ویژگی های بهشت

سوالاتی در مورد نعمت های بهشتی

انجمن: 

با توجه کردن به نعمت های بهشتی شاید سوالاتی برای هرکس پیش بیاید. برای بنده که سوالات زیر پیش آمد:

1-اگر بنده به بهشت بروم و دوست داشته باشم بچه دار شوم آیا امکان پذیر هست؟ اگر بله چطور بچه من بدون زندگی دنیوی و پس دادن امتحان وارد بهشت میشود؟

2-میگویند زن و شوهری که هر دو بهشتی باشند میتوانند کنار یکدیگر زندگی کنند خب زن من چطور میخواد با حوری هایی که من باهاشون رابطه دارم کنار بیاد؟ اصلا من چطور میخوام با قلمان هایی که اون باهاشون رابطه داره کنار بیام؟

3-میگویند هر زنی را که در دنیا ببینی و ازش خوشت بیاد ولی نگاه هوس آلود بهش نکنی اون دنیا یک حوری شبیه همون بهت میدن. به فرض اینکه یکی از اون زن ها فامیل من باشه و همراه شوهرش بیان دیدار من ضایع نیست که اون مرد تو کلکسیون حوری های من زنش رو ببینه؟ من چطور میخوام این مسئله رو به اون دختر که فامیلم هست توضیح بدم؟

4-زنی که 25 سالگی ازدواج کرده و 40 سالگی شوهرش مرده باشه و دوباره 45 سالگی ازدواج کرده باشه و شوهر دومش 75 سالگیش مرده باشه به فرض اینکه هر 3 بهشتی باشند چطور میخواهند 3 نفری زیر یک سقف زندگی کنند؟

لطفا مورد به مورد جواب بدهید.

چرا فقط بهشت و جهنم داریم؟

با سلام خدمت کارشناس محترم بحث
چند روزی هست سوالی ذهنم رو درگیر کرده که دوست داشتم جواب این سوال رو بدونم....

ظاهرا هر کدام از ما انسانها ، نقشی در ورودمون به این دنیا نداشتیم ...

انسانهای مومن این رو یک نعمت بزرگ میدونن، نعمت حیات... که به واسطه این نعمت در کشاکش امتحانات این دنیا میتونن رشد کنن و در اخرت به بالاترین درجات و بهشت موعود خداوند نائل بشن... خوب تا اینجای بحث موضوع منطقی هست، یعنی یک زحمت و رنج و تلاش در این دنیا و این دوره زیستی کوتاه مدت و در عوض یک ابدیت اباد و لذت بخش...

اما از اونطرف قضیه اگر به موضوع نگاه کنیم ، کم نیستند افرادی که بنا به هر دلیلی ، توان پاس کردن امتحانات این دنیا رو ندارن ، مثلا فردی که دچار بیماری میشه یا دچار فقر میشه و..... به دلیل اینکه روی خودش به خوبی کار نکرده و ظرفیتهای خودش رو رشد نداده ، در کشاکش این رنج و دردها و ابتلائات ، مثلا ناشکری میکنه ، بی تابی میکنه ، نماز و روزه اش رو ترک میکنه ، کفر میگه و.... و طبق اموزه های دینی ما ، این فرد ، اخرت خوبی نخواهد داشت... یعنی در حقیقت این بیماری و فقر ، اگر بخاطر بی تدبیری خود فرد نبوده باشه ، یک لطف از سمت خداوند بوده که میخواسته سکوی پرتاب این فرد بشه ، ولی بهر دلیلی این فرد از این موقعیت برای رشد خودش استفاده نکرده. و نه تنها سکوی پرتاب نشده ، بلکه عاملی برای عذاب اون فرد شده....چه در دنیا و چه در اخرت

حالا یکبار صورت مسله رو میخوایم مرور کنیم...

خداوند به انسان نعمت حیات داد تا انسان از این فرصت استفاده کنه و به سعادت ابدی دست پیدا کنه....
عده ای که میتونن از پس امتحانات الهی بربیان که خوشا به سعادتشون...
اما عده ای که نمیتونن از پس ابتلائات و امتحانات الهی بربیان ، و اینها هم مانند افراد دسته اول ، از سر اجبار به این دنیا اومدن و حالا بهر دلیلی نتونستن به اهداف خلقت خداوند جامعه عمل بپوشانند ، چرا اینها باید در اخرت عذاب بکشن؟ یعنی خداوند اینها رو خلق کرده برای بهشت ، این افراد نتونستن امتیاز لازم برای ورود به بهشت رو کسب کنند ، حالا چرا این بنده های خداوند ، در اون دنیا دچار عذاب و الیم شوند؟

مثالی میزنم:

فرض کنید برای یک مسابقه تلویزیونی ، ده نفر ثبت نام میکنن.. خیلی طبیعی هست که هر کسی در این مسابقه توانایی بیشتری داشته باشه و تلاش بیشتری کنه، نفر اول میشه و بهش پاداش مسابقه رو میدن... ولی من مسابقه ای سراغ ندارم که مثلا نه نفر بازنده رو تنبیه کنن و یا اینکه کسانی رو که به نمره حد نصاب نرسیده اند رو تنبیه کنند... حالا شما همین مسابقه رو در نظر بگیرید که شرکت کننده هاش رو نه به دلبخواه خودشون ، بلکه ناخواسته در گود اون مسابقه انداخته باشن...اینکه خیلی شرایط بدتر از حالت ورود ازادانه به گود مسابقه هست.

حالا چرا مثلا غیر از بهشت و جهنم ، مثلا فضای خنثایی نیست ....
بهشت برای افرادی که تونستن امتحانات الهی رو پاس کنن.
جهنم برای افرادی که در حق دیگران ظلم و ستم و تعدی کردن ...
و اون محیط خنثای سوم برای افرادی که عواملی مثل بیماری ، فقر ، جنگ و... باعث استضعاف دنیوی اینها شده و این استضعاف باعث شده اینها از خدا و پیغمبر و دین و نماز و.... گریزان شوند...

امیدوارم سوالم مفهوم باشه و بلحاظ علمی قابل توجه باشه.

با تشکر .