جمع بندی پدرم مرا مقصر مشکلات و تصادفش می داند

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
پدرم مرا مقصر مشکلات و تصادفش می داند
  سلام من یه دختر طلاق گرفته ۲۷ساله هستم که درحین این طلاق گرفتنم درراه دادگاهم باپدرم بودم که  توراه  تصادف کردیم پدرم ماشینو زد به ماشین جلویی که میومد مقصرهم پدرم بود بخاطر دادگاهم پدرم یکم ناراحت بود.این تصادف ماشین پدرم اوراقی شد جونش به خطر افتاد پاهاش و ب پلاتین گذاشتن.من بینیم شکست سرم بخیه برداشت گیج گاهیم ضربه خورد  بیمه به من۴۸ملیون  پول داد ب پدرم نداد بغدا بخاطر پاش۲۵ ملیون داد.پدرم ازمن ۳۰ملیون میخاست که جونم ماشینم و بخاطر تو ازدست دادم. رفته رفته توخونه اذیتم کردن بهم هی سرکوفت زندگی میزنن تاالان تصادف و به سرم میزنن  که باعثسش تویی و هزار تابدرفتاری تهمت ازطرف زندگیم بدبیراه فوش  حالا موندم خونه پدرم برادرمم ازطرف گوشیم ابرومو میبره همه جامیگه خواهرم بده پشت سرم بدبیراه میگه توخونه دادبیداد بی احترامی میکنه و دهن دخترارو میبنده میترسونه که ارث پپرمو ازدستش بگیره زمین پولشو ازش بگیره به دخترا چیزی نمونه. مادرمم ازبرادر و پدرم میترسه  مادرم پسردوسته طرف پسرشه و خودشو مراقبت میکنه که پدرم مادرمو خونه پدرش میندازه٬ منم جایی نمیزارن برم هیچ کدوممونو خانوادم حرف غریبه فک فامیل و گوش میکنه ب خانوادش اعتماد نداره خیلی ازارم میدن خداخدامیکنم ازدواج کنم برم منم توخونه باکسی حرف نمیزنم سرم رو مشغول میکنم که زیاد ناراحت نکنم خودمو. شما میگین چکارکنم. با این وضعیتم باپدر مادر برادرNazanin .. بله
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد شفیق
هوالمحبوب با سلام به شما دوست گرامی: دختری که طلاق می گیرد، بسیار نیاز به حمایت خانواده دارد. برا ی همین است که مشاورین خانواده اصرار دارند که قبل از اقدام به طلاق، بخصوص خانم ها؛ بیندیشند که چه کسانی و با چه شرایطی در انتظار ایشان بعد از طلاق هستند و آیا حال و روزشان بعد از طلاق، واقعا بهتر از زمانی است که زندگی متأهلی داشته اند.  خوب بود اگر شما دلایل طلاق تان را مطرح می کردید البته اگر تمایل داشته باشید، و مقایسه ای با قبل طلاق و بعد از آن داشته باشید. طبیعی است که شما از خانواده توقع حمایت و درک شدن داشته باشید. اما خوب است به این موضوع توجه کنید که چه مسائلی باعث می شود که مورد هجمه و بدوبیراه آنها قرار بگیرید. چه مسائلی دست مایه برای برادرتان قرار می گیرد تا بتواند آبروی شما را ببرد؛ به همه آنها توجه بیشتری داشته باشید تا بهانه دست آنها ندهید. بالاخره یک خانم مطلّقه لازم است مسائلی را بیشتر از یک دختر در منزل پدر و همین طور در میان مردم توجه داشته باشد و رعایت کند تا مورد اتّهام قرار نگیرد. سعی کنید برای خود سرگرمی مفیدی ایجاد نمایید. مثل خواندن کتاب، درس خواندن اگر شرایطش فراهم باشد. خیاطی و کارهای هنری بالاخره درست است که شما طلاق گرفته اید ولی از حیات و زندگی که ساقط نشده اید. به دنبال زندگی هدفمند و مفید باشید و اینکه انتظار بکشید تا کسی بیاید و شرایط زندگی شما را تغییر دهد؛ این معنا را می دهد که از خودتان ناامید شده اید و منتظر هستید فرد دیگری، شما را نجات دهد. هر انسانی در این دنیا اگر بسیار زیرک باشد و مهارت داشته باشد، می تواند خود را نجات دهد و برای دیگری چندان کاری نمی تواند انجام دهد. لازم است شما خودتان را بالا بکشید و به یک اعتماد به نفسی برسید و اهداف و ارزشهای زندگیتان را پیدا کنید و بر اساس آن زندگی روزمره خود را اداره نمایید. انسان که فقط با زندگی متأهلی، معنا پیدا نمی کند.  در ادامه اگر سوالی داشتید، پاسخگو می باشم.
