نماز خواندن در حال جنابت بدون آگاهی

تب‌های اولیه

7 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
نماز خواندن در حال جنابت بدون آگاهی
    سلام روز بخیر کسی که به علت ندانستن مسئله تا بحال با حالت جنابت نماز خوانده وروزه گرفته، چه تکلیفی دارد؟؟؟ ایت الله سیستانی    
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد صادق الوعد
با سلام وتشکر از ارتباط شما:  در صورتی که در حال جنابت و بدون انجام غسل نماز خوانده باشد، نمازش باطل است باید غسل کند و نمازهایی که در حال جنابت خوانده است را به تدریج قضا نماید و اگر نمی دانسته که جنب است و در حال جنابت روزه گرفته است   روزه هایش قضا ندارد.   توضیح المسائل جامع جلد 1 مساله  1992 و424
سلام علیکم  حالا اگه ندانیم چقد نماز و روزه داریم و یا فراموش کرده باشیم چه ؟  درضمن مگر خدا حق الله را نمیبخشه  چرا باید قضا کرد ؟ وقتی خدا بخشنده است ایا این منافاتی با رحیمی خدا نداره ؟ 
نماز شهید چی باید قضا شه ؟ 
سلام علیکم حالا اگه ندانیم چقد نماز و روزه داریم و یا فراموش کرده باشیم چه ؟ درضمن مگر خدا حق الله را نمیبخشه چرا باید قضا کرد ؟ وقتی خدا بخشنده است ایا این منافاتی با رحیمی خدا نداره ؟ 
سلام علیکم: به هر مقدار که یقین دارید نماز  و روزه از شما قضا شده است قضای آنها را انجام دهید و در صورتی که بین مقدار کم وزیاد شک داشته باشید طبق مشهور همان مقدار کم را قضا نمایید کافی است نماز تکلیف است و باید انجام شود واگر در زمان معین شده انجام نشود باید قضای آن را انجام دهید تا به تکلیفتان عمل کرده باشید و اگر ترک نماز عمدی بوده است مرتکب گناه شده اید بخاطر این گناه  توبه واستغفارکنید از خداوند طلب بخشش کنید ان شاء الله که مورد بخشش قرار می گیرید.
[quote comment=1035634] نماز شهید چی باید قضا شه ؟ لطفا این سوالمو هم جواب بدین 
موضوع قفل شده است