پیشگویی شگفت قرآنی : نابودی امت اسلامی!!
تبهای اولیه
بنام خدا و با درود بر راستپذیران ارجمند
در قرآن آیه ای وجود دارد که بطرز خارق العاده ای پیش بینی کرده که امت اسلامی بالاخره نابود می شود
و آن این است
وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلَا يسْتَقْدِمُونَ(الأعراف/34)
و براي هر امتي اجلي است پس چون اجلشان فرا رسد نه [ميتوانند] ساعتي آن را پس اندازند و نه پيش
طبق این پیشگویی عالی قرآنی امت اسلام و تمام امت هاو مکتبهای دیگر در سررسید اجل خود نابود خواهند شد و نشانی ار نمادهای مذهبی دیگر وجود نخواهد داشت !!!
پس اسلام و کلاًادیان جاودانی نیستند
آیه نیاز به توضیح و تفسیر نداشته و کاملا آشکار است !!!
جالب است که در این آیه هیچ گونه استثنایی اعمال نشده و نگفته است مثلا غیر از فلان امت !!!!
و این همان است که ما در جستجوی آنیم
و آیه ی دیگری هم در تایید و غیر اتفاقی بودن مورد بالا می آورم
مَا تَسْبِقُ مِنْ أُمَّةٍ أَجَلَهَا وَمَا يسْتَأْخِرُونَ(الحجر/5)
هيچ امتي از اجل خويش نه پيش ميافتد و نه پس ميماند
و این هم یکی دیگر
مَا تَسْبِقُ مِنْ أُمَّةٍ أَجَلَهَا وَمَا يسْتَأْخِرُونَ(المؤمنون/43)
هيچ امتي نه از اجل خود پيشي ميگيرد و نه باز پس ميماند( سر موعد نابود می شود)
از طرفی قرآن گفته است
وَأَمَّا مَا ينْفَعُ النَّاسَ فَيمْكُثُ فِي الْأَرْضِ كَذَلِكَ يضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ(الرعد/17)
ولي آنچه به مردم سود ميرساند در زمين [باقي] ميماند خداوند مثلها را چنين ميزند
از آیه های فوق نتیجه می گیریم که امتهای مذهبی به مردم سود نمی رسانند چ.ن اگر سود می رساندند در زمین باقی مانده و نابود نمی شدند !!!
و یا در جای دیگر می گوید
مَا عِنْدَكُمْ ينْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ وَلَنَجْزِينَّ الَّذِينَ صَبَرُوا أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يعْمَلُونَ(النحل/96)
آنچه پيش شماست از بین می رود و آنچه پيش خداست پايدار است و قطعا کساني را که شکيبايي کردند به بهتر از آنچه عمل ميکردند پاداش خواهيم داد
این آیه نشان می دهد که حتی نوع مذهبی که به آن داشتن آن فخر می کنیم رفتنی است
خود دانید !!!!!
آیه نیاز به توضیح و تفسیر نداشته و کاملا آشکار است !!!
خب پس اين تاپيكتون احتمالا براي پاسخ دادن دوستان نيست درسته ؟!!
چون شما برداشت شخصيتونو از آيه و معناي امت مطرح كرديد خودتون بريديد دوختيد از ابتداي كار هم گفتيد توضيح و تفسير نياز نيست !! :Gig:
خب به نظر شما نياز به تفسير و توضيح نيست پس منم چون شما اصلا قبول نداريد وارد بحث توضيحيش نميشم .
ميدونيد چرا به نظرتون نياز به تفسير و توضيح نيست ؟! چون شما دنبال برداشت و رسيدن اون چيزي هستيد كه دوست داريد نه برداشت و فهم عمق مطلب .
شما بدون داشتن تسلط بر ادبیات عرب (صرف، نحو، لغت،...)، آگاهى از شأن نزول آیات، اطلاع از علوم قرآن، علم فقه، علم اصول فقه، آگاهى از احادیث و مراجعه به آنها و .. ميخوايد اونجور كه دلتون و نفستون ميگه برداشت كنيد در اصل شما اتكا به فهم ظاهري قران ميكنيد و با باطن و عمق اون اصلا كاري نداريد .
از نظر شما امت يعني مذهب و پيروان مذهب در نتيجه نتيجه گيريتون هم كاملا اشتباه .
شما بدون داشتن تسلط بر ادبیات عرب (صرف، نحو، لغت،...)، آگاهى از شأن نزول آیات، اطلاع از علوم قرآن، علم فقه، علم اصول فقه، آگاهى از احادیث و مراجعه به آنها و .. ميخوايد اونجور كه دلتون و نفستون ميگه برداشت كنيد در اصل شما اتكا به فهم ظاهري قران ميكنيد و با باطن و عمق اون اصلا كاري نداريد .
شما می ترسین اگر یه موقعی برداشت خودتون رو از آیه بگین یهو صاعقه از آسمان نازل میشه و جزغالتون می کنه !!!!!!
