صف اول نماز جماعت

قرار نگرفتن در صف اول نماز جماعت به دلیل رعایت حرمت

سلام،
خیلی وقت‌ها افرادی مسن رو در مسجد میبینم که صف اول نماز در جایگاه مشخصی عادت دارن قرار بگیرن. گاهی اوقات زودتر مسجد میرم و میبینم طرف هنوز نیموده. در این حالت بهتره جایگاه اون فرد رو تا لحظه شروع نماز تصاحب نکنم (تا یه وقتی اومد دلخور نشه) و در صف‌های قبلی قرار بگیرم یا نه مستحبه که هر جای خالی دیدم پر کنم حتی اگه نماز شروع نشده باشه؟ ممنون.

سوالاتی درباره اتصال و نماز جماعت

انجمن: 

سلام،
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات کاربران گرامی آسک دین ، یک سری سؤال و شک درباره اتصالات نماز جماعت داشتم که در جستجو درسایت پاسخ کاملی به آن‌ها پیدا نکردم به همین جهت این تاپیک را ایجاد کردم تا انشا الله تاپیک مرجعی برای اتصالات و شبهات نماز جماعت بشود.

کارشناسان گرامی لطفاً اطلاعات کاملی همراه با نام مرجع محترم از نحوه و شرایط اتصالات نماز مطرح کنید و نکاتی رو که اشاره می‌کنم رو هم پاسخ دهید.

با سپاســــــ

1. در برخی مساجد مشاهده کردم که جمعیت صف اول به صورت چشمگیری نسبت به صف‌های بعد کمتر است به طوری که مثلاً در صف اول 10 نفر و صف‌های بعد 20 25 نفر هست!
2. کودکانی که به سن بلوغ نرسیده‌اند تا جایی که من شنیدم باید یک‌درمیان اقتدا کنند و آیا این کودکان می‌توانند در صف اول اقتدا کنند
3. کسی که زودتر از امام اقدام به انجام عمل بعد نماید حکمش چیست و آیا تأثیری روی نماز سایر افراد دارد ؟
و سایر نکاتی که برای خودتان پیش‌آمده را هم لطفاً یادآور بشوید