ادامه مطلب قبلی

چالش آب یخ

[="DarkRed"]چالش سطل یخ یا کارزار آب یخ
(به انگلیسی: Ice Bucket Challenge) فعالیتی است که شامل ریختن یک سطل آب یخ روی سر یک نفر می‌شود. این فعالیت در رابطه با کمک به جامعه سرطان در نیوزلند و مؤسسه خیریه کمک به بیماران اسکلروز جانبی آمیوتروفیک در آمریکا است. این چالش به صورت ویروسی در رسانه‌های اجتماعی مطرح شد و قوانینی برای آن گذاشته شد تا افراد یا یک سطل آب یخ روی سر خود خالی کنند یا به مؤسسه خیریه موردنظر کمک کنند این چالش نیازمند نامزد کردن چند فرد دیگر برای انجام این فعالیت است که آنها ۲۴ ساعت فرصت دارند تا در این چالش شرکت کنند یا ۱۰۰ دلار به مؤسسه خیریه کمک کنند
پیت فرتز کاپیتان ۲۹ ساله تیم بیسبال دانشگاه بوستون، از سال ۲۰۱۲ مبتلا به بیماری ALS شد و نخستین کسی است که چالش سطل یخ را برای حمایت از بیماران مبتلابه ALS مطرح و از دوستانش دعوت کرد تا این حرکت را برای حمایت از مبتلایان به این بیماری انجام دهند. طولی نکشید که این دعوت تبدیل به حرکتی جهانی شد.
کمپین چالش سطل آب یخ اکنون به چالشی جهانی تبدیل شده است و بسیاری از افراد معروف جهان از سلبیریتی‌های آمریکایی و جورج بوش گرفته تا کریس رونالدوی فوتبالیست.

البته برخی نیز از پذیرفتن این کمپین خودداری کردند و به جای ریختن سطل آب یخ روی سرشان به سازمان‌های مرتبط با این بیماری کمک نقدی کردند؛ مانند اوباما رئیس جمهور آمریکا که مبلغی را به بیماران ALS کمک کرد.

برخی هم در آمریکا به دلیل کمبود آب نسبت به این کمپین انتقاد کرده‌اند. پایگاه خبری Theblaze با تیتر " آیا کسی به این موضوع فکر کرده است که چه مقدار سطل‌ یخ آب در این کمپین مصرف شده است؟" به سراغ کمپین رفت.

بنابر این گزارش، هیچ کس آگاهی بخشی کمپین آب یخ نسبت به بیماری ALS را انکار نمی‌کند اما آیا به مقدار آبی که در این کمپین به هدر می‌رود توجه کرده‌اید؟
همچنین کمپینی به نام " نه به سطل یخ آب" بوجود آمده است. اعضای این کمپین اعتقاد دارند، چالش سطل یخ دیگر موضوعی خیرخواهانه نیست و تبدیل به نوعی سرگرمی شده است، ضمن اینکه مقدار آب هدر رفت با توجه به میزان شهرت آن افزایش یافته است.[/]