شیخ نمر کیست؟

تب‌های اولیه

20 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
شیخ نمر کیست؟

د راین تاپیک قصد داریم بیشتر با شیخ نمر وفعالیت های او آشنا شویم. تا ان شاء الله سیره وروش این شهید مقاومت راهنمایی برای ما باشد. وبر بصیرت ما در شناخت دشمن زبون بیفزاید.
سیره وروش شیخ نمر:
آیت الله شیخ نمر چگونه زندگی کرد؟ آیت الله شیخ نمر باقر النمر شخصیت برجسته دینی و سیاسی عربستان در افزایش آگاهی سیاسی و اجتماعی و مذهبی شیعیان این کشور نقش زیادی داشت.
به گزارش «شیعه نیوز»، او به فعالیت های مسالمت آمیز شجاعانه سیاسی همراه با منطق و ایمان و دفاع از مظلومان و محرومان شهرت یافته بود.
وی بهای مخالفت علنی و انتقاد از حکمرانی حکمرانان سعودی را پرداخت.

** تولد و نسب
آیت الله شیخ نمر باقر النمر در سال 1379 هجری قمری در منطقه العوامیه یکی از شهرهای استان القطیف در منطقه الشرقیه چشم به جهان گشود.
او به یک خانواده والامقام در منطقه منتسب است که در آن روحانیون بی نظیر و برجسته ای همچون آیت الله شیخ محمد بن ناصر آل نمر پرورش یافته اند. خاندان النمر همچنین وعاظ و خطبای منابر حسینی سرشناسی همچون پدربزرگ پدری وی حاج علی بن ناصر آل نمر را تربیت کرده و پرورش داده است.

** تحصیلات علوم دینی
شیخ النمر تحصیلات خود را تا مرحله دیپلم در شهر العوامیه ادامه داد و سپس برای کسب علوم دینی در سال 1399 - 1400 هجری قمری به ایران مهاجرت کرد و به حوزه علمی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که در همان سال هجرت وی در تهران تاسیس شده بود، پیوست. این حوزه تقریبا ده سال پس از آن به منطقه السیده زینب (سلام الله علیها) دمشق انتقال یافت.
وی در نزد اساتید برجسته ای همچون سید محمد تقی مدرسی و سید عباس مدرسی و شیخ خاقانی در سوریه و شیخ صاحب صادق در تهران و شیخ وحید افغانی به کسب علوم دینی پرداخت.
وی پس از رسیدن به مرتبه اجتهاد در کنار فعالیت های سیاسی و اجتماعی تدریس علوم دینی را آغاز کرد و شماری از علمای فاضل از محضر وی کسب فیض کردند و به مراتب والای علمی دست یافتند که هم اکنون در جامعه خود عهده دار وظایف دینی و اجتماعی هستند و هدایت و رهبری دینی و معنوی مردم را برعهده دارند.

** شماری از ویژگی های وی
او دارای اخلاق والا و بسیار بزرگ منش و از عزم و اراده و روحیه ای سترگ برخوردار بود. وی به اصول و ارزشهای دین مبین اسلام پایبند و این پایبندی در جهاد و منش فکری وی در عمل تبلور یافته بود.
او همچنین در مورد تحولات و رخدادها دارای نگرشی بسیار تیزبینانه بود و به دلیل بهره مند بودن از یک فرهنگ غنی و متنوع نسبت به رویدادهای اجتماعی و سیاسی دارای یک نگرش تحلیلی دقیق و واقع گرایانه بود.

** فعالیت ها و طرحهای او
او فعالیت ها و طرحهای بیشماری داشت که بر صحنه داخلی و منطقه ای تاثیر بسزایی گذاشت و تاثیرگذاری برخی از آنها از نظر دینی فکری اجتماعی و سیاسی بسیار چشمگیر بوده است.
آیت الله النمر با برپایی نمازهای جمعه و جماعت و شرکت دادن زنان و استفاده از توانایی های آنان در زمینه های دینی و اجتماعی و ایراد سخنرانی های پیام دار و برگزاری سمینارهای دینی و علمی در منطقه و خارج از آن و چاپ و انتشار تحقیقات و مقالات و تاسیس حوزه های علمیه در بیداری و روشنگری افکار عمومی در منطقه عوامیه نقش بسزایی ایفا کرد.

او بارها خواستار بازسازی قبرستان بقیع در مدینه منوره شد و به همین دلیل بارها از سوی پلیس احضار شد و تحت فشار قرار گرفت. او در سال 1428 در یک اقدام بی سابقه فهرست خواسته های شیعیان عربستان را به امیر منطقه الشرقیه ارائه داد تا آنجا که سعد الفقیه به عنوان یک روحانی سنی مخالف دولت از علمای اهل تسنن عربستان خواست تا از آیت الله النمر نحوه ارائه خواسته های خود را فرابگیرند.

وی در ماه محرم سال 1429 هجری قمری خواستار شکل گیری یک تشکیلات مخالف به نام ' جبهه الرشیده' شد که به گفته وی وظیفه و مسوولیت آن مبارزه با فساد اجتماعی و تبعیض دینی و ظلم وستم سیاسی علیه پیروان اهل بیت علیهم السلام در عربستان بود.

آیت الله النمر در سال 2011 پس از سرنگونی رژیم های حاکم بر تونس و مصر و با آغاز انقلاب مردم بحرین ممنوعیت رسمی اعمال شده از ماه اوت سال 2008 از سوی مقامات سعودی در مورد ایراد سخنرانی و تدریس را درهم شکست و از تحولات شکل گرفته در طی فرآیند موسوم به بهار عربی سود جست و سخنرانی های خود را با سخن گفتن از آزادی سیاسی با محوریت تغییر سیاسی آغاز کرد.

جوانان القطیف در سایه شرایط سیاسی به وجود آمده در منطقه در آغاز سال 2011با برپایی چند راهپیمایی خواستار آزادی 9 تن از زندانیان سیاسی شدند که در آن زمان 16 سال از بازداشت آنها سپری شده بود و تحت عنوان زندانیان فراموش شده از آنها نام برده می شد.

با ورود نیروهای اشغالگر سعودی موسوم به سپر جزیره به بحرین دایره اعتراضات و فعالیت های سیاسی در القطیف عربستان رو به گسترش گذاشت. رژیم سعودی نیز در مقابل صدها تن از جوانان را به اتهام ارتباط داشتن با اعتراضات شکل گرفته بازداشت کرد. آیت الله النمر با تمام قدرت از حق توده ها در اظهار نظر و اعتراض به دفاع برخاست.