نه بابا این خبرا نیس
نترسین هیچ اتفاقی نمی افته
این ترس پروری ها همهش نقشه س برای مصادره به مطلوب قرآن توسط یک عده ی خاص
وقتی خود قرآن داد می زنه یا ایهاالناس یا ایها الذین آمنوا یعنی مخاطبش ماییم دیگه
یعنی می خواد بگه که طوری حرف میزنه که ما مردم همه بدون استثناء و تفسیر متوجه بشیم دیگه
این عقیده که قرآن نیاز به تفسیر داره نقشه ی برخی افراد زیاده خواهه که می خواهند به زعم خودشون
رموز قرآن را در دست گرفته و بعد هر طوریکه که مصلحت خودشون اقتضاء کرد برای مردم عامی بگن
که بله ای مردم تفسیر این آیه اینه و تفسیر اون آیه اونه
مواظب باشید
شما هیچی کمتر از به اصلاح مفسرا ندارین
چون قرآن اصلا نیازی به تفسیر و مطالعه ی شان نزول نداره
آیات شان نزول دار مربوط به زمان خودشه و الان برای ما کاربرد نداه
شما فقط آنچه که خودت از قرآن می فهمی همون را خدا ازت میخاد
چون در قرآن هست که خدا هیچکس را بیشتر از توانایی فکری و جسمی اش موظف نکرده است
چرا بار فکری دیگران را بخودتحمیل می کنیم و تبدیل به بارکش ذهنیات دیگران شویم
شما می ترسین اگر یه موقعی برداشت خودتون رو از آیه بگین یهو صاعقه از آسمان نازل میشه و جزغالتون می کنه !!!!!!
اين به خاطر ترس نيست به خاطر اينه كه نميخوام مثل شما همه جا بدون علم و آگاهي و سليقه اي هر طور دلم خواست آياتو تفسير كنم و سر از تركستان در بيارم :khandeh!:
اره بعدا اون دنيا معلوم ميشه شجاعا به خاطر تفسير به راي و .. سر از كجاها در ميارن :khandeh!:
با سلام مجدد خدمت اقای نوری
در ابتدایی که تاپیک های شما رو می خواندم روند معقول تری داشتین اما بتدریج می بینم که روند شما به جای ترقی دچار پسرفت شده و بیشتر سعی در مجادله های بی هدف و بدون منطق تنها ادعا کردن و بیان نظر خود با قاطعیتی بدون مینای علمی دارین و روند پاسخ گویی ها و حتی عدم پذیرش یک فهم اشتباه از جانب خود، شما را در مسیری قرار داده که چنین تفاسیری سطحی ارائه می دهید . ایا شما عالم به کل شی شده این و ما بی خبر؟! که اگر این چنین بود باز از عالم به کل شی رفتار گفتار دیگری جز انچه شما در پیش گرفته اید انتظار می رود.
و این از فردی که عقل را گوهر ارزشمند و مایه هدایت خود می بیند بعید است که قدم در چنین راهی بگذارد واقعا چنین پستهایی با انچه خود را به ان معرفی می کند تطابقی ندارد!
دوست گرامی و راست پذیر و منطق مدار
که حق را در هر جا می پذیرین اما همراه با بی احترامی ها به کسانی که چراغ هدایت به حقیقت را روشن نموده اند(تناقضی بزرگ) در این گفتارها تامل کنید :
حضرت پیغمبر (ص) فرمودند : هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند ، هرچند حق با او باشد.
بحار الانوار- جلد 2- ص138
یا حق
سلام و درود
عمو غلامعلی خوب هستید :Gol: خوش می گذره:Gol:
دلم برای سبیلات یه زره شده:Khandidan!::Nishkhand:
ببینم اینبار چه حقایقی کشف کردی عمو جان:khandeh!:
چون قرآن اصلا نیازی به تفسیر و مطالعه ی شان نزول نداره
آیات شان نزول دار مربوط به زمان خودشه و الان برای ما کاربرد نداه
شما فقط آنچه که خودت از قرآن می فهمی همون را خدا ازت میخاد
چون در قرآن هست که خدا هیچکس را بیشتر از توانایی فکری و جسمی اش موظف نکرده است
چرا بار فکری دیگران را بخودت تحمیل می کنیم و تبدیل به بارکش ذهنیات دیگران شویم
چون قرآن اصلا نیازی به تفسیر و مطالعه ی شان نزول نداره
آیات شان نزول دار مربوط به زمان خودشه و الان برای ما کاربرد نداه
شما فقط آنچه که خودت از قرآن می فهمی همون را خدا ازت میخاد
چون در قرآن هست که خدا هیچکس را بیشتر از توانایی فکری و جسمی اش موظف نکرده است
چرا بار فکری دیگران را بخودت تحمیل می کنیم و تبدیل به بارکش ذهنیات دیگران شویم
راستش ما که مثل شما نابغه نیستیم که همه چیز رو متوجه بشیم مریض میشیم میریم پیش دکتر علم می خواییم یاد بگیریم میریم دانشگاه چیزی خراب میشه می ریم پیش اهل فنش !!دینمون مشکل داره میریم پیش عالم دینی!!!
امّا نابغه ای مثل شما که نظراتش مدام تغییر می کنه و یکجا به آیات قرآن استناد می کنه و یکجای دیگه رد می کنه شایسته به قول سید ضیا حلوا حلوا کردنه:khandeh!::Khandidan!::Khandidan!::Khandidan!:
نمی دونم چی باعث شده که فکر و خیال بیاد سراغت و این آیات رو اینجوری تفسیر کنی که خدا خودش به دست خودش دینی رو که خودش برای هدایت بشر ایجاد کرده نابود کنه
واقعاً نابغه ای عمو غلامعلی:Nishkhand:
مثل این می مونه غلامعلی یه خونه بسازه بعد خودش بزنه خرابش کنه !! بعد مردم بهش می گن شما چقدر با درایت و عاقلانه رفتار می کنید ! و جایزه نوبل رو هم بهش بدن:Khandidan!::Khandidan!: :Khandidan!: :khandeh!:
خوب عمو غلامعلی می دونم خسته ای می دونم فکرو خیال کلافه ات کرده !
