قابل اعتنایی نداشته و ندارید و اما بجای فرار از سوال بفرمایید :
نظر فقهای شیعه درمورد کسی که می گوید من حسین اللهی ام چیست ؟
نظر علماء در مورد کسی که خدا را از وصف ولیش ناتوان می داند چیست ؟

فکر می کنم شما با ادعاهای آسمانخراشتان بتوانید بطور واضح به این دو سوال جواب دهید
و اما در مورد قمه زنی نظر بنده نظر ولی فقیه است چه اینکه امور جمعی مذهبی را از مسائل کلانی می دانم که کسی جز ولی فقیه حق اظهار نظر در آن را ندارد .
موفق باشید

حامد;144049 نوشت:
نظر فقهای شیعه درمورد کسی که می گوید من حسین اللهی ام چیست ؟ نظر علماء در مورد کسی که خدا را از وصف ولیش ناتوان می داند چیست ؟

احمق مشرک!
خداوند خالق تمامی انسانهاست. معصومین هم به خاطر بندگی بی چون و چرای خداوند به اون درجه رسیدند.
حتی خود پیامبر که سرور مخلوقاته اول عبد خدا شد بعد رسول او: اشهد ان محمدا عبده و رسوله

mahdiye;144126 نوشت:
نقل نوشته اصلی توسط : حامد نظر فقهای شیعه درمورد کسی که می گوید من حسین اللهی ام چیست ؟ نظر علماء در مورد کسی که خدا را از وصف ولیش ناتوان می داند چیست ؟ احمق مشرک! خداوند خالق تمامی انسانهاست. معصومین هم به خاطر بندگی بی چون و چرای خداوند به اون درجه رسیدند. حتی خود پیامبر که سرور مخلوقاته اول عبد خدا شد بعد رسول او: اشهد ان محمدا عبده و رسوله

سلام
ببخشید خیلی بد نوشتم!
"احمق مشرک" جواب من به اون سوالاتی بود که آقای حامد پرسیدند. کسی که آقا امام حسین (ع) رو خدای خودش بدونه یه احمق مشرکه. من کاری به anti310 ندارم، من خودم ارادت ویژه ای به معصومین دارم، اما معبود من الله است. خدا رو هم بیشتر از معصومین دوست دارم.
متاسفانه الان تو مداحی های ما این چرت و پرت ها زیاد گفته می شه. خود امام حسین هم اینا رو نمی پسنده. من اوائل تاپیک تو بحث شرکت کردم ولی ظاهرا اون موقع قرار بود فقط دو نفر با هم بحث کنن و از دیگران خواهش شده بود پست نفرستند.

یاعلی حیدر مددی

اشتباه ! پشت اشتباه !!!!
وقتی اصرار می کنید فتوی یک مرجع را بدانیم(جهت بررسی یک شبهه) خوب این لازمه اش این است که خودتان ابتدای امر قدرت تجزیه وتحلیل مباحث فقهی و کلامی را داشته باشید .
هرکس می تواند در مباحث دینی آنقدر تلاش کند وخود را بالا ببرد که بمقام اجتهاد د دردین برسد .نمی دانم چرا شما فقط کسانی را بعنوان مرجع می شناسید که می شناسید !
حقیراساتیدی دارم که مجتهد هستند واین گونه عرض ارادت های ما را جهت حفظ شعائر دینی نتنها عیب نگرفتند بلکه مورد عنایت خاصه حضرت صاحب دانسته که مشمول ثواب بسیار نیز شده است ...
البته اگر اصرار دارید می توانید از آن مراجع بزرگ وار وباسوادتان دعوت بعمل بیاورید تا با شاگردان آن مجتهدیدن پیرامون این مباحث گفتمانی داشته باشند فی الحال چند نفرشان آمادگی خودشان را بمن ابلاغ کرده اند......

اما در باب عمل شریف قمه زنی وسر شکستن باید بعرض برسانم نظر شما که برای شارع مقدس مهم نیست حلال خدا حلال است حرام خدا هم حرام این دیگر چه ربطی به امور جمعی مذهبی ومسائل کلان دارد مگر مرجعی می تواند حلال خدا را حرام کند !!!!!!!!
حقیر هم در باب قمه زنی نظرم ،همان قول تقریر و فعل معصوم سلام الله علیهم اجمعین می باشد .
((رضیتک یامولای اماما وهادیا وولیا ومرشدا ، لاابتغی بک بدلا ولا اتخذ من دونک ولیا))

anti310;145022 نوشت:
هرکس می تواند در مباحث دینی آنقدر تلاش کند وخود را بالا ببرد که بمقام اجتهاد د دردین برسد .نمی دانم چرا شما فقط کسانی را بعنوان مرجع می شناسید که می شناسید ! حقیراساتیدی دارم که مجتهد هستند واین گونه عرض ارادت های ما را جهت حفظ شعائر دینی نتنها عیب نگرفتند بلکه مورد عنایت خاصه حضرت صاحب دانسته که مشمول ثواب بسیار نیز شده است ... البته اگر اصرار دارید می توانید از آن مراجع بزرگ وار وباسوادتان دعوت بعمل بیاورید تا با شاگردان آن مجتهدیدن پیرامون این مباحث گفتمانی داشته باشند فی الحال چند نفرشان آمادگی خودشان را بمن ابلاغ کرده اند......

سلام
اخوی مثل اینکه شما یک گروه مستقل از دیگران هستید . برای خودتان عقاید جدا و احکام جدا دارید .
حکم علمای اسلام و تشیع در خصوص این موضوعات روشن است .
اگر مجتهد دارید بفرمایید بیاید دلیل شرعی بیاورد بر صحت گفتن این حرفها
موفق باشید

یاعلی حیدر مددی

حامد جان سلام

چه طوری آقاجان

ببخشید مدتی نبودم به قول شاعر در خلوت وصل یارم خوش حال و هوائی دارم .......

در ادامه بحث حقیر تصمیم گرفتم انشاء الله درآینده مجوع اشعار آقای کوثری که نزد آیت الله خمینی خوانده شده است . خصوص ماجرا شکستن سر بی بی زینب سلام الله علیها و اشک های آیت الله خمینی با این روضه هارا برایتان بیاورم .....

ولی باید یک مقدار منتظر باشید..

درضمن حقیر عرض کردم شاگرد آن مجتهدین با مراجع شما نه خود مجتهد!!

یاعلی آقا جان

anti310;148894 نوشت:
در ادامه بحث حقیر تصمیم گرفتم انشاء الله درآینده مجوع اشعار آقای کوثری که نزد آیت الله خمینی خوانده شده است . خصوص ماجرا شکستن سر بی بی زینب سلام الله علیها و اشک های آیت الله خمینی با این روضه هارا برایتان بیاورم .....

سلام
اخوی این موضوع چه ربطی به بحث ما دارد؟
شما دلیل دینی بر صحت تعبیر من حسین اللهیم بیاورید نه روضه جناب کوثری درباره حضرت زینب علیها سلام
این روش خوبی برای به حاشیه رفتن نیست
خوب می دانید که استنباط احکام از ادله آن چقدر حساس و خطیر است . یعنی شما می خواهید بر اساس یک نقل تاریخی صحت قمه زنی را ثابت کنید ؟ واقعا !!! ظاهرا شما از طلاب ولایی هستید . طلبه ولایی بیش از هرچیز بر حفظ تعالیم دین حساس است .
شما بفرمایید کی و کجا این آیه قرآن نسخ شده است :
ولا تلقوا بایدیکم الی التهلکه (بقره 195)
یا
لقد کفر الذین قالوا ان الله هوالمسیح بن مریم ( مائده 17)
موفق باشید

نقل قول:

نقل قول:
سلام
اخوی این موضوع چه ربطی به بحث ما دارد؟

بحث ما با شما پیرامون عقاید اسلامی است .