وقتی منطقه القطیف می خواست چهره خشن به خود بگیرد و نیروهای امنیتی بر اساس یک نقشه از پیش طراحی شده در نظر داشتند حرکت جوانان العوامیه را به شدت سرکوب کنند، آیت الله النمر از جنبش جوانان خواست تا در آن شب تظاهرات برگزار نکنند.

وی بدین ترتیب از کشته شدن جوانان العوامیه جلوگیری کرد و نقشه شوم نیروهای امنیتی سعودی را ناکام گذاشت.
وی در سخنرانی تاریخی خود بر لزوم مسالمت آمیز بودن جنبش جوانان منطقه الشرقیه عربستان تاکید کرد.

حوادث اکتبر 2011 که به حوادث العوامیه شهرت یافت، نقش رهبری آیت الله النمر را به اثبات رساند و به روشنی به حکمرانان سعودی نشان داد که او رهبر جنبش مردمی در این منطقه است.

رژیم سعودی بر سرکوب شدید جنبش مردمی در عربستان اصرار و پافشاری کرد و به همین دلیل النمر بر مواضع و رویکرد خود شدت بخشید و به صراحت با سیاست تبعیض آمیز ریاض و سرکوب آزادی بیان و انحصار ثروت و قدرت در عربتسان ابراز مخالفت کرد.

نیروهای سعودی در 8 ژوئیه 2012 بر سر راه آیت الله النمر کمین کردند و به سوی خودروی وی اقدام به تیراندازی کردند که در نتیجه آن چهار گلوله به ران پای راست وی اصابت کرد و به دنبال آن او را که بیهوش شده بود، از محل ارتکاب جرم ربودند و به بیمارستان نظامی در الظهران و سپس به بیمارستان نیروهای امنیتی در ریاض و به دنبال آن زندان الحائر انتقال دادند.

رژیم آل سعود پس از950 روز به پزشکان اجازه داد چهارمین گلوله را ازپای آیت الله شیخ 'نمر باقرالنمر' روحانی برجسته این کشور خارج کنند.
این گلوله که از زمان بازداشت آیت الله نمر درپای وی باقی مانده بود علاوه برشکنجه و درد سه ساله باعث بیماری های دیگری نیز برای وی شده بود.

محمد النمرافزود: خانواده آیت الله نمر امروز پنجشنبه در زندان 'الحائر' ریاض با ایشان دیدار کردند و ایشان اعلام کرد که پزشکان، روز سه شنبه 17 فوریه آخرین گلوله را ازپای وی خارج کرده اند.
دولت سعودی در ماه مارس 2013 اولین جلسه محاکمه او را بدون اطلاع خانواده اش آغاز کرد و طی آن دادستان کل برای آیت الله النمر خواستار صدور حکم اعدام شد و در همین رابطه چند اتهام ساختگی به او نسبت داد.
عاش سعیدا ومات سعیدا، یا شیخ النمر أدع لنا حتی نستشهد في هذاالسبیل والجنة هنیئا لک.

زندگی شیخ نمر در ویکی پدیا:

class: cms_table_metadata cms_table_plainlinks cms_table_ambox cms_table_ambox-notice

[TD="class: cms_table_mbox-text"]این مقاله دربارهٔ یک فرد تازه‌درگذشته است. برخی اطلاعات همچون شرایط مرگ و رویدادهای پیرامون آن ممکن است با روشن‌شدن حقایق تازه تغییر کند.[/TD]

class: cms_table_infobox width: 22

[TD="colspan: 2 align: center"][/TD]
[TH="bgcolor: #e8ece4 colspan: 2 align: center"]شناسنامه[/TH]
[TH="align: right"]نام کامل[/TH]
نمر باقر نمر
[TH="align: right"]تاریخ تولد[/TH]
۱۳۷۹ قمری/ ۱۹۵۹ میلادی
[TH="align: right"]زادگاه[/TH]
قطیف - عربستان عربستان
[TH="align: right"]محل تحصیل[/TH]
سوریه، ایران
[TH="align: right"]محل زندگی[/TH]
قطیف
[TH="align: right"]محل مرگ[/TH]
۲ ژانویه ۲۰۱۶ میلادی
[TH="bgcolor: #e8ece4 colspan: 2 align: center"]اطلاعات علمی[/TH]

نمر باقر النمر (زادهٔ ۱۹۵۹ عوامیه - ۲۰۱۶) یک مجتهد شیعه[۱] و فعال حقوق بشر عربستانی بود[۲] که در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال ۲۰۱۲ بازداشت شد و در روز چهارشنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ دادگاه جنایی عربستان سعودی به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم و در ۲ ژانویه ۲۰۱۶ اعدام شد.[۳]
روز یکشنبه ۲۵ اکتبر ۲۰۱۵، دادگاه عالی عربستان و محمد بن نایف ولیعهد عربستان حکم اعدام سریع و بدون هشدار قبلی شیخ نمر را صادر کردند.[۴]
محتویات

[نهفتن]

زندگی[ویرایش]

شیخ باقر در سال ۱۳۷۹ قمری، مصادف با ۱۹۵۹ میلادی، در شهر «العوامیه» در شرق عربستان به دنیا آمد.[۵]
اساتید[ویرایش]

  • سیدمحمدتقی مدرسی در تهران
  • سیدعباس مدرسی در سوریه
  • خاقانی در سوریه
  • شیخ صاحب الصادق در تهران
  • شیخ وحید افغانی

اقدامات[ویرایش]

شیخ باقر از معروف‌ترین مدرسان علوم مذهبی و دینی در حوزه‌های علمیه است که در حوزه‌های علمیه ایران و سوریه به تدریس کتاب‌هایی همچون کتاب «اللمعة الدمشقیة» و کتاب «جامع المدارک» و «مستمسک عروة الوثقی» و «الحلقات» سید محمدباقر صدر پرداخته است.
وی پس از بازگشت به عربستان، مرکز مذهبی «الإمام القائم» را در شهر العوامیه تأسیس کرد که سنگ‌بنای «مرکز اسلامی» در سال ۱۴۲۲ هجری قمری مصادف با ۲۰۱۱ میلادی بود.[۶]
شیخ نمر النمر که در شرق عربستان زندگی می‌کند در سخنرانی خود در فوریهٔ سال ۲۰۰۹ به مقامات سعودی هشدار داد که اگر شأن و حیثیت ما به ما بازگردانده نشود، من شیعیان را به جدایی از عربستان فرا می‌خوانم. کرامت ما مهم‌تر از تمامیت کشور است.[۷]
وی در انتقاد از دولت عربستان در یک سخنرانی گفت: اگر یک کشور خارجی مسئول اعتراض‌های شیعیان است، چرا به آن کشور حمله نمی‌کنید؟ چرا به ما بدبخت‌ها حمله می‌کنید؟ به مسئول اصلی و اگر منظورتان ایران است، به ایران حمله کنید و ببینید چقدر توانش را دارید؟[۸]
دستگیری و محکومیت[ویرایش]