خدا به راه راست هدایتت کنه و از فکر و خیال نجاتت بده:Gol:
می بوسمت نابغه :Gol: آخرش لپ تو می کشم یه روز:hamdel: :Nishkhand:
شاد باشید:Gol:
یا علی
در قرآن آیه ای وجود دارد که بطرز خارق العاده ای پیش بینی کرده که امت اسلامی بالاخره نابود می شود
وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلَا يسْتَقْدِمُونَ(الأعراف/34)
و براي هر امتي اجلي است پس چون اجلشان فرا رسد نه [ميتوانند] ساعتي آن را پس اندازند و نه پيش
طبق این پیشگویی عالی قرآنی امت اسلام و تمام امت هاو مکتبهای دیگر در سررسید اجل خود نابود خواهند شد و نشانی ار نمادهای مذهبی دیگر وجود نخواهد داشت !!!
آیه نیاز به توضیح و تفسیر نداشته و کاملا آشکار است !!!
و این همان است که ما در جستجوی آنیم
و آیه ی دیگری هم در تایید و غیر اتفاقی بودن مورد بالا می آورم
مَا تَسْبِقُ مِنْ أُمَّةٍ أَجَلَهَا وَمَا يسْتَأْخِرُونَ(الحجر/5)
هيچ امتي از اجل خويش نه پيش ميافتد و نه پس ميماند
و این هم یکی دیگر
مَا تَسْبِقُ مِنْ أُمَّةٍ أَجَلَهَا وَمَا يسْتَأْخِرُونَ(المؤمنون/43)
هيچ امتي نه از اجل خود پيشي ميگيرد و نه باز پس ميماند( سر موعد نابود می شود)
از طرفی قرآن گفته است
وَأَمَّا مَا ينْفَعُ النَّاسَ فَيمْكُثُ فِي الْأَرْضِ كَذَلِكَ يضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ(الرعد/17)
ولي آنچه به مردم سود ميرساند در زمين [باقي] ميماند خداوند مثلها را چنين ميزند
از آیه های فوق نتیجه می گیریم که امتهای مذهبی به مردم سود نمی رسانند چ.ن اگر سود می رساندند در زمین باقی مانده و نابود نمی شدند !!!
و یا در جای دیگر می گوید
مَا عِنْدَكُمْ ينْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ وَلَنَجْزِينَّ الَّذِينَ صَبَرُوا أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يعْمَلُونَ(النحل/96)
آنچه پيش شماست از بین می رود و آنچه پيش خداست پايدار است و قطعا کساني را که شکيبايي کردند به بهتر از آنچه عمل ميکردند پاداش خواهيم داد
این آیه نشان می دهد که حتی نوع مذهبی که به آن داشتن آن فخر می کنیم رفتنی است
خود دانید !!!!!
نمی دونم چی باعث شده که فکر و خیال بیاد سراغت و این آیات رو اینجوری تفسیر کنی که خدا خودش به دست خودش دینی رو که خودش برای هدایت بشر ایجاد کرده نابود کنهواقعاً نابغه ای عمو غلامعلی
مثل این می مونه غلامعلی یه خونه بسازه بعد خودش بزنه خرابش کنه !! بعد مردم بهش می گن شما چقدر با درایت و عاقلانه رفتار می کنید ! و جایزه نوبل رو هم بهش بدن
خوب عمو غلامعلی می دونم خسته ای می دونم فکرو خیال کلافه ات کرده !
خدا به راه راست هدایتت کنه و از فکر و خیال نجاتت بده
ببین عمو جان
خدا اول آدم ها رو خلق می کنه و بعد او نارو می میرانه
اصلا تمام کارهای خدا اینجوریه
هر چیری رو که خلق کرده بعد از مدتی نابود می کنه کار خدا اینجوریه و استثناء نداره
کل من علیها فان و یبقی وجه ربک
یعنی تمام چیزهای روی کره ی زمین از بین رفتنی هستند و نابود می شوند حتی کعبه هم نابود می شود
هر چیزی آغازی داشته باشد انجامی هم دارد
ببین عمو جانخدا اول آدم ها رو خلق می کنه و بعد او نارو می میرانه
اصلا تمام کارهای خدا اینجوریه
هر چیری رو که خلق کرده بعد از مدتی نابود می کنه کار خدا اینجوریه و استثناء نداره
کل من علیها فان و یبقی وجه ربک
یعنی تمام چیزهای روی کره ی زمین از بین رفتنی هستند و نابود می شوند حتی کعبه هم نابود می شودهر چیزی آغازی داشته باشد انجامی هم دارد
با سلام مجدد
معلومه خداوند به ما وعده ی نابودی داده نابودی که نه یک جورایی انتقال به جایی ابدی
وقتی کره ی زمین نابود میشه کوه ها خرد میشن و...... کعبه هم مستثنی نیست!!!!
با سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان :Gol:
در قرآن آیه ای وجود دارد که بطرز خارق العاده ای پیش بینی کرده که امت اسلامی بالاخره نابود می شود
و آن این است
وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلَا يسْتَقْدِمُونَ(الأعراف/34)
و براي هر امتي اجلي است پس چون اجلشان فرا رسد نه [ميتوانند] ساعتي آن را پس اندازند و نه پيش
می شود بفرمایید شما از کجا فهمیدید که این اجل کی فرا می رسد؟ از کجا معلوم که اجل امت حضرت خاتم الانبیاء (ص) مصادف با وقوع قیامت نباشد؟
این آیه نشان می دهد که حتی نوع مذهبی که به آن داشتن آن فخر می کنیم رفتنی است
حق پایدار است.
یا حق
پدر جان اینا در کتب دینی دوران ابتدایی امده!!!!!:khandeh!:
یه نظری بیندازید بد نیست!!!!
