طاغوت

در نارداران چه می‌گذرد؛

سرویس جهان مشرق -اجرایی شدن توطئه پیچیده دولت باکو و برگزار نشدن تجمع عظیم عاشورایی در حرم مطهر بی بی رحیمه نارداران که برای نخستین بار در تاریخ این منطقه روی داد، موضوع بسیار قابل تامل برای شیعیان جمهوری آذربایجان که 75 دردصد جمعیت این کشور را تشکل می دهند و همچنین برای تمامی کشورها و مراکز شیعی در جهان تلقی می شود.

همان زمانی که در 26 نوامبر 2015 ( 13 صفر 1437 / 5 آذر 1394) مجلس عزاداری حسینی در نارداران برپا شد (در آستانه اربعین حسینی) با پوشش به اصطلاح مبارزه با تروریسم مورد حمله قرار گرفت، مشخص بود که حاکمیت لائیک – سکولار جمهوری آذربایجان که به شدت تحت تاثیر صهیونیسم قرار دارد و در واقع، از جمله رژیم های سیاسی صهیونیستی محسوب می شود، در صدد برکندن ریشه های فرهنگ عاشورایی از نارداران و دیگر نقاط جمهوری آذربایجان برآمده است.

به خصوص که در کمتر از یک هفته پس از حمله به مجلس عزاداری حسینی و قبل از فرارسیدن اربعین 1437، یعنی در ابتدای صبح روز اول دسامبر 2015 رسانه های باکو تصاویر ویژه ای از حرکت ماشین های نظامی قشون داخلی وزارت کشور و نیروی امنیتی جمهوری آذربایجان به سوی نارداران پخش کردند.



با استقرار دست کم ده هزار نیروی نظامی در نارداران و اعمال مقررات ممنوعیت ورود و خروج به این شهرک مذهبی که میزبان حرم مطهر بی بی رحیمه از خواهران گرانقدر امام رضا (ع) است، نیروهای نظامی به سرعت تمامی نمادها، پرچم، شعارها و دیگر مظاهر شیعی، از پرچم های عزای اباعبدالله حسین(ع) گرفته تا احادیث وآیات و شعارهای دینی، اخلاقی نقش بسته بر دیوارهای نارداران و آرم الله منقش بر سردر حرم امامزاده بی بی رحیمه (س) را برچیدند و داعشی وار، پرچم و بیرق های حسینی را لگدمال کردند و صهیونیست وار، لوله های تفنگ ها را به سوی مردم نارداران نشانه گرفتند که تصاویر آن ها از شبکه های رسمی تلویزیونی باکو پخش شد. این تجاوز به حریم مردم و معنویت ، در واقع اوج عملیات جنگ روانی گسترده امنیتی – سیاسی – رسانه ای – پلیسی بود که دولت جمهوری آذربایجان پس از تجمع عظیم عاشورایی نارداران در محرم 1437 آغاز کرده بود.




درپی این حمله به نارداران که در حقیقت، حمله به یکی از مراکز مهم تشیع در قفقاز محسوب می شد، دولت سکولار جمهوری آذربایجان تدابیر مختلفی را در حوزه های امنیتی-پلیسی، تبلیغاتی- رسانه ای و سیاسی – دیپلماتیک بکار بست تا به زعم خود با دستگاه امام حسین(ع) به مقابله برخیزد و ریشه فرهنگ عاشورایی را در نارداران بخشکاند، بطور خلاصه می توان این اقدامات را به صورت زیر فهرست بندی کرد:


