تفسیر قرآن برای جوانان

آفرینش آسمان ها و زمین


با سلام
می خواستم بدونم منظور خدا در سوره بقره آیه 29 از آفرینش آسمان ها بعد از زمین چیه؟ چون همون طور که می دونیم زمین بعد از شکل گیری آسمان ( فضا ) شکل گرفته.

هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُم مَّا فِي الأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ ﴿۲۹﴾

فولادوند: اوست آن كسى كه آنچه در زمين است همه را براى شما آفريد سپس به [آفرينش] آسمان پرداخت و هفت آسمان را استوار كرد و او به هر چيزى داناست

مکارم: او خدائي است كه همه آنچه (از نعمتها) در زمين وجود دارد، براي شما آفريده سپس به آسمان پرداخت، و آنها را به صورت هفت آسمان مرتب نمود و او به هر چيز آگاه است.

خرمشاهی: او كسى است كه آنچه در زمين است همه را براى شما آفريد، سپس به [آفرينش‏] آسمان پرداخت، و هفت آسمان استوار كرد و او به هر چيزى داناست‏

:help:

♥.¸¸¸.♥ تفسیر قرآن برای جوانان ♥.¸¸¸.♥

عنوان کتاب: تفسیر قرآن برای جوانان
نویسنده: محمود متوسل
مرکزفرهنگی درسهای از قرآن
فرمت pdf

****
در بخشی از پیشگفتار کتاب آمده است؛
در دنياى پيشرفته و صنعتى امروز، هر وسيله‏اى كه توليد مى‏شود، از سوى طراح و سازنده‏اش، دفترچه‏اى به خريدار عرضه مى‏شود، تا با مطالعه آن، از دستگاه بهتر استفاده كرده و كارى نكند كه زود خراب شود. در اين دفترچه، مشخصات ظاهرى و فنى دستگاه، راه صحيحِ استفاده از آن، و آنچه براى آن ضرر دارد، آمده است.
من و شما و همه ما انسان‏ها نيز، يك دستگاه بسيار پيشرفته هستيم، كه به دست تواناى خالقِ هستى، خلق شده، و بخاطر پيچيدگى‏هاى بسيار در جسم و روانِ‏مان، از شناخت كامل حقيقت و راه خوشبختىِ خود، ناتوان هستيم.
از طرفى مگر ما از يك يخچال يا تلويزيون كمتر هستيم، كه طراح آن موظف باشد يك دفترچه راهنما بنويسد، امّا خالقِ ما، دفترچه‏اى براى ما ننوشته باشد؟!!
دفترچه‏اى كه ويژگى‏هاى جسمى و روحى ما را توضيح‏ داده، امكانات و استعدادهايى را كه در وجود ما نهفته، بيان كرده، و راه درستِ استفاده از آن‏ها را ذكر كرده باشد؟
و از همه مهمتر، خطراتى كه جسم و روح ما را تهديد مى‏كند و مايه هلاكت ما مى‏شود، تذكر داده باشد؟
آيا مى‏شود پذيرفت، خدايى كه ما را بر اساس رحمت و محبّت آفريده، به حال خود رهايمان كرده و راه رسيدن به خوشبختى را براى ما روشن نساخته باشد؟
«قرآن»، آخرين كتابى است كه خداوند به عنوان دفترچه راهنماى بشر فرستاده و راه سعادت ونيكبختى و همچنين عوامل هلاكت و بدبختى او را بيان فرموده است.
آرى قرآن روابط صحيحِ خانوادگى و اجتماعى، مسائل حقوقى و اخلاقى، وظايف فردى و اجتماعى، سنت‏هاى صحيح و غلطِ جوامع بشرى، قوانين مالى و اقتصادى و موضوعاتِ بسيار ديگرى را كه در صلاح يا فساد فرد و جامعه ما نقش دارد، بيان نموده است.
با آنكه در قرآن، ماجراى جنگ‏ها و درگيرى‏ها، و داستان زندگى برخى مردان و زنان آمده، امّا قرآن، كتاب داستان نيست، بلكه كتاب درس‏آموزى براى زندگى امروز ماست.

در ادامه دوستان کتاب را دریافت نمایند...