صله رحم با ارحام گناهکار

چگونگی صله رحم با افرادی که به پیامبر و امامان بی احترامی می کنند

من متاسفانه دایی هام اهل مستی فش و تهمت به پیامبر امامان اوایا هستند و به شددت ضد انقلاب ضد رهبری بد دهن و قران اعتقاد ندارند و مسخره ایات خدا رو می منند ایا واجب با انها صله رحم بکنم؟

در این مورد صله رحم واجب است؟؟؟

با سلام خدمت همه دوستان
توی اقوام نزدیک ما شخصی هست که دو شغل داره.از نظر من و البته دین اسلام یکی از شغل های این آقا کاملا حروم و آلوده به گناهه و طبیعتا پولی که از این راه در میاره حرومه.حالا سوال اینه که با توجه به این دو شغله بودن و توضیحاتی که دادم،رفت و آمد با این خانواده درسته و واجبه؟
خیلی ممنون

مناسبت ها و صله رحم با ارحام گناهكار

منظور از صله ارحام در اسلام چيست؟ آيا ديد و بازديد كه در آن ياد خدا نباشد هم حكم صله ارحام را دارد؟

پاسخ :

يكي از دستورات اسلام، كه خيلي درباره آن سفارش شده است، صله رحم است. كه با تعابير زيادي در آيات و روايات آمده است.ازحکمتهایش اين كه، اجتماع بزرگ نتايج پرثمرتري را دربردارد. و هرچيزي كه موجب اتحاد و اجتماع شود، اسلام درباره‌اش سفارش نموده است. اصولاً، علت اينكه اسلام نسبت به نگهداري و حفظ پيوند خويشاوندي پافشاري زيادي كرده، اين است كه هميشه براي اصلاح، تقويت، پيشرفت، تكامل، و عظمت بخشيدن به يك اجتماع عظيم، از هر نظر كه باشد،‌ از نظر اقتصادي و يا نظامي و يا جنبه‌هاي معنوي و اخلاقي، از واحدهاي كوچك آن شروع مي‌كنند، که در این زمینه آیه: تعاونوا علی البّرّ و التقوی و... مؤید این مطلب است.
[=&quot]با پيشرفت و تقويت تمام واحدهاي كوچك، اجتماع عظيم، خود به خود اصلاح و داراي عظمت خواهد شد. اسلام براي عظمت مسلمانان، ‌از اين روش به نحو كاملتري بهره‌برداري نموده است. و پيداست هنگامي كه اجتماعات كوچك خويشاوندان و بستگان از نظرمادي، معنوي، عاطفي و... قوي و نيرومند شد، اجتماع عظيم ملت مسلمان نيز عظمت مي‌يابد. حديثي كه از پيامبر اسلام نقل شده كه: «صلة الرحم تعمر الديار و تزيد في الأعمار و إن كان اهلُها غير إخيارٍ»؛ پيوند با خويشان شهرها را آباد مي‌كند و بر عمرها مي‌افزايد. اگر چه انجام دهندگان آن از نيكان هم نباشند.[ صله رحم در اسلام، شيخ محمود ارگاني حائري بهبهاني، ‌انتشارات پيام مهدي (عج)] به همين معني اشاره دارد.:Gol::Gol::Gol:[/]