خدا شناسی، اصول دین، صفات خدا

چگونه می توان از خالق به خدا رسید؟

با عرض سلام
از دیدگاهی غیر اسلامی ولی شاید علمی و منطقی جهان باید دارای آفریننده ای باشد. این آفریننده یا خالق برای خلق جهان میبایست دارای ویژگی هایی باشد که از جمله آنها میتوان قدرت آفرینش این جهان و ایجاد ساختاری برای نگهداری جهان و تعامل تمامی اجزای آن با یکدیگر را نام برد. از این دیدگاه آفریدگار میتواند دارای صفاتی چون جبر و رحمت نباشد. از این دیدگاه آفریدگار میتواند حتی پیامبرانی را هم برای هدایت بشر نفرستاده باشد و اصولا هدایت بشر جزیی از هدف او برای خلق حهان نباشد. به عبارت دیگر ویژگی ها و اهداف آفریدگار از خلقت جهان در این دیدگاه با ویژگی ها یا صفات خداوند یا الله و اهداف او از خلق جهان تفاوت میکند. این آفریدگار نماینده ای در زمین ندارد، وظایفی برای انسان ها تعریف نکرده، انتظاری از انسان ها ندارد، دعا را نمیشناسد و جهان دیگری را برای پاداش و جزای انسان ها در نظر نگرفته.
از سوی دیگر و از دیدگاه مذهبی، کم و بیش به فراخور ادیان مختلف، خداوند دارای صفاتی متفاوت است. انسان را هدقمند آقریده و جهان با بیش از سیزده میلیارد سال عمر و سیزده میلیارد سال نوری عمق را برای انسانی با عمر چند ده سال آفریده. علاوه بر این برای اعمال خوب و بد این انسان چند ده ساله عقابی برابر بینهایت در نظر گرفته و و و ...
سوال این است:
دلایل منطقی برای پذیرش خدایی با خصوصیات و صفات مطرح شده در دین (اسلام) چیست و چگونه میتوان از باور خالق با تعریف بالا به باور خدا رسید؟
با تشکر