چگونگی کسب محبوبیت در خواستگاری

تب‌های اولیه

17 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
چگونگی کسب محبوبیت در خواستگاری

سلام. من پسری هستم 30 ساله که تا الان نتونستم مورد ازدواج کنم. مشکل اصلیم دو چیزه:

1.ایرادهای ظاهری به خصوص چشم راستم که از کودکی بابتش...

2.افت شدید تحصیلی که باعث شده نتونم تا این سن ازدواج کنم و هنوز دیپلمه هستم.

به نظرم میرسه که دخترخانمها هر چند میگن ملاک براشون اخلاق و ایمانه، و به قول خودشون ظاهر مهم نیست و از این حرفها، ولی این ادعایی بی اساسه، اگر بی اساس نبود چرا حتی یکی از جلساتی که من رفتم به جلسه دوم نرسید(البته به غیر از مواردی که خود من هم نمی خواستم ادامه بدم.)

چون اینجا اینترنته و خانمها مثل جلسه خواستگاری توی معذوریت نیستن که حرف دلشونو نزنن پیشنهاد من اینه که اینجا بگن این دو مشکل، به معنای واقعی، چقدر براشون مهمه در انتخاب همسر، چون سایر مسائل من زیاد مشکلی نداره البته ایراد زیاد دارم، ولی دیگه توی جلسه اول که معلوم نمیشه!

از استاد حامی و سایر دوستان، هم درخواست راهنمایی دارم که بگن چیکار کنم که این دو ایراد رو(که البته خیلی خانمها توی خواستگاری میگن مهم نیست و بعدش میگن "نه") پوشش بدم.

ممنونم.

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد حامی

سلام بر دوست عزيز و همه كاربران محترم و خواهران گرامي
لطف كنند نظر خودتان را بنويسيد و هر كسي از منظر خود و تجريه و نگرش خود به دوستمان كمك كند.
من هم در آخر جمع بندي خواهم كرد.
موفق باشيد

yaser25600;505714 نوشت:
1.ایرادهای ظاهری به خصوص چشم راستم که از کودکی بابتش...

2.افت شدید تحصیلی که باعث شده نتونم تا این سن ازدواج کنم و هنوز دیپلمه هستم.

ســلام..

یکی از اقوام نزدیک مون هم دقیقا همین مشکل شما رو دارن یعنی یه چشمشون توی بچگی آسیب دیده
و تا جایی که یادمه همیشه یه چشم شونو به صورت بسته نگه میداشتن اما ایشون به قدری شیک پوش هستن که
به هیچ وجه این مشکلشون به چشم نمیاد!
زیبایی هم یه چیز کاملا نسبی با تغییرات خیلی ساده میشه خیلی کارها کرد
اما در مورد دوم مجبور نیستید به خواستگاری کسی برید که بالاتر از دیپلمه!

اما برای داشتن محبوبیت توی جلسه ی خواستگاری روابط عمومی و نحوه ی حرف زدن و کلا مجموعه ی رفتارش خیلی مهمه

[="Times New Roman"]سلام
من فکر می‌کنم اگر آقا یاسر احیاناً با دخترخانم خوبی مواجه شدند که مشکل یا نقص اندکی در ظاهر داشته باشد رد نکنند چه بسا احتمال موفقیتشان بیشتر باشد. در این صورت بعد از ازدواج هم احساس ترحم یا بالاتر یا پایین‌تر بودن از طرف ایجاد نخواهد شد. حرف دیگران هم طرفین را اذیت نخواهد کرد.

