آرایش ، زن ، شوهر ، خانواده

دلیل آرایش زن در این شرایط (علف به دهن بزي بايد شيرين بياد)

سلام به تمام دوستان و کارشناس محترم
من در این تاپیک دو سوال دارم

سوال اول:
در بحث انتخاب همسر ، تاکید زیادی بر روی سیرت است ، و نه صورت. تا حدی که خیلی از افراد مذهبی اعتقاد دارند همسر را نباید بخاطر زیباییش انتخاب کرد ، بلکه باید به دلیل شخصیت و متدین بودنش او را برگزید. مثلاً اگر پسری با دختری متدین آشنا بشود ، اما بگوید ظاهرش را نپسندیدم ، شروع می کنند به نصیحت او با جملات و اشعاری مانند این:

صورت زیبای ظاهر هیچ نیست
ای بـــرادر ســیرت زیبـــا بیـــار

حالا سوالم این است که اگر اسلام اینقدر تاکید دارد که زن را باید بخاطر باطنش انتخاب کنیم ، پس چرا گفته که زن برای شوهرش آرایش کند؟!
وقتی ما همسر را برای باطنش انتخاب کنیم ، یعنی ظاهر برای ما تفاوتی ندارد. پس دیگر چه نیازی به آرایش است؟

سوال دوم:
زیبایی لزوماً با آرایش به دست نمی آید. مثلاً فرض کنید دو زن وجود دارد که یکی از آنها در نظر منِ مرد زیباست و دیگری نیست. حال اگر آن زن که در نظر من زیبا نیست ، آرایش هم بکند ، باز در نظر من به پای زنی که چهره اش را می پسندم نخواهد رسید. حتی اگر زن مورد علاقه من آرایش هم نکرده باشد. ولی اگر آن زن که چهره اش را پسندیده ام ، آرایش کند ، آن وقت زیباییش در نظر من بیشتر خواهد شد

این سوال را بیشتر از این بابت می پرسم که مثلاً مردی میگوید چهرهء همسرم را دوست ندارم ، بعد اطرافیان یا مشاوران به آن زن توصیه می کنند خودت را آرایش کن! خب اگر این زن ، همسر مردی بود که به چهره اش علاقه داشت ، آرایش هم تاثیر داشت. اما وقتی شوهر فعلی کلاً از چهرهء او خوشش نمی آید ، دیگر آرایش کار خاصی نمی تواند انجام دهد

پس سوال دومم این است که مگر هر زنی صرف اینکه آرایش کند می تواند دل مرد را ببرد؟
یا به عبارتی ، مگر هر مردی از تمام چهره های زنان بلا استثناء خوششان میاید که بخواهیم چهره زن را با آرایش در نظر او زیباتر کنیم؟