تولد امام زمان

کشتن کودکان در زمان تولد امام زمان(ع)

انجمن: 
با ادب و احترام، حقیقت شنیده ام در زمان تولد امام زمان حکومت عباسی از تولد ایشان با خبر بوده زیرا از گذشته به آنان رسیده بود که قرار است کودکی به دنیا بیاید که حکومت را به خطر می اندازد از همین رو عباسیان در صدد یافتن آن کودک بر آمدند و دیگر اینکه اگر کودکی به دنیا می آمد و از تولد او با خبر شده و به او شک میکردند او را کشته و یا دستگیر و تحت کنترل قرار میدادند به عبارت دیگر دقیقا مانند ماجرای حضرت موسی که فرعون از تولد ایشان با خبر بوده و در صدد یافتن ایشان و اگر کودکی به دنیا می آمد به او رحم نمی کرد سوال، آیا این ماجرا درست است؟ از علت و چگونگی کار نیاز به توضیح کامل دارم؟ آیا عباسیان فقط از بیت امام حسن عسکری به دنبال این کودک بودند یا نه، اگر در دیگر اقوام و قبیله ها از تولد کودک با خبر میشدند همین کار را میکردند؟ و آیا عباسیان دست خود را به خون کودکان بیگناه آلوده کرده اند؟ از وقتیکه گذاشتید ممنون

امام زمان(عج)-------زمان تولد امام مهدي(عج)

مادر امام زمان(عج)

مادر آن جناب را به نامهاي متعددي معرفي نموده اند: مانند نرجس، صيقل، ريحانه، سوسن، خمط، حكيمه، مريم و اين تعدد اسم بي وجه نيست(1) زيرا:

الف) امام حسن عسكري (ع) كنيزهاي متعددي داشته به نام هاي مختلف.

ب) فرزند امام حسن(ع) در محيطي بسيار خطرناك تولد يافته زيرا خلفاي بني عباس و حتي بعضي از بني هاشم به وسيلة مأمورين خود از خانه هاي علويين مراقبت كامل به عمل مي آوردند.

از اينرو از جانب خداوند تمام پيش بيني هاي لازم به عمل آمد:

اولاً چنان كه در روايات است آثار آبستني در مادرش ظاهر نشد

ثانياً امام حسن(ع) براي مراعات احتياط نام آنجناب را براي كسي فاش نكرد،

ثالثاً در حين وضع حمل جز حكيمه خاتون و بعضي از كنيزان كسي حضور نداشت و اين خود نيز در تعدد اسامي بي اثر نبوده است.(2)

پي نوشت:
1- برخي از محققان مي نويسند امكان دارد نام اصلي او همان «نرجس» بوده باشد و اسامي ديگر به جز «صيقل» را بانوي او «حكيمه» دختر امام جواد (ع) به او داده باشد زيرا در آن زمان كنيزان را براي خوش آمدگويي به اسامي گوناگون مي خواندند و نرجس و ريحانه و سوسن همه اسامي گل ها هستند و صدوق نيز روايتي را نقل مي كند كه اين احتمال را تقويت مي كند.
درسنامه تاريخ عصر غيبت، ص 29.
2- ابراهيم اميني، دادگستر جهان، ص 113-114.