دوست عزیز من دختر نیستم اما به شخصه خدمتتون عرض کنم اصلا نگران نباشین ...اینکه 30 سالتون شده معنی این نیست که همه چیز تمام شده.
اتفاقا چون پسر هستید حداقلش تا 5، 6 سال دیگه فرصت دارید ، پس اول از همه اینکه اصلا و ابدا نگران نباش
دوم اینکه این مساله تحصیلات ممکنه که به نظرتون خیلی مهم باشه اما به نظر من مطمئن باشین طرفش پیدا بشه اهمیتی به این مساله نمیده چون دیدم که با دیپلم کیس های خوبی گیرشون میاد هرچند به نظرم بهتره سراغ بالاتر از دیپلم نرید(اگرم میرید رشته های سطح بالای روتین جامعه نباشه)...که دختران در حد دیپلم کم هم نیستند.به نظرم شاید بهتر باشه توی جلسه اول خواستگاری هردو مشکل یعنی چهرتون و عدم ادامه تحصیل رو توضیح بدید تا طرف بدونه که صادق هستید و خیلی اتفاقا از همین صداقت و متانتتون خوششون میاد.اگر هم میتونید الان برای ادامه تحصیل دیر نیست مخصوصا در حال حاضر دانشگاه های خیلی مختلفی اومده ، باور بفرمایید پسر دایی من 1 سال کوچیکتر از شما بود که رفت دانشگاه آزاد برای لیسانس عمران.اونم تا 29 سالگی دیپلم بود ولیخیلی در عذاب بود چون هرکس بهش میرسید هی میپرسید چرا بر عکس پدر و مادرت تو درس خون نشدی.
مطلب آخرم اینکه مطمئن باشین اون کسی که انشالله صلاحه وقتی پیدا بشه ، به هیچ چیز ایراد نخواهد گرفت.به قول خودم وقتی عاشقش بیاد ، اون موقع میفهمین شما برای اون بهترین کیس هستین.

با سلام و احترام

این مسائلی که مطرح کردین، در مورد خیلی از دختر خانم ها هم صدق می کنه! ممکنه بنا به هر دلیلی نتونستن ادامه تحصیل بدن یا بنا به حکمت خدا، ظاهرشون مشکلی داره، البته اونا هم مثل شما فکر می کنن، که اگه فقط ایمان و اخلاقیات مهمه پس چرا کسی سراغشون نمیره؟

بهتر نیست دنبال مواردی بگردین که شرایط مشابه شما رو دارن تا علاوه بر خودتون، دغدغه ی مشابه رو در طرف مقابل هم از بین ببرین؟! چرا که ایمان و اخلاقیات از همه چی مهمتره...

وقتی شما از بقیه انتظار دارین که نباید ظاهر، همه ی معیار انتخابشون باشه، پس خودتون هم مصداق این انتظارات باشین و به چیزهایی که در شما نیست یا کمرنگ هست رو معیار انتخاب طرف مقابلتون قرار ندین.

موارد بسیار زیادی از خانم ها هست که فقط به خاطر یک سری مشکلات ظاهری(به حکمت الهی) یا عدم داشتن تحصیلات، کسی سراغشون نمیره. چرا این موارد رو بررسی نمی کنین و سراغشون نمیرین؟! تازه اینجوری خدایی نکرده احساس ترحم بعدش هم وجود نخواهد داشت.

از خدای بزرگ برای همه عزیزان و بالاخص شما، زندگی آرومی رو آرزو می کنم.
التماس دعا

با سلام و تشکر از خواهران و برادران عزیزی که نظر گذاشتن، من هم به این فکر کرده ام که با دختری همسطح تحصیلاتی با خودم و دارای مشکل ظاهری ازدواج کنم و این را به مادرم هم گفته ام. اما:

1.دختری که دیپلمه باشد، من که نمیشناسم! شما اگر میشناسید معرفی کنید!!! هر چه دختر در دوست و آشنای ماست، حداقل لیسانس را دارد. من خودم به هر آشنایی می گویم که دختر زیر لیسانس میشناسی(حالا نه برای ازدواج) می گوید نه! یافتن چنین دخترهایی مثل یافتن سوزن در انبار کاه است!! به طور اساسی خانمها که با مشکلات سربازی و لزوم اشتغال و نان آوری روبرو نیستند و نشستنشان در خانه بیشتر تحمل می شود، بهتر می توانند درس بخوانند و ادامه تحصیل بدهند و روز به روز تراکم جنسیت تحصیلکرده های ما به سوی مؤنث بودن، در حرکت است. در مواردی که تا به حال یافته ایم یا معرفی شده اند، حتی یک مورد فوق دیپلمی هم وجود نداشته، چه برسد به دیپلمه بودن و یا به قول یکی از کاربران زیردیپلم بودن! البته ممکن است در برخی مناطق و برخی فرهنگها چنین دخترهایی یافت شوند، ولی خب همسانی فرهنگی چه می شود؟ در فرهنگهای مشابه فرهنگی که من در آن رشد یافته ام و دختران همفرهنگ من در آن یافت می شوند، معمولاً دخترها حداکثر تا سن بیست و سه و چهار سالگی، لیسانسه هستند. من هم هر چند لیسانسه نیستم، ولی اگر رفتار و فرهنگم را ببینید، بی کلاس تر از یک لیسانسه نیستم.