نقل قول:
شما دلیل دینی بر صحت تعبیر من حسین اللهیم بیاورید نه روضه جناب کوثری درباره حضرت زینب علیها سلام

پاسخ شما راپیرامون این شبهه داده ایم مراجعه کنید بهبحث های پیشین ما.
حامد جان " اگر حقیر روضه کوثری در کنار آیت الله خمینی را درباب سرشکستن بی بی سلام الله علیها عنوان کردم
اولا: این به این خاطر نیست که این امر حجت بر ماست بلکه برای ابطال اباطیل شما بوده ونه چیز دیگر
شمائی که دم از خط امام ورهبری می زنید لااقل یک مقداری امامتان را بشناسید بد نیست ....
نقل قول:

نقل قول:
این روش خوبی برای به حاشیه رفتن نیست

نگران نباشید ما هرجا برویم شما را هم با خودمان می بریم .

نقل قول:
خوب می دانید که استنباط احکام از ادله آن چقدر حساس و خطیر است .

خوب خدا را شکر که شما هم می دانید .

نقل قول:

نقل قول:
یعنیشما می خواهید بر اساس یک نقل تاریخی صحت قمه زنی را ثابت کنید ؟
مگر شما از چه راهی حرمت را تشخیص می دهید !!! آهان یادم آمدم .. فلاسفه دستشان باز است خلاصه می توانند در انجا که شارع مقدس ژ

جنابملای 310!!!آنچه از واقعه تاریخی استنباد خواهد شد فعل وتقریر معصوم علیهسلام است که برای ما اهل حدیث حجت است البته نه برای شما فلاسفه فاصلهگرفته از معصومین و اخبارات .....

نقل قول:
واقعا !!! ظاهرا شما از طلاب ولایی هستید .

واقعا واقعا !!!!

حقیر سگ سگ سگ سگ سگانغلامانحیدرم نیستم .....
چه رسد به طلبه ولایی سرمان را می گیرد

نقل قول:

نقل قول:
طلبه ولایی بیش از هرچیز بر حفظتعالیم دین حساس است .

گمانم به همین خاطر پنج دقیقه از بیست چهار ساعت عمر گرانبهایم را به شما اختصاص داده ام........

نقل قول:
شما بفرمایید کی و کجا این آیه قرآن نسخ شده است :

جناب آخوند ؛ حالا ما داریم حاشیه می رویم یا شما ....
بحثما با شما پیرامون وحدت با اهل خلاف خذله الله اجمعین (همین برادران سنیمذهب تان ، عمری ها و وهابی ها را می گویم ) بود شما مثل دیگر آقایان آیاتمنسوخ شده قران که همه مسلمانان را خطاب قرار داده را مورد استناد خودقرار دادید ..
حقیر هم عرض کردم آیات مربوطه وهمه آیاتی که عموم مسلمانان ظاهری را خطاب قرار می داد در آیه شریفه بلاغت و در غدیر منسوخ شد...

حالا هرچهفکر می کنم ربطش را با این دوآیه شریفه ای که آوردی و دروغی که به من نسبتدادی در باره نسخ این دو ایه شریفه پیدا نکردم وشما اقترا زنندگان را واگذار کردم به ذوالفقار مولایم علی علیه سلام ......

نقل قول:

نقل قول:
ولا تلقوا بایدیکم الی التهلکه (بقره 195)
یا
لقد کفر الذین قالوا ان الله هوالمسیح بن مریم ( مائده 17)
موفق باشید

موفق هستم بمدد مولایم امیرالمومنین علی علیه سلام.

anti310;149031 نوشت:
پاسخ شما راپیرامون این شبهه داده ایم مراجعه کنید بهبحث های پیشین ما. حامد جان " اگر حقیر روضه کوثری در کنار آیت الله خمینی را درباب سرشکستن بی بی سلام الله علیها عنوان کردم اولا: این به این خاطر نیست که این امر حجت بر ماست بلکه برای ابطال اباطیل شما بوده ونه چیز دیگر شمائی که دم از خط امام ورهبری می زنید لااقل یک مقداری امامتان را بشناسید بد نیست ....

سلام
شما اینطوری مباحثه می فرمایید ؟ شما سر عقاید اسلامی با ما مشکل دارید ؟ من حسین اللهیم از نظر چند عالم جزء عقاید اسلامی است که جای بحث در آن تحت عنوان عقیده اسلامی باشد . بعدش هم که گفتید این را برخی پذیرفته اند که نه معلوم است خودشان که هستند و نه معلوم است برهانشان چیست .
و اما در قضیه امام ره . با این مطلب چه چیزی را می خواهید ثابت کنید ؟ مگر مساله شرعی را می توان با یک نقل تاریخی تعیین کرد یا انتظار دارید امام ره آنجا بلند می شدند و سر درست و نادرست بودن روضه یا برداشتهای درست و غلطی که از آن می شود بحث فقهی کنند .

این امامی که ولایتش را قبول دارید کدام قول یا فعل افراطی که شما در هیئتها انجام می دهید انجام داده است ؟
حتما می فرمایید دلت پاک باشد عمل و پیروی را بی خیال شو .
anti310;149031 نوشت:
جنابملای 310!!!آنچه از واقعه تاریخی استنباد خواهد شد فعل وتقریر معصوم علیهسلام است که برای ما اهل حدیث حجت است البته نه برای شما فلاسفه فاصلهگرفته از معصومین و اخبارات .....

اولا حضرت زینب ع معصوم به معنای اصطلاحی نیست
ثانیا این یک نقل تاریخی است
ثالثا حکم شرعی به ادله ای قویتر و محکمتر از این نیاز دارد .
می توانید این را از همان مجتهدین مورد پسند خود هم بپرسید .

anti310;149031 نوشت:
حقیر سگ سگ سگ سگ سگانغلامانحیدرم نیستم ..... چه رسد به طلبه ولایی سرمان را می گیرد

حضرت علی ع سگ نمی خواهد انسان می خواهد
کز دیو دد ملولم و انسانم آرزوست

سگها و گرگها و کفتارها در جامعه بشری زیادند نیازی نیست خودتان را به جمع آنها اضافه کنید .
یعنی لیاقت علی ع داشتن گله سگ است ؟
چرا برای مولای خود وقار قائل نیستید ؟

anti310;149031 نوشت:
گمانم به همین خاطر پنج دقیقه از بیست چهار ساعت عمر گرانبهایم را به شما اختصاص داده ام........

بله گمان دارید نه علم
anti310;149031 نوشت:
حقیر هم عرض کردم آیات مربوطه وهمه آیاتی که عموم مسلمانان ظاهری را خطاب قرار می داد در آیه شریفه بلاغت و در غدیر منسوخ شد... حالا هرچهفکر می کنم ربطش را با این دوآیه شریفه ای که آوردی و دروغی که به من نسبتدادی در باره نسخ این دو ایه شریفه پیدا نکردم وشما اقترا زنندگان را واگذار کردم به ذوالفقار مولایم علی علیه سلام ......

چیزهایی می گویید که هیچ عالم مسلمان بدان قائل نیست . نسخ تمام آیات خطاب به مسلمانان !!! این اباطیل را از کجا آورده اید ؟
موفق در اندیشه صواب

نقل قول:

و اما در قضیه امام ره . با این مطلب چه چیزی را می خواهید ثابت کنید ؟

عرض کردیم دباره بگویم...

نقل قول:
مگر مساله شرعی را می توان با یک نقل تاریخی تعیین کرد

از معصوم بله...

