معراج و سفر

آسمان کجاست؟

با عرض سلام
در اعتقادات اسلامی گفته می شود:
حضرت عیسی به صلیب کشیده نشده و به اسمان عروج کرده و باز خواهند گشت
حضرت محمد (ص) در شب معراج به آسمان عروج کرده و باز گشته اند
همچنین:

سید محسن;447447 نوشت:
ذوالقرنین به آسمان ها بالا برده شد و خداوند علمی به او بخشید که حق و باطل رابشناسد.[5]حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز به آسمان ها بالا برده شد.

در تمام این اخبار، وجه مشترک (آسمان) است. سوال این است:
مراد از آسمان چیست؟
با تشکر

مصرف حشیش یکی از راه‌های معراج و سفر به بهشت در دین زرتشتیگری !!

با سلام

حشیش یا بنگ و استعمال آن به عنوان یکی از یاریگران اهورامزدا در برابر اهریمن از اعمال مقدس در دین زرتشتی بشمار می‌رود.

مصرف حشیش در دین زرتشتی یکی از راه‌های معراج و سفر به بهشت و جهان آخرت دانسته شده است، بخصوص اگر سه جام زرین از «بنگ گشتاسپی» باشد و موبدی آنرا سر بکشد.

چنانکه ارداویرف در آتشکده آذرفرنبغ و در برابر هفت تن از بزرگان زرتشتی آن می و بنگ را نوشید و استعمال کرد و به مسافرت آن دنیا رفت و برگشت.

ارداویراف همان موبدی بود که سنت ازدواج با محارم را با هر هفت خواهر خود اجرا کرد و کتابی به نام «ارداویراف‌نامه» از او برجای مانده است.

نشانه دیگری از مصرف مقدس حشیش، گزارش «زراتشت‌نامه» است. :Sham::Sham:

به موجب این منظومه، زرتشت نیز چنین جامی را به گشتاسپ نوشانید تا او را سه شبانه‌روز به معراج بفرستد و از بهشت دیدار کند.:khaneh:برای آگاهی بیشتر بنگرید به: ژینیو، فیلیپ، ارداویراف‌نامه، ترجمه و تحقیق ژاله آموزگار، انتشارت معین و انجمن ایران‌شناسی فرانسه، تهران، چاپ دوم، ۱۳۸۲؛ فرنبغ‌ دادگی، بندهش، ترجمه مهرداد بهار، انتشارات توس، چاپ دوم، تهران، ۱۳۸۰؛ گزیده‌های زاداسپرم، ترجمه محمدتقی راشد محصل، انتشارات مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی، تهران، ۱۳۶۶؛ رضی، هاشم، دانشنامه ایران باستان، انتشارات بهجت، تهران، ۱۳۸۱، جلد یکم، صفحه ۵۰۴ تا ۵۱۲٫
رضا مرادی غیاث آبادی