فلسفه ی خلق چشم زخم و افراد دارای این قدرت

تب‌های اولیه

7 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
فلسفه ی خلق چشم زخم و افراد دارای این قدرت
سلام چرا خداوند به شخصی قدرت چشم زخم داده است؟  و اصولا چرا خدا چشم زخم را خلق کرده است؟
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد صدیق
چرا خداوند به شخصی قدرت چشم زخم داده است؟ و اصولا چرا خدا چشم زخم را خلق کرده است؟
باسلام و عرض ادب چشم زخم، نیروی مرموزی است که در چشم برخی افراد وجود دارد که ممکن است با یک نگاه مخصوص، طرف مقابل را بیمار یا هلاک کند. [۱] این نیرو مانند نیروهای دیگری است که در وجود انسان به عنوان یکی از موجودات عالم وجود دارد که گاه به صورت ارادی و گاه بدون اینکه خودش بخواهد در شخص مورد نظر به وجود آمده است.     پی نوشتها: [۱] . تفسیر نمونه، مکارم شیرازی، ج ۲۴، ص ۴۲۴.
اما در مورد فلسفه وجودی تمام موجودات و نیروهایی که در عالم وجود دارد، همچون چشم زخم، باید به دو نکته مهم توجه کرد: نکته نخست این است که چون که خداوند متعال حکیم است هیچ چیزی را در عالم بدون حکمت و فلسفه وجودی خلق نمیکند.چنانکه حتی موجودی مانند شیطان در بین موجودات شریر غیر مادی یا موجوداتی همچون عقرب و مار و ویروس و میکروب نیز دارای ثمرات و فوایدی در نظام آفرینش هستند. بر اساس نگاه فلسفی، هیچ موجودی در عالم نیست که سراسر شر باشد و هیچ فایده ای برایش متصور نباشد. بنابراین، این نیرو نیز حتما فواید مثبتی دارد که به واسطه وجود آن فایده و ثمره در نظام احسن، خلق شده است. نکته دوم اینکه گاهی اوقات انسان به کمک تجربه و آزمایش یا از طریق عقل، فایده و فلسفه وجودی یک چیز را کشف میکند و گاهی اوقات این مسئله به کمک وحی به دست می آید.
باتوجه به این دو نکته میتوان مواردی را به عنوان فلسفه وجودی چشم زخم بیان کرد که البته چون مستند به علم لایزال الهی نیست شاید بخشی از واقعیت و فلسفه وجودی این نیرو باشد. مواردی از جمله: الف. امتحان و ابتلا برای کسانی که مبتلا به چشم زخم میشوند. ب. وسیله ای برای ازمایش خود فرد دارای این نیرو هستند. ج. نشان دادن قدرت وجودی انسانها و ترغیب آنان برای کشف نیروهای وجودی دیگرشان. اینها بخشی از چیزهایی بود که به عنوان فلسفه وجودی این نیرو به ذهن انسان متبادر میشود و البته اگر دقت شود شاید موارد دیگری نیز به ذهن برسد.
1-ازکسی شنیدم که شخص به سبب گناهی که کرده به چشم زخم مبتلا می شودکارشناس قسمت چت روم سایت پاسخگوبود 2-به چه قیمتی بایدافرادضررببیند ازچشم اوارزش این راداردکه اوزنده باشدکه خدا اینطوراوراخلق کرد؟
اصلاخداچشم نداردبنده راببیندبایدنحوه مدریت خودراعوض کند