جمع بندی فشار روانی ناشی از کنترل و سرکوب غریزه جنسی

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
فشار روانی ناشی از کنترل و سرکوب غریزه جنسی

به نام خدا و با سلام و عرض خسته نباشید
من پسری شانزده ساله هستم. سنی که در آن اوج نیاز و کشش های جنسی انسان را می آزارد.
در دورانی که قرآن نازل شد و قوانین اسلام ثبت، دوره ای بود که پسران در پانزده و دختران در ده سالگی ازدواج می‌کردند و اصلا نیاز شدید جنسی را تجربه نمی‌کردند. حال که سن ازدواج به بیست و سه سال و بیشتر ارتقا یافته، تکلیف من و امثال من ها چیست؟
منی که در این چهار سال اخیر وقتی که دوستانم سرشان به هزار منجلاب گرم بود، سعی در پاک نگه داشتن خود داشتم،دیگر وا داده ام. من که حتی موقعیت داشتن دوست دختر را داشتم، اما پیگیرش نشدم. خودم را درگیر خودارضایی و تماشای فیلم های پورن و تصاویر شهوت برانگیز نکردم.
حالا دیگر به بن بست رسیده ام و دیگر دارم یواش یواش آزار روانی هم میبینم. چون فشار جنسی من از فشار جسمی به فشار روحی مبدل شده است.
لطفاً راهی را پیش روی من بگذارید. نه اینکه با روزه گرفتن، سعی در خاموش کردن عطش جنسی خود داشته باشم که مانند این است که برای رفع تشنگی، آب شور دریا را بنوشی.
پیشاپیش از توجه شما سپاسگزارم.

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد معتمد

[TD][/TD]

سوال:
من پسری شانزده ساله هستم که تا به حال در مقابل فشار نیاز جنسی مقاومت کرده و خودم را حفظ کرده ام ولی دیگر توان ندارم. در دورانی که قرآن نازل شد و قوانین اسلام ثبت، دوره ای بود که پسران در پانزده و دختران در ده سالگی ازدواج می‌کردند و اصلا نیاز شدید جنسی را تجربه نمی‌کردند. حال که سن ازدواج به بیست و سه سال و بیشتر ارتقا یافته، تکلیف من و امثال من ها چیست؟ در این چند سال که دوستان من همه سرشان به هزار منجلاب گرم بود، سعی در پاک نگه داشتن خود داشتم، ولی دیگر وا داده ام. من که حتی موقعیت داشتن دوست دختر را داشتم، اما پیگیرش نشدم. خودم را درگیر خودارضایی و تماشای فیلم های پورن و تصاویر شهوت برانگیز نکردم.
حالا دیگر به بن بست رسیده ام و دیگر دارم کم کم آزار روانی هم میبینم. چون فشار جنسی من از فشار جسمی به فشار روحی مبدل شده است. لطفاً راهی را پیش روی من بگذارید. نه اینکه با روزه گرفتن، سعی در خاموش کردن عطش جنسی خود داشته باشم که مانند این است که برای رفع تشنگی، آب شور دریا را بنوشی.

پاسخ:
در شرایط فعلی واقعا جمع کردن این تناقض کار بسیار سختی است و حق کاملا به شماست. مدیریت نیازهای جنسی و عاطفی در شرایط کنونی با سختی های زیادی مواجه است و باید خدا را از این بابت که توانسته اید تا به حال سربلند باشید و گرفتار نشوید شکر کنید.

ما هم قبول داریم که سرکوب نیازهای جنسی تبعات روحی روانی زیادی دارد؛ به خصوص اگر فرد در شرایطی قرار گیرد که دائم در معرض تحریک باشد؛ منتها همانطور که خودتان هم گفتید در حال حاضر عملا شرایط ازدواج یک پسر یا دختر در ابتدای سن بلوغ وجود ندارد. علت اصلی آن هم این است که به دلیل سبک زندگی فعلی، یک دختر 10 ساله یا پسر 15 ساله هر چند ممکن است به بلوغ جنسی رسیده باشد؛ ولی عموماً دیگر شرایط لازم برای ازدواج مثل بلوغ عقلی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مهارتی را ندارد. قطعا ازدواج در صورت نبود این موارد مشکلات زیادی را به بار خواهد آورد و فرد و جامعه را به چالش می کشد.

