تقدیر در زندگی

کتاب انحرافی در زمینه قضا و قدر

انجمن: 

سلام
من در یک کتابی از قول یک نویسنده که خودش مطالب و روایات مختلفی رو جمع آوری و برداشت کرده بود خواندم که انسانها درسته اختیار دارند ولی از انتخاب گذشته خود در عالم ذر هم دست نمیکشند و صرفا این جهان برای اتمام حجت بیشتر است و کسی نمیتواند خلاف انتخاب قبلی اش در عالم ذر، مسیر جدیدی را در این دنیا بپیماید یعنی اگر جهنم را در عالم ذر انتخاب کرده باشد در این دنیا نمیتواند بهشت را انتخاب کند و بالعکس،که من این شبهه و مطلب را با تماس تلفنی با مجموعه شما در میان گذاشتم و کارشناسان شما با ضرس قاطع بیان کردند که این سخن اشتباه است و طبق آیات قرآن و روایات محکم و صحیح،همه انسانها در هر لحظه از زندگی خود میتوانند سرنوشت و تقدیر خود را عوض کنند و توبه کنند و خداوند طبق آیات محکم قرآن تغییر دهنده تقدیرها و سرنوشت ها و تبدیل کننده سیئات به حسنات است و سخن ها در آن کتاب، اشتباه و غلط است چرا که اگر اینگونه بود ارسال انبیا و امامان و قرآن و... بیهوده می‌بود و همینطور سایت راسخون بخش دینی اش و سایت اقای مکارم شیرازی هم طبق یک مکاتبه اینترنتی با ضرس قاطع بیان کردند که آن سخنان و نتیجه گیری آن شخص در آن کتاب اشتباه و غلط است و همان سخنان کارشناسان شما را بیان کردند و گفتند اگر هم همچین چیزی باشر صرفا در حد زمینه است نه علت تامه.
حال بنده دچار یک شبهه ای شدم، وقتی مرکز شما و سایر مراکز دینی با قاطعیت و طبق آیات و روایات محکم و صریح قرآن و روایات،نتیجه گیری آن شخص در آن کتاب را اشتباه،ناقص و غلط بیان کردند، پس چطور آن نویسنده آن مطالب گمراه کننده را نوشته و همه مجوز های مربوطه را گرفته و کتابشو چاپ کرده و تو بازار منتشر کرده که یکی عین بنده مدتها در این شبهه سرگردان شود،میخوام بگم چگونه من که نویسنده نیستم با تحقیق از مراکز معتبر دینی فهمیدم اون سخنان نویسنده اشتباه است ولی آن شخص نویسنده چرا انقدر غلط و ناصحیح سخن گفته و برای خودش جمع بندی کرده و در جامعه پخش کرده است؟
باتشکر از شما.

خودشناسی و تقدیر الهی

سلام انسان چگونه بفهمد استعداد چه کاری را دارد؟ و تازه اگر بفهمد که استعداد فلان کار را دارد ، اگر آن کار برای وی مقدر نشده باشد چه کند؟ با تشکر