تاثير محبت اهل بيت در زندگي انسان
تبهای اولیه
سلام
من که توی زندگی ام تاثیر گذاشته اساسی
درست زمانی که می خواست یه بلای بزرگ سرم بیاد نجاتم دادن
هر كس بغض اهل بيت را داشته باشد از سه حالت خارج نيست: 1- يا زنا زاده است 2- يا نطفه او هنكامي بسته شده كه مادرش حيض بوده است 3- يا مال حرام خورده است
يكي از جاهايي كه محبت اهل بيت به درد ميخورد هنكام مرك است كه باعث آسان شدن سكرات موت ميشود. وديكري در قبر است كه باعث ميشود انسان عذاب قبر نداشته باشتد و ...
حتي خود زمخشري كه سني هست كفته كه : من مات علي حب آل محمد مات شهيدا
من مات علي بغض آل محمد مات كافرا
هر كس با محبت آل محمد بميرد شهيد مرده است و هر كس با بغض آل محمد بميرد كافر مرده است
اين هم يك فايل صوتي زيبا در اين باره:
http://s3.picofile.com/file/7407199993/hobe_ale_mohamad.wav.html
بسم رب فاطمه و ابیها و بعلها وبنیها . سلام. قوله تعالی:قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی . مودت یک ارتباط عمیق قلبی و عملی است نتیجه اش به سود خود فرد است در دنیا و آخرت . ایمان کامل نشود بجز با ولای علی یا علی روحی و جسمی فداک تموم زندگیمو مدیون اهل بیتم از کوچیکی مراقبم بودن الهی تو قیامت هم دست ما را میگیرن شیعه دلش به شفاعت معصومین دلخوشند .من نمیدونم بقیه دلشون بعد مردن به چی خوشه؟
محبت اهل بيت
این معنی باید تبئین شود و درست شناخته شود.
محبت اهل بیت در راستای محبت به سنت پیامبر است در عین حال این محبت میتواند دشمنی با اهل بیت هم باشد
لطفا به این روایات دقت کنید :
امام رضا عليه السلام در دعايش ميفرمود:
خدايا من از هر توان و نيروئى بيزارى جويم و بسوى تو گرايم، توان و نيروئى جز از جانب تو نيست، خدايا من بسوى تو بيزارى جويم از كسانى كه براى ما آنچه را سزاوار نيست ادعا ميكنند، خدايا من بسوى تو بيزارى ميجويم از كسانى كه در باره ما آنچه را خود نگوئيم ميگويند، خدايا آفرينش مخصوص تو و روزى از جانب تو است، ترا ميپرستيم و از تو يارى ميجوئيم، خدايا تو خالق ما و خالق پدران پيشينيان و پدران آيندگانى، ربوبيت جز براى تو سزاوار نيست و خدائى جز ترا نشايد ...
توقيعى است از امام زمان (عج) كه در جواب نامهاى كه محمّد بن علي بن هلال كرخى نوشته بود صادر شد باين مضمون:
اى محمّد بن علي خداوند بزرگتر است از آنچه ايشان ميستايند منزه است او را ستايش ميكنم هرگز ما شريك در علم و قدرت او نيستيم. بلكه غيب را جز او كسى نميداند چنانچه در قرآن كريم فرموده: قُلْ لا يَعْلَمُ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ الْغَيْبَ إِلَّا اللَّهُ و من و تمام پدرانم، آدم و نوح و ابراهيم و موسى و ساير پيامبران و رهبران متأخر حضرت محمّد و علي بن ابى طالب و حسن حسين و ديگر پيشوايان عليهم السّلام تا منتهى بزمان و عصر من شده همه بنده خدا هستيم خداوند ميفرمايد: مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكاً وَ نَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ أَعْمى قالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمى وَ قَدْ كُنْتُ بَصِيراً قالَ: كَذلِكَ أَتَتْكَ آياتُنا فَنَسِيتَها وَ كَذلِكَ الْيَوْمَ تُنْسى
اى محمّد بن علي ما را شيعيان نادان و احمق كسانى كه يك پر مگس براى آنها ارزش بيشترى از دين دارد آزار ميدهند خداى يكتا را گواه ميگيرم كه
او خود در گواهى كافى است و حضرت محمّد پيامبرش را و ملائكه و تمام انبياء و اولياى خدا را و تو را نيز با هر كه اين نامه مرا بشنود كه من بيزارم از كسى كه بگويد ما علم غيب داريم يا شريك خدا در ملك او هستيم يا ما را مقامى دهد غير از آن مقامى كه خدا بر ايمان معين كرده و ما را براى آن آفريده يا تجاوز كند در مورد ما از آنچه در ابتداى نامه برايت توضيح دادم و شما را گواه ميگيرم كه هر كس از او بيزار شويم خدا و ملائكه و پيامبر و اولياى خدا از او بيزارند. اين نامه را بعنوان امانتى بگردن تو و گردن هر كه اين نامه را بشنود كه از هيچ يك از دوستان و شيعيان ما اين نامه را پنهان ننمايد تا تمام دوستان ما از آن اطلاع حاصل نمايند تا شايد خداوند آنها را بحقيقت دين رهبرى نمايد و دست بردارند از آنچه بكنه آن نميرسند و اطلاع از واقع آن ندارند پس هر كس اين نامه مرا شنيد و باز نگشت بآنچه دستور باو دادهام و رها نكرد آنچه را كه نهى كردهام مشمول لعنت من از جانب خدا و تمام بندگان صالح او خواهد شد.
توضيح: منظور از اينكه علم غيب را از خود نفى ميكنند اينست كه علم غيب را جز از طريق وحى و الهام نميدانند اما از طريق وحى و الهام نميتوان نفى كرد زيرا عمده معجزات پيامبران و اوصياء اطلاع و اخبار از مسائل غيبى است خداوند خود نيز آنها را در اين آيه استثناء نموده إِلَّا مَنِ ارْتَضى مِنْ رَسُولٍ .
بخش امامت-ترجمه جلد هفتم بحار الانوار، ج3، ص: 195 الی 197