بالغیب

غیب بودن یا نبودن مساله این است!

سلام / یکی هست به من کمک کنه؟ آخه دارم با یه آدمی بحث میکنم که سنی نیست (از مریدای علامه برقعی است) واسه همین بحث باهاش یکم دشواره چون موضع خاصی نداره و نمیشه مثلا از کتب اهل سنت چیزی رو بهش ثابت کرد! ایشون حرف حسابش اینه که اگر قرآن کتاب کاملی است باید مساله امامت و مهدویت که هرکی بهش اعتقاد نداشته باشه مرتد و کافره باید به طور مستقیم و مکرر (مثل نماز و زکات و ... که واضح و دائما تاکید شده) اشاره میشد نه به طور غیر مستقیم تو دو سه آیه ! پس یا قران کتاب کاملی نیست! یا امامت جزو واجبات نیست!
موضوع دوم: لطفا در این باره هم کمکم کنید: من راجب مهدویت برای این آقا آیه : الذین یومنون بالغیب رو مثال زدم و روایت امام صادق رو گفتم که تاویل از کلمه غیب امام زمان است اما ایشون در جواب تفسیر آقای برقعی رو جلوم گذاشت به این شرح:
علامه برقعی در تابشی از قران ج1ص228 میگه(کلمه غیب یعنی چیزی که مشاهده و حس نگردد, در صورتی که امام زمان غیب نیست و به قول خیلی ها قابل رویته مثل همین شایعاتی که میگن بعضی از علما میبیننش؛2-آیا آن امام جز متقین هست یا خیر؟ اگر هست که حتما هم هست پس یابد به غیب که خودش باشد معتقد باشد,حال او از خودش چگونه غیب است؟3-رسول خدا خود از متقین بود و ایمان او به امامی که *تابع او خواهدبود معنی ندارد