▐▬ ▐سزای زنی که زیبایی خودش را برای نامحرم نشان دهد، در آخرت چیست؟ ▐▬ ▐

تب‌های اولیه

18 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
▐▬ ▐سزای زنی که زیبایی خودش را برای نامحرم نشان دهد، در آخرت چیست؟ ▐▬ ▐

سلام

سوال من اینه :

تو قرآن اومده و 12 امامون هم بهش تاکید کردند که : " زن نباید زیبایی خودشو برای مرد نامحرم نشون بده " ( حالا چه مو و چه لباس های زیبا )

حالا اگر یک نفر نشون بده توی آخرت سزاش چیه ؟

به فرض این که اون شخص کافر نباشد و خدا و امام هارو قبول داشته باشه و شیعه باشه

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد پیام

البته این بحث در این آدرس انجمن بصورت کامل اومده و برای مطالعه بیشتر
میتونید آنرا ملاحظه بفرمایید


http://www.askdin.com/thread44403.html
.

امیرالمومنین علی (ع) می فرماید : « روزی با فاطمه (س) محضر پیامبر خدا (ص) رسیدیم ٬ دیدیم حضرت به شدت گریه می کند .
گفتم : پدر و مادرم به فدایت یا رسول الله ! چرا گریه می کنی ؟
فرمود : یا علی ! آن شب که مرا به معراج بردند ٬ گروهی از زنان امت خود را در عذاب سختی دیدم و از شدت عذابشان گریستم . ( و اکنون گریه ام برای ایشان است . )
زنی را دیدم که از موی سر آویزان است و مغز سرش از شدت حرارت می جوشد.
داستانهای بحارالانوار ٬ ج۵ ٬ص۶۹ - زبده القصص ٬ ص

زنان گاه زينت هايي را در زير پيراهن و جامه هاي خويش مي پوشيدند ولي اين زينت آلات به شكلي بود كه هرگاه جامه هاي آنان كنار مي رفت از زير جامه جلوه گري خاصي داشت. بنابراين بر زنان است كه اين قبيل زينت آلات را به گونه اي بپوشند كه به چشم نيايد تا جلوه گيري كند و چشم مردان را خيره سازد. (نور آيه 60)

روی الأصبغ بن نباته عن اميرالمؤمنين (عليه السلام) قال:سمعته یقول: يظهر في آخر الزمان واقتراب الساعة -و هو شر الازمنة- نسوة كاشفات عاريات، متبرجات من الدين، داخلات في الفتن، مائلات الي الشهوات، مسرعات الي اللذّات، مستحلات للمحرّمات، في جهنم خالدات



در آخرالزمان و نزديك شدن زمان موعود (قيامت يا زمان ظهور حضرت مهدى عليه السّلام ) كه بدترين زمانهاست (چون جهان از ظلم و ستم پر شود) زنانى ظاهر مى شوند بى حجاب و عريان بيرون آمده خودنمائى مى كنند، از دين خارج مى شوند (به احكام دين توجهى ندارند) در فتنه ها (آشوبها يا محافل عيش و شهوت ) داخل مى شوند و شهوترانى روى مى آورند و به لذات جوئيها شتابانند، حرامهاى الهى را حلال مى كنند و در جهنم هميشه خواهند ماند.
من لا یحضره الفقیه کتاب النکاح (المذموم من اخلاق النساء و صفاتهن، حدیث 5)

زنها بیگناهند...مردها میخوان که زتها این شکلی باشن!!... یه سری نیاز های الکی برای دخترا به وجود اومده...مثل عمل بینی و ... وگرنه هیچ کی دوست نداره اون دنیاش خراب شه

پیام;609215 نوشت:
زنان گاه زينت هايي را در زير پيراهن و جامه هاي خويش مي پوشيدند ولي اين زينت آلات به شكلي بود كه هرگاه جامه هاي آنان كنار مي رفت از زير جامه جلوه گري خاصي داشت. بنابراين بر زنان است كه اين قبيل زينت آلات را به گونه اي بپوشند كه به چشم نيايد تا جلوه گيري كند و چشم مردان را خيره سازد. (نور آيه 60)

