آداب قرائت قرآن

قرائت صحیح در سوره کافرون

با سلام مرجع: آیت الله بهجت آیا "ما" در آیه: و لا انا عابد ما عبدتم، در سوره کافرون تشدید دارد؟ و اگر با تشدید قرائت کنیم صحیح هست؟ و درکل قرائت های صحیح آن چه با تشدید و چه بدون تشدید را بفرمایید.

صحبت کردن هنگام شنیدن قرآن

سلام اگر هنگام شنیدن صوت قرآن کسی حرف بزند و مشغول صحبت باشد آیا باید کفاره بدهد؟

سوالات درباره ی قرائت و ختم قرآن

انجمن: 
با عرض سلام و خسته نباشید ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان چند سوال درمورد قرائت قرآن دارم. 1)من همراه با تلویزیون قرآن میخوانم اما میخوام بدونم آیا همین که همزمان با تلاوت قاری فقط به آیه ها نگاه کنم و با چشم آن ها را بخوانم اما تلفظ و زمزمه نکنم ثواب ختم قرآن را میبرم یا خیر و لازم است همزمان به آرامی آیات قرآن را زمزمه کنم؟ 2) اگر حین قرآن خواندن لحظه ای با کسی حرف بزنم واجب است که دوباره بسم الله بگویم و ادامه آیه را بخوانم یا گفتن بسم الله لازم نیست؟ 3) اگر حین قرآن حواسم پرت شود یا اینکه خمیازه بکشم باید برای ادامه بسم الله بگویم؟ 4) آیا کسی که غسل ندارد میتواند قرآن بخواند؟

راهنمایی در مورد نحوه خواندن قرآن

با سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم ایا خواندن قران توی دل بدون اینکه بلند بخوانیم : اشکالی دارد یا نه؟ مثلا توی همین مراسم ختم قران که توی ماه رمضان انجام میشه و توی شبکه صدا وسیما نشان می دهند: مثلا چند تا قاری قران به نوبت قران را می خوانند و مردم سرشان توی قران هست و انگار توی دل می خوانند یا فقط گوش می دهند !!یا مثلا توی برنامه های قرانی اندروید که : قابلیت پخش صدا قاری را داره: ایا فقط گوش بدهیم به صدای قاری کفایت می کند یا حتما باید روی لب جاری بشه ایات قران و... همه اینها را از باب ثواب و قبولی و.. میخوام بدونم!
سپاس