جمع بندی چرا روز به روز وضعيت مان بدتر و غم انگيز تر مي شود؟

تب‌های اولیه

190 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

شعیب;1006387 نوشت:

بسیاری از مطالبی که شما در تاپیک ها بیان می کنید خارج از موضوع است و بنده از روی مماشات به آنها پاسخ می دهم مخصوصا در مورد مسائل سیاسی و فرهنگی کشور مطالب غیر واقع خیلی می فرمایید که تا جایی که بشود مماشات می کنم ولی در برخی موارد که ااحساس می شود بیان مطلبی فقط جهت القاء مطالب نا صحیح و غیر مرتبت با تاپیک است مجبور به حذف می شوم .
البته همین مطالبی هم که شما در میان تاپیک به صورت نا مرتبط فرمودید اگر واقعا برایتان مهم است می توانید به صورت تاپیک مستقل وارد بحث شوید که بدون شک به آنها جواب مستتوفی داده خواهد شد.

سلام و عرض ادب

دوست گرامی

یکبار دیگر عنوان تاپیک را بخوانید

چرا روز به روز وضعيت مان بدتر و غم انگيز تر مي شود؟

پاسخ بنده چه بود؟

حرف بنده این بود وقتی جمعیت وابسته به دولت ( مسئولین ، مدیران ، روحانیت و دیگر قشرهای وابسته ) نیازهای ضرروریشان توسط دولت تامین می شود

چطور می توانند عمق مشکلات را درک کنند؟؟؟

می گویند حقوق کارگر باید ثابت باشد، تا باعث ایجاد تورم نشود!!!!

واقعا جای تامل دارد که نرخ 24 درصد سود عامل تورم نیست

اما تعدیل حقوق کارگر عامل تورم است!!!!!!

شما هم میتوانید مانند دیگران پنبه در گوش خود کنید ، و با عینک حکومتی به همه چیز نگاه کنید

اما حساب و کتابی در کار است و هر کس اندازه ارزنی از طرف ظالم طرفداری کند ( حتی اگر خودش ظالم نباشد ) ، یا از عدل ، روزی باید پاسخگو باشد

در پناه حق تعالی

قدیما;1006446 نوشت:
سلام
من معیار قرانی و روایی و عقلی برای همچین استدلالی پیدا نکردم
خوارج و بنی عباس هم با مستکبرینی مثل بنی امیه مخالفت می کردند و بنی امیه با آنها سخت دشمنی می کرد ولی هم خوارج و هم بنی عباس خودشان گمراه و ظالم بودند
طبق این استدلال، غربی ها از قتل خاشقچی ناراحت شدند، پس قتل خاشقچی صحیح بود

با سلام
قرار نیست شما ملاک حق و باطل را از این گزاره بفهمید (که البته این اشتباه است و مثال های شما جاری است) شما می خواهید در راه حق ماندن و یا نماندن را از این گزاره ارزیابی کنید
توضیح بیشتر این که : یک وقت شما با گزاره های دینی حکومتی تشکیل می دهید و یک جبهه کفر و استکبار جلوی شما قد علم می کنند در این که شما بر حق و آنها بر باطل هستند که شکی ندارید . حال یک سری رفتار ها و عملکرد های شما توسط این دشمن قسم خورده شما ارزیابی و تحلیل می شود و بازخورد رفتاری آنها نسبت به شما می تواند گویای درستی و یا نا درستی ادامه مسیر شما باشد. این یک قاعده عقلی است که می گویند :«تعرف الاشیاء باضدادها»

ali 000;1006478 نوشت:
می دونین چرا روز به روز وضعیت کشور بدتر میشه؟ چون باید بدتر بشه و من فکر می کنم از این هم بدتر میشه .
مگه نمی گن تا قبل از ظهور حضرت مهدی علیه سلام زمین پر از بدی ها و ظلم و ستم میشه؟ خوب الان هم باید همین اتفاق بیفته دیگه و داره میفته.
اگر اشتباه می کنم بگین.

با سلام
این که در روایات خبر داده اند که قبل از ظهور زمین پر از ظلم و جور می شود به این معنا نیست که ما باید زمین را پر از ظلم و جور کنیم و یا بگذاریم این اتفاق بیافتد و یا این که همه ظالم بشوند این نظر سطحی درباره علائم ظهور است.
بلکه کلیت جامعه بشری در زمان قبل از ظهور گرفتار ظلم وتباهی می شوند تا جایی که همه از این وضعیت خسته می شوند و این ظلم و تباهی می تواند از سوی یک عده انسان های ظالم و مستبد رخ دهد کما این که می بینیم نظام سلطه جهانی این ظلم و تباهی را بر عالم سیطره داده است و چند کشور هستند که مقابل آنها مقابله می کنند.
آقای قرائتی مثال زیبایی برای این بحث دارند می گویند : آیا برای آن که یک اتاق مملو از دود سیگار شود، باید همه افراد داخل اتاق سیگار بکشند؟ نه همین که یک نفر یک کنده آتش را به داخل اتاق بیاورد همه جا را دود می گیرد.
در زمان حاکمیت فرعون، ظلم و بی عدالتی فراوان بود و خداوند در آیات متعدد قرآنی، به آن اشاره دارد، ولی در فرمایش قرآن این نیست که همه ظالم بودند، بلکه ظلم زیاد بود. خداوند می‌فرماید «و اذ نجیناکم من آل فرعون … » علاوه بر این که فراگیری ظلم، امری نسبی و کنایی است و مراد از آن، شیوع ظلم است، به گونه‌ای که جریان عدالت به چشم نمی‌آید، نه این که هیچ عدالتی نباشد.
ما هم وظیفه داریم زمینه ظهور را فراهم کنیم و یکی از راه های آن تشکیل نظام اسلامی اسلامی و تربیت نیروی انقلابی برای ظهور حضرت است.

شروحیل;1006576 نوشت:
قانون بد ، بد تر از بی قانون است!!!!

با سلام

خلاف "مشهور و عرف" می فرمایید تا به حال هر چه شنیده بودیم این بود که : "قانون بد بهتر از بی قانونی است»
به نظر می رسد این کلام امیر المومنین هم مطابق همین معنا باشد: «لابد للناس من امير بر او فاجر» در نظام هایی که امیر قانون گذار است بودن امیر حتی بد از نبودن امیر بر جامعه و اولویت دارد.
آنارشیسم نیز بر همین مبنا پایه ریزی شده است که چون حکومت ها اکثرا قانون بد دارند بی قانونی بهتر از قانون بد است. هیچ عقل سلیمی آنارشیم را نمی پذیرد.
البته دوستان نظر دارند که حرف بنده در مقابل جمله نقل قول شده بود و الا بنده قانون های جمهوری اسلامی را قانون خوب می دانم و هر آنچه که مشکل پیش می آید از عدم اجرای صحیح قانون است.

شروحیل;1006576 نوشت:
اما در مورد خرده گرفتن بر این حقیر بی سواد و تخریب بنده

با توجه به این جمله :

آقای خامنه ای : کسانی که خواستار برکناری دولت هستند، در زمین دشمن بازی می‌کنند!!!

همان سوال را هم از دستشان در رفته است!

چه رسد به استیضاح!!!!


این فرمایش مقام معظم رهبری در برابر اظهار نظر آقای احمدی نژاد بود که در کشور دور افتاده بود که رئیس جمهور باید استعفا دهد و ... آن هم در تاریخ 22 مرداد. اما سوال نمایندگان از رئیس جمهور حدود دو ماه بعد در شهریور صورت گرفت و ربط دادن این دو به هم یک مغالطه است.

البته رهبر معظم انقلاب با رصد دقیق تحرکات دشمن و خواندن دست آنها در طراحی فتنه جدید در ایران، این واقعیت را گوشزد کردند که کنار رفتن رئیس جمهور در وضعیت کنونی طرح و نقشه دشمن است و آنها می خواهند با کنار رفتن رئیس جمهور و ایجاد فضای رقابتی انتخابات جدید فتنه دیگری را بر پا کنند و همچنین با کنار رفتن دولت ، وزارت کشور نیز صلاحیت خود را برای اجرای انتخابات از دست می داد و در این وضعیت حساس منطقه و ایران بدون شک با استفای رئیس جمهور نه تنها مشکلات کشور کمتر نمی شد بلکه بیشتر هم می شد.
ولی در هر صورت رهبری سوال از رئیس جمهوری را نشانه اقتدار سیاسی نظام دانستند و هم از مجلس برای طرح سوال و هم از رئیس جمهور برای حضور و پاسخگویی تشکر کردند.

شروحیل;1006582 نوشت:
پاسخ بنده چه بود؟
حرف بنده این بود وقتی جمعیت وابسته به دولت ( مسئولین ، مدیران ، روحانیت و دیگر قشرهای وابسته ) نیازهای ضرروریشان توسط دولت تامین می شود
چطور می توانند عمق مشکلات را درک کنند؟؟؟

شما خود نیز خوب می دانید که روحانیت از دولت ارتزاق نمی کند و حوزه از همان ابتدا به هیچ دولتی وابسته نبوده و به صورت مستقل به حیات خود ادامه می داده است و وابسته خواندن حوزه به بودجه دولتی یک حرف کاملا اشتباه است.
بله حکومت جمهوری اسلامی متولد حوزه است و حوزه این فرزند خود را حمایت می کند اما هیچگاه از آن به عنوان یک منبع مالی استفاده نکرده است. الآن دانشگاه ها ردیف بودجه دارند مراکز تحقیقاتی ردیف بودجه دارند پول آب و برق و مکان و تعمیرات و استاد و خرج و مخارجشان را دولت می دهد اما حوزه کاملا مستقل است فقط از سهم مبارک امام امورات خود را می گذراند.

شروحیل;1006582 نوشت:
می گویند حقوق کارگر باید ثابت باشد، تا باعث ایجاد تورم نشود!!!!