سلام و تشکر

من 1سوال دارم،

به غیر از حجاب کامل (فقط معلوم بودن دستها تا مچ و گردی صورت)، استفاده نکردن از رنگ های خیلی جیغ!،

لباس های مضحک یا جذاب نپوشیدن، جوراب ِ خیلی نازک نپوشیدن، و فاکتور گرفتن از لاک و آرایش و کفش پاشنه بلندی که صدا (!) بده و غیره

خلاصه به طور کلی چیزهایی که جنبه جلبه توجه نداشته باشه،

>> آیا پوشاندن انگشتر یا دستبند یا ساعت ِ طلا یا نگین دار، (که احتمالا برق میزنه!) هم واجبه و خلافش گناهه؟

ببخشید چون تابه حال این یکی رو بهش دقت نکرده بودم میپرسم، البته اگر قبلا در تاپیک ها بهش پاسخ داده شده که هیچ...

سلام
براي من سوالي هست
پوشاندن موي سر ايا به طور مستقيم از ايات قران قابل استنباطه؟

از نظر من زينت مد نظر در قران زينتي هست که اشکار کردن ان باعث گناهي شود.
لذا ساعت و النگو و امثالهم نميتونه جزو زينت قلمداد بشه

40tobe;609347 نوشت:
زنها بیگناهند...مردها میخوان که زتها این شکلی باشن!!... یه سری نیاز های الکی برای دخترا به وجود اومده...مثل عمل بینی و ... وگرنه هیچ کی دوست نداره اون دنیاش خراب شه

ربطی به خواسته ی مردان نداره..
یک نوع حس رقابت بین زنها ایجاد شده..مثلا چشم و هم چشمی

virus3000;609715 نوشت:
ربطی به خواسته ی مردان نداره..
یک نوع حس رقابت بین زنها ایجاد شده..مثلا چشم و هم چشمی

تقاضا باعث ایجاد عرضه است...

.امین.;609716 نوشت:
تقاضا باعث ایجاد عرضه است...

البته دلیل های زیادی داره..

تقاضا..
حس رقابت..
حسادت..

جلب توجه..

virus3000;609718 نوشت:
البته دلیل های زیادی داره..

تقاضا..
حس رقابت..
حسادت..

جلب توجه..

ریشه همه اینها همان تقاضاست. وگرنه چه دلیلی بر حسادت و رقابت و جلب توجه است؟

پیام;609211 نوشت:
امیرالمومنین علی (ع) می فرماید : « روزی با فاطمه (س) محضر پیامبر خدا (ص) رسیدیم ٬ دیدیم حضرت به شدت گریه می کند .
گفتم : پدر و مادرم به فدایت یا رسول الله ! چرا گریه می کنی ؟
فرمود : یا علی ! آن شب که مرا به معراج بردند ٬ گروهی از زنان امت خود را در عذاب سختی دیدم و از شدت عذابشان گریستم . ( و اکنون گریه ام برای ایشان است . )
زنی را دیدم که از موی سر آویزان است و مغز سرش از شدت حرارت می جوشد.
داستانهای بحارالانوار ٬ ج۵ ٬ص۶۹ - زبده القصص ٬ ص

سلام

كسي كه به خاطر بيماري بي حجاب ميشه مقابل نامحرم آن موقع هم ازمو آويزان ميشه؟
آيا تفاوتي است بين كسي كه يك تار مو بيرون ميگذارد با كسي كه همه ي موهاش بيرون ميگذارد؟
آيا زني كه فيلم و عكس بي حجابش را به عكاس نامحرم ميده بازهم از مو آويزان ميشه؟

سلام
براي من سواله
اين بيرون بودن مو اگر اين چنين عذابي داره چرا در متن قران و در ايات مختلف حجاب به طور واضح نام ان نيامده؟
در قران اسامي محارم يکي يکي ذکر شده
ولي چرا مواضع پوشش دقيق ذکر نشده؟

