محمد جواد تندگویان

˙·٠•●☫ یادمان شهید محمد جواد تندگویان ☫●•٠·˙

بسم الله الرحمن الرحیم

29 آذر سالروز بارگشت پیکر شهید محمد جواد تندگویان به کشور

شهيد مهندس محمدجواد تندگويان، بالاترين مقام كشوري جمهوري اسلامي ايران بود در دوران هشت ساله دفاع مقدس توسط عمّال بعثي صهيونيستي رژيم صدام به اسارت گرفته شد.
مرور زندگي و فعاليت هاي اين وزير نفت كابينه شهيد محمدعلي رجايي كه درست چهل‌روز پس از آغاز جنگ تحميلي اسير شد، به خوبي حكايت مجاهدت ها و مظلوميت هاي ياران خميني كبير(ره) را بازنمايي مي‌كند. مهندس تندگويان(كه مقام معظم رهبري به زيبايي تمام او را «شهيد غريب» خوانده‌اند) با همكاري مشترك دشمن رو در رو و ستون پنجم داخلي اسير شد و سال هاي سال، سخت ترين شكنجه هاي جسمي و روحي و نيزدرد دوري از خانواده و ميهن را تاب آورد و حاضر نشد حتي كلامي عليه ياران، هم رزمان و هم ميهنان خود بگويد.
او به مصداق آيه شريفه «من المؤمنين راجال صدقوا ماعاهدوا الله عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و مابدلوا تبديلا» جان شيرين خود را در اوج جواني بر سر هدف والايش گذاشت و با سر بلندي تمام به ديدار يارشتافت.

تندگويان از خيل جواناني بود كه هنگام آغاز قيام حضرت امام دراوايل دهه 1340 شمسي، دوره نوجواني را طي مي‌كرد و معظمٌ‌له در پاسخ به مزدوران رژيم پهلوي، اين نوجوانان را ياران و ياوران نهضت خويش خواندند. پيش بيني جلودار نهضت به زيبايي به تحقق پيوست و تندگويان در دهه 1350 ضمن كسب دانش آكادميك و نيز بهره گيري از استادان مدعو به به دانشگاه نظير شهيد مطهري،دكتر شريعتي و علامه جعفري، به مبارزه پنهان وآشكار عليه رژيم پرداخت و بهاي آن را با زنداني شدن خويش و همچنين دوري از موقعيت هاي خوب اجتماعي (كه با توجه به مقام علمي اش استحقاق آن را داشت) پرداخت كرد.
درادامه و با پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1357 نيزمهندس تندگويان از خيل جوانان متخصص و متعهدي بود كه از هر نظر آمادگي خدمت به اسلام و ميهن را داشتند و عرصه مديريت، بهترين بستر براي خدمت آنان به آرمان هاي والاي انقلاب اسلامي بود.
اما بروز رخدادي عظيم همچون جنگ تحميلي، بسياري از اين جوانان شايسته را از ما گرفت و تندگويان درغربت تنهايي خويش،چون سروي آزاده محكم و پابرجا با نيت قربتاًالي الله ايستاد و با كمال وقار و افتخار نام خود را در بين اين جوانان جاودانه ساخت. او راد مردي ديگر همچون باكري، همت،جهان‌آرا، نامجو، كلاهدوز و خيل شهداي دفاع مقدس بود.

يادت گرامي باد،محمدجواد تندگويان