ظاهرا شما یک سره به مقام عرفان رسیدید و اینها رو پاس نکردید!!!!!:Khandidan!::Nishkhand:
بنام خدا و با درود بر راستپذیران ارجمنددر قرآن آیه ای وجود دارد که بطرز خارق العاده ای پیش بینی کرده که امت اسلامی بالاخره نابود می شود
و آن این است
وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلَا يسْتَقْدِمُونَ(الأعراف/34)
و براي هر امتي اجلي است پس چون اجلشان فرا رسد نه [ميتوانند] ساعتي آن را پس اندازند و نه پيش
طبق این پیشگویی عالی قرآنی امت اسلام و تمام امت هاو مکتبهای دیگر در سررسید اجل خود نابود خواهند شد و نشانی ار نمادهای مذهبی دیگر وجود نخواهد داشت !!!
پس اسلام و کلاًادیان جاودانی نیستند
آیه نیاز به توضیح و تفسیر نداشته و کاملا آشکار است !!!
باسلام
به عزیزان و دوستان گرامی !
خواهیم دید که جناب نوری چه مغرضانه دست به تفسیر آیه ها زدند و دقت لازم را انجام ندادند!
[FONT=Century Gothic]یکی از روشهای تفسیر آیات قرآن این است که قبل و بعد آیه مورد نظر باید به خوبی و با دقّت مطالعه شود تا بتوان تفسیری جامعی از آن ارائه داد :Sham:
از اين آيات به خوبى روشن مى شود كه امت به معنى جمعيت و گروه است ، نه به معنى مذهب و نه به معنى پيروان مذهب ، و اگر مى بينيم كه به پيروان مذهب امت گفته مى شود، به خاطر آن است كه آنها نيز براى خود گروهى هستند.
بنابراين معنى آيه مورد بحث اين است كه هر جمعيت و گروهى ، سرانجامى خواهند داشت ، يعنى نه تنها تك تك مردم ، عمرشان پايان مى پذيرد بلكه ملتها هم مى ميرند و متلاشى مى شوند و منقرض مى گردند اصولا در هيچ مورد امت ، در معنى مذهب به كار نرفته است ، و به اين ترتيب آيه مورد بحث هيچگونه ارتباطى به مساله خاتميت ندارد.
جالب جناب نوری که آیه بعد از ان را در نظر نگرفتید و دقت نکردید!!!؟و ندیدید و یا نخوندید که خداوند چه وعده ای به پرهیزکاران میدهد!
جای بسی تعجب میباشد که انسان پر مدعی مثل شما دقت نمیکند !و روی هوا تفسیر و بیان میکند
يَا بَنِي آدَمَ إِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ رُسُلٌ مِّنكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِي فَمَنِ اتَّقَى وَأَصْلَحَ فَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ35الأعراف
ای فرزندان آدم ، هر گاه پيامبرانی از خود شما بيايند و آيات مرا بر شما بخوانند ، کسانی که پرهيزگاری کنند و به صلاح آيند بيمی بر آنها نيست وخود غمگين نمی شوند
«خوف» و ترس، مربوط به امور آينده و در مقابل امنيّت و آسايش است، امّا «حزن» و اندوه، مربوط به گذشته و آنچه از دست رفته مىباشد و در مقابل سرور و شادمانى است.
و آیه ی دیگری هم در تایید و غیر اتفاقی بودن مورد بالا می آورممَا تَسْبِقُ مِنْ أُمَّةٍ أَجَلَهَا وَمَا يسْتَأْخِرُونَ(الحجر/5)
هيچ امتي از اجل خويش نه پيش ميافتد و نه پس ميماند
واژه «حجر» نام سرزمين و شهر و ديارى آباد و پر ناز و نعمت بود كه سر راه مكّه و شام قرار داشت، و در آن جامعه و مردمى مىزيستند كه از نعمتهاى خدا بهرهور، و در حال رفاه و برخوردارىهاى مادى بودند و خدا پيامبر بزرگى به نام «صالح» را - براى بر چيدن بساط ستم و حق كشى ، ايجاد فرصت و امكانات برابر براى رشد و پيشرفت در عرصه هاى گوناگون حيات، ارشاد و هدايت آنان به سوى حق و عدالت، آزادى و آزادگى، رفاه و معنويت و زندگى در خور مقام انسان - به سوى آنها فرستاد، امّا آن مردم بد مست و گستاخ، هم او را دروغگو انگاشتند و هم آيات و نشانهها و معجزههاى همراه او را.
[FONT=century gothic]اینجا هم جناب نوری دست به نوعی حذف معنی زدند اگر نه که در آیه ۳ الحجر خداوند در ارتباط با کفارمیفرماید
ذَرْهُمْ يَأْكُلُواْ وَيَتَمَتَّعُواْ وَيُلْهِهِمُ الأَمَلُ فَسَوْفَ يَعْلَمُونَ 3
بگذارشان تا بخورند و برخوردار شوند و آرزو [ها] سرگرمشان كند، پس به زودى خواهند دانست.
مسئله رها كردن كفار به حال خود، كه از جملهى «ذرهم» استفاده مىشود، به خاطر سركشى خود آنان است و گرنه خداوند ابتدا براى هدايت همهى انسانها، پيامبر فرستاده و كسى را به حال خود رها نكرده است.
چنانكه اين مطلب بارها در قرآن مطرح شده است. از جمله: «فنذرهم فى طغيانهم يعمهون»
آنان را در سركشى خود سردرگم مىكنيم ودر جاى ديگر مىفرمايد: «و يمُدّهم فىطغيانهم» آنان را در سركشى كردن مهلت مىدهيم. انسان به آرزو زنده است و اگر روزى آرزو از انسان گرفته شود از كار و تلاش دست برمىدارد.