نخستین بازداشت شیخ نمر در مهٔ ۲۰۰۶ میلادی رخ داد. وی در بازگشت از بحرین و به دلیل مشارکت در همایشی بین‌المللی دربارهٔ قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.
در اتهام شیخ چنین آمده بود: «وی از حکومت عربستان خواسته است به وضعیت قبرستان بقیع رسیدگی کرده، مذهب تشیع را به رسمیت شناخته و شیوه‌های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر عربستان را تغییر داده یا لغو کند.»
بازداشت دوم، در ۲۳ اوت ۲۰۰۸ میلادی رخ داد.
شیخ نمر آل نمر در ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۳ در اثر حملهٔ مسلحانهٔ نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد.[۹] در نوامبر ۲۰۱۴، حکم اعدام نمر از جانب دادگاه ویژهٔ جزایی عربستان سعودی اعلام شد و وی، محکوم به مرگ از طریق گردن زدن با شمشیر شد.
محمدرضا نقدی در واکنش به این حکم اعلام کرده‌است: «اگر نمر اعدام شود، عربستان را به جهنم تبدیل می‌کنیم.»
حکم اعدام نمر، توسط عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق سعودی، تا اطلاع ثانوی، به تعویق افتاده بود.[۱۰]

اعتقاد به نظام ولایت فقیه:
شیخ نمر از جمله مجتهدانی بود که معتقد بود ولایت مطلقه فقیه بهترین روش حکومتی است. وباید در عربستان هم اجرا شود. وإن شاء الله خون این شهید بزرگ مقدمه ای برای برپایی نظامی مبتنی بر ولایت فقیه در عربستان باشد.
در کلیپ زیر شیخ نمر دیدگاه خود رادر مورد ایران ورهبری آن بیان می کند. وبه صراحت اعلام می کند که من پیرو وتابع امام خامنه ای هستم. وادله آنرا بیان می کند. گوش دادن این کلیپ را زیبا را از دست ندهید. شاید بیشتر قدر رهبر خودمان را بدانیم.
http://www.seratemostaqim.ir/video/174

فیلم شیخ باقر النمر:
http://www.snn.ir/detail/video/474926/202

[="Purple"]خون شهیدان سرخی صبح ظهور است...

[/]

[="Purple"]میثم تمار را دانی چرا دارش زدند؟

عشـــق #حیــــدر موجب حاضر جوابی میشود ...


[/]

[="Purple"][/]


"رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه، با محکومیت شدید قتل عالم مؤمن و مظلوم شیخ نمر اظهار داشتند: بدون تردید دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت".
به گزارش «شیعه نیوز»، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه، جنایت بزرگ عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم، شیخ نمر باقر النمر را به شدت محکوم کردند و با تأکید بر لزوم احساس مسئولیت دنیا در قبال این جنایت و جنایات مشابه سعودی در یمن و بحرین، خاطرنشان کردند: بدون تردید خون به ناحق ریخته این شهید مظلوم به سرعت اثر خواهد کرد و دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت.

آیت الله خامنه‌ای گفتند: این عالمِ مظلوم نه مردم را به حرکت مسلحانه تشویق می‌کرد و نه به صورت پنهانی اقدام به توطئه کرده بود، بلکه تنها کار او، انتقاد علنی و امر به معروف و نهی از منکرِ برخاسته از تعصب و غیرت دینی بود.

رهبر انقلاب، شهادت شیخ نمر و ریختن به ناحق خون او را خطای سیاسی دولت سعودی خواندند و افزودند: خداوند متعال از خون بی‌گناه نمی‌گذرد و خون به ناحق ریخته، بسیارسریع دامان سیاستمداران و مجریان این رژیم را خواهد گرفت.

ایشان با انتقاد شدید از سکوت مدعیان آزادی، دموکراسی و حقوق بشر و حمایت آنان از رژیم سعودی که خون بی‌گناه را تنها به خاطر انتقاد و اعتراض به زمین‎ می‌ریزد، تأکید کردند: جهان اسلام و همه دنیا باید نسبت به این قضیه احساس مسئولیت کنند.

آیت الله خامنه‌ای آزار و شکنجه مردم بحرین توسط نظامیان سعودی و تخریب مساجد و خانه‌های آنان و همچنین بیش از ۱۰ ماه بمباران مردم یمن را نمونه‌های دیگری از جنایات رژیم سعودی خواندند و تأکید کردند: کسانی که صادقانه به سرنوشت بشریت و سرنوشت حقوق بشر و عدالت علاقه‌مند هستند، باید این قضایا را دنبال کنند و نباید نسبت به این وضعیت بی‌تفاوت باشند.

رهبر انقلاب همچنین افزودند: یقیناً شهید شیخ نمر مورد تفضل خداوند خواهد بود و بدون شک دست انتقام الهی گریبان ظالمانی را که به جان او تعدّی کردند خواهد گرفت و این‌‌ همان چیزی است که مایه تسلّی است.

خطاب به آل سعود(سقوط)

گر تو صدها چون نمر اعدام و سرکوبش کنی
شیعه چون عمار و سلمان،پای عهدش باقی است

ریشه ات را میزنم،اذنم دهد"سید علی"
جام "احلی من عسل"اینجا به دست ساقی است


[="Purple"]به یک اشاره ابروی یار مشتری ام
به فکر اذن جهاد و رضایت ولی ام
[/]

با سلام

شیخ "نمر باقر النمر" ‌روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال 1379 هجری قمری مصادف با 1968 میلادی، در شهر "العوامیه" در استان القطیف در شرق عربستان در خانواده‌‌ای اهل علم و دین به دنیا آمد که از آن علمایی چون "آیت‌الله شیخ محمد بن ناصر آل نمر" (قدس سره) و خطبای حسینی چون جدش حاج "علی بن ناصر آل نمر" سر بر آورده بودند.