بنابراین در نگاه کلی بهترین کار ممکن این است که تمام افرد حقیقی و حقوقی برای ارتقاء سطح افراد جهت رسیدن به بلوغ های مختلف و در نتیجه کاهش سن ازدواج و کم کردن فاصله آن با سن بلوغ تلاش کنند تا علاوه بر اینکه فرد و جامعه را از تبعات منفی ازدواج در سنین بالا واکسینه می کنند، تبعات ناشی از ازدواج در سن پایین در جامعه امروزی نیز گریبان گیر افراد و جوامع نشود.

اما در خصوص شما و مشکلاتی که به خاطر سرکوب نیازهای جنسی برایتان ایجاد شده باید عرض کنم تنها راه درمان بدون عوارض برای شما ازدواج است؛ منتها همانطور که گفته شد به دلیل شرایط حاکم، امکان ازدواج در این سن عملا برای شما فراهم نیست و چاره ای جز استفاده از راهکارهای مدیریت نیاز جنسی وجود ندارد. خداوند متعال در سوره مبارکه نور نیز بر این راهکار صحّه گذاشته و می فرمایند: «وَ أَنْکِحُوا الأیامی مِنْکُمْ و الصّالحینَ مِنْ عبادِکُمْ و إمائِکُمْ إنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهُمُ اللّه ُ مِنْ فَضْلِهِ و اللّه ُ واسِعٌ علیمٌ (32) وَلْیَسْتَعْفِفِ الّذینَ لا یجدُونَ نِکاحا حتّی یُغْنِیَهُمُ اللّه ُ مِنْ فَضْلِهِ...»(33) «پسران و دختران بی همسر و غلامان و كنيزان شايسته (ازدواج) خود را همسر دهيد. اگر تنگدست باشند، خداوند از فضل خود بى نيازشان می ‏گرداند و خداوند، گشايشگر داناست. و كسانى كه (وسيلۀ) ازدواج نمی ‏يابند، پاكدامنى و عفت پيشه كنند، تا آن كه خداوند از كرم خويش، آنان را بی ‏نياز نمايد»

البته درست است که می گوییم سرکوب نیاز جنسی عوارضی را در پی دارد؛ چنانچه شما نیز الان گرفتار آن شده اید؛ منتها اگر مقابله با این نیاز، با علم و آگاهی و مهارت لازم صورت گیرید، قطعا از تبعات و عوارض آن به طور چشم گیری کاسته خواهد شد؛ چنانچه در حال حاضر افراد زیادی هستند که توانسته اند به خوبی نیازهایشان را تا زمان فراهم شدن شرایط ازدواج مدیریت کنند. البته شما نباید به این مقدار اکتفا کنید، بلکه همانطور که عرض شد کار اصلی شما باید معطوف به این باشد که تلاش کنید دیگر شرایط لازم برای ازدواج را بیش از پیش فراهم کنید؛ چراکه ازدواج سن خاصی ندارد؛ بلکه هر گاه فرد به حدی از رشد برسد و مهارت های لازم زندگی را فرا گرفته باشد می تواند ازدواج کند و ازدواج موفقی هم داشته باشد.

مطالب مرتبط در خصوص سن ازدواج:
1- سن مناسب ازدواج خانمها طبق روایات
2-
باید سن ازدواج به 14 سالگی برسد
3-
ازدواج با وجود سن کم
4-
مشاوره / سن ازدواج
5-
سن ازدواج (نظر آیت الله امینی در خصوص سن ازدواج و راهکار ایشان برای کاهش سن ازدواج)
6-
نظر شما راجع به ازدواج در سنين پايين براي دختران چيست؟ بين 15 تا 18 سالگي؟
7-
اسلام و سن ازدواج
8-
سن ازدواج در اسلام
9-
سن مناسب ازدواج خانمها طبق روایات
10-
ازدواج در سن کم

مطالب مرتبط در خصوص مدیریت نیاز جنسی:
1- چیرگی بر غریزه جنسی؛ چند راهکار
2-
ازدواج که نشد، پس یه راهی بگید که نیاز جنسیمو سرکوب کنم.
3-
مدیریت غریزه جنسی با گناه یا بدون گناه!
4-
فوران شهوت (راهی جز خودکشی برایم باقی نمانده)
5-
نیاز جنسی و مشکل جسمی (بدن زشت)
6-
نیاز به ازدواج و خودکشی
7-
توصیه اسلام به جوانان امروزی کدام است: «سرکوب نیاز جنسی» یا «ازدواج موقت» ؟
8-
از دست نیاز جنسی کلافه شده ام
9-
فشار جنسی باعث تضعیف اعصابم می شود
10-
مدیریت غریزه جنسی؛ چرا؟ (هيونداي زندگي)
11-
راهکارهای قرآن برای کنترل میل جنسی

موضوع قفل شده است