واقعا جای تامل دارد که نرخ 24 درصد سود عامل تورم نیست
اما تعدیل حقوق کارگر عامل تورم است!!!!!!
شما هم میتوانید مانند دیگران پنبه در گوش خود کنید ، و با عینک حکومتی به همه چیز نگاه کنید
اما حساب و کتابی در کار است و هر کس اندازه ارزنی از طرف ظالم طرفداری کند ( حتی اگر خودش ظالم نباشد ) ، یا از عدل ، روزی باید پاسخگو باشد
در پناه حق تعالی


بنده هم مشکلات موجود ، تورم، نابسامانی های اقتصادی درون کشور را می بینم و به عنوان یک شهروند آنها را (حتی بیشتر از دیگران) حس می کنم و منکر این مشکلات هم نیستم و کارشناس امور اقتصادی هم نیستم که علت یابی کنم و طرح و نظر دهم؛
اما به عنوان یک کارشناس دینی کلیت نظام را خوب می دانم و از آن دفاع می کنم . جمهوری اسلامی را از لحاظ قوانین و قواعد و ساختیارها تایید می کنم اما بر نحوه اجرای این قوانین اشکالاتی دارم.
بنده این را می گویم و پاسخگوی گفته خود نیز می باشم که دین اسلام دین منحصر به فرد و مسجد و نماز نیست دین اسلام احکام اجتماعی زیادی دارد که باید اجرا شود و شارع مقدس راضی به ترک آنها نیست در زمان معصوم؛ حضرات معصوصمین و در زمان غیبت ولی فقیه جامع الشرایط در صورت تمکن باید این احکام را اجرا کند حکومت تشکیل دهد و مقابل ظلم و بی عدالتی بایستد و نگذارد اجانب بر نفوس مسلمانان تسلط یابند.
این نظر من است و بر این نظر فردای قیامت پاسخگو خواهم بود.
بله ممکن است بر اثر فرهنگ داخلی، کم کاری مسئولین ، سوء مدیریت ها، فشارهای خارجی، تحریم ها، جریان نفوذ و ... کارایی نظام پایین آید ولی این مشکلات اصل حسن نظام دینی را منتفی نمی کند.
و الی الله تسیر الامور

شعیب;1006678 نوشت:
اما حوزه کاملا مستقل است فقط از سهم مبارک امام امورات خود را می گذراند.

اینکه حوزهها کمک مالی از بودجه عمومی دولت میگیرند بر کسی پوشیده نیست بزرگوار. اسناد بودجه که دیگر چیزی نیست که شما نفی اش کنید.

اما مشکل فراتر از این حرفهاست. صحبت سر این است که چرا روز به روز وضع ما بدتر میشود.
اولا فرضیه ای در این جمله مفروض شده . یعنی فرض گرفته شده که ما پذیرفتیم که روز به روز وضعمان بدتر میشود . پس سوال از این نیست که آیا وضع ما بدتر یا بهتر یا همانند قبل است . بلکه ظاهرا اظهر من الشمس وضع ما تعریفی ندارد! اگر جز این است پس سوال باید عوض شود.

حال که پذیرفتیم وضعمان رو به نشیب است و از دیگر سو نظام حاکم بر ایران یک نظام مبتنی بر فقه شیعه و کاملا دینی است سوال این است که اشکال کجاست؟ آیا به اندازه کافی دین و قوانین دینی جاری نشده؟ اشکال از قوانین دینی است؟
اگر قوانین دینی اشکال ندارد پس شاید بعد عملی نمیتواند پیدا کند.
اگر بعد عملی هم میتواند پیدا کند کارشناسان محترم که مدافع قرائت حکومتی نظام حاکم هستند دست کم میتوانند یک پروسه زمانی ....یک وقت مشخص ...یک برنامه مدون! بفرمایند که بعد از آن وضع ما دست کم خراب تر نشود؟ ظاهرا چهل سال اخیر زمان کافی نبوده. پس منطقی ترین سوال این است که چه مدت زمانی لازم است؟
ضمن اینکه توجه داشته باشید که شمااز یک جهانبینی جهان شمول صحبت میکنید. یعنی مطابق نظر دیدگاه حاکم ، بهترین شیوه حکومتی برای کل دنیا نظام ولایت مطلقه فقیه است. تعارف که نداریم!

manmehdiam;1006721 نوشت:
مشکل فراتر از این حرفهاست.

سلام. بله مشکل فراتر از این حرفاست.
بازم اگه حمل بر جسارت نباشه، میخوام از کاربران محترم یه انتقادی بکنم.من از تاپیک اوضاع نابسامان جامعه که به انجمن پیوسنم، شاهد هستم که دوستان دغدغه مند متاسفانه مسائلی رو مطرح میکنن که هیچ کمکی به حل و فصل مباحث نمیکنه، در همون تاپیک بارها سعی کردم مسیر بحث رو متعادل نگه دارم تا کارشناس محترم به سوال مشخص، جواب مشخص بدهند، اما حریف دوستان نشدم.

مسائلی مثل بانک و ربا و قوه قضاییه و بی عدالتی و دستگاه های حکومتی و ناشایسته سالاری و امثالهم، نه اینکه وجود نداشته باشند یا درجه اهمیت کمی داشته باشند، اما فکر میکنم دیگه به تجربه باید روشن شده باشه که یک سری جواب در قالب یک پکیج از قبل آماده شده برای این قبیل سوالات نظیر مصلحت اندیشی ها و چربیدن نقاط مثبت به منفی و بی اطلاعی ما از اقدامات دشمن شکن و غیره برای این مسائل وجود داره که با هر بار پرسیدن، فقط کافیه پاسخگو، دستشون رو داخل این پکیج کرده و پاسخ مورد نظرشون رو تقدیم شما کنند و این رو به دفعات شاهد بودیم، برای من عجیبه که چرا دوستان این روند رو در همه ی تاپیک ها تکرار میکنند؟ این با دغدغه مندی شما در تضاده عزیزان.

به قول manmehdiam مسئله فراتر از این حرفاست. ایشون با پست قبلیشون یکبار دیگه مبحث رو از پرداختن به جزییات خارج کردن و یک سوال کلی پرسیدن.
مدتی هست که کارشناسان محترم خیلی ما رو قابل نمیدونن به ما پاسخ بدن، ممنون میشم کارشناس تاپیک پاسخی درخور به پست قبلی که از کاربری دیگه ایست داشته باشند.

manmehdiam;1006721 نوشت:
اینکه حوزهها کمک مالی از بودجه عمومی دولت میگیرند بر کسی پوشیده نیست بزرگوار. اسناد بودجه که دیگر چیزی نیست که شما نفی اش کنید.

اگر بودجه دولتی منظورتان این است که در یک زمانی آب و برق حوزه در ارزانتر حساب می شد(آن هم در یک زمان محدود) بله! آن هم مراکز آموزشی حوزه. و علتش این بود که دولت آمده بود آب و برق تمام مراکز عام المنفعه مانند مدارس ، مساجد، دانشگاه ها... را مجانی کرده بود مسئولین آمدند و گفتند مراکز آموزشی حوزه هم از این قانون مستثنی نیست. که الحمد لله به لطف دولت تدبیر و امید همین هم برداشته شد.
اما این مساله با ارتزاق حوزه از منابع دولتی متفاوت است . حوزه از قدیم الایام از سهمین امور خود را اداره می کرده و به هیچ دولتی وابسته نبوده است.

manmehdiam;1006721 نوشت:
اما مشکل فراتر از این حرفهاست. صحبت سر این است که چرا روز به روز وضع ما بدتر میشود.
اولا فرضیه ای در این جمله مفروض شده . یعنی فرض گرفته شده که ما پذیرفتیم که روز به روز وضعمان بدتر میشود . پس سوال از این نیست که آیا وضع ما بدتر یا بهتر یا همانند قبل است . بلکه ظاهرا اظهر من الشمس وضع ما تعریفی ندارد! اگر جز این است پس سوال باید عوض شود.

این عنوان روی سوال شروع کننده تاپیک به این تاپیک داده شده است و الا بنده در همان پست ابتدایی تذکر دادم که شاخص های پیشرفت نشان می دهد که ما وضعمان از گذشته بهتر شده است بله توی مساله اقتصاد مشکل داریم و آنها که دیدشان در مساله پیشرفت منحصر به اقتصاد است نمی توانند پیشرفت در زمینه های دیگر را درست ببینند. وجوه پیشرفت سیاسی ، اقتدار، تاثیر گذاری جهانی، پیشرفت های علمی، نظامی و ... را می توانید به عنوان شاخص های دیگر در کنار اقتصاد ببینید. (این ها را در پست ابندایی توضیح دادم)
پس ما این عنوان را کلا قبول نداریم.

manmehdiam;1006721 نوشت:
سوال این است که اشکال کجاست؟ آیا به اندازه کافی دین و قوانین دینی جاری نشده؟ اشکال از قوانین دینی است؟

اگر از ابتدای تاپیک پست ها را مرور بفرمایید جواب این سوالات داده شده است.

manmehdiam;1006721 نوشت:
اگر بعد عملی هم میتواند پیدا کند کارشناسان محترم که مدافع قرائت حکومتی نظام حاکم هستند دست کم میتوانند یک پروسه زمانی ....یک وقت مشخص ...یک برنامه مدون! بفرمایند که بعد از آن وضع ما دست کم خراب تر نشود؟ ظاهرا چهل سال اخیر زمان کافی نبوده. پس منطقی ترین سوال این است که چه مدت زمانی لازم است؟

ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم
در انتخاب هایمان، در ولایت پذیری مان ، در بصیرتمان ، در فریب رسانه های معاند را نخوردن ، در بازی نخوردن از دشمن و ... هر وقت درست شد اوضاعمان بهتر می شود

momi14;1006732 نوشت:
سلام. بله مشکل فراتر از این حرفاست.
بازم اگه حمل بر جسارت نباشه، میخوام از کاربران محترم یه انتقادی بکنم.من از تاپیک اوضاع نابسامان جامعه که به انجمن پیوسنم، شاهد هستم که دوستان دغدغه مند متاسفانه مسائلی رو مطرح میکنن که هیچ کمکی به حل و فصل مباحث نمیکنه، در همون تاپیک بارها سعی کردم مسیر بحث رو متعادل نگه دارم تا کارشناس محترم به سوال مشخص، جواب مشخص بدهند، اما حریف دوستان نشدم.

مسائلی مثل بانک و ربا و قوه قضاییه و بی عدالتی و دستگاه های حکومتی و ناشایسته سالاری و امثالهم، نه اینکه وجود نداشته باشند یا درجه اهمیت کمی داشته باشند، اما فکر میکنم دیگه به تجربه باید روشن شده باشه که یک سری جواب در قالب یک پکیج از قبل آماده شده برای این قبیل سوالات نظیر مصلحت اندیشی ها و چربیدن نقاط مثبت به منفی و بی اطلاعی ما از اقدامات دشمن شکن و غیره برای این مسائل وجود داره که با هر بار پرسیدن، فقط کافیه پاسخگو، دستشون رو داخل این پکیج کرده و پاسخ مورد نظرشون رو تقدیم شما کنند و این رو به دفعات شاهد بودیم، برای من عجیبه که چرا دوستان این روند رو در همه ی تاپیک ها تکرار میکنند؟ این با دغدغه مندی شما در تضاده عزیزان.

به قول manmehdiam مسئله فراتر از این حرفاست. ایشون با پست قبلیشون یکبار دیگه مبحث رو از پرداختن به جزییات خارج کردن و یک سوال کلی پرسیدن.
مدتی هست که کارشناسان محترم خیلی ما رو قابل نمیدونن به ما پاسخ بدن، ممنون میشم کارشناس تاپیک پاسخی درخور به پست قبلی که از کاربری دیگه ایست داشته باشند.


