مرگ،تعلقات دنیوی،وسوسه شیطان در هنگام قبض روح

آیا من در لحظه ی مرگ ایمانم رو از دست میدم؟؟

انجمن: 

یكی از علمای ربانی نقل می‏كرد در ایام طلبگی دوستی داشتم كه ساعتی داشت و بسیار به آن علاقه‏مند بود و همواره در یاد آن بود كه گم نشود و آسیبی به آن نرسد. او بیمار شد و بر اثر بیماری آنچنان حالش بد شد كه حالت احتضار و جان دادن پیدا كرد، در این میان یكی از علما در آنجا حاضر بود و او را تلقین می‏داد و می‏گفت: بگو «لا اِلهَ اِلاَّاللَّهُ»، او در جواب می‏گفت: «نشكن، نمی‏گویم». ما تعجب كردیم كه چرا او بجای ذكر خدا، می‏گوید: نشكن نمی‏گویم، همچنان این معما برای ما بدون حل ماند، تا این كه حال آن دوست بیمارم اندكی خوب شد و من از او پرسیدم: این چه حالی بود كه پیدا كردی؟ ما می‏گفتیم بگو: لا اله الا الله، تو در جواب می‏گفتی: نشكن نمی‏گویم.
او گفت: اول آن ساعت را بیاورید تا بشكنم، آن را آوردند و شكست، سپس گفت: من دلبستگی خاصی به این ساعت داشتم؛ هنگام احتضار، شما می‏گفتید بگو: لا اله الاالله؛ و من شیطان را می‏دیدم كه همان ساعت را در یك دست خود گرفته، و با دست دیگر چكشی بالای آن ساعت نگه داشته و می‏گوید: اگر بگوئی لااله اله الله، این ساعت را می‏شكنم، من هم به خاطر علاقه وافری كه به ساعت داشتم می‏گفتم: ساعت را نشكن، من لا اله الا الله نمی‏گویم!!

با سلام.من هم مانند شخص بالا عروسکی دارم که خیلی دوستش دارم!:khandeh!:قبل از اینکه به دنیا بیام مادرم برام این عروسک رو خرید.من واقعا دوستش دارم.با اینکه ریخت و قیافه ی درست و حسابی هم نداره ولی خیلی برام عزیزه.(سوء تفاهم نشه،همه ی دختر خانم ها مث من نیستند.)
به حدی برام ارزش داره که اگه ببینم زیر دست و پاست برش میدارم و میذارمش یه جای امن!:khandeh!:
دیشب که داستان بالا رو خوندم تصمیم گرفتم که دیگه بهش اهمیت ندم.رفتم و از توی تاقچه برش داشتم و کلی پریدم روش.با پاهام لهش کردم.
اما بعدش دیگه دلم نیومد
حالا از این میترسم که در هنگام مرگم شیطون بیاد و اونو بگیره جلوی من بگیره و بگه اگه شهادتین بدی عروسکتو پاره پوره میکنم!!
:khandeh!:
اگه الان که عقلم کار میکنه ازم بپرسه میگم به درک هر غلطی میخوای بکن.ولی شنیدم که در لحظه احتضار عقل آدم کار نمیکنه و بحث فقط باور های قلبیه که داریم.من میترسم در اون لحظه تموم دنیام رو بفروشم به یه عروسک.ممکنه که من بدون اینکه اون عروسک رو نابود کنم(خب خیلی خاطرات شیرین ازش دارم) بتونم در لحظه ی احتضار دینم رو نفروشم؟؟؟کمکم کنین.و ممنونم از جناب ارجاع دهنده ی سوال و پاسخگوی محترم و دیگر عزیزان.:Gol:
در ضمن لطفا درباره ی دختر خانم ها قضاوت بد نکنید!!من بینشون استثنا ام!!