پ



تحصیلات مقدماتی و هجرت برای تحصیل علوم دینی

تحصیلات مقدماتی خود را در همان شهر العوامیه به پایان رساند و در سال 1400 هجری قمری مصادف با 1989 میلادی، برای آشنایی نزدیک‌تر با انقلاب اسلامی ایران و تحصیلات حوزوی ابتدا به ایران مهاجرت کرد تا در تهران در حوزه علمیه حضرت قائم(عج) حضور پیدا کند که در همان سال توسط آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی در تهران تأسیس شده بود.
شیخ نمر پس از 10 سال تحصیل در حوزه علمیه حضرت قائم(عج)، عازم سوریه شد و در حوزه علمیه حضرت زینب(ع) برای ادامه تحصیلات حوزوی و علوم دینی نام نوشت و در حضور اساتید این حوزه به تحصیل پرداخت.
وی دوره کتاب‌های اصولی از جمله "اصول" المظفر، "رسائل" شیخ انصاری و "کفایة" آخوند خراسانی را گذراند و در علم فقه نیز "اللمعة الدمشقیة" نوشته شهید اول، "جامع المدارک" خوانساری، "مکاسب" شیخ انصاری و "مستمسک العروة الوثقى" سید حکیم و دیگر کتاب‌های فقهی را مطالعه کرد.
شیخ نمر در طول مدت تحصیل علوم حوزوی خود در تهران و سوریه در محضر اساتید مختلفی حضور یافت، از جمله:
- بحث خارج نزد آیت الله سید محمدتقی مدرسی در تهران
- بحث خارج نزد آیت الله سید عباس مدرسی در سوریه
- بحث خارج نزد آیت الله خاقانی در سوریه
- دروس عالیة نزد علامة شیخ صاحب الصادق در تهران
- درس "لمعة" نزد علامة شیخ وحید افغانی
همچنین اخلاق را نزد آیت‌الله شیرازی در شهر مقدس قم فراگرفت و به این ترتیب به درجات بسیار بالایی در اجتهاد دست یافت و اجازه تدریس در مراکز علوم دینی و مذهبی را پیدا کرد.
وی اکنون از جمله معروف‌ترین و شایسته‌ترین مدرسان علوم مذهبی و دینی در حوزه‌های علمیه به شمار می‌آید که حتی در حوزه‌های علمیه ایران و سوریه به تدریس کتاب‌هایی همچون کتاب "اللمعة الدمشقیة" و کتاب "جامع المدارک" و "مستمسک عروة الوثقى" و "الحلقات" شهید سید محمدباقر صدر پرداخته است.
شیخ نمر سال‌ها اداره حوزه علمیه حضرت قائم(عج) در تهران و سوریه را برعهده داشت و تلاش بسیاری برای توسعه و پیشرفت این مراکز انجام داد.
پس از بازگشت به عربستان مرکز مذهبی "الإمام القائم(عج)" را نیز در العوامیه تأسیس کرد که در واقع سنگ‌بنای "مرکز اسلامی" در سال 1422 هجری قمری مصادف با 2011 میلادی بود.


خصوصیات اخلاقی آیت‌الله

از جمله خصوصیات اخلاقی وی را باید بلندمنشی و وسواس او در مراعات و حفظ اصول و مبادی و ارزش‌های دینی ملاحظه کرد که بازتاب آن به‌خوبی در خط مشی فکری و جهادی‌اش آشکار است.
همچنین شیخ، از دیدی باز و آگاه نسبت به حوادث جاری پیرامون خود چه در عربستان و چه در منطقه برخوردار است و همین موجب شده تا دارای دید تحلیلی دقیقی از جریان امور در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی باشد که یکی از دلایل آن بنا به گفته وی ارتباط عمیق وی با قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام است که همواره روشنگر راه وی در زندگی بوده‌اند.

شیخ نمر وآل سعود از دیدگاه سید حسن نصرالله:
دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به شهادت شیخ نمر:

[h=1]خون شیخ نمر حال و آینده آل سعود را تا روز قیامت در بر خواهد گرفت/ عربستان ملتی مظلوم دارد که گروهی فاسد و دزد بر آنها حکومت می‌کند/ آل سعود «پدر و مادر سازمان‌های تروریستی» است[/h]
سازمان‌های جاسوسی بین‌المللی و منطقه‌ای با قاتلان شهید نمر همکاری دارند. ریشه‌ها و اندیشه‌های تکفیری ویران کننده و پایه گذار جنایت های مختلف است و ملت های جهان را تهدید می کند و تمام اینها از نظام و خاندان حاکم بر عربستان سعودی نشات می گیرد.

گروه بین‌الملل - رجانیوز: دبیرکل حزب الله لبنان در نخستین واکنش به شهادت شیخ نمر الباقر النمر روحانی بارز عربستانی گفت: اعدام روحانی مانند شیخ نمر حادثه ای نیست که بتوان از آن عبور و عدول کرد.

به گزارش رجانیوز، سید حسن نصرالله در سخنانی که عصر امروز (یکشنبه) به صورت زنده از شبکه العالم پخش شد، تصریح کرد: قوه قضاییه عربستان نتوانست اثبات کند که شیخ نمر سلاح حمل کرده یا گروهی مسلح ایجاد نموده و خواستار جنگ با نظام شده است.

وی با اشاره به اینکه، نقد و اعتراض درعربستان ممنوع است، افزود: تمام راه و شیوه شیخ نمر، مانند علمایی که نظام بحرین آنان را به زندان انداخت، مسالمت آمیز بود.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: شیخ نمر بسیار شجاع بود و سلاح حمل نمی‌کرد بلکه مردی مصلح بود.

خون شیخ نمر دامن‌گیر آل سعود است

سید حسن نصرالله با بیان شیوه دیکتاتوری و سرکوب در عربستان سعودی خاطرنشان کرد: خون شیخ نمر حال و آینده آل سعود را تا روز قیامت در بر خواهد گرفت و خون آن شهید در دنیا و آخرت آل سعود را تعقیب می کند.

وی با اشاره به اینکه هر کسی که در عربستان اعتراض و انتقاد کند با شمشیر مواجه می شود، افزود: پادشاه عربستان می توانست حکم اعدام شیخ نمر را پس از تلاش‌های زیاد برخی از شخصیت های منطقه لغو کند.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: در شرایطی که منطقه با آن مواجه است، این اعدام بسیار غافلگیر کننده و شوک‌آور بود. اعدام شیخ نمر پیام نظام عربستان است که می‌گوید به علمای اسلامی و طوایف اهمیت نداده، همه چیز را به تمسخر می‌گیرد و تحمل هیچگونه نقد و انتقادی ندارد.

پیام عربستان درباره اعدام شیخ نمر آن است که به تمام اشخاصی که خواستار گفت‌و‌گو با عربستان هستند بگوید نه تنها گفت‌و‌گویی در کار نیست بلکه باید منتظر خون و جنگ بیشتر باشید. پیام این اعدام همچنین این است که نظام عربستان مُصر بر ادامه راه خونریزی و قتل است و جایی برای گفت و گو وجود ندارد.

