جمع بندی قبول نشدن در مصاحبه ی حوزه

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
قبول نشدن در مصاحبه ی حوزه
سلام .خدا قوت... بنده میخواستم بپرسم آیا راهی هست که حوزه منو قبول کنه؟چون مصاحبه جامعه الزهرا رو رد شدم...خیلی ناراحتم...میخواستم طلبه بشم ولی ...خواهشا اگه راهی هس بگین...مثلا برم پیش مدیر جامعه الزهرا اصرار کنم...نمیتونم یکسال دیگه هم صبر کنم...
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد ناصر

سلام .خدا قوت...

بنده میخواستم بپرسم آیا راهی هست که حوزه منو قبول کنه؟چون مصاحبه جامعه الزهرا رو رد شدم...خیلی ناراحتم...میخواستم طلبه بشم ولی ...خواهشا اگه راهی هس بگین...مثلا برم پیش مدیر جامعه الزهرا اصرار کنم...نمیتونم یکسال دیگه هم صبر کنم...

با سلام و احترام به شما

تلاش شما برای رسیدن، و قرار گرفتن در چنین مسیری، آن هم مسیر کسب علوم دینی و نشر آن جای تحسین دارد. داشتن چنین غم وغصه ای جدای از عدم قبولی شما در این فرصت، حاکی از یک اراده و تصمیم راسخ دارد و اگر به این عزم راسخ خود دقت و مراجعه کنید برایتان لذت بخش است و احساس ارزشمندی می کنید. زیرا که مسیر خود را یافته اید و برای آینده خود سر درگم نیستید. البته امیدواریم که انتخاب اینگونه از رشته ها و مسیر ها بر اساس هیجان های زود گذر نبوده باشد و کاملا حساب شده و دقیق انتخاب کرده باشید.

قابل فهم و درک است که شما وقتی برای یک هدف ارزشمند تلاش می کنید و نتیجه دلخواه را کسب نمی کنید احساس غم داشته باشید. باید این غم و ناراحتی را پذیرفت و آن را انکار نکرد. چرا که این غم شاید در ظاهر متوقف کننده باشد، اما می تواند یک نیروی انگیزشی هم به حساب آید و در ضمن چند نکته بدان اشاره خواهم کرد. اما اینکه شما در شرایط فعلی به کجا و چه کسی مراجعه کنید اطلاعی نداریم چون قوانین و آیین نامه های آن مرکز را نمیدانیم. در هر صورت به این نکات توجه کنید:

1- در صورتی که به مرکز مورد نظر مراجعه کردید و باز هم شما پذیرفته نشدید، این عدم پذیرش را ناشی از لیاقت نداشتن و یا ارزشمند نبودن تلقی نکنید این موج از افکار منفی عملا شما را از هدف ارزشمند خویش  دور، و انگیزه شما، برای تلاش را سلب می کند.

2- گفتید که نمی توانم صبر کنم. همانگونه که می دانید راه کسب علم و خصوصا این رشته از علوم نیازمند صبر، تاب آوری و تحمل فراوان است. یکی از آفت های رسیدن به ارزش های متعالی بی صبری و عدم بردباری است. پایداری شما به رشد شخصیت شما کمک می کند و در مقابل بی صبری و آیه یاس خواندن رشد شخصیتی شما را متزلزل می کند و تعادل روانی تان را از بین می برد. از این رو افراد زیادی در طول تاریخ هستند که به مراتب شکست های سنگینی را متحمل شدند ولی دست از تلاش بر نداشتند. در اینجا صبر به معنای راکد بودن و نشستن نیست بلکه صبر یعنی پذیرش واقعیت موجود و تلاش برای بدست آوری آنچه ارزشمند است.

3- گذشته را رها کنید. ماندن در گذشته و دائما به آن پرداختن انگیزه شما را کاهش میدهد. پس در این موقعیت و گذشته نمانید. رو به جلو، و به سمت هدف ارزشمند خود حرکت کنید.

4- نقص ها و کمبود هایی که باعث شده از این مهم باز بمانید را شناسایی کنید و در صدد رفع آن برآیید.به نظر میاد که از سن و سال بالایی برخوردار نباشید و این یک فرصت خوبی برای جبران است و تمام همت و تلاش خود را به کار گیرید که در سال آینده به این مهم دست یابید. از همه مهمتر توکل به خدا و عزم اراده خودتان را در این مسیر فراموش نکنید.