  سلام و تشکر از شما  این مقداری از اطلاعاتم هست گفتم بیان کنم شاید برای مشاوره نیاز داشته باشید من خانوم۲۸ساله.دیپلم علوم تجربی.ازاستان اردبیل شهرستان بیملسوار.خوانه دار هستم.۲۳سالگی عقدکردم  خاله مادرم منو مهمونی دیده بوده معرفیم کرد٬بعد اومدن خواستگاریم البته پدرو خواهر پسره که شوهرم رامیگویم٬ اومده بودن بقیه ب ازدواج من و پسره راضی نبودن.من و پسره همدیگرو نمیخواستیم به احترام پدرها بله گفتیم.بعدها رفته رفته دعوامون زیادشد کهاخرش پدرپسره بهم بی احترامی کزد پشت تلفن فوش داد بهم برخوزد خط گوشیو شکستم گفتم نمیخوامشون .پسره هم به حرف پدرمادرش خواهر برادرش گوش میکرد منو حساب نمیکرد منم بهم زدم زن قانویش شدم به عروسی نرسیدیم٬ پسره فرارکزد تهران فراری شد بخاطر مهریه ام که نداد منم باطلاق غیابی تموم کردم باکلی مصیبت خوانوادگی  الانم توخونه پدرمم که اذیتم میشم اژخدا ازدواج یالم میخوام ب ارامش برسم.
جمع بندی پرسش: من یک دختر طلاق گرفته 27 ساله هستم در حین رفتن به دادگاه با پدرم که در راه بودیم تصادف کردیم. پدرم مقصر بودند ولی مداوم به من سرکوفت می زنند که مقصر تصادف تو بودی. پدرم آسیب دید و ماشین ایشان هم بسیار خسارت دید و اوراقی شد.  من هم آسیب دیدم و 48 میلیون دیه گرفتم و پدرم هم 25 میلیون دیه گرفتند. و پدرم 30 میلیون از من می خواهند که بخاطر تو ماشینم را از دست دادم. پدرم به من فحش می دهد و برادرم هم گوشی ام را چک می کند و آبرویم را می برد. برادرم هم خواهرهایم را می ترساند که ارث پدرم را از دست ایشان می گیرد. اجازه بیرون رفتن را به من نمی دهند. از خدا می خواهم ازدواج می کنم و از این خانه بروم. در خانه با کسی حرف نمی زنم. شما می گویید با این وضعیتم چکار کنم با پدر و مادر و برادرم. پاسخ:دختری که طلاق می گیرد، بسیار نیاز به حمایت خانواده دارد. برا ی همین است که مشاورین خانواده اصرار دارند که قبل از اقدام به طلاق، بخصوص خانم ها؛ بیندیشند که چه کسانی و با چه شرایطی در انتظار ایشان بعد از طلاق هستند و آیا حال و روزشان بعد از طلاق، واقعا بهتر از زمانی است که زندگی متأهلی داشته اند.  طبیعی است که شما از خانواده توقع حمایت و درک شدن داشته باشید. اما خوب است به این موضوع توجه کنید که چه مسائلی باعث می شود که مورد هجمه و بدوبیراه آنها قرار بگیرید. چه مسائلی دست مایه برای برادرتان قرار می گیرد تا بتواند آبروی شما را ببرد؛ به همه آنها توجه بیشتری داشته باشید تا بهانه دست آنها ندهید. بالاخره یک خانم مطلّقه لازم است مسائلی را بیشتر از یک دختر در منزل پدر و همین طور در میان مردم توجه داشته باشد و رعایت کند تا مورد اتّهام قرار نگیرد. سعی کنید برای خود سرگرمی مفیدی ایجاد نمایید. مثل خواندن کتاب، درس خواندن اگر شرایطش فراهم باشد. خیاطی و کارهای هنری بالاخره درست است که شما طلاق گرفته اید ولی از حیات و زندگی که ساقط نشده اید. به دنبال زندگی هدفمند و مفید باشید و اینکه انتظار بکشید تا کسی بیاید و شرایط زندگی شما را تغییر دهد؛ این معنا را می دهد که از خودتان ناامید شده اید و منتظر هستید فرد دیگری، شما را نجات دهد. هر انسانی در این دنیا اگر بسیار زیرک باشد و مهارت داشته باشد، می تواند خود را نجات دهد و برای دیگری چندان کاری نمی تواند انجام دهد. لازم است شما خودتان را بالا بکشید و به یک اعتماد به نفسی برسید و اهداف و ارزشهای زندگیتان را پیدا کنید و بر اساس آن زندگی روزمره خود را اداره نمایید. انسان که فقط با زندگی متأهلی، معنا پیدا نمی کند.   
موضوع قفل شده است