«حجاب» به معناى پرده، حاجب، پوشيدن و پنهان كردن و مانع، خواه مانع مادّى مانند پرده و ديوار راغب اصفهانى، المفردات فى غرائب القرآن، قم، نشرالكتاب، ج دوم، ص 108 ؛ سيد على اكبر قرشى، قاموس قرآن، ج 2، تهران، دارالكتب الاسلاميه، 1361، ج سوم، ص 103-105؛ مريم (19)، آيه 33 ؛ احزاب (33)، آيه 17 ؛ اعراف (7)، آيه 53. و يا مانع معنوى است. اين واژه هفت بار در قرآن كريم آمده و معناى آن در اين هفت مورد چيزى است كه شورى (42)، آيه 51 ؛ فصلت (41)، آيه 5 ؛ اسراء (17)، آيه 45. از هر نظر، مانع ديده شدن چيزى ديگرى مى شود. چنان كه درباره زنان پيامبرصلى الله عليه وآله در قرآن مجيد مى خوانيم: «وَ إِذا سَألْتمُوهُنَّ مَتاعا فَسألوهُنَّ مِن وَراءِ حجابٍ...»؛ احزاب (33)، آيه 53.؛ «(-(به مسلمانان مرد سفارش شده)-) اگر از زنان چيزى خواستيد از پشت پرده درخواست كنيد».
با توجه به ذيل آيه كه مرتضى مطهرى، مسئله حجاب، ص 74. مى فرمايد: «ذَلِكَ اَطهُر لقلوبِكم و قُلوبِهُنَّ» مى توان فهميد كه مسئله آداب معاشرت زن و مرد با يكديگر را مطرح مى كند؛ چنان كه صدر آيه در همين موضوع بود و در آيات 32 و 60 سوره احزاب كه در خصوص حجاب اسلامى و نحوه برخورد و ارتباط زن و مرد نامحرم با هم رهنمود مى دهد، لذا به كارگيرى كلمه «حجاب» در قرآن كريم، به معناى حجاب اسلامى مصطلح نيست و همين معنا سبب گرديده بسيارى گمان كنند اسلام خواسته است زن هميشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بيرون نرود يا مثل ويل دورانت همان، ص 73. بگويند: «اين امر خود مبناى پرده پوشى در ميان مسلمانان به شمار مى رود» ويل دورانت، تاريخ تمدن، ترجمه: احمد آرام و ديگران، ج 1، ص 433و434. و يا مدّعى شوند: حجاب به وسيله ايرانيان به مسلمانان و اعراب سرايت كرده است، در حالى كه آيات مربوط به پوشش اسلامى زنان پيش از مسلمان شدن ايرانيان نازل شده است.
همان گونه كه ويل دورانت مى گويد و كتب تفسير شيعه و سنّى آن را تأييد مى كنند اعراب چنين پوششى نداشتند مرتضى مطهرى، پيشين، ص 22؛ ر.ك: تفاسير: فضل بن حسن طبرسى، مجمع البيان و زمخشرى، كشّاف، ذيل آيات 33 احزاب و 60 نور. و عادتشان تبرّج و خودنمايى بود كه اسلام آن را ممنوع ساخت: «وَ لا تَبَرَّجنَ تَبَرُّجَ الجاهِليَّةِ الاُولى»؛ احزاب (33)، آيه 33. بنابراين، گرچه پوشش، فرهنگ عمومى و رايج بين همه ملل بود، اما پوشش اسلامى به نحوى كه ضمن پرهيز از خودنمايى، حدود و مشخصات خاصى دارد، از فرهنگ اسلامى وارد فرهنگ ايرانيان شد.
در قرآن مجيد درباره حجاب و پوشش از واژه «جلباب» احزاب (33)، آيه 59. و يا «خمار» نور (24)، آيه 31. استفاده شده و در روايات در بحث نماز (كتاب الصلوة) و ازدواج (كتاب النكاح) واژه «ستر» و «ساتر» به معناى پوشش و وسيله پوشش زن در مقابل نامحرمان استفاده شده است.
ناگفته نماند؛ پوشش اسلامى بانوان به معناى حبس و زندانى كردن و قرار دادن آن پشت پرده و در نتيجه، عدم مشاركت اين گروه عظيم در فعاليت هاى اجتماعى نيست؛ چه اين كه مشاركت سياسى زنان در اسلام، زمانى به رسميت شناخته شد و آنان در كنار مردان در بيعت با رسول اكرم صلى الله عليه وآله قرار گرفتند كه عرف و جامعه آن روزگار، براى زن منزلتى قايل نبودند ممتحنه (60)، آيه 12. و در غرب، با چهارده قرن تأخير آن هم از روى اضطرار و به منظور استفاده ابزارى از احساسات و آراء سياسى زنان مطرح گرديد، بلكه حجاب و پوشش زمانى مطرح است كه زن در اجتماع حضور مى يابد اما به جهت اينكه استفاده ابزارى از او نشود و از مزاحمت ها در امان باشد لازم است كه در معاشرت با مردان بدنش را بپوشاند و به جلوه گرى و خودنمايى نپردازد و مشاركتش در فعاليت ها بر اصول انسانى و اسلامى استوار باشد مرتضى مطهرى، پيشين، ص 73 ؛ ناصر مكارم شيرازى و ديگران، تفسير نمونه، ج 17، صص 403-401..