اعدام شیخ نمر چهره تکفیری نظام عربستان را نشان داد

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: این اعدام بیش از هر زمان دیگر چهره جنایتکار و تکفیری نظام عربستان را به جهان نشان داد.

وی با اشاره به تلاش و سرمایه گذاری عربستان برای تفرقه افکنی در جهان اسلام یادآور شد: هر جا اختلافی میان سنی و شیعه ایجاد شود نظام عربستان در ورای آن است.

سید حسن نصرالله افزود: آل سعود همان کسانی هستند که شیخ نمر را کشتند و نباید آن را به پای اهل سنت گذاشت و هر شخصی که مساله اعدام را طایفه‌ای کند به قاتلان شیخ خدمت کرده است.

اعدام شیخ نمر موضوع شیعه و سنی نیست

وی گفت: شیعیان باید توجه کنند و موضوع را به سنی شیعه تبدیل نکنند چون آل سعود بود که شیخ نمر را به قتل رساند.

وی با بیان اینکه سازمان های جاسوسی بین المللی و منطقه ای با قاتلان شهید نمر همکاری دارند افزود: ریشه‌ها و اندیشه‌های تکفیری ویران کننده و پایه گذار جنایت های مختلف است و ملت های جهان را تهدید می کند و تمام اینها از نظام و خاندان حاکم بر عربستان سعودی نشات می گیرد.

عربستان ملتی مظلوم دارد که گروهی فاسد و دزد بر آنها حکومت می‌کنند و هرکس در آن کشور حرفی بزند به قتل می‌رسد

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: عربستان ملتی مظلوم دارد که گروهی فاسد و دزد بر آنها حکومت می کنند و هرکس در آن کشور حرفی بزند به قتل می رسد.

وی گفت: اکنون وقت آن رسیده به جهان گفته شود نظام حاکم برعربستان در چارچوب نظام های استبدادی جنایتکار و تروریستی قراردارد. مهمترین پاسخ به اعدام شیخ نمرعمل به مسئولیت است و اینکه امت به حنجره شیخ نمر تبدیل شده و حق را فریاد زند آنگونه که وی فریاد زد. دل خوشی به گفت و گو با نظام عربستان با آن به پایان رسیده است.

عربستان پایه گذار سازمان های تروریستی است

وی با اشاره به اینکه، حق‌گویی در برابر آل سعود عظیم‌ترین انواع جهاد است، افزود: وقت آن رسیده که آل سعود از سازمان های مدافع حقوق بشر اخراج شده و در ردیف کشورهای تروریستی قرار بگیرد چه اینکه آل سعود پدر و مادر سازمان های تروریستی است.

وی با تاکید براینکه نشانه های پایان نظام تکفیری سعودی آشکار شده است، افزود: پاسخ به اعدام شیخ نمر پاسخی زینب گونه باید باشد و تمام مردم حق را بگویند همانگونه که زینب (س) در مجلس یزید گفت.

سید حسن نصرالله دربخش دیگری از سخنان خود درباره سیاست های عربستان درمنطقه و تجاوز به یمن افزود : هدف از جنگ علیه یمن انهدام و انتقام از زنان و مردانش است که به عربستان نه گفتند. عربستان راه حل سیاسی در یمن نمی خواهد بلکه می خواهد آن را منهدم کند.

اهداف عربستان از کشتن شیخ نمر:
شگرد جنگ طلبانه عربستان برای آغاز جنگ وهابیت علیه شیعیان کاترین شاکدام نوشت: ریاض به خوبی می‌دانست که اعدام شیخ نمر منجر به اعتراض جهانی می‌شود. آنچه امروز می‌خواهند؛ ترویج روز افزون خشونت و بهانه‌ای برای لشکرکشی‌های آینده است. آن‌ها می‌خواهند آتش جنگ جهانی را شعله‌ور کنند و راه‌ را برای ورود آمریکا باز کنند.
به گزارش «شیعه نیوز»، کاترین شاکدام تحلیل‌گر سیاسی مقیم لندن با اشاره به تحولات اخیر به ویژه اعدام شیخ نمر نوشت: در سیاست دوگانه غرب، آشکارا برای کسانی که در جاه‌طلبی‌های آن‌ها مشارکت ندارند، جایگاهی وجود ندارد. آن‌ها امروز سر میز مذاکره با تو می‌نشینند و فردای آن روز از پشت به تو خنجر می‌زنند، درحالی که وانمود می‌کنند به دنبال آوردن صلح و امنیت به سوریه هستند.

هدف اعدام شیخ نمر به دست جلادان سعودی که از داعش بدتر عمل کردند، به منظور ایجاد جنگ و درگیری با ایران بوده تا قدرت‌های جنگ طلب غربی بهانه‌ای دیگر برای لشکرکشی به خاورمیانه داشته باشند، با این تفاوت که این بار هدف اصلی آن‌ها ایران است. آن‌ها اخیرا ایران را متهم به شلیک موشک به هواپیماهای آمریکایی کرده‌اند و تحمل پیشرفت امنیتی و استقلال اقتصادی کشور‌های دیگر را ندارند و همواره به دنبال بهانه‌ای برای ایجاد جنگ هستند.

شگرد جنگ طلبان برای آغاز جنگ

به راستی چرا یک رزمنده صلح طلبِ راه آزادی به دست عربستان سعودی جنگ طلب به شهادت رسید؟ آن‌ها به گونه‌ای شیخ باقر النمر را اعدام کردند تا آن را به منادی جنگ تبدیل کنند. هدف آن‌ها گذشته از فرقه‌گرایی و تفرقه افکندن، آغاز جنگ بوده‌است؛ شگردی که جنگ‌ طلبان از آن برای به راه انداختن جنگی تمام عیار استفاده می‌کنند.

برخلاف تمامی اصول منطقی و بدیهی، پادشاه عربستان دستور اعدام شیخ نمر النمر، یکی از محترم‌ترین، برجسته‌ترین و محبوب‌ترین علمای عربستان سعودی را صادر کرد. یکی از رهبران جامعه شیعیان این کشور که نه تنها صدای مسلمانان شیعه بود. بلکه برای عدالت اجتماعی و نمایندگی سیاسی عادلانه و آزادی‌های مدنی در روشی صلح‌جویانه تلاش می‌کرد. او آینه‌ای در مقابل نظام خفت بار آل سعود قرار داده بود. شجاعت او تبدیل به مقاومت مردم در تظاهرات‌ علیه پادشاهی سعودی در سرتاسر عربستان و جهان اسلام شده بود.