با سلام و با تشکر از این همه لطفی که نسبت به کارشناسان داشتید
بنده سعی کرده ام بدون تاثیر از جوی که برخی از کاربران ایجاد می کنند به سوالات عزیزان پاسخ بدهم و تا جایی که توفیق داشته ام سوال کاربری را بی جواب نگذاشته ام ولی انسان است و امکان دارد سهوی پیش آمده باشد و مطلبی را فرموده باشید و از نظر افتاده باشد.

در مورد کلیت کارآمدی نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه بنده بارها در تاپیک های مختلف پاسخگوی دوستان بوده ام و حتی در همین ماه اخیر دو سه تاپیک در این زمینه جمع بندی شد.

آیا کارآمدی معیار سنجش حقانیت است؟؟

و در این تاپیک ها بارها عرض کردم ما به چند گونه می توانیم یک گزاره منطقی را بررسی کنیم یکی این که کبرای آن مساله را تحلیل کرده و قبول و یا رد کنیم یکی این که صغری را بررسی و قبول و یا رد کنیم و اگر صغری و کبرای یک مساله را پذیرفتیم نتیجه تابع پذیرش صغری و کبری است یعنی رد و قبول نتیجه وابسته به رد و قبول صغری و کبری است یک نحوه بررسی دیگر هست که از لحاظ اعتبار بسیار پایین است و آن بررسی یک پدیده از لحاظ کارکردهای آن است مثلا می آیم می گوییم این قضیه وقتی درست است که کارکرد های درستی داشته باشد و کاری به صغری و کبری و نتیجه نداریم این نحوه استدلال پایین ترین و مشکل دار ترین بررسی یک پدیده است چرا که کارکرد آن پدیده می تواند تحت تاثیر عوامل متعددی باشد که جمع کردن آن عوامل و نظر دادن درباره آن عوامل کار ساده ای نیست.

در موضوع بحث ما سوال می کنیم" آیا برقراری نظام اسلامی بر اساس نظریه ولایت فقیه درست است یا نه" بهترین راه این است که بیاییم و صغری و کبری بحث ولایت فقیه را بررسی کرده اگر با ادله به این جا رسیدیم که فقیه ولایت دارد پس اعمال آن ولایت حق و صحیح است اما الا نه!! وقتی که عقل قبول کرد که فقیه جامع الشرایط ولایت در حاکمیت دارد دیگر بحث تمام است. (به این استدلال می گویند استدلال لمی بر یک مساله)


ادامه دارد...

ادامه...

حال برخی می آیند و از راه کارکردها و نتایج و دستاورد ها حکومت ولایت فقیه را ارزیابی می کنند می گویند در این 40 سال چنان و چنین و فلان و بهمان . بعد نتیجه می گیرند که این نظام ولایت فقیه حق است یا باطل!! این یک استدلال عرفی سطح پایین است چرا که اولا ما نتیجه ها را همه اش را نمی توانیم احصا کنیم و از طرفی وجوه این نتایج در انظار افراد مختلف است مثلا در باره حکومت امام علی(ع) اگر کسی بخواهد از این راه بررسی کند و بگوید حکومت علوی حق است یا نه !! می آید پدیده های 4 سال و نیم حکومت او را بررسی می کند اول به جنگ ها می پردازد می گوید در یک بازه 4 ساله و نیم 3 تا جنگ رخ داده !! حالا این خوب است یا بد ؟؟ یکی می آید می گوید بد است یکی می آید می گوید خوب است . در بحث توسعه قلمرو اسلامی یکی می آید می گوید علی(ع) توسعه نداد کار خوبی کرده یکی می آید می گوید چرا توسعه نداده کمکاری کرده (نعوذ بالله) !! یکی به وجود فقیرها در کوفه استشهاد می کند که چگونه در حکومت عدل باید فقیرهایی این چنین باشد!!! یکی می گوید ببین علی(ع) نان و خرما برای آنها می برد!!

اگر این مطلب را خوب بیان کرده باشم و شما دریافت کرده باشید می یابید که با کارکردها نمی توان بر حقانیت و یا بطلان چیزی استدلال کرد چه این که عوامل بیرونی تاثیر گذار بر کارکرد ها بسیار متفاوت است . در همان حکومت علوی ببینید یک معاند خارجی به نام معاویه تمام نقشه های اصلاحی امام علی(ع) را خنثی می کند در جنگ جمل تحریک کننده عوامل آن جنگ است 18 ماه جنگ صفین را درست می کند با قرآن بر سر نیزه کردن خوارج را می سازد و یک غده داخلی به نام خوارج را در دل حکومت علوی قرار می دهد و بعد جنگ نهروان به واسطه همین افراد و در آخر شهادت امام به دست یکی از این عوامل!!

آیا حکومت علوی حق بود یا نه؟؟ با کارکردها می خواهید بررسی کنید؟؟؟؟ هرگز نمی شود با یک فاکتوری که متغیرهای بی شماری دارد یک پدیده را ارزیابی کرد.

اگر بحث کارآمدی هم بیان می شود به عنوان موید بحث است این قدر که ما از پیشرفت ها و کارایی های نظام ولایت فقیه سخن می گوییم و مقایسه با قبل از انقالب و کشورهای همجوار و ... می کنیم این ها دلیل نیست این ها موید است.

manmehdiam;1005843 نوشت:
خوب لازم است تقدیر کنم که شما حسابی نکته سنج تشریف دارید!

خوب لازم است تقدیر کنیم از شما که حسابی ..... تشریف دارید! اگر بلد نیستید که چطور بدون طعنه و مسخره کردن بحث کنید ، بهتر است بروید از همان یانکی هایی که می پرستید یاد بگیرید. در این مورد هم پیشرفته اند و بلدند که مودب و درست صحبت کنند.

شعیب;1006773 نوشت:
حال برخی می آیند و از راه کارکردها و نتایج و دستاورد ها حکومت ولایت فقیه را ارزیابی می کنند می گویند در این 40 سال چنان و چنین و فلان و بهمان

خلط مبحث نشود، بحث ولایت فقیه به معنای فقهی و علمی در جای خود بحث شده، فعلا سخن در این است که وضعیت موجود به هیچ وجه صحیح و رضایت بخش نیست
وعده ها ی آن چنانی که آقای خمینی داد کجا محقق شد؟ آیا ایشان از وضعیت جامعه اطلاع نداشت؟

شعیب;1006772 نوشت:
با سلام
سلام مجدد
شعیب;1006772 نوشت:
با تشکر از این همه لطفی که نسبت به کارشناسان داشتید
چیزی جر واقعیت نبود.
شعیب;1006772 نوشت:
در مورد کلیت کارآمدی نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه بنده بارها در تاپیک های مختلف پاسخگوی دوستان بوده ام و حتی در همین ماه اخیر دو سه تاپیک در این زمینه جمع بندی شد.
اتفاقا نظر من هم این است که بحث در مورد تاثیر ولایت فقیه بر وضعیتی که الان شاهدش هستیم (حالا خوب یا بد) بحثی کاملا بی فایده ست و اگه دو سه هزار تاپیک دیگه هم بحث بشه، فقط یک روند ثابت تکرار خواهد شد.
شعیب;1006772 نوشت:
مثلا می آیم می گوییم این قضیه وقتی درست است که کارکرد های درستی داشته باشد و کاری به صغری و کبری و نتیجه نداریم این نحوه استدلال پایین ترین و مشکل دار ترین بررسی یک پدیده است
کاملا موافق.
شعیب;1006773 نوشت:
نظام ولایت فقیه حق است یا باطل
اگر مخاطبتون شخصی غیر از من است که هیچ. اما اگه مخاطبتون منم، من هیچ شکی در به حق بودن نظام فعلی ایران ندارم. رهبری رو هم با تمام نقاط قوت و ضعفش و اقدامات مفید و غیر مفید و بعضا آسیب زننده ش، به عنوان رهبر و ولی امرم قبول دارم و انتظار چیزی بیشتر از این ندارم، همونی هستند که باید باشند.
شعیب;1006773 نوشت:
چه این که عوامل بیرونی تاثیر گذار بر کارکرد ها بسیار متفاوت است .
کاش یکبار هم که شده، بجای تمرکز بر تاثیر منفی عوامل بیرونی بر کارهایی که میخواستیم انجام دهیم (یکی از جواب های همیشگی از قبل آماده شده) از کارهایی که بدون تاثیر هیچ عامل بیرونی انجام ندادیم هم سخن میگفتید، یکم دلمون خنک شه.
شعیب;1006772 نوشت:
تا جایی که توفیق داشته ام سوال کاربری را بی جواب نگذاشته ام
عجالتا پست 39 را پاسخ دهید.

يا صاحبي و معتمدي;1006834 نوشت:
وعده ها ی آن چنانی که آقای خمینی داد کجا محقق شد؟
اگر منظورتون آب و برق مجانیه، امام همچین وعده ای ندادند.

momi14;1006840 نوشت:
اگر منظورتون آب و برق مجانیه، امام همچین وعده ای ندادند.

خير بزرگوار، پيشنهاد مي كنم مطالعه اي نسبت به مصاحبه هاي آقاي خميني كه قبل از انقلاب و اوايل انقلاب داشتند، داشته باشيد

شعیب;1006773 نوشت:



اگر این مطلب را خوب بیان کرده باشم و شما دریافت کرده باشید می یابید که با کارکردها نمی توان بر حقانیت و یا بطلان چیزی استدلال کرد

سلام و عرض ادب

برادر گرامی

شما می گویید کارکرد ها هیچ اهمیتی ندارد و مهم این است که مساله ولایت فقیه درست است ،
حتی اگر کسی که ولی فقیه شده نتواند حکومت اسلامی را به نحو صحیح پیاده کند

خب برادر من

در این صورت همه می گویند حکومت ما بر حق و درست است ، هر چند در مرحله اجرا به مشکل برخورده و درست اجرا نشده است!!!!!

لیبرالیسم ، ناسیونالیسم ، فاشیسم و ...

همه این ها ادعای شما را مطرح میکنند

و می گویند نظریه ما درست است ، فقط آن شخصی که بر راس نشسته بوده انسان کامل نبوده و نظریه درست اجرا نشده ،
پس نظریه اشکال ندارد ! و راهی که ما می رویم درست است!

برادر عزیز

خود دین گفته است جایی که شریعت حکمی نداده ، باید سکوت کرد

نباید حکمی داد و گفت من فقیه هستم و ولایت دارم ، این حکم دین است

و زمانی که اشتباه بودنش مشخص شود ، آن اشتباه به اسم دین نوشته شود !!!!

بعد هم ماست مالی کنیم که اشکالی ندارد ، به جای گناه برای همه ثواب نوشته می شود!!!!!!!

خوب بدبین شدن مردم به دین را با کدام ثواب میخواهید ماست مالی کنید؟؟؟؟؟

شروحیل;1006844 نوشت:
خوب بدبین شدن مردم به دین را با کدام ثواب میخواهید ماست مالی کنید؟؟؟؟؟

احسنت..واقعا چه مقایسه ی زننده ایست میان حکومت علوی که باعث جذب دوست و دشمن به دین میشد و در عدالت بی نظیر بود، با حکومتی که نه تنها دین و دنیا ی مردم را آباد نکرد که آبروی روحانیت را هم برد...