دو آیه قرآن به صورت صریح بحث حجاب را مطرح کرده اند. آیه ۳۱ سوره نور و آیه ۵۹ سوره احزاب به طور صریح به این بحث پرداخته اند:

«وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَكَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛[نور/۳۱] و به زنان مؤمن بگو كه چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینتهاى خود را جز آن مقدار كه پیداست آشكار نكنند و مقنعه ‏هاى خود را تا گریبان فروگذارند و زینتهاى خود را آشكار نكنند، جز براى شوهر خود یا پدر خود یا پدر شوهر خود یا پسر خود یا پسر شوهر خود یا برادر خود یا پسر برادر خود، یا پسر خواهر خود یا زنان همكیش خود، یا بندگان خود، یا مردان خدمتگزار خود كه رغبت به آن ندارند، یا كودكانى كه از شرمگاه زنان بى‏ خبرند. و نیز چنان پاى بر زمین نزنند تا آن زینت كه پنهان كرده‏اند دانسته شود. اى مؤمنان، همگان به درگاه خدا توبه كنید، باشد كه رستگار گردید.»

«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹] اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى ‏هاى بلند] خود را بر خویش فروافكنند، این كار براى اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا كنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.»

به نظر مى‏ رسد حكم وجوب حجاب در سال ششم هجرت تشریع گردید. شاهد بر آن، آیات سوره نور است كه داستان معروف افك در آن آمده است. در همین زمان بود كه منافقین و اراذل و اوباش در صدد برآمدند با ایجاد شایعه درباره زنان پیامبر (ص) و با درست كردن مزاحمت‏ها راهى براى زنان آزاده به بهانه كنیز انگاشتن آنها قلوب پیامبر(ص) و مسلمانان را جریحه‏دار بكنند. به دنبال این اوضاع و شرایط بود كه خداوند آیات مربوط به پوشش را براى بازگویى به امت نازل فرمود.