اقدامات پلیسی – امنیتی:
- به شهادت رساندن چهار تن از سرشناسان شیعه در نارداران در مجلس عزاداری حسینی در روز 26 نوامبر 2015 به بهانه واهی ، مضحکانه و نخ نمای مبارزه با گروههای افراطی
- دستگیری گسترده روحانیون و دینداران فعال که دستگیری حجت الاسلام طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان (مشهور به شیخ نمر آذربایجان) و ده ها تن از روحانیون شیعه در نارداران و لنکران و گنجه و سایر مناطق از آن جمله بوده است
- اعمال شکنجه های وحشیانه ، قرون وسطایی و غیر اخلاقی علیه دستگیر شدگان در بازداشتگاه «باندوتدل» ( بازداشتگاه مخوف اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور جمهوری آذربایجان)
- تعقیب و آزار و ارعاب خانواده های دستگیرشدگان «پرونده نارداران»
- خودداری از تحویل اجساد شهدای مراسم عزاداری نارداران به خانواده هایشان برای دفن
- دفن اجساد شهدای نارداران توسط مأموران امنیتی و در قبرستان قدیمی نارداران و استقرار طولانی مدت مأموران امنیتی در کنار قبور برای جلوگیری از حضور و قرائت فاتحه برای شهدا
- قطع آب و گاز نارداران به مدت طولانی برای اعمال فشار و در محاصره اقتصادی نگه داشتن مردم این منطقه
- استقرار دائمی پست های نظامی در ورودی ها و خروجی های نارداران
- عملیات دائمی به اصطلاح جستجوی سلاح و مهمات در منازل نارداران و ترتیب دادن صحنه های ساختگی کشف سلاح از زیر خاک در حیاط منازل ناردارانی ها
- تمدید غیر قانونی و چندباره مدت بازداشت دستگیرشدگان در نارداران با اعلام تکمیل نشدن پرونده آنها برای محاکمه
- تعقیب و دستگیری فعالان در شبکه های اجتماعی در صورت توجه آنها به موضوع نارداران
- نهایتا آغاز محاکمه فرمایشی دستگیر شدگان در نارداران پس از ماه ها بازجویی تحت شکنجه های وحشیانه
- مجازات و حبس محاکمه شوندگان در سلول انفرادی به علت ایراد سخنان افشاگرانه در دفاعیات خود در دادگاه
- باز گرداندن گاه و بی گاه محاکمه شوندگان به بازداشتگاه «باندوتدل» برغم در جریان بودن محاکمه آنها
- مراجعه گاه و بی گاه ماموران «باندوتدل» به منازل دستگیرشدگان و حفظ فضای دائمی رعب و وحشت برای اعضای خانواده های آنها
- تخریب حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) نارداران تحت پوشش تعریض خیابان برای نوسازی معابر نارداران
- تعطیلی مساجد نارداران به بهانه تشکیل هیات امنای جدید و ثبت رسمی و صدور مجوز!
- تشکیل یک هیات امنای متشکل از افراد نصب شده از طرف اداره مسلمانان قفقاز برای زیارتگاه بی بی رحیمه (س) و اعلام اینکه این هیات ، نمایندگانی نیز برای سایر مساجد نارداران نصب خواهد کرد
- گشایش نمایندگی های وزارت امنیت ملی، پاسگاه پلیس، وزارت حالت های فوق العاده و «بنیاد دانش» ریاست جمهوری آذربایجان در نارداران در یک سال اخیر




