2.در مورد دختری با عیب ظاهری، دو نکته رو توجه نکردید: اول اینکه مرد با چشم عاشق میشه و زن با گوش. اگر من بخواهم زنی ایراد دار بگیرم، باید زنی بگیرم که مشکل گفتاری دارد، نه مشکل ظاهری. نگاهی که مرد به ظاهر دارد با نگاهی که زن ظاهر دارد، زمین تا آسمان فرق دارد. دوم اینکه اتفاقا به این مورد نیز اندیشیده ایم، ولی باز هم دختری مناسب که ایرادی داشته باشد به ما معرفی نشده است که من بگویم نه. اگر دقت کنید ایرادهای ظاهری بیشتر در مردهاست! من بارها مردهایی را دیده ام که پاهایی کج یا عقب ماندگیهای دیگری دارند، ولی چنین مواردی در زنها بسیار نادر است(شاید هم من زیادی چشم پاک هستم چون عادت به چک کردن بانوان اطرافم به لحاظ سلامت ظاهری نیستم!). حالا اگر شما فکر می کنید که من باید به بهزیستی بروم و مورد ازدواج پیدا کنم، توجه به این داشته باشید که فرهنگ و خانواده و شناخته بودن شخص هم اهمیت دارد و از این مهمتر، موارد موجود در بهزیستی، عموماً شرایطشان در حد عیب ظاهری من نیست، هر چند بنده خودم را از هیچکس بالاتر نمی دانم و خاک پای تمام معلولین عزیز هستم، ولی به هر حال باید قبول کنید که من زن نیستم و آنگونه که یک زن می تواند با مردی جانباز یا معلول کنار بیاید، این امر برای مرد ممکن نبوده و خیلی سخت است.

اما از تمام اینها گذشته، پس خانمها خودشون قبول دارن که اخلاق و ایمان مهم نیست، من باید برای ازدواج موردی رو پیدا کنم که به لحاظ عیب ظاهری و مدرک تحصیلی مثل خودم باشه و در دخترهایی که عیب ظاهر ندارن و لیسانسه هستن، دنبال موردی نگردم؟

[="Tahoma"][="Navy"]با سلام
موفقیت فقط در د اشتن تحصیلات و مدرک نیست، اعتماد بنفس شما میتواند برایتان موفقیت بارمغان بیاورد، با نداشتن مدرک تحصیلی حتما تا حالا مشغول به کار و شغلی هستین یعنی مهارتهایی در زندگی دارید که بتوانید امورات مالی و اوقات فراغت را پر کنید.

یک چشم معیوب نمیتواند مانع امورات روزانه و خصوصیات شخصی اتان مثل اعتماد بنفس باشد، عزت نفس میتواند به شما اعتماد بنفس کافی به شما بدهد و جاذبه خاص خودتان را نیز داشته باشید.

همانطوریکه یکی از دوستان گفتند ظاهر آراسته و شایسته و رزومه خوب (اخلاقی،اجتماعی،مالی و...) 30 سال زندگیتان میتواند عیب صورتتان را کمرنگ کند.

موفق و موید باشید
[/]

من هنوز منتظر پیشنهادهای کاربردی دوستان هستم.

بنظر من بهش توجه نکنید بهتره .

طرف سرطان داره باهاش مبارزه میکنه و بهش فکر نمیکنه و زنده میمونه بعد شما اینها رو دارید و اینقد ناامید شدید؟؟؟

........

فقط یک نکته برای چشمتان ایا امکان عمل است؟؟

......