يا صاحبي و معتمدي;1006841 نوشت:
خير بزرگوار، پيشنهاد مي كنم مطالعه اي نسبت به مصاحبه هاي آقاي خميني كه قبل از انقلاب و اوايل انقلاب داشتند، داشته باشيد

لطفا شما منو بیشتر راهنمایی بفرمایید.

momi14;1006853 نوشت:
لطفا شما منو بیشتر راهنمایی بفرمایید.

دوست عزیز واقعا خیلی دوست دارم بیشتر راهنمایی کنم، اما مثل این که از شگرد مدیران این سایت اطلاع ندارید، اگر بیشتر حرف بزنم یا پیامم را حذف می کنند یا خودم را...فقط اگر صحیفه نور دم دست هست مصاحبات قبل انقلاب را نگاهی بکنید، اگر دم دست نیست در خصوصی پیام دهید در خدمتم
موفق باشید

بله از این شگرد و نحوه ی برخوردشون اطلاع دارم. اتفاقا یه چند روزیه که تیغشون تیزتر هم شده. هر جا موضوعی یا سوالی مطرح بشه که پاسخش در اون پکیج از قبل آماده شده وجود نباشه، خیلی شیک و مجلسی اقدام به حذف صورت مسئله میکنند و تمام. حتی به خودشون زحمت نمیدن برای من و امثال من گمراه آرزوی هدایت کنند!

البته که راه اندازی همچین فضایی بسیار اقدام مفیدی بوده و حضور من و شما در اینجا نشونه شه. اما خب، حاکم خودشونن، قانون گذار خودشونن، ناظر خودشونن، قاضی خودشونن، جلاد هم خودشونن!
چه میشه کرد دیگه، متاسفانه فعلا باید بسازیم با این وضعیت.

از شما هم ممنون میشم اگر براتون زحمتی نیست در همون خصوصی منو راهنمایی بفرمایید.
ممنون

بله اگر واقعا مشكلی وجود نداره چرا حاضر نیستن حرف حق رو صریح بشنوند و پاسخگو باشن؟ مگه حرف حق رو با زور میشه قبول کرد! البته این چیز جدیدی نیست تا بوده همین بوده...

slem;1005129 نوشت:
امروز كتاب هدايت خداوند در ميان ماست و ظاهراً داريم از آن پيروي مي كنيم ، پس چرا روز به روز وضعيتمان بدتر و غم انگيز تر مي شود؟

این "روز به روز وضعیت بدتر و غم انگیزتره" رو میشه به این شکل گفت که زندگی ما کفیت نداره و روز بی روز به کیفیت تر از قبل میشه.
وقتی ما شاخص های کیفیت زندگی رو مرور کنیم، میتونیم عمق فاجعه رو تا حدی بسنجیم!
.
با اجازه من یه مهندسی معکوس برم:
.
درآمد مالی هر فرد نتیجه مهم (اگه نگیم مهمترین) و مستقیم در کیفیت زندگی اون فرد داره،
دریافتی مالی هر کس، میتونه مستقیما رفاه مادی رو برای فرد افزایش بده. در موقعیت جغرافیایی مطلوب تری زندگی کنه (تهیه خانه) که با امنیت فرد در ارتباط مستقیمه؛ تردد و سفرها، تفریحات ایده آل تر و راحت تری رو تجربه کنه. از خوراک و پوشاک مناسب تری استفاده کنه که میتونه تعیین کننده باشه در سلامتی فرد و در زمان بیماری کیفیت درمان بهتری رو ایجاد کنه. تحصیل مطلوب تر رو برای هر کس فراهم میکنه. با دادن اعتماد به نفس به هر فردی سوای مزیت ها در ابعاد روانی، کمک میکنه که فرد در خانواده و اجتماع خودش بی تفاوت نباشه و نقش داشته باشه.
تمام موارد کیفیتی بالا میتونه با درآمدی مطلوب در یک مدت زمان معقول برای هر فردی دست یافتنی بشه و اگر چنین نشه خلاف موارد بالا رخ میده:
بیماری، بزهکاری، بی سوادی، ناامنی، بی تفاوتی، فقر و ....
اگر دقت کنیم اینها دقیقا چیزهایی هستند که در جامعه ما رخ داده و روز به روز این رخدادها در ابعاد مختلف پررنگ تر میشه.
پس فکر کنم هر عقل سلیمی موافق باشه پول عامل تعیین کننده ای است.
.
پول از طریق فروش کالا یا خدمات به دست میاد که عملا مفهوم شغل یا کار ایجاد میشه.
پس میشه گفت بیکاری نتیجه میدهد => بی پولی => بیماری، بزهکاری، بی سوادی، ناامنی، بی تفاوتی، فقر و....
.
بیکاری یا باید:
1- توسط هر فرد بیکار حل بشه.
2- یا توسط فرد یا افرادی که کار آفرینی کردند حل میشه. (که بیان به افراد بیکار کار بدهند.)
در هر دو حالت نیاز به سرمایه و پول است که فرد بیکار شاغل بشه. حالا این سرمایه رو خود فرد پرداخت کنه (مورد اول) یا کار آفرینان پرداخت کنند (مورد دوم).
.
خیلی ساده میشه نتیجه گرفت که حکومت برای اینکه مشکل بیماری، بزهکاری، بی سوادی، ناامنی، بی تفاوتی، فقر و... مردمش را حل کند تا هم جایگاهش را حفظ کند و هم قدرتمند تر شود، بایستی یا پول به مردمش بدهد تا خودشان، خودشان را شاغل کنند و یا پول به افرادی بدهد که توانایی کارآفرینی دارند. ضمن اینکه در بخش هایی که مستقیما تحت نظر حکومت هستند، خود نظام میتواند به عنوان کارآفرین عمل کند.
.
.
اما حکومت ما پول میدهد به مردم تا کاسبی کند و اموالشان را با سود پول از آنها بگیرد. سود پولی که شاید هنوز اسکناسش چاپ نشده باشد!!
پول میدهد به افراد مورد نظر خودشان (نه افراد کارآفرین) که بزه های مالی خود را پنهان کنند و بده بستان های داخلی خود را زنده نگه دارند.
غالب صنف های بزرگ تجاری که اصلا هیچ رابطه ای (ولو غیر مستقیم) با حکومت ندارند (و نباید هم داشته باشند) را زیر نظر مستقیم خود قرار دادند و مالک آن هستند و با انحصار طلبی کاری می کنند که کیفیت اشتغال کمی مطلوب تر از بیگاری و بردگی باشد.
بیگاری و بردگی ای که بیکارهای جامعه مجبورند به آن تن دهند.
سوای اینها حکومت ما که پول نمیدهد، رایگان هم خدماتی نمیدهد. تحصیل رایگان، درمان رایگان، وکیل رایگان، کالاهای اولیه رایگان و... همگی شعارهایی بیش نیستند.
.
.
اما هدف اصلی چیست؟ چه چیز اینقدر مهم است که بیکاری مردم_که همه میدانیم چه فجایعی به همراه دارد_ را حکومت به جان میخرند؟
پاسخ پیچیده نیست. حفظ ایدئولوژی. که در اینجا برای ما، ایدئولوژی همان دین است. شاید اگر به دین علاقه یا تعصب داشته باشید، بعد مطالعه پست من از انتهای کلامم خوشتون نیاد. ولی کمی فکر کنید راجع بهش.
سرمایه ای که صرف حفظ و گسترش دین می شود، چه میزان شغل را ایجاد میکند؟
ایدئولوژی ای که با ورود به همه چیز خصوصا سیاست و اقتصاد، سالها مردم را از هر منظری تحت فشار قرار داد و پول همان مردم را به بی ارزش ترین حالت ممکنش رساند.
ایدئولوژی که غیر خودی را کافر، دروغگو، خائن و هر آنچه بد و پست است می داند ولو اگر غیر خودی برادر و خواهر تنی یا پدر و مادر و همسر و فرزندت باشد.

يا صاحبي و معتمدي;1006834 نوشت:
خلط مبحث نشود، بحث ولایت فقیه به معنای فقهی و علمی در جای خود بحث شده، فعلا سخن در این است که وضعیت موجود به هیچ وجه صحیح و رضایت بخش نیست
وعده ها ی آن چنانی که آقای خمینی داد کجا محقق شد؟ آیا ایشان از وضعیت جامعه اطلاع نداشت؟

با سلام
بله بحث ما در این تاپیک به گونه ای همان بحث کارآمدی است ولی اگر توجه می فرمودید بنده این مطالب را در نقل قول دوست گرامی گفتم که از راه ناکارآمدی (بر فرض ) می خواهند به عدم حقانیت ولایت فقیه برسند که بنده با این دو پست آن مطلب را توضیح دادم.

درباره تحقق وعده های امام خمینی هم جای بحث بسیار است که چقدر محقق شد و چقدر محقق نشد ولی اگر منظورتان بحث رایگان بودن آب و برق و رسیدگی به امور محرومان بوده این شبهه بارها در جای خود پاسخ داده شده است که می توانید مراجعه بفرمایید یا تاپیک منحصر به همان را باز بفرمایید.
اما درباره کلیت قول های امام راحل درباره رسیدگی به محرومان و پا برهنگان کلیت کار را مثبت ارزیابی می کنم و باز هم در نظر گرفتن تمام فاکتور های در پدیده ها را توصیه می کنم.

momi14;1006835 نوشت:
سلام مجدد

سلام

momi14;1006835 نوشت:
چیزی جر واقعیت نبود.

باز هم تشکر از واقعیت گوییتان!!

momi14;1006835 نوشت:
عجالتا پست 39 را پاسخ دهید.

دوست گرامی در پست 39 شما فقط ادعای مغلطه در بیان بنده کردید و بدون توضیح دلیل مغلطه آن را به مشکل در یکی از تاپیک های دیگر احاله دادید
momi14;1006402 نوشت:
این دو تا یکی نیستند. رسما دارید مغلطه میکنید. به علت اون چیزی که در انجمن شاهدش هستم (به خصوص در تاپیک محفل صمیمانه کارشناسان) متاسفانه نمیتونم راحت حرف یزنم.

تنها دلیلی که برای حرف خودتان یعنی مغلطه کردن بنده آوردید: کلمه " رسماً " بود!!

بعد از آن هم بنده چند پست درباره این موضوع با دوستان دیگر گفتگو کردم . به نظرم شمامطلبی نفرموده بودید که نیاز به جواب داشته باشد!! فقط ادعای مغلطه کردید که چون بی دلیل بود اصلا نیاز به جواب گویی ندارد چرا که ادعای مغلطه بودن آوردن دلیل با نگفتنش فرقی نمی کند.

