سید احمد خمینی

حجت الاسلام سید احمد خمینی دیده‌بان انقلاب اسلامی بود


[="Blue"]شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه ای، شانزدهمین سالگرد رحلت حجت الاسلام سید احمد خمینی (ره) را تسلیت گفت.
به گزارش خبرگزاری رسا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای، شانزدهمین سالگرد رحلت جانگداز یادگار حضرت امام خمینی(ره) حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی(ره) را به پیشگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ملت قدرشناس و شهیدپرور ایران اسلامی و تمامی دوستدارانش به خصوص به بیت مکرم ایشان و حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی تسلیت و تعزیت گفته و یاد و خاطره آن عزیز را گرامی می‌دارد.
[="Magenta"]متن اطلاعیه به شرح زیر است:[/]

25 اسفندماه سالروز رحلت "سیداحمد خمینی" فرزند، یار و همراه همیشگی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است؛ یاری که چهره‌ای بسیار محبوب میان مردم بود و جلوه‌ای از نور حضرت روح‌الله را به همراه خود داشت.

ایشان یکی از مدافعان اصلی حریم ولایت بود که به عنوان اصل مترقی و اساسی اسلام و قانون اساسی در متابعات و پیروی از دستورات ولی فقیه به عنوان رکن رکین نظام اسلامی همیشه اصرار ویژه داشته و همگان را به این امر دعوت می‌کردند.

نمود این نوع نگاه ایشان پس از رحلت پدر به وضوح نمایان گشت که به صور مختلف از ولایت و زعامت رهبرمعظم انقلاب اسلامی حمایت همه جانبه نمودند و در این مسیر با اتخاذ مواضع به موقع، صحیح و قاطع خود بارها، بارها مورد اهانت مخالفان نظام اسلامی قرار گرفته اما ذره‌ای از موضع راستین خود عقب‌نشینی نکرده است.

ایشان همراه و همراز امام در مواقع بحرانی، تهدیدات و تبعیدات بوده و لحظه‌ای از حمایت نهضت اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) دست برنداشته و به عنوان چشم تیزبین و دیده‌بان انقلاب اسلامی، مشاور امین و امانت‌دار حقیقی، بازویی پرتوان برای پدر بودند به طوری که شخصیت یادگار امام در مکتب امام(ره) به اوج خود رسید.

نقش مؤثر و موضع تحسین‌برانگیز حاج سید احمد خمینی پس از عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با انتخاب رهبری امت اسلامی وحمایت های پیوسته وبی دریغ از ایشان از نکات قابل تأمل و بررسی ویژه‌ای در تاریخ معاصر ایران است. ایشان در اوج زهد و پرهیزگاری، گمنامی و مظلومیت یاوری همیشگی و حامی مطمئن برای امام و رهبری بودند.

در پایان این اطلاعیه؛ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ؛ باردیگر یاد و خاطره‌ی آن عزیز از دست رفته، یادگارسفرکرده امام خمینی و کوکب متجلی شده از نور آفتاب انقلاب را گرامی داشته وتسلیت خود را به بیت مکرم حضرت امام خمینی(ره) و حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی اعلام می دارد.[/]
منبع