نقل قول:

یا انتظار دارید امام ره آنجا بلند می شدند و سر درست و نادرست بودن روضه یا برداشتهای درست و غلطی که از آن می شود بحث فقهی کنند
. بله همین انتظار را دارم . وظیفه اصلی یک حاکم حکومتی یک ولی امر یک ولی مطلقه یک ولی غیر مطلقه چه می دانم هرچه که تو اسمش را میگذاری . این است که اولا خودش بری از انحراف باشد و پس از آن از نشر اکاذیب جلو گیری کند و گرنه حضورش در آن مجلس انهم به کرار تاکید میکنم حامد جان آنهم بکرار دلیل غیر عقلانی خواهد داشت ؟!!!
وبراستی چرا وقتی می خواهیم برای خواسته های خودمان یک توجیه پیدا کنیم سراغ آیت الله خمینی ره می رویم و سخنانش را محور اعمال خود قرار میدهیم ... بعنوان مثال : ایشان دریک جائی می فرماید حفاظت هوائی باید دست بچه های سپاه باشد .
خوب اینم هم یک مبنا است برای بردارن عزیز سپاهی که تا قیام قیامت همان پست را داشته باشند.
اما عجب اینکه وقتی ایشان مطلبی خلاف خواسته های ما می گویند چه راحت چشمانمان را می بندیم
همانند همین موضوع و اینکه در یک جا ایشان منبر می رود فریاد می زند آقا ما با عمر لعنت الله علیه برادر نیستیم ....
یا سخنرانی بهشت زهرا در زمانی که از پاریس آمده بود زمانی که ایشان می گویند من در دهان این دولت می زنم یک عده دست زدند ایشان فریادمی زند بس کنید ....
که این قطعه متاسفانه توسط حاکمیت فعلی بریده شد البته اصلا غصه نخور آنتی 310 اینجاست برات پیداش می کنم .....)
نقل قول:

این امامی که ولایتش را قبول دارید کدام قول یا فعل افراطی که شما در هیئتها انجام می دهید انجام داده است ؟

اگر منتظرید تا حقیر نام شخصی را ببرم و آنگاه شما مثل گذشته به آن بی احترامی و توهین کنید و مدیرت سایت هم برای شما صلوات برفستد باید بگویم سخت در اشتباهید . برهان را برای اهلش آوردیم ندید هزار بار هم بیاوریم نخواهید دید صم بکم وعمی فهم لا یرجعون.

نقل قول:

حتما می فرمایید دلت پاک باشد عمل و پیروی را بی خیال شو
.
اتفاقا برعکس می گویم هر چه هستی ((ولو دلت پاک نیست)) پیرو باش .

نقل قول:

اولا حضرت زینب ع معصوم به معنای اصطلاحی نیست



حقیر عرض کردم بحث با شما پیرامون عقاید اسلامی است قبول نکردید .



آیا قبول دارید ایشان نائبة الزهرا شقیقة الحسین بودند ودر کوفه نائب الامام بودندو احکام پاسخ می داند یانه....(پاسخ بدهید تا بحث دراین مورد را شروع کنیم)




نقل قول:
ثانیا این یک نقل تاریخی است



بله یک نقل تاریخی است.یک فعل صادره از معصوم علیه سلام




نقل قول:
ثالثا حکم شرعی به ادله ای قویتر و محکمتر از این نیاز دارد




نقل قول:
حضرت علی ع سگ نمی خواهد انسان می خواهد



شما وکیل وصی اشان هستید !!! یا شایدم از جانب ایشان توقیع دارید ما نمی دانیم.



((یا علی من کلب آستان توام ریزه خوارم استخوان خار تو ام ))))

اتفاقا حضرت با بودند انسانهایی مثل شما سگانی چون من می خواهد...



نقل قول:
کز دیو دد ملولم و انسانم آرزوست



من عصا و نور بگرفته بدست شاخ گستاخی تو خواهم شکست.





نقل قول:

سگها و گرگها و کفتارها در جامعه بشری زیادند نیازی نیست خودتان را به جمع آنها اضافه کنید .
یعنی لیاقت علی ع داشتن گله سگ است ؟


نقل قول:


چرا برای مولای خود وقار قائل نیستید ؟



عقاید حقیر در باره مولای ما علی بن ابی طالب همان عقیده اباذر است .......



ما برای مولا وقار قائل نیستیم یا شما که دررسانه ملی اذان اهل بدعت برادران سنی مذهبتان را بخش کردید.



ما برای مولا وقار قائل نیستیم یا شما که شعائر فاطمی را با پخش طنز چهار چرخ در ایام فاطمیه زمانی که فرزنددلبندش مهدی فاطمه علیه سلام شال عزا به سر داشت پخش کردید وآگاهنه تاکید می کنم آگاهنه در صدد خدشه در شعائر الله بودیدوهستید....



ما برای مولا وقار قائل نیستم یا شما . مشخصا خود شما (کاربر حامد)حتی یک تاپیک درباره مظلومیت مولا علی نزدید حتی یک صلوات برا مدیرانی که از ولایت ایشان دفاع کردند هم نفرستاد .....



در طول عمرتان چند بار به شبهات وهابیت و اهل سنت پاسخ دادید چقدر از عصمت مادر مظلوم وپهلو شکسته ما دفاع کردید درایام فاطمیه شما ودولت حاکمه



چه کاری کردید ؟ غیر ازاینکه بیانیه داید روحانیتی که منبر می روند مسائل تفرقه انگیز حقیر تا آنجائی که یاد دارم تمام تلاشتان این بوده که خدشه کنید و..............



برنامه های تولویزنی را ببیند آخوند مملکت جلو هفتاد ملیون جمعیت علوی سینه سپر کرده میگه حضرت خدیجه سلام الله علیها از فاطمه زهرا سلام الله علیها بالاتر است چون او جهاد اقتصادی کرد .....



عجب از این همه بی سوادی حرام باشد سهم امامی که می خورید.می خواهند امتیاز بگیرند با این حرفای خود و پست مقام برسند ...




نقل قول:
چیزهایی می گویید که هیچ عالم مسلمان بدان قائل نیست . نسخ تمام آیات خطاب به مسلمانان !!! این اباطیل را از کجا آورده اید ؟
موفق در اندیشه صواب

منظور آیات وحدت مورد استناد شما با اهل خلاف خذله الله اجمعین بود. همان برادران سیاسی و دینی تان را می گویم.

:Moteajeb!:

anti310;138809 نوشت:
[=times new roman]نوشتید
[=times new roman]پاسخ ما به ایشان"
[=times new roman]دوست عزیز اگر کسی کمترین آشنائی به فن بیان وشیوه مباحثه ونقد یک مطلب داشته باشد خیلی راحت متوجه می شود که کلامی این چنین کلی گوئی واین چنین بی سند نشان از دشمنی صاحب اندیشه با این دستگاه دارد .یعنی صاحب اندیشه مواردی کلی را بدون اینکه موشکافی وکارشناسی شده برسی کند عنوان می دارد تا ذهن خواننده را پر کند از افکار آلوده ای که عنوان کرده ((درواقع سواد صاحب اندیشه تا همین اندازه است که شبهه ای کلی را عنوان کند ودیگر توان ادامه دادن بحث را ندارد))

[=times new roman]اما حقیقت چیست ؟آیا او راست می گوید ؟ آیا مداحان بدنبال شهرت هستند ؟ آیا بااین هجمه شدید همانند درست کردن سی دی های به نام افراطیون وتخریب شخصیت اشخاص توسط قشر روحانیت که دراثر نداشتن سواد یک عده بچه طلبه که حتی وجود مباحثه کردن را هم ندارند وتخریب شخصیت مداحان توسط نیروهای مرموز ودست های غیبی پشت پرده ، می شود گفت کسی بخاطر شهرت طلبی بیاید ومداح شود ؟

[=times new roman]واالله تا آنجا که ما دیدیم جز آبرو ریزی وتخریب شخصیت ودربدری توسط آقایان برای مداحان چیزی نمانده

[=times new roman]حامد عزیز ،ما بدنبال شهرت هستیم یا امثال شما که سامی یوسف سنی مذهب، کسی که بنیان عقیده اش از سقیفه بنی ساعده همان جائی که استارت پروژه بقتل رساندن اهل البیت از حضرت خاتم تا دخترش و... زده شده را به صدا و سیما دعوت می کنید وحاضر می شوید برای خود شیرینی درمقابل اهل خلاف نماینده شان بیاید مدح حضرت رسول را با موسیقی حرام بخواند ونماز دست بسته خواندن را درشوی تلویزنی ترویج کند ...
[=times new roman]ای وای برشما چه کردید با معارف اهل بیت همه چیزتان شده زد وبند سیاسی همان موسیقی که من وشما در این دستگاه حرام می دانیم خود شما برای رسیدن به منافع دنیا طلبانه تان آن را ترویج می کنید
[=times new roman]این همه مداح خوب درایران داریم می روید از قطر یک نفر را می آورید انقدر بزرگش می کنید تا جائی که یک وقت درهمین صدا وسیمای منحرف تان از او می پرسید تا حالا کربلا رفتید او هم پاسخ دهد نه توفیق نیست سرم شلوغ است ........
[=times new roman]واقعا چه بگویم ؟کسی که هنوز عاشق نشده کسی که هم وغم ارباب را ندارد کسی که خراب این دستگاه نشده کسی که نسوخته .. ...بگذریم .