شروحیل;1006844 نوشت:
خب برادر من
در این صورت همه می گویند حکومت ما بر حق و درست است ، هر چند در مرحله اجرا به مشکل برخورده و درست اجرا نشده است!!!!!

احسنت!!!
اصل بحث همین جاست .
یعنی در نظر شما (بدون در نظر گرفتن کارکرد می تواند) می تواند ثابت کند که بر حق است؟؟!!

شروحیل;1006844 نوشت:
لیبرالیسم ، ناسیونالیسم ، فاشیسم و ...

همه این ها ادعای شما را مطرح میکنند

و می گویند نظریه ما درست است ، فقط آن شخصی که بر راس نشسته بوده انسان کامل نبوده و نظریه درست اجرا نشده ،
پس نظریه اشکال ندارد ! و راهی که ما می رویم درست است!

و مهم آن نیست که آنها اثبات کنند مهم این است که شما هم آن را می پذیرید؟؟؟!!!
یعنی لیبرالیسم کمونیسم دیکتاتوری فاشیسم ، آنارشیسم و.... ادعا می کنند که بر حق هستند و شما آنها را می پذیرید؟؟

شروحیل;1006844 نوشت:
برادر عزیز

خود دین گفته است جایی که شریعت حکمی نداده ، باید سکوت کرد
نباید حکمی داد و گفت من فقیه هستم و ولایت دارم ، این حکم دین است
و زمانی که اشتباه بودنش مشخص شود ، آن اشتباه به اسم دین نوشته شود !!!!
بعد هم ماست مالی کنیم که اشکالی ندارد ، به جای گناه برای همه ثواب نوشته می شود!!!!!!!

چندین مرتبه در طول تاپیک های متعدد مرتبه این بحث را با شما شروع کردم پیش بردم نیمه کاره رها کردید!!
چندین مرتبه به شما گفتم برای این فکر مبنایی خود تاپیکی احداث کنید و آن را به سامان برسانید این کار را نکردید بی دلیل یک اعتقاد را دارید و در میانه تاپیک ها بر اساس آن نظر می دهید . این خلاف یک بحث علمی است.

علت این مطلب هم برای بنده و هم همه دوستان واضح است شما متاسفانه مبنایی اتخاذ کرده اید که قدرت اثبات آن را ندارید و قدرت جواب به نقد ها علیهآن را هم ندارید فقط در میانه های تاپیک از آن رو نمایی می کنید و بر اساس آن سخنی می پراکنید و رد می شوید.

ابن الرضا;1006847 نوشت:
احسنت..واقعا چه مقایسه ی زننده ایست میان حکومت علوی که باعث جذب دوست و دشمن به دین میشد و در عدالت بی نظیر بود، با حکومتی که نه تنها دین و دنیا ی مردم را آباد نکرد که آبروی روحانیت را هم برد...

دوستان لطفا مراعات بفرمایند این جا یک تاپیک علمی است که قرار است برای پاسخ به سوال دوستان مطالب مستدل بیان شود
نه یک گروه برای حرف های بی دلیل و حساب!!! که یکی ی
ک حرفی بزند دیگری با احسنتو بارک الله و شعار گونه و بدون حتی یک خط تایید علمی آن را بولد کند.
اگر دوستان می خواهند این رفتار ها را داشته باشند پر است گروه های تلگرامی و فضای مجازی برای تخلیه انرژی !!

برادر من قرار است بحث علمی بکنیم نه حرف.... بزنیم و رد بشویم.
این تذکر برای همه دوستان بود نه فقط کاربر خاص.

مشکل اینجاست که برخی از کاربر ها حرمت تاپیک را حفظ نمی کنند (حرمت تاپیک انجمن یعنی بحث علمی) بعد کارشناس مجبور است تاپیک را ببندد تازه دوستان معترض می شوند که چرا بسته شد فلان و چنان!!

بحث علمی بکنید حرف تان را با طمانینه بزنید که تا آخر تاپیک با هم پیش برویم.

شعیب;1006970 نوشت:
می توانید مراجعه بفرمایید یا تاپیک منحصر به همان را باز بفرمایید.

با سلام. لطفا كمي واقعیت نگر باشید ، قربان خودتان بهتر می دانید تریبون اینجا دست چه کسانی است؟ تایپکی باز کنم که فقط حرف های تکراری بشنوم و جرأت جواب هم نداشته باشم؟؟

شعیب;1006976 نوشت:
مشکل اینجاست که برخی از کاربر ها حرمت تاپیک را حفظ نمی کنند (حرمت تاپیک انجمن یعنی بحث علمی) بعد کارشناس مجبور است تاپیک را ببندد تازه دوستان معترض می شوند که چرا بسته شد فلان و چنان!!

بزرگوار فکر می کنم کاربران محترم این سایت تا این مقدار شعور و فهم دارند که فریب این حیله های تکراری را نخورند. نیاز نیست تایپک هایی را که به دل بخواه و بعد از درماندگی کارشناس بسته شده اند را اینجا ذکر کنم.

يا صاحبي و معتمدي;1006983 نوشت:
با سلام. لطفا كمي واقعیت نگر باشید ، قربان خودتان بهتر می دانید تریبون اینجا دست چه کسانی است؟ تایپکی باز کنم که فقط حرف های تکراری بشنوم و جرأت جواب هم نداشته باشم؟؟

با سلام
بزرگوار !
حال هر چه بنده بگویم که شما حرف خودتان را می زنید.
نه بحث تریبونی هست نه امتیازی برای کسی که بحث را برنده بشود می دهند و نه بازنده بحث را از کاری برکنار می کنند!!! این را خودتان خوب می دانی(اگر هم نمی دانید بدانید) اینجا یک سایت پاسخگویی است برای این که دوستان نکته نظر های خود را بگویند و روی آن بحث کنند و به جواب برسند و یا قبول می کنند و یا قبول نمی کنند و هیچ کس هم نمی خواهد حرفی را به زور به دیگری بقبولاند .

کم نیستند دوستانی که در برخی از بحث ها با ما اختلاف نظر دارند حرف های خودشان را می زنند و دلیل می آوردندو بنده و کارشناسان دیگر هم نقد و نظری داریم و کار به سمان می رسد.
این جا میتینگ تبلیغاتی برای کسی نیست که بخواهیم با غوغاسالاری نیتجه را له و یا علیه کسی بگردانیم.

این جا بحث علمی و گفتکان بر طبق دین است(گفتمان دینی)

حال اگر کسی بخواهد بی هوا و بی دلیل حرف خود را فریاد بکشد و چند تا توهین چاشنی آن به عنوان دلیل بیاورد چه باید کرد ؟؟
چند راه هست:
1- ما هم شروع به توهین کنیم ؟؟ هاشا و کلا . هرگز.
2- حرف او را بی نقل قول رها کنیم و پاسخ ندهیم؟؟ این کهنقض غرض این سایت است.
3- چند بار تذکر دهیم و راهنمایی کنیم که حرف های خود را در تاپیکی دیگر به صورت علمی بیان کند؟؟
کدام یک بهتر است؟؟

هر تاپیکی مخصوص یک بحث با گستره محدود است قرار نیست یک تاپیک با یک عنوان خاص همه سوالات را جواب دهد بلکه باید موضاعت غیر مرتبط تاپیک خاص خود را داشته باشند
و قرار نیست یک تاپیک به عنوان سیاسی باز شود و آنجا بشود محل حرف های مختلف!!

این را عین واقع و حقیقت خدمتتان عرض می کنم هر موضوعی با هر بار سیاسی و اجتماعی و دینی ، اگر در محدوده خود با دلیل و برهان بحث شود همه مدیر و کارشناس ها از آن استقبال می کنند و آن را تا آخر پیش می برند . مگر در عالم هستی موضوعی مهم تر و حیاتی تر از وجود خدا داریم ؟؟ در این انجمن در تاپیک های متعدد کاربر ها به نقض و ابرام آن پرداخته و روی آن ده ها پست (له و علیه) سخن گفته اند.

کمی واقع گرا باشیم و از بیان حرف های غیر واقع بپرهیزیم.
در ضمن: اگر موضوعی با این محتوا شما ایجاد کردید به بنده اطلاع دهید تا بنده هم در آن مشارکت داشته باشم.

يا صاحبي و معتمدي;1006984 نوشت:
بزرگوار فکر می کنم کاربران محترم این سایت تا این مقدار شعور و فهم دارند که فریب این حیله های تکراری را نخورند. نیاز نیست تایپک هایی را که به دل بخواه و بعد از درماندگی کارشناس بسته شده اند را اینجا ذکر کنم.

صد البته ما به شعور و فهم بالای کاربران این سایت اذعان داریم و سالهاست با آنها بی هیچ حاشیه (البته گاهی اختلاف نظر) گفتگو کرده ایم ولی نمی دانم چرا شما اصرار دارید که سایت را به حیله و نیرنگ و ... متهم کنید مطلب علمی دارید بفرمایید در حدود موضوع تاپیک در خدمت هستیم و در خارج از آن هم لطف بفرمایید موضوع جدیدی احداث بفرمایید

