ختنه در اسلام

علت و حکمت ختنه در مردان

با سلام، آیا مگر در خلقت خداوند ایرادی بوده است که مسلمانان را مکلف به ختنه کرده اند و آیا خداوند نمی توانست مردان را ختنه کرده یا بی نیاز از آن خلق کند؟ دوم اینکه اگر خداوند در زمان اسلام ختنه را لازم و واجب دیده است چرا آنرا برای سایر ادیان واجب نکرد؟ و سوال دوم ما را به اینجا میرساند که چون خدای تمام ادیان یکی است و چون او عادل است پس ختنه هیچ خاصیت طبی و علمی نداشته و فقط برای متمایز شدن مردان مسلمان از سایر مردان که ادیان دیگری دارند وضع شده، آیا همینطورست، پس شد سه سوال مرتبط لطفا به هر سه پاسخ دهید؟
با تشکر

ختنه در اسلام

چرا در اسلام ختنه رد نشده است و از آیین یهودیان به اسلام منتقل شده است ؟

توضیحات :
1- آیه 4 سوره تین میگوید "لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ في‏ أَحْسَنِ تَقْويمٍ" ، این نشان میدهد آفرینش خدا مخصوصا در مورد خاص انسان به صورت کامل بوده است و هیچ نقصانی ندارد.
و سایر آیات
مومنون 14 : ... فَتَبارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقينَ
سجده 7 : الَّذي أَحْسَنَ کُلَّ شَيْ‏ءٍ خَلَقَهُ ...

2- شخصی دیگر این سوال را از امام صادق پرسیده و در جواب امام صادق گفته : همانطور که مو و ناخن بلند میشوند ، آنها را کوتاه میکنیم و یا بند ناف را جدا میکنیم ، تناقضی با حکمت خدا ندارد این کار هم تناقضی ندارد.
اما من میگم خدا از این آفرینشش بی نقصتر بوده ،چون تو اون سه مورد که امام صادق گفته هیچ سلول عصبی وجود نداره و واقعا احسنت بر خدا که وقتی آنها رو کوتاه میکنیم یا میبریم هیچ دردی احساس نمیکنیم ،
اما محلی که ختنه میشود اتفاقا حساس ترین مرکز تجمع سلولهای عصبی میباشد و چه دردهایی که در گذشته که امکانات پزشکی نبوده برای این عمل جراحی به انسان وارد می شده و حتی عده بسیار کمی هم از این عمل جان سالم به در نمیبردند.
پس این عمل شدیدا دست بردن در خلقت خداوند است که مصداق آیه 119 سوره نسا است که شیطان میگه : .... وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ ....

3- همانطور که گفتم این عمل از موارد مشترک یهودیان و مسلمانان میباشد ، پس هیچ گاه نباید انتظار داشته باشیم که آنها این عمل را رد کنند ،
به همین خاطر این عمل در دنیا هنوز دقیقا 50 50 است یعنی عوارض و فواید آن با هم برابر است ، پس لطفا وارد مباحث پزشکی و علمی نشید.

4- ترجیحا از روایات استفاده نشود ، نهایتا قرآن

با تشکر