امّا آرزويى كه در اسلام مورد انتقاد قرار گرفته است، مربوط به موارد ذيل است: 1- آرزوى طولانى.
2- آرزوى بيش از عمل.
3- آرزوى بدون عمل.
4- آرزويى كه انسان را سرگرم كند.
5- آرزوى خير داشتن از كار و افراد بد.
پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله فرمود: من از دو چيز بر شما مىترسم؛ يكى پيروى از هوسها كه شما را از حق باز دارد و ديگرى آرزوهاى طولانى كه شما را از آخرت غافل نمايد.
و در آیه ۴ الحجر میفرماید
وَمَا أَهْلَكْنَا مِن قَرْيَةٍ إِلاَّ وَلَهَا كِتَابٌ مَّعْلُومٌ 4
و هيچ شهرى را هلاك نكرديم مگر اينكه براى آن اجلى معين بود.
1- كاميابىهاى دنياپرستان پايانى دارد. «ما اهلكنا من قرية»
2- اگر بخواهيم مىتوانيم كفّار را فوراً نابود كنيم، امّا برنامه و سنّت ما فرصت دادن و تأخير است. «لها كتاب معلوم»
3- به مهلت دادنهاى الهى مغرور نشويم. «لها كتاب معلوم»
4- جامعه و تاريخ نيز قانون وزمانبندى واصولى دارد. «قرية الا ولها كتاب معلوم
و بعد میرسیم به آیه ۵ الحجر که جناب نوری در مورد ان افسانه سرایی کردند!
اَجَل و حوادثى كه پيش مىآيد دو نوع است: حتمى و غيرحتمى. اَجَل غيرحتمى با دعا و صدقه و كارهاى خير قابل تغيير است، امّا اَجَل حتمى قابل تغيير نيست. 1- نه تنها افراد بلكه اُمتها وتاريخ آنان زمانبندى واَجَل دارند. «اجلاً» 2- بقا وثبات افراد واُمتها بدست خداست وانسان در جلو وعقب انداختن برنامههاى حتمى الهى، نقشى ندارد. «ما تسبق ... و ما يستأخرون»
و این هم یکی دیگرمَا تَسْبِقُ مِنْ أُمَّةٍ أَجَلَهَا وَمَا يسْتَأْخِرُونَ(المؤمنون/43)
هيچ امتي نه از اجل خود پيشي ميگيرد و نه باز پس ميماند( سر موعد نابود می شود)
[FONT=century gothic]و باز در آیه بعد خداونداز کفار میگوید میفرماید المؤمنون44
ثُمَّ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا تَتْرَا كُلَّ مَا جَاء أُمَّةً رَّسُولُهَا كَذَّبُوهُ فَأَتْبَعْنَا بَعْضَهُم بَعْضًا وَجَعَلْنَاهُمْ أَحَادِيثَ فَبُعْدًا لِّقَوْمٍ لَّا يُؤْمِنُونَ
سپس فرستادگان خود را پى در پى فرستاديم، هر گاه به امتى پيامبرشان آمد او را دروغگو شمردند، پس آنان را از پى يكديگر [به هلاكت] رسانديم و آنها را داستانها كرديم- تا مردمان عبرت گيرند-. پس دورى [و هلاكت] باد بر مردمى كه ايمان نمىآورند.( قابل توجه جناب نوری!!!!):Sham:
معلمان آسمانى يكى پس از ديگرى مى آمدند و مى رفتند، ولى اقوام سركش همچنان بر كفر و انكار خود باقى بودند، به طورى كه ((هر زمان رسولى براى هدايت امتى مى آمد او را تكذيب مى كردند)) (كلما جاء امة رسولها كذبوه ). هنگامى كه اين كفر و تكذيب از حد گذشت و بقدر كافى اتمام حجت شد ((ما اين امتهاى سركش را يكى بعد از ديگرى هلاك نموديم و از صفحه روزگار محوشان كرديم )) (فاتبعنا بعضهم بعضا). آنچنان نابود شدند كه تنها گفتگوئى از آنها در ميان مردم باقى ماند آرى ((ما آنها را احاديثى قرار داديم )) (و جعلناهم احاديث ). اشاره به اينكه گاه امتى منقرض مى شود اما نفرات و آثار چشمگيرى از آنها در گوشه و كنار به صورت پراكنده باقى مى ماند، ولى گاه چنان نابود مى شود كه جز اسمى از آنها بر صفحات تاريخ يا در گفتگوهاى مردم باقى نمى ماند و اين امتهاى سركش و طغيانگر از دسته دوم بودند. و در پايان آيه ، همچون آيات پيشين مى گويد: ((دور باد از رحمت خدا قومى كه ايمان نمى آورند)) (فبعدا لقوم لا يؤ منون ). آرى اين سرنوشتهاى دردناك نتيجه بى ايمانى آنها بود، و به همين دليل مخصوص آنها نيست ، هر گروه بى ايمان و سركش و ستمگر خواه ناخواه به چنين سرنوشتى گرفتار مى شود، چنان نابود مى گردد كه تنها نامى از او در صفحات تاريخ و گفتگوها باقى مى ماند. آنها نه تنها در اين دنيا دور از رحمت خدا بودند كه در سراى ديگر نيز از رحمت الهى دورند، چرا كه تعبير آيه ، مطلق است و همه را شامل مى شود.