hos8sein;1006887 نوشت:
این "روز به روز وضعیت بدتر و غم انگیزتره" رو میشه به این شکل گفت که زندگی ما کفیت نداره و روز بی روز به کیفیت تر از قبل میشه.
وقتی ما شاخص های کیفیت زندگی رو مرور کنیم، میتونیم عمق فاجعه رو تا حدی بسنجیم!
.
با اجازه من یه مهندسی معکوس برم:
.
درآمد مالی هر فرد نتیجه مهم (اگه نگیم مهمترین) و مستقیم در کیفیت زندگی اون فرد داره،
دریافتی مالی هر کس، میتونه مستقیما رفاه مادی رو برای فرد افزایش بده. در موقعیت جغرافیایی مطلوب تری زندگی کنه (تهیه خانه) که با امنیت فرد در ارتباط مستقیمه؛ تردد و سفرها، تفریحات ایده آل تر و راحت تری رو تجربه کنه. از خوراک و پوشاک مناسب تری استفاده کنه که میتونه تعیین کننده باشه در سلامتی فرد و در زمان بیماری کیفیت درمان بهتری رو ایجاد کنه. تحصیل مطلوب تر رو برای هر کس فراهم میکنه. با دادن اعتماد به نفس به هر فردی سوای مزیت ها در ابعاد روانی، کمک میکنه که فرد در خانواده و اجتماع خودش بی تفاوت نباشه و نقش داشته باشه.
تمام موارد کیفیتی بالا میتونه با درآمدی مطلوب در یک مدت زمان معقول برای هر فردی دست یافتنی بشه و اگر چنین نشه خلاف موارد بالا رخ میده:
بیماری، بزهکاری، بی سوادی، ناامنی، بی تفاوتی، فقر و ....
اگر دقت کنیم اینها دقیقا چیزهایی هستند که در جامعه ما رخ داده و روز به روز این رخدادها در ابعاد مختلف پررنگ تر میشه.
پس فکر کنم هر عقل سلیمی موافق باشه پول عامل تعیین کننده ای است.
.
پول از طریق فروش کالا یا خدمات به دست میاد که عملا مفهوم شغل یا کار ایجاد میشه.
پس میشه گفت بیکاری نتیجه میدهد => بی پولی => بیماری، بزهکاری، بی سوادی، ناامنی، بی تفاوتی، فقر و....
.
بیکاری یا باید:
1- توسط هر فرد بیکار حل بشه.
2- یا توسط فرد یا افرادی که کار آفرینی کردند حل میشه. (که بیان به افراد بیکار کار بدهند.)
در هر دو حالت نیاز به سرمایه و پول است که فرد بیکار شاغل بشه. حالا این سرمایه رو خود فرد پرداخت کنه (مورد اول) یا کار آفرینان پرداخت کنند (مورد دوم).
.
خیلی ساده میشه نتیجه گرفت که حکومت برای اینکه مشکل بیماری، بزهکاری، بی سوادی، ناامنی، بی تفاوتی، فقر و... مردمش را حل کند تا هم جایگاهش را حفظ کند و هم قدرتمند تر شود، بایستی یا پول به مردمش بدهد تا خودشان، خودشان را شاغل کنند و یا پول به افرادی بدهد که توانایی کارآفرینی دارند. ضمن اینکه در بخش هایی که مستقیما تحت نظر حکومت هستند، خود نظام میتواند به عنوان کارآفرین عمل کند.
.
.
اما حکومت ما پول میدهد به مردم تا کاسبی کند و اموالشان را با سود پول از آنها بگیرد. سود پولی که شاید هنوز اسکناسش چاپ نشده باشد!!
پول میدهد به افراد مورد نظر خودشان (نه افراد کارآفرین) که بزه های مالی خود را پنهان کنند و بده بستان های داخلی خود را زنده نگه دارند.
غالب صنف های بزرگ تجاری که اصلا هیچ رابطه ای (ولو غیر مستقیم) با حکومت ندارند (و نباید هم داشته باشند) را زیر نظر مستقیم خود قرار دادند و مالک آن هستند و با انحصار طلبی کاری می کنند که کیفیت اشتغال کمی مطلوب تر از بیگاری و بردگی باشد.
بیگاری و بردگی ای که بیکارهای جامعه مجبورند به آن تن دهند.
سوای اینها حکومت ما که پول نمیدهد، رایگان هم خدماتی نمیدهد. تحصیل رایگان، درمان رایگان، وکیل رایگان، کالاهای اولیه رایگان و... همگی شعارهایی بیش نیستند.
.
.
اما هدف اصلی چیست؟ چه چیز اینقدر مهم است که بیکاری مردم_که همه میدانیم چه فجایعی به همراه دارد_ را حکومت به جان میخرند؟
پاسخ پیچیده نیست. حفظ ایدئولوژی. که در اینجا برای ما، ایدئولوژی همان دین است. شاید اگر به دین علاقه یا تعصب داشته باشید، بعد مطالعه پست من از انتهای کلامم خوشتون نیاد. ولی کمی فکر کنید راجع بهش.
سرمایه ای که صرف حفظ و گسترش دین می شود، چه میزان شغل را ایجاد میکند؟
ایدئولوژی ای که با ورود به همه چیز خصوصا سیاست و اقتصاد، سالها مردم را از هر منظری تحت فشار قرار داد و پول همان مردم را به بی ارزش ترین حالت ممکنش رساند.
ایدئولوژی که غیر خودی را کافر، دروغگو، خائن و هر آنچه بد و پست است می داند ولو اگر غیر خودی برادر و خواهر تنی یا پدر و مادر و همسر و فرزندت باشد.

با سلام
متاسفانه در این به ظاهر تحلیل هیچ اثری از استدلال و آمار و ارقام نیست فقط به دیده ها و شنیده ها اکتفا شده و جالب این جاست که نام مهندسی معکوس هم بر آن نهاده شده است.
بحث علمی بیاورید این ها شنیده هاست.

شعیب;1006993 نوشت:
صد البته ما به شعور و فهم بالای کاربران این سایت اذعان داریم و سالهاست با آنها بی هیچ حاشیه (البته گاهی اختلاف نظر) گفتگو کرده ایم ولی نمی دانم چرا شما اصرار دارید که سایت را به حیله و نیرنگ و ... متهم کنید

جدا اينطور فكر ميكنيد؟! پس لطفا یکی از این دو راه را انتخاب کنید تا صداقتتان ثابت شود:
1- ضمانت دهید پیامم حذف نمی شود تا نقدا همینجا بی انصافی هایی که در این سایت شده را بیان کنم.
2- به مدیران منتقل کنید تایپکی ایجاد کنند که همگان بتوانند به صورت عمومی انتقاداتشان را درباره ی مدیران و کارشناسان بیان کنند.

در غیر این صورت حرف شما ادعای صرفی خواهد بود که خودتان برچسب آن را به دیگران می زنید

شعیب;1006973 نوشت:
سلام
علیک سلام
شعیب;1006973 نوشت:
تنها دلیلی که برای حرف خودتان یعنی مغلطه کردن بنده آوردید: کلمه " رسماً " بود!!

توضیح دادم که. اگه دو سه کلمه قبلش رو قرمز میکردید، مشخص میشد! دارم میگم شما دو جمله متفاوت گفتید که یک معنی نمیدن، بعد از یکی، اونیکی رو نتیجه گیری کردید.
این یعنی مغلطه.
فکر میکردم واضح باشه!

امام (ره) گفتن هر کجا اون آمریکای عوضی از شما تعریف کرد، یعنی یه جای کارتون ایراد داره. خب تا اینجای مسئله درست، خیلی هم ساده ست، بحثی هم نیست.
بعد شما میگی هر کجا دشمن که همون آمریکاست از شما ناراحت شد ....
آقا این فرق میکنه با قبلی امام از رضایت آمریکا میگه، شما از نارضایتی، تفاوت این دو کلمه صرفا یه تضاد ساده نیست.
مثل اینکه اگه شما نور خورشید رو ببینی، معنیش اینه که الان روزه، اما اگه نبینی، معنیش این نیست که الان شبه، شاید شما چشماتو بستی!

بعد کاربر قدیما در پست 40 به این مدل نتیجه گیری شما انتقاد میکنن که شما در پست 53 پاسخی عجیب تر میدین:

شعیب;1006661 نوشت:
یک وقت شما با گزاره های دینی حکومتی تشکیل می دهید و یک جبهه کفر و استکبار جلوی شما قد علم می کنند در این که شما بر حق و آنها بر باطل هستند که شکی ندارید .

ده آخه برادر من، مشکل دقیقا همینجاست. مشکل اینه که شما چطور به این نتیجه رسیدید که این حکومت بر اساس گزاره های دینی تشکیل شده؟ چه راحت هم آخرش به ما میگید شکی ندارید! به جای ما فکر میکنید؟ اتفاقا دقیقا ما تو همین شک داریم. اگر این تفاوت نظر حل شه، بله، اونوقت بقیه عبارت شما صحیح میشه:
شعیب;1006661 نوشت:
حال یک سری رفتار ها و عملکرد های شما توسط این دشمن قسم خورده شما ارزیابی و تحلیل می شود و بازخورد رفتاری آنها نسبت به شما می تواند گویای درستی و یا نادرستی ادامه مسیر شما باشد. این یک قاعده عقلی است که می گویند :«تعرف الاشیاء باضدادها»

شعیب;1006974 نوشت:
و مهم آن نیست که آنها اثبات کنند مهم این است که شما هم آن را می پذیرید؟؟؟!!!
یعنی لیبرالیسم کمونیسم دیکتاتوری فاشیسم ، آنارشیسم و.... ادعا می کنند که بر حق هستند و شما آنها را می پذیرید؟؟

نه ما نمی پذیریم، این دوستمون هم دارن همینو میگن، از اونا نمی پذیریم، همونطور که از شما هم نمی پذیریم.

اگه واقعا یک اپسیلون درصد تو ذهنتون سوال شده چرا مدام در انجمن بحث تکراری میکنید و فایده ای هم نداره (که بعید میدونم!)، جوابش اینه. شما یه چیزی رو برای خودتون اظهر من الشمس فرض کردید، به زور میخواید بقیه هم قبولش داشته باشند.

شعیب;1006991 نوشت:
اینجا یک سایت پاسخگویی است برای این که دوستان نکته نظر های خود را بگویند و روی آن بحث کنند و به جواب برسند و یا قبول می کنند و یا قبول نمی کنند و هیچ کس هم نمی خواهد حرفی را به زور به دیگری بقبولاند .

در مدل پاسخگویی اشکالاتی وجود دارد. گوش شنوا دارید بگیم؟؟؟؟؟؟؟
شعیب;1006991 نوشت:
همه مدیر و کارشناس ها از آن استقبال می کنند و آن را تا آخر پیش می برند .

اون چیزی که ما شاهد بودیم، این آخر شما خیلی زود رخ میده، خیلی سریع کارشناس میگه من که حرفامو زدم دیگه (در واقع به نوعی داره میگه مشکل از خودته که نمی فهمی) دست کم من اینو توی تک تاپیکی که ایجاد کردم دیدم، در حالی که کاربران داشتن بحث میکردن و من سوالم رو با جزییات بیشتر میپرسیدم، کارشناس میومد یه دکمه صلوات میزد و میرفت!

البته الحق و والنصاف، شما با دوام ترین کارشناسی هستید که تاحالا دیدم. این خودش قابل تقدیره.

شعیب;1006974 نوشت:

احسنت!!!
اصل بحث همین جاست .
یعنی در نظر شما (بدون در نظر گرفتن کارکرد می تواند) می تواند ثابت کند که بر حق است؟؟!!

سلام و عرض ادب

خیر

هر نظریه ای باید در عمل درست بودن خود را اثبات کند

تا زمانی که یک نظریه قابل اجرا نباشد ، نمی توان درست یا اشتباه بودن آن را نتیجه گرفت

شعیب;1006974 نوشت:

و مهم آن نیست که آنها اثبات کنند مهم این است که شما هم آن را می پذیرید؟؟؟!!!
یعنی لیبرالیسم کمونیسم دیکتاتوری فاشیسم ، آنارشیسم و.... ادعا می کنند که بر حق هستند و شما آنها را می پذیرید؟؟

برادر گرامی

بیایید واقع نگر باشیم

دیکتاتوری چیست؟

یک نفر مطلقا دیکته می کند و بقیه تعبداً اجرا می کنند

اگر از این منظر دیکتاتوری را نگاه کنیم ، چیز بدی نیست ، اتفاقا موجب اتحاد و یکپارچگی می شود

ولی اما دارد !

اگر دیکتاتور معصوم نباشد ، جامعه را تباه خواهد کرد!

