آثار گناه و سنت استدراج

تب‌های اولیه

7 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آثار گناه و سنت استدراج
سلام خسته نباشید در مورد استدراج میخواستم بدونم و زمانی که خدا مانع نفوذ وسوسه های شیطان به انسان نمیشه یعنی وسوسه های شیطان به انسان اثر می‌کنه و بهش میگن گمراه کردن انسان توسط خدا میخواستم بدونم اینم یه لطفیه از طرف خدا که طرف پی به اشتباهش ببره یا نه ؟
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد حافظ
میخواستم بدونم اینم یه لطفیه از طرف خدا که طرف پی به اشتباهش ببره یا نه ؟
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و تحیت خدمت شما گرامی؛ این لطف نیست بلکه یک قهر و مکر است از طرف خدا؛ خوب است بدانیم، خداوند در کنار رحمتش، غیرت هم دارد؛ وقتی تعدی و ظلم بنده به خودش از حد گذشت و کاسه‌ی وجودش را وارونه گرفت تا فیوضات رحمانی خدا در آن قرار نگیرد؛ خداوند نیز لطف خاص خود را از او سلب خواهد کرد. در اینجاست که به راحتی اسیر دام شیطان می‌گردد. اگر تا به حال توسط شیطان صید نشده بود به جهت توفیقات خاص و عنایات الهی بود ولی وقتی با عصیان‌های مکرر، خدا را به فراموشی سپرد در واقع با انتخاب خویش، خودش را ظرف برای اسم «منتقم» و «مُضِلّ» خداوند قرار داده است. خداوند هم سپر دفاعی خود را برای او بر می‌دارد این سپر دفاعی همان دژ و قلعه «توحید» است کلمة لاإله الا الله حصنی ... کلمه لاإله الا الله [توحید] حصن و حصار من است ... قرآن نیز می‌فرماید: «ان الله یدافع عن الذین آمنوا» (حج: ۳۸) این آیه کریمه بیان کننده آن است که خداوند تنها از مؤمنین در مقابل هجوم اهریمنان و طاغوت دفاع می‌کند نه دیگران. در واقع آنجا که قرآن مي‌فرماید:‌ «وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماكِرينَ » (آل عمران: ۵۴) لازم نیست خداوند به صورت ایجابی یک مکری داشته باشد؛ همین که خداوند سپر بلایی اش را از این شخص برمی‌دارد خودْ مکر خداست.
اگه این اتفاق بیوفته دیگه راهی برای شخص باقی نمیمونه؟چجوری بدون لطف خاص الهی توبه کنه؟
چون اگه لطف خاص الهی نباشه اون شخص رو هی توسط شیطان صید میشه و سپر دفاعی نباشه
در جایی دیگه نوشته نزارید دعا کنه چون ما مجبوریم اجابت کنیم این یعنی خودش نمیتونه خودشو نجات بده
میخواستم بدونم دعا کردن در چنین حالتی فایده هم داره در وضعیتی که خدا سپر دفاعیش رو از روی تو بر میداره و وسوسه های شیطان در  تو  اثر میکنه