[FONT=century gothic]میبینیم با دقت در آیات دیگر معنی آیاتی که جناب نوری از ان برداشت اشتباه کردند به خوبی روشن میشود که خطاب خداوند به چه کسانی است ! که جناب نوری چقدر ساده اندیشی بخرج دادند و کمی دقت نکردند قبل از اینکه شبهه ای عنوان کنند .
ادامه دارد...!
یا علی
از طرفی قرآن گفته است
وَأَمَّا مَا ينْفَعُ النَّاسَ فَيمْكُثُ فِي الْأَرْضِ كَذَلِكَ يضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ(الرعد/17)
ولي آنچه به مردم سود ميرساند در زمين [باقي] ميماند خداوند مثلها را چنين ميزند
از آیه های فوق نتیجه می گیریم که امتهای مذهبی به مردم سود نمی رسانند چ.ن اگر سود می رساندند در زمین باقی مانده و نابود نمی شدند !!!
با سلام
خب دیدیم که تفسیر جناب نوری کاملا اشتباه بود !و در مورد این آیه که حتی جناب نوری ان را کامل نگذشته !تا نتیجه دلخواه را بگیرد!در صورتی که آیه کاملا بیان میکند!دقت بفرماید جناب نوری!
[FONT=century gothic]أَنزَلَ مِنَ السَّمَاء مَاء فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَدًا رَّابِيًا وَمِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّارِ ابْتِغَاء حِلْيَةٍ أَوْ مَتَاعٍ زَبَدٌ مِّثْلُهُ كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاء وَأَمَّا مَا يَنفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الأَرْضِ كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللّهُ الأَمْثَالَ [FONT=century gothic]
از آسمان، آبى فرو فرستاد. پس رودخانههايى به اندازه گنجايش خودشان روان شدند، و سيل، كفى بلند روى خود برداشت، و از آنچه براى به دست آوردن زينتى يا كالايى، در آتش مىگدازند هم نظير آن كفى برمىآيد. خداوند، حق و باطل را چنين مَثَل مىزند. اما كف، بيرون افتاده از ميان مىرود، ولى آنچه به مردم سود مىرساند در زمين [باقى] مىماند. خداوند مَثَلها را چنين مىزند.
در اين آيه دو مثال براى معرفى باطل ذكر شده است، يكى مثال كفى كه بر روى آب ظاهر مىشود و دوّم كفى كه هنگام ذوب فلزات، روى آنها را مىپوشاند. باطل همچون كف است، زيرا: 2- تلاش براى ساخت وسايل ضرورى (متاع) يا رفاهى (حِلية) ممدوح است. «يوقدون عليه فى النّار»
1- رفتنى است.
2- در سايه حق جلوه مىكند.
3- روى حق را مىپوشاند.
4- جلوه دارد ولى ارزش ندارد. نه تشنهاى را سيراب مىكند نه گياهى از آن مىرويد.
5- با آرام شدن شرايط محو مىشود.
6- بالانشين پر سر وصدا، امّا توخالى و بىمحتوى است. تمثيل، مسائل عقلى را محسوس و راه رسيدن به هدف را نزديك مىنمايد، مطالب را همگانى و لجوجان را خاموش مىسازد، لذا قرآن از اين روش بسيار استفاده نموده است.
1- فيض الهى جارى است وهركس به مقدار استعدادش بهرهمند مىشود.«اودية بقدرها»
3- در كورهى حوادث است كه ناخالصىها معلوم و حق وباطل ظاهر مىشود. «يوقدون عليه... زبدٌ مثله»
4- وجود باطل، اختصاص به مكان و زمينهى خاص ندارد. (كف، هم بر روى سيل سرد و هم بر روى فلزات گداخته ظاهر مىشود.) «زبد مثله»
5- سرچشمه باطل، ناخالصىهايى است كه حق و حقيقت بدان آلوده شده است. «يضرب اللَّه الحق و الباطل»
6- حق و باطل با هم هستند، اما سرانجام، باطل رفتنى است. «فيذهب جُفاءً»
7- نفع مردم در حق است. «ما ينفع الناس»
8- حق ماندنى است. «فيمكث فى الارض»
9- هر ثروت، دانش، دوست و يا حكومتى كه براى مردم مفيد باشد، ماندنى است. «ما ينفع الناس فيمكث فىالارض»
10- آنچه از سوى خداوند نازل مىشود، همچون باران خالص وحق است، لكن همين كه با ماديات درآميخت، دچار ناخالصى وزمينهى پيدايش كف و باطل مىشود. «انزل من السماء ماءً»
و در آیه بعد مشاهده میکنیم که خداوند میفرماید براى كسانى كه پروردگارشان را اجابت كردهاند پاداش بس نيكوست!!(باز میبینیم جناب نوری دقتی به آیه بعد نکردند!):Sokhan:
لِلَّذِينَ اسْتَجَابُواْ لِرَبِّهِمُ الْحُسْنَى وَالَّذِينَ لَمْ يَسْتَجِيبُواْ لَهُ لَوْ أَنَّ لَهُم مَّا فِي الأَرْضِ جَمِيعًا وَمِثْلَهُ مَعَهُ لاَفْتَدَوْاْ بِهِ أُوْلَـئِكَ لَهُمْ سُوءُ الْحِسَابِ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمِهَادُ
براى كسانى كه پروردگارشان را اجابت كردهاند پاداش بس نيكوست. و كسانى كه وى را اجابت نكردهاند، اگر سراسر آنچه در زمين است و مانند آن را با آن داشته باشند، قطعاً آن را براى بازخريد خود خواهند داد. آنان به سختى بازخواست شوند و جايشان در دوزخ است و چه بد جايگاهى است. :Sham:
و یا در جای دیگر می گویدمَا عِنْدَكُمْ ينْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ وَلَنَجْزِينَّ الَّذِينَ صَبَرُوا أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يعْمَلُونَ(النحل/96)
آنچه پيش شماست از بین می رود و آنچه پيش خداست پايدار است و قطعا کساني را که شکيبايي کردند به بهتر از آنچه عمل ميکردند پاداش خواهيم داد
این آیه نشان می دهد که حتی نوع مذهبی که به آن داشتن آن فخر می کنیم رفتنی است
خود دانید !!!!!
