ملاک حقانیت دین

نبود ملاک صحیح در مورد درستی دین

انجمن: 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام. با عرض ادب و احترام خدمت بزرگواران. سالهاست که این سوالات ذهنمو مشغل کرده و متاسفانه هرچه سنم بیشتر می شه و مشکلاتم بیشتر، نبود جوابی برای آن بیشتر آزارم می دهد و منو به سوی لبه شک سوق می ده.
واقعیت اینکه که محک درستی توی انتخاب دین نمی بینم. منطق و عقل حکم می کنه دو دو تا چهار تا بشه اما تا موضوع دین که پیش می یاد می تواند هرچی بشود! منطق می گه وقتی مسلمان شدی و نماز خواندی و روزه و ... باید زندگیت بهتر بشه اما وقتی نمی شه می گن خدا انسان رو امتحان می کنه ! وقتی یک آدم غیر مسلمان مشکل پیدا می کنه می گن چوب کفر می خوره و یک آدم مسلمان به مشکل می خوره می گن امتحان الهی پس می ده! منطق می گه وقتی دعا می کنی و نذر می کنی باید جواب بگیره حتی اگه اون جواب نباشه حداقل اوضاع بهتر بشه طوری که تو حس کنی شنیده می شی کما اینکه این وعده داده شده (مرا بخوانید تا اجابت کنم) ولی وقتی جواب که نمی گیری هیچ اوضاع بدتر می شه می گن شاید همین که تو فکر می کنی برات بده برات خوب باشه! به زیارت امام رضا می ری برمی گردی می بینی بدبخت شدی! روز تولد امام ها بدترین خبرها بهت می سه !!! و در مقابل فقط جواب: شاید امتحان، شاید حکمت ،شاید همین برات خوبه ،شاید هنوز مشکل داری و آدم خوبی نیستی ،شاید باید بیشتر خدایی بشی ،شاید شاید شاید. می دونین هیچ کی جواب درستی نداره انگار همه وظیفه دارن به هر سیاستی شده تورو از منطق و عقل دور کنن و ازت بخوان زندگیتو روی شایدهایی غیر قابل محک بنا کنی تا فقط مسلمان بمانی ! حتی شده مسلمان پر از شک و شبه! من نمی دونم چه طور می توان ادعا کردن راه انتخاب دین عقل است به نظر می رسه عقل فقط تا جایی قابل قبول است که هم راستا با دین پیش برود تا کمی پیش نرود یا عقل نیست ! یا نباید عقلانی پیش بروی و باید روی شاید ها همین هارو بپذیری!
اگر این دین نبود چی؟ اگر من می آمدم می گفتم جز فرقه ای شدم که می گویند چنین کن و چنان کن و نتیجه به من نمی دهند و می گویند اثر می کنه اما تو نمی بینی چی؟ مثلا همین فرقه حلقه ، اداب و رسوم عجیبشان را که می دانید بعد اینکه جن از بدن خارج می کنند و ... از انها می پرسن پس چرا شفا نگرفت می گویند ما نمی دانیم کی اتفاق می افتد ما باید انجام بدهیم تا تمام جن خارج شود!!! بعد می گویند این بیماری به تو کمک کرده تا به سمت این فرقه بیایی ! به نظر بد است اما در کل برایت خوب است. بعد می گویند تو انقدر قرآن خواندی و جن وارد بدنت کردی که حالا حالا ها پاک نمی شوی باید بیشتر تلاش کنی و ...و ....و ... مسخره می آید می دانم ولی ریشه یابی که کنی همان محک نداشتن اسلام است ( شاید برایت خوب باشد، شاید طلوع نزدیک باشد، شاید آدم خوبی نیستی و باید بیشتر تلاش کنی ، شاید حکمت دارد ، شاید شاید شاید ) می ترسم از آخر عاقب این نتیجه ندادن ها شایدها برعکس نتیجه دادن ها و ... می ترسم .
شمارا به خدا اگر جواب منطقی دارید آنچه که بتوان با عقل فهمید و در دنیای عملی تست کرد بهم چواب بدین . خواهشا دیگر حدیث های تکراری تحویلم ندهید. من سن و سالی ازم گذشته و انسانی اهل کتاب هستم تحصیلاتم هم دکتری می باشد منظور اینکه با نوجوان تحریک شده رو به رو نیستید. اگر به من چیزی از دین نشان دهید که نتیجه صد در صدی داشته باشد هم قبول می کنم نه اینکه بخوانم امام فرمودند خواندن هفتاد بار سوره حمد می تواند مرده را زنده کند ولی تو هفتاد هزار بار حمد بخوانی انگار نه انگار!!! این احادیث با شاید ها رفع نقص می شوند. لطفا اگر جوابی دارید برایم خصوصی بفرستید اگر نه پاکش کنید نمی خواهم اگر خدایی ناکرده در جهل هستم با خواندن اینها کس دیگر را به جهل بیاندازم چون می دانم حرف تا مغز استخوان انسان اثر می کند و این شک ها جایی که نباید در ذهن تداعی می شود و انسان را به تباهی می کشد. پس خواهش می کنم جز شما پاسخ دهنده هیچ کس دیگری نتواند این متن را بخواند. سلامت و پایدار باشید.