برای تحصیل هم امروز دانشگاه ها در بسیاری رشته ها بدون کنکور دانشجو میپذیرند.
پیشنهاد من رشته حقوق است . اینده دار است و درساش هم با توجه به دوری شما از درس ساده تر است.
این را هم اضافه کنم امثال شما در دانشگاه دانشجوهای موفقتری میشوند.

.........

یادتان باشد زن ها برخلاف مردها که از راه چشم عاشق میشوند از راه گوش عاشق میشوند
پس با خواندن کتابهای ادبی و داستانهای بلند ایرانی فن بیان خود را تقویت کنید.

[="Black"]

yaser25600;505714 نوشت:
سلام. من پسری هستم 30 ساله که تا الان نتونستم مورد ازدواج کنم.

سلام علیکم
به نظر من فن بیان خیلی مهمه.
دختر بیشتر از هر چیزی به نظر من ،‌جذب بیان جنس مخالف میشه تا ظاهر!
البته هستن کسانی که فقط ظاهر براشون مهمه !
خودتون نباید رو خودتون عیب بزارید. تا زمانی که شما به کسی اجازه ندید هیچ فردی نمیاد عیب شما رو بگیره!
باید اعتماد به نفس خیلی بالایی داشته باشید و فن بیان گیرا! به قول یکی از کاربرا ،‌شیک پوشم باید دیگه فبها.
یه نکته ای هم بگم :
مطمئن باشید خدا دختری از جنس خودتون رو سره راهتون قرار میده.
باید راضی باشید به رضا و خواسته خدا،‌نه چیزی که دلتون میخواد.
[/]

سلام. من پسری هستم 30 ساله که تا الان نتونستم مورد ازدواج کنم. مشکل اصلیم دو چیزه:

1

نقل قول:
.ایرادهای ظاهری به خصوص چشم راستم که از کودکی بابتش...

سلام
به نظر من شما بیشتر می تونی گزینه های ازدواج داشته باشی چون خیلی از دختر ها هستن که ممکنه بر اثر بیماری یا صانحه ای چیزی نقص پیدا کرده باشن و بابتش افسرده هم شده باشن (طبیعی هست البته)
یعنی شما اگه بگردین نه یکی دوتا بلکه صد تا دویست از این دخترها پیدا می کنین حتی ممکنه توشون بچه پولدار هم باشه که صد در صد نه تنها اونا خوشحال هم میشن! بلکه خیلی هم ثوابم داره! کسی هم به عیب و نقص آدم هم ایرادم نمیگیره که چه بهتر!

نقل قول:

2.افت شدید تحصیلی که باعث شده نتونم تا این سن ازدواج کنم و هنوز دیپلمه هستم.



منم به زور دیپلم گرفتم (یعنی یه دونه یادمه سه گرفتم یه دونه صفر و یه دونه هم نه و نیم !
) ... ولی بازم همه میگن تو هر جا بری بهت زن میدن!!:Kaf:(حالا شاید الکی میگن)...اما من خودم فعلا دوست دارم به مسائل دیگه ای فکر کنم و الا زن مملکت و دوش گرفته ...واسه هر پسری حداقل 5 تا هست ولی چون قانون اجازه نمیده خیلی از دختر ها از ازدواج سهم نمیبرن...!

نقل قول:
ممنونم

می دونم می دونم!:ok:

سلام دوست عزیز
هنوز پیدا می شون دخترانی که ملاکشان تحصیلات یا زیبایی نیست. این نکاتی که شما گفتید و برای خودتون به عنوان یه عیب به حساب اوردید شاید برای خیلی ها مهم نباشد.. زیبایی یا داشتن تحصیلات اهمیتش برای یه دختر نسبی است. اید برای یه فرد خیلی مهم ولی برای دیگه در اون حد مهم نباشه. مثلا اگر اخلاق و زیبایی اخلاق فرد رو ببینه سریع قبول کنه. به قول دوست عزیز ریحانه النبی اعتماد به نفس شما خیلی مهم است. اگر خودتون برای خودتون ارزش قائل نباشید یا خودتون رو کم ببینید این احساس منفی به طرف مقابل منتقل میشه. سعی کنید اعتماد به نفس خودتون رو بالا ببرید. من خیلی دخترها رو می شناسم که حاضرن با امثال شما ازدواج کنن. پس نگران نباشید. توکلتون به خدا باشه و قوی باشید.

