بشارة المصطفى لشيعة المرتضی

بررسی یک روایت از حضرت علی در رد نظریه ولایت فقیه

با عرض سلام و ادب
در زیر، قسمت‌هایی از وصیت حضرت علی بن ابی طالب علیه‌السّلام به کمیل بن زیاد را آورده‌ام. این حدیث را تا به‌حال در هیچ سایت و تالار گفتگویی ندیده‌ام که مورد بررسی قرار گرفته باشد. از شما کارشناسان و کاربران محترم تقاضا دارم تا به صورت کاملا مستدل و بدون آوردن روایاتی مانند "اللهم ارحم خلفایی" و یا "علما حکام علی الناس" به بررسی منطقی همین روایت بپردازید! روایت کامل با سند در کتاب بسیار معتبر بشار‌ة‌ المصطفی لشیعة المرتضی موجود است و بنده قسمت‌هایی از آن را که به بحث مربوط است، بدون هیچ‌گونه تقطیع کلامی که باعث تغییر معنی شود آورده‌ام. حتی برش‌‌ها را با نقطه‌چین مشخص کرده‌ام. این حدیث صراحتا ادعای اثبات نشده (برای اهل انصاف و تعقل) ولایت فقیه را رد می‌کند. لطفا بدون تعصب پاسخ بدهید. حدیث در زیر آمده است:

ای کمیل! شیطان از طرف خودش وعده نمی‌دهد، بلکه از طرف پروردگارش وعده می‌دهد تا آنها را وادار به معصیت و گناه کند و در پستی‌ها سرنگون سازد.
ای کمیل! او با نیرنگ‌های دقیق و حساب شده نزد تو می‌آید و به چیزی تو را امر می‌کند که می‌داند تو به آن مأنوس هستی، مثلا به اطاعتی که حاضر نیستی آن را واگذاری و ترک کنی، آن‌وقت تو پیش خود خیال می‌کنی که او فرشته‌ای کریم است که به تو این فرمان را داده در حالی که او همان شیطان رجیم و رانده شده است.
.
.
.
ای کمیل! فریب کسانی را که نمازهای طولانی می‌خوانند و دائما روزه می‌گیرند و صدقه می‌دهند و می‌پندارند انسان‌های موفقی هستند را نخور.
.
.
.
ای کمیل! جنگ و جهادی پذیرفته نیست مگر با اذن و اجازه امام عادل، و گرفتن و برداشتن غنیمت جنگی نیز جایز نیست، مگر با حضور امام و رهبر فاضل.
ای کمیل! اگر خداوند در زمین پیامبری مبعوث نمی‌کرد و در روی زمین یک مؤمن پرهیزگار می‌بود، آیا او در دعای خود و خواندن مردم به‌سوی خدا خطاکار بود یا کارش صحیح و به‌ هدف رسیده؟
بلی، به‌ خدا قسم خطاکار بود تا هنگامی که خدای تعالی او را به مقام پیامبری منصوب می‌کرد و به او اهلیّت و شایستگی لازم را می‌داد.
ای کمیل! دین از آن خداست. پس مبادا سخنان این امت فریب‌خورده که پس از هدایت الهی گمراه شدند و انکار کردند و کافر شدند، پس از اینکه سخن حق را قبول کرده بودند، تو را گول بزند.
ای کمیل! خداوند قیام برای دین را از هیچ کس نمی‌پذیرد مگر از رسول و فرستاده خویش و یا پیامبر و یا وصیّ و جانشین او.
ای کمیل! رهبری حقیقی جامعه فقط به‌وسیله نبوت و رسالت و امامت برپا است و بعد از این‌ها نیستند مگر ولایت‌مداران دروغین یا افراد زورگوی گمراه و ستم‌کارانی که به نا حق بر این مسند تکیه زده‌اند.

بشارة‌ المصطفی لشیعة المرتضی
حدیث چهل و سوم
وصایای امیرالمؤمنین علی (ع) به کمیل بن زیاد

دانلود مجموعه نفیس بشارة المصطفى ( صلى الله عليه وآله ) لشيعة المرتضی

انجمن: 


[="DarkGreen"]فرمت اچ تی ام ال[/]
[="Red"]دانلود مستقیم:[/]
http://www.askdin.com/downloads.php?do=file&id=568
[="Magenta"]دانلود غیر مستقیم:[/]
http://www.askdin.com/downloads.php?do=file&id=568
متن آنلاین:
.