در حکومت اسلام دیکتاتور خداست و مسلمانان باید از او اطاعت محض کنند

همه نظریه ها در همین حول می چرخند ( نظریه هایی که از مبنا نادرست است را در نظر نمی گیریم )

نظریه ولی فقیه هم همین است

با این تفاوت که ما همان ابتدا می دانیم فقیه معصوم نیست و با یک خطا حکومت خدا را بدنام خواهد کرد!
چرا که خودش را حکومت عدل اسلامی معرفی می کند و با این تعریف توانسته به مرحله اجرا برسد !

شعیب;1006974 نوشت:

چندین مرتبه در طول تاپیک های متعدد مرتبه این بحث را با شما شروع کردم پیش بردم نیمه کاره رها کردید!!
چندین مرتبه به شما گفتم برای این فکر مبنایی خود تاپیکی احداث کنید و آن را به سامان برسانید این کار را نکردید بی دلیل یک اعتقاد را دارید و در میانه تاپیک ها بر اساس آن نظر می دهید . این خلاف یک بحث علمی است.

علت این مطلب هم برای بنده و هم همه دوستان واضح است شما متاسفانه مبنایی اتخاذ کرده اید که قدرت اثبات آن را ندارید و قدرت جواب به نقد ها علیهآن را هم ندارید فقط در میانه های تاپیک از آن رو نمایی می کنید و بر اساس آن سخنی می پراکنید و رد می شوید.

برادر عزیز

ببینید ما اینجا بعد عملی مد نظرمان است

وضعیت کنونی جامعه

بله در حرف اجتهاد ثواب است ! اما فقط در حرف

در بعد عملی با یک اجتهاد نادرست توسط یزید، می توان حسین ( سلام بر او) را سر برید!!!!!

پس با حرف مشکلی حل نخواهد شد

بنده این مبنا را اتخاذ نکرده ام

این واقعیتی است که در حال مشاهده آن به صورت عملی هستیم

هر اشتباهی که فقیه انجام دهد

در نظر مردم به اسم خدا و اسلام نوشته می شود !

چرا که ادعا کرده وکیل تام خداوند بر روی زمین است ! و ولایت مطلق دارد!

اتفاقا طبق آیات صریح قران

هر کس حکم غلط دهد و دیگران را گمراه کند ، هم گناه حکم غلط را به دوش خواهد کشید ، هم قسمتی از گناه گمراه شدگان را !

هر کس حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال کند نیز همین سرنوشت را خواهد داشت

مهم این است که با حلوا حلوا دهن شیرین نمی شود

مدعیان نظریات مختلف بسیار بوده اند

و هیچ کدام نتوانستند ادعای خود را در عمل اثبات کنند

خداوند در این دوره به همه اجازه داد تا اشتباه بودن نظریات خود را در مرحله عمل ببینند

تا در روز جزا ادعا نکنند که حکم ایشان ، بهتر از حکم خداوند است

والسلام علی من اتبع الهدی

در پناه حق تعالی

يا صاحبي و معتمدي;1006998 نوشت:
جدا اينطور فكر ميكنيد؟! پس لطفا یکی از این دو راه را انتخاب کنید تا صداقتتان ثابت شود:
1- ضمانت دهید پیامم حذف نمی شود تا نقدا همینجا بی انصافی هایی که در این سایت شده را بیان کنم.
2- به مدیران منتقل کنید تایپکی ایجاد کنند که همگان بتوانند به صورت عمومی انتقاداتشان را درباره ی مدیران و کارشناسان بیان کنند.

در غیر این صورت حرف شما ادعای صرفی خواهد بود که خودتان برچسب آن را به دیگران می زنید


با سلام
اگر شما می خواهید عقده گشایی کنید ما همچنین جایی را برا یشما سراغ نداریم ولی اگر اعتراضی از بی انصافی کسی می خواهید داشته باشید می توانید به صورت خصوصی با مدیر در میان بگذارید (این راه سوی است که در کنار دو راه به شما پیشنهاد می کنم)

شعیب;1007013 نوشت:
اگر شما می خواهید عقده گشایی کنید ما همچنین جایی را برا یشما سراغ نداریم

الحمد لله حق و حقیقت به قدری روشن و واضح است که ان شاء الله در روز قیامت عقده گشایی به حد شافی و وافی صورت خواهد گرفت.
خب الحمد لله به اندازه کافی روشن شد چه کسانی از ادامه گفتگو می ترسند، تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

شعیب;1007013 نوشت:
این راه سوی است که در کنار دو راه به شما پیشنهاد می کنم

بله بگذارید ساده تر بگم: راه سوم، فرار... چون جوابی وجود ندارد
بزرگوار، حداقل می خواهید فرار کنید محترمانه تر این بود که کلا پیامم را حذف کنید (که در ادامه صورت خواهد گرفت)
بنده از خود مدیران و کارشناسان انتقاد دارم شما می فرمایید به مدیران پیام خصوصی بدهم؟؟؟!!

momi14;1007000 نوشت:
دارم میگم شما دو جمله متفاوت گفتید که یک معنی نمیدن

با سلام
حد اقل چرایی آن را هم بگویید .
نمی شود که من به یک کاربر بگوییم فلان مطلب شما با فلان مطلب سازگار نیست و هیچ دلیل برای حرف خود نیاورم.
قبول کنید صرف ادعا یک حرفی را زده اید.

momi14;1007000 نوشت:
فکر میکردم واضح باشه!

به هیچ عنوان.

momi14;1007000 نوشت:
امام (ره) گفتن هر کجا اون آمریکای عوضی از شما تعریف کرد، یعنی یه جای کارتون ایراد داره. خب تا اینجای مسئله درست، خیلی هم ساده ست، بحثی هم نیست.
بعد شما میگی هر کجا دشمن که همون آمریکاست از شما ناراحت شد ....
آقا این فرق میکنه با قبلی امام از رضایت آمریکا میگه، شما از نارضایتی، تفاوت این دو کلمه صرفا یه تضاد ساده نیست.
مثل اینکه اگه شما نور خورشید رو ببینی، معنیش اینه که الان روزه، اما اگه نبینی، معنیش این نیست که الان شبه، شاید شما چشماتو بستی!

اتفاقا دلالت این دو تا از باب دلالت نبودن نور بر شب نیت در دلالت نبودن نور بر شب شما علت دیگری هم می توانید بر نبودن شب بیابید اما در عصبانیت آمریکا از خودمان دلیل جز درستی مسیرمان نمی یابیم.
آمریکا با ما ضد است با ما دشمن است دلیل ندارد که از دست ما عصبانی باشد جز این که در مسیر دشمنی با او درست می رویم .

momi14;1007000 نوشت:
ده آخه برادر من، مشکل دقیقا همینجاست. مشکل اینه که شما چطور به این نتیجه رسیدید که این حکومت بر اساس گزاره های دینی تشکیل شده؟

این اصل موضوعه بحث ماست.
اگر این را قبول ندارید که باید ده گام به عقب برگردید و بحث را پی بگیرید . فرض ما این است که حکومت جمهوری اسلامی با محوریت ولایت فقیه بر اساس مولفه های دینی شکل گرفته است اگر در این شک دارید که اصلا نباید از این جا وارد بحث ما بشوید بلکه باید بگویید اصلا حکومت دینی را قبول ندارید !! این یک حرف دیگر یا بگویید این حکومت جمهوری اسلام آن حکومت دینی نیست(ثبوتا نه اثباتا) !! این هم یک بحث دیگر . اما نمی توانید بیایید و در اینجای بحث وارد شوید و آن را انکار کنید چون اصل موضوعه ما در این بحث صحت گزاره ولایت فقیه است.
امیدوارم متوجه شده باشید.

momi14;1007000 نوشت:
اتفاقا دقیقا ما تو همین شک داریم. اگر این تفاوت نظر حل شه، بله، اونوقت بقیه عبارت شما صحیح میشه

خب ما در تاپیک های متعددی روی این بحث کردیدم و ادله ولایت فقیه را گفتیم و نقد و نظر شده است اتفاقا آن بیان امام خمینی هم بر طبق صحت این کزاره است که هر کجا دشمن از شما تعریف کرد ... . پس چون پیش فرض ما و امام خمینی در حقانیت حکومت اسلامی مشترک است حرف بنده درست خواهد بود.

momi14;1007000 نوشت:
اگه واقعا یک اپسیلون درصد تو ذهنتون سوال شده چرا مدام در انجمن بحث تکراری میکنید و فایده ای هم نداره (که بعید میدونم!)، جوابش اینه. شما یه چیزی رو برای خودتون اظهر من الشمس فرض کردید، به زور میخواید بقیه هم قبولش داشته باشند.

به نظر من مشکل این است که برخی از دوستان قواعد یک بحث علمی را رعایت نمی کنند به عنوان نمونه پیش فرض های یک بحث را رعایت نمی کنند و اشکال مبنایی می گیرند.

مثلا ما داریم بحث ولایت فقیه را می گوییم و حدیث و ادله روایی می آوریم یکی از کاربران می اید از عدم حجیت قول معصوم در کنار قرآن و کفایت قرآن برای دین !!! بحث می کند که نه ! شما نباید دلیل روایی بیاورید!!!
این یک نمونه بود و متاسفانه این بد اخلاقی (یا به تعبیر دیگر عدم آگاهی ) علمی موجب طولانی شدن تاپیک ها و دردسر کارشناسان می شود.
که البته می توانید نمونه های آن را در همین تاپیک ببینید .

شعیب;1007017 نوشت:
آمریکا با ما ضد است با ما دشمن است دلیل ندارد که از دست ما عصبانی باشد جز این که در مسیر دشمنی با او درست می رویم .

این چه استدلالی است؟ آمریکا با کره هم مشکل داشت، پس حکومت کشور کره اسلامی است! هزاران دعوا و نزاع داخلی میان دشمنان اسلام تا بحال وجود داشته پس همه آنها بر حق بوده اند...

شروحیل;1007009 نوشت:
سلام و عرض ادب
خیر
هر نظریه ای باید در عمل درست بودن خود را اثبات کند
تا زمانی که یک نظریه قابل اجرا نباشد ، نمی توان درست یا اشتباه بودن آن را نتیجه گرفت

خب الحمد لله .
تا اینجا آن اشکال شما مندفع است.

شروحیل;1007009 نوشت:
برادر گرامی
بیایید واقع نگر باشیم
دیکتاتوری چیست؟
یک نفر مطلقا دیکته می کند و بقیه تعبداً اجرا می کنند
اگر از این منظر دیکتاتوری را نگاه کنیم ، چیز بدی نیست ، اتفاقا موجب اتحاد و یکپارچگی می شود
ولی اما دارد !
اگر دیکتاتور معصوم نباشد ، جامعه را تباه خواهد کرد!
در حکومت اسلام دیکتاتور خداست و مسلمانان باید از او اطاعت محض کنند
همه نظریه ها در همین حول می چرخند ( نظریه هایی که از مبنا نادرست است را در نظر نمی گیریم )
نظریه ولی فقیه هم همین است
با این تفاوت که ما همان ابتدا می دانیم فقیه معصوم نیست و با یک خطا حکومت خدا را بدنام خواهد کرد!
چرا که خودش را حکومت عدل اسلامی معرفی می کند و با این تعریف توانسته به مرحله اجرا برسد !