سلام شما ابتدا باید علت این که رد شدید رو پیدا کنید و ضعف های خودتون رو با مطالعه قوی کنید. دقت کنید حتما ضعفی در یکی از موارد انگیزه اصول و فروع عقاید داشته اید که قبول نشدید ان ها را قوی کنید سپس از حوزه بخواهید یک بار دیگر از شما مصاحبه بگیرند ممکنه انگیزه قوی شما رو ببینند قبول کنند!
جمع بندی پرسش: بنده میخواستم بپرسم آیا راهی هست که حوزه من را قبول کند؟چون مصاحبه جامعه الزهرا رو رد شدم...خیلی ناراحتم...میخواستم طلبه بشم ولی ... خواهشا اگه راهی هست بگید... مثلا برم پیش مدیر جامعه الزهرا اصرار کنم...نمیتونم یکسال دیگه هم صبر کنم... پاسخ: تلاش شما برای رسیدن، و قرار گرفتن در چنین مسیری، آن هم مسیر کسب علوم دینی و نشر آن جای تحسین دارد. داشتن چنین غم وغصه ای جدای از عدم قبولی شما در این فرصت، حاکی از یک اراده و تصمیم راسخ دارد و اگر به این عزم راسخ خود دقت و مراجعه کنید برایتان لذت بخش است و احساس ارزشمندی می کنید. زیرا که مسیر خود را یافته اید و برای آینده خود سر درگم نیستید. البته امیدواریم که انتخاب اینگونه از رشته ها و مسیر ها بر اساس هیجان های زود گذر نبوده باشد و کاملا حساب شده و دقیق انتخاب کرده باشید. قابل فهم و درک است که شما وقتی برای یک هدف ارزشمند تلاش می کنید و نتیجه دلخواه را کسب نمی کنید احساس غم داشته باشید. باید این غم و ناراحتی را پذیرفت و آن را انکار نکرد. چرا که این غم شاید در ظاهر متوقف کننده باشد، اما می تواند یک نیروی انگیزشی هم به حساب آید، که در ضمن چند نکته بدان اشاره خواهم کرد. اما اینکه شما در شرایط فعلی باید به کجا و چه کسی مراجعه کنید، اطلاعی نداریم چون قوانین و آیین نامه های آن مرکز را نمیدانیم. در هر صورت به این نکات توجه کنید: 1- در صورتی که به مرکز مورد نظر مراجعه کردید و باز هم شما پذیرفته نشدید، این عدم پذیرش را ناشی از لیاقت نداشتن و یا ارزشمند نبودن خویش تلقی نکنید این موج از افکار منفی عملا شما را از هدف ارزشمند خود دور، و انگیزه شما، برای تلاش را سلب می کند. 2- گفتید که نمی توانم صبر کنم. همانگونه که می دانید راه کسب علم و خصوصا این رشته از علوم نیازمند صبر، تاب آوری و تحمل فراوان است. یکی از آفت های رسیدن به ارزش های متعالی بی صبری و عدم بردباری است. پایداری شما به رشد شخصیت شما کمک می کند و در مقابل بی صبری و آیه یاس خواندن رشد شخصیتی شما را متزلزل می کند و تعادل روانی تان را از بین می برد. از این رو افراد زیادی در طول تاریخ هستند که به مراتب شکست های سنگینی را متحمل شدند ولی دست از تلاش بر نداشتند. در اینجا صبر به معنای راکد بودن و نشستن نیست بلکه صبر یعنی پذیرش واقعیت موجود و تلاش برای بدست آوری آنچه ارزشمند است. 3- گذشته را رها کنید. ماندن در گذشته و دائما به آن پرداختن انگیزه شما را کاهش میدهد. پس در این موقعیت و گذشته نمانید. رو به جلو، و به سمت هدف ارزشمند خود حرکت کنید. 4- نقص ها و کمبود هایی که باعث شده از این مهم باز بمانید را شناسایی کنید و در صدد رفع آن برآیید.به نظر میاد که از سن و سال بالایی برخوردار نباشید و این یک فرصت خوبی برای جبران است و تمام همت و تلاش خود را به کار گیرید که در سال آینده به این مهم دست یابید. از همه مهمتر توکل به خدا و عزم اراده خودتان را در این مسیر فراموش نکنید.
موضوع قفل شده است