اما مهمتر از همه اینکه نگاه دموکراتیکی که شیخ نمر در عربستان و فرای آن ارائه داده بود، به گونه‌ای بود که تمام ملل عرب با آن همراه شده بودند. او در زمانه‌ حاکمیت دشمنی و بی‌اعتمادی الگویی بود که می‌توانست میان اجتماعات و جوامع مختلف ارتباط و اتحاد ایجاد کند.

به این ترتیب باید صدایش را خفه می‌کردند زیرا اگر راه او ادامه پیدا می‌کرد، آل سعود در آینده با دنیای عرب متحد و قدرتمندی روبرو بود که جنگ با آن غیرممکن می‌شد. قصد آن‌ها از این کار تعویض آینده جهان اسلام متحد با آینده نفرت فرقه‌ای بود.

خون به سادگی از دست جنایتکاران پاک نمی شود

شیخ نمر معلمی با عزت و وقار بی‌حد و حصر بود که تنها از کلماتش برای مقابله با ظم و ستم استفاده می‌کرد. و درحالی که رژیم سعودی تلاش زیادی برای تحریف چهره او به فردی خشن و شورشی کرده بود، او هرگز لب به انتقام یا مبارزه مسلحانه نگشود. امروز ریاض تصور می‌کند که سلطنتش پا برجاست اما به زودی می‌فهمد که بعضی خون‌ها به سادگی از کف دست جنایتکاران پاک نمی‌شود. و بعضی نورها را نمی‌توان به سادگی خاموش کرد. هیچ رژیمی نمی‌تواند با سلطه و ایجاد ترس و وحشت باقی بماند. مشروعیت و اراده مردم در نهایت پیروز می‌شود هرچند فرآیندی دردناک و سخت در پیش باشد.

عربستان به دنبال جنگ مذهبی در منطقه است

شیخ نمر یک انسان به تمام معنا بود. درحالی که بسیاری از سیاستمداران شیعه از این جنایت خشمگین بوده و به ریاض هشدار داده‌اند، این اعدام‌ها فرای کشمکش‌های مذهبی هستند. اعدام شیخ نمر تلاش مذبوحانه عربستان سعودی برای ایجاد جنگ با ایران – که رسانه‌ها بارها بدان اشاره کرده‌اند - و ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی بود. ایران، قدرتی منطقه‌‌ای که همچنان در مقابل سلطه آل سعود ایستاده و خاری به چشم وهابیون است.

به علاوه اعدام شیخ نمر هشداری برای تحریک و ایجاد خشم در جهان اسلام است. اینکه وهابیون چنان اقتداری دارند که در راه اجرای جنایاتشان اهمیتی به صدای انتقادات نمی‌دهند. در زمانه‌ای که روکش فریبکاری سیاستمداران درحال فروریزی است، حال که وهابیت چنگال توسعه خود را در خاورمیانه و شمال آفریقا فرو کرده است، ریاض که پشتوانه قدرت‌های جاه‌طلب غربی را دارد، همچنان به دنبال گسترش دامنه سلطنت خود می‌باشد.

تلاش عربستان برای باز کردن راه برای آمریکا

ریاض به خوبی می‌دانست که اعدام شیخ نمر منجر به اعتراض جهانی می‌شود. آنچه امروز می‌خواهند ترویج روز افزون خشونت و بهانه‌ای برای لشگرکشی‌های آینده است. آن‌ها می‌خواهند آتش جنگ جهانی را شعله‌ور کنند و راه‌ را برای ورود آمریکا باز کنند. چرا که معتقدند ایران خطری فرای داعش برایشان محسوب می‌شود. نه تنها به بهانه سلاح‌های هسته‌ای بلکه به این خاطر که ایران یک قدرت مهم منطقه‌ای محسوب می‌شود. در نتیجه از هر فرصتی برای ورود نیرو به منطقه استفاده می‌کنند.

هوشیاری ایران

به این ترتیب ریاض به آرزوی دیرینه خود برای ایجاد جنگ با ایران می‌رسد، جنگی که جامعه بین‌المللی به سادگی آن را به نام ثبات منطقه ضروری خواهد دانست. همه این اتفاقات در زمانه‌ای به وقوع می‌پیوندند که وهابیون در خاورمیانه و شمال آفریقا افسارگسیخته آزادی مردم را به یغما می‌برند، اما ریاض نباید فراموش کند که ایران هوشیارانه عمل خواهد کرد و دولتمردان ایرانی با درایت عمل کردند. به عنوان مثال، در 3 ژانویه، یکی از علمای قم در فتوایی هر گونه اقدام انتقام جویانه و خشونت طلبانه را محکوم کرد. مقامات ایرانی نیز در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند که تظاهرات باید قانونمندانه باشد و نباید بهانه‌ای به دست دشمنان داد.

در زمانه‌ای که ریاض رهبر شیعیان عربستان را به امید خونریزی‌های آینده و مشروعیت بخشیدن به توهمات بیمارگونه خود، اعدام می‌کند، اسلام شیعه، اقدامات صلح جویانه و صبر و مقاومت را در پیش می‌گیرد.

براستی تاریخ کدامین شخصیت را به یاد خواهد داشت: جلادی که شمشیر خونین به دست داشت یا روحانی شهیدی که سخن از رستگاری و آزادی به زبان آورد؟

ایجاد اختلاف:
بنا به تحلیل دیگری آمریکا کار داعش وگروههای ارهابی که بوجود آورده بود را در آینده نزدیک خاتمه یافته می بیند. وآنها اهدافی که آمریکا ونوکران منطقه ایش بدنبال آن بودند، نتوانستند عملی کنند. لذا راه جدیدی را شروع کردند. وآنهم حذف شخصیت های محوری معتدل که ندای نه تنهای شیعیان بلکه اهل سنت میانه رو هم بودند. وشخصیت هایی تقریبی که بدون هیچ عملیات مسلحانه ودر سایه منش ورفتار حسنه خود قلب ها را به سمت حقیقت می کشاندند.
لذا این افراد را دارند از صحنه خارج می کنند. که رد نیجریه شیخ زکزاکی ودر عربستان شیخ نمر را به این طریق ا زراه برداشته اند. در آذربایجان به آن شکل که عزاداران اربعین را کشتند. واحتمال اینکه در کشورهای دیگ راسلامی هم کارهایی انجام دهند وجود دارد.