اما همان معصوم که حرفش حجت است ما را به تبعیت از قول این غیر معصوم دعوت کرده است:
"فاما الحوادث الواقعه فارجعوا الی روات احادیثنا"

آیا این روات حدیث معصوم اند ؟؟ پس چرا امام معصوم دستور به رجوع و تبعیت از آنها را می دهد.

فاما ان کان من الفقها صائنا لنفسه .... فللعوام ان یقلدوه.
چرا امام معصوم دستور به تقلید از غیر معصوم داده است؟؟
آیا امام دعوت به دیکتاتوری کرده است؟؟

يا صاحبي و معتمدي;1007016 نوشت:
الحمد لله حق و حقیقت به قدری روشن و واضح است که ان شاء الله در روز قیامت عقده گشایی به حد شافی و وافی صورت خواهد گرفت.
خب الحمد لله به اندازه کافی روشن شد چه کسانی از ادامه گفتگو می ترسند، تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

اگر به دنبال غوغا سالاری هستید الحمد لله کاربران اینقدر فهیم هستند که فرق روشنگری و سیاه بازی را بفهمند.
در ضمن پست های شما را حذف نمی کنم تا درون مایه خود را کاملا روشن سازید.

يا صاحبي و معتمدي;1007018 نوشت:
این چه استدلالی است؟ آمریکا با کره هم مشکل داشت، پس حکومت کشور کره اسلامی است! هزاران دعوا و نزاع داخلی میان دشمنان اسلام تا بحال وجود داشته پس همه آنها بر حق بوده اند...

ای کاش کمی با طمانینه پست ها را می خوانید که مجبور نباشیم یک حرف را ده بار تکرار کنیم.
اولا نگفتیم صرف این که امریکا با ما ضد است ما درست می رویم بلکه گفتیم که با ادله ثابت کردیم که نظام ولایت فقیه طبق دین است و آمریکا از اول با این حکومت مشکل داشته و با ما دشمنی می کرده پس تا چایی که این دشمنی هست نشانگر این است که در آن مسیر اصلی در حرکت هستیم.
حال آمریکا با کره مشکل دارد از یک جهت دیگر است باید جهت ها را دید تا دچار مغلطه نشد.

يا صاحبي و معتمدي;1007016 نوشت:
بله بگذارید ساده تر بگم: راه سوم، فرار... چون جوابی وجود ندارد
بزرگوار، حداقل می خواهید فرار کنید محترمانه تر این بود که کلا پیامم را حذف کنید (که در ادامه صورت خواهد گرفت)
بنده از خود مدیران و کارشناسان انتقاد دارم شما می فرمایید به مدیران پیام خصوصی بدهم؟؟؟!!

شعیب;1007021 نوشت:
در ضمن پست های شما را حذف نمی کنم تا درون مایه خود را کاملا روشن سازید.

والحمد لله رب العالمین

momi14;1007001 نوشت:
در مدل پاسخگویی اشکالاتی وجود دارد. گوش شنوا دارید بگیم؟؟؟؟؟؟؟

درباره پاسخ هایم اگر مطلبی هست در این تاپیک بفرمایید بنده حتما جوابگو خواهم بود
اما درباره اشکالات مدل پاسخگویی بنده می توانید در پیام خصوصی به بنده گوشزد کنید حتما بهره خواهم برد (احب اخوانی الی من اهدی عیوبی) و با روی باز پذیرا هستم.

momi14;1007001 نوشت:
اون چیزی که ما شاهد بودیم، این آخر شما خیلی زود رخ میده، خیلی سریع کارشناس میگه من که حرفامو زدم دیگه (در واقع به نوعی داره میگه مشکل از خودته که نمی فهمی) دست کم من اینو توی تک تاپیکی که ایجاد کردم دیدم، در حالی که کاربران داشتن بحث میکردن و من سوالم رو با جزییات بیشتر میپرسیدم، کارشناس میومد یه دکمه صلوات میزد و میرفت!

به عرض می رسانم : اگر تاپیکی نیاز به حک و اصلاح داشته باشد و سوالی باقی مانده باشد روش کارشناسان بر این بوده که تاپیک را ادامه بدهند مگر این که واقعا یا از موضوع خارج شده باشد و یا آنقدر طولانی شود که از طرف مدیران دستور به بستن آن بیاید .
حال اگر واقعا تاپیکی بر خلاف رویه ، بد موقع بسته شده و یا کارشناس حضور ندارد حتما به مدیر سایت اطلاع بدهید پیگیری می کنند.


momi14;1007001 نوشت:
البته الحق و والنصاف، شما با دوام ترین کارشناسی هستید که تاحالا دیدم. این خودش قابل تقدیره.

از نظر لطف شما سپاسگذارم.

شعیب;1006390 نوشت:
اتفاقا اگر درست نگاه منیم همین ملاک ، ملاک اساسی و مهمی است. وقتی یک عده مستکبر زورگو هستند و دائم از دست شما ناراحت هستند این نشان می دهد که شما در مسیر ضد استکباری خود درست و صحیح رفتار می کنید.

شعیب;1007025 نوشت:
ای کاش کمی با طمانینه پست ها را می خوانید که مجبور نباشیم یک حرف را ده بار تکرار کنیم.
اولا نگفتیم صرف این که امریکا با ما ضد است ما درست می رویم

....................................

شروحیل;1007009 نوشت:
برادر عزیز
ببینید ما اینجا بعد عملی مد نظرمان است
وضعیت کنونی جامعه
بله در حرف اجتهاد ثواب است ! اما فقط در حرف
در بعد عملی با یک اجتهاد نادرست توسط یزید، می توان حسین ( سلام بر او) را سر برید!!!!!
پس با حرف مشکلی حل نخواهد شد
بنده این مبنا را اتخاذ نکرده ام
این واقعیتی است که در حال مشاهده آن به صورت عملی هستیم
هر اشتباهی که فقیه انجام دهد
در نظر مردم به اسم خدا و اسلام نوشته می شود !
چرا که ادعا کرده وکیل تام خداوند بر روی زمین است ! و ولایت مطلق دارد!
اتفاقا طبق آیات صریح قران
هر کس حکم غلط دهد و دیگران را گمراه کند ، هم گناه حکم غلط را به دوش خواهد کشید ، هم قسمتی از گناه گمراه شدگان را !
هر کس حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال کند نیز همین سرنوشت را خواهد داشت
مهم این است که با حلوا حلوا دهن شیرین نمی شود
مدعیان نظریات مختلف بسیار بوده اند
و هیچ کدام نتوانستند ادعای خود را در عمل اثبات کنند
خداوند در این دوره به همه اجازه داد تا اشتباه بودن نظریات خود را در مرحله عمل ببینند
تا در روز جزا ادعا نکنند که حکم ایشان ، بهتر از حکم خداوند است
والسلام علی من اتبع الهدی
در پناه حق تعالی

با سلام
در بعد عمل اگر حوصله کرده باشید و ابتدای تاپیک را خوانده باشید کارایی های مختلف نظام اسلامی و پیشرفت های ان را و حتی نقص های آن را بیان کردهام .
در صحنه نظر هم که بارها درباره لزوم حکومت در زمان غیبت برای شما توضیح دادم و خطر آنارشیسم ی که از نظرتان منبعث خواهد شد را تتبیین کرده ام.
و بیشتر از این هم چیزی نمانده که برای تان توضیح دهم.

می توانید مراجعه و تامل بفرمایید.

شعیب;1007020 نوشت:

اما همان معصوم که حرفش حجت است ما را به تبعیت از قول این غیر معصوم دعوت کرده است:
"فاما الحوادث الواقعه فارجعوا الی روات احادیثنا"

سلام و عرض ادب

برادر

خودتا یک بار دیگر بخوانید نقل قول خودتان را !!!!

چطور نتیجه به تبعیت مطلق از فقیه گرفتید از این روایت ؟؟؟ ( بماند که در پذیرش خود این روایت جای اشکال است)

گفته شده هر جا سوالی پیش آمد به راویان حدیث رجوع کنید و از ان ها بخواهید روایات ما در ان باب را برای شما نقل قول کنند

برای همین گفته شده روات حدیثنا !! راویان حدیث

نه فقهای قیاس کننده ی روایات و حکم صادر کننده ! و حلال را حرام کننده ! و بالعکس .!

کجا گفته راویان حدیث هر جا روایتی نیافتند ، روایات را قیاس کنند و قوانین وضع کنند و مردم را به تبعیت مطلق اجبار کنند؟؟؟؟؟
( حتی غیر مسلمانان را!!!)

شعیب;1007030 نوشت:

با سلام
در بعد عمل اگر حوصله کرده باشید و ابتدای تاپیک را خوانده باشید کارایی های مختلف نظام اسلامی و پیشرفت های ان را و حتی نقص های آن را بیان کردهام .
در صحنه نظر هم که بارها درباره لزوم حکومت در زمان غیبت برای شما توضیح دادم و خطر آنارشیسم ی که از نظرتان منبعث خواهد شد را تتبیین کرده ام.
و بیشتر از این هم چیزی نمانده که برای تان توضیح دهم.

می توانید مراجعه و تامل بفرمایید.

سلام و عرض ادب

برادر عزیز

برای اینکه یک نظام را اسلامی نامید ، باید قوانینش 100 درصد اسلامی باشد

حتی اگر 1درصد قوانین خارج از اسلام باشد

آن نظام دیگر اسلامی نیست

حال ما در این حکومت می بینیم که قوانین در حوزه تبعیت مطلق از ولی فقیه و رای نمایندگان مردم می چرخد

نه تبعیت مطلق از خدا

این که بگوییم ولی فقیه هر چه بگوید کلام خداست و خارج از قرآن نیست ، و قوانین مصوب مجلس هیچ تعارضی با قرآن ندارد
حرفی است که هم من و هم شما می دانیم که واقعیت عملی ندارد و فقط روی کاغذ است

بنده نمیگویم این نظام برچیده شود

همان طور که خودتان هم گفتید نیاز به حاکمیت در هر جامعه ای وجود دارد

سخن بنده این است که حساب این نظام را باید از نظام اسلامی جدا کرد

باید پذیرفت که این نظام 100 درصد اسلامی نیست و از هیچ کس در آن نباید تبعیت مطلق کرد

قوانینی در این نظام وجود دارد که در بعد عملی در تعارض با قوانین اسلام است

اگر این نظام و مسئولین آن را معصوم و وکیل خدا ندانیم

می توان آن ها را اصلاح کرد

اما اگر تقدیسشان کنیم هیچ گاه این مشکلات حل نخواهد شد

در پناه حق تعالی

موضوع قفل شده است