[=times new roman]درثانی صاحب اندیشه منحرف ما ،هنوز نمی داند که فرد محوری دراین دستگاه معنی ندارد همه ما آمده ایم تا پرچم حسین علیه سلام رابالا نگاه داریم واینکه گاها مداحی رشد میکند ومورد توجه مردم قرار می گیرد این به خاطر عزمت این دستگاه است . فرمود هرکس برای این دستگاه مبلغی خرج کند ده برابرش را در همین دنیا خدا به او می دهد خاصیت این دستگاه همین است ، حضرت حسین علیه سلام خودش سر بلند است دست نوکرانش را هم می گیرد وهم دراین دنیا وهم درآن دنیا بالا می برد بی بی مظلوم صاحب این دستگاه دم در هر هیئت ایستاده وجلوی حرام زاده ها را می گیرد مگر ندیدی حمایتش از امیرالمومنین را که چه طور همانند شیر، دم درهیئت علی ایستاد ،وحرام زاده هارا رسوای عالم کرد. وگرنه این دستگاه، دستگاهی نیست که دزد ودغل وحرام زاده بتواند واردش شود روایت داریم حرام زاده به مکه می رود حاجی می شود اما به کربلا نمی تواند برود وکربلائی شود به خاطر اینکه حسین بن علی ،اعلی ظهور ولایت پدرش علی بن ابی طالب است سلام الله علیهم اجمعین است در زمان حضرت علی علیه سلام وهمه دوران معیار حلال زادگی وحرام زادگی افراد، محبت علی علیه سلام بود والبته العان هم....

[=times new roman]گفتید ترانه های مبتذل: اولا آنکه اندیشه وفکرش منحرف باشد مثل شما دیگر برایش فرقی نمی کند که مدحش مبتذل است یا نه چرا که شما با اصل مطلب یعنی مدح اهل البیت سلام الله اجمعین و اشک برسید الشهدا علیه سلام مشکل دارید چنان که درکلام وعقایدتان مشخص است .

[=times new roman]درخدمتان هستم .


سلام دوست عزیز در خصوص اندیشه و فکر صحبت کردید می خواستم بگویم درست است مدح سیدالشهداء (ع) هیچ وقت مبتذل جلوگر نمی شود اما خواننده و یا مداحی که آن ذکر مصیبت یا اشعاری را در وصف آن حضرت می خواند را طوری بیان کند که حالت بی احترامی و یا خدای ناکرده کم رنگ نشاندن اهداف آنان به خود بگیرد و به سبک القاء شده بیگانگان نخواند دوست داشتم اگر امکانش بود سی دی مداحان مبتذل که توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران تکثیر شده است را به شما می دادم و خودتان مقایسه می کردید همان اشعار خوانندگان
لوس آنجلسی که با آن وضعیت می خواندند همان اشعار توسط مداحان ما بدون کم و کاستی خوانده می شد حالا شما میگویید ذکر مصیبت سید الشهدا خوانده
می شود ، و من به عنوان برادر کوچک شما مطلبی را عنوان می کنم هر کس دم از برپایی بیرق سیدالشهدا میزنه و مراسم عزاداری برای ایشان برگزار می کنه به خودش هیچ وقت اجازه نمی ده که به دیگران بی احترامی و بی حرمتی کنه حضرت سیدالشهدا با این که می دونست خودش ، فرزندانش و یارانش همه به اسارت و به شهادت می رسند تا دم آخر که شهیدش کردند هیچ وقت به دشمنانش بی احترامی و هتک حرمت نکرده است پس در بحثها اگر جواب قانع کننده ای داریم می گیم و اگر نه لااقل به خودمون بی احترامی نکنیم . یا علی

anti310;149357 نوشت:

شما وکیل وصی اشان هستید !!! یا شایدم از جانب ایشان توقیع دارید ما نمی دانیم.

((یا علی من کلب آستان توام ریزه خوارم استخوان خار تو ام ))))

اتفاقا حضرت با بودند انسانهایی مثل شما سگانی چون من می خواهد...

من عصا و نور بگرفته بدست شاخ گستاخی تو خواهم شکست.

عقاید حقیر در باره مولای ما علی بن ابی طالب همان عقیده اباذر است .......

ما برای مولا وقار قائل نیستیم یا شما که دررسانه ملی اذان اهل بدعت برادران سنی مذهبتان را بخش کردید.

ما برای مولا وقار قائل نیستیم یا شما که شعائر فاطمی را با پخش طنز چهار چرخ در ایام فاطمیه زمانی که فرزنددلبندش مهدی فاطمه علیه سلام شال عزا به سر داشت پخش کردید وآگاهنه تاکید می کنم آگاهنه در صدد خدشه در شعائر الله بودیدوهستید....

ما برای مولا وقار قائل نیستم یا شما . مشخصا خود شما (کاربر حامد)حتی یک تاپیک درباره مظلومیت مولا علی نزدید حتی یک صلوات برا مدیرانی که از ولایت ایشان دفاع کردند هم نفرستاد .....

در طول عمرتان چند بار به شبهات وهابیت و اهل سنت پاسخ دادید چقدر از عصمت مادر مظلوم وپهلو شکسته ما دفاع کردید درایام فاطمیه شما ودولت حاکمه

چه کاری کردید ؟ غیر ازاینکه بیانیه داید روحانیتی که منبر می روند مسائل تفرقه انگیز حقیر تا آنجائی که یاد دارم تمام تلاشتان این بوده که خدشه کنید و..............

برنامه های تولویزنی را ببیند آخوند مملکت جلو هفتاد ملیون جمعیت علوی سینه سپر کرده میگه حضرت خدیجه سلام الله علیها از فاطمه زهرا سلام الله علیها بالاتر است چون او جهاد اقتصادی کرد .....

عجب از این همه بی سوادی حرام باشد سهم امامی که می خورید.می خواهند امتیاز بگیرند با این حرفای خود و پست مقام برسند ...

منظور آیات وحدت مورد استناد شما با اهل خلاف خذله الله اجمعین بود. همان برادران سیاسی و دینی تان را می گویم.




در جواب شما دوست عزیز باید بگم بله حضرت خدیجه بود که با جهاد اقتصادی خود و به تاراج گذاشتن تمامی دارائی های خود به ریشه خشکیده اسلام که به دست اعراب جاهل و افراد منافق صفت که پیامبر را در آن برهه زمانی تنها گذاشته بودند جان دیگری بخشیده است و نه تنها ما ، بلکه تمامی جهانیان اسلام مدیون رشادت های این بانوی آزاده و رشیده اسلام می باشد .

anti310;149350 نوشت:
از معصوم بله...

سلام
اثبات کنید حضرت زینب ع معصوم اصطلاحی است که قول و فعل و تقریر او سنت متبع است

anti310;149350 نوشت:
بله همین انتظار را دارم . وظیفه اصلی یک حاکم حکومتی یک ولی امر یک ولی مطلقه یک ولی غیر مطلقه چه می دانم هرچه که تو اسمش را میگذاری . این است که اولا خودش بری از انحراف باشد و پس از آن از نشر اکاذیب جلو گیری کند و گرنه حضورش در آن مجلس انهم به کرار تاکید میکنم حامد جان آنهم بکرار دلیل غیر عقلانی خواهد داشت ؟!!!