اقدامات تبلیغاتی- رسانه ای:
- تبلیغات گسترده تلویزیونی ، مطبوعاتی و اینترنتی برای القای این دروغ آشکار که از پرچم های بیگانه و تصاویر رهبران کشورهای دیگر در تجمع عاشورای 1437 نارداران استفاده شده است
- ادعای حاکمیت تحجر و واپس گرایی در نارداران
- تبلیغات گسترده برای زدن انگ "افراط گرایی دینی" به رعایت آداب و سنن شیعی توسط مردم نارداران و بخصوص تبلیغات گسترده برای سیاه نمایی حجاب اسلامی و چادر مشکی زنان و دختران ناردارانی
- تبلیغات گسترده بی اساس برای القای تبدیل شدن نارداران به مرکز افراط گرایی دینی!
- تبلیغات گسترده برای تقبیح ادای احترام روحانیون جمهوری آذربایجان به مراجع عالیقدر حوزه علمیه قم
- سیاهه نمایی علیه طلاب آذربایجانی علوم دینی در حوزه علمیه قم
- تبلیغ ادعای دروغین مسلح بودن ناردارانی ها و تداوم پخش اخبار ساختگی در خصوص باصطلاح کشف سلاح از منازل ناردارانی ها
- اظهارنظر های یکجانبه مقامات کمیته دولتی امور گروه های دینی و اداره مسلمانان قفقاز و مشاور امور اقوام و ادیان ریاست جمهوری آذربایجان در ارتباط با نارداران و تاکید آن ها بر ضرورت مقابله با آنچه که "افراط گرایی دینی" در نارداران می خوانند.
- برگزاری دوره های «چندفرهنگ گرایی» و اردوهای تفریحی و آموزشی مشترک برای دانش آموزان نارداران و شهرستان «قبا» و تلاش برای اختلاط میان دانش آموزان ناردارانی که دخترانشان مقید به داشتن حجاب هستند با دختران دانش آموز بی حجابی که از سایر مناطق به این اردوها آورده می شوند.
- برگزاری مسابقات هنری در وصف «چندفرهنگ گرایی و تساهل دینی» برای دانش آموزان نارداران
- تبلیغات گسترده در خصوص اختصاص 12 میلیون منات از طرف الهام علی اف برای عمران و آبادانی نارداران ( برغم تخریب خیابان اصلی نارداران و میدان امام حسین(ع) و برچیدن مظاهر شیعی از این خیابان و میدان، تغییر اساسی در ساختار شهری و زیرساخت های نارداران صورت نگرفت.)



اقدامات سیاسی – دیپلماتیک:
- تلاش سازماندهی شده رسانه های باکو برای سوق دادن دستگاه دیپلماسی کشور به عدم موضع گیری قاطع در قبال سرکوب شیعیان در نارداران
- مانور گسترده رسانه ها و مقامات دولتی باکو بر روی بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در باکو مبنی بر بی ارتباط بودن وقایع نارداران با ایران
- تاسیس کمیسیون امور اتحادیه های اجتماعی و گروه های دینی در مجلس ملی جمهوری آذربایجان و تمرکز این کمیسیون بر موضوع نارداران و مسدود کردن راه های تنفسی این مرکزیت شیعه در جمهوری آذربایجان
- سفر نمایشی الهام علی اف به نارداران و تاکید وی بر اینکه هر شهروند ناردارانی باید «وطن پرست» و وفادار به اصل «دولتگرایی» جمهوری آذربایجان باشد


- اعزام هیات مشترک کمیته دولتی امور گروه های دینی و اداره مسلمانان قفقاز و مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و ادیان به زیارتگاه بی بی رحیمه (س) نارداران در آستانه محرم و تاکید بر اینکه تمامی مجالس عزاداری محرم باید در چارچوب قوانین (ممنوعیت تجمع در خارج از مساجد) انجام شود



در کنار این اقدامات ویژه که برای جلوگیری از تشکیل تجمع عاشورایی در نارداران انجام شده بود، دولت لائیک جمهوری آذربایجان در طرحی گسترده برای کل کشور نیز اعلام کرد هرگونه تجمعی در خارج از مساجد و حرکت دسته های عزاداری ممنوع و غیرقانونی است و به تشکیل دهندگان و شرکت کنندگان آن به شدت برخورد و مجازات شدید اعمال خواهد شد. در این راستا فعالان مراسم های عزاداری به مراکز پلیس احضار و بشدت مرعوب شدند.


همچنین در طول دهه اول محرم، ورود به نارداران برای غیراهالی و زایران ممنوع شد و ورود و خروج اهالی نیز با کنترل کارت های هویت امکان پذیربود. به این ترتیب، برای نخستین بار در طول تاریخ نارداران، از تجمع عظیم عاشورایی که حتی رژیم کمونیستی نیز نتوانسته بود از آن ممانعت کند، جلوگیری شد و عاملان وابسته به صهیونیسم موفق شدند سیاست خود را علیه نارداران در ظاهر به نتیجه برسانند. گرچه ثمره این سیاست باکو آن شد که مردمی که نتوانستند در اطراف حرم بی بی رحیمه (س) برای عزای امام حسین (ع) جمع شوند، خود را به مسجد مشهدی داداش در مرکز باکو یا به مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) در روستای «ینی گونشلی» در حومه باکو رساندند و تجمعاتی در اطراف این مساجد شکل گرفت که قطعا مایه نگرانی و ناراحتی لائیک ها و آتئیست های نوین حاکم در باکو شده است و احتمالا مردم جمهوری آذربایجان ، در آینده شاهد توطئه های جدید از سوی آنها خواهند بود.



