اختلاف بین ائمه و بزرگان غربی

سخنان گوهربار ائمه (ع) = سخنان برگزیده از شخصیتهای جهانی

با نام و یاد خدا

و عرض سلام و احترام به شما بزرگواران

بدون شک کسی که دارای عقل و درایت باشد با کوچکترین تأملی بر سخنان گوهربار و همچون دُر و عارفانه ائمه مطهر (ع) در میابد که این سخنان و پندها و اندرزها از دریچه ایی به جهان فانی ما راه یافته اند که منبع ایی جزء علم بی حد و مرز خداوند نمیتواند داشته باشد .

حال با بیان این مقدمه مختصر به بررسی این موضوع بپردازیم که در مقابل سخنان گوهربار و بدون نقص ائمه علیها السلام چرا در جامعه امروزی عقل به ظاهر متفکر و روشن بین به جای استفاده و بهره جستن از این سخنان «سخنان ائمه (ع)» از سخنان و رهنمودهای و نظرات و گفته های شخصیتهای تقریبا معروف دنیا استفاده می نماید و با اینکه برخی از این شخصیتها دارای نقایص فاحشی نیز بوده اند در بسیاری از جاها و کتب میتوان به سخنان آنها بر خورد کرد .
این همه کتب (بصورت جیبی و کاملا مد روز) از افراد و شخصیتهای معروف جهان طراحی و چاپ میشود و دارای مشتری فراوانی نیز می باشد در صورتی که کتب سخنان و احادیث ائمه (ع) فقط متقاضی خاص خودش را دارد .

بحث من رد کردن سخنان شخصیتها نیست بلکه پذیرش مردم و دیدگاه مردم در مورد سخنان ائمه (ع) است .

چند سوال :

  1. آیا نوع مطرح نمودن سخنان ائمه (ع) در کتب ، در مقابل کتب شخصیتهای دیگر دارای اشکالاتی است !؟
  2. آیا طراحی کتب و نقش و نگار آن است که در دید و تقاضای خریدار تاثیر دارد و اینکه کتب در بر دارنده احادیث ائمه (ع) از لحاظ طرح و رنگ سردی برخوردارند !؟
  3. آیا تبلیغات گسترده و استفاده از جملات معروف شخصیتها در بین سخنان و گفته های مردم به قول معرف روشن فکر باعث شده که متقاضی کتب شخصیتهای افزایش یابد !؟
  4. و آیا های دیگر ....

شما دوست عزیز و گرامی این مشکل را در چه چیزی میبینید !؟