بین سکوت در خصوص امر جزئی که از امور عادی است و تعیین تکلیف و امر لسانی زمین تا آسمان فرق است .
مثلا امام ع به پاریس تشریف بردند و این ممکن است باعث هزاران فکر غلط درباره فرانسه بشود اما هیچگاه امام برای جلوگیری از امثال این تفکرات غلط سخنی نگفتند . حالا یک نفر بیاید نوفل لوشاتو را امامزاده بکند به دلیل اینکه امام آنجا رفته اند یا فرانسه را مامن اهل ایمان معرفی کنند چون امام به آنجا پناه بردند درست است ؟

anti310;149350 نوشت:
اگر منتظرید تا حقیر نام شخصی را ببرم و آنگاه شما مثل گذشته به آن بی احترامی و توهین کنید و مدیرت سایت هم برای شما صلوات برفستد باید بگویم سخت در اشتباهید . برهان را برای اهلش آوردیم ندید هزار بار هم بیاوریم نخواهید دید صم بکم وعمی فهم لا یرجعون.

شما خود را طلبه ولایی معرفی کردید و تا جایی که ما می دانیم طلبه ولایی ذوب شده در ولایت فقیه است آنوقت شما می خواهید از فعل کدام فرد برای ما دلیل بیاورید ؟ مطمئنا او امام و رهبری نخواهند بود .
anti310;149350 نوشت:
اتفاقا برعکس می گویم هر چه هستی ((ولو دلت پاک نیست)) پیرو باش .

در مقام حرف اما در مقام عمل هم خلاف فتوای ولی قمه بزن و آنرا شریف معرقی کن و هم حسین ع را خدا بدان نه ؟
anti310;149350 نوشت:
حقیر عرض کردم بحث با شما پیرامون عقاید اسلامی است قبول نکردید . آیا قبول دارید ایشان نائبة الزهرا شقیقة الحسین بودند ودر کوفه نائب الامام بودندو احکام پاسخ می داند یانه....(پاسخ بدهید تا بحث دراین مورد را شروع کنیم)

ما بالاتر از این اوصاف را هم قائلیم اما مناط ما معصوم ع است شما ثابت کنید عصمت ایشان را .
anti310;149350 نوشت:
بله یک نقل تاریخی است.یک فعل صادره از معصوم علیه سلام

نه یک نقل تاریخی مبنای حکم شرعی است
و نه حضرت زینب ع معصوم اصطلاحی هستند

anti310;149350 نوشت:
محکم تر ازاین که صد بیست مجتهد از قدما ومتاخرین بدان استنادکرده اند انشاءالله سرفرصت فتوی همه شان را درسایت حوزه می گذارم و ملا های بیسوادتان را رسوا می کنم..

صد و بیست تا که هیچ 1200 هم باشد باز فعل معصوم نیست تا مبنای حکم شرعی باشد خیلی هم که باشد چون خلاف اصل است منحصر در مورد خودش می شود . اصول که خوانده اید نه ؟
موفق در تامل

anti310;149357 نوشت:
اتفاقا حضرت با بودند انسانهایی مثل شما سگانی چون من می خواهد...

مولای خود را خفیف نکن او امیر مومنانی همچون خلیل الرحمن است به روایات ذیل آیه :
من شیعته لابراهیم مراجعه بفرمایید . او سگ به چه کارش می آید . جنگ و صلح او با واسطه انسان است .

anti310;149357 نوشت:
من عصا و نور بگرفته بدست شاخ گستاخی تو خواهم شکست.

تا حالا که نه عصایی از شما دیده ایم نه نوری . فقط تعصب بوده است .
anti310;149357 نوشت:
ما برای مولا وقار قائل نیستیم یا شما که دررسانه ملی اذان اهل بدعت برادران سنی مذهبتان را بخش کردید.

امر ولی متبع است شما را چه به این حرفها . اندازه خودت را بشناس .
anti310;149357 نوشت:
ما برای مولا وقار قائل نیستیم یا شما که شعائر فاطمی را با پخش طنز چهار چرخ در ایام فاطمیه زمانی که فرزنددلبندش مهدی فاطمه علیه سلام شال عزا به سر داشت پخش کردید وآگاهنه تاکید می کنم آگاهنه در صدد خدشه در شعائر الله بودیدوهستید....

به گمان شما مهدی موعود چهل روز عزاداری می کند . شما ایام چهل روزه فاطمیه ساختید وگرنه هیچ مدرک و سندی درباره عزاداری در این ایام وجود ندارد .
anti310;149357 نوشت:
ما برای مولا وقار قائل نیستم یا شما . مشخصا خود شما (کاربر حامد)حتی یک تاپیک درباره مظلومیت مولا علی نزدید حتی یک صلوات برا مدیرانی که از ولایت ایشان دفاع کردند هم نفرستاد .....

کجا ؟ ما که تا یادمان هست داریم از عقایدی مانند شفاعت و توسل و امامت ائمه ع دفاع می کنیم . می توانید به تاپیکهای مربوطه مراجعه کنید . درباره معصومین هم خودمان تاپیک مستقل داشته ایم
anti310;149357 نوشت:
در طول عمرتان چند بار به شبهات وهابیت و اهل سنت پاسخ دادید چقدر از عصمت مادر مظلوم وپهلو شکسته ما دفاع کردید درایام فاطمیه شما ودولت حاکمه

پس خبر ندارید . مدعی ام در این نه ماه حضور در اسک دین به فضل الهی در تمام تاپیکهای مربوط به ولایت و معارف ایشان پست دارم . خلافش را می توانی ثابت کن .
anti310;149357 نوشت:
برنامه های تولویزنی را ببیند آخوند مملکت جلو هفتاد ملیون جمعیت علوی سینه سپر کرده میگه حضرت خدیجه سلام الله علیها از فاطمه زهرا سلام الله علیها بالاتر است چون او جهاد اقتصادی کرد .....

کفر که نگفته حرفی زده که قابل نقد است بالاتر از حسین اللهی بودن شما که نیست .
anti310;149357 نوشت:
عجب از این همه بی سوادی حرام باشد سهم امامی که می خورید.می خواهند امتیاز بگیرند با این حرفای خود و پست مقام برسند ...

وزره علیک یا اخی المتوهم
anti310;149357 نوشت:
منظور آیات وحدت مورد استناد شما با اهل خلاف خذله الله اجمعین بود. همان برادران سیاسی و دینی تان را می گویم.

هیچ شکی در اسلام اهل سنت نیست چون مطابق با تعریف اسلام و مسلمان است . من تشهد بشهادتین فهو مسلم و دمه و عرضه و ماله حرام .
موفق در اندیشه صواب

anti310;145022 نوشت:
اما در باب عمل شریف قمه زنی وسر شکستن باید بعرض برسانم نظر شما که برای شارع مقدس مهم نیست حلال خدا حلال است حرام خدا هم حرام این دیگر چه ربطی به امور جمعی مذهبی ومسائل کلان دارد مگر مرجعی می تواند حلال خدا را حرام کند !!!!!!!! حقیر هم در باب قمه زنی نظرم ،همان قول تقریر و فعل معصوم سلام الله علیهم اجمعین می باشد .

با تشکر از اظهار نظر شما جناب anti310 گرامی

لطفا پست های حقیر درباره قمه زنی را در تاپیک زیر مورد مطالعه قرار دهید .

http://www.askdin.com/showthread.php?t=9321

موفق باشید

به نظر می رسد مناسب است در این تاپیک فتوای آیت الله خامنه ای مد ظله العالی را در این مسئله نقل کنم:

سئوال :

بعضی مداحان اشعاری می خوانند مثل خدای من حسین و یا من سگ حسینم و صدای آن حیوان را در می آورند . آیا حرکات این مداحان درست است و در شأن مجالس عزاداری می باشد ؟

جواب :

از این گونه حرکات و ترویج این افراد و اینگونه جلسات اجتناب شود . (1)

پی نوشت:
1. آیت الله خامنه ای ، مسائل جدید (محمودی) ج 3 ص 37

شهید;149399 نوشت:
در جواب شما دوست عزیز باید بگم بله حضرت خدیجه بود که با جهاد اقتصادی خود و به تاراج گذاشتن تمامی دارائی های خود به ریشه خشکیده اسلام که به دست اعراب جاهل و افراد منافق صفت که پیامبر را در آن برهه زمانی تنها گذاشته بودند جان دیگری بخشیده است و نه تنها ما ، بلکه تمامی جهانیان اسلام مدیون رشادت های این بانوی آزاده و رشیده اسلام می باشد .

