توانائی های نفس

شبهه «آکل و مأکول»

انجمن: 

خب سلام و درود خدمت رفقا@};-

قبلا اسفارو میخوندم ببینیم این چیزی که ملا بهش مینازه که معاد جسمانی رو ثابت کردیم و حرکت جوهری رو بیان کردیم !و اینکه چقد به ابن سینا خورده گرفته بود در این زمینه!

شیخ الرئیس هم که باز انصافشو شکر!راحت گفته نمیدونم و دلیلی ندارم براش اما چون قول نبی صادق و مصدقه پذیرفتم

حالا یک ایرادی که مطرح میشه ایراد آکل و ماکول(خورنده و خورده شونده)

در قرآن در سوره های یا سین و قیامت،در موردمعاد حرف زده شده که ی کافری ی استخوانو جلو پیامبر پودر میکنه و آیه نازل میشه که خلقت اولیشو فراموش کرده و اینکه پنداشته ما نمی توانیم استخوان هایش را جمع کنیم بلکه قادریم سر انگشتانش را جمع کنیم

در اینجا معلومه که گفته شده استخوان هایش را جمع میکنیم یعنی همین جسم و استخان که مادیه و شیخ الرئیس و سایر رفقا همینجا گیر کردن!

اینجا ایراد ابن کمونه مطرح میشه
میگه فرض میکنیم منِ کافر،آدم خوار هستم!می رم ی آدم مومنی رو میخورم خب طبیعیه که بدنش تجزیه میشه و جذب بدن من میشه و قسمتی هم که خارج میشه!اگه خدا بخواد هنگام معاد منو زنده کنه که دیگه بدن اون فرد ناقصه و بالعکس و در هنگام عذاب قسمتی از بدن مومن عذاب میشه و عکسش

جسم مثالی ملا و نفس و... همون جسم مادی نیست که بنظرم کلا زده صورت مسئله رو پاک کرده!

حالا اگه نظر اساتید و دوستانو بدونیم خوشحال میشیم!

آیا میخواهید مثل صدرالمتالهین بگویید که شخصیت وابسه به روح و ذهن است و هر جسم و عنصری شد شد و مثال ناقص العضو بهشتی که در بهشت بدنش کامل است! یا اینکه مثل ابن سینا به متن قرآن پایبند باشید و بگویید نمیدانیم؟یا اینکه کلا از بیخ و بن رد کنید
سپاسمند نگره خوبتان@};-