جمع بندی شکستن تخم مرغ جهت چشم زخم

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
شکستن تخم مرغ جهت چشم زخم
سلام علیکم  در مورد شکستن تخم مرغ سوال کردم گفتید از لحاظ شرعی حرامه  و خرافه هست ببخشید این تخم مرغ شکستن را مرحوم حاج اقای مجتهدی هم در سخنرانی شون میگفتن که راسته من چند نفر در نزیکانمون هستن که اینکار رومیکنند چند بار بهشو ن گفتمکه خرافه است گفتن از وقتی اقای مجتهدی تهرانی گفند راسته ما یقین شده برامون ایا صحت داره ایشون همچین حرفی زدند ؟
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد میقات
ببخشید این تخم مرغ شکستن را مرحوم حاج اقای مجتهدی هم در سخنرانی شون میگفتن که راسته ایا صحت داره ایشون همچین حرفی زدند ؟
  با سلام و درود اطلاعی از تایید آیت الله مجتهدی ندارم و منبعی هم برای این نسبت، پیدا نکردم. در روایات معصومین (علیهم السلام) چیزی به نام تخم مرغ شکستن برای دفع چشم زخم یا... نداریم؛ بنابر این، پشتوانه روایی و دینی ندارد. همان طور که مستحضرید تخم مرغ شکستن برای دفع چشم زخم و ابطال سحر و...، از نظر دینی بی اساس است و اگر کسی با انتساب به دین انجام دهد، جزو خرافات و مطالب بی اساسی است که به دروغ به دین نسبت داده شده است. البته ممکن است کسی بگوید از نظر علوم غریبه، تاثیرگذار است، لذا خرافه نیست؛ که آن حرف دیگری است و در این زمینه اطلاعی ندارم و فرد معتبری هم در این زمینه، که متبحر و استاد باشد شناخته شده نیست، آن چه هم در بازار  و زبان عوام مطرح است، بیشتر ادعا و ترفند است و چیزی از علوم غریبه نمی دانند.
جمع بندی   پرسش: در مورد شکستن تخم مرغ سوال کردم گفتید از لحاظ شرعی اعتبار ندارد و خرافه هست، ولی بعضی می گویند مرحوم حاج آقای مجتهدی، آن را تایید کرده اند. آیا صحت دارد که ایشان چنین حرفی زدند؟   پاسخ: اطلاعی از تایید آیت الله مجتهدی ندارم و منبعی هم برای این نسبت، پیدا نکردم. در روایات معصومین (علیهم السلام) چیزی به نام تخم مرغ شکستن برای دفع چشم زخم یا... نداریم؛ بنابر این، پشتوانه روایی و دینی ندارد. همان طور که مستحضرید تخم مرغ شکستن برای دفع چشم زخم و ابطال سحر و...، از نظر دینی بی اساس است و اگر کسی با انتساب به دین انجام دهد، جزو خرافات و مطالب بی اساسی است که به دروغ به دین نسبت داده شده است. البته ممکن است کسی بگوید از نظر علوم غریبه، تاثیرگذار است، لذا خرافه نیست؛ که آن حرف دیگری است و در این زمینه اطلاعی ندارم و فرد معتبری هم در این زمینه، که متبحر و استاد باشد شناخته شده نیست، آن چه هم در بازار و زبان عوام مطرح است، بیشتر ادعا و ترفند است و چیزی از علوم غریبه نمی دانند.
موضوع قفل شده است