سلامی دباره به شما برادر شهیدم :"
توصیه ای را که دربالا به شما کردیم جدی بگیرید . حقیر اصلا شک ندارم خانم خدیجه کبری سلام الله خدمات به اسلام عزیز کردند اما موضع بحث چیز دیگری است کارشناس برنامه هدفش زیر سوال بردن عصمت بی بی مظلوم صدیقه شهیده سلام الله علیها بوده . ایشان صراحتا گفتن حضرت خدیجه سلام الله علیها از حضرت زهرا سلام الله علیها بالاتر هستند . ....................



حامد نوشته

نقل قول:
بین سکوت در خصوص امر جزئی که از امور عادی است و تعیین تکلیف و امر لسانی زمین تا آسمان فرق است .
مثلا امام ع به پاریس تشریف بردند و این ممکن است باعث هزاران فکر غلط درباره فرانسه بشود اما هیچگاه امام برای جلوگیری از امثال این تفکرات غلط سخنی نگفتند . حالا یک نفر بیاید نوفل لوشاتو را امامزاده بکند به دلیل اینکه امام آنجا رفته اند یا فرانسه را مامن اهل ایمان معرفی کنند چون امام به آنجا پناه بردند درست است ؟

خیلی جالب است روضه خان روضه سرشکستن حضرت زینب سلام الله علیها می خواند امام اشک می ریزد کاربر حامد اینجا برای ما وکیل وصی ایشان شده ومی گوید سکوت در خصوص امر جزئی و امور عادی ........
من واقعا متاسفم که حوزه طلابی همچو شما دارد .
آیا اقامه شعائر الله آنهم به تاکید کلام الله مجید در عقاید شما از امور جزئی وعادی محسوب می شود . آیا امام راحلتان برای سرگرمی و تفنن و یک امر کشکی یک روضه خان استخدام می کند و همین طور الکی به روضه های دروغیش گوش می دهد و گریه می کند وآنگاه هم می آید ولایت فقیه را تاسیس می کند . شما همان طور که از مسائل ئ اعتقادات شیعه هیچ گونه اطلاعی ندارید همان طور هم از مسائل سیاسی خبر ندارید .
شما هنوز نمی دانید که آیت الله را به فرانسه تبعید کردند نه اینکه ایشان پناهنده شده باشد به آن کشور ..
درثانی اگرچه انجا امام زاده نشده و لی منزل مسکونی ایشان خریداری شده و چیزی شبیه همان امام زاده که می فرمائی درآنجا ساخته شده ...
نقل قول:
ما بالاتر از این اوصاف را هم قائلیم اما مناط ما معصوم ع است شما ثابت کنید عصمت ایشان را
.

قربان دهانت یادم باشد یک شب شما را با خودم هیئت ببرم شمارا به رفقا معرفی کنم . انشاء ا... منتظر باشید در تاپیکی جدا

نقل قول:
صد و بیست تا که هیچ 1200 هم باشد باز فعل معصوم نیست تا مبنای حکم شرعی باشد خیلی هم که باشد چون خلاف اصل است منحصر در مورد خودش می شود . اصول که خوانده اید نه ؟
موفق در تامل

حقیر منظورم صد وبیت مجتهد جامع الشرایط که هرکدامشان وزنه ای در دنیای تشع بودند را عرض کردم نه صد بیست برگ چغندر....


نقل قول:
امر ولی متبع است شما را چه به این حرفها . اندازه خودت را بشناس

ولی را چه کسی انتخواب می کند. حدم را بشناسم یعنی اجازه ندارم درباره شبهاتی که دارم سخن برانم چرا بجای خفه کردن مردم با لطافت پاسخشان را نمی دهید....
نقل قول:
هیچ شکی در اسلام اهل سنت نیست چون مطابق با تعریف اسلام و مسلمان است . من تشهد بشهادتین فهو مسلم و دمه و عرضه و ماله حرام .
موفق در اندیشه صواب

هیچ شکی در کافر بودن برادران دینیتان نیست انشاءا... در تاپیک جدا.

anti310;149479 نوشت:
آیا اقامه شعائر الله آنهم به تاکید کلام الله مجید در عقاید شما از امور جزئی وعادی محسوب می شود . آیا امام راحلتان برای سرگرمی و تفنن و یک امر کشکی یک روضه خان استخدام می کند و همین طور الکی به روضه های دروغیش گوش می دهد و گریه می کند وآنگاه هم می آید ولایت فقیه را تاسیس می کند .

سلام
هرچند می دانم اقامه عزا در مرام شما جزء اصول دین است ولی ذکر زدن سر بر چوبه محمل یک قسمت از هزاران هزار قسمت روضه ای است که خوانده می شود و قرار نیست امام درباره دانه دانه این امور جزئی موضعگیری کنند .
خوب این یک نقل تاریخی است . آیا شما از فتاوای امام یا ادله فقهی شان چیزی که مشعر بر قبول این نقل و مبنا قرار دادنش برای حکم فقهی باشد سراغ دارید ؟
بلکه فتوای امام در تحریم قمه زنی خلاف این را اثبات می کند .
خوب فتوای صریح امام را مبنا قرار دهیم یا گریه اش بر روضه حضرت زینب ع را ؟
anti310;149479 نوشت:
شما همان طور که از مسائل ئ اعتقادات شیعه هیچ گونه اطلاعی ندارید همان طور هم از مسائل سیاسی خبر ندارید . شما هنوز نمی دانید که آیت الله را به فرانسه تبعید کردند نه اینکه ایشان پناهنده شده باشد به آن کشور ..

عجب ! تاریخ عوض شده ؟ امام رو به پاریس تبعید کردن ؟ از کی تا حالا رفتن امام به پاریس تبعید شده تاریخ دان بزرگ ؟!!!
anti310;149479 نوشت:
درثانی اگرچه انجا امام زاده نشده و لی منزل مسکونی ایشان خریداری شده و چیزی شبیه همان امام زاده که می فرمائی درآنجا ساخته شده .

خوب این برداشت شماست . خرید خانه و حفظ آن بعنوان یک سند تاریخی با امامزاده کردن خیلی فرق دارد .
خلاصه به اموری متشبث می شوید که هیچ فقیهی بدان تکیه نمی کند حتی آن مجتهدین مورد ادعای خودتان .

anti310;149479 نوشت:
قربان دهانت یادم باشد یک شب شما را با خودم هیئت ببرم شمارا به رفقا معرفی کنم . انشاء ا... منتظر باشید در تاپیکی جدا

وعده زیاد می دهید اما صدتا یکیش عملی نمی شود تا اینجا وعده های عملی نشده تان به حدود ده تایی می رسد
anti310;149479 نوشت:
حقیر منظورم صد وبیت مجتهد جامع الشرایط که هرکدامشان وزنه ای در دنیای تشع بودند را عرض کردم نه صد بیست برگ چغندر....

نقل این موضوع توسط صد و بیست مجتهد جامع الشرایط نه حضرت زینب علیها سلام را معصوم می کند و نه امر خلاف اصل را مبنای حکم فقهی
anti310;149479 نوشت:
ولی را چه کسی انتخواب می کند. حدم را بشناسم یعنی اجازه ندارم درباره شبهاتی که دارم سخن برانم چرا بجای خفه کردن مردم با لطافت پاسخشان را نمی دهید....

با لطافت سخن بگوییم با کسی که ادعای ولایی بودن می کند آن هم در رد تجویز ولی فقیه !!! یا ادعا نکنید یا پای لرزش هم بنشینید
anti310;149479 نوشت:
هیچ شکی در کافر بودن برادران دینیتان نیست انشاءا... در تاپیک جدا.