اما، به هر حال، به اصطلاح «نمایش عضله» باکو در جلوگیری از تجمع عاشورایی نارداران، به خودی خود پدیده جدیدی است که در تحلیل اوضاع جمهوری آذربایجان نیازمند تأمل است. این اتفاق، موضوع عبرت آمیز برای اشخاص و مراکزی محسوب می شود که سالها دیدگاه های خوشبیانه و ساده لوحانه در خصوص رویکردهای باکو داشته و دارند.

بویژه که جلوگیری از تجمع عاشورایی در نارداران و بطور کلی سیاست محو و نابودی فرهنگ عاشورایی در جمهوری آذربایجان در شرایطی است که نگاهی به اخبار و تحولات یک سال اخیر جمهوری آذربایجان که بطور تأمل برانگیزی «سال چندفرهنگ گرایی» نیز نامیده شده است، نشان می دهد که در این سال «فعالیت های فکری – فرهنگی» صهیونیسم در این جمهوری چندین برابر شده است.



در تمامی ماه های این سال ، هیات هایی از سازمان های صهیونیستی آمریکا و رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان سفر کرده و با حضور نمادین در روستای یهودی نشین «قیرمیزی قصبه»، از شرایط فوق العاده ای که در این روستا و سرسار جمهوری آذربایجان برای یهودیان جهت حفظ ظواهر و نمادهای یهودی و توسعه آن فراهم شده است، تقدیر کرده اند .

اعلام «قیرمیزی قصبه » به عنوان مایه افتخار جمهوری آذربایجان و اعلام «نارداران» به عنوان مرکز افراط گرایی و تحجر و تروریسم، از مهمترین واقعیت های تلخ «سال چندفرهنگ گرایی» در جمهوری آذربایجان است که در مقطع منتهی به عاشورا نیز این سیاست تکمیل شده و برای نخستین بار در تاریخ، از تجمع عظیم عاشورایی در نارداران جلوگیری شده است.

این سیاست چه نتایجی در سال های آتی به بار خواهد آورد؟ در تلاش برای یافتن پاسخ این سوال، باید توجه داشت که یکی از عوامل مهم فروپاشی شوروی، مقابله آن با خدا و مظاهر الهی و تلاش برای جایگزینی آن با الحاد و کفر و افتخار به مظاهر کمونیستی بود. گرچه این رژیم نیز ابتدا با مشت آهنین و مغزشویی توانست پایه های اقتدار خود را محکم کند و سالها نیز بر همین پایه ها حکم راند، اما نهایتا با فروپاشی آن، اعتقادات مذهبی پاک مردم به سرعت جوانه زد و از زیر آوارهای رژیم کمونیستی سربرآورد. اما، این را نیز نباید از نظر دور داشت که در طول هفتاد سال حاکمیت کمونیست ها، ظلم های فراوانی بر علما، روحانیون و مردم جمهوری آذربایجان روا داشته شد و انتظار می رود کشورها، سازمان ها ، محافل و مراکز شیعی و مسلمانان و آزادیخواهان جهان با واکنش مناسب ، مانع تکرار نسخه صهیونیستی تجریه تلخ دوران کمونیستی برای مردم جمهوری آذربایجان شوند.

کجایند مخالفان ذکر زیبای مرگ بر آمریکا!؟

انجمن: 

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب خدمت تمام دوستان گرامی (مخالف و موافق)

عده ای روزی گفته بودند دنیا عوض شده و دیگر نباید شعار مرگ بر آمریکا سر بدهیم.

گفتند مشکل آمریکا با ما بر سر شعار مرگ بر آمریکاست.

گفتند همه چیز در حال تغییر است ، آمریکا تغییر کرده و نباید شعار مرگ بر آمریکا سر بدهیم.