البته باید توجه کرد که در اینجا به معنای معروف حجاب پرداخته ایم. و اگر بخواهیم دقیق تر سخن بگوییم باید بگوییم که این آیات پوشش بانوان را مطرح کرده است. و بحث حیاء و عفت، حکم ویژه همسران پیامبر (ص) مبنی بر پرده نشینی، و واجباتی که برای مردان در این زمینه وجود دارد، در آیات دیگر مطرح شده است.
«وَ إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ ذلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ وَ ما كانَ لَكُمْ أَنْ تُؤْذُوا رَسُولَ اللَّهِ وَ لا أَنْ تَنْكِحُوا أَزْواجَهُ مِنْ بَعْدِهِ أَبَداً إِنَّ ذلِكُمْ كانَ عِنْدَ اللَّهِ عَظیماً؛[احزاب/۵۳] و هنگامى كه چیزى از وسایل زندگى را (بعنوان عاریت) از آنان [همسران پیامبر] مى‏خواهید از پشت پرده بخواهید این كار براى پاكى دلهاى شما و آنها بهتر است! و شما حق ندارید رسول خدا را آزار دهید، و نه هرگز همسران او را بعد از او به همسرى خود درآورید كه این كار نزد خدا بزرگ است.»

«قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما یَصْنَعُونَ؛[نور/۳۰] به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند، و عفاف خود را حفظ كنند این براى آنان پاكیزه ‏تر است خداوند از آنچه انجام مى ‏دهید آگاه است!»

بعضی از سوالات در حدود پوشش وحجاب بهتره از بخش احکام سوال بشه.

سلام قبلا این بحث در در بخش احکام بحث شده است :http://www.askdin.com/thread21444.html

حجاب در لغت به معنی پرده،روپوش و روبند می باشد و از نظر اسلام عبارت است از اینکه: زن در معاشرت خود با نامحرم،بدن خود را بپوشاند و به جلوه گری و خود نمایی نپردازد بنابراین اگر در نوع ابزار ولباسی که استفاده می کند جلوه گری باشد رعایت حجاب وعفاف نکرده.(البته اصل بحث حدود وچگونگی آن از بخش احکام سوأل بشه )

http://daneshnameh.roshd.ir/برای بحث حجاب در قرآن این آدرس مفید است

ممنون
از اون بخش سوال ميکنم
ولي در اين ايات تاکيد بر حيا و عفاف است به طور واضح مو ذکر نشده
اين ترجمه ها هم نقد پذيرند، چه اينکه در اين ايات ترجمه هاي زيادي ذکر شده است

اگه یه مرد عکس نا محرم رو ببینه چی میشه ؟ راستی چطور باید کاری بکنه که مجازات نشه؟

با سلام
در مورد این موضوع من متن هایی رو خوندم و سخنرانی هایی رو گوش کردم اما نهی کردن از بد حجابی رو اون جور که باید درک نمیکردم اما کم کم که سطح اطلاعاتم بالا رفت و به تجربه هایی رسیدم فهمیدم که چقدر اشتباه می کردم تصمیم گرفتم وقتی انسان های قابل اعتمادی منو به کاری سفارش می کنند یا از انجام کاری نهی می کنند یا قرآنی که میخونم پیام هایی برام داره مقاومت نکنم و گوش کنم حتی اگه دلیلش نفهمیدم .پس خوب به حجاب که نسبت به رعایتش خیلی خیلی سفارش شده اهمیت بدیم .خوب که تصمیم بگیریم، وقتی درمورد یک موضوع مثل حجاب ، با خودمون درگیری ذهنی داریم که آیا رعایتش بکنیم یا نه بشینیم یک گوشه فکر کنیم که اگه من امروز با این وضع برم بیرون چه فاجعه هایی پیش میاد ؟زندگی چند نفر از هم می پاشه ؟ چند تا جوون به راه خلاف کشیده میشن ؟ چند تا مادر غرق شدن بچه هاشون توی گرداب گناه ببینن و خیلی چیزای دیگه ... اونوقت به خاطر چی و به خاطر کی ... این اتفاقا میفته ؟؟

سلام به نظرشما موجزءزینت برای خانم حساب نمیشه؟مسلمازینت که خداونددرسوره نور اشاره کرده شامل هرچیزی است که باعث زیباتر شدن میشه حتی فکر می کنم کلیپس های یک متری که بعضی خانمها استفاده می کنن مشکل دار باشه البته نظرمنه لطفا کارشناس جواب بدهد:Gig:

موضوع قفل شده است