مزاحمت برای خانمها

68 درصد مزاحمان نوامیس اختلال روانی دارند( آرایش نا متعارف در خانم ها)

انجمن: 

رییس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه 68 درصد مزاحمان نوامیس دچار اختلات روانی هستند، گفت: بهتر است این افراد پس از دستگیری توسط پلیس برای درمان به بیمارستان‌های روانی ارجاع داده شوند تا ضمن ارایه مشاوره تحت درمان قرار گیرند .
به گزارش شبکه ایران، سرهنگ مقامی یکی از پدیده های ناهنجار و آزار دهنده شهرهای بزرگ ایران را پدیده " مزاحمت برای نومیس "برشمرد و گفت: در حال حاضر با توجه به اجرای طرح های متعدد در این خصوص جامعه ما از وضعیت خوبی برخوردار است و تعداد این افراد بسیار کاهش یافته است .
وی با اشاره به اینکه برخورد با مزاحمین نوامیس خواسته عموم هموطنان است و مردم بسیار از برخورد پلیس با این افراد ابراز رضایتمندی کرده اند، ادامه داد : در بررسی های به عمل آمده مشخص شده است که این پدیده احساس امنیت و آرامش خانواده ها به ویژه زنان جامعه را دچار اختلال می سازد. چه بسیاری از خانواده‌ها بیم آن دارند، مزاحمان نوامیس که اغلب سوار بر اتوموبیل های خود در معابر و خیابان ها به دنبال سوار کردن دختران و زنان بر می آیند تا به بهانه های مختلف آنان را در دام انحراف و کج روی های خویش گرفتار سازند، دختران و زنان آنان را نیز دچار بحران کنند .
سرهنگ مقامی تصریح کرد : لازمه مقابله کارآمد و اثر بخش با این پدیده شوم و از بین بردن آن ، بدست آوردن شناخت کافی در خصوص مزاحمان نوامیس است .
رییس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته، 35 نفر از مزاحمان نوامیس به طور رندومی(تصادفی) مورد مصاحبه بالینی و آزمونگری روانی قرار گرفتند، در مصاحبه بالینی ویژگی‌ها و سندرم‌های روانشناختی و روانپزشکی آنان مورد بررسی قرار گرفت و در مرحله اجرای آزمون که در برگیرنده اختلالات شخصیت، اختلالات روانی و جزو آن بود، بر روی آنان اجرا شد .
سرهنگ مقامی با اشاره به نتایج این طرح بیان داشت : 39 در صد مزاحمان نوامیس دچار اعتماد به نفس کاذب هستند ، 68 درصد این افراد از یک تا سه اختلال شخصیت ( نظیر اختلال شخصیت نمایشگری و ضد اجتماعی و اختلال شخصیت اسکیزوتایپال ) رنج می برند که این نسبت در جمعیت عمومی کمتر از 10 در صد است .
وی تصریح کرد: از این یافته‌ها می‌توان نتیجه گرفت که اغلب مزاحمان نوامیس از نظر روانی دچاراختلال هستند و لاجرم این اختلال باعث می شود که آنان به طرف رفتارهای کجروانه ای همچون ایجاد مزاحمت برای زنان و دختران جامعه سوق پیدا کنند.
رییس دفتر تحقیقات کاربردی تهران بزرگ در پایان گفت : ضروری است این افراد پس از دستگیری توسط پلیس برای درمان به بیمارستان های روانی ارجاع داده شوند تا ضمن ارایه مشاوره تحت درمان قرار گیرند.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=60398