اما در مورد این آیه که باز جناب نوری دقتی به شان نزول آیه نکردند و آیات قبلی و بعدی را هیچ در نظر نگرفتند .
[FONT=century gothic]شان نزول آیه [FONT=century gothic] مردى از اهالى" حضرموت" خدمت پيامبر (صلي الله عليه و آله) رسيد عرض كرد: اى رسول خدا!
همسايهاى به نام "امرؤ القيس" دارم كه قسمتى از زمين مرا غصب كرده است و مردم گواه صدق منند، ولى چون براى او احترام بيشترى قائل هستند، حاضر به حمايت از من نيستند.
پيامبر (صلي الله عليه و آله) امرؤ القيس را خواست و از او در اين زمينه سؤال كرد. او در پاسخ همه چيز را انكار نمود.
پيامبر (صلي الله عليه و آله) به او پيشنهاد سوگند كرد، ولى مرد شاكى عرض كرد: يا رسول اللَّه! اين مرد بىبندوبارى است كه براى او هيچ مانعى ندارد که سوگند دروغ ياد كند.
پيامبر (صلي الله عليه و آله) فرمود: به هر حال چارهاى نيست، يا بايد شهود بياورى و يا بايد تسليم سوگند او شوى.
به هنگامى كه امرؤ القيس برخواست تا سوگند ياد كند، پيامبر (صلي الله عليه و آله) به او مهلت داد (و فرمود: در اين باره بينديش و بعدا سوگند ياد كن). و آن دو باز گشتند. در اين هنگام، آيه 95 و 96 نازل شد (و آنها را از سوگند دروغ و عواقب آن بر حذر داشت).
هنگامى كه پيامبر (صلي الله عليه و آله) اين دو آيه را براى آنها خواند، امرؤ القيس گفت حق است، آنچه نزد من است سرانجام فانى مىشود و اين مرد راست مىگويد من قسمتى از زمين او را غصب كردهام، ولى نمىدانم چه مقدار بوده است؟
اكنون كه چنين است هر مقدار مىخواهد (و مىداند حق او است) بر گيرد، و معادل آن هم بر آن بيفزايد به خاطر استفادهاى كه در اين مدت از زمين او كردهام، در اين هنگام آيه 97 نازل شد (و به كسانى كه عمل صالح توام با ايمان دارند بشارت"حيات طيبه" داد). :Sham:
1- جز خدا، هيچ كس و هيچ چيز باقى نيست. «ما عندكم ينفد...»
2- دل كندن از ماديات و پيوسته به خدا و پايدارى بر تعهدات و وفاى به عهد، نياز به صبر و مخالفت با هواى نفس دارد. «و لنجزينّ الذين صبروا»
3- دل كندن از دنيا، محروميت نيست كاميابى است. «و لنجزين الذين صبروا»
4- هيچ مشترى بهتر از خدا نيست، چون جنس معمولى يا پست را هم به گران قيمت مىخرد. «بأحسن ما كانوا يعملون»
و در آیه بعد خداوند میفرماید
مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ
هر كس- از مرد يا زن- كار شايسته كند و مؤمن باشد، قطعاً او را با زندگى پاكيزهاى، حياتِ [حقيقى] بخشيم، و مسلماً به آنان بهتر از آنچه انجام مىدادند پاداش خواهيم داد.
«حيات طيّبه» آن است كه انسان دلى آرام و روحى مؤمن داشته باشد، مؤمن به نور خدا مىبيند، مشمول دعاى فرشتگان است، مشمول تأييدات الهى است، اينگونه افراد خوف و حزنى ندارند.
1- ملاك پاداش، سنّ، نژاد، جنسيت، موقعيت اجتماعى، سياسى و... نيست. «مَن عَمِل»
2- زن و مرد در كسب كمالات معنوى يكسانند. «من ذكر او انثى»
3- شرط قبولى عمل صالح، ايمان است. «و هو مؤمن»
4- حتى يك عمل صالح، بىپاسخ نمىماند. «من عمل صالحاً»
5- هر كجا تفكّر جاهلى مبنى بر تحقير زن در كار باشد، بايد نام و مقام زن را با صراحت برد. «من ذكرٍ او انثى»
6- كار خوب به تنهايى كافى نيست، خود انسان هم بايد خوب باشد. «من عمل صالحاً... و هو مؤمن» 7- انسانِ بدون ايمان و عمل صالح، گويى مرده است. «فلنحيينّه حيوة طيّبةً»
و در آخر امیدوارم که جناب نوری دقت لازم را بخرج دهند تا به نام دین و به کام کفار قلمی نزنند که در ان ظلمی به اسلام باشد !:Sham:
یا علی
در قرآن آیه ای وجود دارد که بطرز خارق العاده ای پیش بینی کرده که امت سلامی بالاخره نابود می شود وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلَايسْتَقْدِمُونَ(الأعراف/34)پس اسلام و کلاًادیان جاودانی نیستند جالب است که در این آیه هیچ گونه استثنایی اعمال نشده و نگفته است مثلا غیر از فلان امت !!!!و آیه ی دیگری هم در تایید و غیر اتفاقی بودن مورد بالا می آورم مَا تَسْبِقُ مِنْ أُمَّةٍ أَجَلَهَا وَمَا يسْتَأْخِرُونَ(الحجر/5)و این هم یکی دیگر مَا تَسْبِقُمِنْ أُمَّةٍ أَجَلَهَا وَمَا يسْتَأْخِرُونَ(المؤمنون/43)از طرفی قرآن گفته است (النحل/96)
جناب نوری عزیز اگر به این آیه دقت بفرمایید نشان می دهد که منظور از امت چیزی غیر از آن امتی است که به ذهن مبارک شما رسیده است. منظور از امت در اینجا گروههای غیر مومن است. همانگونه که می خوانیم، در قیامت جماعت گناهکاران تعبیر به امت شده اند: وَ تَرى كُلَّ أُمَّةٍ جاثِيَةً كُلُّ أُمَّةٍ تُدْعى إِلى كِتابِهَا الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ ما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ (28جاثیه) و هر امّتى را به زانو در آمده مى بينى؛ هر امّتى به سوى كارنامه خود فراخوانده مى شود [و بديشان مى گويند:] «آنچه را مى كرديد امروز پاداش مى يابيد.