سایت آیت الله شیخ نمر باقر النمر، نوشت: “پس از سال ها بازداشت ظالمانه و محاکمه های صوری، دادگاه های سعودی، حکم اعدامِ شیخ را صادر کردند چرا که او خواهان احقاق حق در عربستان بود.”بر پایه این گزارش، شیخ نمر، پس از شنیدن این حکم، نامه ای به مادرش نوشت، و ضمن سپاسگزاری از خداوند، تاکید کرده بود که تسلیم خواست خداست.
متنِ نامۀ شیخِ شهید از این قرار است:
“ام جعفر، مادرِ صبورم،

خدا را در همه حال سپاس می گویم. خدا به خاطر هر آن چه برایمان نوشته است، شکر کن. آن چه خدا برای ما مقدر می دارد، از آن چه ما برای خود می خواهیم بهتر است؛ و آن چه او برای ما بر می گزیند، از آن چه ما برای خود اختیار می کنیم بهتر است. ما چیزی برای خودمان می خواهیم و خدا چیزی دیگر برای ما می خواهد، اما انتخابی که خداوند برای ما می کند، پسندیده تر است. ما وقتی چیزی را می خواهیم می گوییم خدایا، آن چه نزد تو بهتر است را برایمان مقدر کن.
همه امور و خلایق، در قبضۀ خدای تبارک و تعالی هستند و هیچ کس نمی تواند بدون خواست خدا، قدم از قدم بردارد، هیچ چیزی از چشم خدا پنهان نمی ماند و هیچ کاری از حیطه ارادۀ خدا خارج نیست، بنابراین مادر، همین کفایت می کند. تا وقتی که همه امور، از چشم خدا پنهان نمی ماند و هیچ کاری از حیطه ارادۀ او خارج نیست، همین مساله، ما را بس است. تو را به خدا می سپارم و از او می خواهم تو را نگه دارد. خداحافظِ تو و همه.
-

http://www.isna.ir/fa/news/94101206197


شیوخ وهابیت و در راس آنها شیخ عبدالعزیز آل الشیخ در تلاش برای توجیه جنایت ضد بشری آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر و سه شخصیت شیعی دیگر که تنها جرم آنها مطالبه حقوق غصب شده و تضییع شده مردم منطقه شرق عربستان بود، مدعی شد احکام اعدام آنها هیچ ابهام شرعی نداشت و اجرای آن رحمتی برای بندگان خداوند است.

مفتی آل سعود در اظهاراتی که خبرگزاری رسمی عربستان منتشر کرد، مدعی شد اجرای احکام شرعی درباره جنایتکاران، مبتنی بر کتاب خداوند و سنت پیامبرش و همچنین تمایل و اهتمام به مسائل امت و ثبات و دفاع از امنیت و اموال و نوامیس و عقول آنها بوده است.

مفتی دربار آل سعود ادعا کرد این احکام شرعی بوده و هیچ شک و ابهامی درباره آن وجود ندارد، این‌ها حدود خداوند است که درباره همه اجرا می‌شود و هیچ تبعیضی قائل نمی‌شود، این احکام مبتنی بر عدالت و انصاف و رفع ظلم و تحقق امن و در راستای منافع بندگان و رحمتی برای آنها و نیز دفع شرور از آنها و جلوگیری از بروز هرج و مرج است.

شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی آل سعود مدعی شد کسانی که اعدام شدند جنایات خطرناک مرتکب شده اند و به کیفر حتمی خود رسیدند.

وزارت کشور رژیم عربستان امروز از اعدام ۴۷ نفر از جمله شیخ نمرباقر النمر خبر داد، این بیانیه شیخ النمر را جزء آنچه آل سعود، فرقه ضاله و گمراه می‌خواند و در کنار افرادی که آنها را اعضای شبکه تروریستی القاعده خوانده-همان شبکه‌ تروریستی که ‌‌آل سعود برای اجرای سیاست‌های توسعه طلبانه و ویرانگر خود ایجاد کرده، قرار داده است. یک تبعه چاد و یک تبعه مصر هم در میان اعدام شدگان بودند.

شورای علمای به اصطلاح ارشد آل سعود هم در بیانیه‌ای با حمایت از جنایت این رژیم در اعدام شیخ نمر باقر النمر در کنار افرادی که تروریست‌های دست پروده رژیم بودند، مدعی شد این احکام قضایی تمام مراحل قانونی را به دقت طی کرده و حقوق و عدالت را رعایت کرده و اجرای شریعت و تحقق مقاصد عظیمی است که برای حفظ نظم امت و دفع فتنه‌‌ها و تجاوزگری آورده شده است.

شیوخ وهابی ادعا کرده است اجرای احکام اعدام در حق این افراد(از جمله شیخ نمر باقر النمر) در راستای کسب رضای خداوند در اجرای شریعت و حفظ و حمایت از امنیت سرزمین حرمین شریفین و ثبات آن و حفظ دستاوردهای ملت آن صورت گرفته است.

این در حالی است که شبکه المسیره به نقل از منابعی در عربستان گزارش داد تمام مراکز پلیس در استان قطیف در پی جنایت اعدام شیخ نمر باقر النمر تخلیه شده است.

شیخ نمر باقر النمر یک شخصیت دینی سیاسی مطرح شیعی در عربستان بود که در طول عمر خود جنبش مسالمت آمیز دفاع از حقوق مستضعفان را در برابر استبداد آل سعود به راه انداخته بود و به مسائل امت اسلام به ویژه مسئله فلسطین اهتمام نشان می‌داد.

وزارت دادگستری آل سعود هم ادعا کرد ما احکام شریعت را در حق کسانی که جنایت مرتکب می‌شوند، اجرا کرده‌ایم که این افراد در ضربه زدن به اقتصاد عربستان از طریق انفجار تاسیسات نفتی و دستبرد به بانک‌ها و مراکز تجاری دست داشتند.

این ادعا در حالی است که شیخ نمر باقر النمر هرگز دست به فعالیت‌های خشونت آمیز نزد و تنها با بیان راسخ و مواضع شجاعانه خود به پیگیری مطالبات بر حق مردم شرق عربستان و دفاع از حقوق غصب شده آنها می‌‌پرداخت، با این حال آل سعود برای توجیه جنایت خود و گمرا کردن افکارعمومی جهان و فرار از انتقادهای مجامع حقوق بشری، شیخ النمر را در کنار افراد دیگری که در حقیقت تروریست‌های دست پروده خود بودند،‌اعدام کرده است.

منبع: تسنیم

لعنت بر آل یهود.عربستان عین هلو کار خودشو ساخت:Kaf:


در پی اعدام روحانی شیعه برجسته عربستان شیخ نمر باقر النمر به دست رژیم سفاک آل‌سعود، تصاویری دیده نشده از جوانی تا شهادت وی منتشر شده است.