من که مطمئنم اینها همه وعده توخالی است و شما توان اثبات ادعاهایتان را ندارید
از ادله ای که می آورید سستی عقایدتان روشن است
برای اثبات قمه زنی متمسک به یک قول تاریخی هستید
درباره بقیه حرفها هم به همین منوال است
خوب شد که دین مردم دست شم
ا نیفتاد وگرنه چه دینی می شد آن دین !!!
موفق در اندیشه صواب

سلام
اصل قمه زنی به عنوان یک رویه موجود در تاریخ عزاداری سید الشهداء! جائز و من ندیدم فقیهی با خود این مطلب مخالفتی داشته باشد!
دلیلش هم در حد قمه زنی و آن دادن دست برای زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام در زمان خلیفه عباسی(اگه اشتباه نکنم) و سکوت معصوم از این امر است! اگر مخالف شرع بود معصوم علیه السلام حتما منع می کردند!
نمونه دیگرش قمه زنی در همین دو دهه گذشته در هیئت های مذهبی و در مرای و منظر علماء اعلام و سکوت ایشان از این امر بود!
ولی قمه زنی در عصر حاظر با توجه به دشمنی های دشمن در وهن و سبک شمردن دین!حرمت آن از باب حفظ اسلام و آموزه های آۀن قطعی است.

بسم ا...
السلام علیکم

تاریخ گواه این ادعاست که همانطوری که خداوند متعال همه ی همه را کشتی نجات امام حسین سلام ا...علیه نجات می دهد همانطور هم هر کسی دانسته و نداسته کوچکترین خدشه ای در دستگاه امام حسین سلام ا...علیه بکند عقوبتش بر همین دنیا واضح می شود.
حتی اگر توبه کند باز توفیقات عظیمی از او سلب می شود. نمونه حضرت حر سلام ا...علیه که با آن مقام باز هم بعد از توبه چنان توفیقاتی را از دست داد....
این سخن بنده نیست این سخن تایید تمام مراجع و علمای تاریخ است.سخنرانی هایشان موجود است.

حامد خان مروج بدعت و سینه چاک بدعت گذارانی مثل جلال الدین منحرف , در جایی که جمیع فقها فتوا به جواز چنان شعائر مقدسه ی عزاداری داده اند تو چه جراتی می کنی که در مقابل ایشان بایستی؟! مگر نشنیده ای که امام علیه السلام فرمود کوچکترین خدشه به نظرات ایشان برابر شرک به خداست؟!
این بی سواد از بدعت حقیقی صوفیان و بیدینان دفاع می کند و آنرا من عندی توجیه می کند اما در این مطلب واضح شعائر حسینی را بدعت می شمارد!! انسان وقیح تر از این پیدا می شود؟!


در جایی که استاد الفقهاء و المجتهدین آقا میرزا جواد تبریزی (رضوان ا...تعالی علیه)
چنین می گوید تو امثالت چه عددی محسوب می شوید بین این جمع؟!

الا یا اهل عالم بیایید...

بیایید و ببینید....

بیایید و ببینید بی دینی شعائر ستیزان در لسان مبارک معصومین علیهم السلام را:

متن حدیث شریفه ی زیر که در فتوای این مرجع مرحوم است را ببینید و جایگاه امثال حامد که خدشه بر ترویج شعائر می کنند را ببینید:

بعضى از عزاداران حسینى به گونه اى سینه مى زنند که گاهى مشاهده مى شود از محل سینه زدن خون خارج مى شود، نظر مبارک شما چیست؟
بسمه تعالى: سینه زدن شدید به دلیل حزن و جزع بر سیدالشهدا و اهل بیت(علیهم السلام) مطلوب است و هرکارى که عنوان جزع بر آن منطبق شود، مطلوب مى باشد و اما در مورد سؤال مطرح شده، سینه زنى اگر منجر به ضرر جانى شود مانعى ندارد ولیکن نباید به حد جنایت برسد. در حفظ شعائر تلاش کنید که بهترین ذخیره ى آخرت است و به وسوسه ى مشککین گوش ندهید که القاء شیطان مى باشد.

۲- بعضى از جوانان در مجالس اهل بیت(علیهم السلام) به خصوص سید الشهداء(علیه السلام) خود را خونى مى کنند، هرکدام به نحوى؛ برخى با خراش، دیگرى با سر کوبیدن به دیوار و… آیا این گونه کارها جایز است؟
بسمه تعالى:

مصائب اهل بیت(علیهم السلام) آن قدر زیاد و دردناک است که انسان گاهى احساس مى کند در عزادارى کوتاهى کرده است. شما حدیث زیر را بخوانید:
«عن معاویة بن وهب قال: استأذنت عن أبی عبدالله(علیه السلام) فقیل لی: اُدخل، فدخلت فوجدته فی مصلاّه فی بیته فجلست حتّى قضى صلاته فسمعته وهو یناجی ربَّه ویقول: «یا مَن خصّنا بالکرامة؛ وخصَّنا بالوصیة؛ ووعدنا بالشفاعة؛ وأعطانا علم ما مضى وعلم ما بقی؛ وجعل أفئدة من الناس تهوی إلینا، اغفرلی ولإخوانی ولزوّار قبر أبی ]عبدالله[؛ الحسین(علیه السلام)، الذین أنفقوا أموالهم وأشخصوا أبدانهم رغبةً فی برِّنا، ورجاءً لما عندک فی صلتنا، و سروراً أدخلوه على نبیّک صلواتک علیه وآله، وإجابةً منهم لأمرنا، وغیظاً أدخلوه على عدوّنا، أرادوا بذلک رضاک، فکافهم عنّا بالرضوان، واکلأهم باللیل والنهار، واخلف على أهالیهم وأولادهم الذین خلّفوا بأحسن الخلف واصحبهم، واکفهم شرّ کلّ جبّار عنید؛ وکلّ ضعیف من خلقک وشدید، وشرّ شیاطین الإنس والجنّ، واعطهم أفضل ما أملوا منک فی غربتهم عن أوطانهم، وما آثرونا به على أبنائهم وأهالیهم وقراباتهم.
اللّهمّ إنّ أعداءنا عابوا علیهم خروجهم، فلم ینههم ذلک عن الشخوص إلینا خلافاً منهم على من خالفنا، فارحم تلک الوجوه التی قد غیّرتها الشمس، وارحم تلک الخدود التى تقلّبت على حفرة أبی عبدالله الحسین(علیه السلام)، وارحم تلک الأعین التی جَرتْ دموعها رحمةً لنا، وارحم تلک القلوب التی جزعت واخترقت لنا، وارحم الصرخة التی کانت لنا، اللّهمّ إنّی استودعک تلک الأنفس وتلک الأبدان حتّى نوافیهم على الحوض یوم العطش ]الأکبر[.
فما زال(علیه السلام) وهو ساجدٌ یدعو بهذا الدعاء، فلمّا انصرف قلت: جعلت فداک لو أنّ هذا الذی سمعت منک کان لمن لا یعرف الله عزّ وجلّ لظننت أنّ النار لا تطعم منه شیئاً!! والله لقد تمنّیت أنّی کنت زرته ولم أحجّ، فقال لی: ما أقربک منه؛ فما الذی یمنعک من إتیانه؟ ثمّ قال: یا معاویة لم تدع ذلک، قلت: جُعلتُ فداک لم أدر أنّ الأمر یبلغ هذا کلّه؟ فقال: یا معاویة ]و[من یدعو لزوّاره فی السماء أکثر ممّن یدعو لهم فی الأرض؛
معاویه بن وهب مى گوید: اذن خواستم که بر امام صادق(علیه السلام)داخل شوم، به من گفته شد که داخل شو، پس داخل شده و آن جناب را در محل نمازشان یافتم، پس نشستم تا حضرت نمازشان را تمام کردند. آن گاه شنیدم که با پروردگارشان مناجات نموده و مى گفتند: بار خدایا! اى کسى که ما را اختصاص به کرامت داده و مختص به وصیت نمودى! (یعنى ما را وصى پیامبرت قرار دادى) وعده ى شفاعت دادى و علم به گذشته و آینده را به ما عطا فرمودى، و قلوب مردم را مایل به سوى ما نمودى. من، برادران و زائرین قبر پدرم، حسین(علیه السلام) را بیامرز، آنان که اموالشان را انفاق کرده و ابدانشان را به سختى انداخته به جهت میل و رغبت در احسان به ما، و به امید آنچه در نزد تست به خاطر صله و احسان به ما، و به منظور ادخال سرور بر پیغمبرت(صلى الله علیه وآله)، و به جهت اجابت کردنشان به فرمان ما و به قصد وارد نمودن خشم بر دشمنان ما.
اینان اراده و نیتشان از این ایثار، تحصیل رضا و خشنودى تو است پس تو هم از سوى ما این ایثار را جبران کن و به واسطه ى رضوان، احسانشان را جوابگو باش و در شب و روز حافظ و نگاهدارشان بوده و اهل و اولادى که از ایشان باقى مانده اند را بهترین جانشینان قرار بده و مراقب و حافظشان باش و شر و بدى هر ستمگر عنود و منحرفى را از ایشان و از هر مخلوق ضعیف و قوى خود کفایت نما و ایشان را از شر شیاطین انسى و جنى حفظ فرما، و عطا کن به ایشان برترین چیزى را که در دور بودنشان از اوطان خویش، از تو آرزو کرده اند و نیز به ایشان ببخش برتر و بالاتر از آنچه را که به واسطه اش ما را بر فرزندان، اهل و نزدیکانشان اختیار کردند.