این در حالی است که اسلام برای اشاعه کلمه الله تلاش می کند و وَ كَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيا (توبه40) و اگر الله سرفرازترین است، پس اسلام نیز باید اینچنین باشد و ناگزیز نابود شدنی نخواهد بود.
یک سوال: اگر خداوند خود اسلام را برگزیده، چگونه برگزیده خود را به پستی نابود می کند؟ حال آنکه خود فرموده: رَضيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ ديناً (مائده3) إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلامُ (آل عمران19) وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ ديناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرينَ (85آل عمران) و هر كه جز اسلام، دينى [ديگر] جويد، هرگز از وى پذيرفته نشود، و وى در آخرت از زيانكاران است. نباید فراموش کنیم که نعمت اسلام نعمت بزرگی است که قرآن نیز بدان اشاره کرده است: فَمَنْ يُرِدِ اللَّهُ أَنْ يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلامِ (انعام 125)پس كسى را كه خدا بخواهد هدايت نمايد، دلش را به پذيرش اسلام مى گشايد.
توجه بفرمایید که كانَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً (بقره213) وَ ما كانَ النَّاسُ إِلاَّ أُمَّةً واحِدَةً (19یونس)بودند، یعنی همه آنها در بشر بودن و انسانیت شریک بودند، اما با آمدن دینها امتها از هم جدا شدند و برخی صاحب سعادت و شماری اندر آتش خلیدند.
خداوند خود می فرماید:وَ لَوْ شاءَ اللَّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً واحِدَةً (48مائده) اگر خدا مى خواست شما را يك امّت قرار مىداد، ولى [خواست] تا شما را در آنچه به شما داده است بيازمايد. پس این آزمایش است که امتها را از هم جدا می کند و آن نابودی از آن امتهایی است که گمراه شده اند نه امت اسلام. خداوند متعال به صراحت در این آیه منظور خود را از امت بیان می کند: وَ لَوْ لا أَنْ يَكُونَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً لَجَعَلْنا لِمَنْ يَكْفُرُ بِالرَّحْمنِ لِبُيُوتِهِمْ سُقُفاً مِنْ فِضَّةٍ وَ مَعارِجَ عَلَيْها يَظْهَرُونَ (زخرف33) و اگر نه آن بود كه [همه] مردم [در انكار خدا] امّتى واحد (یعنی کافر و مشرک) گردند، قطعاً براى خانه هاى آنان كه به [خداى] رحمان كفر مى ورزيدند، سقفها و نردبانهايى از نقره كه بر آنها بالا روند قرار مى داديم.
در پایان معلوم شد که امت به معنی آدمیان، پیراوان یک دین، یک گروه و دسته و ... در قرآن به کار رفته است. و منظور از نابود شدنی ها، همان گروهها و دسته جات مشرک و کافرند.
سلام « إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلام»
جناب آقای نوری میخواین مفسر و تفسیر قرآنو قبول نکنین و میگین هرکی هر درکی داره قبوله؟
باشه..
با همین درک ناقص یه انسان عادی که خودم و خودتون هستین جواب شما رو میدم.
مگه آیه نگذاشتین که هرچه نزد خداوند باشه پایداره و هرچی نباشه نابود شدنی؟؟
میشه به من بگین پس معنی این آیه چیه:
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی دینی که نزد خداونده اسلامه!!
پس دین اسلام پایداره.
درسته؟
خیله خب..
این جواب اصلیتون!
حالا مساله ی بعدی اینه که میگین هرکی هرچی فهمید همون.نیازی هم به تفسیر نیس.و نیازی ام نیس آیه ی قبل و بعد رو بدونیم.بله؟
باشه! پس از این به بعد وقتی آیه " دست خدا بالاترین دست هاست"
نعوذ بالله نتیجه میگیرم خدا جسم داره؟دست داره؟
فکرنمیکنین این با صد ها آیه ی دیگه تناقض پیدا میکنه اونوقت؟
مساله ی سوم:
هیچی اینقدر عصبانی و ناراحتم نمیکنه که یه تاپیک میزنین تیترشم قطعی میدین پیشگویی برای نابودی اسلام؟ دلیلش جلب توجهه یا با یه حرف دین رو زیر سوال بردن؟
بریدین دوختین تنمونم کردین؟
گاهی واقعا باید از خودمون شرم کنیم...