پناهیان در تجمع مردمی میدان امام حسین(ع):

مردم انتظار برخورد قاطعانه‌تری از دولت در مقابل آل‌سعود دارند/ وزارت خارجه برنامه‌هایش بر اصل مصلحت، عزت و حکمت استوار باشد

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه وزارت خارجه باید برنامه‌هایش بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت استوار باشد، گفت: مردم انتظار برخورد قاطعانه‌تری از دولت در مقابل آل‌سعود دارند.



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در تجمع امروز مردم و دانشجویان در میدان امام حسین(ع) ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت شیخ نمر گفت: اگر در این چند روز گذشته به عموم پیام‌هایی که از باب همدردی با مظلومین منطقه و محکومیت جنایات آل‌سعود نگاهی کنیم، می‌بینیم همه آنها در یک موضوع مشترک هستند، اینکه خون این مظلوم پایه‌های آل‌سعود را متزلزل‌تر خواهد کرد و به زودی باعث نابودی این حکومت خواهد شد.
وی افزود: امیدواریم به حق مظلومیت تمام شهدای منطقه و همچنین به حق خون شهید شیخ نمر، حج سال آینده را بدون آل‌سعود ملعون برگزار کنیم.
پناهیان ادامه داد: انشاءالله مردم یمن با نابودی آل‌سعود نجات پیدا کنند. آل‌سعودی که با جنایت‌های خود روی تمام دیکتاتورها را سفید کرده است.
این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در تجمع امروز و روزهای گذشته تصریح کرد: باید به مردم ایران تبریک گفت. این حضور اوج انسانیت و معنویت در مردم را نشان می‌دهد. این اوج انسانیت و معنویت است که وقتی رفتار ظالمانه‌ای را می‌بینند حساس می‌شوند.
پناهیان اظهار داشت: دولتمردان ما باید از مردم که تا این حد غیرتمند هستند تشکر کنم، مردم ما تعرض مأمورین آل‌سعود نسبت به خردسالان عمره‌گذار و کشتار حاجیان در منا صبر کردند و همه را پای حکمت و مصلحت‌های بین‌المللی گذاشتند، اما برای اعدام شیخ نمر صبرشان لبریز شد.
وی خاطرنشان کرد: تقاضای صمیمانه مردم از دولتمردان این است است که اصل عزت را در حکمت‌ها و مصلحت‌های واقعی و خیالی در نظر بگیرند و جواب دندان‌شکنی به آل‌سعود بدهند.
وی با بیان اینکه ما قصد نداریم از دولت انتقاد کنیم، گفت: نمی‌خواهیم وزارت خارجه و علمکردش را در منطقه نفی کنیم و از دولت قصد انتقاد نداریم. ما دوست داریم دولت ما در مقابل دیگران، خارجی‌ها و دشمنان عزتمند، قدرتمند و روسفید باشد و دوست داریم دولت ما چهره درخشان از خود به جا بگذارد که عزت مردم ما را بالا ببرد.
پناهیان تأکید کرد: وزارت خارجه ما باید تمام برنامه‌هایش در سه اصل عزت، مصلحت و حکمت استوار باشد. مردم ما احساس می‌کنند عزتشان لکه‌دار شده وقتی می‌بینند با آل‌سعود اینقدر مماشات می‌شود.
وی افزود: من نمی‌دانم چه مصلحتی است که دولتمردان ما با آل‌سعود تا این حد مماشات می‌کنند، نه این دولت، بلکه دولت قبلی هم اهل مماشات بود. مردم باید عزت را لمس کنند. این عزت کی تأمین خواهد شد؟
پناهیان خاطرنشان کرد: مردم ما انتظار برخورد قاطعانه‌تری با رژیم منحوس آل‌سعود دارند.
این استاد دانشگاه با اشاره به حادثه‌ای که در روزهای گذشته در سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد رخ داد، گفت: تردیدهایی وجود دارد که دست‌هایی که تلاش کردند تا فتنه‌ای ایجاد شود. برای اینکه چهره بدی از ما نشان دهند، یا اینکه خروش عده‌ای انقلابی غیرکنترل‌شده، باعث چنین حادثه‌ای شد، وگرنه هیچ عنصر انقلابی آنقدر نادان نمی‌شود که برای اعتراض به یک سفارتخانه با کوکتل‌مولوتف به میدان برود.
وی افزود: دولتمردان ما باید زمینه پایین آمدن چنین خشمی را فراهم کند.
پناهیان افزود: باعث تأسف است که کسانی که خیلی ادعای دموکراسی‌خواهی دارند و اهل انواع و اقسام آزادی هستند، در برابر آل‌سعود لال شده‌اند. چرا در روزنامه‌ها و سخنان خود حاضر نیستند حکومت سعودی را محکوم کنند.
پناهیان با بیان اینکه حقوق بشرخواهی و آزادیخواهی غربی‌ها دروغی بیش نیست، ادامه داد: آنها پشتیبان اصلی این جنایتکاران هستند.
وی تأکید کرد: من می‌ترسم که ملت‌های مغرب‌زمین، انسان‌های آزادیخواه در دنیا و مسلمانان جهان واکنش نامناسب دولتمردان را در برابر آل‌سعود به پای ضعف ما بگذارند.
پناهیان تصریح کرد: مردم و مسلمانان جهان انتظار برخورد مقتدرانه‌ای از ما دارند و دولت نباید اجازه دهد کسی در جهان تصور کند که دولت ما ساده‌اندیش و ساده‌انگار است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: مگر می‌شود آل‌سعود این دژخیمان سفاک را با این برخوردی که دولت دارد به راه آورد. دولتمردان نه تنها باید پاسخ عزت‌طلبی مردم ما بلکه باید پاسخ مردم و مسلمانان جهان را هم بدهند.
وی گفت: هیچ کس نباید احساس کند دولت ما ضعف دارد. واقعاً من در بین مردم منطقه شرمنده شدم که برخی‌ها می‌گفتند که دولت شما در رابطه با کشته‌های فرانسه حساسیت بیشتری نشان داد تا در برابر کشته شدن حجاج در منا و جنایت‌های اخیر آل‌سعود.
پناهیان تصریح کرد: دولت‌های غربی به صورت دروغین و کاذب برای خودشان عزت آفرینی می‌کنند و هیمنه می‌سازند، ما که صادقانه این قدرت را داریم و در پرتو قدرت ما است که ملتها می‌توانند از حق خود دفاع کنند، چرا نباید به نمایش بگذاریم.
وی افزود: انتظارات مردم ما و مردم منطقه باید برآورده شود و انشاءالله دولتمردان ما این عزت را ایجاد خواهند کرد.