بار خدایا! دشمنان ما به واسطه ى خروج بر ایشان آنان را مورد ملامت و سرزنش قرار دادند اما این حرکت دشمنان، ایشان را از تمایل به ما باز نداشت و این ثبات آنان، از باب مخالفتشان است با مخالفین ما، پس تو این صورت هایى که حرارت آفتاب آنها را در راه محبت ما تغییر داده، مورد ترحم خودت قرار بده و نیز صورت هایى را که روى قبر ابى عبدالله الحسین(علیه السلام) مى گذارند و برمى دارند، مشمول لطف و رحمتت بگردان و همچنین به چشم هایى که از باب ترحم بر ما اشک ریخته اند نظر عنایت فرما و دل هایى که براى ما به جزع آمده و به خاطر ما سوخته اند را ترحم فرما. بار خدایا! به فریادهایى که به خاطر ما بلند شده برس. خداوندا! من این بدن ها و این ارواح را نزد تو امانت قرار داده تا در روز عطش اکبر که بر حوض کوثر وارد مى شوند، آنها را سیراب نمایى.
و پیوسته امام(علیه السلام) در سجده این دعا را مى خواندند و هنگامى که از آن فارغ شدند عرض کردم:
فدایت شوم! این فقرات و مضامین ادعیه اى که من از شما شنیدم اگر شامل کسى شود که خداوند عز وجل را نمى شناسد، گمانم این است که آتش دوزخ هرگز به آن فائق نیاید! به خدا سوگند، آرزو دارم آن حضرت (حضرت امام حسین(علیه السلام)) را زیارت کرده اما به حج نروم.
امام(علیه السلام) به من فرمودند:
چقدر تو به قبر آن جناب نزدیک هستى! پس چه چیز تو را از زیارتش باز مى دارد؟
سپس فرمودند:
اى معاویه! زیارت آن حضرت را ترک مکن.
عرض کردم: فدایت شوم! نمى دانستم که امر چنین بوده و اجر و ثواب آن این مقدار است.
حضرت فرمودند:
اى معاویه! کسانى که براى زائرین امام حسین(علیه السلام)در آسمان دعا مى کنند به مراتب بیشتر هستند از آنان که در زمین براى ایشان دعا و ثنا مى نمایند».
دنیاى فانى فرصتى است براى ذخیره ى اعمال صالح و یکى از اعمالى که مى تواند فریادرس انسان در هنگام جان دادن و قبر و قیامت باشد، ابراز ارادت، محبت و مودت به اهل بیت(علیهم السلام) است که از جمله ى آن همین عزادارى هاست. والله الموفق.

برگرفته از کتاب شعائر حسینی استاد الفقهاء و المجتهدین میرزا جواد تبریزی (ره)


آدرس سایت ایشان:

http://fa.tabrizi.org/1390/01/22/sine-zani/

حال قضاوت با شعور مخاطبین که مطابق حدیث شریف فوق چه کسی طعن بر عزاداری می کند و خروج ما را مورد طعن و تمسخر قرار می دهدووو بنگرید و جایگاه خود را بیابید.

بلی در عزاداری ها بعضا ایراد هم ممکن است دیده شود اما نباید خیر را بگذاریم به یکی دو مورد که آنهم در آن خیر کثیر حل می شود بتازیم....آخر چه کسی می تواند چنین کلی به عزاداران بتازد؟! آن هم به چه کسی؟! به عزادار ارباب بی کفن سلام ا...علیه.

چه کسی می تواند بر ربا خور پای منبر حسین علیه السلام که کرم امام حسین او را حذب کرده است تا آبادش کند چنین طعنه بزند؟! به غیر از یک بی ایمان؟!

امام حسین استنثای عالم است نه از اینکه چهار معصوم قبل خود افضل باشد خیر بیسواد... بلکه تخصیصاتی دارد که در هیچ کجا دیده نشده است.

جناب حامد بی سواد مدافع بدعت گذاران که بلسان معصوم لعن شده ای... می خواهی عزادار را بشناسی برو معتبرترین کتاب تشیع کتاب شریف کامل الزیارات که مال هزار سال پیش است و هزاران مجتهد آنرا تایید کرده اند را بخوان بی سواد...

تا بفهمی که تخصیص خوردن امام حسین و عزادارش یعنی چه...تابفهمی که طعن بر عزادار امام حسین یعنی چه....

تا بفهمی که بدعت خواندن عزاداری امام حسین یعنی چه....

تا بفهمی که طنز شبکه ی سه را به عزاداری اهل البیت علیهم السلام ترجیح دادن یعنی چه......

تا بفهمی که تو تا به همینجا هم ولو به شرط توبه چقدر خودت را بدبخت کرده ای.آن که جناب حر شهید کربلا است بعد از توبه اش چنین شد و چنان توفیقاتی را از دست داد تو چه خواهی شد بدبخت با این ادامه ی جسارت هایت؟!


ا...هم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک.

حامد;149149 نوشت:
و قرار نیست امام درباره دانه دانه این امور جزئی موضعگیری کنند .


جناب حامد خوش سواد تو میدانی امامتان جناب خمینی را به چه حدی آن هم نه تنها عند الخواص.... بلکه عند العوام هم پایین آوردی؟!


إِذَا ظَهَرَتِ الْبِدَعُ فِي أُمَّتِي فَلْيُظْهِرِ الْعَالِمُ عِلْمَهُ ، فَمَنْ لَمْ يَفْعَلْ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ "

یعنی امامتان که بارها و بارها در آن مجالس شرکت کرده و می گریسته نمی دانسته که باید علم خودش را بروز میداده جلوگیری می کرده و الا مشمول آن لعن فوق می شود؟!

امامتان که مشهور است از تعظیم یک نفر در مقابل حرم امام رضا علیه السلام جلوگیری کرده بود و او را به شدت نهی کرده بود....(آخر به زعم ایشان تعظیم غلط بوده لابد!) حال چرا در مورد این مطلب به این مهمی که حکومتتان امروزه سر آن روز عاشورا عزادار کشی راه می اندازد علمش را بروز نداده؟!

مصلحت نیست که ما لب به سخن بگشاییم...اما اگر وارد خط قرمز ما که دستگاه ارباب بیکفنمان حضرت سیدالشهداء صلوات ا...وسلامه علیه است بشوید با کفن پوشانی طرف خواهید بود که همه ساله در دهم محرم مشق جان دادن و خون دادن را با شعیره ی مقدسه ی قمه زنی با عمق جانشان تمرین کرده اند کسانی که اسمشان هم شماها را به لرزه در می آورد.حواستان باشد که اینها دیگر یک مشت جوان پیرو .... نیستند اینها خون دادن براه حق را سالهاست تمرین کرده اند و خود را ساخته اند برای چنان روزی.


ا...هم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک.

موضوع قفل شده است