ببخشید من اینو فراموش کردم بگم. چون من خودم یه دختر هستم و با دخترهای زیادی هم در ارتباط هستم هم به خاطر شغلم و هم روابط اجتماعیم. راجع به این موضوع زیاد با دوستان حرف می زنیم. و بیشتر دختران نزدیک به 90 درصد براشون کار و منزلت اجتماعی مهم تر از زیبایی یا صرف تحصیلات داشتن است. برای ادامه تحصیل هم دیر نیست برید یه دانشگاه آزاد یا علمی کاربردی یه مدرک بگیرید. اگه شغل مناسب با درآمد خوب داشته باشید و فن بیان شما خوب باشه طوری که کسی متوجه نشه که ادامه تحصیل ندادید من به شما قول میدهم به این زودی با یه دختر خیلی خوب و مناسب ازدواج می کنید.

سلام اول که ملاکها فرق میکنه ویچیزی هم که هست اینه که متاسفانه مردم این دوره فقط ظاهر بینن که در نهایت به ضرر خودشون تموم میشه.اتفاقا من همیشه میگم همسرآینده آدم باید قیافش معمولی باشه وقتی زیادی هم خوشکل باشه یا خودش اعتماد به سقفش میزنه بالا یا انقدراین روزا وضع جامعه خرابه که قطعا ازدست دخترا راحت نخواهیم بود.مخصوصا اونایی که بااون ظاهروعشوه گری و...قادرن خونواده ها رومتلاشی کنن.هرچند دست خود آدمم هست ولی خب مثلا من ازکجا صددرصدشناخت میتونم روخواستگارم داشته باشم؟البته آدم باید راستشم بگه کیه که قیافه براش اصلا مهم نباشه خب یذره مهمه ولی خداییش اخلاق وایمان ارجح هست.چه پسراکه قیافه خوبی دارن وبخاطر همین قیافه فکر میکنن ازهمه دنیا سرن و....درصورتی که بخوای یکم به عمق ماجرا پیش بری هیچی نیستن البته جسارت نشه به آقایون که میخونن ولی قبول داریم که هستن.خیلی ام هستن انقدرخوبن که چندروزه مسیرزندگی آدمو برمیگردونن سرجاش.بگذریم چیزی که میخوام بگم اینه که این چهره چیزیه که خدا داده حالا هرجور هست مگه باید همه چهره آدمو بپسندن اونی که خدا تعیینش کرده برای زندگی شما مطمئن باشیدمیپسنده.زیبایی یچیز نسبیه ادم خوشکل ترین دنیام که باشه باز قرار نیست که به دل همه بشینه حالام شما باطنتونو روزبروز بهتر کنید چهره که انچنان اهمیتی نداره.نپسندیدن که نپسندیدن.مگه چیه؟شمام انقدربگردید که خودتون رو با همین چهره بخواد که اون شریک واقعی زندگیه نه کسی که زیبایی براش مهمتره.من خودم همیشه میگم خواستگاری که آدمو بخاطر قیافش انتخاب کنه بدرد نمیخوره چون حالا مثلا من به هر زیبایی باشم اون وقتی میره تو خیابون از من خوشکلتر قطعا هست(البته تعریف نیستا مثاله)و...درمورد پسرام همینه شما الانم که خوشکل وخوش قیافه باشی بالاخره پیری هست دورازجون یهو توزندگی اتفاقی میافته که ممکنه چهره آدم کلا عوض بشههاون موقع مرد میخواد پای آدم واسه که بنظرم شما این شانسو داری ازالان یارواقعیتون رو پیدا کنید.وای چقدحرف زدم:khab:

سلام

اولین نکته ای که به نظرم میرسه اینه:

خیلی از خانوم دخترها وقتی ببینن طرف "شغل" مناسبی داره دیگه زیاد به مدرک اهمیتی نمیدن...

و دوم:

درسته خیلی ها شعار میدن

اما هستند دخترانی که "انسانیت" و "باطن" انقدر اهمیتش بیشتر براشون که به "ظاهر" "کمتر" اهمیت میدن.

موضوع قفل شده است