ویژگی های قرآن

در محضر قرآن

انجمن: 


بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از نکاتی که در رابطه با آموزه های اسلام بسیار با اهمیت است این است که دین اسلام دارای امتیاز ویژه و خاصی می باشد و به واسطه ی همین امتیاز مورد قبول و پذیرش قرار می گیرد و آن امتیاز عبارت است از این که در اسلام از یک طرف قواعد و قوانین و اصول ثابت و پایدار را می بینیم و از طرف دیگرانعطاف و هم خوانی با شرایط گوناگون و اوضاع متغیر و همین امر نوعی اعجاز در آموزه های اسلام را نمایان می کند.

قرآن که کلام الهی است از مقام لدنی تنزل پیدا کرده و در اختیار انسان قرار داده شده است و در هر مرتبه اهل البیت علیهم السلام نیز همسو و همچهت با آن هستند. لذا نگاه ما به قرآن و اهل البیت علیهم السلام بدین گونه نیست که آنها را به طور مستقل تصور کنیم .بنابراین قرآن و اهل البیت علیهم السلام هر یک پیام مستقلی ندارند بلکه هماهنگی آنها به گونه ای است که اصولا یکی بدون دیگری ساکت است و هیچ پیامی ندارد.

مشکل امروز جوامع اسلامی عدم توجه به این هماهنگی بین قرآن و اهل البیت علیهم السلام می باشد چرا که برخی صرفا به قرآن و برخی صرفا به اهل البیت تمسک پیدا کرده و از هماهنگی آن دو غفلت می ورزند هر جا مضلت و گمراهی می بینیم به دلیل همین نگاه تک بعدیست و هر جا هدایت است ناشی از جمع بستن بین دو ثقل الهی است.

ادامه دارد ....