اتصالات نماز جماعت

دیر رسیدن به نماز جماعت و قنوت

انجمن: 
سلام علیکم موقع نماز جماعت اگر به رکعت دوم نماز برسیم،باید قنوت را همراه با امام جماعت بگوئیم یا صبر کنیم بره رکوع ?! و اینکه اگر قنوت رو گفتیم در رکعت بعد که برای من رکعت دوم میشه قنوت را بگويم یا خیر?! سوال دومم اینکه شرط اتصال و چگونگی اتصال در نماز جماعت رو محبت می کنید توضیح بدهید سوال سوم اگر در نماز یا نماز جماعت بین دو صف ستونی باشد و شخصی روبروی ستون بایستد برای نماز،اشکالی ندارد?! مرجع:حضرت آیت الله سیستانی و رهبر سپاس گزارم

اتصال نماز جماعت در بالکن ( طبقه فوقانی ) مسجد برای خانم ها

انجمن: 
سلام در مسجدی که من نماز جماعت می خوانم قسمت خانم ها در طبقه بالایی است ( به صورت بالکن ) هست و وقتی در ردیف جلو نزدیک بالکن می ایستم دیواری به ارتفاع خودمان وجود دارد ( لبه بالکن ) ولی از بالا این دیوار می توانیم صف پایین آقایان دیده می شوند .... می خواستم بدانم اتصال درست هست و نماز جماعت صحیح است ؟ 

سوالاتی درباره اتصال و نماز جماعت

انجمن: 

سلام،
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات کاربران گرامی آسک دین ، یک سری سؤال و شک درباره اتصالات نماز جماعت داشتم که در جستجو درسایت پاسخ کاملی به آن‌ها پیدا نکردم به همین جهت این تاپیک را ایجاد کردم تا انشا الله تاپیک مرجعی برای اتصالات و شبهات نماز جماعت بشود.

کارشناسان گرامی لطفاً اطلاعات کاملی همراه با نام مرجع محترم از نحوه و شرایط اتصالات نماز مطرح کنید و نکاتی رو که اشاره می‌کنم رو هم پاسخ دهید.

با سپاســــــ

1. در برخی مساجد مشاهده کردم که جمعیت صف اول به صورت چشمگیری نسبت به صف‌های بعد کمتر است به طوری که مثلاً در صف اول 10 نفر و صف‌های بعد 20 25 نفر هست!
2. کودکانی که به سن بلوغ نرسیده‌اند تا جایی که من شنیدم باید یک‌درمیان اقتدا کنند و آیا این کودکان می‌توانند در صف اول اقتدا کنند
3. کسی که زودتر از امام اقدام به انجام عمل بعد نماید حکمش چیست و آیا تأثیری روی نماز سایر افراد دارد ؟
و سایر نکاتی که برای خودتان پیش‌آمده را هم لطفاً یادآور بشوید