قرآن، نامعقول، دشمنی خدا با کافران

دشمنی خدا با کافران ، چگونه با صفات الهی قابل جمع است؟

من ارشد قرآن و حدیث هستم و عدم حقانیت قرآن و در نتیجه اسلام برام قریب به یقین شده و لذا صرفا برا آرامش روانم و برا اینکه دیگه بیشتر از این خودم رو بعد از عمری تلاش ناموفق، درگیر پیجویی از حقیقت نکنم و به صرف یک احتمال یک درصدی سعی میکنم تکالیف اسلام رو تاحدودی که معقول باشه ملتزم بشم مثلا نمازهام رو هر وقت حوصله داشته باشم میخونم و هر وقت هم نداشته باشم بعدا قضاشون میکنم.
الان هم که داشتم تو این سایت ثبت نام میکردم در اثنای آن متوجه شدم که اینجا هم کسی آزاد اندیشی نخواهد کرد. آیا کسی اینجا حاضر است بطلان اسلام را اگر روشن شود بپذیرد؟! مسلما نه! و حتی خیلی بعیده که اصلا پرسش من منتشر بشه!
ولی خب حالا که اقدام کرده بودم و نیز به عنوان آخرین تلاشهام این مسیر رو پی میگیرم.
قرآن پر از آیاتی است که در آن صحبت از اضلال الهی است منتها برا اینکه با صفات خدا متنافی نشه کلی براش توجیه آورده شده.مثلا از آن به اضلال ثانویه نام برده شده.. ودر یکی از بهترین توجیهات گفته شده که این همه اضلالها و توقف هدایت الهی درباره کافران لجوج برای جلوگیری از ازدیاد کفر آنان و درنتیجه سازگار با رحمانیت و دیگر صفات خداوندیست؛ اما این توجیه با وجود همه سختیهایی که برای حل آیات مربوطه دارد در دوجا ناتوان و در نتیجه مسدود کننده راه ایمان است. ابتدا یکی را طرح میکنم و اگر جواب گرفتم ادامه میدهم.
آیه ای که میگوید ان الله عدو للکافرین چگونه با صفات خداوندی سازگار است؟
لطفا مختصر و مفید پاسخ بدهید و از دادن لینک و ارائه مطالب کپی پیستی اجتناب کنید.
متشکرم