گفتند ما در حال مذاکره هستیم ، شعر مرگ بر امریکا سر ندهیم ، باید با آمریکا تعامل داشته باشیم.

گفتند آمریکا خوبه ، ناز و .....

با اون دوستان گرامی هستم.... سیاست آمریکا عوض شده!؟؟؟ دیگه دونبال جنگ و غارت نیست!؟؟؟ دیگه به عربستان دستور حمله به یمن رو نمیده!!؟؟؟


کجایند اون دوستان گرامی که ببینند آمریکا ( جنایت کار بزرگ قرن) به تعبیر امام خمینی(ره) (شیطان بزرگ) و به تعبیر امام خامنه ای (حفظه الله) ( سلطه گر و یاغی)
بر سر میز مذاکرات ایران را تهدید به حمله نظامی کرده است. در هر گوشه ای از دولت جنایت کار آمریکا یک سیاست مدار آمریکایی شروع به توهین کردن مستقیم به ملت بزرگ ایران را میکند ، شروع به تهدید نظامی میکنند....

آیا شما هنوز فکر میکنید باید شعار مرگ بر آمریکا را کنار بگذاریم و مانند یک نوکر حلقه به گوش تن به خواسته های آمریکا بدهیم!?

گستاخی های آمریکا تا جایی ادامه داشت که رهبر بزرگ شیعیان دنیا امام خامنه ای(مدظله العالی) سخنان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) را بار دیگر تکرار کنند.
ایشان خطاب به آمریکا گفتند : غلط میکنی بخواهی حمله کنی...به تعبیر امام راحل آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.

امام خامنه ای(حفظه الله) به آمریکا فهماند که اگر بخواهد چشم طمع به خاک جمهوری اسلامی ایران بدوزد ، ملت بزرگ ایران در آمریکا یک نظام جمهوری اسلامی ایجاد خواهد کرد.

قابوت چیست ؟

به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

سلام بر شما ، بنده می خواهم کمک کنید تا بفهمم قابوت یعنی چه ؟ و اگر هم این تایپیک را به اشتباه در اینجا ساختم ، به من بگویید.

اینکه ، قابوت را از کجا شنیده ام ... جای تعجب دارد ، من این کلمه را به این صورت در خواب دیدم : قابوت گرفتار طاغوت !

بگذارید که کاملا برایتان شرح بدهم تا بفهمید موضوع از چه قراره !

دو شب پیش ، من ساعت ۲ صبح خوابیدم و دوباره ساعت یک ربع به شش صبح از خواب بیدار شدم .... و بعد ساعت شش و ده دقیقه صبح دوباره خوابیدم .... تا ساعت یک ربع به هفت صبح !

در این ۳۵ دقیقه این خواب رو دیدم :
داشتم اتاقم را درست می کردم که به یک کتاب یا یک مجله برخورد کردم و روی آن عکس هایی از آدم ها بود و نوشته های زیادی داشت و من هم همینطور که می خوندم ، نوشته ها عجیب تر و ترسناک تر می شد تا اینکه به این جملات عجیب می رسم :

قابوت گرفتار طاغوت
پنج سال دیگر از بین خواهیم رفت
حضرت آدم

این ها تنها جملاتی بود که توانستم به یاد بسپارم تا بعد بیداری هم در ذهن داشته باشم.
جالب هم اینجاست که در خواب وقتی می خواستم کلمه قابوت را بر زبان بیاورم ، اشک از چشمانم میامد و صدایم به سختی بیرون می آمد ! و تا به حال اینقدر ترس وجودم را فرا نگرفته بود ... به طوری که وقتی بیدار شدم ، تمام صورتم پر از اشک بود و نفسم بالا نمی امد و هنوز از تکرار قابوت می ترسیدم !

حالا می خواهم بدونم ، چرا باید در یک خواب کوتاه .... همچنین خوابی ببینم و از این کلمه اینقدر بترسم و این جملات بیایند !

در ضمن قبل از خوابیدن هم اینقدر خسته بودم که به هیچ چیز فکر نکردم ....

