نماز های بدون غسل

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
نماز های بدون غسل
با سلام  دختری مجرد هستم  مرجع تقلیدم آقای سیستانی هستند  مدتی استمنا میکردم و به هیچ عنوان نمیدانستم که بعد از ارضا شدن باید غسل کنم و اطلاعی راجب به غسل جنابت نداشتم یعنی نمیدانستم بر خانم ها هم واجب است  تکلیف نماز هایی که در ان مدت خواندم چیست  ایا باید قضای انهارا به جا بیاورم یا چون نمیدانستم بر گردنم نیست !
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد صادق الوعد
Mahnegar heydary said in نماز های بدون غسل
با سلام مرجع تقلیدم آقای سیستانی هستند  مدتی استمنا می کردم و به هیچ عنوان نمی دانستم که بعد از ارضا شدن باید غسل کنم و اطلاعی راجب به غسل جنابت نداشتم یعنی نمیدانستم بر خانم ها هم واجب است  تکلیف نماز هایی که در آن مدت خواندم چیست  آیا باید قضای آنهارا به جا بیاورم یا چون نمیدانستم بر گردنم نیست !
با سلام وتشکر از ارتباط شما  استمنا حرام و از گناهان کبیره است و عذاب وعقوبت اخروی و عوارض روحی وجسمی به دنبال دارد .نسبت به گناهان خود توبه واستغفارکنید  از خداوند طلب بخشش کنید درهر صورت اگر جنب شده اید و در حالت جنابت بدون غسل نماز خوانده باشید نماز باطل است و باید نمازها را قضا کنید   طبق نظر همه مراجع:  اگر کسی بدون غسل جنابت نماز خوانده باشد، مثلا نمی دانسته که استمنا سبب جنب شدن می شود و … باید نمازهایی را که در حال جنابت خوانده است قضا کند.   منهاج الصالحين، م ۹۸۵ هداية العباد، ج ۱، م ۱۲۸۲ اجوبة الاستفتائات، س ۱۹۵
موضوع قفل شده است