حال منتظر جواب های شما هستم ..... ممنون

مبارزه ادریس (ع) با طاغوت عصرش

با سلام

ادریس ـ علیه السلام ـ تنها به عبادت و اندرز مردم اكتفا نمی‎كرد، بلكه به جامعه توجه داشت كه اگر ظلمی به كسی شود، از مظلوم دفاع كند و در برابر ظالم، ایستادگی نماید.

به عنوان نمونه به داستان زیر توجه نمایید:
در عصر او پادشاه ستمگری حكومت می‎كرد، ادریس و پیروانش از اطاعت شاه سر باز زدند و مخالفت خود را با طاغوت، آشكار ساختند، از این رو آنها را از طرف دستگاه آن شاه جبار، به عنوان «رافَضی» (یعنی ترك كننده اطاعت شاه) خواندند.

روزی شاه با نگهبانان خود در بیابان، به سیر و سیاحت و شكار مشغول بود كه به زمین مزروعی بسیار خرم و شادابی رسید، پرسید: «این زمین به چه كسی تعلق دارد؟»
اطرافیان گفتند: «به یكی از پیروان ادریس».
شاه، صاحب آن ملك را خواست و به او گفت: این ملك را به من بفروش.
او گفت: من عیالمند هستم و به محصول این زمین محتاج‎تر از تو می‎باشم و به هیچ عنوان از آن دست نمی‎كشم.

شاه بسیار خشمگین شد، و با حال خشم به قصرش آمد، چون همسرش او را خشمگین یافت، علت را پرسید و او جریان را بازگو كرد و با همسرش در این مورد به مشورت پرداخت، و به این نتیجه رسیدند كه رهنمودهای ادریس، مردم را بر ضد شاه، پر جرئت و قوی دل كرده است.

همسر شاه كه یك زن ستمگر و بی‎رحم بود گفت: «من تدبیری می‎كنم كه هم تو صاحب آن زمین شوی و هم مردم با تبلیغات وارونه، رام و خام شوند»،
شاه گفت: «آن تدبیر چیست؟»
زن كه حزبی بنام «ازارقه» (چشم كبودها) از افراد خونخوار و بی‎دین تشكیل داده بود، به شاه گفت: «من جمعی از حزب «ازارقه» را می‎فرستم تا صاحب آن زمین را به این جا بیاورند و همه آنها شهادت بدهند كه او آیین تو را ترك كرده، در نتیجه كشتن او جایز می‎شود، تو نیز او را می‎كشی و آن سرزمین خرم را تصرف می‎كنی».

شاه از این نیرنگ استقبال كرد و آنرا اجرا نمود و پس از كشتن آن شیعه ادریس، زمینهای مزروعی او را تصرف و غصب نمود.

حضرت ادریس از جریان آگاه شد و شخصاً‌ نزد شاه رفت و با صراحت به او اعتراض كرده آیین او را باطل دانست و او را به سوی حق دعوت نمود، و سرانجام به او گفت: «اگر توبه نكنی و از روش خود برنگردی، به زودی عذاب الهی تو را فرا خواهد گرفت، و من پیام خود را از طرف خداوند به تو رساندم».

همسر شاه، به او گفت: «هیچ ناراحت مباش، من نقشه قتل ادریس را طرح كرده‎ام، و با كشتن او رسالتش نیز باطل می‎شود.»

آن نقشه این بود كه چهل نفر را مخفیانه مأمور كشتن ادریس كرد، ولی ادریس توسط مأموران مخفی خود، از جریان آگاه شد و از محل و مكان همیشگی خود به جای دیگر رفت، و آن چهل نفر در طرح خود شكست خوردند و مدتها گذشت تا این كه عذاب قحطی، كشور شاه را فرا گرفت كار به جایی رسید كه زن شاه، شبها به گدایی می‎پرداخت تا این كه شبی سگها به او حمله كردند و او را پاره پاره نموده و دریدند.

بلای قحطی نیز بیست سال طول كشید و سرانجام، آنها كه باقی مانده بودند به ادریس و خدای ادریس ایمان آوردند و كم كم بلاها رفع گردید. و ادریس ـ علیه السلام ـ پیروز شد.[1]
[1] . اقتباس از كمال الدین شیخ صدوق، ص 76 و 77.